Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

CleanSwitch a XXI. század virtuális kilincse.

Higiénikus, érintésmentes megoldás automata ajtók nyitására. CleanSwitch – A 21. század virtuális kilincse.

A CleanSwitch lehetővé teszi az automata ajtók érintésmentes működtetését úgy, hogy közben a hagyományos mozgásérzékelővel szerelt automata nyílászárók hibáit kiküszöböli, így akár teljes kontrollt adva ezzel a felhasználóknak.

A karantén utáni újranyitás kihívásai

A koronavírus napjaink egyik legnagyobb kihívását jelenti szinte minden ember számára a Földön. A terjedés megakadályozása kiemelt feladattá vált kormányzati, intézményi és üzleti oldalon is.

Minden erőfeszítés ellenére valószínűleg életünk nem lesz soha olyan, mint a vírust megelőzően. Korunk egyik legnagyobb diszruptora, így kétségkívül a koronavírus lett. Hatása miatt olyan új technológiai megoldások születtek, vagy kerülnek egy csapásra előtérbe, aminek korábban nem volt jelentősége, vagy legalábbis a szerepe nem volt fontos.

Annak ellenére, hogy újranyit a világ, a koronavírus terjedése úgy tűnik, hogy egy hosszan elhúzódó folyamattá vált. Belátható időn belül nem számíthatunk arra, hogy a COVID-19 eltűnik, ahogy abban sem lehetünk biztosak sajnos, hogy egy adott régióban mikor alakul ki új gócpont. A WHO szakértői szerint akár 4-5 évbe is beletelhet, hogy egyáltalán meg tudjuk fékezni a koronavírus járványt.

Egy dolog biztos, ha a korábbi élet- és üzletvitelünket fent szeretnénk tartani, akkor mindenképpen kell néhány olyan változtatást eszközölni, ami védetté és ellenállóvá teszi a mindennapi életünket és szokásainkat a koronavírussal szemben.

Ugyanakkor, ha belegondolunk nem csak a koronavírus hatásai vannak ránk komoly hatással, az influenza és más kórokozók is évente több tízezer áldozatot szednek világszerte. Ezeknek a vírusoknak és baktériumoknak a megfékezése mindannyiunk közös érdeke.

A higiénia kiemelt szerepe

Így került szinte az első pillanattól kezdve a vírus elleni küzdelem frontvonalába a higiénia. Ez az, ami az évszázadok során a járványok leküzdésében kiemelt szerepet kapott, így napjainkban is az első fegyver, ami talán a legkisebb erőfeszítéssel a legkomolyabb eredményt hozza.

Sajnos mivel egy láthatatlan ellenféllel küzdünk, ezért a takarítás és fertőtlenítés hatékonyságáról meggyőződni lehetetlen. Sok esetben, amikor az alapos tisztítás nem előzi meg a felület fertőtlenítését, akkor a felületen lévő szennyeződésen még a fertőtlenítés után is életben maradhatnak a kórokozók.

Ez azon tárgyak, illetve felületek esetében fontos, amiket közösségi helyiségekben használunk és sok ilyet naponta akár több százan is használnak, megérintenek. Ezek a kontaktusok könnyen egy fertőzés gócpontjává válhatnak.

Legyen szó hotelről, étteremről, rendezvényhelyszínről, üzlethelyiségről vagy akár közintézményről, azokon a helyeken, ahol sok ember fordul meg, ott komoly gondot és feladatot fog jelenteni a folyamatos fertőtlenítés és az állandó takarítás. Egy vendéglátóhelyiségben kialakult fertőzési gócpont híre – még egy nagyobb vállalkozás életében is – hosszútávú és beláthatatlan törést okozhat.

A radartechnológiával felszerelt CleanSwitch. Intelligens és felhasználóbarát

A BBC Bircher CleanSwitch egy olyan érintésmentes ajtónyitó, ami a radartechnológia előnyeit használja, ezzel lehetővé téve automata ajtók nyitását anélkül, hogy egy adott ajtó kilincsét kellene megfognunk, mivel ezek a felületek nagyon nehezen tarthatók folyamatosan tisztán. A folyamatosan használatban lévő helyiségek esetében hiába a precíz, alapos és rendszeres takarítás, a gócpont kialakulása itt szinte elkerülhetetlen. Erre a problémára az automata ajtók jelenthetnek megfelelő megoldást.

„A technológia már jól bevált és jóideje használjuk: a nagyobb nyilvánosság által használt, többnyire bejárati ajtók már mozgásérzékelő szenzorokkal jelenleg is fel vannak szerelve, de ez közel sem jelent minden alkalmazásra megoldást. Mindenki találkozott már azzal a problémával, hogy a mozgásérzékelő kinyitja az ajtót annak ellenére, hogy nem szándékozott az adott ajtót használni senki, csak éppen elhaladt előtte. Ez több esetben is problémát okozhat olyan ajtók esetében, ahol viszonylag nagyobb forgalom van, de nem feltétlen akarjuk kinyitni az ajtót minden jelre, csak határozott nyitási szándékra.” fejtette ki Iván József az Enertech Hungária Kft. műszaki szaktanácsadója.

A Cleanswitch erre a problémára kínál ideális megoldást. Az alkalmazott radartechnológiájának köszönhetően csak akkor nyitja az automata ajtót, amikor egy határozott kézjellel erre utasítást adunk. Az érzékelés távolságát változtathatjuk és igény szerint 10-50 cm között állíthatjuk érzékenyre, vagy akár kevésbé érzékenyre.

A felhasználói élményről, optikai visszajelzésről LED visszajelzőfény gondoskodik, amit választható piktogrammal is elláthatunk igény szerint. Ez a kialakítás nem csak felhasználóbaráttá és könnyen kezelhetővé teszi a CleanSwitch érintésmentes kapcsolót, de könnyen beépíthető, igen vonzó dizájnnak köszönhetően könnyen illeszkedik szinte bármilyen környezetbe.

Mindezek mellett megoldást jelent az egyszerű mozgásérzékelővel ellátott ajtók általános problémáira, mint például a rendszeres, de nem szándékos ajtónyitásra.

A jelölések folytán a működtetés egyértelmű és könnyen elsajátítható minden felhasználó számára. Már meglévő automata ajtók is könnyen átalakíthatók az érintésmentes ajtónyitókkal, mivel a BBC Bircher CleanSwitch méretében a legtöbb hagyományos szerelőaljzattal kompatibilis.

Az CleanSwith felülete a legtöbb hagyományos tisztító- vagy fertőtlenítőszerrel könnyen tisztítható. A CleanSwitch IP65 védettségű, ezért alkalmazható nedves és párás környezetben is, mint például élelmiszeripari üzemek, vagy üzemi konyhák, ahol esetleg ez a rendszeres takarítási rutin miatt kiemeleten fontos lehet.

Az érintésmentes CleanSwitch a felhasználók, vagy a helyiség igényeinek megfelelően testre szabható, a színek, a LED fényerőssége és a radar távolságérzékenysége is könnyen, szerszám nélkül változtatható. A megrendeléskor választható piktogramokkal ellátott fedőlap a standard szériákból választható, egyedi megrendelői igények esetén a fedőlap pedig bármilyen piktogrammal ellátható.

  • Érintésmentes ajtónyitás
  • Vonzó dizájn
  • Kompatibilis a legtöbb szerelődobozzal
  • Már meglévő és üzemelő rendszerekbe is integrálható

Hol használhatjuk a CleanSwitch-et?

A higiéniás szempontokból nagy kihívást jelentő helyeken, mint pl, hotelek, éttermek, rendezvénytermek, egészségügyi intézmények, kórházak, idősotthonok, közintézmények, nyilvános toalettek számára ideális megoldást kínál.

A 2018 Red Dot Design díjnyertes CleanSwitch

A kiválóságot mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a termék már 2018-ban elnyerte a Red Dot Design díjat, amit a legkiemelkedőbb és legfelhasználóbarátabb termékek nyernek el.

Ha többet szeretne megtudni az érintésmentes CleanSwitch kapcsolóról:

www.enertech.hu/clean-switch-erintes-nelkuli-kapcsolo

Gazdaság

Hol vásároljunk élelmiszert idén karácsonyra, ha a Földnek is jót akarunk?

Szezonális kutatást végzett a Carbon.Crane online karbonlábnyom csökkentéssel foglalkozó magyar startup: megvizsgálta a nyolc legnépszerűbb ételrendelő weboldalt fenntarthatósági szempontból.

A mérésükből kiderül, hogy a közismert platformok milyen energia- és vízigénnyel rendelkeznek, a különbségek pedig szemmel láthatóak: míg az egyik weboldalon egy kattintás csupán pár csepp vizet igényel, a másikon mért vízigénnyel akár koccintani is lehet.

Az egyes cégek között akár ötszörös különbség is lehet

A karácsonyi készülődés idején minden perc számít, így nem meglepő, hogy az online bevásárlás népszerűsége ebben az időszakban még nagyobb. Bár természetesen nagy segítség, hogy akár több órát is megspórolhatunk a házhozszállítással, fontos kiemelni, hogy minden internetes tevékenység károsanyag-kibocsátással jár: a karbonlábnyom mellett a szerverek energia-, illetve vízigénye sem elhanyagolható. A Carbon.Crane csapatának célja, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók figyelmét felhívja erre a jelenségre, ezzel elősegítve vállalati oldalról az optimalizálást, a felhasználók számára pedig a legkörnyezettudatosabb döntés meghozatalát.

A mérés során a nyolc legnépszerűbb platform főoldalát, szezonális terméklistáját, illetve tíz különböző termék oldalát vizsgálták. A termékek kiválasztásában a szezonalitás, illetve a változatosság is szerepet játszott: a kutatásba egyaránt bevonták az alapélelmiszereket, illetve a prémium kategóriás termékeket is. Minden esetben ugyanazt az útvonalat járták végig a mérés készítői, így a következő eredményt kapták a karbonlábnyom mértékéről:

  • Kifli: 15,75 gramm
  • Ecofamily: 20,81 gramm
  • Auchan: 20,95 gramm
  • Foodora: 30,77 gramm
  • Wolt: 33,76 gramm
  • GRoby Online: 34,36 gramm
  • Aldi: 34,55 gramm
  • Tesco: 73,00 gramm

A számokból kiolvasható, hogy a Kifli oldalán keresztül majdnem öt (4,63) mintabevásárlást megrendelhetnénk, mielőtt annyi karbont bocsátunk ki, mint a Tesco platformján egyetlen vásárlással.

(Nem) egy csepp a tengerben

Kevesen tudják, hogy a weboldalaknak vízre és energiára is szükségük van, hiszen az online térben látható tartalmak kivétel nélkül fizikai szerverparkokon futnak, az ott található számítógépeket pedig üzemeltetni és hűteni kell. Ezért fontos kihangsúlyozni, hogy bár van némi eltérés, a weboldalak karbon-, energia- és vízlábnyoma szinte kéz a kézben jár: a legszennyezőbb oldalak energiából és vízből is kiemelkedően sokat fogyasztanak, a legjobban optimalizáltak pedig mindkettőt minimálisra szorítják. Annak ellenére, hogy a kibocsátások terén grammokról és mililiterekről beszélünk, ezek nem elhanyagolható mennyiségek, hiszen például tavaly csak a Kifli oldalán közel hat tonna szaloncukrot vásároltak karácsony előttig. 1

 

 

A számok igazolják többek között, hogy ugyanaz a bevásárlás a Tesco oldalán háromszoros vízigénnyel (38.38 mililiter) jár az Ecofamilyhez képest (11,51 ml). A hatalmas eltérések okai minden mutatónál az optimalizálásban, illetve a háttérrendszerekben keresendőek. A Tesconál a háttérben futó scriptek felelősek a karbonkibocsátás 80%-ért, illetve a fő- szezonális oldalakon ebben az időszakban  nagyméretű GIF-eket használnak, ami többszörösére növeli a környezeti terhelést az amúgy viszonylag jól optimalizált termékoldalak mellett is. Pedig ha valami, a főoldalak optimalizálása igazán fontos lenne, hiszen szinte minden felhasználó innen indítja a vásárlást. Ezzel szemben a Kifli, a Wolt és az Auchan példaként járhatnak az iparági szereplők előtt, ugyanis az optimalizálás terén ez a három weboldal volt a legkiemelkedőbb. Érdekesség, hogy a Tesco többi oldala is jól optimalizált és viszonylag kis lábnyomú: a 73 grammos vásárlási útvonalból a fő- és a szezonális oldal felelős 52 gramm kibocsátásért.

Forrás:

1: https://www.kifli.hu/targy/kifli-toplistak-eddig-6-tonna-szaloncukrot-vittunk-ki-nektek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint

Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.

A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.    

A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.

A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.

A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.

„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”

– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.

Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között

A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.

A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.

A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.

„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”

– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Rekorddöntő Black Friday – Rekorddöntő Black Friday

A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot.

A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.

 Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?

 A Black Friday akciók idén felülmúlták az előzetes várakozásokat: a PwC október végi kutatásában előrejelzett 17%-hoz képest az online vásárlók 44%-a, mintegy 1,9 millió fő vásárolt a Black Friday (BF) időszak akcióiban. A magas szám azt jelzi, hogy az előzetesen bizonytalanok köréből sokakat sikerült megszólítani egy-egy jó ajánlattal. Miközben a realizált és a tervezett fejenkénti költés – 138 ezer és 130 ezer forint – nem tér el érdemben egymástól, a vásárlók tényleges száma végül jóval nagyobb vásárlási összeget eredményezett: az online költés elérte a 260 milliárd forintot (az előzetesen becsült 175-220 milliárdhoz képest).

„A kiemelkedő részvétel mögött az idei, valóban kedvező akciók állnak, amelyek sokakat ösztönöztek vásárlásra. Másrészt az év közbeni óvatosabb költést felváltotta a bátrabb vásárlás. Ez a két tényező együtt jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előzetes várakozásokat ilyen mértékben túlszárnyalják a Black Friday-költések”

– mutatott rá Timár Szabolcs, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.

A vásárlók 55%-a olyan terméket vett saját részre, amelyet egyébként is megvásárolt volna, de most olcsóbban jutott hozzá. 48% karácsonyi ajándékot is vásárolt, sőt, a karácsonyi ajándékok 30%-a már a BF-időszak alatt került a kosarakba. Ez arra utal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban használják ki az akciós időszakokat az ünnepi készülődés során.

„Az online vásárlás tovább erősödött, a külföldi webáruházak szerepe is nőtt, miközben a fizikai boltok háttérbe szorultak. A vásárlók tudatosabbá váltak, jobban kihasználják az akciókat, és egyre többen tervezik előre az ünnepi költéseket”

– hívta fel a figyelmet a Timár Szabolcs.

Az online vásárlók 78%-a hazai webáruházat választott, de minden harmadik vásárló külföldi webshopból is rendelt. A hagyományos boltok szerepe visszaszorult: mindössze 16% vásárolt BF-akció keretében fizikai üzletben. A legnépszerűbb termékkategóriák a műszaki cikkek (39%), ezen belül is az okostelefonok és tartozékaik, de a ruházati termékek (25%), smink (17%), játékok és könyvek (14-14%) is előkelő helyen szerepeltek. A vásárlói elégedettség magas, ötfokú skálán 4,14-es értéket ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss