Connect with us

Mozgásban

Hogyan hűtsük az autónkat kánikulában?

A gépeknek általában nem tesz jót, ha szélsőséges hőmérsékletnek vannak kitéve. Most, hogy javában tombol a nyár, és Magyarországon a hőmérséklet a 40ºC-ot is elérheti a héten, az extrém meleg a járműveket is károsíthatja, ami költséges javításokhoz és alacsonyabb maradványértékhez vezethet.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég szakértői hasznos tanácsokkal szolgálnak arra vonatkozóan, hogyan csökkenthetjük minimálisra az autó túlmelegedésének kockázatát, és hogyan tarthatjuk formában a járművünket egész nyáron.

Parkoljunk árnyékban!

Ha lehetséges, soha ne hagyjuk az autót hosszú ideig közvetlenül a napon. A hő tönkreteheti a belső bőrfelület, amely elkezdhet repedezni. Arról nem is beszélve, hogy a napsugarak az autó fényezését és a műanyag alkatrészeit is károsítják.

Természetesen ez nem egyetlen nap alatt következik be, de ha azt szeretnénk, hogy az autónk hosszú életű legyen, árnyékban vagy garázsban tartsuk. Felforrósodott autóba beülni igen kellemetlen, és jó időbe telik, amíg az utastér lehűl.

Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője azt javasolja, hogy lehetőleg úgy parkoljuk le az autót, hogy amikor visszatérünk, a nap ne az elejét süsse.

„Nincs rosszabb annál, mint beülni a fekete bőrülésre egy olyan autóban, amely órákon át közvetlen napfénynek volt kitéve. Ha például tudjuk, hogy délután 4 órakor használjuk újra, figyeljünk oda, hogy a nap abban az időszakban hátulról érje a járművet, így az ülések kevésbé melegszenek majd fel”

– javasolja Buzelis.

Hagyjuk résnyire nyitva az ablakokat!

Amikor a szabadban parkolunk, még a tűző napon sem lesz elviselhetetlen forróság az utastérben, ha néhány centiméterre nyitva hagyjuk az autó ablakait.

„A forró levegő felfelé száll, és a nyitott ablakokon keresztül elpárolog. Ha csak egy kevés szellő fúj is, az autó belseje sokkal hűvösebb lesz, mint teljesen zárt ablakoknál” – mondja Buzelis.

Ellenőriztessük a klímát!

Mielőtt beköszönt a nyár és emelkedni kezd a hőmérséklet, fontos, hogy felmérjük légkondicionáló rendszer állapotát. A koszos légszűrő, a hibás termosztát vagy az eltömődött szellőzőnyílások miatt akár egy rövid kirándulásból is szauna-élmény válhat, ezért gondoskodjunk arról, hogy a klíma tökéletesen működjön.

Az AC-problémák kijavításával ne várjunk az utolsó pillanatig, hiszen a helyi autószervizben hosszabb lehet a várakozási idő, mint gondolnánk.

Figyeljünk oda a nyomásra a gumiabroncsokban!

Meleg időben emelkedik az abroncsokban lévő nyomás, ami ritka esetekben durrdefektet is okozhat. Minden 10 °C-os hőmérséklet-emelkedés után a gumiabroncsok nyomása 0,1 bar-ral nő, még akkor is, ha az autó egy helyben áll.

Rendszeresen ellenőrizzük a gumiabroncsok nyomását, hogy szigorúan a gyártó ajánlásainak megfelelően legyenek felfújva. A hőség idő előtti kopást és szakadást is okozhat, ezért a futófelület mélységét is nézzük meg. Elhasználódott gumikkal kevésbé irányítható és fékezhető az autó, így útközben veszélyes helyzetekbe kerülhetünk.

„A megnövekedett nyomás hatására az abroncs középső része gyorsabban kopik, mint a külseje vagy az oldala. Nyomásszabályozás nélkül néhány ezer kilométer megtétele után a gumiabroncsok elhasználódhatnak, és nem biztosítanak megfelelő tapadást nedves talajon”

– magyarázza a carVertical autóipari szakértője.

Ellenőrizzük a hűtőfolyadék szintjét!

A legtöbb autómotor 90 °C és 105 °C közötti hőmérséklet-tartományban működik. Ha azonban a hűtőfolyadék szintje nem elegendő, a motor túlmelegedhet. Ha kint rendkívül meleg van, ezek a folyamatok jóval gyorsabban mennek végbe.

Vizsgáljuk át az összes tömlőt, hogy látunk-e rajtuk repedéseket – a legkevésbé sem szeretnénk ugyanis azzal szembesülni egy forró nyári napon, hogy az autónkból folyadék szivárog. Ha a hűtőfolyadék szintje alacsony, töltsük fel – ezzel meghosszabbíthatjuk a jármű motorjának élettartamát.

Használjunk napellenzőket!

A napvédők visszaverik a napfényt, így hűvösebb marad az autó. Ha nyáron gyakran kell nyílt helyen parkolnunk a járművel, a napellenzők gondoskodnak arról, hogy a belső hőmérséklet alacsonyabb legyen. A becslések szerint a napernyők használatával akár 25%-os hőmérséklet-csökkenést is elérhetünk.

Töltsük fel a motorolaj- és egyéb folyadéktartályokat!

A magas hő csökkenti a motorolaj viszkozitását – elvékonyodik, és kevésbé keni jól az alkatrészeket. Ráadásul a megnövekedett súrlódás magasabb üzemanyag-fogyasztással jár. Fontos tehát, hogy időben cseréljük az olajat, mert ez az autó állapotára is hatással van.

Győződjünk meg arról, hogy a motorolaj szintje a nyár folyamán végig megfelelő, és ellenőrizzük az összes többi autófolyadékot, például a fék-, a sebességváltó- és a kormányfolyadékot is.

Ellenőrizzük az akkumulátort!

Sok járművezető él abban a hitben, hogy csak a hideg idő befolyásolja az akkumulátor állapotát, pedig a nyári kánikula is jelentős hatással van rá. Extrém hőmérsékleten az akkumulátor elektrolitjai elpárologhatnak, fokozódhat a korrózió és a szulfátképződés. A forró éghajlatú országokban az akkumulátorok élettartama jellemzően rövidebb, mint ott, ahol enyhébb az időjárás.

Ha valaki évek óta nem szervizelte az akkumulátort, érdemes mielőbb megtennie, mert egy nap előfordulhat, hogy nem tud útra kelni az autóval.

Indulás előtt hűtsük le az autót!

Forró autóba ülni olyan, mint egy lávamezőn sétálni. A legjobb, amit tanácsolhatunk: ne tegyük! Mielőtt útnak indulnánk, nyissuk ki az összes ajtót és kapcsoljuk be a légkondicionálást, hogy az autó belseje lehűljön. Forró járműben vezetni nemcsak kellemetlen, hanem kockázatos is, hiszen a hőség szédülést vagy hányingert okozhat.

Indulás után néhány percig tartsuk nyitva az ablakokat, hogy a forró levegő távozzon. Csak akkor húzzuk fel az ablakokat, ha a klímarendszer már hideget fúj.

Bár nyáron valamivel több törődést igényel egy jármű, nem fog komoly fejfájást okozni. Némi tervezéssel és rendszeres karbantartással biztosíthatjuk, hogy az autónk a legmelegebb napokon is a lehető legjobb állapotban legyen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Az új Kia Sportage – Kalandra tervezve, stílusosan megújulva

A Kia legsikeresebb modellje – több mint 7 millió eladott példánnyal – most minden eddiginél jobb formában debütál Európában.

Az új Sportage számos fejlesztéssel érkezik a dizájn, az innováció, a technológia és a kényelem terén, hogy új mércét állítson a rendkívül versenyképes kompakt SUV szegmensben.

A Kia felelős mobilitás iránti elkötelezettségének részeként az új Sportage villamosított hajtásláncokkal is elérhető, így az ügyfelek szabadon választhatják ki az életstílusukhoz legjobban illő változatot. A kifejezetten az európai vásárlói igényekhez igazított rövidített tengelytáv nemcsak a dizájnt szolgálja, hanem úgy biztosít tágas belső teret, hogy közben a méretkompromisszumokat elkerüli.

„Az új Sportage minden szempontból megújult, és készen áll minden kalandra – ez a modell minden eddiginél kifinomultabb, és széles vásárlói réteg számára kínál vonzó megoldást. Akár hűséges ügyfeleinkről, akár új érdeklődőkről van szó, mindenki megtalálja benne a számára fontos kényelmet, sokoldalúságot és modern megoldásokat”

– mondta Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.

Dizájn – karakteres külső, luxus belső tér

A Kia „Egyesült ellentétek” formanyelv merész, új megjelenést kölcsönöz az új Sportage-nek. A lágy, sima felületek és a robusztus formák tökéletes egyensúlyt alkotnak, így a Sportage egyaránt otthonosan mozog a városi környezetben és a kalandos terepeken. Az új első és hátsó lökhárítók dinamikus sziluettet adnak az autónak, amit a figyelemfelkeltő LED Star Map fényszórók és a Kia ikonikus „tigrisorros” hűtőrácsa tesznek teljessé. A vadonatúj keréktárcsák 17, 18 és 19 colos méretekben elérhetők, a GT-Line modellhez pedig exkluzív 18 és 19 colos változatok is választhatók.

Az utastér igazi prémium élményt nyújt, tágas kialakítással, ahol minden utas kényelmesen elfér. A kormánykerék új, kéttüskés dizájnt kapott, míg a letisztult műszerfal és az elrejtett szellőzők modern, minimalista hatást keltenek. Az új üléskárpitok tovább növelik a komfortérzetet, a GT-Line kivitel pedig stílusos fekete-fehér belsőt kínál műbőr és velúr kombinációjával.

Fenntarthatóság és prémium anyaghasználat a belső térben

A Kia a Dinamica® márkával együttműködve felelős anyagokat integrál a Sportage utasterében. A prémium, nem szőtt mikroszálas velúrszövet a GT-Line alapfelszereltségében az ajtó- és ülésbetétekben kap helyet, opcióként pedig az ajtóbetétekben és az üléskialakítás egyes részein is elérhető. A vízbázisú gyártási eljárás, valamint a magas újrahasznosított anyagtartalom is jól tükrözi a Kia elkötelezettségét a fenntartható járműgyártás iránt.

Az elmúlt közel 30 év során a Dinamica – japán anyavállalatával, az Asahi Kasei-jel közösen – jelentősen megnövelte az újrahasznosított poliészter arányát, amely a Kia modelljeiben ma már eléri a 73–75%-ot. A jövőben a Dinamica egy szinte 100%-ban újrahasznosított poliésztert tartalmazó monomateriál változatban is elérhető lesz.

A Sportage továbbra is kiemelkedő helykínálattal és rugalmas csomagtérrel szolgálja a mindennapi és a hosszabb utazások igényeit. Az utastér második sorában több mint egy méteres lábtér áll az utasok rendelkezésére. A csomagtartó alapkapacitása akár 587 liter, lehajtott hátsó ülésekkel pedig egészen 1.776 literig bővíthető. A két szintű csomagtérpadló, amely az MHEV és HEV modellekben érhető el, tovább növeli a pakolási lehetőségeket.

Technológia – kapcsolódás, kényelem és praktikum

A Sportage továbbfejlesztett vezetési élményének középpontjában a Connected Car Navigation Cockpit (CCnC) áll, amely két 12,3 colos, ívelt panorámakijelzőt és egy új 10 colos head-up display-t (HUD) tartalmaz. Az összes funkció és információ – beleértve a vezetéstámogató rendszereket, az infotainmentet és a navigációt – könnyen elérhető és a vezető számára jól látható helyen van.

A konnektivitás és az autóban elérhető opciók tovább bővülnek a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatásával. A Kia Connect és az OTA (vezeték nélküli frissítések) lehetővé teszik bizonyos funkciók és szolgáltatások elérését, az autó zárt állapotának ellenőrzését, az útvonaltervezést és sok mindn mást. A Sportage Feature-onDemand (FOD) platformja lehetőséget ad arra, hogy a vezetők ’arcade’ játékokat, YouTubeot, egyéb videóstreaming szolgáltatásokat (WebOS rendszeren keresztül), valamint új kijelző témákat adjanak hozzá az infotainment rendszerhez.

A Kia In-Car Payment funkcióval az autó használói kényelmesen fizethetnek például utcai parkolásért, közvetlenül az autóból, míg a Wi-Fi Hotspot funkció akár öt eszköz csatlakozását is lehetővé teszi a 4G LTE-alapú internethez. A Connected Routing élő és előrejelzett forgalmi adatok alapján kiszámítja az optimális útvonalat, sőt, képes megtanulni a felhasználók kedvenc útvonalait is. Az elérhető Digital Key 2.0 funkció lehetővé teszi az autó okoseszközökkel történő elérését fizikai kulcs nélkül, sőt a digitális kulcs meg is osztható családtagokkal vagy barátokkal. Továbbá az autóban egy Harman Kardon prémium hangrendszer is található.

A Sportage számos olyan technológiát kínál, amely támogatja a vezetőt az utazások során. A multimédiás képernyő alatt található egy többfunkciós érintőpanel, amely az audió- és klímavezérlést teszi elérhetővé. A funkciók közötti váltás mostantól természetesebb és intuitívabb, legyen szó a hőmérséklet beállításáról vagy a hangerő szabályozásáról. Emellett a 360 fokos körpanorámás kamera (Surround-View Monitor) 3D nézettel madártávlati képet nyújt az autó környezetéről. Végezetül egy vezeték nélküli telefontöltő található a felső tálcában.

Vezetés – villamosított hajtásláncok és vezetéstámogató rendszerek

Az új, továbbfejlesztett Sportage modell elektrifikált hajtáslánc-választékot kínál. Az ügyfelek kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb hibrid hajtásláncot. A Sportage még dinamikusabb vezetési élményt nyújt, köszönhetően a nagy teljesítményű turbós hibrid hajtásláncnak, az új generációs váltónak, a jármű aerodinamikus kialakításának és az alacsony súlypontnak.

Ahogy a Kia modellpaletta minden járművében, úgy a Sportage is teljes körű fejlett vezetéstámogató rendszereket kínál:

  • Alapfelszereltségként elérhető automatikus vészfékrendszer gyalogos-, kerékpáros- és járműfelismeréssel: érzékelők és kamera segítségével pásztázza az utat. Amennyiben ütközésveszélyt észlel, automatikusan fékez.
  • Highway Driving Assist 2: az előre néző kamera, a radarérzékelők és a navigációs adatok segítségével támogatja az előre beállított sebesség és követési távolság tartását az elöl haladó jármű mögött. Bizonyos helyzetekben képes segíteni a kormányzásban is, például sávváltásnál (az irányjelző aktiválásával), illetve kitérő manőverek során.

Az új Sportage a Kia zsolnai (Szlovákia) gyárában készül, és a modellek várhatóan 2025 harmadik negyedévében érkeznek meg a márkakereskedésekbe. Az árak a mai naptól publikusak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines fenntartható repülőgép-finanszírozásáért

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég -, elismerve azt az úttörő jelentőségű tranzakcióját, amely elsőként integrált fenntarthatósághoz kötött hitelstruktúrát egy többdevizás JOLCO finanszírozási modellbe, két új generációs, üzemanyag-hatékony Airbus A321neo repülőgép beszerzése kapcsán.

A Societe Generale által lebonyolított innovatív tranzakció a finanszírozás feltételeit a Turkish Airlines fenntarthatósági teljesítménycéljaihoz köti, különös tekintettel a flotta szén-dioxid-intenzitásának csökkentésére.

A díj kapcsán a Turkish Airlines Igazgatósági és Végrehajtó Bizottsági tagja, valamint pénzügyi igazgatója (CFO), Murat Şeker így nyilatkozott:

„Büszkék vagyunk arra, hogy nemzetközi elismerést kaptunk azért, mert fenntarthatóságra épülő finanszírozási modellt integráltunk repülőgép-finanszírozási stratégiánkba. Meggyőződésünk, hogy ez a struktúra nemcsak flottamegújítási és növekedési céljainkat támogatja, hanem hosszú távú elkötelezettségünket is megerősíti amellett, hogy 2050-re karbonsemleges légitársasággá váljunk.”

A Turkish Airlines az elmúlt tíz évben mintegy 16 milliárd amerikai dollár értékben hajtott végre repülőgép-finanszírozási tranzakciókat és eddig több mint 30 nemzetközi díjat nyert el rangos szervezetektől, köztük a Global Transport Finance, az Airline Economics, az Airfinance Journal és a Bonds, Loans & Sukuk Türkiye elismeréseit. A most elnyert „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díj tovább erősíti a nemzeti légitársaság vezető szerepét a fenntarthatósági szempontok integrálásában a légiközlekedési finanszírozás területén.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Jungheinrich PowerCube – világpremier Svájcban

Jungheinrich PowerCube

Raktározási kapacitásának és versenyképességének növelése érdekében a Schönenberger, az elektromos, dekorációs és világítástechnikai termékek nagykereskedője úgy döntött, hogy a világ első Jungheinrich PowerCube rendszerét telepíti a mellingeni logisztikai központjába – egy lenyűgöző, 11 méter magas, 18 000 tárolóhelyet, nyolc szatellit kocsiból és óránként akár 150 komissiózási teljesítményt biztosító tárolórendszert. Az anyagmozgatást vezérlő Jungheinrich WMS rendszerrel és a gyors hibaelhárításhoz szükséges professzionális szervizzel, valamint támogatással kombinálva az automatizált kompakt konténerraktár a modern logisztika alapját képezi, amely rugalmasan együtt nő az ügyféllel, és teret ad a jövőbeni további elképzeléseinek.

Jungheinrich PowerCube targonca

MÉRETEZHETŐ KOMPAKT TÁROLÓRENDSZER

Automatizált, ultrakompakt és méretezhető – a Jungheinrich PowerCube segítségével a Schönenberger megtalálta a korábban kézzel szervezett komissiózás ideális helyettesítőjét. A hosszú gyaloglási távolságok és a magas hibaarány sok időt vettek igénybe, amelyet most hatékonyabban tud kihasználni a rendkívül innovatív PowerCube-nak köszönhetően. A Jungheinrich mindössze 400 m2 alapterületen egy nagy teljesítményű és fenntartható logisztikai rendszert valósított meg, amely óránként akár 150 be- és kitárolási műveletet is könnyedén képes elvégezni. Akár 20 szatellit kocsi alkalmazásával ez a teljesítmény szükség esetén még tovább növelhető.

A HATÉKONYSÁG ÚJ DIMENZIÓJA

A Jungheinrich PowerCube tárolórendszer akár 12 méteres magasságával a legmagasabb kompakt raktár kategóriájában. A tárolóládák 33 tárolási szinten vannak egymásra pakolva, és a nagy teljesítményű lítiumion akkumulátorokkal felszerelt, energiatakarékos PowerCube szatellit kocsik 4 méter/másodperc sebességgel szállítják őket rendeltetési helyükre. A munkaállomásokon történő köztes töltési lehetőségének köszönhetően a kocsik a nap 24 órájában üzemkészek, állásidő nélkül.

„A PowerCube segítségével naponta 30%-kal több terméket tudunk kikomissiózni ugyanannyi munkaerővel” – meséli lelkesen Enzo Guzzo, a Schönenberger ellátási láncának vezetője.

Jungheinrich PowerCube rendszer

SZEMÉLYRE SZABOTT BELSŐ LOGISZTIKA

Annak érdekében, hogy megfeleljenek a szigorú tűzvédelmi előírásoknak a PowerCube oxigéncsökkentett konstrukcióval rendelkezik, amelybe füstérzékelő érzékelőket építettek be. Ezek riasztást adnak, mielőtt az egyik könnyen gyúlékony komponens lángra kapna. A rendszer üzembe helyezése során az ügyfelet oktatásban részesültek arról, hogy az esetleges hibákat akár saját maga is el tudja hárítani.

„Ha probléma merül fel, az irodámból vagy akár otthonról is meg tudom javítani” – számol be lelkesen Enzo Guzzo.

Ezen kívül a szatellit kocsik a folyamatos működés érdekében a rendszeren kívül, külön-külön is karbantarthatók, miközben a többi kocsi továbbra is teszi a dolgát.

SIKERES KÍSÉRLETI PROJEKT

A Schönenberger a világ első PowerCube   rendszerének választásával úttörő szerepet vállalt az ultrakompakt tárolás területén. Az integrált logisztikai megoldás segít az ügyfélnek az áruforgalom növelésében, miközben csökkenti a hibaarányt. Emellett egyedülálló helykihasználásának köszönhetően feleslegessé teszi a további külső raktárakat, és nagy fejlődési lehetőségeket kínál az ügyfél számára. A PowerCube segítségével a Jungheinrich a legmodernebb szoftvereket használja a hatékony folyamatok és az innovatív hardverek közötti kapcsolat megteremtéséhez. Összességében az első PowerCube megépítése értékes tanulási tapasztalat volt a projektben részt vevők számára, amely során Enzo Guzzo szerint igazi barátságok szövődtek.

Jungheinrich PowerCube jármű

További információ: www.jungheinrich.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss