Connect with us

Mozgásban

Két versennyel a szezon vége előtt gyártói rally világbajnok a Toyota

toyota

Tovább folytatódik a Toyota menetelésre a motorsportban: a Rally Világbajnokságba történt 2017-es visszatérése óta a bő egy héttel ezelőtti Chile Rallyt követően a negyedik gyártói világbajnoki címének örülhet (2018, 2021, 2022, 2023), és már az is biztos, hogy az ez idő alatt bezsebelt sorozatban négy egyéni világbajnoki cím mellé (2019, 2020, 2021, 2022) egy ötödiket is behúzhat 2023-ban, a kérdés csupán az, hogy mintegy háziversenyként, melyik Toyota pilóta emelheti végül magasba a világbajnoki trófeát.

Így ez lesz a gyártó sorozatban harmadik duplázása (amikor egyszerre hódítja el konstruktőri és egyéni világbajnoki címet). A japán autógyártó azonban nem csupán a Rally Világbajnokságban tarol, hanem gyakorlatilag minden fontos globális versenysorozatban, ahol megméreti magát: 2018 óta három Dakar-arany (2019, 2022, 2023) és három Dakar-ezüst is gazdagítja a trófeagyűjteményt, azonban talán ennél is fényesebben ragyog a 2018 óta megszerzett öt konstruktőri világbajnoki cím a Hosszútávú Világbajnokságban (2018/2019, 2019/2020, 2021, 2022, 2023), ahol az idei szezonban az idény vége előtt egy versennyel, Fujiban elhódították a gyártói koronát (sorozatban az ötödiket), amelyhez az utolsó versenyen, Bahreinben csatlakozhat a sorozatban ötödik egyéni világbajnoki cím is.

A Chile Rallyn a versenyt követően az egyéni világbajnokságban második helyen álló Elfyn Evans a rally utolsó napjának köszönhetően felálhatott a dobogóra, hiszen végül a harmadik helyen végzett, csapattársai, Kalle Rovanperä és Takamoto Katsuta előtt. Ez pedig azzal együtt, hogy Rovanperä és Evans kettős győzelmet ért el a rali végén a Power Stage-en, így megszerezve a maximális bónuszpontokat a csapat számára, elegendő volt ahhoz, hogy két fordulóval a vége előtt a csapat bebiztosítsa a gyártói címet. A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team negyedik alkalommal nyerte el a bajnoki címet megalakulása óta, és ez összességében a hetedik elsőség, amelyet a Toyota elért 1993 óta. Emellett már az is biztos, hogy a Toyota versenyistállója elhódítja az ötödik egymást követő egyéni világbajnoki címet is, hiszen Rovanperä és Evans erőfeszítései a Power Stage-en biztosították, hogy közülük és navigátoraik, Jonne Halttunen és Scott Martin közül kerülnek majd ki az idei egyéni világbajnokok. Rovanperä és Halttunen 31 pont előnnyel vezet Evans és Martin előtt, és az utolsó két forduló során még 60 pontot lehet gyűjteni.

Akio Toyoda, a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team elnöke ekként köszönte meg a csapatnak a diadalt: „A TGR-WRT minden csapattagjának gratulálunk a gyártói cím elnyeréséhez! Idén Elfyn volt a hajtóerő a gyártói bajnoki cím mögött hat dobogós helyezéssel, köztük az eddigi 11 versenyből kettő győzelmével. Elfyn és Scott, köszönjük, hogy megszereztétek a harmadik helyet, ami döntő tényezővé vált a bajnoki cím mai megszerzésében. És persze Kalle és Jonne három győzelme is nagy segítség volt. Remélem, Elfyn és Kalle is gátlások nélkül fog vezetni a hátralévő két rallyn, Közép-Európában és Japánban. Bízom benne, hogy a csapat kihozza majd az autókból a legjobbat, ezért arra számítok, hogy ti ketten mindent beleadtok majd. A 11. fordulóban biztosítottuk be a gyártói címet, egy fordulóval korábban a tavalyinál. Szerintem ez azt mutatja, hogy a csapat még erősebb lett. Szívből szeretném megköszönni Jari-Mattinak, hogy továbbra is mindenkivel együtt dolgozik a csapat erősebbé tételén, miután csapatfőnökként már első évében megnyerte a gyártói címet. Nagyon várok mindenkit Japánban! Kalle, boldog születésnapot! Drift rajongóként Morizo már alig várja, hogy a jövő héten Okayamában láthasson versenyezni!”

Jari-Matti Latvala csapatvezető az alábbiakat fűzte hozzá: „Nagyon örülök annak, ahogyan számunkra ez a rally véget ért. Nem volt a legkönnyebb, mert a szombat nagyon megterhelő nap volt, és ma reggel úgy gondoltuk, nehéz lesz felállni a dobogóra. De ez azt mutatja, hogy a rallyban csak türelmesnek kell lenni, és a végéig kitartani, mert az mindig hozhat meglepetéseket. Nagyon büszke vagyok a csapatra és a legénységre a szezon során végzett munkánkért. Két fordulóval a szezon vége előtt, ez a legkorábbi, hogy TGR-WRT-ként elnyertük a gyártói címet. A verseny kemény, az autók szoros küzdelemben vesznek részt, de úgy gondolom, hogy a megbízhatóságunkkal és az autók problémamentes célba juttatásával sikerült különbséget kiépítenünk, ahogy itt is tettük. Most izgatottan várjuk, hogy a pilóták és a navigátorok címéért küzdő két párosunk közül melyiknek sikerül az élen végezni az utolsó két forduló után.”

Mi a jön most?

A szezon utolsó előtti, október 26-29-i fordulója a WRC egyik vadonatúj eseménye: a Közép-Európa Rally, amely Németország, Csehország és Ausztria igényes aszfaltútjain zajlik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Jungheinrich PowerCube – világpremier Svájcban

Jungheinrich PowerCube

Raktározási kapacitásának és versenyképességének növelése érdekében a Schönenberger, az elektromos, dekorációs és világítástechnikai termékek nagykereskedője úgy döntött, hogy a világ első Jungheinrich PowerCube rendszerét telepíti a mellingeni logisztikai központjába – egy lenyűgöző, 11 méter magas, 18 000 tárolóhelyet, nyolc szatellit kocsiból és óránként akár 150 komissiózási teljesítményt biztosító tárolórendszert. Az anyagmozgatást vezérlő Jungheinrich WMS rendszerrel és a gyors hibaelhárításhoz szükséges professzionális szervizzel, valamint támogatással kombinálva az automatizált kompakt konténerraktár a modern logisztika alapját képezi, amely rugalmasan együtt nő az ügyféllel, és teret ad a jövőbeni további elképzeléseinek.

Jungheinrich PowerCube targonca

MÉRETEZHETŐ KOMPAKT TÁROLÓRENDSZER

Automatizált, ultrakompakt és méretezhető – a Jungheinrich PowerCube segítségével a Schönenberger megtalálta a korábban kézzel szervezett komissiózás ideális helyettesítőjét. A hosszú gyaloglási távolságok és a magas hibaarány sok időt vettek igénybe, amelyet most hatékonyabban tud kihasználni a rendkívül innovatív PowerCube-nak köszönhetően. A Jungheinrich mindössze 400 m2 alapterületen egy nagy teljesítményű és fenntartható logisztikai rendszert valósított meg, amely óránként akár 150 be- és kitárolási műveletet is könnyedén képes elvégezni. Akár 20 szatellit kocsi alkalmazásával ez a teljesítmény szükség esetén még tovább növelhető.

A HATÉKONYSÁG ÚJ DIMENZIÓJA

A Jungheinrich PowerCube tárolórendszer akár 12 méteres magasságával a legmagasabb kompakt raktár kategóriájában. A tárolóládák 33 tárolási szinten vannak egymásra pakolva, és a nagy teljesítményű lítiumion akkumulátorokkal felszerelt, energiatakarékos PowerCube szatellit kocsik 4 méter/másodperc sebességgel szállítják őket rendeltetési helyükre. A munkaállomásokon történő köztes töltési lehetőségének köszönhetően a kocsik a nap 24 órájában üzemkészek, állásidő nélkül.

„A PowerCube segítségével naponta 30%-kal több terméket tudunk kikomissiózni ugyanannyi munkaerővel” – meséli lelkesen Enzo Guzzo, a Schönenberger ellátási láncának vezetője.

Jungheinrich PowerCube rendszer

SZEMÉLYRE SZABOTT BELSŐ LOGISZTIKA

Annak érdekében, hogy megfeleljenek a szigorú tűzvédelmi előírásoknak a PowerCube oxigéncsökkentett konstrukcióval rendelkezik, amelybe füstérzékelő érzékelőket építettek be. Ezek riasztást adnak, mielőtt az egyik könnyen gyúlékony komponens lángra kapna. A rendszer üzembe helyezése során az ügyfelet oktatásban részesültek arról, hogy az esetleges hibákat akár saját maga is el tudja hárítani.

„Ha probléma merül fel, az irodámból vagy akár otthonról is meg tudom javítani” – számol be lelkesen Enzo Guzzo.

Ezen kívül a szatellit kocsik a folyamatos működés érdekében a rendszeren kívül, külön-külön is karbantarthatók, miközben a többi kocsi továbbra is teszi a dolgát.

SIKERES KÍSÉRLETI PROJEKT

A Schönenberger a világ első PowerCube   rendszerének választásával úttörő szerepet vállalt az ultrakompakt tárolás területén. Az integrált logisztikai megoldás segít az ügyfélnek az áruforgalom növelésében, miközben csökkenti a hibaarányt. Emellett egyedülálló helykihasználásának köszönhetően feleslegessé teszi a további külső raktárakat, és nagy fejlődési lehetőségeket kínál az ügyfél számára. A PowerCube segítségével a Jungheinrich a legmodernebb szoftvereket használja a hatékony folyamatok és az innovatív hardverek közötti kapcsolat megteremtéséhez. Összességében az első PowerCube megépítése értékes tanulási tapasztalat volt a projektben részt vevők számára, amely során Enzo Guzzo szerint igazi barátságok szövődtek.

Jungheinrich PowerCube jármű

További információ: www.jungheinrich.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Gördülő innováció a zöldebb holnapért – így értelmezi újra a fenntartható abroncsgyártást a Hankook

A Hankook Tire a Környezetvédelmi Világnap alkalmából ismételten megerősíti elköteleződését a fenntarthatóság és bolygónk védelme mellett. A vállalat folyamatos erőfeszítéseket tesz a bolygó védelme és a fenntartható jövő megteremtése érdekében, ahogy erről 2024-es ESG (Környezeti, Társadalmi és Irányítási) jelentésében is részletesen beszámol.

A Hankook célja, hogy 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid kibocsátást. Ennek érdekében a vállalat 2030-ra a gyártási fázisból származó Scope 1 és 2 üvegházhatású gázkibocsátásokat 46,2%-kal, míg a Scope 3 kibocsátásokat 27,5%-kal tervezi csökkenteni a 2019-es bázisévhez képest. Ezt a tudományosan is megalapozott karboncsökkentési célkitűzést az SBTi (Science Based Targets initiative) is hitelesítette, összhangban a Párizsi Megállapodás 1,5°C-os céljával.

Kibocsátáscsökkentés és energiahatékonyság

A vállalat 2023-ban a gyártási fázisban 79 energiatakarékossági intézkedést vezetett be, ami 4,45%-os éves csökkenést eredményezett a Scope 1 és 2 kibocsátásokban. Emellett a Hankook aktívan dolgozik a megújuló energiaforrások használatának növelésén.

Körforgásos gazdaság és fenntartható anyagok

A Hankook elkötelezett a körforgásos gazdaság modelljének kiterjesztése mellett. Ennek a törekvésnek a részeként 2023 novemberében indították el 13 vállalat részvételével a Tire-to-Tire Circular Economy Model-t, amelynek célja, hogy újrahasznosítás révén állítson elő fenntartható nyersanyagokat. A vállalat rácalmási üzeme már sorozatgyártásban állít elő 45%-ban fenntartható alapanyagokból készült, ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező abroncsokat. Az abroncsgyártó célja, hogy 2050-re minden Hankook abroncs 100%-ban fenntartható alapanyagokból készüljön.

Fenntartható termékfejlesztés

A vállalat folyamatosan kutatja az innovatív technológiákat a fenntartható termékek fejlesztése érdekében. Ez magába foglalja az abroncsok súlyoptimalizálását, ami csökkenti a gyártás energiaigényét, és a fém 3D nyomtatási technológia alkalmazását az abroncsformák gyártásában, ami 60%-os hulladékcsökkenést és több mint 80%-os energiamegtakarítást eredményezhet. Mindemellett a vállalat bővíti a felújított abroncsok gyártását és kínálatát is, csökkentve ezzel a hulladék mennyiségét és megőrizve az alapanyagokat.

Vízgazdálkodás és hulladékcsökkentés

A Hankook folyamatosan törekszik a fenntartható működésre a globális abroncsiparban, fejleszti gyártási folyamatait, hogy ezzel csökkentse az energia- és vízfelhasználást valamint a gyártási hulladékot. Ennek az eredményeként 2021-ben a vállalat koreai Geumsan gyára az iparágban elsőként szerezte meg az ISCC PLUS tanúsítványt, melyet 2023 augusztusában a cég rácalmási gyára is elnyert. A magyar gyár 2024-ben ráadásul vízgazdálkodása elismeréseként a HVG és a Planet Fanatics’ Network közös listáján elnyerte a „Minden csepp víz számít” különdíját.

A vállalat továbbra is elkötelezett a fenntartható jövő építése mellett, együttműködve partnereivel, munkavállalóival és a közösségekkel egy zöldebb és élhetőbb bolygóért.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

6 indok, miért válassz mobilgarázst a hagyományos építmények helyett

DELUX kivitelű mobilgarázs

A mobilgarázsok az egyik legnépszerűbb alternatívát jelentik a hagyományos tárolóhelyek, mint például a téglaépületek mellett. Mindez nem véletlen: a mobilgarázsok számos előnnyel rendelkeznek, amik mind pénztárcabarát, mind praktikus megoldásoknak bizonyulnak.

  1. Könnyedén áthelyezhető és gyorsan telepíthető

A mobilgarázsok egyik kiemelkedő előnye, hogy mobilisak, tehát bárhol könnyedén felállítható és adott esetben akár relatíve könnyen át is helyezhetőek egy másik helyre. Ha valaha költöznünk kellene, vagy csak átmeneti tárolóhelyre lenne szükségünk, ez a megoldás ideális. Emellett az építése is gyors: az előre gyártott elemeknek köszönhetően, a telepítés mindössze pár órát vesz igénybe, ami jelentős időmegtakarítást eredményez a hagyományos építkezésekhez képest.

  1. Pénztárcabarát és gazdaságos alternatíva

A mobilgarázsok sokkal olcsóbbak, mint egy hagyományos téglaépület felépítése. Nem szükséges drága szakembereket alkalmazni és az alapanyagok költségei is lényegesen alacsonyabbak. Az építkezés gyorsasága és az előre gyártott elemek használata miatt az összköltség is jelentősen csökken.

  1. Személyre szabható design és méretezés

A mobilgarázsoknak nemcsak a helyszíni felépítése gyors, hanem teljes mértékben testreszabhatók is. Választhatunk a különböző modellek és színek közül, sőt, a tetőformától kezdve az “alapanyagig”, szinte mindent a saját igényeinkhez alakíthatunk. Így biztosak lehetünk benne, hogy a garázs tökéletesen illeszkedik a környezetéhez.

  1. Kiváló időállóság

A mobilgarázsok hosszú távon is jól bírják az időjárás viszontagságait. A strapabíró anyagok és megfelelő szigetelés révén képesek ellenállni a szélnek, esőnek, hóviharoknak, és nem utolsósorban az UV-sugárzásnak. Különösebb karbantartást nem igényelnek, így kényelmes megoldást kínálnak a tulajdonosoknak.

  1. Ideiglenes és állandó tárolóként is megállják a helyüket

Bár sokan csak ideiglenes tárolóhelynek választják őket, a mobilgarázsok tökéletesen alkalmasak hosszú távú használatra is. Akár véglegesen az udvarunk részeként is funkcionálhatnak, de könnyedén lebonthatók, így más helyszínre is átvihetők, ha arra van szükség.

  1. Sokoldalú felhasználás

Bár a mobilgarázs elsősorban járművek tárolására lett tervezve, rendkívül sokféle célra is ideális megoldást kínál. Kiválóan alkalmas kerti eszközök, motorkerékpárok vagy egyéb tárgyak tárolására. Azok számára, akik szűkös helyet keresnek, a mobilgarázson belül polcos rendszerek kialakítása is lehetséges, hogy még praktikusabbá és rendezettebbé váljon a tér.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss