Okoseszközök
A Facebook ténylegesen lehallgat minket?
Időről időre beszéd tárgyává válik az elmélet, miszerint a Facebook a háttérben folyamatosan hallgatózik a felhasználók okostelefonján keresztül, az elcsípett szavak alapján pedig hirdetéseket helyez el a hírfolyamban.
A feltevést a kiberbiztonsági szakemberek is többször vizsgálták, és egyelőre nincs rá semmilyen egyértelmű bizonyíték, a furcsa jelenséghez kapcsolódó magyarázatok viszont még ennél is ijesztőbbek lehetnek.
A közvetlen környezetünkben már biztosan hallottunk hasonló történetet, vagy esetleg velünk történt meg, hogy az ebédlőasztalnál szóba jött témához kapcsolódó hirdetéseket szúrtunk ki a közösségi oldalon nem sokkal a társalgást követően. Nem meglepő, hogy sokakban ilyenkor felmerül a gyanú: lehet, hogy a nagy kék óriás hallgatózik a másik oldalon? Nem lehet véletlen, hogy ha rotációs kapáról beszélgettünk a nappaliban, pár órával később egy rotációs kapát látunk viszont a hírfolyamban!
A témát egy 2016-os videó tette felkapottá, amiben egy youtuber azzal próbálta bizonyítani a feltevést, hogy többször is macskakajáról (cat food) beszélt a telefon mellett, ami után a hírfolyamban bele is futott egy macskakajás hirdetésbe, pedig állítása szerint évek óta nincs macskája, nem keres macskákkal kapcsolatos témákra a neten, és e-mailezni sem szokott róluk. Ez pedig szerinte – és sokan mások szerint is – csak azt jelentheti, hogy a Facebook valahogyan lehallgatja az emberek beszélgetéseit, feldolgozza az információt, és mindezt felhasználja.
A nagy lehallgatási mizériával kapcsolatban a Facebook is nyilatkozott: a vállalat korábban többször is tagadta a hallgatózásról szóló vádakat. A hivatalos álláspont szerint csak akkor férnek hozzá a mikrofonhoz, ha arra a felhasználó engedélyt adott az alkalmazás számára, és ugyan az app figyelheti a háttérzajokat azért, hogy jobb képet kapjon arról, hol, milyen körülmények között használjuk a telefont és rajta az alkalmazást, de a mikrofonban hallható audioinformációt nem használják fel hirdetési célokra.
Technikailag nem bizonyítható
A témával kapcsolatban eddig rengeteg cikk született, és kiberbiztonsági szakértők is megvizsgálták a dolgot. A londoni Wandera biztonsági cég kutatói arra jutottak, hogy nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy a Facebook vagy Instagram mobilappok lehallgatják a beszélgetéseket. A kutatók egy Samsung és egy iPhone készüléken végezték a vizsgálatokat: fél órára betették őket egy szobába, majd ez idő alatt végtelenítve játszottak le macska- és kutyahangokat. Hogy legyen összehasonlítási alapjuk, két ugyanolyan mobilt egy csendes szobában helyeztek el, miközben a Facebook, Instagram, Google Chrome, Snapchat, YouTube és Amazon appok végig meg voltak nyitva rajtuk.
A félórás időszak leteltével a kutatók kielemezték nemcsak az adatforgalommal, de az akkumulátorfogyasztással kapcsolatos adatokat is, illetve, hogy hány állatokkal, illetve állateledelekkel kapcsolatos reklám jelenik meg utána a különböző platformokon. Az eredmények alapján a mobilok aktivitásai és a megjelenített reklámok közt nem volt eltérés a csendes, illetve a hangfájloktól hangos szobákban tartott mobilok esetében.
James Mack, a Wandera rendszermérnökének elmondása szerint az adatokon nem látszik annak nyoma, hogy a háttérben beszélgetések feldolgozása zajlana, és hogy bármit is továbbítanának a felhőbe az egyes appok. Amennyiben így lenne, az adatforgalomnak meg kellett volna növekednie. Azt pedig nem tartják valószínűnek, hogy a cégek olyan módszerrel élnének, amit nem lehet észrevenni.
A Wired egyik 2017-es cikke is taglalja, hogy miért lehetetlen technikailag a folyamatos rögzítés és hallgatózás: ehhez egyszerűen folyamatos kapcsolat kéne, ami rengeteg adatforgalmat generálna, és ehhez vegyük hozzá, hogy a Facebooknak már több mint kétmilliárd aktív felhasználója van, ebből a csak mobilon facebookozók adatainak tárolására se lenne kapacitás.
Nem is éri meg
Keleti Arthur, az informatikai biztonság napja (ITBN) rendezvény alapítója, kiberbiztonsági szakértő szerint a feltevés nem egy valós probléma, de nem azért, mert megvalósíthatatlan lenne, hogy a mobilok mikrofonján keresztül lehessen kémkedni a háttérben.
„Inkább a módszer megtérülése kétséges olyan esetben, amikor azt nagy kiterjedtségben kell végrehajtani. Úgy gondolom, hogy a technológiai óriásoknak – pláne azoknak, akik a felhasználói adatokból élnek, és azokat felhasználják, hogy következtetésekre jussanak – semmi szükségük erre. Sokkal több információt tudnak összeszedni legális módon a saját platformjaikon keresztül”
– fejtette ki véleményét a szakember a 24.hu-nak.
Keleti szerint izgalmasabb kérdés, hogy a nagy techplatformoknak mi magunk milyen hozzáféréseket adunk. Illetve, hogy a jövőben a technológiai platformok gazdái milyen álláspontra jutnak és meddig mennek el abban, hogy a különböző appoknak milyen hozzáféréseket adnak, és hogy technológiailag az mennyire kivitelezhető. Az Apple-nek például elég zárt a rendszere, így garantálni tudja, hogy az appok ne kapjanak hozzáférést a rendszerben mindenhez. Persze elméletben lehetséges, hogy egy addig fel nem fedezett hibán keresztül (aminek lehetősége bármikor fennáll) megvalósuljon ilyen aktivitás, de a nagy techcégek nem érdekeltek abban, hogy ezeket kihasználják.
„A lebukásból nagy balhé lehet, mivel teljesen kizárhatják őket platformokról, ez pedig nem érdekük. Szóval az a véleményem, hogy ez nem egy valós veszély”
– magyarázza Keleti, aki szerint a csetelésnél, hangüzeneteknél sokkal beszédesebb adatgyűjtési szempontból, hogy adott felhasználó milyen interakciót hajt végre, azaz mit lájkol, kommentel, olvas, néz, és nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a jelenlegi beszédfelismerő rendszerek sem tökéletesek, az elhangzó mondatok nem triviálisak.
„Elég jól értjük már az emberi beszédet, de még mindig ott tartunk, hogy csomó dolog kontextusát a rendszerek még nem értik. Mellé lehet lőni targetált hirdetésekkel, ha nem jól értjük a kontextust. Mondjuk egy ember utálja a rotációs kapát, vagy szereti. Vagy hogy az életében tragédiát okozott az esernyő, vagy éppen megmentette őt. Marketingszempontból elég kockázatos hangalapú beszélgetést használni”
– magyarázza a szakember.
Persze ez nem jelenti azt, hogy a jövőben ne juthatna el ilyen fejlettségi szintre a technológia, de jó eséllyel nem a hirdetési piacon fogják alkalmazni, hanem inkább a kényelmesebb használatot ígérő okos otthoni eszközöknél.
De akkor mégis hogy lehet?
Létezik egy érdekesebb, pszichológiai megközelítés is, ami választ adhat a dilemmára. Egy átlagnetező naponta több száz, ha nem ezer reklámba botlik, főleg ha aktívan nyomkodja az Instagramot és a Facebookot, ezek jelentős részét pedig ignoráljuk, észre sem vesszük. Ha azonban folytattunk korábban egy, a témához kapcsolódó beszélgetést, akkor hamar kiszúrhatjuk azt az egy hirdetést, ami összekapcsolható a csevegéssel, és gyanakodni kezdhetünk.
Ez a lényege az úgynevezett Baader-Meinhof-jelenségnek, amit másképpen a gyakoriság illúziójának is neveznek a pszichológiában – világított rá a Telegraph újságírója a téma kapcsán. Ez akkor üti fel a fejét, amikor valamilyen hirtelen megtapasztalt új szó, kulturális referencia, gondolat hirtelen állandóan jelen lesz az életünkben, és mindenhol elkezdjük észrevenni. Például ha megtetszik nekünk egy ruhadarab, nagy rá az esély, hogy az utcán, a neten, az ismerősökön hirtelen észrevesszük azt, mert befészkelte magát a gondolatainkba, de addig nem volt ok, amiért feltűnjön.
Forrás: 24.hu
Okoseszközök
A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésben
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai számára.
A világ egyik legnagyobb sörgyára bevezette belső mesterséges intelligencia (AI) chatbotját, a „Hoppy”-t, ezáltal javította az üzleti folyamatait, és elérte a valós idejű adatokhoz való hozzáférést – adtak hírt az együttműködésről az év giga tech találkozóján, az SAP Sapphire konferencián.
A világszerte több mint 70 országban és több mint 165 sörfőzdében működő Heineken az adatokhoz való hozzáférést szerette volna egyszerűsíteni, hogy az üzleti felhasználói gyorsan meg tudják találni és elemezni az adatokat az általuk preferált nyelven. Az SAP Business Technology Platformon (SAP BTP) futó, AI vezérelt chatbot, a „Hoppy” jelentős előrelépést jelent a Heineken elkötelezettségében a belső folyamatok racionalizálása és a munkatársai fejlődése iránt.
A fejlett természetes nyelvi feldolgozással és a több rendszerben található adatok felhasználásával a Hoppy kiküszöböli az időigényes kézi kereséseket, és lehetővé teszi az üzleti felhasználók számára, hogy a stratégiai és a szaktudást igénylő feladatokra összpontosítsanak.
Az SAP Datasphere megoldással a vállalat mostantól egységes adatmodellel rendelkezik a jobb adathozzáférés és skálázhatóság érdekében. Emellett az SAP BTP-vel integrált generatív AI hub képességgel a Hoppy lehetővé teszi a természetes nyelvű lekérdezést, a vizualizációt és a biztonságosabb adathozzáférést.
Andre van Schuijlenburg, a Heineken globális folyamatirányítási igazgatója így nyilatkozott:
„Az AI ügynökök kiépítése és a folyamatokba való integrálása nem mindig könnyű út. Még mindig sok mindent kell felfedeznünk. De ahogy a csapatban mondjuk: ‘Don’t worry, be Hoppy!'”.
„A Heineken döntése, hogy az SAP Business AI-t használja belső chatbotjaihoz, jól példázza a működési hatékonyság és az alkalmazottak felhatalmazásának újragondolására irányuló innovatív megközelítést” – mondta Manos Raptopoulos, az SAP európai, közel-keleti és afrikai ügyvezetője és elnökségi tagja. „Büszkék vagyunk arra, hogy technológiánk egy ilyen ikonikus világmárka számára megkönnyíti a zökkenőmentes belső kommunikációt és tudásmegosztást.”
Amióta a Hoppy-t bevezették a vállalat együttműködési platformjain belül, a Heineken azt tapasztalta, hogy az adminisztratív munkatársaknak 15 percről 1 percre csökkent az információ lekérdezéséhez szükséges idő. A Hoppy alapját képező SAP Business AI képességeivel a Heineken az ismétlődő feladatok automatizálásának lehetőségét is vizsgálja az üzleti folyamatok javítása, valamint a kommunikáció és a döntéshozatal racionalizálása érdekében. Emellett az adatok egységes nézetének köszönhetően a Hoppy mostantól képes megjelölni a beszerzési rendelésekben hiányzó költséghelyi információkat is, elősegítve ezzel a hatékonyságot és a pontosságot.
„A Heineken példája is jól mutatja, hogy az AI bevezetését érdemes apró, belső folyamatoknál kezdeni, és amikor egy-egy területen látják a vezetők és a kollégák is az eredményeket és a hatékonyságjavulást, szinte azonnal megtalálják azokat a további területeket, ahol hasznos lesz számukra a mesterséges intelligencia bevezetése. A szakaszosság megkönnyíti a változásmenedzsmentet, ezt a magyar cégeknél is tapasztaljuk”
– emelte ki a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Hogyan lehet összekapcsolni a LED világítást az okosotthon-rendszerrel?
A LED világítás összekapcsolása az okosotthon-rendszerrel nagyobb kényelmet, energiatakarékosságot, az egészséges életmód támogatását és a biztonság növelését eredményezi. Az intelligens LED világítás egyszerűen vezérelhető mobilalkalmazáson keresztül vagy hangutasításokkal, és könnyedén beilleszthető a modern okosotthon automatizált történéseibe.
Számos tudományos tanulmány eredménye egyértelmű – a világítás jelentős hatással van életminőségünkre. A jól megtervezett világítás javíthatja a hangulatot, növelheti a termelékenységet, és hozzájárulhat az általános jólléthez. Ha pedig az okos LED világítás mellett dönt, számíthat az otthoni kényelem növekedésére és a költségek csökkenésére is.
Mi az okos LED világítás?
Kezdjük rögtön az elején az okos, más néven smart világítással, amely a modern otthonok szerves részévé válik. Ez egy olyan korszerű technológia, amely az energiatakarékos LED világítást kombinálja az intelligens vezérlés lehetőségével. Egyszerűen fogalmazva: a világítást az igényeihez és preferenciáihoz igazíthatja (például a fény intenzitását vagy színét) mobilalkalmazásokon, hangasszisztenseken vagy okosotthon-rendszereken keresztül.
SMART WIFI LED mennyezeti lámpa, kerek, 380 mm, 30W RGB+CCT távirányítóval. Forrás: ledsolution.hu
Az okos LED világítás kulcsfontosságú jellemzői közé tartozik a távoli vezérlés lehetősége, az időzítési tervek beállítása, valamint az érzékelőkre adott reakciók az automatikus fénybeállításhoz. A LED technológiának köszönhetően pedig alacsony energiafogyasztásra számíthat, valamint arra, hogy világítási rendszere hosszú élettartamú lesz.
Hogyan teheti kellemesebbé a mindennapokat az okos LED világítás?
Hogyan érezheti magát még jobban otthon az okos LED világításnak köszönhetően? Kezdjük a reggellel! A kellemesebb ébredést elősegíti a fény intenzitásának fokozatos növelése, amely a napfelkeltét szimulálja. Napközben szeretne a lehető legproduktívabb lenni? A fény színhőmérséklete beállítható úgy, hogy elősegítse az éberséget és a koncentrációt (hideg fény – 5000–6500 K). És este? A filmnézést még élvezetesebbé teszi a világítás szinkronizálása a tévével. Lefekvés előtt pedig tökéletesen ellazíthatja a meleg és tompított fény.
Hogyan működik az okosotthon?
Röviden tekintsük át az okosotthon működését. Ez egy olyan rendszer, amely különböző eszközöket és technológiákat kapcsol össze és automatizál a lakáson belül. Az okosotthon képzeletbeli agya egy központi vezérlőegység, amely összekapcsolja az összes eszközt és lehetővé teszi az összehangolásukat. Például ilyen okosotthon rendszer a Loxone, a Philips Hue Bridge vagy a Tuya.
Használjon olyan mobilalkalmazást, amely kompatibilis az izzóival és a központi egységgel.
Az okosotthon egyes eszközei különféle protokollokon, például a Wi-Fi-n, Zigbeen, Z-Wave-en vagy Bluetoothon keresztül kommunikálnak,. Az eszközök vezérlése mobilalkalmazásokkal, hangasszisztensekkel vagy előre beállított forgatókönyvekkel történhet.
Milyen előnyei vannak az LED világítás okosotthonba történő integrálásának?
Ha az LED világítást összekapcsolja az okosotthonnal, könnyedén összehangolhatja más eszközökkel is, például hangszórókkal, redőnyökkel vagy termosztátokkal. Például, amikor elindít egy filmet, a lámpák fénye automatikusan tompább lesz, a redőnyök leereszkednek, és a szoba hőmérséklete a maximális kényelem érdekében módosul. A munka utáni pihenés így teljesen új élményt nyújt.
Az okos világítás programozható, hogy igazodjon napi rutinjához. A lámpák automatikusan felkapcsolhatnak, amikor hazaér, és a megszokott pihenési időben automatikusan tompulhatnak. Ne feledkezzünk meg a egészségügyi előnyökről sem. A fény színhőmérsékletének és intenzitásának napszakhoz igazítható beállítása támogatja a természetes cirkadián ritmust, ami javíthatja az alvás minőségét – ez pedig nagy hatással van egészségünkre és mentális jóllétünkre.
Végül, de nem utolsósorban, az okos LED világítás és az okosotthon összekapcsolása növeli a biztonságot. A világítás képes szimulálni a jelenlétét, amikor nincs otthon, ezzel elriasztva a potenciális betörőket. Összekapcsolható biztonsági rendszerekkel is, így mozgás vagy ajtónyitás esetén a lámpák automatikusan felkapcsolnak.
Hogyan kapcsoljuk össze az okos világítást az okosotthonnal?
Először válasszon olyan izzókat, amelyek kompatibilisek az Ön okosotthon rendszerével, például Wi-Fit vagy ZigBeet támogató izzókat. Ezután töltse le a mobilalkalmazást, amely kompatibilis az izzóival és a központi egységgel. Ilyen például a Smart Life vagy az EMOS GoSmart alkalmazás. Párosítsa az alkalmazást a központi egységgel (pl. ZigBee gateway).
Csavarja be az okos izzókat a lámpatestekbe, ahogy a hagyományos izzókat, majd kapcsolja be a kapcsolót, hogy az izzók feszültség alatt legyenek. Nyissa meg a letöltött alkalmazást, válassza az új eszköz hozzáadásának lehetőségét, és kövesse az alkalmazás utasításait. Az alkalmazásban ezután beállíthat automatizálásokat és forgatókönyveket az Ön igényei szerint, például időzítéseket a világítás be- és kikapcsolására.
Működik az okos LED világítás okosotthon rendszer nélkül is?
Az okos LED világítás előnyeit akkor is élvezheti, ha nincs teljes körű okosotthon rendszere. Számos modern okosizzót úgy terveztek, hogy önállóan is vezérelhetők legyenek mobilalkalmazáson keresztül, központi hub vagy bonyolult telepítés nélkül.
Tippek az okos LED világításhoz
Felkeltették érdeklődését az okos LED világítás előnyei? Széles választékot talál az okos LED fényforrásokból a ledsolution.hu webáruházban. Javasoljuk, hogy próbálja ki a SMART WiFi RGBW LED és az RGBW LED Smart WiFi izzókat, amelyeket kényelmesen vezérelhet okostelefonon keresztül. A kínálatban megtalálhatók az okos mennyezeti LED lámpák is. Népszerű például a kerek SMART TUYA LED mennyezeti lámpa, amely mobiltelefonról vagy táblagépről, a TUYA alkalmazáson keresztül, illetve a csomag részét képező távirányítóval is vezérelhető.
Az okos LED világítás számos előnnyel jár, beleértve a világítás testreszabását az Ön igényei szerint, az energiatakarékosságot, valamint az otthon fokozott biztonságát és kényelmét. Olyan befektetés, amely nap mint nap örömet okoz.
Fontos kérdések:
Szükségem van központi egységre az okos LED világításhoz?
Nem, sok okosizzó önállóan is működik mobilalkalmazásokon keresztül, központi hub nélkül.
Nehéz az LED világítást összekapcsolni az okosotthonnal?
Nem – elég kompatibilis eszközt választani, a megfelelő alkalmazást használni, és követni az egyszerű párosítási folyamatot.
Melyek a legelterjedtebb kapcsolódási technológiák?
A legelterjedtebbek közé tartozik a Wi-Fi, a ZigBee, a Z-Wave és a Bluetooth – ez attól függ, hogy milyen rendszert használ az okosotthonában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A Samsung bemutatja a One UI 8 bétaverzióját
A Samsung hamarosan bevezeti a One UI 8 szoftverfrissítést, amelynek bétaverziója már számos országban hozzáférhető.
A vállalat új korszakot nyit a szoftverintelligencia terén a fejlesztéssel, amely multimodális AI társat kínál a különböző Galaxy eszközökön.
A One UI a Samsung integrált szoftverplatformjának legújabb verziója, amelyet arra terveztek, hogy a felhasználókat mindennapi teendőikben támogassa, növelve a hatékonyságukat és a kényelmüket. A One UI 8 – a Samsung és a Google együttműködésének köszönhetően – elsőként a Samsung legújabb hajlítható készülékein mutatkozik be idén nyáron, majd fokozatosan válik elérhetővé további Galaxy eszközökön, így a felhasználók a legújabb Android-alapú operációs rendszerrel egy még gazdagabb és személyre szabottabb mobilélményben részesülhetnek.
A Samsung és a Google a nyílt kommunikáció jegyében folyamatosan megosztotta egymással tervezési rendszereit és a valós idejű visszajelzéseket, hogy felgyorsíthassa a szoftverfejlesztést. Ennek eredményeként a One UI 8 az egyik első felhasználói felület, amely támogatja az Android 16-ot.
Amellett, hogy az új szoftverfrissítés az első, amely a legújabb hajlítható eszközökön debütál, a One UI 8 bevezetése a UX (felhasználói élmény) és AI frissítésével új ritmust ad a Samsung szoftverfejlesztésének. Az érdeklődők már tesztelhetik a bétaverziót, amely az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Koreában és Németországban elérhető a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra készülékeken.
Személyre szabott AI a zökkenőmentes és természetes interakcióért
Az One UI 8 hivatalos bevezetésével egy olyan fejlett, AI-alapú élményben részesülhetnek a felhasználók, amely az elsőként a Galaxy S25 szérián bemutatott AI-funkciók továbbfejlesztésével teheti okosabbá és kényelmesebbé a mindennapokat. Ezt három fő tényező valósítja meg: a multimodális képességek, az eszköztípusokhoz igazított felhasználói élmény és a személyre szabott, proaktív javaslatok. Az intelligens multimodalitás természetes és zökkenőmentes kommunikációt biztosíthat az AI-jal, amely felismeri és értelmezi a felhasználó aktuális tevékenységeit és környezetét, például, hogy mit néz a kijelzőn vagy mit lát a kamerán keresztül. A frissített felhasználói élményt a Galaxy eszközcsalád egyedi formáinak megfelelően optimalizálták, így támogatva a mindennapi hatékonyságot. A One UI 8 kontextusérzékeny és személyre szabott javaslatokat kínál, amelyek segíthetik a felhasználókat a teendőik elvégzésében.
Olyan funkciók, mint a Now Bar, éppen futó alkalmazások és a Now Brief, napi riport még több testreszabott információt és javaslatot nyújthatnak, amelyek – a gondosan összeállított AI-alapú információk révén – segíthetnek a feladatok nyomon követésében és támogathatják a napi rutinunkat.
Ezt az intelligens, személyre szabott AI-élményt erőteljes biztonsági megoldások teszik lehetővé, amelyek védik a felhasználói adatokat. A Samsung Knox Vault egy dedikált biztonsági processzort és biztonságos memóriát ötvöz, hogy elszigetelje az érzékeny adatokat a többi felhasználói adattól, és biztosítsa, hogy senki más ne férhessen hozzá sem fizikailag, sem távolról a személyes információkhoz. A One UI 8 olyan beállításokat is kínál, amelyekben kiválaszthatjuk, hogy az adatokat csak a készüléken dolgozza fel, mivel számos Galaxy AI-élményünk mind a készülék-, mind a felhőalapú AI-feldolgozást használja. Az átláthatóságra és a felhasználói választásra építve a One UI 8 személyre szabott AI-élményt nyújt a magánélet védelme mellett.
Kényelmesebb mindennapok
A One UI 8 nemcsak AI-élményt kínál, hanem kényelmes, intuitív eszközöket is magába foglal, amelyek még zökkenőmentesebbé tehetik a mobilkészülékek mindennapi használatát. A Bluetooth LE Audio technológián alapuló hangátviteli technológia, az Auracast a QR-kód beolvasása és megosztásával teszi lehetővé a gördülékeny audioeszköz-csatlakozást. Ennek köszönhetően több Auracast-kompatibilis eszköz – például a Galaxy Buds3 vagy akár hallókészülék – is csatlakozhat egy megosztott audiostreamhez, bonyolult manuális beállítások nélkül. A felhasználók a szervizközpontok ügyfélszolgálatát is gyorsabban és kényelmesebben igénybe vehetik a Samsung-fiókban elérhető QR- és NFC-kompatibilis támogatásnak köszönhetően. Mostantól QR-kóddal és NFC-vel is regisztrálhatnak, anélkül, hogy regisztrációs űrlapot töltenének ki, ezáltal csökken a várakozási idő, és egyszerűbb folyamattá válik a szervizigénylés folyamata.
A Reminder (Emlékeztető) alkalmazás még nagyobb kényelmet és intuitívabb funkciókat kínáló útitárssá válhat. Ha például a felhasználó New Yorkba utazik, az összes emlékeztetőt egy könnyen áttekinthető felhasználói felületen, egy helyen kezelheti, már az alkalmazás első megnyitásakor is. Az utazás során a teendőket tartalmazó listát egy gombnyomással megoszthatja családjával és barátaival. Ha a kezei tele vannak bevásárlószatyrokkal, hanggal is hozzáadhat emlékeztetőket, mivel az alkalmazás hangvezérléssel is rendelkezik.
A felhasználók a továbbfejlesztett Quick Share funkcióval még egyszerűbben oszthatják meg emlékeiket családjukkal vagy barátaikkal. A Gyorsbeállítások panelen elérhető Quick Share gombra elegendő egyszer rákoppintaniuk, és azonnal elküldhetik vagy megkaphatják a fájlokat.
A Galaxy AI új szakaszba lép. A Samsung Members alkalmazásban regisztrálók elsők között tapasztalhatják meg a One UI 8 teljesítményét.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar1 hét ago
Energiaköltség-csökkentés pályázatok nélkül? – PPA, tárolók és innovatív finanszírozási megoldások cégek számára
-
Okoseszközök2 hét ago
A HONOR 6 éves Android-támogatást vállal a napokban megjelent HONOR 400 szériához
-
Gazdaság5 nap ago
Céges autók áfaügyei: rengeteg a buktató, súlyos lehet a büntetés
-
Okoseszközök1 hét ago
HONOR 400 vagy 400 Pro? Összehasonlítottuk
-
Ipar2 hét ago
30 éves hazánk legkomplexebb építőipari szolgáltatásokat nyújtó cégcsoportja, a DVM group
-
Zöld2 hét ago
Az év természetfotósa pályázat átigazolt a Varázslatos Magyarországhoz
-
Gazdaság2 hét ago
Rekord összegben tart devizát a magyar lakosság
-
Gazdaság2 hét ago
Újra gondolt informatikai szerepkör és motiváció a digitális korszakban