Connect with us
Hirdetés

Mozgásban

Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrben és a Földön is

Várhatóan a hétvégén, június 8-án új fejezet nyílik a magyar űrkutatás történetében: Kapu Tibor, a következő magyar űrhajós a HUNOR program keretében útnak indul a Nemzetközi Űrállomásra.

Az utazás nemcsak tudományos mérföldkő, hanem egy különleges gasztronómiai küldetés is, hiszen Tibor magával visz egy ikonikus magyar édességet, a Stühmer Pillanat Korfu űrcsokit – amelyet mostantól bárki megkóstolhat.

Ízérzékelés az űrben

Az űrben minden megváltozik – nem csak a gravitáció, de az érzékszervek működése is. A NASA Taste in Space című kiadványa részletesen foglalkozik azzal, hogy az ételek íze megváltozik az űrben. Ennek egyik fő oka, hogy a mikrogravitáció hatására a testben átrendeződnek a folyadékok, az orr- és arcüregek telítődnek, csökkentve a szaglást, ezáltal pedig az ízérzékelést is. Sokan ezt az állapotot „űrnáthaként” írják le. Egy másik tanulmány megállapította, hogy a mikrogravitációs környezetben az ételek aromája, például a kávé, fokhagymás, ánizsos, korianderes és köményes ízek intenzitása csökkenhet, a megszokott ízek tompábbá válnak, ezért az űrhajósok gyakran intenzívebb, fűszeresebb, erőteljesebb ízeket kívánnak.

Űrcsoki mindenkinek: egy falat, amivel egy pillanatra bárki űrhajós lehet

A Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki fejlesztése során figyelembe vették ezeket a tudományos megfigyeléseket. A cél egy olyan csokoládé megalkotása volt, amely nemcsak megfelel a NASA szigorú előírásainak, de az űrbéli körülmények között is élvezetes, az otthon ízeit idéző ízélményt nyújt. A receptúra alapját a legendás Stühmer Korfu szelet adta, és a végeredmény egy különleges csokoládé, amely ellenáll a hőingadozásnak, a nyomásváltozásnak és a súlytalanságnak, és az űrben is igazi kulináris élvezetet kínál.

Ez az ízvilág most bárki számára elérhető: a Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki Földön is elérhető változata mostantól kapható a boltokban és online. Egy falat, amellyel mindenki részese lehet a felfedezésnek, és egy pillanatra Kapu Tibor helyében érezheti magát.

Egy felfedezés azonban nemcsak laboratóriumokban vagy az űrben kezdődhet. Gyakran egy csendes pillanatban születik meg, amikor végre kiszakadunk a mindennapok rohanásából. A Stühmer legújabb csokoládéválogatása, a Stühmer Pillanat ezt az élményt kínálja: egy lehetőséget arra, hogy megálljunk, magunkra figyeljünk, és megéljük a jelent. Mert amikor kikapcsoljuk a külvilág zaját, akkor kapcsol be igazán az alkotó, felfedező énünk.

Stühmer – ahol a hagyomány és a jövő találkozik

A Stühmer mindig is a magyar csokoládékultúra zászlóvivője volt, ahol a több mint százéves múlt találkozik a modern innovációval. A Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki ennek az örökségnek méltó folytatása: egyszerre tisztelgés a múlt előtt és bátor lépés a jövő felé, az eredeti és legelső klasszikus Stühmer recept újragondolva és a világűrre tervezve – mostantól bárki számára elérhető formában.

Programajánló:

HUNIVERZUM Élményközpont – MAGYAROK A VILÁGŰRBEN – május 13-tól október 31-ig

Tapasztald meg testközelből az űrutazás és űrkutatás izgalmas világát! Az interaktív kiállítás emellett bemutatja Kapu Tibor, magyar kutatóűrhajós küldetését a kiválasztástól a visszatérésig és bepillantást nyújt a hazai űrtevékenységek sokoldalúságába. Próbáld ki a szimulátorokat, ismerd meg az űrutazás kihívásait, és kóstold meg a csokoládét, amely hamarosan megjárja a világűrt!

További információ:

https://urcsoki.hu/

https://stuhmer.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Forma–1-es hétvégén versenyez Molnár Martin

A 16 esztendős magyar autóversenyző is ott lesz az F1-es Brit Nagydíj történelmi hétvégéjének F4-es mezőnyében.

Molnár Martin is részt vesz a Forma–1-es Brit Nagydíj történelmi hétvégéjén, amelyen egyedülálló módon nemcsak az F2 és F3, hanem a Forma–4-es kategória is képviseltetni fogja magát a száguldó cirkusz betétsorozataként.

Történelmi eseménnyé vált az idei, július 4-e és 6-a között zajló Forma–1-es Brit Nagydíj, ugyanis először fordul elő, hogy a királykategória mellett a teljes formaautós utánpótlás-ranglétra, azaz az F2, az F3 és az F4 is ugyanazon hétvégén versenyezzen. A legkisebb kategória meghívása Silverstone-ba annak köszönhető, hogy az F1 itt ünnepli fennállásának 75. évfordulóját – 1950. május 13-án ezen a pályán indult újára a világbajnoki sorozat –, ebből az alkalomból pedig az F4-es versenyzők is lehetőséget kapnak arra, hogy a legnagyobb színpadon mutathassák meg magukat.

A mezőnyt a brit F4-es bajnokság csapatai alkotják, ugyanakkor ez a forduló nem számít bele a pontversenybe, így nem volt magától értetődő az sem, hogy a Virtuosi Racinggel második idényét teljesítő, három forduló után az összetett második helyén álló Molnár Martin ott lesz a rajtrácson. Lévén a megszokott maximum 4 helyett minden csapat 6 autót indíthat, a silverstone-i extra hétvége egyfajta nemzetközi F4-es fesztiválként funkcionál, amelyre több rangos F4-es bajnokságból érkeznek pilóták.

„Izgatottak vagyunk, hogy Martin a Forma–1-es Brit Nagydíj alatt is velünk tart az idén. Remek alkalom lesz ez a hétvége arra, hogy megmutassa a világnak és az F1-es topcsapatoknak, hogy mire képes és mennyire tehetséges – mutatott rá a három nap egyik, ha nem a legfontosabb aspektusára Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője. – Remélem, hogy ismét meg tudjuk mutatni azt az erős tempót, amelyet a brit F4-es szezon második hétvégéjén ezen a pályán már megmutattunk, illetve képesek leszünk egy hellyel előrébb lépni és nyerni a Brit Nagydíj hétvégéjén.”

A lebonyolítás is változik a megszokott brit F4-es hétvégékhez képest, hiszen csak egyetlen szabadedzést rendeznek, három helyett pedig csupán két, egyenként 25 perces futam lesz, az egyik szombaton, a másik vasárnap. A programból a fordított rajtrácsos verseny kerül ki, az első futamra az időmérőn elért a második leggyorsabb körök rangsora, az utolsóra pedig a leggyorsabb körök rangsora határozza meg a több mint 30 fős mezőny rajtsorrendjét.

Miként arra Mark Salmon is utalt, Martin az idén másodszor versenyez majd Silverstone-ban, hiszen a brit F4 második versenyhétvégéjén 2. és 3. rajthelyet szerzett, majd ugyanilyen elosztásban két dobogós helyezést ért el, az utolsó futamon pedig megfutotta a leggyorsabb kört. A júliusi hétvége az autósport egyik bölcsőjének számító pályán azonban merőben más lesz.

„Martin karrierjében nagyon fontos lépés volt, hogy az idei év elején a közel-keleti F4-es bajnokságban két Forma–1-es pályán, Abu-Dzabiban és Katarban is lehetősége nyílt versenyezni, utóbbin ráadásul a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) mezőnye mellett. Fokozatosan meg kell szoknia azokat a körülményeket, amelyek a jövőben remélhetőleg várnak majd rá, ebből a szempontból pedig a Forma–1-es Brit Nagydíj hétvégéje újabb mérföldkő – mutatott rá Őry Tamás, a Martin pályafutásának előre vitelében kiemelt szerepet játszó Motorsport Talent Management (MOTAM) ügyvezető igazgatója. – Ezt a versenyhétvégét közel félmillió ember szokta látogatni, Martin pedig részese lesz az F1 körüli felhajtásnak, és sokkal nagyobb figyelem irányul majd rá a média részéről. Nagy lehetőségként tekintek rá és boldog vagyok, hogy ott lehet, mert ezzel történelmi pillanat részesei lehetünk. Mivel ez a forduló nem része a brit F4-es bajnokságnak és az éves programunknak, ezért extra anyagi ráfordítást igényel, úgyhogy itt szeretném megköszönni a főtámogatónknak, a One Magyarország Zrt.-nek, hogy pozitívan állt a projekthez, és a segítségével részt tudunk venni ezen a különleges hétvégén.”

„Ez a versenyhétvége mindenekelőtt extra versenyzési lehetőséget jelent Martinnak, ami mindig hasznos, és mivel a brit F4-es mezőny jelentős része itt lesz, ezért Martin számára is fontos, hogy ne kerüljön tapasztalati hátrányba. – emelte ki a MOTAM sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás. – Az F1-es nyomvonalon rendezett bajnoki fordulón jól teljesített, eggyel viszont az ott elért legjobb eredményénél is van feljebb, ezért én második esélyként tekintek erre a hétvégére, mert amennyiben ő és a csapat is jól felkészül, akkor minden esélye megvan a futamgyőzelemre” – mondta a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás.

A pályafutása során a jelenlegi FIA F3-as bajnokság elődjében, a GP3-ban számos F1-es hétvégén versenyautóba ülő, ott futamot nyerő versenyző tökéletesen tisztában van vele, mivel jár az, ha valakinek ennyire a reflektorfényben kell teljesítenie, de azt szeretné, ha Martin nem tekintene másként a silverstone-i extra fordulóra, mint bármelyik brit F4-es hétvégére.

„Amennyiben jól tud szerepelni egy Forma–1-es hétvége betétfutamán a sportág csúcsszereplői előtt, az természetesen nagy lökést adhat neki és a pályafutásának, de ettől még Martin feladata az lesz, hogy ugyanazzal a fegyelemmel álljon hozzá ehhez a hétvégéhez is, mint a sima brit F4-es hétvégékhez, és ne stresszeljen azért, mert most Forma–1-es nagydíjon van. Folytatni kell azt a munkát, amit a bajnoki címért folyó harcban végez, és tovább kell tökéletesítenie magát” – hangsúlyozta Kiss Pál Tamás.

„Ezzel együtt természetesen több szempontból is nagy lesz a kontraszt a megszokott körülményekhez képes. A legnagyobb különbséget a körítés jelenti majd, hiszen egy F1-es hétvége semmihez sem hasonlítható abból a szempontból, hogy a pályákat ilyenkor maximálisan kicsinosítják: minden frissen van festve, le van vágva a fű, a korlátok tele vannak reklámtáblákkal, és a lelátókon is több a néző. Az egész olyan, mint egy óriási fesztivál, és majdhogynem az az ember érzése, mintha nem ugyanazon a pályán vezetne, mint amit korábban megszokott. Ez biztos, hogy szokatlan lesz Martinnak és az összes F4-es pilótának.”

Maga az érintett egyelőre a silverstone-i F1-es hétvégéig hátralevő két fordulóra koncentrál, de természetesen már nagyon várja, hogy olyan élményben legyen része, amilyenben még soha.

„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy sokat gondolkoztam azon, milyen lesz Forma–1-es hétvégén versenyezni, mert jelenleg az előttünk álló thruxtoni forduló foglalkoztat, de ezzel együtt nagyon várom már és nagyon boldog voltam, amikor megtudtam, hogy ott lehetek. Nem tervezek másként hozzáállni, ez is egy ugyanolyan hétvége lesz, mint a többi, ugyanarra lesz szükség a jó szerepléshez. De persze tisztában vagyok vele, hogy több szempontból is más kihívás vár rám, annak pedig örülök, hogy nem lesz fordított rajtrácsos futam” – tekintett előre a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.

„Nem hiszem, hogy a pályán, az autóban ülve bármilyen különbséget is tapasztalni fogok. Persze nagyobb lesz a mezőny, de remélhetőleg az elejében fogok csatázni, és ebből nem érzékelek majd semmit. Logisztikai szempontból azonban minden bonyolultabb lesz a pályára bejutástól kezdve a versenyek előtt a paddockból a bokszutcába költözésig. Ez a része biztosan nehézséget fog jelenteni, de mindannyian élvezettel viseljük majd, hiszen cserébe mi is részesei lehetünk a Forma–1-es Brit Nagydíjnak.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A modern autók átka: egy vagyonba is kerülhet a szoftverhiba

Az európai közlekedési szokások mélyreható átalakuláson mennek keresztül: egyre nő a hibrid és elektromos modellek száma az utakon – hívja fel a figyelmet az Europe Assistance és az Ipsos által készített 2025-ös Mobilitási Barométer.

A modern autók azonban éppen a bonyolult elektronika és az érzékeny alkatrészek miatt olyan meghibásodásokat generálhatnak, amelyek miatt gépjármű asszisztenciára szorulnak. A J.D. Power 2025-ös felmérése szerint is emelkedett a szoftverhibákhoz kapcsolódó problémák száma. Az ADAC friss meghibásodási statisztikája pedig felhívja a figyelmet, hogy a legtöbb problémát évek óta az indítóakkumulátor okozza: 2024-ben a meghibásodások 44,9 százaléka lemerült akkumulátor számlájára írható.

Növekszik az igény az elektromos és más alternatív hajtásláncokra támaszkodó autók iránt

A 2025-ös Mobilitási Barométer szerint a személyautók továbbra is központi szerepet töltenek be a napi használatban, az Európában élők 86%-a legalább egy autóval rendelkezik. Míg 2023-ban a járművek 10%-a, addig 2025-ben már 13%-uk elektromos és más alternatív hajtásláncokra támaszkodik.

A belső égésű motorral rendelkező járművek továbbra is dominálnak, a személyautók 86%-át teszik ki, de bizonyos országokban, például Németországban, Olaszországban, Portugáliában és Spanyolországban növekszik a hibrid és elektromos modellek tulajdonlása. Emellett minden negyedik európai továbbra is fontolgatja az elektromos jármű vásárlását.

Problémát jelent a szoftverfüggőség

A manapság forgalomba helyezett modern autók egyre inkább szoftverfüggővé válnak, ezáltal a különböző frissítések esetén hibák léphetnek fel. A legtöbb jármű érintőképernyős és digitális vezérlővel rendelkezik, ami sok esetben lelassulhat, lefagyhat vagy elvesztheti az érintésérzékenységét. A különböző vezetéstámogató rendszerek, a sávváltás-figyelés, a vészfékasszisztens, a távolságtartó tempomat, de a különböző szenzorok: a kamera és a radar is meghibásodhat.

Az érzékeny alkatrészek miatt olyan problémák is jelentkeznek, amelyek miatt az autó menetképtelenné válik. A leggyakoribb esetek közé tartozik, hogy lemerül, vagy hibás az akkumulátor. A lefagyott fedélzeti rendszer az alapvető funkciók működését gátolhatja. A kulcs lemerülése is okozhat gondot, ha nem nyílik vagy nem indul az autó. Előfordulhat, hogy az automata váltó nem kapcsol sebességbe, vagy az elektronikus kézifék beragad. Az elektromos és hibrid autóknál a töltés vagy a töltőcsatlakozó hibája merülhet fel.

Amerikai és német felmérések is vizsgálták az autók megbízhatóságát

A J.D. Power 2025-ös felmérése szerint romlik az új autók megbízhatósága. A kutatás az amerikai piacon kínált, 2022-es évjáratú modelleket vizsgálta és a vásárlástól számított három éven belül tapasztalt meghibásodásokat mérte fel közel 35 ezer jármű esetén. A tanulmány rávilágított arra, hogy míg a 2021-es jelentés szerint 100 autónként átlagosan 121 meghibásodást tapasztaltak, addig a 2025-ös kutatásban már 202-re nőtt a hibaszám. Emellett emelkedett a szoftverhibákhoz kapcsolódó problémák száma és nem kielégítő a személyes eszközök integrációja sem.

Európa legnagyobb autóipari szövetsége, az ADAC 2025-ös meghibásodási statisztikája szerint azzal párhuzamosan, hogy az elektromos autók száma növekszik az utakon, a villanyautók meghibásodásainak száma is emelkedik. 2024-ben 43 678 alkalommal hívták ki a sárga angyalokat valamilyen probléma megoldására Németországban, ami 46 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest. Összességében a legtöbb problémát évek óta az indítóakkumulátor okozza: a legutóbb kiértékelt 2024-es évben a meghibásodások 44,9 százaléka egy lemerült akkumulátor számlájára írható.

„Jól látható, hogy a technológia rohamos fejlődésével párhuzamosan a felhasználók is egyre nyitottabbak a modern autók iránt. A korszerű felszereltség ellenére azonban egy új autóval is adódhatnak problémák és a megoldást nehezíti, hogy a javításhoz általában drága, speciális szervizszerszámok és szaktudás szükséges. Ezekben a váratlan helyzetekben nyújt gyors és hatékony segítséget a gépjármű asszisztencia szolgáltatás. Legyen szó műszaki meghibásodásról, balesetről vagy önhibából eredő elakadásról, széleskörű partnerhálózatunknak köszönhetően a hét minden napján, bel- és külföldön egyaránt segítséget tudunk nyújtani. Magyarország területén történt vészhelyzet esetén akár online, egy dedikált link segítségével is azonnali segítséget hívhatnak a bajba jutott autósok”

– mondta Timár Gábor, az Europ Assistance operációs vezetője.

A gépjármű asszisztencia szolgáltatás a helyszíni javítás, szervizbe szállítás vagy a gépjármű tárolása mellett 0-24 órás ügyfélszolgálatának segítségével információt, valamint szükség esetén csereautót vagy szállást is biztosít az érintetteknek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Hol lehet eredeti CPI SM 50 motorkerékpár-alkatrészeket beszerezni?

eredeti CPI SM 50 alkatrész motor

A CPI SM 50 egy népszerű és kedvelt kismotor, sok motoros számára ez adja az első igazi kétkerekű élményt. A 2003-tól 2014-ig gyártott Supermoto, illetve a 2013-as Supermotard modellek is tartósak és szerethetőek.

Mint minden motorkerékpárnak, a CPI SM 50-nek is szüksége van rendszeres ápolásra, amihez jó minőségű alkatrészek kellenek. Felmerül a kérdés: hol találjuk meg a megbízható CPI SM 50 alkatrészek kínálatot?

Ebben a cikkben bemutatjuk, miért érdemes eredeti vagy gyári szintű alkatrészeket választani, melyek kerülnek a leggyakrabban cserére, mire figyeljünk vásárláskor, valamint hol tudjuk ezeket legkönnyebben beszerezni Magyarországon. Nézzük meg részletesen, hogy többet megtudjunk a CPI SM 50 alkatrészekről!

Miért fontos eredeti CPI SM 50 alkatrészt venni?

Ha a motorod igazán fontos számodra, a karbantartás nem pusztán feladat, hanem a hosszú élettartam és a biztonság alapja. Sokan csábulnak el az olcsóbb, utángyártott alkatrészek felé, de ezek később sok gondot is okozhatnak.

Hogyan hatnak az eredeti alkatrészek a motor élettartamára és biztonságára?

Az eredeti, vagy a gyártó által ajánlott minőségű alkatrészek kifejezetten az adott modellhez készülnek. Ez biztosítja, hogy jól passzolnak a motorhoz, jól működnek, és megfelelnek a szigorú minőségi és biztonsági szabályoknak.

A fő motoralkatrészek, mint a henger, dugattyú, főtengely, vagy a biztonság szempontjából fontos fékalkatrészek (például fékbetétek, féktárcsák) ezzel garantálják az elvárt működést. Egy jól illeszkedő hengertömítés (például Polini vagy Namura kínálatából) biztosítja a megfelelő tömítést és hibamentes működést.

Ugyanígy, az EBC vagy TRW fékbetétek a legjobb fékhatást és hosszú élettartamot adják. Eredeti alkatrészekkel a motor tovább használható, és te is biztonságosabban közlekedhetsz vele.

Milyen veszélyei vannak az utángyártott vagy hamis alkatrészeknek?

Az utángyártott alkatrészek minősége nagyon változó. Vannak megbízható gyártók (Athena, NGK, JT Sprockets, Polini, SBS, Tecnium, Vicma), de vannak silány, gyorsan elhasználódó vagy rosszul illeszkedő darabok is.

A hamisított alkatrészek pedig kifejezetten veszélyesek lehetnek. Például egy nem megfelelő dugattyú vagy hengertömítés (különösen tuning hengerekhez) tönkreteheti a motort, egy rossz fékbetét pedig balesetet is okozhat. Ezekre általában nincs garancia, a hibás alkatrészek miatti károkat senki nem téríti meg.

Az olcsóbb, rossz anyagból készült tömítések vagy műanyagok hamar tönkremennek, így végül drágábban jössz ki. Ráadásul a teljesítmény is csökkenhet emiatt.

Leggyakrabban keresett eredeti CPI SM 50 alkatrészek

A CPI SM 50 50 cm³-es, különösen a fiatalabbak körében népszerű supermoto. 2003 és 2014 között több változat is készült belőle, így használat közben több típust is ismerünk, amelyek néhány fő alkatrész cseréjét gyakran igénylik.

Fő motoralkatrészek: henger, dugattyú, főtengely, tömítésszettek

A motor főeleme a Minarelli AM6 (vagy hasonló CPI) blokk. A dugattyú, dugattyúgyűrű, henger, hengerfej tömítések (például Polini vagy Namura szettek) kopnak a leggyakrabban, főleg sűrű használat vagy tuning után. Főtengely (például Tecnium), illetve a motorcsapágyak (például SKF) is hozzájárulnak a motor hosszabb működéséhez.

A membránszelep (Power Force vagy Tecnium), szívócsonk, vízpumpa szett, üzemanyagfúvókák vagy karburátor javító szettek szintén gyakran szükségesek. Ezek mind hatnak a motor teljesítményére és megbízhatóságára.

eredeti CPI SM 50 alkatrészek

Gyújtás és elektromos rendszerelemek: CDI, gyújtótekercs, gyújtógyertya

A stabil induláshoz fontos a gyújtógyertya (NGK BR8ES vagy BR8EIX), a gyújtótekercs (például CPS28) és a CDI egység is. Az akkumulátorok (Fulbat GÉL vagy Skyrich lítium-ion), valamint töltők és kapcsolók is időnként cserére szorulnak. Az irányjelzők, hátsó lámpák (Vicma vagy STR8 Black Line), világítási elemek szintén gyakran keresettek.

Fékrendszer: fékbetétek, karok, tárcsák

A fék működése kiemelten fontos a biztonság miatt. A kopó fékbetétek (EBC FA 115, TRW Lucas, SBS, stb.) és féktárcsák (például NG hátsó féktárcsa) rendszeres cserére szorulhatnak. Ugyanígy gyakori, hogy a fékkarok is tönkremennek, eltörnek.

Meghajtás és felfüggesztés: lánckerekek, lánc, csapágyak

A meghajtó lánc és lánckerekek (első 11-15 fog, hátsó 62 fog, általában 420-as lánc, például JT vagy Afam márkából) is könnyen elhasználódnak, cseréjüket összehangolva érdemes végezni. A futóműben a tengelycsapágyak (Athena vagy SKF márka) gondoskodnak a gördülékeny haladásról.

Egyéb gyakran cserélt alkatrészek: kuplungkar, lámpák, akkumulátorok

A kuplungkar (például Vicma CPI SM SX50) gyakran sérül leborulás vagy eldőlés során. A hátsó lámpák, indexek (például Vicma), valamint az akkumulátorok is viszonylag gyakori cseredarabok, többféle (például 12V 4Ah GÉL vagy lítium változatok) közül lehet választani.

Mire érdemes odafigyelni eredeti CPI SM 50 alkatrész vásárlásakor?

Az alkatrész ára mellett más szempontok is fontosak a jó választáshoz. Néhány egyszerű lépéssel biztos lehetsz a megfelelő minőségben.

Cikkszámok ellenőrzése

Minden gyári alkatrészhez tartozik egyedi cikkszám. Ha megvan a régi alkatrészen található szám, vagy a motor pontos adatai, könnyebb kiválasztani a pontosan illeszkedő alkatrészt. Egy megbízható bolt vagy webáruház segít a helyes cikkszám azonosításában, figyelve a modell évjáratára is. A különböző modellek (pl. Supermoto 2003-2014, Supermotard 2013, Supermoto 2005-2012) eltérhetnek alkatrészben.

Garancia és cserelehetőség

Mindig érdeklődj, hogy jár-e garancia az alkatrészre. A megbízható boltok eredeti vagy jó minőségű utángyártott termékekre általában adnak garanciát. Tájékozódj, hogy ha mégse jó a rendelt alkatrész, vissza tudod-e küldeni, kaphatsz-e cserét, főleg online vásárlásnál. Ez előre megelőzheti a kellemetlenségeket.

Hogyan ismerd fel a hamis alkatrészt?

Bár a hamisítványok néha egészen valódinak tűnnek, van néhány árulkodó jel. Az eredeti alkatrész jó minőségű csomagolással, gyári logóval, cikkszámmal és néha hologrammal érkezik.

A hamisított változatoknál silány a csomagolás, hiányosak vagy homályosak a feliratok. Az anyagminőséget illetően is sok a különbség: az igazi gyári alkatrész tömbösebb, pontos és nincsenek rajta hibák. Ha egy termék nagyon olcsó, gyanús lehet, hogy nem eredeti.

Hol lehet eredeti CPI SM 50 alkatrészt venni Magyarországon?

Hazánkban is több helyről lehet biztos forrásból alkatrészt szerezni. A döntés attól is függ, mennyire sürgős a beszerzés, hányadik árkategóriát keresed, vagy mennyire vagy jártas a motoros alkatrészek között.

CPI hivatalos márkakereskedések és szervizek

Eredeti alkatrészt legbiztosabban a márkakereskedésekből és szervizekből beszerezhetsz. Itt a gyártó által engedélyezett, eredeti termékeket kapsz, ráadásul szakértői segítséget is kérhetsz. Az árak általában magasabbak, de a minőség és a garancia itt a legerősebb. Ha biztosra akarsz menni, ez a legjobb megoldás.

Nagyobb motorkerékpár-alkatrész webáruházak

Az internetes alkatrész-áruházak jóval nagyobb választékkal, gyakran kedvezőbb árakkal dolgoznak, mint a márkakereskedések. Fontos, hogy olyan oldalt válassz, amely pontos termékleírásokat, gyári cikkszámokat, és vásárlói értékeléseket mutat.

Ezekben az áruházakban legtöbbször minden szükséges CPI SM 50 alkatrészkategóriát megtalálsz (Elektryka, világítás, karosszéria, meghajtórendszer, motor, üzemanyagrendszer, tuning, kiegészítők), továbbá neves gyártók – AFAM, Athena, NGK, Polini, SBS, Tecnium, Vicma és mások – termékei is elérhetők. Online rendelésnél viszont jó, ha tudod, pontosan mire van szükséged.

Motorkerékpár szaküzletek és boltok

Kisebb motorosboltok, szaküzletek is megbízhatóak lehetnek. Sokszor nagy raktárkészletük van és segítenek a választásban. Előny, hogy rögtön el tudod hozni, illetve személyesen meg is nézheted, mit veszel. Talán kevesebb a választék, mint egy nagy áruházban, de a személyes segítség kárpótolhat.

Az online vásárlás előnyei és buktatói CPI SM 50 alkatrészeknél

Az internetes vásárlás ma már nagyon elterjedt, sok jó oldala van, de akadnak hátulütői is, főleg motoros alkatrészeknél.

Könnyű ár- és kínálat összehasonlítás

Az egyik legjobb, hogy online egyszerűen át tudod nézni különböző boltok ajánlatait, ára vagy akár márkája alapján. Gyorsan megtalálod, mennyiért és melyik minőségben rendelhetsz NGK gyújtógyertyát, EBC fékbetétet vagy tömítésszettet. Emellett többféle márka termékei is elérhetőek.

Szállítási idő és díjak

Hátrány, hogy a kiszállításra pár napot, néha hetet várni kell, főleg ha gyors javításra van szükség. A szállítási díj is hozzájön a teljes árhoz, így kisebb alkatrészeknél többletköltséget jelenthet.

Vásárlói értékelések, megbízhatóság

Online vásárlóknál segít, hogy mások beszámolóit is elolvashatod az adott alkatrészről, az üzlet gyorsaságáról, minőségéről. Ezek hasznosak, de nem minden értékelés valós vagy hasznos. Az interneten rendelt alkatrészt nem tudod előre kézbe venni, ezért különösen fontos, hogy visszavásárlási vagy cseregarancia legyen.

Tippek a tartós megbízhatósághoz: eredeti alkatrészek beépítése

Csak a megfelelő minőségű alkatrész beszerzése nem elég. Az is fontos, hogyan kerül be a motorba.

Miért javasolt szerelőműhelybe vinni az alkatrészt?

Sokan szeretnek maguk szerelni, viszont néhány alkatrész cseréje komoly szakértelmet, speciális szerszámokat igényel. Motoralkatrészek, fék vagy futómű elemek rossz beszerelése kárt okozhat, vagy akár életveszélyes is lehet. Szerelőműhelyben tapasztalt szakemberek végzik a cserét, így minden rendben fog működni, és hosszútávon is megbízható marad a gép.

Miért kell rendszeresen karbantartani az új alkatrészeket is?

Egy új alkatrész beszerelése után is folyamatos ápolás kell (például olajcsere, szűrőcsere, lánc feszítés, fékfolyadék pótlása). Ha tuning hengert szereltél be, fontos például az ellenőrzés, speciális tömítések vagy hűtés rásegítés is, a túlmelegedés elkerülése miatt. A rendszeres ellenőrzés előbb jelezhet bajokat, így megelőzhető a nagyobb hibák kialakulása.

Végül fontos tudni, hogy a CPI SM 50 egy kiváló gép, amely sokáig hű társa lehet, ha figyelsz a megfelelő, gyári vagy eredeti minőségű alkatrészekere. Vásárolhatsz online vagy boltban, mindig törekedj megbízható forrásból, jó minőségű terméket venni.

Az interneten és a közösségi oldalakon sok tapasztalatot osztanak meg más CPI SM 50-tulajdonosok is, ezek a tanácsok is segítenek a jó döntésben. Egy szépen karbantartott CPI SM 50 örömmel vezethető, megbízható lesz, megmutatja, hogy a gazdája szereti és odafigyel rá. Ne spórolj a szükséges minőségen – a motorod és saját biztonságod múlik rajta.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss