Mozgásban

A My Honda+ alkalmazás egyszerűbb előfizetési lehetőségeket és kibővített lefedettséget kínál az összes új hibrid és elektromos modellre

A Honda a tulajdonosokkal folytatott egyeztetést követően fejlesztette tovább a My Honda+ alkalmazását, amely mostantól kiterjed a márka teljes hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos modellválasztékára, lehetővé téve ezzel a felhasználóknak, hogy a funkciók széles skáláját kezelhessék, valamint még jobban a mindennapok teendőihez igazíthassák a gépjárművük működését.

2024. július 1-jétől a Jazz e:HEV, Civic e:HEV, HR-V e:HEV, ZR-V e:HEV és a legújabb generációs CR-V e:HEV tulajdonosai hozzáférhetnek a virtuális műszerfalhoz, a távoli járművezérléshez, a helykeresőhöz és a zónakontrollhoz, így a legteljesebb nyugalomban hagyhatják el az autójukat, miután leparkoltak.

Ezen felül – a Jazz kivételével – az összes típushoz immár elérhetővé válik a Digitális kulcs, mellyel a tulajdonos hozzáférést adhat az autójához, akár öt másik személynek, úgy, hogy a fizikai kulcsot nem adja oda nekik.

A frissített My Honda+ alkalmazás további funkciói közé tartozik az érdekes helyek továbbítása a műholdas navigációnak, a kedvenc útvonalak létrehozása, valamint az okostelefon kamerájának használata a gépjárművel történő párosítás során.

Az applikáció átdolgozásának köszönhetően a jármű állapotának frissítése időben és pontosabban jelenik meg a gyújtás kikapcsolása után.

A teljesen elektromos és a plug-in hibrid modellek további funkciókkal gazdagodnak, így a felhasználók igényük szerint távolról időzíthetik a járművük töltését, valamint az utazás előtt a telefonjukról előfűthetik/előhűthetik az utasteret a légkondicionáló rendszer segítségével.

Előfizetési modellek

A Honda a My Honda+ előfizetési folyamatát is egyszerűsítette és optimalizálta, hogy az ügyfeleknek egyértelművé váljon, milyen szolgáltatások érhetők el számukra – egyesítve az eddigi „Hálózati alapcsomag”, „Biztonság és utazás” és „Honda digitális kulcs” csomagokat egyben.

A szolgáltatás a gépjármű első regisztrációjának dátumától három évig ingyen rendelkezésre áll, ezt követően pedig alacsony havidíjért vehető igénybe. Az új rendszernek köszönhetően a második és a későbbi tulajdonosok is ingyen használhatják a My Honda+ alkalmazást, abban az esetben, ha a gépjárművet az első regisztráció dátumától számított három éven belül vásárolják meg. (Ez a lehetőség korábban csak a gépjármű első regisztrált tulajdonosának állt rendelkezésére.)

A frissített My Honda+ alkalmazás 2024. július 1-jétől érhető el az új és a már meglévő felhasználóknak. A Jazz e:HEV, Civic e:HEV, HR-V e:HEV, ZR-V e:HEV és a legújabb generációs CR-V e:HEV típusok jelenlegi tulajdonosai időpontot kérhetnek a helyi márkakereskedőtől a járművükben lévő TCU-modul aktiválására, hogy gépkocsijukat szinkronizálni lehessen az alkalmazással. Ugyanakkor az új és a leendő vevők is megismerhetik a My Honda+-t a Honda márkakereskedéseiben, valamint ki is próbálhatják az új funkcióit.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Kékszalag: nyomkövető rendszert fejlesztett a Széchenyi István Egyetem a vitorlásszövetséggel és a Telekommal partnerségben

kékszalag

Az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj vitorlásversenyen idén először minden hajót nyomkövető eszközzel látnak el, amelyet a hozzá tartozó online alkalmazással együtt a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja a Magyar Telekommal közösen, a Magyar Vitorlásszövetséggel együttműködésben fejlesztett.

Az újítás segítségével folyamatosan figyelhető a versenyzők haladása, emellett a rendszer háttértámogatást nyújt a szervezőknek.

Július 18-án rajtol az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, amelyet 1934 óta rendeznek meg. A Balaton-kerülő versenyre idén több mint 500 hajót vár a Magyar Vitorlásszövetség. Az előző év újításaként a Magyar Telekom online élőben közvetítette az eseményt, amit idén a Széchenyi István Egyetem partnersége még magasabb szintre emel majd. Az intézmény Digitális Fejlesztési Központja a Telekommal közösen olyan rendszert fejlesztett, amellyel minden induló hajó haladása pontosan figyelhető. Ezt egy tenyérnyi méretű eszköz teszi lehetővé, ami rendszeres időközönként műholdas nyomkövető technológiát alkalmazva kiszámolja pozícióját, majd az adatokat mobilkommunikációs technológia segítségével továbbítja a webes alkalmazás oldalára.

„Maga az eszköz három fő részből áll: tokból, akkumulátorból és nyomtatott áramkörből. Utóbbi tartalmazza a GPS- és a kommunikációs modulokat, amelyek segítségével a műholdas jelekből kinyert pozícióadatokat a Telekom hálózatán keresztül beküldi az online rendszerünkbe. Így tudjuk megállapítani, hogy az adott hajó éppen hol tartózkodik, és milyen sebességgel megy”

– foglalta össze Lukács Balázs, a Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központjának infokommunikációs technológiai (IKT) fejlesztési vezetője.

A központ munkatársai online elérhető alkalmazást készítettek, amelynek segítségével az érdeklődők élőben láthatják a verseny állását, visszanézhetik a részidőket, sőt akár kedvenc csapatot is beállíthatnak maguknak. A nyomkövető rendszer azonban nemcsak a szurkolóknak, hanem a Kékszalag lebonyolítóinak is hatalmas segítség, hiszen a versenyirányítás megbízható adatokat kap a mintegy félezer induló tartózkodási helyéről és mért idejéről. A GPS-eszköz által begyűjtött adatok az élő közvetítés során is többletinformációt nyújtanak a versenyt figyelőknek.

„A Magyar Vitorlásszövetséggel szoros együttműködésben dolgoztunk, odafigyelve a sportágspecifikus kérésekre és az egyedi igényekre. Stabil rendszert fejlesztettünk a Kékszalag versenyre, amelyhez biztosítjuk az eszközöket és a felhasználóbarát internetes felületet”

– részletezte a projektet vezető Lukács Balázs. Hozzátette: elsődleges céljuk a nézői élmény fokozása és a versenyben előforduló, nehezen eldönthető helyzetek esetén döntéstámogatás biztosítása a szervezőknek.  

„A főpróba a július 13-i Fehér Szalag versenyen jól sikerült, és bízunk abban, hogy a Kékszalagon is tökéletesen működik majd a rendszer – mondta Lukács Balázs. – A nagydíjat követően értékeljük majd a tapasztalatokat, és ha szükséges, tovább optimalizáljuk a fejlesztést. A célunk az, hogy a jövőben is szoros kapcsolatot ápoljunk a Magyar Vitorlásszövetséggel és a Telekommal, és később akár nemzetközi versenyeken is mi biztosítsuk a nyomkövetést.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Belső égésű, hibrid vagy elektromos?

Amire a céges autók vásárlásakor érdemes figyelni.

Új autó vásárlásánál egyre hangsúlyosabb kérdésként jelenik meg a meghajtás típusa mind vállalatok, mind magánszemélyek részéről. Bár 25,8% piaci részesedéssel a benzines autók még vezetnek, a hagyományos dízel és benzines motorok együttes aránya 83%-ról 50%-ra esett vissza 3 év alatt. Második helyen 25%-kal a hibrid-elektromos, harmadik helyen 14,6%-kal az elektromos autók állnak. Ezek az adatok a teljes autópiacra vonatkoznak, de érdekes megvizsgálni, mi történik a vállalati autóbeszerzésekkel, ott milyen alapelvek érvényesülnek, kik és mi alapján döntenek, a költséghatékonyság vagy a fenntarthatósági szempontok erősebbek, illetve egyáltalán kell-e választani a kettő között. A témáról Bacsó Ádámmal, az AVON európai indirekt beszerzési vezetőjével beszélgettünk.

Az ACEA (Európai Autógyártók Szövetség) publikált statisztikái alapján 2023 teljes évet nézve a benzines motorok 35,3%-kal megtartották vezető pozíciójukat, a második helyre a full-hibrid technológia kúszott fel 25,8%-os piaci részesedéssel. A tisztán elektromos autók a harmadik legnépszerűbb választási lehetőségnek bizonyultak 14,6%-al, megelőzve a dízel motorok részarányát. Ugyanezt a periódust vizsgálva Magyarországon a full-hibrid technológia első helyezett, második a benzin, harmadik helyen a dízel motorok álltak.

A fenti rangsorban feltehetően nagy szerepet játszik az is, hogy egyre több vállalat vizsgálja át autóflottáját, és tér át környezetbarátabb technológia használatára. Ez egyrészt megfelel a nagyvállalatok ESG vállalásainak is, másrészt az óriási mennyiségű piaci és gyártói információ elemzése után olyan megoldást is találnak, amely költségek szempontjából hosszú távon kedvezőbbek lehetnek.

„Emögött a tendencia mögött két tényező állhat: van-e alternatíva a környezetbarátabb technológia irányába és az milyen teljes költségmutatóval érhető el. Az elmozdulás nagyvállalatok részéről nem is alapvetően a szándék, hiszen az már jó ideje megvan, hanem az említett két paraméter együttállásának köszönhető”

– mondta el Bacsó Ádám, majd hozzátette:

„Az AVON két évvel ezelőtt készített egy globális  autópiaci elemzést. Megvizsgáltuk többek között a piaci tendenciákat, tárgyalásokat folytattunk importőrökkel és flottakezelőkkel, figyelembe vettük ajánlásaikat. Mindemellett átnéztük az autóflottánk károsanyag kibocsátását, a használati szokásokat, a kapcsolódó költségeket, valamint a megújuló energia kapcsán annak elérhetőségét és árát is.  Annak ellenére, hogy vállalatunk relatíve nem nagy autóflottával rendelkezik – Európában kb. 700, Magyarországon mintegy 60 autót használunk – készült el egy ajánlás és új globális belső szabályzat. Célunk, hogy 2025-re 30%-kal, 2030-ra 50%-kal csökkentsük CO2 kibocsátásunkat autóflottánk terén. A rendelkezésre álló adatok áttekintése, a globális és lokális piacfelmérés után, mi a full hibrid technológia mellett tettük le a voksunkat, és elkészítettünk egy javaslatot a lízing konstrukciókra is.”

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vállalat nem egy márka vagy ár szerinti limit mellett dönt, hanem a full-hibrid meghajtású modelleken belül határoz meg szegmensenkénti konkrét modell és motorajánlásokat, melyekből választhat az adott országban a céges autókért felelős kolléga, illetve végfelhasználó.

A szakember szerint talán itt van a legnagyobb különbség a magánszemély és vállalati autóvásárlás között. A magánemberek vagy kisebb cégek vezetői sok esetben vételi ár, akciók alapján választanak, vagy emocionálisabb alapon döntenek, sok esetben lojálisak egy márkához.  Ha a vállalatnál van olyan beszerző munkatárs, aki időt, energiát fektet a lehetőségek elemzésébe, a javaslat megalkotásába, akkor a választás optimalizálható egy racionális szempontrendszer mentén, ahol a fenntarthatósági elvek éppúgy érvényesülnek, mint az autó teljes élettartamára – vagy legalábbis a céges használat idejére – vonatkozó költséghatékonyság. Természetesen ismerni kell a saját adottságokat és felhasználói szokásokat is: hiába szeretne például egy cég elektromos autóflottát, ha a vállalati parkolóban nincs kiépítve a töltésére alkalmas hálózat, vagy a dolgozók otthon nem tudják tölteni az autókat, illetve elszámolni annak költségét.

„Az autópiac hihetetlen gyorsasággal fejlődik, így ezeket a javaslatokat bizonyos időszakonként felül kell vizsgálni. Érdemes minden év januárjában frissíteni a szegmensenkénti modellajánlásokat, 4-5 évente pedig akár komplex kutatást elvégezni. Egyetértek azokkal a szakemberekkel, akik szerint a következő nagy ugrás akkor lesz, amikor az elektromos autók hatótávja meghaladja a benzines autókét”

– mondta el a beszerzési szakember, majd hozzáfűzte:

„Nyilván akkor az AVON-nál is újabb komoly átvilágítás következik mind kínálat mind pedig a munkavállalói igények szempontjából keresve a leghatékonyabb motorválasztási mixet. Azt valószínűsítem, hogy ekkorra valósul meg a költséghatékonyság és fenntarthatóság újabb szintje, ahol még jobban tudunk majd az egyéni felhasználói szokásokhoz alkalmazkodni.”

A szakember szerint a vállalati szektornak nagy szerepe van a lakosság edukációjában is. A vállalati jó gyakorlatot szívesen viszi haza a munkatárs, ha cégen belül fontos a fenntarthatóság, akkor otthon is jobban odafigyel rá. Ha a dolgozó megtapasztalja egy-egy új technológia előnyeit és tudatában van, hogy ezzel a környezetet is kevésbé terheli, akkor később saját autó vásárlásakor ez is fontos szemponttá válik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

A streamer, a gasztrós, a digitális detoxos és a rutinos

fesztivál

Fejből tudod a fesztivál teljes menetrendjét? Tudod, hol lehet feltölteni a mobilod, esetleg te vagy az, aki mindig tudja, hol lehet a legjobbakat enni?

A nyári fesztiválszezonnal megérkeztek azok a különleges és színes személyiségek is, akikkel ilyenkor együtt bulizunk, legyen szó a legnagyobb partiarcokról vagy a mindent (is) tudó rutinos fesztiválozókról, akik már 20 éve is az első sorban tomboltak. Most megmutatjuk, kik azok, akikkel gyakran összefuthatsz Európa egyik legsokszínűbb fesztiválján, a Szigeten – ráadásul a Yettel jóvoltából most még napijegyet is nyerhetsz.

A rutinos

Te vagy az, aki tudja, melyik standnál lehet a legjobb ajándékokat szerezni, hol van a legrövidebb mosdósor és hogyan lehet bejutni a koncert legelső sorába, vagy akár a backstage-be. A biztonsági őröket keresztnéven szólítod, a mobiltöltő ponton több örök barátságra tettél már szert, és ha keresnek, hogy merre vagy, rutinosan egy-egy emlékkel válaszolsz: „a sátor, ahol tavaly color party volt”, „ahol múltkor csak sültkrumplit ettünk”.  Nem esel bele abba a hibába, hogy véletlenül túl sok pénzt adsz ki egy hamburgerért, feleslegesen cipeled magaddal a mobiltöltődet vagy éppen lemaradsz egy izgalmas koncertről, mert épp a fesztivál másik felén vagy. Már nem törekszel a feltűnő fesztiválviseletre, inkább legyen kényelmes és egyszerre praktikus minden időjárásban – hiszen bármikor jöhet kánikula vagy zivatar.

Az újonc

Életed első fesztiválja, vagy éppen csak első Szigete, és száz százalékban meg akarod tapasztalni az élményt. Testfestés, színes haj, játékkarkötők, strasszkövek, felfújható gumiállatok – bátran kipróbálod az aktuális partidivatot és nem félsz a túlzásoktól. Meg szeretnél élni minden fesztiválélményt, szívesen próbálod ki az összes játékot a standnál, szelfizel az ikonikus helyszíneken, óriáskerekezel és előre bejelölöd magadnak, milyen sorrendben fogsz részt venni az összes létező koncerten. Jó barátságot ápolsz a rutinossal, aki eligazít téged ebben az útvesztőben.

A streamer

Egy fellépő fröccsözik inkognitóban, meglepetés tűzijáték a koncert végén, táncpárbaj egy dinóval vagy videók végtelen sorozata: ha valaki, te minden eseményt dokumentálsz a fesztiválokon, és a mobilod mindig kéznél van. A hálózati lefedettséget már jó előre ellenőrzöd, három percenként váltogatod a lokációdat, és ha éppen keresnek a barátaid, csak egy SMS-t vagy képet küldesz arról, hogy „Nagyszínpad”, „Yettel Colosseum” vagy „Gasztrokert”, de persze már napokkal korábban beállítottad a mobilodon, hogy a többiek láthassák az aktuális tartózkodási helyedet. Ráadásul azonnal streameled, ha éppen bármi izgalom történik – mindeközben te is átéled az élmények áradatát, és végül úgyis minden barátod a te fotóidat vagy videóidat fogja repostolni.

A digitális detoxos

Mottód, hogy „mindig legyél jelen”. Szeretnéd a fesztivál minden percét megélni, épp ezért mindenféle okoseszköz nélkül érkeztél, a nyomógombos telefonod is csak 10 százalékon van, és a vészhívásokra tartogatod. Szeretnéd megismerni a fesztivál és az oda látogatók lényét, mélységét; nem félsz kipróbálni olyan extrémebb élményeket, mint a tűzön járás vagy a bungee jumping; a frissen kötött barátságaid pedig a jelennek szólnak, nem a későbbi like-okról. A fesztivál után persze egyből visszakapcsolódsz a social mediába, és nézegeted, hol taggeltek be, illetve elkéred a streamer típusba tartozó barátodtól az összes képet és videót.

A gasztrohős

Ki mondta, hogy a fesztiválozás kizárja, hogy jókat együnk a hot-dogon és a retro burgeren túl? Szakértőként mindig tudod, hol találod a legjobb áron a kulináris különlegességeket, örömmel próbálod ki a külföldi konyhákat, a kis főzdék söreit, vagy kifejezetten törekedsz a felelős fogyasztásra – ráadásul nem mulasztod el ezeket megosztani másokkal is (#mutimiteszel). A véleményednek hangot is adsz, mindig lelkesen értékeled és pontozod ezeket a környezetednek és az online térben is. Legyen a kísérőd vegetáriánus, gluténmentes, vegán, tudod, hogy hol találja meg a neki való fogást. És persze te vagy az első, aki két koncert között megkérdezi, hogy „nem akarunk valamit enni?”.

Bármelyik fesztiváltípusba is tartozol, a lényeg, hogy érezd jól magad és élvezd minden pillanatát. Ha még nincs jegyed és szeretnél bulizni, most esélyed van napijegyet nyerni a Szigetre a fesztivál hivatalos telekommunikációs partnerétől.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss