Okoseszközök
Ezért várjuk a leginkább az iPhone 12 érkezését
Az iPhone 12 megérkezik 2020-ban? Az Apple 2020-ban ismét a szokásos menetrendet követi okostelefonjainak megjelenésével, így már most biztosra vehető, hogy ősszel érkezik az újgenerációs iPhone, melyről sorban érkeznek a szivárgások, pletykák és spekulációk. Ezek jelentős része megbízható forrásból, többek között gyártói értesülésekből származik, így ha nem is 100 százalékig megbízhatók, azért arra éppen alkalmasak, hogy elgondolkozzunk egy kicsit azon, miért is várjuk annyira az iPhone 12 név alatt emlegetett legújabb eszközöket. Merthogy már most körvonalazódnak olyan újdonságok, melyek felkelthetik a legnagyobb rajongók érdeklődését is, mi pedig most összegyűjtöttük a legfontosabbakat!
Mielőtt azonban belecsapnánk az elemzések összegyűjtésébe, fontos kiemelni, hogy idén is legalább három új iPhone készüléket várunk az Apple-től, melyek ősszel debütálhatnak, de rengeteg pletyka érkezett az iPhone SE régóta várt utódjáról is. Ez a legutóbbi hírek szerint már tavasszal befuthat a boltok polcaira, azonban bármilyen nevet is ad neki a cupertinói óriás, az eddigi szivárgások alapján a készülék alapját egy iPhone 8 adja majd. Ez mind a költséghatékonyság, mind az alkatrészellátás tekintetében jó hír, hiszen ezzel sokan juthatnak majd egy minőségi, ámde mégis elérhető árú okostelefonhoz, melyen iOS operációs rendszer fut, és nem kell rögtön beleőszülni a költségekbe, ha esetleg egy kijelző cserére kerül sor.
Növekvő kijelző méretek
Bár az iPhone 11 termékcsalád sem fukarkodott a kijelzők méretezésével, az iPhone 12 egyes típusait azért várják a legtöbben, hogy még nagyobb képernyőn élvezhessék a tartalmakat. Az eddigi számítások szerint az iPhone 11 Pro és az iPhone 11 Pro Max közvetlen utódai lehetnek majd azok, melyek ezen a téren érezhető növekedést produkálnak, így a kisebb verzió 5,4-, míg a nagyobb akár 6,7 hüvelykes is lehet.
Ez különösen fontos információ annak fényében, hogy a leendő kijelző cserék így bár a szerelés szempontjából egyszerűbbek lehetnek – hiszen sokszor könnyebb egy nagyobb alkatrésszel dolgozniuk a szervizeseknek – azonban az ár szempontjából nagy csökkenés nem várható, hiszen a növekvő panelek elkészítése megközelítőleg ugyanolyan árkategóriát képviselnek majd, mint az előző generáció kisebb megjelenítői.
Érdekesség továbbá, hogy az alapmodell várhatóan ugyanúgy 6,1 hüvelykes kijelzővel érkezik, mint annak idején az iPhone 11, azonban úgy tudni, hogy OLED panelt terveztek hozzá az Apple mérnökei.
Megújuló dizájn
Évek óta komoly visszhangokat vált ki még a legnagyobb rajongók részéről is, hogy az Apple nem sok figyelmet fordít az újabb iPhone modellek megjelenésére. Gyakorlatilag az iPhone X óta nincs jelentősebb változás, azonban Ming Chi Kuo, a gyártóhoz köthető egyik legismertebb és legmegbízhatóbb elemző szerint a 2020-as esztendő ezen a téren is változást hozhat. Bár nyilván az alapvető jellemzők nem módosulnak, azonban az amerikai gyártó ezúttal visszatér az iPhone 4 megjelenésének sajátosságaihoz. Ez a gyakorlatban sokkal szögletesebb vonalakat és nagyobb letisztultságot eredményez majd, méghozzá vagy teljesen eltűnő, vagy jelentősen keskenyebb méretekkel büszkélkedő szenzorsáv társaságában.
Növekvő kamerateljesítmény
Noha az előző generációs iPhone okostelefonok is kimagaslóak voltak a kamerateljesítmény tekintetében, de a 2020-ban érkező modellek ezen a téren szintén magasabbra teszik majd a mércét. Ha belegondolunk abba, hogy az iPhone 11 Pro is milyen fejlett megoldásokkal és funkciókkal rendelkezett – a Deep Fusion technológia és az éjszakai mód mindmáig a legjobbak között nevezhetők a piacon -, akkor jelenleg el sem tudjuk képzelni, hogy milyen magasságokba emelkedhet még a minőség.
Ami már most biztosnak tűnik, hogy az iPhone 12 felsőkategóriás eszközei már 3D kamerával érkezhetnek, ami határozott nyitásnak tekinthető az Apple részéről a kiterjesztett valóság és a többi kapcsolódó technológia irányába. Az ilyen tartalmakat ugyanis egy professzionális 3D kamerával lehet élvezni a legjobban, hiszen a telefonok segítségével így sokkal könnyebben lehet majd tájékozódni a térben, mely a virtuális tartalmak és a valóság elegyítése kapcsán elengedhetetlen fontosságú.
Érkezik az 5G-támogatás
Bár a konkurensekhez képest eléggé megkésve, de az új iPhone készülékek természetesen már teljes mellszélességgel támogatják majd az 5G kapcsolatot. Ez nem meglepő, hiszen 2020-ban várhatóan minden erről az új és egyben forradalmi technológiáról, az internet sebességének maximalizálásáról szól majd. Az Apple ezen a téren állítólag úgy határozott, hogy kizárólag a két felsőkategóriás iPhone 12 modell kaphatja majd meg az 5G-támogatást, az iPhone 11 közvetlen utódja azonban még nem. Mivel azonban ez már most elég merész húzásnak tűnik – hiszen jövőre már a középkategóriába is betörnek az 5G-re képes lapkakészletek -, ezért nem kizárt, hogy az Apple újragondolja tervét.
Teljes képernyős Touch ID
Noha az Apple az elsők között volt, aki a Face ID mellett döntött annak idején, az elemzők szerint az idén érkező újgenerációs eszközök mégis a Touch ID-t szeretnék forradalmasítani, ezzel kiszolgálva azt az egyre növekvő réteget, akik irigylik az Androidos tábortól a kijelzőbe épített ujjlenyomat-olvasót és egyéb képernyőfunkciókat. A híresztelések szerint az Apple minden eddiginél magasabbra emeli a mércét azzal, hogy megvalósítja a teljes képernyős Touch ID-t, aminek jóvoltából jelenleg szinte elképzelhetetlen funkciók sokaságával bővülhetnek az aktuális modellek. A képernyőbe épített ujjlenyomat-olvasó tehát csak a kezdet, a cupertinói mérnököket ismerve biztosak lehetünk abban, hogy megfelelő biztonság és védelem mellett egy sor újdonságnak számító, érdekes, mindemellett pedig hasznos lehetőséget tesznek elérhetővé – legalább az iPhone 12 felsőkategóriás modelljeiben.
A témáról további friss híreket talál az okostelefon rovatunkban.
Okoseszközök
Az SAP és a Databricks bemutatja az SAP Business Data Cloudot
Az SAP a mai napon bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat.
Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.
Az SAP és a Databricks stratégiai partnersége új korszakot nyit a vállalati adatkezelésben. Két, saját területén piacvezető vállalat fogott össze, hogy újradefiniálja az alkalmazások és adatplatformok együttműködését. Az új megoldás natívan beágyazza a Databricks technológiáját az adatmérnöki, gépi tanulási és az erőforrásigényes AI-feladatok elvégzéséhez.
„Az SAP Business Data Cloud felszabadítja a vállalati adatok teljes értékét az üzleti AI számára”
– mondta Christian Klein, az SAP vezérigazgatója.
„Ötvözi az SAP szakértelmét a küldetéskritikus, végponttól végpontig terjedő folyamatok és a szemantikailag gazdag adatok terén a Databricks világszínvonalú adatmérnöki képességeivel, létrehozva egy úttörő megoldást, amely segíti a szervezeteket abban, hogy maximálisan kihasználják adataikat.”
„A vállalatok világszerte arra törekszenek, hogy nagyobb értéket nyerjenek ki adataikból, és nagyobb hozamot érjenek el AI-befektetéseikből”
– mondta Ali Ghodsi, a Databricks társalapítója és vezérigazgatója.
„Az SAP-val való partnerségünk lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy adataikat – formátumtól és tárolási helytől függetlenül – egyesítsék, így azokat a Databricks Data Intelligence Platformon belül kezelhetik, elemezhetik és testre szabott AI-alkalmazásokat építhetnek rájuk.”
Az adatalapú gazdaság előmozdítása
Az SAP Business Data Cloud támogatja az SAP-t az adattermék-gazdaság növekedésében. Teljeskörűen menedzselt SAP-adattermékeket kínál az üzleti folyamatok széles skálájához – legyenek akár pénzügyi, beszerzési vagy az ellátási láncból származó adatok az SAP S/4HANA-ból vagy az SAP Ariba rendszerből, vagy akár képzési és tehetségmenedzsment adatok az SAP SuccessFactorsból. Ezek az adattermékek a forrásukat, az összefüggéseket, így az üzleti értelmüket is megőrzik, így a nyers rekordokon túl azonnali hozzáférést biztosítanak magas minőségű adatokhoz, mindezt a költséges adatkinyerési folyamatok nélkül.
Ha például egy pénzügyi igazgató szeretné felmérni a növekvő infláció nyereségességre gyakorolt hatását, az SAP Business Data Cloud képes valós idejű külső adatokat, például a fogyasztói árindexet összevetni a vállalata pénzügyi adataival – például a főkönyvi számlákon vagy költséghelyeken található értékekkel –, így átfogó elemzést kaphat a rendszertől.
Az SAP Business Data Cloud új funkciókat is kínál, például az úgynevezett insight appokat, amelyek valós idejű adatokkal összekapcsolt adattermékeket és AI-modelleket használnak fejlett elemzések és tervezési feladatok támogatására. Ezek kiterjednek az alapvető vállalati analitikára, a pénzügyekre és a humánerőforrás-szolgáltatásokra is.
„Az SAP Business Data Cloud segít abban, hogy maximálisan kihasználjuk adataink értékét és előmozdítsuk az innovációt üzleti tevékenységünkben”
– mondta Markus Hartmann, a Henkel Európáért, Afrikáért és Dél-Kelet Ázsiáért felelős vállalati alelnöke.
„A szemantikailag gazdag adattermékek és a Databricks mély integrációja továbbfejleszti meglévő adatmegoldásainkat, lehetővé téve forgatókönyvek modellezését és az AI-alapú meglátások kihasználását, hogy fenntartható jövőt építsünk adataink ökoszisztémájában.”
„A bejelentés a magyar ügyfelek számára is ígéretes, hiszen sok ügyfelünk használja korábbi üzleti adatelemző BI megoldásunkat, számukra a megújult és innovatív funkciókkal rendelkező SAP Business Data Cloud egy tökéletes megoldás lehet a terület modernizálására”
– emelte ki Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója a hír kapcsán.
„A mindennapi üzleti folyamatokba beágyazott AI megoldásokra is egyre nagyobb keresletet látunk itthon is, nem véletlenül: AI ügynökeinkkel a riportingtól kezdve a fejlett analitikán, kockázatértékeléseken, vagy szcenárió-elemzéseken át a tervezésig a legösszetettebb feladatokat is automatizálni lehet, ami erőforrást szabadít fel a kreatív feladatokra és teret ad az innovációnak.”
Az AI-ügynökök teljes potenciáljának kiaknázása
Az SAP Business Data Cloud jelentősen javítja a Joule, az SAP generatív AI asszisztensének működését is, amely gyorsabbá teszi az üzleti területeken átívelő munkafolyamatokat, AI-ügynökök segítségével támogatva a megalapozott üzleti döntéshozatalt. Az iparág legmagasabb minőségű vállalati adatkészleteivel – valamint az SAP Knowledge Graph megoldásával, amely üzleti célokra modellezve strukturálja az adatokat – a Joule-ügynökök mélyebb betekintést nyújtanak a vállalati folyamatokba és hatékonyabb együttműködést biztosítanak az összetett üzleti kihívások megoldásában.
Az SAP bejelentette továbbá számos új, azonnal használható Joule-ügynök elérhetőségét pénzügyi, szolgáltatási, értékesítési és egyéb üzleti területeken belül. Például a pénzügyi ügynökök segítenek a követelések gyorsabb feldolgozásában és a pénzforgalom optimalizálásában, míg az értékesítési ügynökök felgyorsítják az üzleti folyamatokat az ügyfélkérdések hatékonyabb kezelése érdekében.
Ezen felül az SAP bevezetett egy új, fejlett AI-ügynök építő funkciót is, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy saját AI-ügynököket fejlesszenek és telepítsenek. Az SAP évtizedes üzleti szakértelme révén ezek az ügynökök az irányított munkafolyamatok segítségével a releváns adatokra és üzleti kontextusra alapozva képesek működni, ezáltal növelik az automatizáció és a mesterséges intelligencia használat hatékonyságát.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Egészségpénztári számlára is elszámolható a vérnyomásmérő funkcióval rendelkező okosóra
Újabb egészségpénztárak fogadják el a nemrégiben Magyarországon bevezetett HUAWEI WATCH D2 okosóra vásárlását.
Ez az innovatív készülék a világ első csuklón hordható, orvostechnikai eszközként regisztrált, 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes okoseszköze.
Újabb egészségpénztárak fogadják el a hazánkban január végén debütált HUAWEI WATCH D2 24 órás vérnyomásmérő funkcióval ellátott okosóra megvásárlását. Mostantól már az Allianz Hungária Egészség- és Önsegélyező Pénztár és az OTP Egészségpénztár is elfogadja a vásárlást, így a Prémium Egészségpénztár, MBH Gondoskodás Egészségpénztár, Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár, valamint a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár mellett már a fenti két újabb szolgáltató tagjai is elszámolhatják az óra beszerzését. Az okosóra egészségpénztári elszámolhatósága komoly előrelépést jelent a Huawei abbéli törekvésében, hogy egészségfigyelő technológiája minél szélesebb körben elérhetővé váljon a felhasználók számára.
Orvostechnikai eszközként regisztrált okosóra
A HUAWEI WATCH D2 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes, ami egyedülálló funkció a csuklón hordható eszközök piacán. A HUAWEI WATCH D2 mandzsetta segítségével méri a vérnyomást a csuklón, nappal emlékeztetőket küld, éjszaka pedig automatikusan elvégzi a méréseket az alvás során. Az okoseszköz megfelel az Európai Unió orvostechnikai eszközökre vonatkozó szabályozásának (MDR – Medical Device Regulation) és orvostechnikai eszközként lett nyilvántartásba véve, ugyanakkor ha bármilyen rendellenességet észlelünk, kulcsfontosságú orvoshoz fordulni, hogy a potenciális problémát időben felismerjék és kezeljék.
Az okosóra további funkciói között szerepel az EKG-mérés, a SpO2-monitorozás, valamint a pulzus-, stressz- és bőrhőmérséklet-mérés is. Emellett a felhasználók részletes Egészségügyi Áttekintést készíthetnek, amely egyetlen érintéssel nyolc különböző testfunkciót összegez. A készülék több mint nyolcvan edzésmódot kínál, kompakt, kényelmes viselet, és párosítható mind iOS, mind Android készülékekkel.
Elérhetőség és árak
A készülék fekete fluoroelasztomer szíjas verziójának ajánlott bruttó fogyasztói ára 164.990 Ft, a fehér bőrszíjas változaté pedig 179.990 Ft. Az okosórákat a MediaMarkt, az Alza, az Emag, a Yettel, a Telekom, illetve az Euronics üzleteiben és weboldalain lehet megvásárolni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik
Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik.
Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.
A digitális banki megoldások közül az egyik legnépszerűbb Kate, az ország egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztense, amely a mesterséges intelligencia és a nyelvtudomány ötvözeteként jött létre. A rendszer akkor tud hatékonyan működni, ha képes megérteni és reagálni az emberek különböző és sajátos nyelvhasználati szokásaira. Mindez komoly szakmai munkát igényel, amelyet a K&H NLU csapata támogat. Többek között ezért is került részletesen bemutatásra Kate, a digitális pénzügyi asszisztens, a Szegedi Tudományegyetem által szervezett XXI. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencián, ahol a K&H NLU csapat egyik szakértője egy olyan hétköznapi példán keresztül prezentálta hogyan működik Kate nyelvi feldolgozási rendszere, vagy hogyan érti meg Kate a természetes nyelvet, mint az utalás.
Egy intelligens asszisztens fejlesztése
Kate fejlesztése során az NLU csapat különböző modulokat integrált, amelyek lehetővé teszik a felügyelt gépi tanulás és a szabályalapú rendszerek együttes alkalmazását. A hangalapú asszisztens válaszai előre megírt válaszokon alapszanak, és a rendszer szabályalapú megközelítést alkalmaz a válaszok generálására. Ez a gyakorlatban vonatkozhat akár egy Kate-hez intézett kérdésre vagy tranzakcióra egyaránt.
Amikor egy ügyfél üzenetet küld, az automatizált rendszer először azt próbálja megérteni, hogy mi a szándéka („intent”). Ez lehet például egy átutalás indítása. Emellett a rendszer felismeri a fontos adatokat („entity-ket”), mint például a bankszámlaszámot vagy a címzett nevét. Ha valaki például azt mondja, hogy „Utalj Róbertnek!”, akkor a rendszer először megnézi, hogy a felhasználó elmentette-e Róbert nevét a partnerei közé. Ha igen, akkor ennek alapján tud választ adni és a kérést végrehajtani.
Szakmai közösség az ügyfélélményért
Az NLU csapat a K&H digitális innovációs szakterületének részeként működik, a bank IT szervezetén belül a legújabb technológiákat alkalmazza az ügyfélélmény javítása érdekében. Az NLU csapat nem csupán egy belső fejlesztési egység, hanem egy folyamatosan innováló szakmai közösség is, mely a legújabb AI technológiákat és nyelvészeti megoldásokat alkalmazza.
„A K&H Bank stratégiája a digitális fejlesztésekre épül, hogy a modern bankolási igényeket kielégítse. Ennek egyik kiemelkedő példája Kate bevezetése és folyamatos fejlesztése, mely a mesterséges intelligencia és az automatizáció legújabb vívmányait ötvözi. A technológiai innováció azonban nemcsak az ügyfelek kényelmét szolgálja és a jövő bankolási lehetőségeit biztosítja, hanem rámutat arra is, hogy az igazán hatékony megoldások több tudományterület – például adatelemzés, gépi tanulás, kiberbiztonság – összekapcsolásával születhetnek meg. Ezért is összetett az IT szakemberek munkája hiszen nem csupán saját szakterületükön kell helytállniuk, hanem más üzleti és technológiai folyamatok megértésére és integrálására is szükség van. Ez a multidiszciplináris megközelítés kihívásokkal teli, de éppen ez teszi vonzóvá az IT szakemberek számára a banki környezetet, amely egyre inkább a legmodernebb technológiák találkozási pontjává válik. ”
– mondta el a projekt kapcsán Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába