Okoseszközök

Új, színváltós hűtőszekrénnyel fokozta a hangulatot az LG a 2022-es IFA kiállításon

moodup

A MoodUP hűtőszekrény egyedi, színváltós ajtópanelekkel dobja fel a felhasználói élményt.

Az LG Electronics (LG) a 2022-es IFA kiállításon mutatta be színváltó LED-es ajtópanelekkel ellátott MoodUP™ hűtőszekrényét. A berendezés újabb bizonyítéka annak, hogy a vállalat képes reagálni a változó trendekre, sőt, újakat teremt az otthoni elektronikai eszközök mezőnyében — ezt tükrözi az LG közelmúltban bevezetett, a felhasználók szokásai alapján fejlődő készülékek koncepciója, valamint az ultraelegáns LG Objet Collection bemutatása. A különleges MoodUP, amely az LG fejlett hűtési és intelligens technológiáival van felszerelve, egy teljesen új konyhai élményt nyújt azáltal, hogy az ajtók világításának színe testreszabható, a beépített hangszórón keresztül pedig akár zenét is lejátszhatnak a felhasználók.

Az LG MoodUP hűtőszekrény egyedi, LED-es ajtópaneljeivel rendkívül jól variálhatóvá teszi a konyhai dizájnt, és merőben újfajta megoldást kínál arra, hogy még stílusosabb legyen a helyiség. A felhasználók a hűtőszekrény — és ezzel a konyha — megjelenését ugyanis bármikor megváltoztathatják: az LG ThinQ™ alkalmazásban 22 féle szín közül választhatnak a felső, és 19 szín közül az alsó ajtópanel megvilágításához. Ezen túl a panelek megjelenését is a saját ízlésükre szabhatják, illetve különböző, hangulatos színtémákkal dobhatják fel a konyhát. A természet tónusait és árnyalatait idéző Season színtéma a különböző évszakokat jelképezi, míg a Mood téma lágy, nyugtató színekkel segít a jó közérzet megteremtésében.

Az LG új hűtőszekrénye a különleges, változtatható színek mellett kiváló hangzást is kínál beépített Bluetooth-hangszórójával, amely kényelmesen csatlakoztatható bármilyen okostelefonhoz, táblagéphez vagy kompatibilis laptophoz. A felhasználók kiválaszthatják a hangulatukhoz — vagy a hűtő témájához, színéhez — illő dalokat kedvenc zenestreaming-szolgáltatásaikból, vagy a ThinQ alkalmazás Music Collection lejátszási listájából. Amikor valamilyen audiotartalmat játszik le a hangszóró, a MoodUP LED-es paneljei a zenével szinkronban is tudják változtatni a színüket, így téve még szórakoztatóbbá a konyhában töltött időt.

Az LG egyedülálló hűtőszekrényébe olyan felhasználóbarát funkciókat is beépítettek, mint a színértesítések. Amikor a hűtőszekrény ajtajába épített szenzor azt érzékeli, hogy a készülék túl sokáig maradt nyitva, az érintett panel többször villog – így tudatja a felhasználóval, hogy az ajtót ideje becsukni.  A hűtő ezzel segít megelőzni a hideglevegő-veszteséget és a felesleges energiafogyasztást. Amikor pedig a MoodUP mozgásérzékelői észlelik, hogy valaki közeledik a géphez, mindkét panel üdvözlően villog. A hűtőszekrény még éjszaka is a felhasználók kedvére tesz: a fagyasztó ajtaja ugyanis fényesebben világít, hogy az éjféli nassolók könnyebben megtalálják, amit keresnek.

Amikor az ajtópanelekbe épített LED-ek kikapcsolt állapotban vannak, a MoodUP hűtőszekrény az elegáns fehér és szürke színek kombinációjával illeszkedik a konyha hagyományosabb megjelenéséhez. Az elegáns, időtlen kivitel bármilyen dekorációval harmonizál, és különböző színű sziklák és kövek természetes, finom kontrasztját idézi.

Az LG különleges hűtőszekrényébe a vállalat saját fejlesztésű, intelligens háztartási eszközökbe szánt mesterségesintelligencia-chipjét is beépítették, amely lehetővé teszi, hogy a MoodUP folyamatosan olyan funkciókkal tegyen hozzá a felhasználói élményhez, mint a hangfelismerés, valamint a WiFi- és Bluetooth-kapcsolat.

Az LG-nél mindig is izgalmas, új utakat kerestünk a felhasználói élmény javítására, és büszkék vagyunk arra, hogy ez ismét sikerült a MoodUP hűtőszekrénnyel” — mondta Lyu Jae-cheol, az LG háztartásigép- és légkondicionáló üzletágának elnöke. Ez az egyedülálló hűtőszekrény színt, zenét és kényelmet visz a konyhába, és az LG élvonalbeli technológiáit és innovatív dizájnfunkcióit beépítve bizonyítja folyamatos elkötelezettségünket a jobb otthoni élet megteremtése iránt.”

A termék elérhetősége régiónként eltérő lehet.

Okoseszközök

Jövő február elején jön ki a Samsung Galaxy S23 sorozat

galaxy

A Samsung egyik vezetője árulta el, hogy február elejére várható a Galaxy S23-as Unpacked rendezvény.

Eddig is nyílt titok volt, hogy valószínűleg februárban érkezik a Samsung Galaxy S23 széria, egy dél-koreai jelentés szerint azonban a Samsung egyik vezetője megerősítette ezt, és azt is, hogy február első hetében lesz 2023 első Unpacked rendezvénye.

A világjárvány óta ez lesz az első élőben tartott Unpacked, állítólag San Franciscóban tartják. Az új mobilok pedig még februárban elérhetőek lesznek majd globálisan is. Mivel ez a sokadik jelentés február első hetéről, ezért a jelentés hihető.

Korábban januári, CES-re eső bemutatót is emlegettek a pletykákban, de azon az eseményen sosem debütált még Galaxy S széria, és a szakértők szerint is valószínűtlen lenne egy ilyen húzás. A Galaxy S23 mobilok mindenhol Snapdragon 8 Gen 2 chippel jelennek majd meg.

Forrás: ORIGO


További friss híreket talál a IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá

elektronikai

A kisebb-nagyobb elektronikai eszközök nem véletlenül az ünnepek sztárjai: egyrészt valóban hasznos ajándékok, másrészt a karácsony az az ünnep, amikor nagyobb értékű termékekre is hajlandóak vagyunk költeni. Az Euronics megvizsgálta, mik voltak a legkeresettebb termékek tavaly karácsonykor és elárulja, várhatóan milyen termékek kerülnek majd idén a legtöbb fa alá.

Sokan már a Black Friday alatt bevásároltak

Az Euronics tapasztalatai alapján a vásárlók egyre korábban kezdik meg a karácsonyi ajándékok beszerzését, és már az ünnepekre előre gondolva élnek az őszi kuponnapok, illetve a Black Friday akciók lehetőségeivel is. Az idei Black Friday időszak alatt például több mint 80 000 termék talált gazdára, ami 54%-kal nagyobb az októberben eladott árucikkek mennyiségénél.

A 2022-es Black Friday alatt a legkeresettebb termékkörök a kéziporszívók, az okostelefonok és az air fryerek voltak a műszaki áruházláncnál, de a top ötben végeztek a hőszivattyús szárítógépek és az 55”-58” közötti televíziók is. A legmagasabb árbevételt az okostelefonok hozták, az Euronics vásárlók átlagosan 140 000 Ft-ot költöttek ebben a kategóriában. Így tehát sokan számíthatnak arra, hogy a fa alatt egy új mobiltelefon várja majd őket – a legkeresettebb márkák a Samsung, az iPhone és a Xiaomi voltak.

Továbbra is látványos a decemberi csúcsidőszak

A Black Fridayt övező kiugró érdeklődés ellenére azonban továbbra is a december a legforgalmasabb időszak, ráadásul ilyenkor a vásárlók szeretnek ellátogatni az áruházakba és személyesen átnézni a kínálatot. 2021 decemberében például közel 60%-kal több vásárló fordult meg az az Euronics üzletekben, mint novemberben.

A vásárlói létszám növekedését természetesen az árbevétel emelkedése is szorosan kíséri: 2021. decemberben az Euronics árbevétele 28%-kal emelkedett novemberhez képest, míg az eladott termékek száma ugyanezt az időszakot vizsgálva 50%-kal növekedett. Decemberben a műszaki áruházlánc adatai alapján szabályos vásárlási láz indul be, már a hónap első napjaitól láthatóan megnövekszik az ügyfélszám az áruházakban, és a rendelések száma a webáruházban.

2021 decemberében az Euronicsnál a legnagyobb érdeklődés a kávéfőzőket, air fryereket, porszívókat és egyéb kisgépeket övezte, de nagy volt a kereslet a telefonokra, a 43-50” közötti méretű televíziókra, a játékkonzolokra és az okosórákra is. Tavaly ebben az időszakban átlagosan 41 000 Ft-ot költöttek el a vásárlók egy alkalommal, ez a kosárérték a 43-50”-os televíziók körében átlagosan 242 000 Ft, a kisgépek kategóriájában pedig 23 000 Ft volt.

Erre számíthatunk idén

„Idén arra számítunk, hogy tovább nő az érdeklődés a különböző játékkonzolok és hozzájuk tartozó játékok iránt.  Kiugró kereslet várható az automata kávéfőzők, robotporszívók és 55” feletti televíziók kategóriáiban, illetve előre láthatóan sok vásárló fogja keresni a karácsony előtti időszakban az IT-eszközöket, mobiltelefonokat és okosórákat is”

– mondja Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

„Mivel idén már új termékkörök is megtalálhatóak kínálatunkban, az otthoni sporteszközök és játékok kategóriáiban is kiugró eredményekre számítunk decemberben.”

Magasabbak lesznek az árak

A teljes piacon tapasztalható infláció, illetve a továbbra is akadozó áruellátási láncok idén a műszaki kereskedőket is árkorrekcióra kényszerítette, ami miatt a vásárlóknak várhatóan a tavalyi évhez képest mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk majd egy-egy karácsonyi ajándékért.

„Bár szinte minden piaci szegmensben elszálló árakkal találkozhatunk, és közel 1000 munkavállalót foglalkoztató cégként mi is kénytelenek voltunk emelni az árakat, ugyanakkor a helyzetünk viszonylag kedvező. Idén márciusban nyitottuk meg 28 000 m2-es raktárbázisunkat, ahol lehetőségünk nyílt felkészülni arra, hogy nagyobb mennyiségben, előre raktározzuk el akár már a karácsonyi időszakban értékesíteni kívánt árucikkeket is. Az olyan termékek esetében, amelyekből nem adnak ki évente vagy félévente újabb szériát, azaz amelyek nem változnak olyan gyorsan, így még az árfolyamok elszállása előtt be tudtuk raktározni a szükséges mennyiségeket. Ennek köszönhetően decemberben még a piaci átlaghoz képest kedvezőbb áron tudjuk kínálni a vásárlóknak ezeket az eszközöket”

– teszi hozzá Fazekas Bálint.

A kereskedelmi ügyvezető szerint azonban az olyan innovatív, gyorsan fogyó és cserélődő termékkörök esetében, mint például a telefonok, a vásárlóknak érdemes számolniuk a piaci helyzetből adódó áremelkedéssel.

Egyre többen kérnek segítséget a választáshoz

Az emelkedő árak mellett nehéz jó döntést hozni, az Euronics szerint talán éppen ezért is kérnek egyre többen segítséget a megfelelő eszköz kiválasztásához. A műszaki áruházlánc szakértékesítői már nem csak a fizikai áruházakban, de online is segítenek a vásárlóknak azzal, hogy egy rövid igényfelmérés után javaslatot tesznek a megadott feltételeknek leginkább megfelelő termékre, termékekre.

Azok számára, akik így sem biztosak abban, hogy a meglepetésként vásárolt árucikk elnyeri majd az ajándékozott tetszését, jó választás lehet egy vásárlási utalvány. Ezzel a lehetőséggel Fazekas Bálint szerint minden évben sokan élnek:

„A vásárlási utalványok iránti megnövekedett igény már októberben jelentkezik. 2021 októberében az előző hónaphoz viszonyítva 17%-kal nőtt az utalványok eladása, míg novemberben 178 százalékos, decemberben 73 százalékos növekedés volt tapasztalható a megelőző hónapot figyelembe véve.”

Tovább

Okoseszközök

Digitalizáció: Még 2022-ben is vesznek el fontos céges papírok

editel

Az EDITEL nemrég kutatást végzett a vállalati adatok és dokumentumok archiválásáról, ami többek között azt vizsgálta, hogy a cégeknél van-e kialakult folyamatszabályozás, illetve hogy mennyire elterjedt a digitális archiválás, mely fontos szempont lehet fenntarthatósági célok elérésében is.

A digitális archiválást ma már egyre több helyen alkalmazzák, ami nemcsak a koronavírus-járvány egyik velünk maradt pozitívuma, hanem fontos lépés lehet a cégek fenntarthatósági törekvéseinek figyelembevételénél is. Épp ezért az EDITEL több mint 100 magyarországi telephellyel rendelkező céget kérdezett meg ebben a témakörben.

A kutatásra összesen 16 különböző szektorból, és többségében senior alkalmazottaktól, középvezetőktől, illetve felsővezetőktől érkeztek válaszok. Meglepő eredmény, hogy a megkérdezett cégek közel 35 százalékának nincs kialakult folyamatszabályozási rendszere az archiválásra, 22 százalékuk nem archiválja digitálisan a dokumentumokat, sőt, majdnem 15 százaléknál már veszett is el emiatt fontos irat. Aki viszont archivál, az többségében jogi dokumentumokat (95,7 százalék), számlákat (91,4 százalék), teljesítési igazolásokat (73,1 százalék), valamint audit anyagokat (71 százalék).

A digitális archiválásra azonban több megoldás létezik, az EDITEL azt is megkérdezte, hogy azok a kitöltők, akiknél már van ilyen rendszer, milyen szempontok alapján döntöttek. A válaszadók számára a három legfontosabb tulajdonság az a könnyű kezelhetőség (81,7 százalék), a hozzáférhetőség (74,2 százalék) és a kereshetőség volt. De a döntéshozatalnál nemcsak ezek, hanem az archiváló rendszert biztosító cég piaci helyzete – leginkább a pénzügyi stabilitása -, illetve az általuk kínált garancia is jelentős tényező volt. Döntő fontosságúnak bizonyult ezen felül, hogy a rendszer biztosítsa a saját felügyeletet az archiválásnál, illetve az archívum összekapcsolása saját ERP (Enterprise Resource Planning – vállalati erőforrás-tervező) rendszerrel.

A kérdőív arra is kitért, hogy a megkérdezett cégek melyik megoldást preferálják, a felhő alapú, vagy a céghez helyben telepített rendszert. Itt a vártnál szorosabb lett az eredmény: a válaszadók 57 százaléka megbízik a felhőalapú szolgáltatásban, 43 százalékuk azonban a lokális rendszert tartotta a cég igényeihez inkább megfelelőnek.

De a koronavírus-járvány home office-os időszaka után már nemcsak a digitális archiválás, hanem az elektronikus adatcsere (Electronic Data Interchange – EDI) is egyre fontosabb egy hatékony cég működésében. Ezek a rendszerek alkalmasak az egymástól különálló, de együttműködő szervezetek – egy vállalat esetén például a partnerek vagy az ügyfelek – üzleti dokumentumainak (szerződések, számlák) elektronikus kezelésére, majd azok archiválására is. A vállalati kommunikáció leegyszerűsödik, a digitálisan archivált dokumentumok nemhogy nem vesznek el, de kereshetőek is lesznek, amivel nemcsak hatékonyabbá válnak a cég belső munkafolyamatai, hanem fenntarthatóbbá is válik a napi működés.

A témával kapcsolatos ebook az EDITEL oldaláról letölthető.

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss