Connect with us

Szórakozás

A Nemzeti dal repkedő lapjait is elfoghatjuk az új Petőfis VR-játékban

VR

Virtuális valóságban (VR) elevenedik meg Petőfi Sándor munkássága

Hogyan függ össze Petőfi Sándor és a virtuális valóság (angol: virtual reality, vagyis a VR)? 2023. január 1-jén ünnepeltük hazánk legnagyobb költőjének és Bács-Kiskun vármegye legjelentősebb alakjának, Petőfi Sándor születésének 200. évfordulóját. A magyar történelem egyik legfontosabb szereplője bár a múltban élt, alakja annyira valós, hogy a VR-technológia segítségével a nyomába eredhetünk a Pilvax kávéháztól kezdve egészen a Landerer nyomdáig.

„A VR-tartalmak fejlesztésével az volt a célunk, hogy élményszerűvé tegyük vármegyénk egyik legjelesebb személyiségének, Petőfi Sándornak a munkásságát, életfelfogását, az általa képviselt és a mai napig is érvényes értékeket, normákat. A ma emberéhez szólunk, ezért olyan eszközöket akarunk használni, amelyet örömmel fogadnak az itt élők, amelyek a mindennapi életükben is jelen vannak, élményt adnak, és ma még viszonylag kuriózumnak számítanak”

– mondta Moiskó Csilla, a Petőfi-emlékév ötletadója és a Bács-Kiskun vármegyei identitáserősítés menedzsere.

A VR szemüveggel öt játékot próbálhatunk ki, egy panoráma mesefilmet és öt darab 360 fokos filmet nézhetünk meg. Elsősorban Nemesnádudvaron a Bor Bagolyban lehet kipróbálni, illetve a vármegyei fesztiválokon is jelen lesznek az idei év során.

VR-játékokban elevenedik meg Petőfi Sándor élete és munkássága

Moiskó Csilla szerint az öt virtuális játék különleges élményt nyújthat bárki számára, aki szereti az élményszerű információkat.

„Az egyik játékon keresztül például a felhasználó virtuális bepillantást nyerhet a Pilvax kávézóba a VR szemüveget használva. A séta során érdekes információkhoz juthat szöveges és képi formában. A játék koncepciója, hogy a Pilvax kávézó – illetve az arra emlékeztető virtuális tér – körbe járható. A kávéház üres, mintha csak most vonult volna ki mindenki, hátrahagyva még a füstölgő cigarettát is. Sőt, a helyre jellemző báli zene is szól”

– tette hozzá a Petőfi-emlékév ötletadója.

A Pilvaxon kívül játszhatunk még a VR kifestővel, ahol a felhasználó a virtuális térben, megadott paletta, illetve színkódok segítségével színezhet ki olyan képeket, ami Petőfi Sándor életéhez köthetők, mindezt VR szemüvegen keresztül. A VR szavaló segítségével bárki átélheti a közönségnek szavalás élményét, míg a VR vers kitaláló során olyan művekkel ismerkedünk meg melyek szintén Petőfi életéhez köthetők. Végül a „Petőfi a nyomdában” játékon keresztül a költőt megszemélyesítve a Landerer nyomdát idéző helyszínen gyűjthetjük össze a Nemzeti dal repkedő lapjait.

Petőfi „lábnyomai” és a 360 fokos filmek

A legendás költőről készül öt darab 360 fokos film is. Ezek a filmek öt helyszín elevenednek meg, ahol Petőfi valamilyen formában otthagyta történelmi lábnyomát.

„Egyszerű, arculatot követő, de 3D trackelt grafikai elemek kerülnek térbe a filmekbe. A film egy adott pontjain megjelenik Petőfi, aki bizonyos interakcióra megszólal, csinál valamit, a film ezen pontja lesz interaktív. Egy másik érdekesség: Ludas Sanyi történetének megelevenítése a Meseföld című kötetéből egy 360 fokos rajzfilm keretében. A film 5 rajzolt jelenetet tartalmaz, melyek teljes 360 equirectangular panorámában játszódnak”

– mondta Moiskó Csilla, aki hozzátette, egy Petőfi Sándor személyét középpontba helyező PixelArt, endless runner digitális játékot is készítenek okostelefonra és webre, amely során a karakternek akadályokat kell kikerülnie (ugrással, guggolással) egy végtelenített pályán. Ez az utóbbi fejlesztés közel fél évig tartott. A játék 2023. március 1-től lesz ingyenesen letölthető a Google Play áruházból és az APP Store-ból.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Szórakozás

BME RobonAUT 2025 verseny – A jövő mérnökei összecsapnak

RobonAUT BME 2023

Február 8-án, szombaton rendezik meg a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kara szervezésében a 16. RobonAUT technológiai versenyt, amelyen önállóan működő robotautók állnak rajthoz. Az autóknak emberi beavatkozás nélkül kell végighaladniuk egy gyorsasági és egy akadálypályán, útjuk során a lehető legtöbb részfeladatot teljesítve. A kis önvezető autók összecsapása 10 órakor kezdődik a BME Q épületének aulájában. (1117 Budapest, Magyar tudósok krt. 2.)

bme robonaut 2025

Az idei verseny újdonsága, hogy az ügyességi pályán egy „kalóz” robotot megelőzve kincseket kell gyűjteniük a versenyzőknek.

A 3 millió Ft összdíjazású RobonAUT 2025 elnevezésű versenyen a 3 fős hallgatói csapatok saját építésű, önműködő robotautóinak emberi beavatkozás nélkül kell végigmenniük egy gyorsasági és egy akadálypályán.

A nézők az autókra szerelt kamera segítségével a kivetítőn és az interneten is valós időben tudják követni az eseményeket. A megmérettetéssel az egyetem célja a hallgatók gyakorlati ismereteinek bővítése és a kapcsolatteremtés lehetőségének biztosítása a vállalati szektor képviselőivel.

A versenyen való sikeres részvétel komoly mérnöki ismereteket igényel. A feladat teljesítéséhez el kell mélyedni a mikrokontrollerek világában, az irányítástechnika, az elektronikus áramkörök, valamint a programozás rejtelmeiben. A rendkívül látványos, játékos, ugyanakkor nagy szaktudást igénylő versenyen való eredményes szereplés kitűnő ajánlólevél a jövő intelligens autóinak fejlesztéseivel foglalkozó vállalatokhoz történő belépésre.

Az év első intelligens miniautó-versenye kiváló családi program is egyben, hisz alkalmat teremt a műszaki és a természettudományos szakmák népszerűsítésére.  Ha egy ilyen megmérettetésről egy kisiskolás hazamegy, arról fog ábrándozni, milyen robotot építsen magának – hangsúlyozza Tevesz Gábor, a verseny egyik fővédnöke.

RobonAUT 2025 verseny

További információ: https://robonaut.aut.bme.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Forma-1 versenyautókkal bővült a Hot Wheels palettája

Izgalmas terméksorozatról rántotta le a leplet a Mattel.

A világ vezető játék- és családi szórakoztatóipari vállalata többéves licencszerződést kötött a Forma-1®-gyel, aminek köszönhetően 2025-ben megérkeznek a magyarországi boltok polcaira is a száguldó cirkusz versenyistállóinak ikonikus autói a Hot Wheels Formula 1® kollekció részeként.

Az új Hot Wheels Formula 1® kollekció nyolc F1-es csapat autóit tartalmazza különböző termékeken keresztül. Köztük a Hot Wheels Basics szériát – egyes és ötös csomagokban –, prémium gyűjtői darabokat, valamint új Forma-1-es pálya- és játék készleteket, amelyeken versenyezni lehet.

„A Hot Wheels Formula 1® kollekcióval szeretnénk új szintre emelni a rajongók elkötelezettségét az F1 iránt. Ezek a kiválóan és részletesen megtervezett autók lehetővé teszik számukra, hogy a száguldó cirkusz drámáit, izgalmát végre otthon maguk is átélhessék.” – mondta Emily Prazer, a Forma-1 kereskedelmi igazgatója.

Az ikonikus 1:64 méretarányú Hot Wheels Basics kisautókat úgy tervezték, hogy azok a villámgyors F1-es pályákon versenyezhessenek, az otthoni játékhoz pedig a rajongók új prémium modellekkel bővíthetik ki a gyűjteményüket. Ezek az extra részletekkel ellátott autók élethűbben idézik meg az F1-es eredeti járműveket. Miután fémkarosszériával és alvázzal, autentikus csapatfestésekkel, versenyzői rajtszámokkal és Pirelli gumiabroncsokkal rendelkeznek. Ráadásul a rajongók a versenykocsik tudását két speciálisan tervezett Forma-1 Sprint Circuit és Sprint Race pályán mérhetik össze. A Sprint Circuit-on a játékosok közelharcot vívva egymással csatázhatnak, előzhetnek, hogy elsőként érjenek a kockás zászlóhoz, míg a Sprint Race szett egy DRS-gyorsítót is tartalmaz, amely segíti az autókat, hogy növeljék az előnyüket és mindenki mást maguk mögé szorítsanak.

„Elképesztő volt a Hot Wheels és Forma-1 kooperáció tavalyi bejelentése után tapasztalt érdeklődés, szurkolás a rajongók részéről. A partnerség következő szakasza immár arról szól, hogy olyan termékeket és élményeket kínáljunk, amelyek egyedülálló módon hozzák közelebb számukra a Hot Wheels és az F1 világát. A java pedig még csak ezután jön.” – mondta Roberto Stanichi, a Hot Wheels ügyvezető alelnöke, a járművek és építőkészletek globális vezetője.

A kollekció magyarországi megjelenésén szintén teljes sebességgel dolgozik a márka hazai képviselete. Török Kata, a Mattel marketing menedzsere bízik benne, hogy a már mogyoródi nagydíj előtt megvásárolhatják a rajongók, gyűjtők a Hot Wheels F1-es versenyautókat, hogy ezzel is fokozzák az érdeklődésüket a világ egyik legkedveltebb autósportja iránt.

További részletek a www.hotwheels.com/formula1 oldalon olvashatóak a Mattel új terméksorozatáról.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Az Aranyélet, Kincsem, Terápia és a Toxikoma forgatókönyvírói írják a Puskás munkacímű tévéfilmsorozatot.

Fotó és képkredit: INANI Production

Már javában zajlik a Puskás munkacímű sorozat forgatókönyv-fejlesztése, olyan kiváló írók közreműködésével, mint Tasnádi István (Aranyélet, Terápia, Made in Hungária), Hegedűs Bálint (Kincsem, Liza, a rókatündér, X – A rendszerből törölve) és Bárány Márton (Toxikoma, Becsúszó szerelem, A Király).

„ADDIG KELL KÜZDENI, AMÍG LE NEM FÚJJÁK A MECCSET!”  (Puskás Öcsi)

Legendás meccsek, rivalizálások, barátságok, szerelmek, a történelem forgószele és sok humor.

A tervezett filmsorozat Puskás életének legizgalmasabb időszakát meséli el, azt a nagyjából tíz évet, ami alatt a kispesti Öcsiből a Real Madrid világhírű játékosa lett. Mindeközben megismerhetjük az 1950-es évek kommunista Magyarországát, amivel szemben áll a szabad nyugati világ. Helsinki, London, Bern, Róma, Madrid: világraszóló diadalok és szívszorító bukások helyszínei.

Az INANI Production Kft. olyan magas minőségű filmsorozat létrehozásán dolgozik, amely minden bizonnyal nemzetközi szinten is megállja a helyét.

A történet valós karakterekre és valós eseményekre épít. A fejlesztést átfogó kutatás segítette, melynek során az alkotók futballszakértőket, archív kutatókat, történészeket vontak be annak érdekében, hogy a forgatókönyv minél hitelesebb legyen.

A Puskás munkacímű filmsorozat kreatív producere, az RTL Magyarország-tól 25 év után távozott, drámai és szórakoztató műsorokért felelős igazgatója, sikeres sorozatok producere (Válótársak, A Király, Alvilág, Mellékhatás) Herman Péter „Pierre”.

A Nemzeti Filmintézet 90 millió forintos forgatókönyv-fejlesztés támogatása mellett a fikciós sorozat megvalósításához kiemelt főtámogatóként, a Szerencsejáték Zrt. – a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. útján – 280 millió forinttal járult hozzá.

A Puskás munkacímű filmsorozat az INANI Production gyártásában készül.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss