A Huawei bemutatta legújabb fitnesz kiegészítőjét, a Band 4e Active okoskarkötőt. A pehelykönnyű, csupán 17 grammos – szíj nélkül mindössze 6 grammos – okoseszköz hattengelyes mozgásérzékelőt, valamint OLED érintőkijelzőt kapott, és akár 14 napig is bírja egyetlen töltéssel átlagos használat mellett.
Beépített csatjának köszönhetően egy mozdulattal kivehető a szíjból és a cipőre erősíthető, hogy még pontosabban mérje a futást vagy a biciklizést. Emellett teljes értékű okoseszközként kapcsolódik a telefonunkhoz – Android és IOS rendszerekhez egyaránt – és megjeleníti a legfontosabb értesítéseket. A készülék január 18-tól 8 990 Ft-ért kapható izgalmas korall és szolid grafitfekete színekben.
Okoskarkötő a cipőn
Legyen szó futásról, kerékpározásról vagy labdajátékokról, a Huawei Band 4e Active-ra mindig lehet számítani. Szuperkönnyű és kényelmes, mindössze 6 grammos súlyának és praktikus kialakításának köszönhetően már nem csak a csuklón méri a teljesítményt. A beépített csat segítségével a karkötő könnyedén leválasztható a szíjról és akár a cipőn is viselhető, ami így lehetővé teszi a láb mozgásának még pontosabb elemzését.
Beépített hattengelyes mozgásfigyelő szenzorainak köszönhetően a készülék egyszerre kilencféle futási adatot rögzít, így a Huawei mérnökei még pontosabban tudták tanulmányozni a futást. A pontos mérési algoritmusoknak – és a Kínai Sporttudományi Intézet (CISS) közreműködésének – köszönhetően a Band 4e Active eddig példátlan pontosságú futáselemzésre képes. A korábbiaknál sokkal pontosabban mérhető vele a futás hossza, a lépések nagysága, a talajfogás mintája, a futás közbeni kilengés, az elrugaszkodás mértéke, a láb talajon töltött ideje, az emelkedés nagysága és a talajérintés aránya is. Az okoseszköz nemcsak pontosabb elemzést készít, hanem segít kiküszöbölni a hibás mozdulatokat is. A HUAWEI Egészség alkalmazása szakmai javaslatokat nyújt a rögzített teljesítmény alapján, így akár csökkenthetőek a boka megrándulásától a súlyos ízületi, vagy térdfájdalmakig terjedő sérülések kockázatai.
Társ a bringán és a kosárpályán
A Band4e Active ennél még többet is tud. Biciklizésnél például rögzíti az aktív tekeréssel töltött időt, a sebességet, valamint a pedálozási ciklusok pontos számát. A lábról összegyűjtött adatokkal később segít beállítani a megfelelő tekerési módot, ami nemcsak csökkenti az energiaveszteséget, de a megfelelő tekerési ritmus kialakítását és szinten tartását is biztosítja.
Az eszköz részletes adatokat gyűjt például kosárlabdázás közben is. Az alapvető mozgásadatokon túl – mint az időtartam, megtett távolság, lépésszám, elégetett kalória és maximális sprintsebesség – pontos adatokkal szolgál az ugrásokról is. Méri és elemzi az elrugaszkodás mértékét, az ugrások számát, magasságát és időtartamát. A mért adatokat elemzi és értékeli, majd megfelelő gyakorlatokat ajánl a technika tökéletesítéséhez, ezáltal a hatékonyabb edzéshez.
Minden egyben, a csukónkon
OLED technológiájú, 0,5”-os kijelzőjén nem csak a sportolásunkról gyűjtött adatokat nézhetjük vissza, hanem egy sor egyéb információt is. A készülék olyan nélkülözhetetlen funkciókat is ellát, mint az alvásfigyelés, különböző értesítések (üzenetek, hívásértesítés, naptárbejegyzések), ébresztőóra és aktivitásfigyelés. Továbbá egy gombnyomásra megkereshetjük vele mobiltelefonunkat is. A hosszú üzemidő garantálja, hogy a Band 4e Active akár három hétig tökéletesen működjön. Gyorstöltéssel alig fél óra alatt teljesen feltölthető.
A készülék kecses és karcsú megjelenése minden öltözékhez illik. Az okoskarkötő pántja erőteljes, dinamikus korall és klasszikus, grafitfekete színekben érkezik a hazai piacra. A kiváló szakítószilárdságú, teljesen újratervezett szíjak ellenállnak az izzadságnak, emellett rendszeres használat és igénybevétel mellett is megtartják formájukat. A készülék 50 méter mélységig vízálló, így nem kell aggódni, hogy az izzadás, az úszás, vagy az esős időben végzett edzések kárt tennének benne.
Könnyen kapcsolódik
A Huawei Band 4e Active – akárcsak a Huawei család többi tagja, mint például a Huawei Watch GT sorozat vagy a Huawei Freebuds – támogatja a többeszközös együttműködést: könnyen összepárosítható bármilyen mobiltelefonnal – legyen szó iOS vagy Android alapú eszközről. A választható edzéstípusokat, ezek mérését, valamint a mozgás elemzését a Huawei Egészség App segít nyomon követni. Az okoseszköz csatlakoztatható a HUAWEI WATCH GT sorozathoz is, ekkor egyszerre és együtt fognak működni, hogy még több és sokkal pontosabb adatot gyűjtsenek. Ez lehetővé teszi, hogy még átfogóbb elemzés készüljön a mozgásról.
A készülékek összekapcsolásának lehetőségeiről még részletesebb információk érhetők el a megújult Huawei Közösség oldalán:
A Huawei Band 4e szolid grafitfekete és dinamikus korall színben érkezik a hazai piacra. A termék a Huawei valamennyi kereskedelmi partnerénél megvásárolható január 18-tól, bruttó 8.990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.
Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával.
A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül. Az LG kettős stratégiájának részeként a piacvezető OLED mellett a QNED evo sorozatot helyezi előtérbe. Utóbbi egy prémium kategóriás LCD tévé termékcsalád, amely tartalmazza az OLED televíziókban megtalálható legmodernebb innovációkat, mint például a fejlett AI-képességek és a vezeték nélküli csatlakozás lehetősége.
A 2025-ös QNED evo tévészéria a korábbi modellekhez képest továbbfejlesztett színmegjelenítésre képes az LG új, szabadalmaztatott Dynamic QNED Color Solution technológiájának köszönhetően, amely a kvantumpontos megoldást váltja fel. Ez az egyedülálló technológia lehetővé teszi, hogy a háttérvilágításból származó fényekkel a készülék a korábbinál tisztább, valósághűbb színeket jelenítsen meg.
A Dynamic QNED Color Solution integrálásával a teljes 2025-ös QNED evo termékcsalád az Intertek for Color Volume globális tesztelő szervezet tanúsítványával rendelkezik, ami igazolja, hogy a képernyő képes torzítás nélkül megjeleníteni az eredeti képek színeit.
A 2025-ös QNED evo (QNED9M) True Wireless 4K technológiával érkezik. Ez a fejlesztés tavaly még kizárólag a csúcskategóriás OLED evo modellekhez (M sorozat) tartozott, mostantól viszont elérhető lesz a QNED evo esetében is. Az innovatív megoldás lehetővé teszi a nézők számára, hogy vezeték nélkül élvezhessék a nagyfelbontású, 4K tartalmakat anélkül, hogy a képminőségben vagy a válaszidőben kompromisszumot kellene kötniük. A vezeték nélküli megoldás a különálló Zero Connect Boxszal továbbítja a nagy felbontású, akár 4K-s és 144 Hz-es frissítési frekvenciájú videójelet, maga a tévé pedig csak egy tápkábelt igényel, ezzel pedig jelentős hely szabadítható fel.
A vállalat ezen felül tovább fejleszti QNED evo termékcsaládjának kép- és hangminőségét saját fejlesztésű mesterségesintelligencia-processzorainak erősebb kiadásaival. A széria 2025-ös modelljei α8 AI processzorral vannak felszerelve, amely közel 70 százalékos javulást kínál az előző évi AI teljesítményhez képest.
Ezek az AI-funkciók fejlettebb felskálázást, az arcok, tárgyak, szövegek és a hátterek valósághűbb megjelenítését eredményezik, valamint a filmek esetében az alkotói koncepció elemzése után, a szándéknak megfelelően módosítják a képi beállításokat. A Dynamic Tone Mapping Pro zónákra bontja az egyes jeleneteket, finomhangolja a HDR-hatásokat és a fényerőt. Ezen kívül a készülék mesterséges intelligencia segítségével a kétcsatornás hangforrásokat virtuális 9.1.2 csatornás hanggá alakítja a gazdagabb térbeli hangzást elérve. Ezenkívül megkülönbözteti a háttérhangokat és a beszédhangokat, tisztábbá és természetes hatásúvá téve azokat.
A 2025-ös QNED evo készülékek AI Magic Remote távirányítóján egy új mesterségesintelligencia-gomb kapott helyet: a tévénézési preferenciák hatékony elemzéséért, illetve annak érdekében, hogy az eszköz a felhasználók számára releváns tartalmakat és alkalmazásokat javasolhasson. A személyre szabhatóságot tovább fokozza a Generative AI Gallery, valamint a testreszabott TV kép- és hangminőségi módok. A gomb rövid megnyomásával megjelennek a felhasználók számára releváns kulcsszavak és funkciók, míg hosszan lenyomva személyre szabottan kereshetnek egy nagy nyelvi modell (LLM) segítségével. Például, ha egy felhasználó franciaországi utazást tervez, megkérdezheti a távirányítóján keresztül, hogy a rendszer milyen filmeket ajánl hozzá. Az AI megérti a kontextust, és a francia fővárosban játszódó filmeket javasol a felhasználó filmnézési szokásainak figyelembevételével.
Az LG saját fejlesztésű, szabadalmaztatott okostévéplatformja, a webOS25 magasabb szintre emeli a felhasználói élményt azáltal, hogy teljes mértékben személyre szabott szolgáltatásokat és tartalmakat kínál AI funkciói, valamint a webOS Re:New Program keretében nyújtott öt éven át tartó rendszeres webOS frissítések révén.
Az LG az ultranagy méretű, prémium kategóriás LCD tévék iránti vásárlói igényekre válaszolva egy 100 hüvelykes készülék bevezetésével bővíti QNED-kínálatát, így a 2025-ös QNED-termékcsalád modelljei 40-100 col közötti méretvariációkban lesznek elérhetőek.
„Megújult 2025-ös LG QNED evo termékcsaládunk az OLED modellektől megörökölt kiváló képminőséggel, valamint a valódi vezeték nélküli csatlakozási lehetőséggel büszkélkedhet, mindemellett pedig rendkívüli mértékben személyre szabott megoldásokat tartalmaz azért, hogy olyan kiemelkedő, vizuális élményt nyújthasson, amelyre egyetlen másik LCD tévé sem képes” – mondta Hyoung-sei Park, az LG Media Entertainment Solution Company vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Az LG will.i.am segítségével hangzás és dizájn szempontból is újragondolta az xboom hangszórómárkát
Új audio-termékcsaládot dob piacra az LG Electronics (LG) és a kreatív művészként, többszörös platinalemezes zenészként és technológiai vállalkozóként is jól ismert will.i.am.
Az xboom by will.i.am egy jövőt megidéző, urbánus márkává formálja az xboom-ot, ráadásul teljesen új hangzásélménnyel.
Az együttműködés jegyében will.i.am lett az LG xboom ún. „élménytervezője”: kulcsfontosságú szerepe lesz abban, hogy az xboom márkanév új teret kapjon az audio eszközök piacán. Will.i.am a popkulturális és technológiai tapasztalataiból inspirációt merítve például stratégiai tanácsokkal látja el az LG xboom termékfejlesztőit, dizájnereit és marketingcsapatát. Az LG fejlett technológiai megoldásainak és a világhírű will.i.am egyedülálló meglátásainak ötvözésével ez a partnerség új kreatív értékkel ruházza fel az LG xboom termékeket.
„Az LG-vel való együttműködésben olyan úttörő, dinamikus élmények előtt nyitjuk meg az ajtót, amelyek a zenerajongók széles körét szólítják majd meg”
– mondta will.i.am.
„Azzal, hogy csúcstechnológiánkat és egyedülálló kreatív elképzeléseinket az xboom márkanévvel egyesítjük, egy olyan kultúra létrejöttét szeretnénk elősegíteni, amiben az emberek egy teljesen új módon, akár másokkal közösen is felfedezhetik a zene iránti szenvedélyüket.”
A 2025-ös xboom by will.i.am termékcsaládot, köztük Bluetooth-hangszórókat és vezeték nélküli fülhallgatókat a januári CES kiállításon mutatják be. A termékcsaládból a vezeték nélküli xboom Buds fülhallgató lesz az első, amely piacra kerül.
Minden xboom by will.i.am termék will.i.am védjegyét viseli, aki részt vett a termékek jellegzetes, erőteljes basszusú, kiegyensúlyozott és lágy hangzásának megalkotásában. A kínálat minden tagja két különböző módban hallgatható: az egyik mód erőteljes basszusaival mozgatja meg a hallgatót, míg a másik nyugtató, harmonikus hangzást nyújt. Az xboom termékek esetében még a formatervezés is a zene élvezetét fokozza: a hangszórók olyan okosan kitalált díszítőelemeket kaptak, mint a kényelmes hordozhatóságot szolgáló pántok, vagy a zene ritmusához alkalmazkodó interaktív, színes fények. A fülhallgatók esetében a kényelmes és pontos illeszkedést – és ezzel az ideális hangzást – az ergonomikus kialakítású füldugók és kampók biztosítják.
„Vezeték nélküli fülhallgatóink és Bluetooth-hangszóróink ezzel az együttműködéssel egyetlen márka, az xboom név alatt egyesülnek”
– mondta Lee Jeong-seok, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának audiotermékekért felelős vezetője.
„Nagy örömmel jelentjük be a will.i.ammel való partnerséget, amely döntő szerepet játszik majd az LG xboom új identitásának megszilárdításában.”
Az összes xboom by will.i.am termékbe integrálni fogják will.i.am RAiDiO.FYI nevű, mesterséges intelligencia alapú interaktív audioélményét, amellyel egyúttal a hallgatók egy új generációja ismeri majd meg az infotainment előnyeit. A RAiDiO.FYI egyedülálló opciókat ad a hallgatóknak: személyre szabhatják és kétirányú, valós idejű beszélgetést folytathatnak kedvenc, témaalapú csatornáikkal. A beszélgetés alapú médiaplatform az eddig ismert formátumokhoz képest teljesen új dimenzióba helyezi a hangalapú tartalomstreaminget, és mélyebb kapcsolatot teremt a hallgatók, illetve kedvenc zenéik, rádióműsoraik és kulturális tartalmaik között.
Az LG és will.i.am a 2025-ös, január 6-10. között megrendezésre kerülő CES kiállításon termékbemutatókkal és kreatív demonstrációkkal ünnepli az új partnerséget. Az xboom by will.i.am márkáról további információ az új termékcsalád weboldalán érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Az információs technológia, a távközlés és a fogyasztói technológia piacának egyik vezető globális piacelemző, adat- és eseményszolgáltatója, az IDC közzétette legfrissebb összesítését az okosórák globális piacáról. Eszerint a Huawei rendelkezett 2024 első három negyedévében a legnagyobb szállítói részesedéssel világszerte. Az innovatív egészségfigyelő- és fitneszfunkciókat divatos kialakítással ötvöző csúcstechnológiás termékeiről ismert Huawei számára az egymást követő három negyedévben megszerzett piacvezető pozíció azt bizonyítja, hogy az iparág egyik legmeghatározóbb szereplője.
Több mint negyven százalékos növekedést ért el a Huawei
A Huawei figyelemre méltó, a tavalyi évhez képest 44,3 százalékos éves növekedést ért el a globális szállítások terén, 16,9 százalékos piaci részesedéssel. A vállalat 2024 első háromnegyed évében rendre az első helyen szerepelt a szállítási volumen alapján, ezzel tovább erősítve meghatározó szerepét és szakértelmét az okos viselhető eszközök szegmensében.
2024 kiemelt viselhető eszközei
Idén a Huawei több úttörő termékkel is magára irányította a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel, amelyek új mércét állítanak a technológiai innováció terén.
A HUAWEI WATCH D2 24 órás dinamikus vérnyomásmérést biztosíthat, a HUAWEI WATCH FIT 3 az általános egészségfejlesztést szolgálhatja kalóriafigyeléssel és táplálkozási elemzéssel[1]. A HUAWEI WATCH GT 5 pedig a korszerű HUAWEI TruSense rendszerét ötvözi fejlett sportfunkciókkal és elegáns dizájnnal, a készülék így világszerte sikert aratott és a vezető szaklapok is elismerően nyilatkoztak róla.
A helyi igényekhez igazítják a stratégiát
A Huawei hatalmas előrelépést tett a nemzetközi piacokon, különösen Európában, Latin-Amerikában, az ázsiai-csendes-óceáni térségben, valamint a Közel-Keleten és Afrikában. A helyi igényekhez igazított stratégiáival és hatékony marketingkampányaival még közelebb tudott kerülni a fogyasztókhoz.
A Huawei olyan ismert nagykövetekkel, mint Sir Mo Farah és Pamela Reif, valamint nagyszabású termékbemutató eseményekkel – például Dubajban, Barcelonában és Brazíliában – erősítette meg globális jelenlétét, és hatalmas figyelmet keltett legújabb okosóráival.
A stratégiai lépések révén a Huawei megerősítette vezető szerepét a viselhető eszközök piacán, amellett, hogy továbbra is egyedülálló felhasználói élményt kínál, amely újra és újra elnyeri a fogyasztók bizalmát.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!