Okoseszközök
A Sony a globális szupersztár Post Malone-nal együttműködve bemutatja az ULT POWER SOUND három új hangszóróját
A Sony bejelentette az ULT POWER SOUND széria bővítését olyan eszközökkel, amelyeket úgy terveztek, hogy a hallgató azt érezze, mintha az első sorban állna a koncerten.
A „Massive Bass. Ultimate Vibe.” szlogennel az ULT TOWER 9, az ULT TOWER 9AC, az ULT FIELD 5 és az ULT FIELD 3 a zene szerelmeseinek készült, és az ULT gomb megnyomásával erőteljes basszust és mély, dinamikus hangzást produkál, ami megdobogtatja a szívet. Az ULTMIC1 – az ULT POWER SOUND sorozattal kompatibilis vezeték nélküli mikrofonpár – szintén az új kínálat részét képezi.

Sony ULT Tower
Az erőteljes basszus és a markánsabb hangzás érzése az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC termékekkel:
Az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC erőteljes basszust és markáns, páratlan hangnyomást kínál a bulihangszóró modellben. A vezeték nélküli ULT TOWER 9-nek köszönhetően a zene mindenhová elkísérhet, a hálózati tápellátású ULT TOWER 9AC pedig még erőteljesebb hangzást biztosít. Az ULT gomb megnyomásával két izgalmas basszus üzemmódhoz lehet hozzáférni: az ULT1 a mélyebb, alacsonyabb frekvenciájú basszushoz és az ULT2 az erőteljes, ütős basszushoz. Ráadásul a 360°Party Sound funkcióval a szoba minden sarkába eljuthat a buli. Az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC négy magassugárzóval rendelkezik, amelyek tiszta hangzást továbbítanak mind a hangsugárzó elülső, mint a hátulsó részébe, két középsugárzóval a tiszta emberi hangért. A hangszórók a Sony X-Balanced Speaker Unitot is tartalmazzák, a tiszta és erőteljes hangzás érdekében. Ezeknek hála a szobában mindenki érezni fogja a zene erejét, akárhol van is.
Az ULT TOWER 9 25 órás akkumulátoros üzemidejének köszönhetően a buli soha nem érhet véget, míg az ULT TOWER 9AC beépített akkumulátor nélküli AC csatlakozással is kapható, amely erősebb hangnyomást biztosít. A kényelmes hordozófogantyúnak köszönhetően az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC egyszerűen hordozható vagy felemelhető, míg a stabil kerekek lehetővé teszik, hogy gurítsuk a hangsugárzót, és bárhová magunkkal vigyük a kedvenc zenéinket.
Az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC nem csak a zenét játssza le – minden helyen teljes fesztiválhangulatot teremt. A 360°-os partifények szinkronizált fényhatásokat hoznak létre, amelyek akár 100 kompatibilis hangszóróval is összekapcsolhatók, így a világítás szinkronban van a zenével – bármilyen térben megteremti a tökéletes partihangulatot.
Az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC olyan szórakoztató és kényelmi funkciókkal is rendelkezik, mint a karaoke- és gitárbemenet, valamint az egyedülálló TV Sound Booster funkció, amely lehetővé teszi, hogy a koncertfelvételektől a filmekig mindent a legintenzívebb audiovizuális hangzással lehessen élvezni.
Zene bárhol az ULT FIELD 5 és ULT FIELD 3 révén:
Bárhol élvezhetjük a ritmust az ULT FIELD 5 és ULT FIELD 3 készülékekkel, amelyek vállpánttal rendelkeznek, hogy könnyedén magunkkal vihessük a kedvenc dalainkat.
Az ULT FIELD 5 kimagasló zenei élményt nyújt az erőteljes, feljavított basszus révén, míg az ULT FIELD 3 kompakt vázból szolgáltat erős basszust.
A magával ragadó ULT POWER SOUND-ot az ULT FIELD 5 és az ULT FIELD 3 készülékekkel tapasztalhatjuk meg. Az eszközöket úgy tervezték, hogy feljavított basszust nyújtsanak: az ULT gomb megnyomásával a hallgató még jobban bevonódhat minden zenébe. Az ULT FIELD 5 kétféle erőteljes basszushangzással rendelkezik: az ULT1-et a mély, alacsony frekvenciás basszushoz, az ULT2-t pedig az erőteljes, ütős basszushoz kell választani. Az ULT FIELD 3-on az ULT POWER SOUND feljavított basszushangzását az ULT gomb megnyomásával lehet bekapcsolni.
Az ULT FIELD 5 technológiája harmóniában működik a jobb hangminőség érdekében. Az X-Balanced Speaker Unit tiszta és erőteljes hangzást produkál, a magas frekvenciákhoz éles és tágas hangzást biztosító magassugárzóval. A passzív sugárzók a basszushangzás fokozására vannak optimalizálva – az összhatás olyan, amit azonnal meg kell osztani a barátokkal.
Az ULT FIELD 3 olyan teljesítményt kínál, amely nem megy a tisztaság rovására. A hangszóró erőteljes hangzást és kristálytiszta emberi hangot ad a 2 irányú aktív meghajtó kialakításnak köszönhetően, amely egy dedikált mélynyomót és egy magassugárzót tartalmaz. Ráadásul az oldalsó passzív sugárzók elrendezését a mélyhangzás erősítése érdekében optimalizálták.
A levehető vállpánt tökéletes a mozgásban lévő emberek számára. A vállpántok többféle hordozási lehetőséget kínálnak; lóghat az oldalon, vagy bárhova felfüggeszthető, hogy a kedvenc helyszíneken lehessen élvezni a hangzást. A hangszóró ideális a kerékpáros, gördeszkás vagy gyalogos kalandokhoz is. Az ULT FIELD 5 és az ULT FIELD 3 esetében fekete és törtfehér színek közül lehet választani, az ULT FIELD 3 pedig erdőszürke színváltozatban is kapható.
Az ULT FIELD 5 lenyűgöző 25 órás akkumulátorkapacitásával akár egész éjszaka életben tartható a buli, míg az ULT FIELD 3 akár 24 órán át is energiát biztosít.
Az IP66-os és IP67-es minősítésű víz- és porállóság révén az ULT FIELD 5 és az ULT FIELD 3 készen áll arra, hogy a medence mellett, a parkban vagy bárhol máshol használják, függetlenül attól, hogy mennyire poros a felület – és a lemosás sem jelent gondot. A hangszórók sós víznek is ellenállnak, ami azt jelenti, hogy a tengerparton is élvezhető a zene.
Az ULT FIELD 5 a 360°-os bulifényekkel kelti életre a bulit. Mindkét hangszóró egyéb kényelmi funkciókat is tartalmaz, mint például a Party Connect, a többpontos kapcsolat, a Bluetooth® Fast Pair és az USB töltőport.

Sony ULT Mic
Hangos éneklés az ULTMIC1 mikrofonnal
Az ULTMIC1 is bekerül az ULT POWER SOUND sorozatba. Akár egyénileg, akár egy társsal szeretne valaki előadni, az ULTMIC1 mikrofonnal a reflektorfénybe állhat, hogy minden alkalommal fantasztikusan szóljon a dal. Ezeket a vezeték nélküli mikrofonokat úgy tervezték, hogy zökkenőmentesen párosíthatók legyenek az ULT POWER SOUND sorozatú hangszóróinkkal: a mikrofonportba dugott dongle segítségével azonnal összekapcsolódik a két nagyszerű hangzású vezeték nélküli mikrofon, hogy kivételesen tiszta énekhangot biztosítsanak.
Közös együttműködés Post Malone globális szupersztárral
A Sony a „For The Music” márkakampányának részeként a globális szupersztárral, Post Malone-nal együttműködve dobta piacra az új ULT POWER SOUND sorozatot. Nemzedékének egyik legbefolyásosabb, műfaji határokat áttörő művészeként Post Malone a hitelesség, a kreativitás és a kapcsolódás szellemét testesíti meg – olyan értékeket, amelyek a Sony audioinnovációs megközelítésének középpontjában állnak.
„Mindig is azt akartam, hogy a zenét személyesnek érezzük, és a Sonyval való együttműködés lehetőséget ad arra, hogy olyasmit hozzunk létre, ami az embereket valóban közelebb hozza a zenéhez”
– mondta Post Malone.
„Ez az ULT POWER SOUND sorozat őrületes, tényleg mindenkinek meg kellene tapasztalnia.”
Az együttműködés ebben a hónapban indul a Sony új ULT POWER SOUND sorozatának megjelenésével. A partneri együttműködés további részleteit a következő hónapokban jelentik be.
Környezettudatosság
Az ULT POWER SOUND sorozat tervezésekor nemcsak a kiváló hangminőség biztosítása fontos a Sony számára, hanem a vállalat a környezetre is tekintettel van. Az ULT FIELD 5, ULT FIELD 3 és ULTMIC1 csomagolóanyagaiban egyáltalán nem használnak műanyagot. Ez is tükrözi, miként törekednek a termékek környezeti hatásának csökkentésére.
Elérhetőség
Az ULT TOWER 9, az ULT FIELD 5, az ULT FIELD 3, és az ULTMIC1 2025 áprilisától elérhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A mobiltelefonok piacán is hódít az AI
24 százalékkal több mobiltelefont értékesítettek a novemberi „cyber” akcióban a Magyar Telekomnál, mint egy átlagos hónapban.
A november sztár készüléke az iPhone 17 Pro Max volt, 256 GB memóriával. Az ügyfelek nagyon magas arányban továbbra is részletre vásárolnak, hűségidő vállalásával, hogy ezzel is maximalizálják az elérhető kedvezményeket. Az akció alatt az idei átlagos forgalomhoz képest megduplázódott az online vásárolt készülékek aránya, a legmagasabb elérhető extra kedvezmény pedig elérte a 44 ezer forintot a szolgáltatásokhoz kapcsolódó készüléktámogatáson felül.
Jelentősen, 24 százalékkal nőtt a mobiltelefonok értékesítése a Magyar Telekomnál a novemberi „cyber” hónap akció keretén belül. A lakossági ügyfelek legnagyobb része továbbra hűséggel vásárol készüléket, kihasználva az elérhető kedvezményeket és a részletfizetési lehetőséget – ez nem változott a novemberi kedvezményes időszakban sem. Az ügyfelek a múlt hónapban a szolgáltatásokhoz kapcsolódó készüléktámogatáson felül akár 44 ezer forint kedvezménnyel is vásárolhattak új mobilt, okosórát, tabletet, notebookot, TV készüléket, okosmonitort vagy meghatározott játékkonzolt.
A legnépszerűbb mobilok a cyber novemberben belépő kategóriában a Samsung Galaxy A17, a Xiaomi Redmi 15C és a Honor 400 LITE voltak, míg a középkategória első három helyezettje a Samsung Galaxy A56, a Xiaomi 15T Pro5G és a Xiaomi 15T 5G. Csúcskategóriában és összességében is taroltak az iPhone készülékek: a kategória és a teljes novemberi értékesítés győztese az iPhone 17 Pro Max (256GB), a kategória másik két helyezettje pedig az iPhone 16 és 15 készülékek voltak.
Az online csatornák népszerűsége tovább nőtt: a novemberi forgalom duplázta az idei átlagos havi online értékesítést. Új rekordot döntött a felújított készülékek eladása is, a korábbi használt készülékeknél mért havi rekord másfélszeresére nőtt a múlt hónapban.
„Folyamatosan azért dolgozunk, hogy digitális megoldásainkkal – készülékekkel és szolgáltatásokkal egyaránt – minél több ügyfelünk számára teremtsünk lehetőséget az előrelépésre. Ezért örülünk cyber akciónk sikerének, hiszen az újabb, egyre több funkciót kínáló készülékek a digitális megoldásokban is előrelépést jelentenek. Azt látjuk például a készülékeknél, hogy a mesterséges intelligencia már nem kizárólag a csúcskategóriás mobilok kiváltsága, hanem egyre több mobilban alapfunkcióként is megjelenik; az egyre növekvő adatforgalommal párhuzamosan pedig a memóriát illetően is az egyre nagyobb tárhelyek mellett teszik le voksukat az ügyfelek”
– mondta el Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
A hazai felnőtt lakosság által használt mobilkészülékek kora átlagosan 2,8 év, ami minimális elmozdulást jelent csupán az elmúlt 5 évben (2020: 3 év)1. Új készüléket a döntő többség (73%) akkor vásárol, ha az előző már nem működik megfelelően, ezen belül is előfordul, hogy az előző váratlanul, hirtelen meghibásodik (29% tapasztalt már ilyet). Körülbelül minden negyedik okostelefon használó (28%) az akkumulátoridő nem megfelelő teljesítménye esetén dönt új készülék vásárlása mellett. Vannak olyanok, akik a hűségidő lejártakor automatikusan új eszközt vásárolnak (12%), 5% pedig fix időközönként (pl. kétévente) vásárol új mobiltelefont.2
Új készülék kiválasztásánál a Magyar Telekom tapasztalatai szerint az akkumulátor kapacitása, a kamera funkciók, valamint a memória mérete a legfontosabb kiválasztási szempont. Várhatóan ezek a paraméterek a jövőben kiegészülnek az AI képesség meglétével – idén azonban ez még kisebb hangsúllyal jelenik meg az ügyfelek döntéseiben.
1 MSD, Market Share and Demand kutatás/2024, 18+ hazai lakosságra reprezentatív minta
2 PWC, e-kereskedelmi kutatás/2025, digitálisan affinis hazai felnőtt lakosságra reprezentatív minta
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Még letisztultabb felhasználói élményt hoz a One UI 8.5 bétaverziója
A Samsung bemutatja a One UI 8.5 bétaverzióját, amely megkönnyíti a kreatív tartalmak létrehozását és a biztonságos kapcsolattartást a vállalat okoseszközein.
A One UI 8.5 lehetővé teszi, hogy a felhasználók kevesebb erőfeszítéssel, hatékonyabban tudjanak dolgozni, és olyan frissítéseket hoz magával, amelyek tovább növelhetik a teljesítményt, megkönnyíthetik az eszközkezelést és fokozott biztonságot nyújthatnak.
One UI 8.5: Mit jelent a tartalomgyártásban?
A One UI 8.5 a tartalmak létrehozását és megosztását is jelentősen megkönnyítheti. A frissített Fotósegéddel[i] a felhasználók megszakítás nélkül generálhatnak új képeket. A funkciói lehetővé teszi, hogy folyamatosan szerkesszék a fényképeket, anélkül, hogy minden egyes változatot külön el kellene menteniük. Miután végeztek a módosításokkal, az összes változatot áttekinthetik a szerkesztési előzményekben és egyszerűen kiválaszthatják a kedvenceiket.
A megosztás is gördülékenyebb a Quick Share[ii] fejlesztéseinek köszönhetően, amely képes lehet felismerni a fotókon szereplő személyeket és felajánlja a közvetlen küldés lehetőségét a képekhez tartozó kontaktoknak.
Hogyan segíti a One UI 8.5 az eszközök közötti csatlakoztathatóságot?
Az új, eszközök közötti csatlakozást támogató funkciók megkönnyítik azok kezelését, legyen szó fájkezelésről, a hálózatmegosztásáról vagy a közeli eszközökkel való kommunikációról. A Hangközvetítés[iii] az Auracast segítségével egyszerű kommunikációt tesz lehetővé a közeli LE Audio technológiát támogató eszközökkel. A különböző médiaforrásokból származó hangok mellett a felhasználók mostantól a saját hangjukat is közvetíthetik Galaxy okostelefonjuk beépített mikrofonjával. Ez a megoldás kiválóan használható például túrákon vagy rendezvényeken.
A Tárhelymegosztás[iv] még gördülékenyebb felhasználói élményt biztosít a Galaxy ökoszisztémában azáltal, hogy más Galaxy eszközökön, például táblagépeken és PC-ken tárolt fájlokat közvetlenül a Saját fájlok alkalmazásban is elérhetővé tesz. Emellett lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy más Samsung eszközökről, például a tévéjükről is hozzáférjenek az okostelefonjukon lévő fájlokhoz.
Hogyan maradnak védettek a Galaxy eszközök?
A One UI 8.5 tovább erősíti az eszközök védelmét, és könnyen áttekinthetővé teszi a biztonsági beállításokat. A Lopásvédelem biztosítja az okostelefonok és a rajtuk tárolt adatok biztonságát elvesztés vagy lopás esetén is. A rendszer automatikusan zárolja a képernyőt, ha egymás után túl sok sikertelen kísérlet történik a személyazonosság ujjlenyomatos, PIN-kódos vagy jelszó alapú ellenőrzésre. A Személyazonosság-ellenőrzés a korábbinál is több beállítást véd, így egy extra biztonsági szintet biztosít kritikus helyzetekben.
Elérhetőség
A One UI 8.5 bétaverziója december 8-tól válik elérhetővé a programban részt vevő országokban[v], elsőként a Galaxy S25 sorozat készülékein. A felhasználók a Samsung Members alkalmazáson keresztül jelentkezhetnek a programba.
[i] A Fotósegéd Generatív szerkesztés funkciójának használatához hálózati kapcsolat és Samsung-fiókba való bejelentkezés szükséges. A Generatív szerkesztéssel a fénykép mérete módosulhat, legfeljebb 12 MP-ig. A kép mentésekor látható vízjel kerül a képre, jelezve, hogy a kép mesterséges intelligencia használatával készült. A generált kép pontossága és hitelessége nem garantált. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[ii] Elérhető a One UI 2.1 vagy újabb és az Android Q vagy újabb operációs rendszerrel működő eszközökön. A Quick Share használatához Bluetooth Low Energy és WiFi kapcsolat is szükséges. A tényleges sebesség a készülékektől, a hálózat állapotától és a felhasználói környezettől függően eltérő lehet. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[iii] Kizárólag a Galaxy S25 sorozat eszközein érhető el, beleértve a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra modelleket. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[iv] A funkció használatához minden eszköznek ugyanazon Samsung-fiókba kell bejelentkeznie, illetve Wi-Fi és Bluetooth kapcsolat szükséges. A Tárhelymegosztás a One UI 7 vagy újabb verzióval és 5.15 vagy újabb kernel verzióval rendelkező Galaxy okostelefonokon és tableteken, valamint Galaxy Book2 vagy újabb (Intel) és Galaxy Book4 vagy újabb (Arm) modellekkel, valamint a 2025 után kiadott U8000 és újabb Samsung Smart TV modelleken érhető el. A funkciók elérhetősége régiótól és modelltől függően változhat. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[v] A bétaprogram Magyarországon nem lesz elérhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Több mint 5 ezer diák és pedagógus vallott: nem várt hatásai lettek az 1 éve bevezetett iskolai mobiltilalomnak
A 2024 szeptemberében bevezetett mobiltilalomtól sokan tartottak: számos diák csalódott volt és félt attól, hogy szükség esetén nem éri el szüleit.
Kiderült: a diákok véleménye azóta sokat változott, a szakképző intézményekben jelentősen javult a fegyelem, miközben a tantestületekben látványos generációs törésvonal rajzolódott ki. A Jójegy összesen több mint 5 ezer diák és pedagógus véleményét vizsgálta az intézkedés eredményeiről.
A Jójegy 2025 őszén készített felmérésben összesen 4 890 diák és 188 pedagógus vett részt, így Magyarország talán legnagyobb, független vizsgálatává vált az iskolai mobilhasználatról. A válaszadó diákok intézménytípus szerinti megoszlása jól tükrözi az iskolai oktatás sokszínűségét: 30,1% gimnáziumban, 31,3% technikumban, 22,5% szakképző iskolában és 16,1% általános iskolában tanul. Ez a minta lehetővé tette az intézménytípusok közötti különbségek, például a jegyekben és figyelemben tapasztalható változások pontos feltérképezését. A válaszadó pedagógusok közül a legtöbben (34%) gimnáziumokból érkeztek. A technikumi tanárok aránya 27,1%-ot, a szakképzők tanárai 12,8%-ot, az általános iskolák tanárai 20,2%-ot, egyéb intézmények (pl. zeneiskola) oktatói pedig 5,9%-ot tett ki. Így a felmérés nemcsak a diákok, hanem a tantestületek tapasztalatait is kiegyensúlyozottan mutatja, ráadásul lehetőséget ad a generációs és pedagógiai különbségek vizsgálatára egyaránt.

A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform (KRPR.hu)
Érzelmi hullámvasútra kerültek a diákok: nagyon kevesen örültek a mobiltilalomnak
A mobiltilalomhoz kapcsolódó rendelet bejelentését követően a diákok 32%-a reagált negatívan: 16% szomorú vagy csalódott, 8% dühös volt, 6%-uk pedig szorongott. Mindössze 6% örült a változásnak, viszont a legtöbb diákot semlegesen érintett a szabályozás híre.
„Felmérésünkből kiderült az is, hogy a sokakban megjelent kezdeti düh nem öncélú volt. A legtöbb diák az órarendje miatt a Krétához és a szülői elérhetőséghez fűződő félelmét élte meg”
– mondta Mester Márk, a kutatást végző Jójegy társalapítója.
A tanév során azonban a diákok közel felénél változott az érzelmi állapot: tízből nyolc diák a dühös elutasítástól a beletörődés vagy a pozitív felismerés felé mozdult el. Kiemelkedő volt a szociális felismerés a diákoknál: 47,5%-a többet beszélgetett a szünetekben.
„Látványos eredmény, hogy a szünetekben visszatért a diákok közötti offline kommunikáció”
– emelte ki Mester Márk, aki hozzátette, hogy a digitális eszközöknek és lehetőségeknek is megvan ugyanakkor a megfelelő helye és szerepe, ráadásul az otthoni tanulásban is sokat segíthetnek.
Jelentős különbségek a tanulmányi eredményekben: a diákok negyede javított
A jegyek tekintetében szintén kimutatható volt a pozitív hatás, azonban intézménytípusonként érdemben eltérő eredmények születtek. A gimnáziumban tanulóknak csak 15-18%-a tapasztalt javulást, viszont technikumi és szakképző iskolákban tanulók esetén ez a szám nagyjából a duplája. Összességében a diákok 23,5%-a, azaz közel negyede érezte, hogy a tiltás pozitív irányba mozdított a tanulmányi eredményén. Ezzel szemben mindössze 5,8%-a tapasztalt romlást. A figyelem és aktivitás tekintetében a hatás kevésbé markáns, de itt is jelentős. A diákok harmada, egész pontosan 36,4%-a figyelt jobban, de csak 20,6% lett aktívabb szóban az órákon.
„A telefon elvétele nem fog varázsszóra eredményt hozni: a figyelem nő, de a motivációt a pedagógusnak kell támogatnia. A passzivitás tehát akár más okokra is visszavezethető”
– tette hozzá a Jójegy társalapítója.
Nem a közösségimédia-felületek hiányoznak leginkább a diákoknak
A diákok több mint fele (54%-a) visszaengedné a mobiltelefont az iskolákba, de a válaszok mögött nem a közösségimédia-felületek vagy a játékok iránti vágy húzódott. A leggyakoribb indokok 17%-kal a „biztonsági lánc” (pl. szülők elérhetősége), 15%-kal a „digitális svájci bicska” (pl. Kréta, órarend, buszmenetrend), valamint 8%-kal a szünetekben történő zenehallgatás voltak.
„Volt, aki azt nyilatkozta: »Nem lógni akarok, csak tudni, hogy elérhető vagyok, ha baj van«”
– hangsúlyozta Mester Márk.

A Jójegy alapítói – bal oldalt Nyiri Donát és jobb oldalt Mester Márk (KRPR.hu)
A tanárok háromnegyede bevonná a diákokat is a szabályok kialakításába
A pedagógusok is elmondták véleményüket a mobiltilalomról. Közülük 79,3%-uk jogosnak tartotta a telefonhasználat korlátozását, ami erős szakmai konszenzust jelez a rendelet mellett. A tanárok 47,9%-a szerint a telefonok elvétele erősebb órai figyelmet hozott a diákoknál, 34%-uk tapasztalt növekedést az órai aktivitásban, sőt a fegyelmezési esetek száma is csökkent 46,8%-uk szerint. A tanárok szerint is látványos a közösségi élet újjáéledése: a pedagógusok 82,2%-a szerint a diákok többet beszélgetnek, a folyosók visszakapták régi látképüket, ismét nem a telefonokat bújó fiatalok látványa fogadja őket. A kutatás azonban rámutatott egy látványos generációs törésvonalra is.
„A több mint 10 éve tanító pedagógusok inkább a szigorú, mobiltelefont leadós módszert támogatják. Ezzel szemben a fiatalabb, 2-5 éve tanítók közül sokan nyitottak lennének a rugalmasabb megoldásokra. Sokan kifejtették az órai mobiltelefon-használat előnyeit, amikor az a tanítás szerves részévé válik, mint például a Kahoot vagy AI-eszközök használatakor. Ez a megoszlás a tantestületekben élesen kirajzolódott, de egyértelmű volt, hogy a diákok bevonása a szabályok kialakításába 75%-uk szerint előnyös lenne”
– mondta a Jójegy társalapítója.
A mobiltelefonok és a megfelelő digitális eszközök az iskolán kívül érdemben segíthetnek
A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform, amely a megújult érettségi követelményekhez és a központi felvételihez igazodó digitális tananyagokat, animált videókat, gyakorlófeladatokat és vizsgaszimulációt kínál. Alapítói a népszerű, közel félmillió feliratkozóval rendelkező Tízes Lista YouTube-csatorna létrehozói is. A startup rövid idő alatt az egyik leggyorsabban növekvő hazai edukációs márkává vált. Mivel kínálatukban a középiskolai felvételire és az érettségire felkészítő modulok egyaránt megtalálhatóak, így a Jójegy több éven át komplex tananyagokkal támogathatja a diákok tanulmányait, középiskolai felvételire készüléstől, egészen az érettségi letételéig.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás2 hét ago
Pamkutya könyv – Osbáth Norbert: Amiről nem készült fotó
-
Gazdaság2 hét ago
Generációk és percepciók: másért szeretik az irodai munkát az eltérő generációkhoz tartozók
-
Gazdaság2 hét ago
A Time Lock Encryption új korszakot nyit
-
Egészség2 hét ago
Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez
-
Ipar2 hét ago
Európába is megérkezett a Schneider Electric új energiatároló megoldása, a Boost Pro
-
Ipar2 hét ago
3D nyomtatással a hatékony skálázásért
-
Okoseszközök2 hét ago
Digitalizálják a Pergamon-oltárt
-
Ipar2 hét ago
Adathigiénia nélkül nincs AI-siker







