Connect with us

Okoseszközök

Továbbra is nehezen igazodunk ki az energiacímkéken

energiacímkék

Egy éve jelentek meg az Uniós tagállamokban – köztük Magyarországon is – az új háztartási gépeket kategorizáló energiacímkék.

A váltás következtében egy sokkal átláthatóbb skála jelöli a gépek ökológiai lábnyomát, amely a fogyasztókat is segíti a környezettudatosabb választásban. A Gorenje és az APPLIA kutatása szerint tízből nyolc vásárló pozitívan fogadta az új jelölési rendszert, még ha az értelmezés nem is megy könnyen: minden ötödik felhasználó számára ugyanis még mindig nehézséget jelent kiigazodni a jelöléseken. Pedig Simon Anikó, a Gorenje marketingvezetője szerint az új rendszerrel hosszú távra kell terveznünk, a jövőben pedig a gépekhez kapcsolódó szervizlehetőségek is felértékelődhetnek.

Az EIU elemzése szerint 2016 és 2020 között az Európai Unióban 71 százalékkal nőttek a fenntartható árukra vonatkozó Google-keresések. Ez azt jelzi, hogy egy új háztartási gép, például egy mosógép vásárlásakor az energiatakarékosság és a tartósság egyre gyakrabban szerepel a fogyasztók prioritásai között. A Gorenje egy tavalyi felmérése alapján azonban a magyar fogyasztók nagy része egyelőre kevésbé környezettudatos a nyugati országokhoz képest, itthon tízből öt vásárlónak egyelőre még mindig az ár a legmeghatározóbb döntési szempont a vásárlásnál.

Örültünk a címkéknek

A tavaly bevezetett szigorúbb szabvánnyal és tesztelési módszerrel kategorizált rendszert pozitívan fogadták a magyarok, tízből nyolcan örültek az új jelöléseknek – derült ki a vállalat és az APPLIA 2021 végén készített kutatásából. A felmérés szerint a felhasználók többsége új gép vásárlásakor találkozott először élesben a jelölésekkel, mindössze 25 százalék gyűjtött előzetesen információt a címkékről.

Jönnek az A-kategóriás gépek

Simon Anikó, a Gorenje marketingvezetője úgy véli, az új rendszer bevezetése már nagyon időszerű volt, hiszen korábban az A besoroláshoz képest az A+++ jelzés akár 60 százalékkal kevesebb energiafelhasználást is jelenthetett egy-egy gép esetében.

„A változás következtében a betűk egyértelmű jelölést mutatnak, így az a termék, amely eddig A+++ jelöléssel bírt, ma már B-D kategóriába is visszacsúszhatott. A jelenleg a piacon lévő gépek nagy részét egyébként B és D közötti jelzéssel látták el, az A-jelölést ugyanis az újabb, korszerűbb termékek kapják majd. Ez azt is jelzi, hogy komoly fejlesztések várhatók a piacon a jövőben, a Gorenje például már nyáron elérhetővé teszi A-osztályú mosógépeit”

– tette hozzá a szakértő.

Az új besorolás az összes termékkategória standardizálását lehetővé teszi, a mosógépek esetében például az energiafogyasztás mellett az éves vízfogyasztásra, kapacitásra, vagy a centrifugálási hatékonyságra vonatkozóan is lehet találni információt a címkéken, ez pedig Simon Anikó szerint nagy segítséget jelent a fogyasztóknak a jövőbeli környezettudatosabb vásárlásban. A zöldebb szemlélet a környezet mellett a pénztárcánknak is jót tenne, a GFK adatai szerint ugyanis, ha az Európai Unióban 2021-ben eladott mosógépeknek csak a fele A-osztályú címkével lenne ellátva B helyett, akkor EU-s szinten körülbelül 96.000 fő egész éves villamosenergia-fogyasztását takaríthatnánk meg.

Áttörés jöhet a szervizdiagnosztikában

Habár a címkék fogadtatása pozitív volt, az értelmezés már annál nehezebben megy: a Gorenje felmérése rámutatott arra is, hogy minden ötödik vásárló bizonytalan abban, hogy mit jelentenek a jelölések. Simon Anikó úgy véli, ennek az lehet az oka, hogy sokan még mindig a megszokott rendszer alapján próbálják értelmezni az új energiaosztályokat, így mondjuk egy B jelölésű gépet közepesen takarékos energiafelhasználású készüléknek vélnek, holott az újítással az egy sokkal környezettudatosabb modellt jelölhet, mint a korábbi A+++ jelzés. A vásárlóknak egyébként a címkék mellett a gépek élettartamáról és szervizlehetőségekről is érdemes többet tájékozódniuk. Utóbbiak a szakértő szerint a jövőben felértékelődhetnek, hiszen az internet alapú okoseszközök óriási áttörést hozhatnak a szervizdiagnosztikában. Egy-egy esetleges meghibásodásnál ugyanis egyes készülékek automatikusan jelet küldenek a szervizközpont felé, így a szakemberek akár már a szükséges alkatrészekkel tudnak érkezni a helyszínre a javításkor.

Okoseszközök

A HONOR Magic7 Lite a DXOMARK akkumulátor rangsorának első helyezettje

A HONOR Magic7 Lite elnyerte a DXOMARK Battery Gold Label 2025 minősítést, kiemelkedően magas, 164-es pontszámmal.

Ezzel a HONOR X9C okostelefonnal közösen került a csúcsra, ami jól mutatja a vállalat elköteleződését az iránt, hogy a töltési képességek és az optimalizált energiagazdálkodás terén a legjobb legyen a kategóriájában.

HONOR Magic7 Lite: kivételes akkumulátor-üzemidő

A HONOR Magic7 Lite, az iparág legmagasabb akkumulátor-teljesítményével bíró okostelefonjaként új mércét állít fel az akkumulátor-innováció terén. A rendkívül nagy, 6600mAh kapacitású szilícium-szén akkumulátorral rendelkező készülék kivételesen hosszú üzemidőt és a ma elérhető legnagyobb kapacitást kínálja.

A DXOMARK szerint a telefon legfontosabb jellemzői:

– A HONOR Magic7 Lite az „Advanced” szegmens más készülékeivel összehasonlítva kivételes általános akkumulátor-üzemidőt és magas fokú optimalizáltságot mutat, így ezen a területen a legjobbnak bizonyult.

– Akkumulátor-üzemidő: 128 óra könnyű használat / 89 óra mérsékelt használat / 55 óra intenzív használat esetén.

HONOR Magic7 Lite: fokozott tartósság

Az akkumulátor „Armour-level Protective Coating” bevonattal és egy speciális biztonsági bevonattal rendelkezik, amely a HONOR Power Management System rendszerrel együttműködve szélsőséges körülmények között is szigeteli az elektródákat. Emellett az AI lehetővé teszi a készülék számára, hogy akár még 50 percig folyamatosan lehessen hívásokat bonyolítani, amikor is, amikor az akkumulátor töltöttsége már 2%-ra csökken, a 66 W-os vezetékes HONOR SuperCharge pedig gyorsan feléleszti az akkumulátort a hosszabb használathoz.

A DXOMARK szerint a legfontosabb jellemzői a következők:

A töltési teljesítmény a 66W-os töltő teljesítményének köszönhetően a hatalmas töltési kapacitás ellenére is kimagasló.

– A HONOR Magic7 Lite körülbelül 42 perc alatt elérte a teljes töltés 80%-át. Egy gyors, 5 perces feltöltéssel pedig közel 7 óra üzemidőt nyert vissza.

HONOR Magic7 Lite: Videós és játékos profizmus

A HONOR Magic7 Lite 6,78” Eye-comfort OLED kijelzője 1,07 milliárd színt és 1,5K felbontást támogat, élénk és lélegzetelállító részleteket biztosítva a még magával ragadóbb élményért. A felhasználók akár 48,4 órányi zenei streaminget és 25,8 órányi online videólejátszást élvezhetnek egyetlen feltöltéssel.

A DXOMARK szerint a legfontosabb jellemzői a következők:

– A Honor Magic7 Lite következetesen, szinte minden egyes tesztelésen magas részpontszámot ért el az alacsony merülőáramnak köszönhetően, különösen a videó streaming és a játékok esetében.

– Az akkumulátor akár 15 óra 25 perces játékidőt is lehetővé tesz, mielőtt teljes feltöltésre lenne szükség.

A HONOR Magic7 Lite elérhetősége

A HONOR Magic7 Lite a felhasználók különböző stíluspreferenciáit figyelembe véve Magyarországra két lenyűgöző színben érkezik: ezek a titán lila és titán fekete. A HONOR Magic7 Lite két konfigurációval lesz kapható február 3-ától. A 8GB RAM-mal és 216GB tárhellyel felszerelt változat ajánlott fogyasztói ára 159 990 Ft, míg a 8GB-RAM-ot és 512GB tárhelyet kínáló változat ajánlott fogyasztói ára 169 990 Ft.

További információk a HONOR hivatalos honlapján lesznek elérhetők: www.honor.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Érkezik az Eclipsa Audio: a Samsung 3D hangélménye a 2025-ös tévékészülékeihez és hangprojektoraihoz

A Samsung 2025-ös TV- és hangprojektor-kínálatába integrálja a Google-lel együttműködésben kifejlesztett Eclipsa Audio technológiát.

Az úttörő hangzásmegoldás arra ösztönzi az alkotókat, hogy dinamikus, magával ragadó 3D audiotartalmakat hozzanak létre, illetve ezek zökkenőmentes lejátszását biztosítja a 2025-ös TV-kínálat teljes skáláján, a Crystal UHD-tól a Neo QLED 8K modellekig.

Büszkék vagyunk rá, hogy az Eclipsa Audio technológiát bevezethetjük 2025-ös TV- és hangprojektor-kínálatunkba. – nyilatkozta Taeyong Son, a Samsung vizuális kijelző üzletágának kutatás-fejlesztési ügyvezető alelnöke és vezetője. – Ez az innováció az otthoni hangélmények új lehetőségeit nyitja meg, és tovább erősíti elkötelezettségünket az otthoni szórakoztatás jövőjének alakítása iránt.”

Az otthoni szórakoztatás újradefiniálása

A Samsung immáron 18 egymást követő évben a nemzetközi TV-piac egyik élvonalbeli szereplője, most az Eclipsa Audio technológiával új szintre emeli az otthoni szórakoztatás élményét. Kiemelkedő szerepe a 75 colos feletti tévék piacán lehetővé teszi, hogy ezt a forradalmi megoldást minél több felhasználóhoz eljuttassa.

Az Eclipsa Audioval az alkotók finomhangolhatják a beállításokat, például meghatározhatják, hogy egy hang honnan érkezzen a térben – legyen az a hallgató mögül, oldalról vagy akár fölülről. Emellett az intenzitás és a térbeli visszaverődések beállításával magával ragadó, háromdimenziós hangélményeket hozhatnak létre.

A vállalat először alkalmazza az Eclipsa Audiot a 2025-ben érkező televíziókínálatában: a Crystal UHD sorozattól a zászlóshajó Neo QLED 8K modellekig beépíti a fejlett audiotechnológiát, hogy minél több felhasználó megtapasztalhassa az újdonságot.

Több lehetőség a tartalom és lejátszás terén

2025-től az alkotók Eclipsa Audio hangsávokkal tölthetik fel videóikat a YouTube-ra, így a 2025-ös Samsung eszközök felhasználói és nézői élvezhetik a prémium térbeli, 3D hangélményt. A Samsung és a Google a koreai Távközlési Technológiai Szövetséggel (TTA: Telecommunications Technology Association) együttműködve dolgozik azon, hogy egy tanúsítási programmal garantálják az Eclipsa Audio technológiát használó eszközök hangminőségét, ezzel biztosítva, hogy a felhasználók mindig kiváló hangélményt kaphassanak.

„Úgy gondoljuk, hogy az Eclipsa Audio alapjaiban változtathatja meg a hangélményekről alkotott elképzelésünket – nyilatkozta Jim Bankoski, a Google Chrome tervezői részlegének alelnöke – Izgatottan várjuk, hogy az alkotók miként használják majd ezt a technológiát innovatív hangélmények megalkotására.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Európai vízió a 6G hálozati ökoszisztémáról

A 6G Smart Networks and Services Industry Association (6G-IA) által készített „Európai vízió a 6G hálózati ökoszisztémáról” című friss tanulmány megszületésében Laki Sándor egyetemi adjunktus, az ELTE Informatikai Kar oktatója is közreműködött

A tanulmány a 6G hálózatok fejlesztésére és szabványosítására irányuló globális kezdeményezéseket vizsgálja, kiemeli a kulcsfontosságú nemzetközi szereplők által formált egységes 6G-vízió szükségességét, hangsúlyozza Európa aktív szerepét a 6G kutatásában, fejlesztésében, szabványosításában, valamint a társadalmi, környezeti és gazdasági kihívások kezelésében.

dokumentum frissített képet nyújt a jelenlegi, ötödik generációs rendszereket leváltó, várhatóan 2030 körül megjelenő 6G architektúrák fejlesztésének állásáról, kiemelve az innovatív megoldásokat, amelyek az 5G rendszerek korlátainak leküzdésére irányulnak. Rámutat az 5G rendszerek azon pontjaira, amelyek akadályozzák a hatékony globális működést, és javaslatokat tesz az ezek leküzdését célzó architekturális fejlesztésekre.

A javasolt újítások célja egy rugalmas, alkalmazkodóképes és fenntartható hálózat létrehozása, amely képes támogatni a következő generációs alkalmazásokat és szolgáltatásokat.

Az ELTE 2023 májusában  jelentette be, hogy Laki Sándor és kutatócsoportja is részt vesz a csaknem 6 millió euró költségvetésű, egyetemek, kutatóintézetek és vezető iparági partnerek együttműködésével induló DESIRE6G Horizon Europe projektben, amelynek célja a 6G-hálózatok rendszerarchitektúrájának megtervezése.
Az IK-s kutatók a pogramozható hálózati infrastruktúra kifejlesztésén dolgoznak a projektben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss