Connect with us

Okoseszközök

A Sony a globális szupersztár Post Malone-nal együttműködve bemutatja az ULT POWER SOUND három új hangszóróját

A Sony bejelentette az ULT POWER SOUND széria bővítését olyan eszközökkel, amelyeket úgy terveztek, hogy a hallgató azt érezze, mintha az első sorban állna a koncerten.

A „Massive Bass. Ultimate Vibe.” szlogennel az ULT TOWER 9, az ULT TOWER 9AC, az ULT FIELD 5 és az ULT FIELD 3 a zene szerelmeseinek készült, és az ULT gomb megnyomásával erőteljes basszust és mély, dinamikus hangzást produkál, ami megdobogtatja a szívet. Az ULTMIC1 – az ULT POWER SOUND sorozattal kompatibilis vezeték nélküli mikrofonpár – szintén az új kínálat részét képezi.

Sony ULT Tower

Az erőteljes basszus és a markánsabb hangzás érzése az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC termékekkel:

Az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC erőteljes basszust és markáns, páratlan hangnyomást kínál a bulihangszóró modellben. A vezeték nélküli ULT TOWER 9-nek köszönhetően a zene mindenhová elkísérhet, a hálózati tápellátású ULT TOWER 9AC pedig még erőteljesebb hangzást biztosít. Az ULT gomb megnyomásával két izgalmas basszus üzemmódhoz lehet hozzáférni: az ULT1 a mélyebb, alacsonyabb frekvenciájú basszushoz és az ULT2 az erőteljes, ütős basszushoz. Ráadásul a 360°Party Sound funkcióval a szoba minden sarkába eljuthat a buli. Az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC négy magassugárzóval rendelkezik, amelyek tiszta hangzást továbbítanak mind a hangsugárzó elülső, mint a hátulsó részébe, két középsugárzóval a tiszta emberi hangért. A hangszórók a Sony X-Balanced Speaker Unitot is tartalmazzák, a tiszta és erőteljes hangzás érdekében. Ezeknek hála a szobában mindenki érezni fogja a zene erejét, akárhol van is.

Az ULT TOWER 9 25 órás akkumulátoros üzemidejének köszönhetően a buli soha nem érhet véget, míg az ULT TOWER 9AC beépített akkumulátor nélküli AC csatlakozással is kapható, amely erősebb hangnyomást biztosít. A kényelmes hordozófogantyúnak köszönhetően az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC egyszerűen hordozható vagy felemelhető, míg a stabil kerekek lehetővé teszik, hogy gurítsuk a hangsugárzót, és bárhová magunkkal vigyük a kedvenc zenéinket.

Az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC nem csak a zenét játssza le – minden helyen teljes fesztiválhangulatot teremt. A 360°-os partifények szinkronizált fényhatásokat hoznak létre, amelyek akár 100 kompatibilis hangszóróval is összekapcsolhatók, így a világítás szinkronban van a zenével – bármilyen térben megteremti a tökéletes partihangulatot.

Az ULT TOWER 9 és az ULT TOWER 9AC olyan szórakoztató és kényelmi funkciókkal is rendelkezik, mint a karaoke- és gitárbemenet, valamint az egyedülálló TV Sound Booster funkció, amely lehetővé teszi, hogy a koncertfelvételektől a filmekig mindent a legintenzívebb audiovizuális hangzással lehessen élvezni.

Zene bárhol az ULT FIELD 5 és ULT FIELD 3 révén:

Bárhol élvezhetjük a ritmust az ULT FIELD 5 és ULT FIELD 3 készülékekkel, amelyek vállpánttal rendelkeznek, hogy könnyedén magunkkal vihessük a kedvenc dalainkat.

Az ULT FIELD 5 kimagasló zenei élményt nyújt az erőteljes, feljavított basszus révén, míg az ULT FIELD 3 kompakt vázból szolgáltat erős basszust.

A magával ragadó ULT POWER SOUND-ot az ULT FIELD 5 és az ULT FIELD 3 készülékekkel tapasztalhatjuk meg. Az eszközöket úgy tervezték, hogy feljavított basszust nyújtsanak: az ULT gomb megnyomásával a hallgató még jobban bevonódhat minden zenébe. Az ULT FIELD 5 kétféle erőteljes basszushangzással rendelkezik: az ULT1-et a mély, alacsony frekvenciás basszushoz, az ULT2-t pedig az erőteljes, ütős basszushoz kell választani. Az ULT FIELD 3-on az ULT POWER SOUND feljavított basszushangzását az ULT gomb megnyomásával lehet bekapcsolni.

Az ULT FIELD 5 technológiája harmóniában működik a jobb hangminőség érdekében. Az X-Balanced Speaker Unit tiszta és erőteljes hangzást produkál, a magas frekvenciákhoz éles és tágas hangzást biztosító magassugárzóval. A passzív sugárzók a basszushangzás fokozására vannak optimalizálva – az összhatás olyan, amit azonnal meg kell osztani a barátokkal.

Az ULT FIELD 3 olyan teljesítményt kínál, amely nem megy a tisztaság rovására. A hangszóró erőteljes hangzást és kristálytiszta emberi hangot ad a 2 irányú aktív meghajtó kialakításnak köszönhetően, amely egy dedikált mélynyomót és egy magassugárzót tartalmaz. Ráadásul az oldalsó passzív sugárzók elrendezését a mélyhangzás erősítése érdekében optimalizálták.

A levehető vállpánt tökéletes a mozgásban lévő emberek számára. A vállpántok többféle hordozási lehetőséget kínálnak; lóghat az oldalon, vagy bárhova felfüggeszthető, hogy a kedvenc helyszíneken lehessen élvezni a hangzást. A hangszóró ideális a kerékpáros, gördeszkás vagy gyalogos kalandokhoz is. Az ULT FIELD 5 és az ULT FIELD 3 esetében fekete és törtfehér színek közül lehet választani, az ULT FIELD 3 pedig erdőszürke színváltozatban is kapható.

Az ULT FIELD 5 lenyűgöző 25 órás akkumulátorkapacitásával akár egész éjszaka életben tartható a buli, míg az ULT FIELD 3 akár 24 órán át is energiát biztosít.

Az IP66-os és IP67-es minősítésű víz- és porállóság révén az ULT FIELD 5 és az ULT FIELD 3 készen áll arra, hogy a medence mellett, a parkban vagy bárhol máshol használják, függetlenül attól, hogy mennyire poros a felület – és a lemosás sem jelent gondot. A hangszórók sós víznek is ellenállnak, ami azt jelenti, hogy a tengerparton is élvezhető a zene.

Az ULT FIELD 5 a 360°-os bulifényekkel kelti életre a bulit. Mindkét hangszóró egyéb kényelmi funkciókat is tartalmaz, mint például a Party Connect, a többpontos kapcsolat, a Bluetooth® Fast Pair és az USB töltőport.

Sony ULT Mic

Hangos éneklés az ULTMIC1 mikrofonnal

Az ULTMIC1 is bekerül az ULT POWER SOUND sorozatba. Akár egyénileg, akár egy társsal szeretne valaki előadni, az ULTMIC1 mikrofonnal a reflektorfénybe állhat, hogy minden alkalommal fantasztikusan szóljon a dal. Ezeket a vezeték nélküli mikrofonokat úgy tervezték, hogy zökkenőmentesen párosíthatók legyenek az ULT POWER SOUND sorozatú hangszóróinkkal: a mikrofonportba dugott dongle segítségével azonnal összekapcsolódik a két nagyszerű hangzású vezeték nélküli mikrofon, hogy kivételesen tiszta énekhangot biztosítsanak.

Közös együttműködés Post Malone globális szupersztárral

A Sony a „For The Music” márkakampányának részeként a globális szupersztárral, Post Malone-nal együttműködve dobta piacra az új ULT POWER SOUND sorozatot. Nemzedékének egyik legbefolyásosabb, műfaji határokat áttörő művészeként Post Malone a hitelesség, a kreativitás és a kapcsolódás szellemét testesíti meg – olyan értékeket, amelyek a Sony audioinnovációs megközelítésének középpontjában állnak.

„Mindig is azt akartam, hogy a zenét személyesnek érezzük, és a Sonyval való együttműködés lehetőséget ad arra, hogy olyasmit hozzunk létre, ami az embereket valóban közelebb hozza a zenéhez

– mondta Post Malone.

„Ez az ULT POWER SOUND sorozat őrületes, tényleg mindenkinek meg kellene tapasztalnia.”

Az együttműködés ebben a hónapban indul a Sony új ULT POWER SOUND sorozatának megjelenésével. A partneri együttműködés további részleteit a következő hónapokban jelentik be.

Környezettudatosság

Az ULT POWER SOUND sorozat tervezésekor nemcsak a kiváló hangminőség biztosítása fontos a Sony számára, hanem a vállalat a környezetre is tekintettel van. Az ULT FIELD 5, ULT FIELD 3 és ULTMIC1 csomagolóanyagaiban egyáltalán nem használnak műanyagot. Ez is tükrözi, miként törekednek a termékek környezeti hatásának csökkentésére.

Elérhetőség

Az ULT TOWER 9,  az ULT FIELD 5, az ULT FIELD 3, és az ULTMIC1 2025 áprilisától elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

Tökéletes stílus tetőtől talpig – a Braun újdonságaival

Braun AIO7 560

Kutatások szerint ma már 10-ből 6 Z generációs férfinak van szakálla¹, miközben a férfiak csaknem fele legalább részben eltávolítja testszőrzetét² – ez is jól mutatja, hogy a férfiak egyre tudatosabban formálják megjelenésüket. Erre az igényre reagálva a Braun megújult férfi szépségápolási portfóliója, valamint továbbfejlesztett multifunkciós trimmelői egyszerre kínálnak gyengédséget, precizitást és sokoldalúságot. A modern eszközöknek köszönhetően soha nem volt ilyen egyszerű elérni a kívánt stílust – legyen szó szakállformázásról vagy testszőrzet-ápolásról.

A Braun – a szépségápolási készülékek piacvezető német gyártója – bejelentette a szakállvágók, testszőrzetnyírók és multifunkciós trimmelők új, továbbfejlesztett portfóliójának bevezetését, hogy mindenki számára tökéletes megoldást kínáljon bármilyen stílus formázásához. Több évtizedes tapasztalattal a férfi szépségápolás terén, valamint az innováció és a minőség iránti töretlen elkötelezettséggel, a Braun bemutatja az új Braun Series 9 szakállvágót (BT9), a Braun Series 7 testszőrzetnyírót (BG7) és a Braun multifunkciós (All-in-One) Series 7 trimmelő készüléket (AIO7). Mostantól könnyedén és magabiztosan elérheti a kívánt stílust otthona kényelmében – legyen szó a szakáll precíz, határozott vonalairól vagy a simára borotvált testről.

Egyre több férfi visel szakállat, akik mind precíz átmenetekre, éles kontúrokra és határozott vonalakra vágynak. Az új Series 9 szakállvágó (BT9) a Braun eddigi legjobb trimmelője, amely professzionális precizitást és 100% kontrollt biztosít még a legerősebb szakáll esetén is. A készülék élettartamáig ultraéles ProBlade pengének köszönhetően, amelyet a legmakacsabb szakállszőrzet precíz vágására terveztek, valamint az extra PowerBoost üzemmódnak, amely maximális vágási hatékonyságot biztosít sűrű szakáll esetén, kevesebb mozdulattal érheti el a tökéletesen egyenletesre nyírt szakállat. Az akár több mint 12-féle borbélyeszköz és kiegészítő segítségével magabiztosan trimmelhet, kontúrformázhat, végezhet apró igazításokat és alakíthat ki átmeneteket; az új PrecisionShave tartozékfej pedig lehetővé teszi, hogy éles, határozott vonalakat képezzen a nyakon és az arcon, a megálmodott stílus tökéletes befejezéséhez.

A fiatalabb generációk egyre többet kísérleteznek a formázással, manapság már gyakrabban kezdik a test szőrtelenítésével, és csak azután kerítenek sort az arcszőrzetre. A Z generáció tagjainak több mint a fele (57%) távolítja el legalább részben az intimszőrzetét, és 42%-uk szőrteleníti a hónalját. A Braun testszőrzetnyíró termékek úgy lettek kialakítva, hogy hibátlan eredményt nyújtsanak még az érzékeny területeken is, valamint SkinGuard technológiával rendelkeznek, amely a bőrfelület megsértése nélkül vágja le a szőrszálakat, így fokozottan óvják a bőrt még az olyan érzékeny területeken is, mint a hónalj vagy az intim területek. A Braun új Series 7 testszőrzetnyíró (BG7) készüléke kifejezetten úgy lett tervezve, hogy az érzékeny területek nehezen hozzáférhető részeit is elérje, és a legsimább bőrt biztosítsa apró vágások vagy horzsolások nélkül. A SmartLight világítás pedig segít, hogy ne maradjon kihagyott szőrszál. A 2 az 1-ben készülék testszőrzetnyírásra és borotválásra egyaránt alkalmas: a Sensitive Trim fésűs fejjel, amely kisimítja a bőrfelületet és minimalizálja a penge érintkezését a bőrrel könnyedén trimmelhet, az új SmoothShave fejjel, amelyet a bőr kényelmének érdekében terveztek pedig borotválhat. Végezetül pedig, AquaGrip markolattal rendelkezik, amelynek köszönhetően kiválóan kézben tartható és irányítható, még a zuhany alatt is.

Azoknak a férfiaknak, akik olyan sokoldalú készülékre vágynak, amellyel könnyedén formázhatnak tetőtől talpig, a Braun multifunkciós trimmelő termékcsaládját kínáljuk, hiszen ezek a készülékek a Braun testszőrzetnyírók és szakállvágók legkiválóbb innovációit ötvözik . A Series 7 multifunciós készülék (AIO7) akár 18 különböző formázó tartozékával könnyedén válthat: a borosta és szakáll professzionális formázására válassza a ProBlade fejet, a test érzékeny területeinek védelmére a SkinGuard technológiát, illetve az új PrecisionShave fejet, ha tökéletes vonalakat szeretne kialakítani az arcán vagy a nyakán, bőrirritáció nélkül.

Braun-AIO7-560

„Ma már a formázás életünk szerves része, hiszen az önmagunkkal való törődés jó érzéssel tölt el minket. Ahogy a stílusok egyre kifinomultabbá és intimebbé válnak az egész testünkön, egyre kevesebbet akarunk hibázni” – nyilatkozta a Braun. „Innovációink középpontjában a fogyasztók állnak, ezért a Braun pontosan tudja, hogy ők mire vágynak: kontrollt és precizitást a tökéletes szakállért, gyengédséget az érzékeny testrészeken a sima bőr érdekében, valamint egy sokoldalú trimmelőt a teljes test formázáshoz. Éppen ezért a Braun új, továbbfejlesztett szakállvágó, testszőrzetnyíró és multifunkciós trimmelő portfóliója az eddigi legjobb termékeiből áll – csúcstechnológiás funkciókat kínál a precizitás, gyengédség és sokoldalúság érdekében. Röviden: a Braun kínálja a legjobb eszközt az áhított stílus könnyed formázásához.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az AI a legemberibb IT projekt

A mesterséges intelligencia bevezetése a vállalatok számára nem elsősorban informatikai kihívás, hanem szervezeti, kulturális és HR-kérdés

A mesterséges intelligencia (AI) térnyerése a munka világában már nem jövőkép, hanem a mindennapok valósága. Miközben vállalatok sorra kísérleteznek új eszközökkel, egyre világosabb: az AI bevezetése nem elsősorban informatikai kihívás, hanem kulturális, szervezeti vagyis HR kérdés. Dr. Tóth Ágnes a Prohuman Zrt vezérigazgatója szerint a siker kulcsa nemcsak abban rejlik, milyen technológiát választunk, hanem abban, hogyan készítjük fel az embereket a szoros együttműködésre.

A mesterséges intelligencia néhány év alatt az egyik legfontosabb vektorrá vált a vállalati döntéshozók problématérképén. A ChatGPT és más generatív AI eszközök megjelenésével a kérdés már rég nem az, hogy érdemes-e foglalkozni a technológiával, hanem az, hogy miként és mire lehet jól alkalmazni úgy, hogy a vállalat versenyképességét növelje. Az, hogy sok cégnél az AI-bevezetés nem hozza meg a remélt eredményeket, azt mutatja: az eszköz önmagában kevés a sikerhez – az igazi kihívás abban rejlik, hogy a szervezetek hogyan tudnak kultúrában, működésmódban és gondolkodásban alkalmazkodni az új világhoz. Azaz, hogyan tudják az embereket, a kollégákat felkészíteni az új munkavégzésre.

„A mesterséges intelligencia bevezetése a legemberibb IT projekt, amibe egy vállalat belefoghat. Elsősorban nem is a technológiáról, hanem az ott dolgozó emberekről szól. A bevezetés sikere azon múlik, hogy hogyan tudunk vele együtt dolgozni – szervezetként, csapatként, egyénenként. Ez nem technológiai vagy IT, hanem sokkal inkább HR feladat.”

– fogalmaz Dr. Tóth Ágnes, a Prohuman Zrt. vezérigazgatója.

Az ellenállás nem technológiai, hanem érzelmi alapú

A piacvezető HR-szolgáltató tapasztalata szerint a mesterséges intelligencia bevezetését övező nehézségek elsősorban nem technikai jellegűek. A modern AI-rendszerek jellemzően könnyen hozzáférhetők, gyorsan beépíthetők lennének, és felhasználóbarát módon működnek. A valódi kihívást az jelenti, hogy miként fogadja a szervezet – vagy még pontosabban: az emberi közösség – ezt az új szereplőt.

„Az ellenállás leggyakoribb oka a félelem. Vannak, akik attól tartanak, hogy elveszítik a munkájukat. Másokban a kétség merül fel, hogy a mesterséges intelligencia leleplezi gyengeségeiket. És olyanok is akadnak, akik egyszerűen csak a megszokott működést féltik, vagy az elembertelenedés folyamatától tartanak. – mutat rá Dr. Tóth Ágnes. –  Ezek az érzések természetesek, és nem lehet őket figyelmen kívül hagyni. A legrosszabb, amit egy szervezet tehet, hogy átlép rajtuk, és csak a technikai oldalt próbálja kezelni. Ha ugyanis a munkatársak nem érzik magukat biztonságban, nem lesznek hajlandók együttműködni az új rendszerrel – még akkor sem, ha az objektíven nézve javítaná a munkájuk minőségét, hatékonyságát.”

Kritikus tömeg: amikor már az a furcsa, ha valaki nem használja

Az AI-jal való kísérletezés, annak átgondolása, hogy mire lehet egyáltalán használni mondjuk a generatív nyelvek által nyújtott megoldásokat egy szervezeten belül nem tud hatékonyan terjedni úgy, hogy központilag előírják, és mindenki elkezdi próbálgatni. Akkor működik mindez jól, ha a szervezet tagjai közül elismerjük azokat, akik már eleve próbálták, így egyre többen kezdik el önként alkalmazni, és egymástól tanulva alakítanak ki jó gyakorlatokat. A Prohuman javaslata, hogy a bevezetés első szakaszában érdemes azonosítani azokat a kollégákat, akik nyitottak az újdonságokra, és szívesen kísérleteznek és őket megnyerni „AI nagykövetnek”.

„Nem kell mindenkit egyszerre meggyőzni, elég, ha elérjük a kritikus tömeget – amikor már nem az a furcsa, ha valaki használja, hanem az, ha valaki még nem. Az elején nem az számít, hogy ki ért a technológiához a kollégák közül, hanem az, hogy ki meri kipróbálni, mer vele kísérletezni és tapasztalatait megosztani munkatársaival. A változás így a jó példákon keresztül terjed, alulról, nem felülről”

mutat rá a vezérigazgató.

Ezeket az előreszaladó kollégákat nevezi a Prohuman AI-nagykövetnek. Ők nem szakértők vagy technológiai guruk, hanem olyan munkatársak, akik kipróbálnak valamit, és megosztják a tapasztalataikat. A történeteik, sikereik, kudarcaik többet számítanak, mint a formális oktatási anyagok, mert hitelesebbek a kollégák szemében. Ha a kritikus tömeg megvan, a szervezeten belül egyre több olyan történet születik, amelyben az AI segített egyszerűsíteni egy adminisztratív folyamatot, felgyorsítani egy elemzést, vagy előkészíteni egy prezentációt. Ezek a tapasztalatok összeadódnak, és megalapozzák azt a kultúrát, amely már nem fél a mesterséges intelligenciától, hanem partnerként kezeli.

AI-partner: új szerepkör a HR és az üzlet határán

Ahhoz, hogy az AI sikeresen beépüljön a szervezet működésébe, szükség van egy olyan szereplőre, aki érti az üzleti célokat, és egyben tisztában van az AI alapvető működésével. A Prohuman ezt a szerepkört AI-partnernek nevezi, hasonlóan ahhoz, ahogyan korábban a HR-partner pozíciók jelentek meg. Az AI-partner alapvető feladata, hogy hidat építsen az üzleti célok és a technológia között.

„Ebbe az új szerepkörbe olyan embert érdemes kinevezni, aki nem fejlesztő, nem tanácsadó, hanem tolmács: lefordítja az üzleti problémát technológiai kérdéssé, és vissza is fordítja az AI válaszait úgy, hogy az a vezetők és munkatársak számára érthető legyen”

– magyarázza Dr. Tóth Ágnes. Hozzáteszi: a jó AI-partner egyszerre képes átlátni egy szervezet működését, felismerni a javítási lehetőségeket, és elég jól ismeri az AI eszközöket ahhoz, hogy javaslatokat tegyen. Ez a szerep gyakran belső kollégákból alakul ki, aki érti az üzleti folyamatokat, és szívesen foglalkozik új eszközökkel. A lényege azonban nem a technikai mélység, hanem a rendszerszintű gondolkodás és az együttműködési készség.

Az AI-partner segíthet eldönteni, melyik folyamatra érdemes AI-t alkalmazni, mikor kell külső segítséget bevonni, és hol van a pont, ahol az emberi döntés nem váltható ki. Ez a szerep egyre fontosabb lesz azoknál a cégeknél, ahol a mesterséges intelligencia már nemcsak kísérlet, hanem része a napi működésnek.

Tanulás, bizalom, visszajelzés: mesterséges intelligencia, ésszel

Az AI eszközök bevezetése sosem technológiai kérdésként dől el, hanem abban, hogy milyen a szervezeti kultúra. Ahol van bizalom, ott lehet kérdezni, lehet hibázni, lehet tanulni. Ahol nincs, ott a legjobb eszközök sem segítenek. Dr. Tóth Ágnes szerint ezért minden bevezetés három alappillére a képzés, a folyamatos támogatás és a rendszeres visszacsatolás.

„A tanulás nemcsak tréningen történik, hanem akkor is, amikor valaki mer kérdezni, mer kipróbálni valamit, és megosztja a tapasztalatát. A kultúra ott alakul, ahol ezeknek van helye”

– mondja Tóth Ágnes, aki szerint a jövő versenyképessége azon múlik majd, hogy a HR szakemberek képesek lesznek-e hatékonyan kezelni ezeket az új szerepeket és kihívásokat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Rangos fenntarthatósági tanúsítványokat érdemeltek ki az LG 2025-ös OLED televíziói

Világszerte elismert fenntarthatósági tanúsítványokat kaptak az LG Electronics (LG) 2025-ös OLED televíziói.

Ezek a legújabb elismerések is bizonyítják az LG elkötelezettségét a környezeti felelősségvállalás és a fenntarthatóbb világhoz hozzájáruló fejlett termékek megalkotása iránt.

Az LG OLED evo televízói immár ötödik egymást követő évben kapták meg a szén-dioxid-kibocsátásmentes jövőért küzdő globális klímatanácsadó szervezet, a Carbon Trust által kiadott Reducing CO2 és Measured CO2 tanúsítványokat. Ezek a tanúsítványok a termék teljes életciklusát felölelve – a gyártástól kezdve a forgalmazáson át egészen a használatig, illetve az ártalmatlanításig – értékelik az adott termék környezeti hatását.

Az LG OLED tévék kiválóan teljesítettek a szigorú teszteken. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a LED-es technológiákkal ellentétben az OLED-ek önálló fénykibocsátásra képes pixeltechnológiája révén nincs szükség külön képernyő-háttérvilágításra, így csökken a készülékek alkatrészeinek száma, ezáltal pedig a teljes anyagfelhasználás is. Másrészt az LG OLED televíziók ultrakönnyű, szálerősített kompozit anyagokat tartalmaznak, ami kevesebb felhasznált műanyagmennyiséget jelent, illetve a készülék kisebb súlyát eredményezi. Az LG 65 hüvelykes OLED evo tévéje például 20 százalékkal könnyebb, mint az azonos méretű hagyományos LCD televíziók, és 60 százalékkal kevesebb műanyagot is tartalmaz.

Mindennek eredményeképpen az LG arra számít, hogy 2025-ben az OLED tévék gyártásához kapcsolódó műanyagfelhasználás körülbelül 16 000 tonnával lesz majd kisebb ahhoz képest, mint ha ugyanekkora mennyiségű LCD televíziót gyártana a vállalat. Mindemellett az LG számításai szerint a gyártás és a szállítás során keletkező szén-dioxid mennyiségét 84 000 tonnával csökkenti a jövőben, ami megfelel egy 30 éves, 11 000 futballpályányi területű fenyőerdő által évente elnyelt CO2-mennyiségnek.

Szintén idei újdonság, hogy az LG legújabb OLED TV-i elnyerték a világszerte elismert tesztelő és tanúsító szervezet, az Intertek erőforrás-hatékonysági tanúsítványát is. Ez a minősítés egyrészt az anyaghatékonyság alapos értékelését jelenti – amely kiterjed az újrahasznosítható kialakításra, a káros anyagok csökkentett használatára és a könnyű javíthatóságra -, de számításba veszi az energiahatékonyságot és az újrahasznosított műanyagok alkalmazását is. E szigorú szabványoknak való megfelelés bizonyítja az LG fenntarthatóság, valamint a környezettudatos tervezés iránti elkötelezettségét.

2024-ben az LG mintegy 30 százalékban használt fel újrahasznosított műanyagot a  tévéinek gyártásához, ezzel pedig mintegy 6300 tonna plasztikhulladékot hasznosított újra. A vállalat 2025-ben 50 százalékra tervezi növelni az újrahasznosított műanyag arányát, ami évi mintegy 7700 tonnás felhasználásnak felel meg.

„A fenntarthatóság iránti erős elkötelezettségünk része, hogy OLED televízióink a környezettudatos kialakítást ötvözik a kivételes képminőséggel és a fejlett mesterségesintelligencia-funkciókkal”

– mondta Baik Seon-pill, az LG Media Solution Company terméktervezési részlegének vezetője.

„Az innováció és a környezeti felelősségvállalás kéz a kézben járnak, mi pedig továbbra is elkötelezettek vagyunk a bolygó védelme mellett, miközben támogatjuk a jobb életet mindenki számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss