Connect with us

Gazdaság

CleanSwitch a XXI. század virtuális kilincse.

Higiénikus, érintésmentes megoldás automata ajtók nyitására. CleanSwitch – A 21. század virtuális kilincse.

A CleanSwitch lehetővé teszi az automata ajtók érintésmentes működtetését úgy, hogy közben a hagyományos mozgásérzékelővel szerelt automata nyílászárók hibáit kiküszöböli, így akár teljes kontrollt adva ezzel a felhasználóknak.

A karantén utáni újranyitás kihívásai

A koronavírus napjaink egyik legnagyobb kihívását jelenti szinte minden ember számára a Földön. A terjedés megakadályozása kiemelt feladattá vált kormányzati, intézményi és üzleti oldalon is.

Minden erőfeszítés ellenére valószínűleg életünk nem lesz soha olyan, mint a vírust megelőzően. Korunk egyik legnagyobb diszruptora, így kétségkívül a koronavírus lett. Hatása miatt olyan új technológiai megoldások születtek, vagy kerülnek egy csapásra előtérbe, aminek korábban nem volt jelentősége, vagy legalábbis a szerepe nem volt fontos.

Annak ellenére, hogy újranyit a világ, a koronavírus terjedése úgy tűnik, hogy egy hosszan elhúzódó folyamattá vált. Belátható időn belül nem számíthatunk arra, hogy a COVID-19 eltűnik, ahogy abban sem lehetünk biztosak sajnos, hogy egy adott régióban mikor alakul ki új gócpont. A WHO szakértői szerint akár 4-5 évbe is beletelhet, hogy egyáltalán meg tudjuk fékezni a koronavírus járványt.

Egy dolog biztos, ha a korábbi élet- és üzletvitelünket fent szeretnénk tartani, akkor mindenképpen kell néhány olyan változtatást eszközölni, ami védetté és ellenállóvá teszi a mindennapi életünket és szokásainkat a koronavírussal szemben.

Ugyanakkor, ha belegondolunk nem csak a koronavírus hatásai vannak ránk komoly hatással, az influenza és más kórokozók is évente több tízezer áldozatot szednek világszerte. Ezeknek a vírusoknak és baktériumoknak a megfékezése mindannyiunk közös érdeke.

A higiénia kiemelt szerepe

Így került szinte az első pillanattól kezdve a vírus elleni küzdelem frontvonalába a higiénia. Ez az, ami az évszázadok során a járványok leküzdésében kiemelt szerepet kapott, így napjainkban is az első fegyver, ami talán a legkisebb erőfeszítéssel a legkomolyabb eredményt hozza.

Sajnos mivel egy láthatatlan ellenféllel küzdünk, ezért a takarítás és fertőtlenítés hatékonyságáról meggyőződni lehetetlen. Sok esetben, amikor az alapos tisztítás nem előzi meg a felület fertőtlenítését, akkor a felületen lévő szennyeződésen még a fertőtlenítés után is életben maradhatnak a kórokozók.

Ez azon tárgyak, illetve felületek esetében fontos, amiket közösségi helyiségekben használunk és sok ilyet naponta akár több százan is használnak, megérintenek. Ezek a kontaktusok könnyen egy fertőzés gócpontjává válhatnak.

Legyen szó hotelről, étteremről, rendezvényhelyszínről, üzlethelyiségről vagy akár közintézményről, azokon a helyeken, ahol sok ember fordul meg, ott komoly gondot és feladatot fog jelenteni a folyamatos fertőtlenítés és az állandó takarítás. Egy vendéglátóhelyiségben kialakult fertőzési gócpont híre – még egy nagyobb vállalkozás életében is – hosszútávú és beláthatatlan törést okozhat.

A radartechnológiával felszerelt CleanSwitch. Intelligens és felhasználóbarát

A BBC Bircher CleanSwitch egy olyan érintésmentes ajtónyitó, ami a radartechnológia előnyeit használja, ezzel lehetővé téve automata ajtók nyitását anélkül, hogy egy adott ajtó kilincsét kellene megfognunk, mivel ezek a felületek nagyon nehezen tarthatók folyamatosan tisztán. A folyamatosan használatban lévő helyiségek esetében hiába a precíz, alapos és rendszeres takarítás, a gócpont kialakulása itt szinte elkerülhetetlen. Erre a problémára az automata ajtók jelenthetnek megfelelő megoldást.

„A technológia már jól bevált és jóideje használjuk: a nagyobb nyilvánosság által használt, többnyire bejárati ajtók már mozgásérzékelő szenzorokkal jelenleg is fel vannak szerelve, de ez közel sem jelent minden alkalmazásra megoldást. Mindenki találkozott már azzal a problémával, hogy a mozgásérzékelő kinyitja az ajtót annak ellenére, hogy nem szándékozott az adott ajtót használni senki, csak éppen elhaladt előtte. Ez több esetben is problémát okozhat olyan ajtók esetében, ahol viszonylag nagyobb forgalom van, de nem feltétlen akarjuk kinyitni az ajtót minden jelre, csak határozott nyitási szándékra.” fejtette ki Iván József az Enertech Hungária Kft. műszaki szaktanácsadója.

A Cleanswitch erre a problémára kínál ideális megoldást. Az alkalmazott radartechnológiájának köszönhetően csak akkor nyitja az automata ajtót, amikor egy határozott kézjellel erre utasítást adunk. Az érzékelés távolságát változtathatjuk és igény szerint 10-50 cm között állíthatjuk érzékenyre, vagy akár kevésbé érzékenyre.

A felhasználói élményről, optikai visszajelzésről LED visszajelzőfény gondoskodik, amit választható piktogrammal is elláthatunk igény szerint. Ez a kialakítás nem csak felhasználóbaráttá és könnyen kezelhetővé teszi a CleanSwitch érintésmentes kapcsolót, de könnyen beépíthető, igen vonzó dizájnnak köszönhetően könnyen illeszkedik szinte bármilyen környezetbe.

Mindezek mellett megoldást jelent az egyszerű mozgásérzékelővel ellátott ajtók általános problémáira, mint például a rendszeres, de nem szándékos ajtónyitásra.

A jelölések folytán a működtetés egyértelmű és könnyen elsajátítható minden felhasználó számára. Már meglévő automata ajtók is könnyen átalakíthatók az érintésmentes ajtónyitókkal, mivel a BBC Bircher CleanSwitch méretében a legtöbb hagyományos szerelőaljzattal kompatibilis.

Az CleanSwith felülete a legtöbb hagyományos tisztító- vagy fertőtlenítőszerrel könnyen tisztítható. A CleanSwitch IP65 védettségű, ezért alkalmazható nedves és párás környezetben is, mint például élelmiszeripari üzemek, vagy üzemi konyhák, ahol esetleg ez a rendszeres takarítási rutin miatt kiemeleten fontos lehet.

Az érintésmentes CleanSwitch a felhasználók, vagy a helyiség igényeinek megfelelően testre szabható, a színek, a LED fényerőssége és a radar távolságérzékenysége is könnyen, szerszám nélkül változtatható. A megrendeléskor választható piktogramokkal ellátott fedőlap a standard szériákból választható, egyedi megrendelői igények esetén a fedőlap pedig bármilyen piktogrammal ellátható.

  • Érintésmentes ajtónyitás
  • Vonzó dizájn
  • Kompatibilis a legtöbb szerelődobozzal
  • Már meglévő és üzemelő rendszerekbe is integrálható

Hol használhatjuk a CleanSwitch-et?

A higiéniás szempontokból nagy kihívást jelentő helyeken, mint pl, hotelek, éttermek, rendezvénytermek, egészségügyi intézmények, kórházak, idősotthonok, közintézmények, nyilvános toalettek számára ideális megoldást kínál.

A 2018 Red Dot Design díjnyertes CleanSwitch

A kiválóságot mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a termék már 2018-ban elnyerte a Red Dot Design díjat, amit a legkiemelkedőbb és legfelhasználóbarátabb termékek nyernek el.

Ha többet szeretne megtudni az érintésmentes CleanSwitch kapcsolóról:

www.enertech.hu/clean-switch-erintes-nelkuli-kapcsolo

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Egészség

Rekordon létszám az egészségpénztáraknál

Új csúcsra emelkedett, és már stabilan meghaladta az 1,2 milliót az első negyedév végére a hazai egészség- és önsegélyező pénztárak taglétszáma.

A közelmúltban elfogadott jogszabály-módosítások, és az új szolgáltatások bevezetése nyomán egyre vonzóbbak az egészségpénztárak, miközben fontos pillért jelentenek az öngondoskodásban is – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. 

Soha nem volt még ennyi tagjuk az egészség- és önsegélyező pénztáraknak, mint az első negyedév végén: a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a taglétszám márciusban elérte az 1,214 milliót a kasszáknál, ami három hónap leforgása alatt közel 26,5 ezres növekményt jelent. Hosszabb időtávon vizsgálva a helyzetet pedig még látványosabb az emelkedés: 2020. végén még 1,025 millió egészségpénztári tagot tartott nyilván az MNB, tehát bő négy év alatt csaknem 200 ezerrel nőtt a számuk. 

A jegybank adatai szerint az idei első negyedévben közel 20,5 milliárd forintnyi tagdíjbevétel érkezett az egészségpénztárakhoz, amelyből 18,1 milliárdot a tagok fizettek be, nagyjából 2,4 milliárd forint pedig munkáltatói hozzájárulásként érkezett a számlákra. 

A szolgáltatási kiadások – vagyis az egészségpénztári számlákról elköltött pénz – megoszlásánál viszont nem látszik nagyobb elmozdulás. A legnagyobb, 39,7 százalékos részt ezen a téren a magánegészségügyi ellátásra fordított költések adták az első negyedévben, de majdnem ekkora 39,1 százalékos szeletet képviseltek a gyógyszerekre fordított kiadások is. Jóval kisebb, de így is jelentős – 13,4 százalékos – volt 2024-ben a gyógyászati segédeszközökre fordított kiadások aránya.  

Az önsegélyező szolgáltatások közül a lakáshitel törlesztésének támogatását érdemes kiemelni: ezen a címen tavaly már több mint 3 milliárd, az idei első negyedévben pedig 840 millió forintot költöttek el az egészségpénztári tagok.  

Gyorsan emelkednek a bevételek az egészségpénztáraknál 

„Az éves statisztikákat vizsgálva jól látszik, hogy a tagdíjbevételek a taglétszámnál is jóval gyorsabb ütemben emelkednek a kasszáknál”

– emlékeztetett Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Hozzátette: az MNB adatai szerint a 2024-ben elért, összes tagdíjbevétel meghaladta a 84,6 milliárd forintot az egészségpénztáraknál, ami erőteljes, 21,4 százalékos emelkedést tükröz az egy évvel korábbihoz képest. 

A bevétel túlnyomó részét pedig változatlanul a tagok utalják a számlákra: az általuk befizetett összeg tavaly 22,9 százalékkal, 74,6 milliárd forintra nőtt.

„A gyors ütemben növekvő tagdíjbevételek egyértelműen arra utalnak, hogy az egészségpénztári tagok egyre nagyobb összeget hajlandók az egészségük megőrzésére, illetve önsegélyező szolgáltatásokra félretenni, és egyre fontosabbnak gondolják az öngondoskodásnak ezt a pillérét is”

– hívta fel a figyelmet Gergely Péter.  

Előnyére változott a szabályozás, de fejlesztenek a pénztárak is

Gergely Péter emlékeztetett arra: az egészség- és önsegélyező pénztárakra vonatkozó szabályozás több ponton is változott a közelmúltban, ami mind a kasszák, mind a tagjaik számára előnyös. A legfontosabb módosítás az önsegélyező szolgáltatásoknál lépett életbe: megszűnik ugyanis az a korlátozás, amelynek értelmében ezekre csak a pénztárban már legalább fél éve tartott összegből lehetett költeni. Szintén jelentősen bővültek a beiskolázási támogatás felhasználásának a lehetőségei, és megszűntek a számlák kiállítására vonatkozó időszaki korlátok is. 

A BiztosDöntés.hu szakértője szerint ugyanakkor az elmúlt időszakban maguk a pénztárak is sokat tettek azért, hogy a szolgáltatásaik még vonzóbbak legyenek: így több helyen elérhetővé vált a teljesen online belépés, a bankkártyával összeköthető egészségpénztári kártya, illetve megjelentek a piacon a nagyon alacsony havidíj mellett elérhető, alapszintű egészségbiztosítási csomagok is. 

Az OTP Egészségpénztárnál az egészségpénztári kártya összeköthető a bankkártyával, így akkor is lehetséges az egészségkártyás fizetés, ha alacsonyabb az egyenleg a kelleténél. A pénztár alacsony díjas egészségbiztosítási csomagot is kínál tagjainak: a Helló Egészség Bázis nevű csomag havi díja mindössze 119 forint.

Az MBH Gondoskodás Egészségpénztárnál adott az online belépés lehetősége is, miközben az első egészségkártya, és a hozzá kapcsolódó társkártya ingyenes elektronikus ügyintézés esetén. A pénztár többféle, választható egészségbiztosítási csomagot kínál, de 118 forintos havi díjért elérhető alacsony díjas változat is a tagjainak. 

A Patika Egészségpénztárnál hűségprogram működik, ahol az egészségpénztárban igénybe vett szolgáltatásokkal egészségforintokra váltható hűségpontokat gyűjthetnek a pénztár tagjai. A pénztár tagjai Patikakártyájuk felmutatásával 10 százalékos kedvezménnyel vehetik igénybe a szakorvosi, diagnosztikai, laboratóriumi és szűrővizsgálati szolgáltatásokat valamennyi Affidea magánegészségügyi központban. A pénztárnál biztosított az online belépés lehetősége, a pénztári kártya pedig automatikusan feltölthető. 

A Prémium Egészségpénztár nem csak bankkártyával összeköthető egészségkártyát és egészségbiztosítást kínál, de online foglalórendszert is működtet, ahol kiválasztható a szakorvos, de előre kifizethető a vizsgált ára is. A pénztárnál az év végéig nyereményjáték is fut, ahol a meghatározott feltételeket teljesítő – új és meglévő – tagok vehetnek részt: a nyeremény egy Mini Cooper E személyautó. 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben

A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves növekedést jelent – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép tavaszi kutatásából. A magyar vásárlók által generált online termékrendelések száma meghaladta a 114 millió darabot, amely 12%-os bővülés az előző évhez képest. Élénkülő online vásárlási kedv

Az impozánsnak tűnő növekedést mindenekelőtt az egyre nagyobb online vásárlási kedv magyarázza. Ugyanakkor egy átalakuló piacszerkezetnek vagyunk tanúi, mert már az import – és leginkább a Temu – pörgeti a hazai, fokozatosan polarizálódó e-kereskedelmet, amely egy kínai, EU-s és magyar mezőnyre szakad.

„Már rég nem az kérdés, hogy a magyar piacot komolyan vevő régiós és EU-s cégek elveszik-e a piacát a magyar kereskedőknek. Ez zajlik 15+ éve. Inkább csak gyorsul a folyamat, egyrészt mert nekik több eszközük és piacuk van ilyen időkben is ellenállóbbá válni, másrészt a magyar vásárlók is érettebbek”

emelte ki Madar Norbert, a PwC Digitális kereskedelmi csapatának vezető menedzsere.

A PwC lakossági költésekre és csomagvolumenre vonatkozó adatai alapján a kínai óriásplatform 120 milliárd forintos forgalmat ért el Magyarországon, mely jelentős hatással volt a belföldi piac alakulására is. Míg az e-kereskedelmi importból származó forgalom növekedése több mint 25% volt 2024-ben, addig a hazai és EU-n belüli e-kereskedőkből álló online piac forgalma együttesen csupán 9,8%-kal tudott bővülni, ráadásul utóbbi halmazon belül a növekedés főként az EU-s cégeknek köszönhető, nem pedig a magyar vállalatoknak. Ezek az unión belüli kereskedők a magyar piacot stratégiai országként kezelve, helyi jelenléttel is rendelkeznek, weboldaluk, szolgáltatásuk igazodik a magyar fogyasztók igényeihez, ugyanakkor a rendelések kiszolgálása és az árukészlet beszerzése sokszor más országból történik. E-kereskedelem terén a magyar vásárlókat kiszolgáló EU-s kereskedők leggyakoribb anyapiaca Csehország, Lengyelország, Németország, Románia és Szlovákia.

A határtalanná váló e-kereskedelem feladja a leckét a magyar piacnak

Madar Norbert, a PwC Digitális kereskedelmi csapatának vezető menedzsere

„Minél rutinosabbá válunk, annál kevesebb kereskedőtől rendelünk, ergo a piac polarizálódik, és az adott szegmens élmenője felé gravitál a vásárló, a beszállító, a hirdető és a szolgáltatók is. Az esetek többségében a nemzetközi cégek diktálják a tempót, a többieknek pedig csak a „maradék”, zsugorodó torta jut. Ami viszont most igazán nagy csapást jelent a hazai kereskedők számára, az a piac határtalanná válása. Korábban komoly visszatartó erővel bírt egy nemzetközi rendelésnél a lassú szállítási idő (egy kínai webshopos rendelés akár 6-8 hétig is utazott), a magasabb ár, a nyelvismeret hiánya, valamint az előre fizetési feltétel.”

Mostanra azonban ezek a korlátok eltűntek: az AI lebontotta a nyelvi és lokalizációs határokat, a logisztikai útvonalak átszervezése révén pedig már egy Temu-rendelés is egy héten belül megérkezik– miközben az átlag magyar kkv által üzemeltetett webshopoknál a „raktáron van” állapot sokszor azt jelenti, hogy a termék a gyártónál, külső helyen, akár más országban van, azaz 3-5 nap is kell a kézbesítéshez. A szolgáltatási szint, minőség terén óriási a lemaradása a hazai kis cégeknek, amit az import kereskedelem erősödése hozott igazán felszínre. Kereskedni tudunk, de az e-kereskedelemben ma már nem ez a készség a legfontosabb, hanem az ügyfélélmény és a termék árán túli szolgáltatások minősége. Sajnálkozni lehet, hogy a külföldiek elviszik a piacot, de az ár-érték arány egyértelműen feléjük hajtja a fogyasztókat.

Az online vásárlók számára már nincsenek országhatárok

A PwC kutatásából kiderül, hogy az aktív online vásárlók száma 2024-ben elérte a 4,3 millió főt, de a bázis erősen centralizált: a vásárlók több mint harmada (35%-a) Budapesten vagy Pest megyében él. A rendelések intenzitását tekintve is koncentrált a piac: a bázis harmadát adó „gyakori vásárlók” – akik legalább havonta rendelnek – felelnek a rendelések közel háromnegyedéért (73%).

Egyre vonzóbbak a külföldi kereskedők – az online vásárlók közel fele (48%-a) rendelt tavaly határon túlról is. 2024-ben a Temu volt Magyarország legismertebb és legtöbbek által használt webáruháza – a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásában publikált adatok szerint több mint 1,8 millió magyar fogyasztó vásárolt az oldalon.

„Nem csak a Temu jelent vetélytársat a hazai kereskedőknek” – mutatott rá Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC Magyarország e-kereskedelmi szakértője.

„A legnagyobb, Magyarországon működő webáruházak 25%-a külföldi tulajdonban van. A magyar, mint lokális e-kereskedelmi piac gyakorlatilag megszűnt, és az ország egy, a globális és régiós kereskedők által meghatározott nemzetközi versenytérré vált”

– tette hozzá a szakember.

A Temu közel 300 ezer fővel bővítette a magyar online vásárlók számát, de emellett új szintre emelte a fogyasztói elvárásokat a kiszolgálási minőség tekintetében is. 2025-ben a kínai óriás tovább emeli a tétet – az olcsó árakat még gyorsabb szállítással tetézi, és Magyarországon is épülnek a fulfillment központok, ezáltal magasabb szolgáltatási szintet lehet biztosítani, ami még erősebb konkurenciát jelent a hazai és régiós kereskedőknek.

Tovább hódítanak a csomagautomaták

A kiszállítások terén folytatódik az átrendeződés. A PwC csomaglogisztikai adatszolgáltatásokon alapuló mérései szerint a házhoz szállítás szolgáltatási színvonala változatlanul nagyon magas, de az aránya folyamatosan csökken a kézbesített csomagok tekintetében és 2024-ben 61%-ra zsugorodott.  Mindeközben a csomagpontok és automaták részaránya elérte a 30%-ot – ezekből már több mint 8500 működik országszerte, és 10-ből 7 webáruház kínál fix pontos csomagátadást. A webáruház-rendelet hatására bővült az egyes webáruházakban elérhető logisztikai megoldások kínálata, és a vásárlók egyre több esetben választhatnak nem csak a szolgáltatások, de a szolgáltatók között is, amely szintén növeli a versenyt.

A vásárlók rugalmas és egyre gyorsabb kiszállítást várnak el, de továbbra is nagyon fontos az ár és a szolgáltatás ár-érték aránya – mivel a fixpontos megoldások jellemzően nem csak rugalmasabbak, de olcsóbbak is, így nem meglepő, hogy folyamatosan nő a népszerűségük: a vásárlók 38%-a preferálja a csomagautomatás átvételt.

10-ből 4 rendelést már előre fizetünk

A fizetési szokások terén 4 százalékpontot növekedett az online előrefizetés aránya, és mostanra már 10-ből 4 rendelést így fizetnek a vásárlók. Annak ellenére, hogy jellemzően feláras, még mindig népszerű az utánvét, de már többen fizetnek bankkártyával (30%) mint készpénzzel (25%). A bankszámla-alapú megoldások továbbra is csak lassan terjednek (az online rendelések mindössze 5%-át teszik ki), és egyelőre a qvik sem hozta meg az áttörést.

„A fizetési folyamat egyszerűsége, az egykattintásos megoldások, a mentett adatok, a digitális walletek, illetve a tokenizált tranzakciók támogatása ma már alapelvárás”

– hangsúlyozta Szetnics László, a kutatássorozat létrejöttét támogató Mastercard Magyarország digitális fizetésekért felelős igazgatója.

A magyar piacon legnépszerűbb Simple-ben a bankkártyás mellett a legnépszerűbb fizetési megoldások párhuzamosan érhetők el, ezek közül a vásárló szabadon választhat, és előrefizetés esetén a használati díjak sem térhetnek el.

2025-ös e-kereskedelmi trendek

A PwC felmérése 3 olyan irányt azonosít, melyek meghatározzák az idei online kereskedelem fejlődését.

  1. Marketplace megoldások terjedése

A marketplace szereplők közötti verseny új szintre lépett. Míg korábban az eMAG uralta a hazai terepet, ma már a Pepita, a Fizz, az Allegro és a Temu is aktívan jelen van különböző stratégiákkal. Az Allegro még visszafogottan terjeszkedik, a Temu-ra pedig egyelőre nem lehet kereskedőként belépni, ugyanakkor a kínai cég a magyar piacra készült hirdetéseiben egyre gyakrabban reklámozza a hazai kiszolgálást. A kiszállítás felgyorsul, gyakorlatilag ugyanannyi idő alatt érkezik meg a külföldi kereskedőktől rendelt csomag, mint a hazaitól – utóbbiaknak ezért azon kell dolgozniuk, hogy a garantált másnapi szállítást biztosítani tudják a raktáron lévő termékekre. A marketplace platformok olyan lehetőséget nyújtanak, mellyel egy új piacot jelentős beruházás nélkül lehet kipróbálni.

  1. Külföldre lépés kényszere

A hazai e-kereskedelem versenyképességének fenntartása érdekében egyre fontosabbá válik a külpiaci terjeszkedés. A magyar webáruházak számára elsősorban a kevésbé fejlett déli piacok jelenthetnek valós alternatívát.
A sikeres piacra lépéshez viszont lokalizált tartalomra, többnyelvű ügyfélszolgálatra, és a kinti piacok mélyebb ismeretére van szükség. A kereskedők jó részének a hazai piac mélyebb megismerése és magasabb szintű kiszolgálása is megoldandó feladat jelenleg, így nem meglepő, hogy csak kevesen állnak készen a külföldi terjeszkedésre, holott enélkül kérdéses lehet a fenntartható működés már középtávon is.

  1. Vásárlói élmény kimaxolása

A hazai szereplőkre még a vásárlói élmény újragondolása is vár. A nemzetközi kereskedők mind a weboldal, mind a teljes vásárlási és kiszolgálási folyamathoz kapcsolódó élmény tekintetében magasra tették a lécet, és mostanra a vásárlók elvárásai ehhez igazodnak. Egyre fontosabb szerepet kapnak az extra szolgáltatások – pl. kiterjesztett garancia, részletfizetés, könnyített visszáru megoldások biztosítása, ezáltal az online vásárlási élmény szintje is feljebb lépett. Ezzel egyidejűleg a hűségprogramok is átalakulnak: a pontgyűjtés helyett egyre nagyobb szerepet kapnak a korábbi vásárlásokra, valamint viselkedésre épülő, akár élményalapú megoldások: személyre szabott ajánlatok, gamifikáció, viselkedésalapú kedvezmények. Az AI és prediktív analitika lehetőséget ad a kereskedőknek arra, hogy valós időben reagáljanak a vásárlói igényekre, akár csatornaszinten eltérő ajánlatokat is kínálva.

„A jövő nyertesei azok lesznek, akik egyszerre tudnak kiváló vásárlói élményt, gyors logisztikát és nemzetközileg is versenyképes ajánlatokat kínálni. Bár a 2025-ös év gazdasági környezete nem kedvez a kereskedelemnek, de azok, akik a szolgáltatásaik fejlesztésével reagálnak a vásárlói igények – és a piaci környezet – folyamatos változására, képesek lesznek a globális szereplők diktálta tempó tartására. Nem érdemes a piaci környezet javulására várni, mert akkor már túl késő lesz ezt elkezdeni”

– foglalta össze a PwC felmérésének tanulságait Madar Norbert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Precíziós gazdálkodás: oktatási együttműködést kötött a Széchenyi István Egyetem és a Livestocker Solutions

A Cápák között című televíziós műsorból is ismert üzletember, Moldován András által alapított Livestocker Solutions Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást a Széchenyi István Egyetem.

Ennek révén az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának hallgatói a cég korszerű farmmenedzsmentszoftverével tanulhatják a precíziós állattenyésztés technikáit.

A Széchenyi István Egyetem egyik stratégiai célja a fenntartható jövőhöz való hozzájárulás. Az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának tevékenysége is ezt szolgálja többek között az egészséges élelmiszer-előállítás, az agrárdigitalizáció és a precíziós gazdálkodás területén. A kar fontos feladata, hogy a kor kihívásaira válaszolni tudó szakembereket képezzen, amelynek újabb állomását jelenti a napokban aláírt együttműködési megállapodás. Ennek értelmében a Livestocker Solutions Kft. farmmenedzsment-alkalmazását felhasználják a képzésben, így a hallgatók olyan adatalapú döntéstámogató rendszer használatával ismerkedhetnek meg, amely később szakemberekként is segítheti munkájukat.

„Karunk projektalapú oktatását nagymértékben szolgálják széles körű vállalati kapcsolataink. Ezek számos esetben közös kutatás-fejlesztési projekteket, innovációkat is eredményeznek”

– fogalmazott az aláírás alkalmával dr. Tóth Tamás, az egyetem mosonmagyaróvári karának dékánja. Hozzátette, különösen azért örül a Livestocker Solutions Kft.-vel való együttműködésnek, mert az jól illeszkedik az intézmény precíziós mezőgazdaságban és az agrárdigitalizáció terén vállalt küldetéséhez. A dékán a partnerségért köszönetet mondott a cégtulajdonos Moldován Andrásnak is, akit sokan a Cápák között című televíziós műsorból ismerhetnek.

Dr. Ásványi Balázs vállalati kapcsolatokért felelős dékánhelyettes hangsúlyozta, az intézmény életében kiemelkedő szerepet játszanak az ipari partnerekkel való együttműködések, a közös kutatások, a vállalati megrendelések – többek között azért, mert a kar innovatív megoldásokat és multidiszciplináris tesztelési környezetet kínál.

Kulcsfontosságú kérdés az is, hogy frissdiplomásaink milyen hatékonysággal tudnak gazdálkodni. Ennek érdekében feladatunk, hogy a képzéseink során megismertessük őket a legújabb technológiákkal, módszerekkel és a valós piaci igényekkel. Ebben játszik nagy szerepet a Livestocker által rendelkezésünkre bocsátott szoftver”

– húzta alá.

Dr. Húth Balázs, az Állattudományi Tanszék vezetője elmondta, az oktatásban kiemelt figyelmet szentelnek a precíziós állattenyésztésre és takarmányozásra, amelynek keretében országosan is egyedülálló szakmérnöki képzést is indítottak.

„A szoftver használatát akár már a képzés őszi félévében tudjuk integrálni mind a precíziós sertéstenyésztés, mind pedig az »Állattartás műszaki megoldásai, telepirányítási rendszerek« kurzusba. Ezt követően pedig a nappali tagozatos oktatásban is bevezetjük”

– részletezte. Megemlítette a vidékfejlesztési pályázatból a kar Smart Farm tangazdaságában megvalósult sertés-modellistállót, amelyben nemcsak anyagcsere-vizsgálatokat, de különböző precíziós állattartási technológiákat, audiovizuális rendszereket is tudnak tesztelni.

„Az itt keletkező nagy mennyiségű adat kiértékelését is szolgálhatja a korszerű szoftver, amely lehetővé teszi az adatalapú döntések meghozatalát”

– mutatott rá a tanszékvezető.

Németh Norbert, a Livestocker Solutions Kft. exportigazgatója kifejtette, cégük olyan agrárdigitalizációs szoftvervállalat, amely több mint tíz éve kínálja digitális megoldásait az ágazat szereplőinek.

„Folyamatos fejlesztéseinknek köszönhetően nagy komplexitású, a valós igényeket figyelembe vevő termékünk lehetővé teszi, hogy az adatok elemzésével támogassuk a releváns döntések meghozatalát. Mivel egyre kevesebb az erőforrás, ezért egyre okosabban és egyre optimalizáltabban kell a folyamatokat megvalósítani”

– mutatta be a szoftvert.

Az igazgató elmondta, eddig nagyvállalatok kiszolgálására fókuszáltak, most viszont azért nyitottak az egyetem felé, mert így a jövő agráripari szakembereinek felkészítéséhez is hozzá tudnak járulni. Mint mondta, az együttműködés lehetővé teszi a hallgatók tudatos, modern, innovatív gondolkodásmódjának erősítését, amelyre a digitalizációs feladatok és a precíziós gazdálkodás terén is nagy szükség van.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss