Mozgásban

Hogyan hűtsük az autónkat kánikulában?

A gépeknek általában nem tesz jót, ha szélsőséges hőmérsékletnek vannak kitéve. Most, hogy javában tombol a nyár, és Magyarországon a hőmérséklet a 40ºC-ot is elérheti a héten, az extrém meleg a járműveket is károsíthatja, ami költséges javításokhoz és alacsonyabb maradványértékhez vezethet.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég szakértői hasznos tanácsokkal szolgálnak arra vonatkozóan, hogyan csökkenthetjük minimálisra az autó túlmelegedésének kockázatát, és hogyan tarthatjuk formában a járművünket egész nyáron.

Parkoljunk árnyékban!

Ha lehetséges, soha ne hagyjuk az autót hosszú ideig közvetlenül a napon. A hő tönkreteheti a belső bőrfelület, amely elkezdhet repedezni. Arról nem is beszélve, hogy a napsugarak az autó fényezését és a műanyag alkatrészeit is károsítják.

Természetesen ez nem egyetlen nap alatt következik be, de ha azt szeretnénk, hogy az autónk hosszú életű legyen, árnyékban vagy garázsban tartsuk. Felforrósodott autóba beülni igen kellemetlen, és jó időbe telik, amíg az utastér lehűl.

Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője azt javasolja, hogy lehetőleg úgy parkoljuk le az autót, hogy amikor visszatérünk, a nap ne az elejét süsse.

„Nincs rosszabb annál, mint beülni a fekete bőrülésre egy olyan autóban, amely órákon át közvetlen napfénynek volt kitéve. Ha például tudjuk, hogy délután 4 órakor használjuk újra, figyeljünk oda, hogy a nap abban az időszakban hátulról érje a járművet, így az ülések kevésbé melegszenek majd fel”

– javasolja Buzelis.

Hagyjuk résnyire nyitva az ablakokat!

Amikor a szabadban parkolunk, még a tűző napon sem lesz elviselhetetlen forróság az utastérben, ha néhány centiméterre nyitva hagyjuk az autó ablakait.

„A forró levegő felfelé száll, és a nyitott ablakokon keresztül elpárolog. Ha csak egy kevés szellő fúj is, az autó belseje sokkal hűvösebb lesz, mint teljesen zárt ablakoknál” – mondja Buzelis.

Ellenőriztessük a klímát!

Mielőtt beköszönt a nyár és emelkedni kezd a hőmérséklet, fontos, hogy felmérjük légkondicionáló rendszer állapotát. A koszos légszűrő, a hibás termosztát vagy az eltömődött szellőzőnyílások miatt akár egy rövid kirándulásból is szauna-élmény válhat, ezért gondoskodjunk arról, hogy a klíma tökéletesen működjön.

Az AC-problémák kijavításával ne várjunk az utolsó pillanatig, hiszen a helyi autószervizben hosszabb lehet a várakozási idő, mint gondolnánk.

Figyeljünk oda a nyomásra a gumiabroncsokban!

Meleg időben emelkedik az abroncsokban lévő nyomás, ami ritka esetekben durrdefektet is okozhat. Minden 10 °C-os hőmérséklet-emelkedés után a gumiabroncsok nyomása 0,1 bar-ral nő, még akkor is, ha az autó egy helyben áll.

Rendszeresen ellenőrizzük a gumiabroncsok nyomását, hogy szigorúan a gyártó ajánlásainak megfelelően legyenek felfújva. A hőség idő előtti kopást és szakadást is okozhat, ezért a futófelület mélységét is nézzük meg. Elhasználódott gumikkal kevésbé irányítható és fékezhető az autó, így útközben veszélyes helyzetekbe kerülhetünk.

„A megnövekedett nyomás hatására az abroncs középső része gyorsabban kopik, mint a külseje vagy az oldala. Nyomásszabályozás nélkül néhány ezer kilométer megtétele után a gumiabroncsok elhasználódhatnak, és nem biztosítanak megfelelő tapadást nedves talajon”

– magyarázza a carVertical autóipari szakértője.

Ellenőrizzük a hűtőfolyadék szintjét!

A legtöbb autómotor 90 °C és 105 °C közötti hőmérséklet-tartományban működik. Ha azonban a hűtőfolyadék szintje nem elegendő, a motor túlmelegedhet. Ha kint rendkívül meleg van, ezek a folyamatok jóval gyorsabban mennek végbe.

Vizsgáljuk át az összes tömlőt, hogy látunk-e rajtuk repedéseket – a legkevésbé sem szeretnénk ugyanis azzal szembesülni egy forró nyári napon, hogy az autónkból folyadék szivárog. Ha a hűtőfolyadék szintje alacsony, töltsük fel – ezzel meghosszabbíthatjuk a jármű motorjának élettartamát.

Használjunk napellenzőket!

A napvédők visszaverik a napfényt, így hűvösebb marad az autó. Ha nyáron gyakran kell nyílt helyen parkolnunk a járművel, a napellenzők gondoskodnak arról, hogy a belső hőmérséklet alacsonyabb legyen. A becslések szerint a napernyők használatával akár 25%-os hőmérséklet-csökkenést is elérhetünk.

Töltsük fel a motorolaj- és egyéb folyadéktartályokat!

A magas hő csökkenti a motorolaj viszkozitását – elvékonyodik, és kevésbé keni jól az alkatrészeket. Ráadásul a megnövekedett súrlódás magasabb üzemanyag-fogyasztással jár. Fontos tehát, hogy időben cseréljük az olajat, mert ez az autó állapotára is hatással van.

Győződjünk meg arról, hogy a motorolaj szintje a nyár folyamán végig megfelelő, és ellenőrizzük az összes többi autófolyadékot, például a fék-, a sebességváltó- és a kormányfolyadékot is.

Ellenőrizzük az akkumulátort!

Sok járművezető él abban a hitben, hogy csak a hideg idő befolyásolja az akkumulátor állapotát, pedig a nyári kánikula is jelentős hatással van rá. Extrém hőmérsékleten az akkumulátor elektrolitjai elpárologhatnak, fokozódhat a korrózió és a szulfátképződés. A forró éghajlatú országokban az akkumulátorok élettartama jellemzően rövidebb, mint ott, ahol enyhébb az időjárás.

Ha valaki évek óta nem szervizelte az akkumulátort, érdemes mielőbb megtennie, mert egy nap előfordulhat, hogy nem tud útra kelni az autóval.

Indulás előtt hűtsük le az autót!

Forró autóba ülni olyan, mint egy lávamezőn sétálni. A legjobb, amit tanácsolhatunk: ne tegyük! Mielőtt útnak indulnánk, nyissuk ki az összes ajtót és kapcsoljuk be a légkondicionálást, hogy az autó belseje lehűljön. Forró járműben vezetni nemcsak kellemetlen, hanem kockázatos is, hiszen a hőség szédülést vagy hányingert okozhat.

Indulás után néhány percig tartsuk nyitva az ablakokat, hogy a forró levegő távozzon. Csak akkor húzzuk fel az ablakokat, ha a klímarendszer már hideget fúj.

Bár nyáron valamivel több törődést igényel egy jármű, nem fog komoly fejfájást okozni. Némi tervezéssel és rendszeres karbantartással biztosíthatjuk, hogy az autónk a legmelegebb napokon is a lehető legjobb állapotban legyen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Innovatív megoldások a raktárautomatizáláshoz

A Prodrive Technologies a Jungheinrich autonóm mobil robotjait alkalmazza az automatizált szűkfolyosós magasraktári targoncákkal interaktívan együttműködő, rakomány alatti szállításhoz.

A hollandiai Sonban található Prodrive Technologies B.V. többek között az orvosi, a félvezető és a mobilitási iparban használt csúcstechnológiai megoldások fejlesztője és gyártója. A vállalat éves szinten 25 %-kal növeli forgalmát, ezért döntött a raktárbővítés mellett. Az új disztribúciós központban a Prodrive a régió többi, külső raktárából származó készleteket központosította. Tekintettel a gyors növekedésére és a széles termékválasztékára, a Prodrive olyan megoldást keresett, amely rugalmasan méretezhető, ugyanakkor magas szintű termelékenységet biztosít. A Jungheinrichben találták meg a megfelelő partnert a megoldásra. Mark Menting, a vállalat logisztikai folyamatokért felelős vezetője így nyilatkozott a döntésről: “A Jungheinrich egy teljes rendszert biztosított, amely mobil robotokból, targoncákból, állványokból, szoftverekből és ERP-rendszerhez történő kapcsolódásból áll. Egy rugalmas, termelékeny, skálázható rendszert – pontosan azt, amit kerestünk.”

Jungheinrich eksa

MEGFIZETHETŐ, MÉRETEZHETŐ ÉS RUGALMAS.

A Jungheinrich által megvalósított raktárkoncepció magas termelékenységet és nagyfokú rugalmasságot garantál. A megoldás továbbá méretezhető és a koncepció lehetővé teszi, hogy együtt növekedjen az ügyfél igényeivel. Az innovatív intralogisztikai megoldás középpontjában 15 arculee S autonóm mobil robot (AMR) és 8 EKX 516ka típusú magasraktári targonca (AGV) együttműködése áll. Ez a kombináció zökkenőmentesen képes kezelni az áruk széles választékát, miközben a 12 méter magas raktár gazdaságosan üzemeltethető.

MAXIMALIZÁLT TERMELÉKENYSÉG.

A beérkező raklapokat egy szállítószalagra helyezik, ahol ellenőrzik a raklap alakját és minőségét.  Ezután egy arculee S típusú AMR felveszi a raklapot és a magasraktárba szállítja. Ott egy EKX 516ka típusú automata magasraktári targonca betárolja a rakományt.

A kimenő palettákat az AMR a hat komissiózó állomás egyikére szállítja, amelyek mindegyike hat felvételi/leadási ponttal van felszerelve. A produktivitás maximalizálása érdekében a magasraktár el van kerítve az alkalmazottak elől. Bár az arculee S autonóm mobil robotok biztonságosan és zökkenőmentesen működnek más targoncákkal és a dolgozókkal közös környezetben is, a vállalatnál úgy döntöttek, hogy minimalizálják az ember-robot interakciót, ezáltal maximalizálják a termelékenységet. A rendszer komissiózó teljesítménye 80 raklap/óra. A magasraktár elméleti kapacitása szintén 80 raklap/óra.

MAGASABB MINŐSÉG.

Az új intralogisztikai koncepció biztosítja a szükséges rugalmasságot, skálázhatóságot és termelékenységet. A mobil robotok a nap 24 órájában rendelkezésre állnak. Emellett a folyamatok minősége is jelentősen javult. Mind az áruk, mind a berendezések károsodása jelentősen csökkent. Ennek eredményeként a Prodrive Technologies évente jelentős, 10 százalékos javítási költséget takarít meg. Ezen túlmenően az új koncepció átláthatóságot és ellenőrzést biztosít,valamint a termékek többé nem vesznek el.

A projektről röviden:

Kihívás

Átfogó intralogisztikai koncepció megvalósítása nagyrészt automatizált folyamatokkal az újonnan épített logisztikai raktárban.

Megoldás

A Jungheinrich Logistics Interface és a Jungheinrich WCS raktárirányítási rendszer által koordinált és irányított arculee S autonóm mobil robotok, valamint az EKX 516ka automata magasraktári targoncák egyedülálló kölcsönhatása a rakomány alatti szállításhoz.

Eredmény

Rugalmas és skálázható koncepció, amely garantálja a nagyobb termelékenységet és a folyamatos működést. A folyamatminőség jelentős javulása.

További információ: Autonóm mobil robotok (AMR) | Jungheinrich


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Rákacsintott Budapestre, majd táncra perdült a Szabadság-szobor

Október 11-én este nem mindennapi jelenségre figyelhettek fel a budapestiek.

A Szabadság-szobor a felújítása miatt július óta korlátok közé szorítva, takarás alatt áll, elrejtve a járókelők szeme elől. Most viszont a Yettel egy igazán különleges kezdeményezéssel készült: egy látványos és izgalmas drónshow keretében a szimbolizált Szabadság-szobor egy rövid időre életre kelt, újra megmutatva magát a közönségnek lélegzetelállító fényjáték formájában.

A drónshow ideje alatt az arra járók láthatták, ahogy a Gellért-hegy mellett egy drónokból álló virtuális nap lebukik a vízfelszín alá, majd egy végtelen galaxist ábrázoló szimbólum után átalakul a Szabadság-szobor arcává. Az ekkor felszabaduló szobor körülnézett a városban, és egy kacsintás után táncra perdült. A különleges látvány a Fővám térről volt a legjobban látható és élvezhető, ahol Miller Dávid, kristoaf, Lombos Márton és az Analog Balaton „Felémdől” dala kísérte a show-t. A helyszíni résztvevők a Budapest égboltján megjelenő QR kód beolvasásával a Yettel nyáron elindult szolgáltatására, a Yepp-re nyerhettek előfizetést.

A Yepp indulásával a digitális szabadság mellett tettük le a voksunkat és sokat gondolkoztunk, hogy hogyan szimbolizálhatnánk ezt az embereknek. Ekkor jött a Szabadság-szobor életre keltésének ötlete, hogy a régóta felállványozott ikont most digitális eszközök segítségével megtáncoltatjuk egy kicsit, mindezt úgy, hogy a jelenlévők ezreinek okozzunk vele örömöt. A helyszíni visszajelzések után úgy látjuk, sikerült jobban átélhetővé tenni a korlátok nélküliséget és a digitális szabadságot azzal, hogy ennek az ikonikus szobornak lehetőséget adtunk kilépni a korlátai közül”

– mondta Kovács András, a Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója.

A látványos és egyedi show a Visual Europe Group világszínvonalú drónflottájával készült. A szakmai zsargonban „táncnak” nevezett show 405 darab új generációs, Kaiken típusú drón összehangolt mozgásával jött létre és mintegy 7 és fél percig tartott.

Több mint 15 ember dolgozott azon, hogy egyedülálló élményt adjunk a pénteki rendezvény látogatóinak. Különleges kihívást jelentett, hogy a Szabadság-szobor körül, a Gellért-hegy felett valósítjuk meg a produkciót, ügyelve arra, hogy a drónflotta, az animáció és a zene végig tökéletes összhangban maradjon

– számolt be Pető Áron, a drónshow első pilótája.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Mi köze van Habsburg Ferdinándnak az ebesi focicsapathoz?

A Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. 5 millió forinttal támogatja az ebesi Futball Szakosztályt, tovább erősítve elköteleződését a helyi közösségek iránt.

A belga-magyar tulajdonosi hátterű vállalat Ebesen közel 55 000 m²-es logisztikai csarnokot épít a debreceni repülőtér és az épülő BMW-gyár közelében, miközben aktívan részt vesz a település közösségi és sportéletének fejlesztésében. A WLP nemzetközi szinten is komoly szerepet vállal a jótékonyságban, különös figyelmet fordítva a sportok támogatására.

A „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” társadalmi célú kezdeményezést Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a híres Habsburg család tagja indította el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt.

Közösségtámogatás globális szinten

A Weerts Logistics Park (WLP) elkötelezett a fenntartható növekedés iránt, melynek keretében célja, hogy munkahelyeket teremtsen, és támogassa a gazdasági fejlődést azon régiókban, ahol jelen van beruházásaival és fejlesztéseivel. A társadalmi felelősségvállalás és a jótékonykodás mindig is meghatározó szerepet töltött be a cégcsoport működésében, különös tekintettel a Green Future Projekt támogatására, amely a motorsportok fenntarthatóságát segítő kezdeményezéseket helyezi előtérbe.

A WLP számára kiemelt fontosságú, hogy minden tevékenységét – beleértve az autósportot és a logisztikai projektjeit is – karbonsemlegessé tegye. Földterületeket vásárol és véd az Amazonas esőerdőben, hogy megóvja azokat az erdőirtástól. Szintetikus üzemanyagokkal is kísérletezik, ezzel mérsékelve a szénlábnyomát.

Ingatlanfejlesztési részlegének célja, hogy minden logisztikai létesítménye tetejét napelemekkel fedje be. A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cég Magyarországon is minden új épületet úgy tervez, hogy a tetőszerkezet alkalmas legyen napelemek fogadására arra az esetre, ha a jogi környezet a jövőben kedvezőbben alakul.

WLP a társadalmi felelősségvállalás és a fiatal generációk támogatásának elkötelezett élharcosa

„Belgiumban a WLP már több mint 3000 számítógépet adományozott rászoruló gyermekeknek, és célja, hogy a tartósan beteg fiatalok számára is hozzáférhetővé tegye ezeket az eszközöket. E társadalmi elkötelezettség szellemisége összhangban áll a „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” kezdeményezéssel, amelyet Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a Habsburg család tagja indított el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt. A program szellemében a WLP Magyarországon is aktívan támogatja a helyi közösségeket, többek között az ebesi labdarúgás patronálásával.”

emelte ki Mika Arnold, a WLP Real Estate Managere

Ebes és a WLP együttműködése új távlatokat nyit a helyi sportélet számára

Ebes és a WLP partnersége jelentős lehetőségeket teremt a helyi sportélet fejlesztésére. A nemzetközi vállalat támogatása nemcsak a közösség összetartását erősíti, hanem hozzájárul a sport színvonalának növekedéséhez is. Az együttműködés friss energiákat hoz a helyi fiatalok számára, ösztönözve őket a sportban való aktív részvételre.

Fókuszban a helyi sportélet fejlesztése

A WLP támogatásának köszönhetően az ebesi labdarúgás új szintre emelkedik, lendületet adva a helyi sportélet fejlődésének.

„A Weerts Logistics Park (WLP) által nyújtott 5 millió forintos hozzájárulás meghatározó jelentőségű a helyi futball számára, hiszen lehetővé teszi az edzésfeltételek modernizálását, a Bozsik programban részt vevő fiatal tehetségek versenyeztetését, valamint az utánpótlás csapatok bajnokságokban való részvételét. A Bozsik program szoros kapcsolatban áll a Puskás Akadémiával, amely kiemelt partnerként támogatja a fiatal sportolók fejlődését és versenyeztetését, ezzel erősítve az utánpótlás nevelését. A WLP támogatása erősíti a közösségi összefogást, miközben növeli mind a felnőtt, mind az ifjúsági csapat versenyképességét a Megyei II. osztály északi csoportjában.”

hangsúlyozta Kovács József, az ebesi Sportbarátok Egyesületének vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss