Connect with us
Hirdetés

Okoseszközök

A legfontosabb tudnivalók leendő- vagy már meglévő Xiaomi készüléktulajdonosoknak

Az elmúlt néhány évben jelentős átalakuláson ment keresztül a globális okostelefon-piac, amit leginkább néhány kínai gyártónak köszönhetünk, akik közül többen óriási hírnévre és presztízsre tettek szert a vásárlók között. Az egyik legnagyobb sikertörténetet azonban kétségkívül a Xiaomi érte el, a látszólag semmiből érkezett kínai gyártó ugyanis minőségi termékeire, fiatalos marketingjére, nem mellesleg pedig verhetetlen áraira támaszkodva olyan gyorsan terjedt el az emberek között, hogy arra korábban egyetlen ázsiai márka sem volt képes ilyen rövid idő alatt.

A Xiaomi mögött ugyanis nem álltak szolgáltatók, hovatovább még csak saját bolthálózattal sem rendelkeztek, reklámstratégiájuk sem a milliárdos kampányokra épült, sokkal inkább a közösségi oldalakra, valamint a vásárlói véleményekre, de nagy szerepet játszott a sikerben az erőteljes online jelenlét, valamint az, hogy valóban odafigyeltek a vásárlók véleményére, és ezek fényében alkalmaztak folyamatos újításokat szoftveres és hardveres fronton egyaránt. Hogy mégis mit kell tudni még a kínai gyártóról egy leendő- vagy már meglévő magyar készüléktulajdonosnak?

A Xiaomi rövid története

A kínai illetőségű Xiaomi napra pontosan 2010. április 6-án indult útnak olyan befektetőkkel, mint a lapkagyártásban a legtöbb Androidos készüléket kiszolgáló Qualcomm, vagy az IDG Capital. Első készülékeik kezdetlegesek voltak ugyan, de maximálisan kiszolgálták azokat, akik rendkívül alacsony áron szerettek volna egy megbízható, a nagyobb gyártók jóval drágább készülékeihez hasonló teljesítményt kínáló készüléket, melyen Android operációs rendszer fut. A Xiaomi ugyanis már kezdetben is a Google megoldásának személyre szabott, MIUI interfésszel kibővített változatában gondolkodott, mely a későbbiekben lehetőséget adott arra, hogy az Apple elképzeléseihez hasonló, komplett ökoszisztémát építsenek fel rá a kínaiak.

Bár kezdetben főként okostelefonok és alkalmazások gyártására szakosodtak, a Xiaomi kínálatában nagyon hamar megjelentek a különféle elektronikai cikkek, melyek között a viselhető vagy hordozható eszközök mellett akár komplett okosotthonos megoldásokat is találunk. A rohamos fejlődésnek köszönhetően a gyártó az alakulás utáni negyedik évben már a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát az IDC eredményei alapján, piaci részesedésük pedig még ma is folyamatos térnyerésben van.

A legjobb Xiaomi okostelefonok 2019-ben

Minden évben több ismert Xiaomi modellcsalád is jelentős vérfrissítésen esik át annak érdekében, hogy a kínai gyártó folyamatosan versenyben maradjon az ismertebb gyártók drágább termékeivel. Aki tehát nem szeretne 2-300 ezer forintokat kiadni egy okostelefonért, az rendszerint ennek töredékéért találhat a kínaiak katalógusában hasonló tudású, minőségű és megjelenésű készüléket.

xiaomi mi 9

Az idei évben a Xiaomi első zászlóshajója az Mi 9 okostelefon lett, mely divatos megjelenésével, cseppformájú szenzorszigetével, holografikus üveghátlapjával és 6,39 hüvelykes Samsung AMOLED kijelzőjével elképesztően látványosra sikerült. Ehhez a látványhoz pedig nagyon erős hardver is tartozik, a Qualcomm Snapdragon 855-ös lapkához ugyanis akár 6GB RAM és 128GB ROM alapú konstrukciót is választhatunk. A prémium kategória kedvelői pedig olyan futurisztikus extrákat élvezhetnek a készülékben, mint a tripla kamerarendszer – melynek központi eleme egy 48 megapixeles Sony szenzor –, vagy a kijelzőbe épített ujjlenyomat-olvasó.

Egy kicsit megfizethetőbb árat, de hasonlóan kimagasló teljesítményt kínál a Xiaomi Mi 9T Pro okostelefon is, mely 2019-ben szintén az egyik legkeresettebb készüléke lett a kínai gyártónak. Nem véletlenül, hiszen egy 6,39 hüvelykes FHD+ AMOLED tele-kijelzős, szenzorsziget-mentes előlappal, valamint a készülékházból előugró, speciális szelfikamerával növeli exkluzív megjelenését. Mindehhez ráadásul nagyon erős, Snapdragon 855-ös lapkára épülő hardvert, nagy teljesítményű tripla kamerarendszert – 48 megapixeles központi szenzorral –, 4000 mAh-s akkumulátort, a mobiljátékosokra gondolva pedig speciális hőelvezetést is kínál.

Aki 100 ezer forint alatt keresett magának idén kimagasló teljesítménnyel rendelkező okostelefont, az biztosan találkozott a Xiaomi Redmo Note 7 nevével. Nem véletlenül, hiszen a gyártó egyik legkedveltebb középkategóriás készüléke volt, mely ára ellenére így is magasan verte több neves gyártó lényegesen drágább eszközét. Ez nem meglepő, hiszen anyagminőségben és teljesítményben egyaránt kiemelkedő készüléket hoztak össze a kínaiak, egy Qualcomm Snapdragon 660-as nyolcmagos processzora felépítve, amihez dupla kamerarendszer (48+5 megapixel), 4000 mAh-s akkumulátor és akár 4GB RAM, valamint 128GB ROM is felsorakozhat. A telefon népszerűségét fokozta a látványos, prémium kategóriás készülékeket sarokba állító megjelenés, a csepp alakú szenzorsávval, a 6,3 hüvelykes FHD+ kijelzővel és a teljes Gorilla Glass 5 védelemmel.

A magyarországi szervizhelyzetről

xiaomiszerviz

Mivel a Xiaomi nem úgy kezdte világhódító útját, mint a legtöbb telefongyártó, ezért nem tudott még olyan szervizhálózat kialakulni, mint a nagyobb nevek esetében. A helyzet azonban hónapról-hónapra javul, így ma már egyre több Xiaomi Szerviz nyílik az országban. Nagyon fontos, hogy kizárólag megbízható szervizet válasszunk, ahol a legtöbb alkatrész raktáron van, méghozzá kiváló minőségben és gyors javítással. A garanciális javítás mellett ráadásul ma már biztosított a garancián túli szerviz is minden egyes Xiaomi modellre, sőt mi több, nemcsak az okostelefonokra, hanem más termékekre egyaránt.

Hivatalos nemzetközi Xiaomi weboldal: mi.com

Hivatalos magyarországi Xiaomi weboldal: xiaomi.hu

Garancián túli Xiaomi szerviz: xiaomiszerviz.com

 

Különleges okostermékek a Xiaomi kínálatában

Noha a Xiaomi nevét a legtöbben az okostelefonokkal azonosítják, azonban a gyártó kínálatában rengeteg egyéb olyan termék is található, melyek alacsony áruk ellenére kimagasló minőséggel kecsegtetnek, hovatovább hozzákapcsolható a gyártó ökoszisztémájához.

xiaomi m365 pro

Ott van rögtön a Xiaomi Mi M365 elektromos roller, mely egy letisztult megjelenésű, a repülőgépek anyagminőségével vetekedő, könnyen összehajtható és elhanyagolható súlyú eszköz, ami képes egyetlen feltöltéssel akár 30 kilométerre elgurítani tulajdonosát. Az eszközhöz egy átfogó alkalmazás is társul, amivel rengeteg különféle beállítást, kapcsolódó adatot és egyebet érhetünk el.

A lakásban nyújthatnak továbbá nagy segítséget a Xiaomi robotporszívói! Az egyik legkedveltebb modell például a Mi Robot Vacuum, mely akár egész nap takaríthatja otthonunkat, hiszen okostelefonunkról, a kapcsolódó alkalmazással teljesen irányítható és automatizálható, így beállíthatók különféle programok, útvonalak, miközben a kis szerkezet képes önműködően tölteni magát, ha úgy érzi, hogy lemerülőben van.

Mindez természetesen csak a jéghegy csúcsa! Különösen az okosotthonos megoldások kapcsán ugyanis a Xiaomi egyenesen az élen jár. A kínálatban találhatunk lámpát, mérleget, órát, fogkefét, sőt még rizsfőzőt is. Ezek összeköthetők a telefonunkkal, a kapcsolódó applikációval pedig nemcsak vezérelhetők, de értesítéseket is fogadhatunk tőlük, így a mérleg statisztikákat készít, megmutatja a testünkben található víz és izom mennyiségét, hogy ideje van már a mozgásnak, miközben az óra jelzi az elalvást, a fogkefe pedig emlékeztet rá, hogy ma még nem mostunk fogat. Ha tehát meg akarjuk tapasztalni a jövő automatizált otthonait, a Xiaomi ökoszisztémája az egyik, ha nem a legkiterjedtebb lehetőségeket szolgáltatja ehhez mind hardveres, mind szoftveres tekintetben már ma.

Okoseszközök

Még letisztultabb felhasználói élményt hoz a One UI 8.5 bétaverziója

A Samsung bemutatja a One UI 8.5 bétaverzióját, amely megkönnyíti a kreatív tartalmak létrehozását és a biztonságos kapcsolattartást a vállalat okoseszközein.

A One UI 8.5 lehetővé teszi, hogy a felhasználók kevesebb erőfeszítéssel, hatékonyabban tudjanak dolgozni, és olyan frissítéseket hoz magával, amelyek tovább növelhetik a teljesítményt, megkönnyíthetik az eszközkezelést és fokozott biztonságot nyújthatnak.

One UI 8.5: Mit jelent a tartalomgyártásban?

A One UI 8.5 a tartalmak létrehozását és megosztását is jelentősen megkönnyítheti. A frissített Fotósegéddel[i] a felhasználók megszakítás nélkül generálhatnak új képeket. A funkciói lehetővé teszi, hogy folyamatosan szerkesszék a fényképeket, anélkül, hogy minden egyes változatot külön el kellene menteniük. Miután végeztek a módosításokkal, az összes változatot áttekinthetik a szerkesztési előzményekben és egyszerűen kiválaszthatják a kedvenceiket.

A megosztás is gördülékenyebb a Quick Share[ii] fejlesztéseinek köszönhetően, amely képes lehet felismerni a fotókon szereplő személyeket és felajánlja a közvetlen küldés lehetőségét a képekhez tartozó kontaktoknak.

Hogyan segíti a One UI 8.5 az eszközök közötti csatlakoztathatóságot?

Az új, eszközök közötti csatlakozást támogató funkciók megkönnyítik azok kezelését, legyen szó fájkezelésről, a hálózatmegosztásáról vagy a közeli eszközökkel való kommunikációról. A Hangközvetítés[iii] az Auracast segítségével egyszerű kommunikációt tesz lehetővé a közeli LE Audio technológiát támogató eszközökkel. A különböző médiaforrásokból származó hangok mellett a felhasználók mostantól a saját hangjukat is közvetíthetik Galaxy okostelefonjuk beépített mikrofonjával. Ez a megoldás kiválóan használható például túrákon vagy rendezvényeken.

A Tárhelymegosztás[iv] még gördülékenyebb felhasználói élményt biztosít a Galaxy ökoszisztémában azáltal, hogy más Galaxy eszközökön, például táblagépeken és PC-ken tárolt fájlokat közvetlenül a Saját fájlok alkalmazásban is elérhetővé tesz. Emellett lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy más Samsung eszközökről, például a tévéjükről is hozzáférjenek az okostelefonjukon lévő fájlokhoz.

Hogyan maradnak védettek a Galaxy eszközök?

A One UI 8.5 tovább erősíti az eszközök védelmét, és könnyen áttekinthetővé teszi a biztonsági beállításokat. A Lopásvédelem biztosítja az okostelefonok és a rajtuk tárolt adatok biztonságát elvesztés vagy lopás esetén is. A rendszer automatikusan zárolja a képernyőt, ha egymás után túl sok sikertelen kísérlet történik a személyazonosság ujjlenyomatos, PIN-kódos vagy jelszó alapú ellenőrzésre. A Személyazonosság-ellenőrzés a korábbinál is több beállítást véd, így egy extra biztonsági szintet biztosít kritikus helyzetekben.

Elérhetőség

A One UI 8.5 bétaverziója december 8-tól válik elérhetővé a programban részt vevő országokban[v], elsőként a Galaxy S25 sorozat készülékein. A felhasználók a Samsung Members alkalmazáson keresztül jelentkezhetnek a programba.

 

[i] A Fotósegéd Generatív szerkesztés funkciójának használatához hálózati kapcsolat és Samsung-fiókba való bejelentkezés szükséges. A Generatív szerkesztéssel a fénykép mérete módosulhat, legfeljebb 12 MP-ig. A kép mentésekor látható vízjel kerül a képre, jelezve, hogy a kép mesterséges intelligencia használatával készült. A generált kép pontossága és hitelessége nem garantált. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[ii] Elérhető a One UI 2.1 vagy újabb és az Android Q vagy újabb operációs rendszerrel működő eszközökön. A Quick Share használatához Bluetooth Low Energy és WiFi kapcsolat is szükséges. A tényleges sebesség a készülékektől, a hálózat állapotától és a felhasználói környezettől függően eltérő lehet. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[iii] Kizárólag a Galaxy S25 sorozat eszközein érhető el, beleértve a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra modelleket. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[iv] A funkció használatához minden eszköznek ugyanazon Samsung-fiókba kell bejelentkeznie, illetve Wi-Fi és Bluetooth kapcsolat szükséges. A Tárhelymegosztás a One UI 7 vagy újabb verzióval és 5.15 vagy újabb kernel verzióval rendelkező Galaxy okostelefonokon és tableteken, valamint Galaxy Book2 vagy újabb (Intel) és Galaxy Book4 vagy újabb (Arm) modellekkel, valamint a 2025 után kiadott U8000 és újabb Samsung Smart TV modelleken érhető el. A funkciók elérhetősége régiótól és modelltől függően változhat. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[v] A bétaprogram Magyarországon nem lesz elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Több mint 5 ezer diák és pedagógus vallott: nem várt hatásai lettek az 1 éve bevezetett iskolai mobiltilalomnak

A 2024 szeptemberében bevezetett mobiltilalomtól sokan tartottak: számos diák csalódott volt és félt attól, hogy szükség esetén nem éri el szüleit.

Kiderült: a diákok véleménye azóta sokat változott, a szakképző intézményekben jelentősen javult a fegyelem, miközben a tantestületekben látványos generációs törésvonal rajzolódott ki. A Jójegy összesen több mint 5 ezer diák és pedagógus véleményét vizsgálta az intézkedés eredményeiről.

 A Jójegy 2025 őszén készített felmérésben összesen 4 890 diák és 188 pedagógus vett részt, így Magyarország talán legnagyobb, független vizsgálatává vált az iskolai mobilhasználatról. A válaszadó diákok intézménytípus szerinti megoszlása jól tükrözi az iskolai oktatás sokszínűségét: 30,1% gimnáziumban, 31,3% technikumban, 22,5% szakképző iskolában és 16,1% általános iskolában tanul. Ez a minta lehetővé tette az intézménytípusok közötti különbségek, például a jegyekben és figyelemben tapasztalható változások pontos feltérképezését. A válaszadó pedagógusok közül a legtöbben (34%) gimnáziumokból érkeztek. A technikumi tanárok aránya 27,1%-ot, a szakképzők tanárai 12,8%-ot, az általános iskolák tanárai 20,2%-ot, egyéb intézmények (pl. zeneiskola) oktatói pedig 5,9%-ot tett ki. Így a felmérés nemcsak a diákok, hanem a tantestületek tapasztalatait is kiegyensúlyozottan mutatja, ráadásul lehetőséget ad a generációs és pedagógiai különbségek vizsgálatára egyaránt.

A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform (KRPR.hu)

 

 Érzelmi hullámvasútra kerültek a diákok: nagyon kevesen örültek a mobiltilalomnak

A mobiltilalomhoz kapcsolódó rendelet bejelentését követően a diákok 32%-a reagált negatívan: 16% szomorú vagy csalódott, 8% dühös volt, 6%-uk pedig szorongott. Mindössze 6% örült a változásnak, viszont a legtöbb diákot semlegesen érintett a szabályozás híre.

„Felmérésünkből kiderült az is, hogy a sokakban megjelent kezdeti düh nem öncélú volt. A legtöbb diák az órarendje miatt a Krétához és a szülői elérhetőséghez fűződő félelmét élte meg”

– mondta Mester Márk, a kutatást végző Jójegy társalapítója.

A tanév során azonban a diákok közel felénél változott az érzelmi állapot: tízből nyolc diák a dühös elutasítástól a beletörődés vagy a pozitív felismerés felé mozdult el. Kiemelkedő volt a szociális felismerés a diákoknál: 47,5%-a többet beszélgetett a szünetekben.

„Látványos eredmény, hogy a szünetekben visszatért a diákok közötti offline kommunikáció”

– emelte ki Mester Márk, aki hozzátette, hogy a digitális eszközöknek és lehetőségeknek is megvan ugyanakkor a megfelelő helye és szerepe, ráadásul az otthoni tanulásban is sokat segíthetnek.

Jelentős különbségek a tanulmányi eredményekben: a diákok negyede javított

A jegyek tekintetében szintén kimutatható volt a pozitív hatás, azonban intézménytípusonként érdemben eltérő eredmények születtek. A gimnáziumban tanulóknak csak 15-18%-a tapasztalt javulást, viszont technikumi és szakképző iskolákban tanulók esetén ez a szám nagyjából a duplája. Összességében a diákok 23,5%-a, azaz közel negyede érezte, hogy a tiltás pozitív irányba mozdított a tanulmányi eredményén. Ezzel szemben mindössze 5,8%-a tapasztalt romlást. A figyelem és aktivitás tekintetében a hatás kevésbé markáns, de itt is jelentős. A diákok harmada, egész pontosan 36,4%-a figyelt jobban, de csak 20,6% lett aktívabb szóban az órákon.

„A telefon elvétele nem fog varázsszóra eredményt hozni: a figyelem nő, de a motivációt a pedagógusnak kell támogatnia. A passzivitás tehát akár más okokra is visszavezethető”

– tette hozzá a Jójegy társalapítója.

Nem a közösségimédia-felületek hiányoznak leginkább a diákoknak

A diákok több mint fele (54%-a) visszaengedné a mobiltelefont az iskolákba, de a válaszok mögött nem a közösségimédia-felületek vagy a játékok iránti vágy húzódott. A leggyakoribb indokok 17%-kal a „biztonsági lánc” (pl. szülők elérhetősége), 15%-kal a „digitális svájci bicska” (pl. Kréta, órarend, buszmenetrend), valamint 8%-kal a szünetekben történő zenehallgatás voltak.

„Volt, aki azt nyilatkozta: »Nem lógni akarok, csak tudni, hogy elérhető vagyok, ha baj van«”

– hangsúlyozta Mester Márk.

A Jójegy alapítói – bal oldalt Nyiri Donát és jobb oldalt Mester Márk (KRPR.hu)

A tanárok háromnegyede bevonná a diákokat is a szabályok kialakításába

A pedagógusok is elmondták véleményüket a mobiltilalomról. Közülük 79,3%-uk jogosnak tartotta a telefonhasználat korlátozását, ami erős szakmai konszenzust jelez a rendelet mellett. A tanárok 47,9%-a szerint a telefonok elvétele erősebb órai figyelmet hozott a diákoknál, 34%-uk tapasztalt növekedést az órai aktivitásban, sőt a fegyelmezési esetek száma is csökkent 46,8%-uk szerint. A tanárok szerint is látványos a közösségi élet újjáéledése: a pedagógusok 82,2%-a szerint a diákok többet beszélgetnek, a folyosók visszakapták régi látképüket, ismét nem a telefonokat bújó fiatalok látványa fogadja őket. A kutatás azonban rámutatott egy látványos generációs törésvonalra is.

„A több mint 10 éve tanító pedagógusok inkább a szigorú, mobiltelefont leadós módszert támogatják. Ezzel szemben a fiatalabb, 2-5 éve tanítók közül sokan nyitottak lennének a rugalmasabb megoldásokra. Sokan kifejtették az órai mobiltelefon-használat előnyeit, amikor az a tanítás szerves részévé válik, mint például a Kahoot vagy AI-eszközök használatakor. Ez a megoszlás a tantestületekben élesen kirajzolódott, de egyértelmű volt, hogy a diákok bevonása a szabályok kialakításába 75%-uk szerint előnyös lenne”

– mondta a Jójegy társalapítója.

 A mobiltelefonok és a megfelelő digitális eszközök az iskolán kívül érdemben segíthetnek

A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform, amely a megújult érettségi követelményekhez és a központi felvételihez igazodó digitális tananyagokat, animált videókat, gyakorlófeladatokat és vizsgaszimulációt kínál. Alapítói a népszerű, közel félmillió feliratkozóval rendelkező Tízes Lista YouTube-csatorna létrehozói is. A startup rövid idő alatt az egyik leggyorsabban növekvő hazai edukációs márkává vált. Mivel kínálatukban a középiskolai felvételire és az érettségire felkészítő modulok egyaránt megtalálhatóak, így a Jójegy több éven át komplex tananyagokkal támogathatja a diákok tanulmányait, középiskolai felvételire készüléstől, egészen az érettségi letételéig.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az AI kilépett a képernyőről: Magyarországon elsőként szólította meg egy virtuális ember a közönséget

A mesterséges intelligencia eddig főként digitális környezetben működött: chatfelületeken, hangasszisztensekben vagy ügyfélszolgálati rendszerekben.

Az E.ON az INTREN digitális ügynökséggel közösen kiléptette az AI-t a virtuális térből a fizikai világba és megszületett Anna, az E.ON digitális márkanagykövete. A projekt egy teljesen új korszak kezdetét is jelenti: a „digital human” ugyanis képes személyesen megszólítani a közönséget, reagálni a kérdésekre, és valós idejű interakciót biztosítani.

Ez a megoldás nem csupán technológiai innováció, hanem kulturális áttörés is.  Bemutatja, miként válhat az AI egy márka arcává, és hogyan képes a fizikai térben is márkaélményt teremteni”

– hívja fel a figyelmet Váczi Dániel, az INTREN cégcsoport AI szakértője.

A technikai kihívások – hogyan születik meg egy „digital human”

Egy digitális ember létrehozása összetett feladat, amelyben több technológiai terület találkozik.

  • Nagy nyelvi modellek (LLM-ek) integrálása: Anna mögött egy fejlett AI nyelvi modell áll, amely képes természetes nyelven kommunikálni, és a márka specifikus tudásával kiegészítve releváns válaszokat adni.
  • Vizualizáció és 3D megjelenítés: Anna nem csupán egy kétdimenziós avatár, hanem egy 3D-s hatást keltő megjelenés, amely valóságosabbá teszi az interakciót.
  • Lip sync technológia: a beszéd és a szájmozgás összehangolása kritikus, hiszen a legkisebb eltérés is rontja az élményt.
  • Latency optimalizálás: az AI válaszidejének minimalizálása kulcsfontosságú, hogy a beszélgetés természetesnek hasson.
  • Hardver integráció: kamera, mikrofon, depth-szenzor és GPU-alapú számítógép biztosította, hogy Anna képes legyen érzékelni a környezetét, fókuszálni a beszélőre, és valós idejű interakciót nyújtani.

„A legnagyobb kihívást a LipSync és a Latency optimalizálás jelentette. Az emberek azonnal észreveszik, ha a szájmozgás nincs szinkronban a hanggal, vagy ha az AI késlekedik a válaszban. Ezért millisekundumokban mértük a reakcióidőt, és folyamatosan finomhangoltuk a rendszert. Büszke vagyok rá, hogy olyan megoldást hoztunk létre, amely valóban természetes élményt nyújt, és közelebb hozza az AI-t az emberekhez”

– hangsúlyozza Váczi Dániel.

Az AI kilépése a fizikai térbe – mérföldkő Magyarországon

Anna konferenciáról konferenciára fejlődve bizonyította: az AI nem csupán egy képernyőn megjelenő chatbot, hanem egy valódi, interaktív élményt nyújtó személyiség, amely képes kapcsolatot teremteni az emberekkel. Először egy nagyszabású belsős konferencián Anna egyszerűbb kérdésekre válaszolt, miközben a közönség megismerkedett a technológia alapjaival. Ezt követően a második rendezvényen Anna már képes volt szakmai kérdésekre is reagálni, és analitikát biztosítani a közönség aktivitásáról. Végül pedig már mozdulatokkal is megszólította a közönséget, intett, hívta az embereket, és fejlettebb szenzorokkal érzékelte a környezetét. Így vált tehát Anna már nem csupán egy AI-alapú válaszadóvá, hanem egy valódi márkanagykövetté, aki képes volt személyes kontaktust teremteni a közönséggel.

A jövő: minden márkának lesz AI digitális nagykövete

Az E.ON projektje nem csupán egy technológiai bemutató volt, hanem előrejelzés is a jövőre nézve.

„A közeljövőben minden márkának lesz egy digitális személyisége, amely AI formában jelenik meg”

– véli a szakértő. Kiemeli: az AI brand ambassador képes lesz a márka értékeit közvetíteni, és személyes kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal. Emellett a digitális ember a fizikai térben – például üzletekben, bankfiókokban vagy bevásárlóközpontokban – képes lesz termékeket bemutatni, kérdésekre válaszolni, és vásárlásra ösztönözni. Mindezt úgy, hogy feltérképezi beszélgetőtársát (pl. nem, kor stb.) és specifikus kérdésekkel szinte azonnal „leveszi a lábáról”. A digitális nagykövet továbbá képes lesz egyszerű ügyintézési feladatokat ellátni, sorszámot adni, vagy akár QR-kódon keresztül átirányítani a beszélgetést egy valódi kollégához.

https://www.youtube.com/watch?v=4AzBaevEVSk 

Anna nem csupán egy technológiai kísérlet volt, hanem egy Hungary First pillanat.

Magyarországon az elsők között mutattuk meg, hogy az AI képes kilépni a fizikai térbe, és valódi interakciót teremteni. Ez a  marketing szakma és az érdeklődők számára is jelzi, hogy a mesterséges intelligencia mára a mindennapi életünk részévé válik, izgalmas újdonság, hasznos eszköz és örülünk, hogy ebben az E.ON márka élen járhat.”

– összegez Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Márka és Marketing vezetője.

https://www.youtube.com/shorts/6cjuzuFC8hc 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss