Connect with us

Okoseszközök

A Facebook ténylegesen lehallgat minket?

facebook

Időről időre beszéd tárgyává válik az elmélet, miszerint a Facebook a háttérben folyamatosan hallgatózik a felhasználók okostelefonján keresztül, az elcsípett szavak alapján pedig hirdetéseket helyez el a hírfolyamban.

A feltevést a kiberbiztonsági szakemberek is többször vizsgálták, és egyelőre nincs rá semmilyen egyértelmű bizonyíték, a furcsa jelenséghez kapcsolódó magyarázatok viszont még ennél is ijesztőbbek lehetnek.

A közvetlen környezetünkben már biztosan hallottunk hasonló történetet, vagy esetleg velünk történt meg, hogy az ebédlőasztalnál szóba jött témához kapcsolódó hirdetéseket szúrtunk ki a közösségi oldalon nem sokkal a társalgást követően. Nem meglepő, hogy sokakban ilyenkor felmerül a gyanú: lehet, hogy a nagy kék óriás hallgatózik a másik oldalon? Nem lehet véletlen, hogy ha rotációs kapáról beszélgettünk a nappaliban, pár órával később egy rotációs kapát látunk viszont a hírfolyamban!

A témát egy 2016-os videó tette felkapottá, amiben egy youtuber azzal próbálta bizonyítani a feltevést, hogy többször is macskakajáról (cat food) beszélt a telefon mellett, ami után a hírfolyamban bele is futott egy macskakajás hirdetésbe, pedig állítása szerint évek óta nincs macskája, nem keres macskákkal kapcsolatos témákra a neten, és e-mailezni sem szokott róluk. Ez pedig szerinte – és sokan mások szerint is – csak azt jelentheti, hogy a Facebook valahogyan lehallgatja az emberek beszélgetéseit, feldolgozza az információt, és mindezt felhasználja.

A nagy lehallgatási mizériával kapcsolatban a Facebook is nyilatkozott: a vállalat korábban többször is tagadta a hallgatózásról szóló vádakat. A hivatalos álláspont szerint csak akkor férnek hozzá a mikrofonhoz, ha arra a felhasználó engedélyt adott az alkalmazás számára, és ugyan az app figyelheti a háttérzajokat azért, hogy jobb képet kapjon arról, hol, milyen körülmények között használjuk a telefont és rajta az alkalmazást, de a mikrofonban hallható audioinformációt nem használják fel hirdetési célokra.

Technikailag nem bizonyítható

A témával kapcsolatban eddig rengeteg cikk született, és kiberbiztonsági szakértők is megvizsgálták a dolgot. A londoni Wandera biztonsági cég kutatói arra jutottak, hogy nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy a Facebook vagy Instagram mobilappok lehallgatják a beszélgetéseket. A kutatók egy Samsung és egy iPhone készüléken végezték a vizsgálatokat: fél órára betették őket egy szobába, majd ez idő alatt végtelenítve játszottak le macska- és kutyahangokat. Hogy legyen összehasonlítási alapjuk, két ugyanolyan mobilt egy csendes szobában helyeztek el, miközben a Facebook, Instagram, Google Chrome, Snapchat, YouTube és Amazon appok végig meg voltak nyitva rajtuk.

A félórás időszak leteltével a kutatók kielemezték nemcsak az adatforgalommal, de az akkumulátorfogyasztással kapcsolatos adatokat is, illetve, hogy hány állatokkal, illetve állateledelekkel kapcsolatos reklám jelenik meg utána a különböző platformokon. Az eredmények alapján a mobilok aktivitásai és a megjelenített reklámok közt nem volt eltérés a csendes, illetve a hangfájloktól hangos szobákban tartott mobilok esetében.

James Mack, a Wandera rendszermérnökének elmondása szerint az adatokon nem látszik annak nyoma, hogy a háttérben beszélgetések feldolgozása zajlana, és hogy bármit is továbbítanának a felhőbe az egyes appok. Amennyiben így lenne, az adatforgalomnak meg kellett volna növekednie. Azt pedig nem tartják valószínűnek, hogy a cégek olyan módszerrel élnének, amit nem lehet észrevenni.

A Wired egyik 2017-es cikke is taglalja, hogy miért lehetetlen technikailag a folyamatos rögzítés és hallgatózás: ehhez egyszerűen folyamatos kapcsolat kéne, ami rengeteg adatforgalmat generálna, és ehhez vegyük hozzá, hogy a Facebooknak már több mint kétmilliárd aktív felhasználója van, ebből a csak mobilon facebookozók adatainak tárolására se lenne kapacitás.

Nem is éri meg

Keleti Arthur, az informatikai biztonság napja (ITBN) rendezvény alapítója, kiberbiztonsági szakértő szerint a feltevés nem egy valós probléma, de nem azért, mert megvalósíthatatlan lenne, hogy a mobilok mikrofonján keresztül lehessen kémkedni a háttérben.

„Inkább a módszer megtérülése kétséges olyan esetben, amikor azt nagy kiterjedtségben kell végrehajtani. Úgy gondolom, hogy a technológiai óriásoknak – pláne azoknak, akik a felhasználói adatokból élnek, és azokat felhasználják, hogy következtetésekre jussanak – semmi szükségük erre. Sokkal több információt tudnak összeszedni legális módon a saját platformjaikon keresztül”

– fejtette ki véleményét a szakember a 24.hu-nak.

Keleti szerint izgalmasabb kérdés, hogy a nagy techplatformoknak mi magunk milyen hozzáféréseket adunk. Illetve, hogy a jövőben a technológiai platformok gazdái milyen álláspontra jutnak és meddig mennek el abban, hogy a különböző appoknak milyen hozzáféréseket adnak, és hogy technológiailag az mennyire kivitelezhető. Az Apple-nek például elég zárt a rendszere, így garantálni tudja, hogy az appok ne kapjanak hozzáférést a rendszerben mindenhez. Persze elméletben lehetséges, hogy egy addig fel nem fedezett hibán keresztül (aminek lehetősége bármikor fennáll) megvalósuljon ilyen aktivitás, de a nagy techcégek nem érdekeltek abban, hogy ezeket kihasználják.

„A lebukásból nagy balhé lehet, mivel teljesen kizárhatják őket platformokról, ez pedig nem érdekük. Szóval az a véleményem, hogy ez nem egy valós veszély”

– magyarázza Keleti, aki szerint a csetelésnél, hangüzeneteknél sokkal beszédesebb adatgyűjtési szempontból, hogy adott felhasználó milyen interakciót hajt végre, azaz mit lájkol, kommentel, olvas, néz, és nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a jelenlegi beszédfelismerő rendszerek sem tökéletesek, az elhangzó mondatok nem triviálisak.

„Elég jól értjük már az emberi beszédet, de még mindig ott tartunk, hogy csomó dolog kontextusát a rendszerek még nem értik. Mellé lehet lőni targetált hirdetésekkel, ha nem jól értjük a kontextust. Mondjuk egy ember utálja a rotációs kapát, vagy szereti. Vagy hogy az életében tragédiát okozott az esernyő, vagy éppen megmentette őt. Marketingszempontból elég kockázatos hangalapú beszélgetést használni”

– magyarázza a szakember.

Persze ez nem jelenti azt, hogy a jövőben ne juthatna el ilyen fejlettségi szintre a technológia, de jó eséllyel nem a hirdetési piacon fogják alkalmazni, hanem inkább a kényelmesebb használatot ígérő okos otthoni eszközöknél.

De akkor mégis hogy lehet?

Létezik egy érdekesebb, pszichológiai megközelítés is, ami választ adhat a dilemmára. Egy átlagnetező naponta több száz, ha nem ezer reklámba botlik, főleg ha aktívan nyomkodja az Instagramot és a Facebookot, ezek jelentős részét pedig ignoráljuk, észre sem vesszük. Ha azonban folytattunk korábban egy, a témához kapcsolódó beszélgetést, akkor hamar kiszúrhatjuk azt az egy hirdetést, ami összekapcsolható a csevegéssel, és gyanakodni kezdhetünk.

Ez a lényege az úgynevezett Baader-Meinhof-jelenségnek, amit másképpen a gyakoriság illúziójának is neveznek a pszichológiában – világított rá a Telegraph újságírója a téma kapcsán. Ez akkor üti fel a fejét, amikor valamilyen hirtelen megtapasztalt új szó, kulturális referencia, gondolat hirtelen állandóan jelen lesz az életünkben, és mindenhol elkezdjük észrevenni. Például ha megtetszik nekünk egy ruhadarab, nagy rá az esély, hogy az utcán, a neten, az ismerősökön hirtelen észrevesszük azt, mert befészkelte magát a gondolatainkba, de addig nem volt ok, amiért feltűnjön.

Forrás: 24.hu

Okoseszközök

Immerzív gaming élmény az Evnia 34M2C5501A modellel

A Philips bemutatja a 34 hüvelykes, ultraszéles Evnia 34M2C5501A modellt, a legújabb tagját az Evnia 5000 gaming monitor-sorozatnak, amelyből tavaly év végén már bemutatkozott a 27 hüvelykes 27M2C5501 és a 32 hüvelykes 32M2C5501 modell.

Az Evnia 34M2C5501A (34 hüvelyk / 86,4 cm) egy ívelt Fast VA monitor, amely minden olyan funkcióval rendelkezik, amely a tökéletes sebesség és precizitás élvezetéhez szükséges, éles, friss képekkel és 0,5 ms MPRT válaszidővel, Smart MBR funkcióval az extra zökkenőmentes játékhoz. A monitor 180 Hz képfrissítési sebességgel és alacsony bemeneti késleltetéssel felejthetetlen gaming élményt biztosít. A VESA DisplayHDR 400 tanúsítványnak és az UWQHD felbontásnak köszönhetően a kijelző kiváló élességet és színeket nyíjt, a Stark ShadowBoost funkció pedig tovább növeli a vizális teljesítményt azáltal, hogy segíti a játékosok látását a sötét jelenetekben.

Ez a modell új szintű immerziót kínál: 1500R görbülete leköveti a szem természetes látómezejét, míg az AI-támogatású Ambiglow világítás, amely a színeket a videótartalomnak megfelelően képes beállítani, minden egyes jelenetben intenzívebb szórakozást nyújt.

Összefoglalva, a Philips Evnia 34M2C5501A legfontosabb jellemzői a következők:

  • 0,5 ms MPRT válaszidő és ultragyors sebesség az éles képek és a zökkenőmentes játék érdekében
  • 180 Hz képfrissítési sebesség az sima mozgásért
  • Alacsony input lag, amely csökkenti a késleltetést az eszközök és a monitor között
  • Stark ShadowBoost: a jobb láthatóságért a sötét jelenetekben
  • AI-támogatású Ambiglow: az intenzívebb hangulati hatásokért
  • A játékosok számára optimalizált SmartImage játékmódok
  • Optimális csatlakoztathatóság az USB elosztó segítségével
  • Beépített sztereó hangszórók a multimédiához
  • LowBlue üzemmód és Flicker-free technológia a szemkímélő megtekintéshez
  • Dönthető, forgatható és állítható magasságú állvány az ideális megtekintési pozícióért

A Philips Evnia 34M2C5501A monitor már elérhető € 359,00 ajánlott fogyasztói áron.

További információk a Philips Evnia 34M2C5501A monitorról: https://www.philips.hu/c-p/34M2C5501A_00/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Zyxel Networks az USG FLEX H sorozatú tűzfalakkal konvergálja a biztonságot helyben és a felhőben egyaránt

A legújabb modellek a kezdetektől fogva alapvető biztonsági funkciókat, valamint 3x-os teljesítménynövekedést biztosítanak.

A Zyxel Networks, a biztonságos és AI-alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója bemutatja frissített USG FLEX H sorozatú tűzfalait, amelyek a kis- és középvállalkozások (kkv-k) és a menedzselt szolgáltatók (MSP-k) számára egyszerűbb és következetesebb biztonsági menedzsmentet, valamint alapvető, beépített védelmet és 3x egységesített fenyegetéskezelési (UTM) teljesítményt biztosítanak.

A felhő és az üzlethelyiségek egyesítése a Smart segítségével

A legtöbb hibrid tűzfallal ellentétben az USG FLEX H sorozat az új Smart Sync funkciót használja a felhőben lévő és a helyi biztonság egyesítésére. Automatikusan szinkronizálja a biztonsági házirendeket, a hálózati objektumokat és a magas rendelkezésre állási beállításokat a Zyxel Networks Nebula felhőplatformja és a helyi webes kezelőfelület között, így biztosítva a konzisztenciát, kiküszöbölve a kézi duplikációt és egyszerűsítve a kezelést a skálázható, jövőbiztos hálózat érdekében.

Holisztikus védelem az első naptól kezdve

Az USG FLEX H sorozatú tűzfalakat mostantól a Zyxel Networks új Entry Defense Pack (EDP) licencével szerelik fel, így a vállalkozások már a telepítéstől kezdve alapvető biztonsági funkciókkal rendelkeznek. Az EDP olyan funkciókat tartalmaz, mint a Reputation Filter, a SecuReporter analitika és a Priority Support, így a kis- és középvállalkozások már az első naptól kezdve átfogó, naprakész védelemmel rendelkeznek a legújabb biztonsági fenyegetésekkel szemben.

AI-vezérelt, többrétegű megoldás

Az új, következő generációs hardverrel rendelkező USG FLEX H sorozat az elődmodellekhez képest háromszor nagyobb tűzfal, VPN és UTM teljesítményt nyújt.

Az 1G-től 10G-ig terjedő több gigabites sebességgel a sorozat bőséges kapacitást kínál a növekvő hálózati igények kezeléséhez. A mesterséges intelligencia által vezérelt, többrétegű védelem IKEv2/EAP és SSL VPN-t, sandboxingot, rosszindulatú szoftverek elleni védelmet, DNS/IP/URL-szűrést, IPS-t és alkalmazás-figyelőt tartalmaz, erős védelmet nyújtva a felmerülő fenyegetések ellen.

A személyazonosság és a hozzáférés biztonságának fokozása érdekében a Nebula felhőintegráció kétfaktoros hitelesítést (2FA) alkalmaz a szervezeti szintű adminisztrátori hozzáféréshez, valamint a Microsoft Entra ID bejelentkezést a Nebula vezeték nélküli hozzáférési pontok captive portáljára bejelentkező felhasználók hitelesítésére. Ez az extra védelmi réteg biztosítja, hogy csak az arra jogosult személyek férhessenek hozzá a kritikus erőforrásokhoz.

„A továbbfejlesztett USG FLEX H sorozat tükrözi a Zyxel Networks elkötelezettségét, hogy olyan hálózati biztonsági megoldást kínáljon a KKV-k és az MSP-k számára, amely egyszerűsíti a kezelést, miközben kielégíti az erősebb, intelligensebb védelem iránti növekvő igényt”

– mondta Ken Tsai, a Zyxel Networks elnöke.

„Az ügyfelekkel való folyamatos együttműködésünk révén olyan megoldást hoztunk létre, amely csökkenti a komplexitást és növeli a biztonságot, így segítve a KKV-kat abban, hogy könnyedén megbirkózzanak a modern hálózati környezetek kihívásaival.”

Az új felhő- és helyhez kötött konvergenciafunkciók 2025 áprilisától elérhetőek a Nebula 19.00 verziójú és uOS v1.32 firmware-verziójú USG FLEX H sorozatú tűzfalakon. További információkért látogasson el weboldalunkra, vagy nézze meg videónkat


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Samsung bemutatja a Bespoke AI Jet Lite-ot,

A Samsung bemutatta a Bespoke AI Jet Lite könnyű és továbbfejlesztett vezeték nélküli álló porszívót, amely a korábbi modellek sikerére építve érkezik.

Az AI Cleaning Mode 2.0-val rendelkező új porszívó az akár 280W teljesítményű szívóerővel fokozhatja a takarítás kényelmét és hatékonyságát.

A Samsungnál folyamatosan olyan megoldásokon dolgozunk, amelyek a mindennapi takarításban is kiemelkedő teljesítményt nyújthatnak – mondta Jeong Seung Moon, a Samsung digitális háztartási eszközök üzletágának ügyvezető alelnöke és K+F csapatvezetője. – Azért, hogy a modern otthonok egyre változatosabb takarítási igényeit kiszolgálhassuk, ezzel az álló porszívóval megnövelt szívóerőt és fejlett AI funkciókat kínálunk, könnyű kialakítással párosítva.”

Könnyebb súly, hatékony szívóerő

Az új Bespoke AI Jet Lite készüléket kifejezetten úgy tervezték, hogy könnyebb legyen: kézi üzemmódban mindössze 1,45 kg-ot nyom, amely 23%-os csökkenést jelent az előző modellhez képest. Könnyű kialakításának köszönhetően a felhasználók egyszerűen tisztíthatják a nehezen hozzáférhető területeket, például a szekrények tetejét, az ablakredőnyöket, a mennyezetet és a falakat. A porszívó tömege még a kefés tartozékkal együtt is kevesebb, mint 3 kg, így könnyű manőverezést biztosíthat az egész lakás kitakarítása során.

Csökkentett tömege mellett a készülék HexaJet motorral van felszerelve, amely akár 140 000 fordulat/perc fordulatszámmal működik, és akár 280 W erősségű szívóteljesítményre képes. A lenyűgöző szívóerőnek köszönhetően az álló porszívó önállóan is kiemelkedően teljesíthet, de robotporszívóval együtt használva is igazán alapos takarítási élményt kínálhat.

A továbbfejlesztett mesterségesintelligencia-alapú funkciók növelhetik a kényelmet takarítás közben. A Samsung AI Optimum Techen alapuló AI Cleaning Mode 2.0 a kefeterhelés és a porszívó légnyomás érzékelésével többféle takarítási környezetet, például a hosszú vagy rövid szálú szőnyegtípusokat, valamint a különböző burkolatokat is képes azonosítani. Ezután automatikusan igazítja a beállításokat, például a szívóerőt, hogy a Mid üzemmóddal azonos teljesítményt nyújthasson, miközben akár 14%-kal csökkentheti az akkumulátor energiafelhasználását és 8%-kal növelheti a manőverezhetőséget.

Továbbfejlesztett tisztasági funkciók

A Bespoke AI Jet Lite tiszta, friss otthoni környezetet biztosíthat fejlett higiéniai funkcióival. Ezek közé tartozik a HEPA-szűrőrendszer, amelyet egy négyrétegű finompor-szűrővel és optimalizált géptömítéssel láttak el, hogy még a finom porszemcséket is hatékonyan felfoghassa. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók porszívózás közben tisztább levegőt lélegezhessenek be, csökkentve a levegőben szálló pornak való kitettséget. Ráadásul a portartály és a multi-ciklon rendszer részei teljesen moshatók, így a felhasználók könnyen fenntarthatják a tisztaságot, biztosítva a higiénikus és friss élményt.

A további kényelem érdekében az All-in-one Clean Stationnel zökkenőmentesen és higiénikusan üríthetik ki a tartályt, miközben automatikusan töltik a porszívót. A többrétegű szűrőrendszernek köszönhetően, amely a porszemcsék akár 99,999%-át felfoghatja, az eszköz hatékonyan üríti ki a tartályt anélkül, hogy finom port engedne vissza a levegőbe.

A Samsung porszívócsaládjának új tagja

A Bespoke AI Jet Lite része a Samsung idei változatos porszívókínálatának, amely magában foglalja a Bespoke AI Jet Ultrát, a vállalat eddigi legerősebb szívóteljesítményű vezeték nélküli álló porszívóját, valamint a legújabb robotporszívóját és felmosóját, a Bespoke AI Jet Bot Steam Ultrát is.

Ezek az új készülékek tükrözik a Samsung elkötelezettségét, hogy személyre szabott takarítási élményeket nyújtson, amelyek a felhasználói igények széles skáláját szolgálhatják ki. Azok a felhasználók, akik egy erős, mesterséges intelligenciával kibővített funkcionalitású, vezeték nélküli álló porszívót keresnek, választhatják a fokozott teljesítményű modellt, a Bespoke AI Jet Ultrát, amely akár 400 W szívóerőt is biztosíthat. Azok, akik a könnyebb modellt részesítik előnyben, dönthetnek a Bespoke AI Jet Lite mellett, 280 W maximális szívóteljesítménnyel.

A Bespoke AI Jet sorozat mellett a Samsung átfogó termékcsaládot kínál, amely többek között a Jet 95 és 85 modelleket tartalmazza. Mindegyik széria számos speciális takarítási megoldással rendelkezik, ilyenek például a Spray Spinnig Sweepers (forgó felmosópárnák), a tisztítóállomások és a különböző kefekonfigurációk, így a felhasználók kiválaszthatják az otthonuk egyedi igényeinek megfelelő porszívót.

Elérhetőség

A Bespoke AI Jet Lite Magyarországon várhatóan 2025 májusától válik elérhetővé, 369 900 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss