Connect with us

Szórakozás

JátékosLét: a magyar számítógépes játékos kutatás

játékoslét

A NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont idén is a magyar számítógépes játékos társadalmat vizsgálja a hétköznapi játékosokon át a hardcore gamerekig szeptember közepéig kitölthető kérdőívében. A felmérés célja, hogy mind alaposabban megismerjék a játékosokat, rajtuk keresztül a játékok világát, az erre épülő gamifikációt. dr. Fromann Richárd, a központ alapítója felhívta rá a figyelmet, hogy a játékok által a való életben is használható tudásra tehetünk szert, míg Juhász Gergő „Alta”, a JátékosLét szakmai vezető-helyettese azt emelte ki, hogy a játékok valódi emberi kapcsolatokat is létrehoznak szép számban.

A mainstream médiában elsősorban a számítógépes játékok kedvezőtlen, esetenként károsnak nevezett hatásairól tudósítanak, és ritkán hallani arról, hogy ezeknek van-e bármilyen pozitív oldaluk, és ha igen, melyek azok. Ebben kíván segítséget nyújtani az a speciális, nemzetközi viszonylatban is egyedülálló kutatássorozat, amelynek keretein belül a NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont 2011 óta vizsgálja a magyar gamer közösségeket.

2022-ben a kutatás, amelyet már több mint 80 ezren töltöttek ki, a Pixellel és a GameStar magazinnal partnerségben zajlik, aminek köszönhetően a kitöltők között 1 darab gamer széket és 4 db gamer egeret sorsolnak ki.

Már több mint 80 ezren töltötték ki a NetCoGame JátékosLét kutatását

dr. Fromann Richárd, a NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont alapítója 2013 szeptemberében fogalmazta meg a „JátékosLét” kifejezést a „játékos létezés” szavak összevonásából, amelynek jelentéstartalma attól függően változik, hogy az első vagy a második szó a hangsúlyos: ha a „játékos” szóra koncentrálunk, akkor a játékosok kutatására, létezésére vonatkozik, ha pedig a „lét” kifejezés kerül a középpontba, akkor a „játékos” szó már minőségjelzői szerepbe kerül, így gyakorlatilag magára a „gamifikációra” utal, mivel a játékosításban az életünk, a létezésünk válik játékossá.

A JátékosLét Kutatás minden évben nyilvánosságra kerülő adatai és megállapításai alapján 2016-ban írta meg a doktori disszertációját, majd 2017-ben az első gamifikációs szakkönyvet, „JátékosLét – a gamifikáció világa” címmel, amelyben a játékos létről, a játékos világszemléletről tudományosan, történeti, szociológiai és pszichológiai kontextusban elemzi a videojátékok megjelenését és felhasználási lehetőségeit a mai világban.

dr. Fromann Richárd, a NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont alapítója

dr. Fromann Richárd, a NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont alapítója

Problémamegoldás a való életben is a játékok által

„Hiszem, hogy a játékok által jobbá válik a világ – egy játékos létben. A játékok világa a szabadságról szól; megmutatja, hogy a nehéz helyzetekben milyen alternatív megoldási lehetőségek lehetnek, mik lehetnek azok a szerepek, világok, mini társadalmak, kapcsolatok, amelyek komoly segítséget nyújthatnak a való életben. A játék számomra egy látásmód, amely jobbá teheti az életünket; egy olyan különleges érték, amely mindenkihez szól, és „újrarendező” szabályaival képes felülírni még azokat a sztereotip képeket és előítéleteket is, amelyek a játékon kívüli világban megoldhatatlannak és feloldhatatlannak tűnnek”

– mondja dr. Fromann Richárd a JátékosLét honlapján olvasható írásban.

Ezt erősíti meg Juhász Gergő „Alta”, a kutatóközpont szakmai vezető-helyettese, a Good People Everywhere kreatív vezetője is, akinek a közösség a kedvenc témája. „Talán kevesen gondolják, de a játékosok 70%-a a való életben is találkozik a csapattársaival. Nekem is így jött létre az a 40 fős baráti társaságom, akikkel hat éve találkozunk kéthetente, de nyaralni is együtt járunk. A közvetlen baráti körömben vannak olyan emberek is, akik egy játékban találtak egymásra, és azóta már házasok. A kutatásunk kitöltőinek 19%-a mondta azt, hogy jött már létre kapcsolata a játékok során. Azért ez sok mindent elárul” – mondja, majd hozzáteszi, hogy a kérdőív kitöltése már csak azért is fontos, mert a kutatás hamarosan megújul. Az évenkénti egy nagy felmérés helyett ezentúl kisebb és specifikusabb témákra osztják azt.

Juhász Gergő „Alta”, a kutatóközpont szakmai vezető-helyettese

Juhász Gergő „Alta”, a kutatóközpont szakmai vezető-helyettese

Oszlassuk el a játékokkal kapcsolatban kialakult negatív sztereotípiákat!

A téma iránti érdeklődést jól mutatja, hogy már az első JátékosLét Kutatásra közel tízezer fő válaszolt önkéntes alapon. Az évről évre megismételt felmérés során pedig ki is rajzolódtak bizonyos mintázatok, trendek, sőt, egy hét kategóriából álló, „F-modellnek” elnevezett játékmotiváció-tipológiai modell is, amely segítségével azonosítani, csoportosítani és kategorizálni tudják a különböző játékosokat, de kiemelten fontosnak tartják azt is, hogy a kutatássorozat révén el tudnak oszlatni bizonyos, a játékokkal kapcsolatban kialakult negatív sztereotípiákat, mint a játékfüggőség, az agresszív magatartás kialakulása, vagy a tévhit, amely szerint a számítógépes játékokból nem lehet semmit tanulni, azok csupán felesleges időtöltésül szolgálnak.

A játékosoknak szeptember 16-ig van lehetőségük részt venni a kutatásban, hogy a NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont munkatársaival együtt mutassák meg a világnak, hogy a játékok igenis jók, a játékosokkal szemben felállított negatív sztereotípiák nem igazak.

Szórakozás

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

LG Tenstorrent mesterséges intelligencia

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

A mesterségesintelligencia-technológia fejlődésében kulcsfontosságú szerepe van a nagyteljesítményű AI-félvezetőknek, ezért az LG tovább bővíti házon belüli fejlesztési kapacitásait, miközben vezető globális vállalatokkal – köztük a Tenstorrenttel – működik együtt azért, hogy erősítse mesterséges intelligenciát használó rendszereinek versenyképességét.

A Tenstorrent a saját RISC-V1[1] alapú Ascalon architektúrájára és Tensix AI-processzor IP-jére épülő világszínvonalú, nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) félvezetőiről ismert. IP-jüket úgy tervezték, hogy a milliwatttól a megawattig skálázható legyen, amely kivételes hatékonyságot és teljesítményt biztosít bármilyen eszköz esetében.

Az LG elkötelezett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos szoftverek és algoritmus-technológiák fejlesztése mellett, annak érdekében, hogy ügyfelei számára minél jobb minőségű generatív MI-n alapuló termékeket, platformokat és szolgáltatásokat biztosítson. Ez magában foglalja a mesterséges intelligenciát használó chipek fejlesztését is.

„A Tenstorrent az iparág legjobb mesterséges intelligencia és RISC-V technológiáját adja ehhez az együttműködéshez” – mondta William Cho, az LG Electronics vezérigazgatója. „Célunk, hogy minden eddiginél jobb felhasználói élményt nyújtsunk egyedülálló, személyre szabott megoldásokra összpontosítva, amelyek jobban megértik ügyfeleink igényeit, és kézzelfogható értéket nyújtanak.”

„Az LG kimondottan erős az egylapkás rendszerek fejlesztésének területén, a Tenstorrent pedig izgatottan várja a további együttműködést a vállalattal” – mondta Jim Keller, a Tenstorrent vezérigazgatója. „Az ügyfelek személyre szabható megoldásokat keresnek. Az MI és RISC-V technológiánk lehetővé teszi, hogy az LG az élére állhasson ennek a fejlődésnek.”

Az LG egy dedikált SoC kutatás-fejlesztési központot is létrehozott a félvezetők tervezésére és fejlesztésére. Az LG számos termékébe integrált chipeket mind az SoC központ vezetésével fejlesztették ki. A vállalat saját fejlesztésű otthoni készülékeihez (DQ-C) illetve OLED tévéihez (Alpha 11 AI processzor) készült mesterséges intelligencia chipjeivel vezető szerepbe került az AI-t alkalmazó készülékek és a prémium televíziók globális piacán.

Ahogy a mesterséges intelligencia egyre meghatározóbbá válik az iparágban, a rendszerchip-tervezési kapacitások jelentősége minden területen egyre növekszik. Az LG folyamatosan fejleszti rendszerfélvezető-tervezési képességeit, és összekapcsolja azokat mesterséges intelligenciával kapcsolatos szoftverekkel és algoritmus-technológiákkal, hogy proaktívan felkészüljön a jövőre.

[1] A RISC-V egy nyílt forráskódú utasításkészlet-architektúra (ISA), amely csökkentett utasításkészlet-számítási (RISC) elveken alapul, illetve rugalmas és testre szabható processzortervezést tesz lehetővé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Minden nap 1 százalékkal jobb teljesítmény

atomi szokások könyv

Atomi szokások: A könyv, ami megváltoztathatja az életed

James Clear világszerte ismert szokásszakértő, akinek könyve, az Atomi szokások – Apró változások, kiemelkedő eredmények forradalmasította a személyes fejlődés világát. A Motibooks kiadó gondozásában megjelent könyvben Clear elmagyarázza, hogy a valódi változás nem nagy, radikális lépésekből, hanem apró, mindennapi szokásokból áll össze.

Miről szól a könyv?

Az Atomi szokások egy olyan útmutató, amely segít megérteni, hogy hogyan alakulnak ki a szokásaink, és hogyan tudjuk ezeket a javunkra fordítani. Clear bemutatja, hogy a szokások olyan, mint egy összetett rendszer, amelyet apró változtatásokkal tudunk befolyásolni. A könyv tele van gyakorlati tanácsokkal és példákkal, amelyek segítségével bárki képes lehet új, pozitív szokásokat kialakítani és megszabadulni a rossz szokásoktól.

Miért érdemes elolvasni?

  • Tudományos alapok: Clear könyve a legfrissebb pszichológiai és idegtudományi kutatásokon alapul, így a benne szereplő tanácsok valóban működnek.
  • Praktikus tanácsok: A könyvben számos egyszerű és könnyen követhető gyakorlatot találunk, amelyek segítenek a szokások megváltoztatásában.
  • Inspiráló történetek: Clear számos példát mutat be arról, hogy hogyan változtatták meg emberek az életüket az atomi szokások segítségével.
  • Átfogó látásmód: A könyv nemcsak a szokások kialakításáról szól, hanem arról is, hogy hogyan építhetjük fel az álmaink életét.

Kiknek ajánljuk?

Az Atomi szokások mindenkinek ajánlott, aki szeretne változtatni az életén. Akár fogyni szeretnél, akár új nyelvet szeretnél tanulni, vagy egyszerűen csak szeretnél produktivitásban és hatékonyságban javulni, ez a könyv neked szól.

Az Atomi szokások egy olyan könyv, amely megváltoztathatja az életed. Ha készen állsz arra, hogy apró lépésekben haladva nagy változásokat érj el, akkor ez a könyv neked szól. Olvasd el, és fedezd fel, hogy milyen hatalmas erő rejlik a szokásainkban

A „minden nap 1 százalékkal jobb teljesítmény” forradalmi rendszere

Az emberek azt hiszik, ha változtatni akarnak az életükön, nagyban kell gondolkodni. A világhírű szokásszakértő, James Clear azonban egy másik utat fedezett fel. Tudja, hogy a valódi változás több száz apró döntés halmozati hatásának az eredménye – olyan kis döntéseké, mint napi két fekvőtámasz, öt perccel korábbi ébredés vagy egyetlen rövid telefonhívás.

Ezeket nevezi atomi szokásoknak.

Úttörő jelentőségű könyvében Clear elmagyarázza, hogy ezek a miniatűr változtatások pontosan hogyan növik ki magukat az életedet átalakító eredményekké. Mutat néhány egyszerű élet-hacket (a szokáshalmozás feledésbe merült művészetét, a kétperces szabály váratlan erejét, vagy a trükköt, amellyel beléphetsz az Aranyhaj-zónába), és a legfrissebb pszichológiai és idegtudományos kutatási eredmények segítségével magyarázza el, miért olyan hatásosak. Mindeközben olyan olimpiai aranyérmesek, nagy hatalmú vezérigazgatók és kitűnő tudósok inspiráló történeteivel szórakoztat, akik arra használták az apró szokások tudományát, hogy produktívak, motiváltak és boldogok maradjanak.

Akár bajnokságot szeretnél nyerni a csapatoddal, cégként reméled újradefiniálni az iparágat, vagy egyszerűen csak magánemberként le akarsz szokni a dohányzásról, fogyni szeretnél, vagy csökkenteni a stresszt az életedben, illetve bármilyen egyéb célkitűzésed van, az Atomi szokások átalakítja a haladással és sikerrel kapcsolatos gondolkodásodat, és kezedbe adja a szokásaid átalakításához szükséges eszközöket és stratégiákat.

Ezek a kis változások forradalmi hatással lesznek a karrieredre, a kapcsolataidra és az életedre.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Budapestre érkezett a világhírű Monet – The Immersive Experience kiállítás

Monet kiállítás bok csarnok

Megérkezett Budapestre a világhírű Claude Monet immerzív kiállítás (Monet – The Immersive Experience), amely számtalan metropoliszban, többek között New Yorkban, Los Angelesben és Londonban is látogatók tízezreit nyűgözte már le. A 2000 négyzetméteres produkcióban egy gigantikus virtuális világ idézi meg Monet szellemét és varázslatos impresszionista művészetét. 

A Van Gogh és a Dalí kiállítások megálmodói Magyarországra hozták a Claude Monet immerzív kiállítást, amely digitális és audiovizuális elemek segítségével kelti életre a francia festő képeit. A látogatók szórakoztató és edukatív formában tudhatnak meg mindent az impresszionista zseni életéről, múzsáiról, munkásságáról.

„A legmodernebb technikát hívjuk segítségül az egyedi történetmeséléshez, az élmény pedig teljesen új jelentést csatol a múzeum fogalmához. Hang és fényjátékok, látványos 360 fokos digitális megoldások, virtuális valóság fogadja a látogatókat. Büszkék vagyunk erre a produkcióra, amely műértők és laikusok, gyerekek és felnőttek számára is maradandó élményt nyújtott már szerte a világon” – mondta el Dudi Bercovici, a Hadran Events ügyvezetője, a kiállítás szervezője.

A kiállítás egyik leglátványosabb pontja a festmények inspirációjául szolgáló kerti híd valamint Monet szobájának hiteles, újraépített másolata. A világjáró turné során a látogatók többsége ezzel a háttérrel fotózkodott a legszívesebben. Az érdeklődők megismerhetik az ikonikus festmények háttértörténetét, valamint kipróbálhatják a VR-élményt és elkészíthetik saját alkotásaikat is.

Claude Monet (1840-1926) a legnagyobb festők egyike, az impresszionizmus mestere. Fényei, színei, a természet iránti vonzalma, életöröme mély hatással van a mai kor közönségére is. “Claude Monet remekművével, A felkelő nap impressziója című alkotással indult útjára 1872-ben az impresszionista mozgalom. A többi már történelem: a napfénytől átitatott, „en plein air”, azaz a szabad ég alatt megörökített, a 19. század mindennapjainak szépségét hirdető festmények mindenki számára ismerősek lehetnek. A jelen emberét is emlékeztetik arra, hogy fedezzük fel a varázslatot, hiszen akad bőven, csak körbe kell néznünk” – mondta el Bán Blanka művészettörténész a kiállítás megnyitóján.

A kiállítás helyszíne a BOK Sportcsarnok, amelyet autóval és tömegközlekedéssel is rendkívül egyszerű megközelíteni – parkolási lehetőséget a csarnok előtt biztosítanak. A kiállítás október 17-én nyílik meg és várhatóan februárig várja a látogatókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss