Mozgásban
Két versennyel a szezon vége előtt gyártói rally világbajnok a Toyota
Tovább folytatódik a Toyota menetelésre a motorsportban: a Rally Világbajnokságba történt 2017-es visszatérése óta a bő egy héttel ezelőtti Chile Rallyt követően a negyedik gyártói világbajnoki címének örülhet (2018, 2021, 2022, 2023), és már az is biztos, hogy az ez idő alatt bezsebelt sorozatban négy egyéni világbajnoki cím mellé (2019, 2020, 2021, 2022) egy ötödiket is behúzhat 2023-ban, a kérdés csupán az, hogy mintegy háziversenyként, melyik Toyota pilóta emelheti végül magasba a világbajnoki trófeát.
Így ez lesz a gyártó sorozatban harmadik duplázása (amikor egyszerre hódítja el konstruktőri és egyéni világbajnoki címet). A japán autógyártó azonban nem csupán a Rally Világbajnokságban tarol, hanem gyakorlatilag minden fontos globális versenysorozatban, ahol megméreti magát: 2018 óta három Dakar-arany (2019, 2022, 2023) és három Dakar-ezüst is gazdagítja a trófeagyűjteményt, azonban talán ennél is fényesebben ragyog a 2018 óta megszerzett öt konstruktőri világbajnoki cím a Hosszútávú Világbajnokságban (2018/2019, 2019/2020, 2021, 2022, 2023), ahol az idei szezonban az idény vége előtt egy versennyel, Fujiban elhódították a gyártói koronát (sorozatban az ötödiket), amelyhez az utolsó versenyen, Bahreinben csatlakozhat a sorozatban ötödik egyéni világbajnoki cím is.
A Chile Rallyn a versenyt követően az egyéni világbajnokságban második helyen álló Elfyn Evans a rally utolsó napjának köszönhetően felálhatott a dobogóra, hiszen végül a harmadik helyen végzett, csapattársai, Kalle Rovanperä és Takamoto Katsuta előtt. Ez pedig azzal együtt, hogy Rovanperä és Evans kettős győzelmet ért el a rali végén a Power Stage-en, így megszerezve a maximális bónuszpontokat a csapat számára, elegendő volt ahhoz, hogy két fordulóval a vége előtt a csapat bebiztosítsa a gyártói címet. A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team negyedik alkalommal nyerte el a bajnoki címet megalakulása óta, és ez összességében a hetedik elsőség, amelyet a Toyota elért 1993 óta. Emellett már az is biztos, hogy a Toyota versenyistállója elhódítja az ötödik egymást követő egyéni világbajnoki címet is, hiszen Rovanperä és Evans erőfeszítései a Power Stage-en biztosították, hogy közülük és navigátoraik, Jonne Halttunen és Scott Martin közül kerülnek majd ki az idei egyéni világbajnokok. Rovanperä és Halttunen 31 pont előnnyel vezet Evans és Martin előtt, és az utolsó két forduló során még 60 pontot lehet gyűjteni.
Akio Toyoda, a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team elnöke ekként köszönte meg a csapatnak a diadalt: „A TGR-WRT minden csapattagjának gratulálunk a gyártói cím elnyeréséhez! Idén Elfyn volt a hajtóerő a gyártói bajnoki cím mögött hat dobogós helyezéssel, köztük az eddigi 11 versenyből kettő győzelmével. Elfyn és Scott, köszönjük, hogy megszereztétek a harmadik helyet, ami döntő tényezővé vált a bajnoki cím mai megszerzésében. És persze Kalle és Jonne három győzelme is nagy segítség volt. Remélem, Elfyn és Kalle is gátlások nélkül fog vezetni a hátralévő két rallyn, Közép-Európában és Japánban. Bízom benne, hogy a csapat kihozza majd az autókból a legjobbat, ezért arra számítok, hogy ti ketten mindent beleadtok majd. A 11. fordulóban biztosítottuk be a gyártói címet, egy fordulóval korábban a tavalyinál. Szerintem ez azt mutatja, hogy a csapat még erősebb lett. Szívből szeretném megköszönni Jari-Mattinak, hogy továbbra is mindenkivel együtt dolgozik a csapat erősebbé tételén, miután csapatfőnökként már első évében megnyerte a gyártói címet. Nagyon várok mindenkit Japánban! Kalle, boldog születésnapot! Drift rajongóként Morizo már alig várja, hogy a jövő héten Okayamában láthasson versenyezni!”
Jari-Matti Latvala csapatvezető az alábbiakat fűzte hozzá: „Nagyon örülök annak, ahogyan számunkra ez a rally véget ért. Nem volt a legkönnyebb, mert a szombat nagyon megterhelő nap volt, és ma reggel úgy gondoltuk, nehéz lesz felállni a dobogóra. De ez azt mutatja, hogy a rallyban csak türelmesnek kell lenni, és a végéig kitartani, mert az mindig hozhat meglepetéseket. Nagyon büszke vagyok a csapatra és a legénységre a szezon során végzett munkánkért. Két fordulóval a szezon vége előtt, ez a legkorábbi, hogy TGR-WRT-ként elnyertük a gyártói címet. A verseny kemény, az autók szoros küzdelemben vesznek részt, de úgy gondolom, hogy a megbízhatóságunkkal és az autók problémamentes célba juttatásával sikerült különbséget kiépítenünk, ahogy itt is tettük. Most izgatottan várjuk, hogy a pilóták és a navigátorok címéért küzdő két párosunk közül melyiknek sikerül az élen végezni az utolsó két forduló után.”
Mi a jön most?
A szezon utolsó előtti, október 26-29-i fordulója a WRC egyik vadonatúj eseménye: a Közép-Európa Rally, amely Németország, Csehország és Ausztria igényes aszfaltútjain zajlik.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A HERE 3D-ben térképezi fel Magyarországot
A HERE, a helyalapú felhőszolgáltató, júliustól rendkívül pontosan, 3D-ben térképezi fel Magyarország egy részét, hogy a világ legfejletteb térképét biztosítsa.
A HERE azzal kezdi, hogy a legújabb technikával felszerelt autókkal járják be az utakat, és nagy pontossággal rögzítik az útadatokat, így az útburkolati jeleket és a KRESZtáblákat egyaránt. Az egyértelműen azonosítható HERE autók 3D-ben is rögzítenek, valamint utcaszintű képeket hoznak létre a látványosságokról, az üzletekről, benzinkutakról és éttermekről.
Az információkat egy részletgazdag Magyarország-térképen fogják használni, melyet az önvezető autókhoz és egyéb fejlett szolgáltatásokhoz terveztek, amik növelik a közlekedésbiztonságot, enyhítik a forgalmi dugókat és megkönnyítik a városi navigációt.
A következő hetekben a HERE autói az ország összes fontosabb útját bejárják. A felmérés nem zavarja a rendes forgalom menetét.
A HERE elkötelezett a magánszféra tiszteletben tartása iránt. A rögzített képek csak az autóban tárolódnak, majd később, titkosított formában kerülnek át egy biztonságos tárhelyre. Ezután elkezdődik a feldolgozásuk az iparágban vezető szoftver és egy fejlett algoritmus segítségével. A képek csak az után lesznek elérhetőek, hogy az arcokat és rendszámokat elhomályosították.
Abban a ritka esetben, ha a képen látható személy vagy rendszám felismerhető maradt, bárki egyszerűen jelentheti ezt a HERE felé. Nézze meg az online képet, majd kattintson a térképen a “Report Image” linkre a bal alsó sarokban.
További információkért, kérjük, látogassa meg a https://here.com/en/drive-schedule weboldalt, ahol megtudhatja, hogy a HERE, hogyan óvja magánéletét.
A HERE-ről
A HERE Technologies, a helyalapú felhőszolgáltató, valós idejű navigációs szolgáltatást nyújt a hétköznapi emberek, a közlekedési eszközök, a vállalkozások és városok számára. A HERE mögött a vezető autóipari cégek konzorciuma áll. Ha szeretne rólunk többet megtudni, látogassa meg weboldalunkat: http://360.here.com.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! A cikkben partnerünk volt az instant.co.hu. Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Út a vadonba: igazi porfelhőt kavarnak a Hankook abroncsai
A 2025-ös FIA Rally Világbajnokság (WRC) harmadik fordulóját, a legendás Szafari Rally-t március 20. és 23. között rendezik meg a kenyai Naivasha és Nakuru megyék területén.
A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook a WRC hivatalos abroncsszállítójaként támogatja a világ legjobb rallycsapatait, akik ezen a hétvégén a WRC versenynaptár egyik legkeményebb megmérettetésével néznek szembe.
A végeláthatatlan, vadregényes tájakon zajló Szafari Rally híres arról, hogy a végsőkig próbára teszi mind a versenyzőket, mind a rallyautókat. A kimerítő sziklás utak, a mély homokrétegek, a perzselő hőség, a hirtelen esőzések és a vadon élő állatok kiszámíthatatlansága mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a verseny – közel 385 kilométeres versenytávval és 21 szakasszal – a kitartás, az irányítás és a teljesítmény igazi próbája legyen.
A Hankook a kenyai Szafari Rally-n a csapatokat az extrém terepre készült rallyabroncsával, a Dynapro R213-mal látja el. Az abroncsot kifejezetten úgy tervezték, hogy a burkolatlan útfelületeken is csillapítsa az ütéseket, miközben kiemelkedő élettartamot és tapadást biztosít extrém körülmények között is. Megerősített szerkezete ellenáll a vágásoknak és a defekteknek, míg az optimalizált tapadás és a precíz kezelhetőség a kiszámíthatatlan terepen is nagy magabiztosságot nyújt a pilótáknak. A rally extrém körülményeihez igazodva a Dynapro R213 két változatban érhető el: lágy és kemény gumikeverékben, biztosítva a legjobb teljesítményt a különböző utakon és hőmérsékleti viszonyok között.
A Hankook 2023 óta működik együtt az FIA-val és a résztvevő gyártókkal, így több mint 2000 kilométernyi valós körülmények közötti tesztelést végzett a nagy teljesítményű rallyabroncsok fejlesztése és minősítése érdekében. Ez az intenzív fejlesztési folyamat biztosítja, hogy a pilóták a Hankook prémium abroncstechnológiájára támaszkodhassanak a kenyai Szafari Rally zord körülményei között is.
A Rally Sweden-en szerzett győzelmüket követően a bajnoki tabellán jelenleg Elfyn Evans és navigátora, Scott Martin (Toyota GAZOO Racing World Rally Team) vezet 61 ponttal.
A Hankook a WRC mellett jelenleg mintegy 70 globális motorsporteseményre szállít versenyabroncsokat, és számos csapatot támogat. A versenyekről érkező adatok felhasználásával a vállalat folyamatosan fejleszti abroncstechnológiáját, és az így szerzett kulcsfontosságú ismereteket mind a nagy teljesítményű versenyabroncsok, mind a fogyasztói abroncsok fejlesztésében alkalmazza, biztosítva az iparágvezető minőséget és teljesítményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Szoboszlai Futammal bővül az idei Vivicittá
300 induló próbálhatja ki az idei Telekom Vivicittán, mekkora teljesítmény lefutni annyit, amennyit Szoboszlai Dominik fut egy átlagos* mérkőzésen.
A 10,5 km-es hosszúságú exkluzív futam a futóverseny második napján, április 13-án 13 órakor indul. A távon rajthoz álló versenyzők limitált, egyedi technikai pólót kapnak, nevezési díjukból 2000 Ft-tal pedig a SUHANJ! Alapítványt támogatják. A szám nevezése március 15-én 9 órakor indul a Telekom Vivicittá honlapján.
Március 15-én szombaton 9 órától lehet nevezni a Budapest Sport Iroda (BSI) és a Magyar Telekom közös szervezésű futóversenyének, a Telekom Vivicittának új kihívására, a Szoboszlai Futamra. A jubileumi 40. esemény részeként elrajtoló Szoboszlai Futam hosszúsága 10,5 km, annyi, amennyit Szoboszlai Dominik hazai színekben játszott meccsein átlagosan futott tavaly. A Szoboszlai Futam résztvevői limitált, egyedi technikai futópólót kapnak, a nevezési díjból pedig a szervezők 2000 Ft-ot a SUHANJ! Alapítvány integrált edzőtermének támogatására fordítanak. A futók így nemcsak egy különleges élménnyel gazdagodhatnak, hanem egy jó ügyért is futhatnak. A Szoboszlai Futam a verseny második napján, április 13-án, vasárnap 13 órakor a 10 km-es futókkal együtt, de önálló távként rajtol.
A Szoboszlai Futam arra hívja fel a figyelmet, hogy mindenki a saját céljai elérésével válhat igazi győztessé. Legyen szó az első teljesített versenyről vagy egy újabb lépésről az egészségesebb élet felé, a legfontosabb, hogy mozgásban maradjunk és élvezzük a sport örömét. A 10,5 km-es táv egy olyan kihívás, ahol nem a csúcsteljesítmény számít, hanem a mozgás szeretete. A Szoboszlai Futam egyben egy jelképes közös célba érkezés Szoboszlai Dominikkal, aki mérkőzésein a pályán bajnokként játszik, sikereivel sokak számára példakép és igazi motiváció a rendszeres mozgásra.
„Fontos számomra, hogy egy kicsit viszonozhassam az embereknek azt a támogatást, amit a mérkőzések során kapok tőlük. Örülök, ha a teljesítményem inspirálóan hat másokra, ahogy annak is, hogy most a Telekommal közösen arra motiválhatom az embereket, hogy sportoljanak, ezáltal tegyenek az egészségükért”
– tette hozzá Szoboszlai Dominik.
Az exkluzív futamra a nevezések száma korlátozott, 300 elhivatott indulót várnak a szervezők. További információ a nevezéssel kapcsolatban elérhető az alábbi oldalon: https://www.telekomvivicitta.hu/
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Egészség2 hét ago
Hajhullás okai nőknél és visszér ellen
-
Ipar2 hét ago
Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
-
Mozgásban2 hét ago
DACHSER: szárazföldi szállítás Írországból Európába
-
Okoseszközök2 hét ago
Kiderült, melyik Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
-
Tippek2 hét ago
Így védekeznek az elektromos tüzek ellen a hazai vállalkozások
-
Zöld2 hét ago
Nanoműanyag kolloidok felületén kötött PFAS vegyület együttes toxicitását vizsgálták a MATE kutatói
-
Gazdaság2 hét ago
Most érdemes az ügyfeleknek az ingatlanpiacra lépni
-
Egészség1 hét ago
Hogyan aludjunk jól: a közelgő óraátállítás egészségügyi hatásaira hívja fel a figyelmet a Samsung az alvás világnapján