Tippek

Az ABB technológiájával készítették el Svédországban a világ legmenőbb giroszkópos lengőhintáját

A göteborgi Liseberg vidámpark Loke Gyro Swing nevű giroszkópikus hintája az ABB ipari frekvenciaváltójával működik. Az hinta biztonságosan és pontosan szimulálja az űrutazás fizikájának néhány elemét, ráadásul az energiatakarékosság figyelembevételével.

Az Európában az élvonalba tartozó, hajmeresztő utazást ígérő hatalmas lengőhinta egyszerre 40 bátor utasát röpíti a levegőbe egy hatalmas körív mentén. Az ingaként lengő, függőleges tengelye körül forgó hinta erős gravitációs erőt hoz létre, miközben utasai átélhetik az űrutazások során tapasztalható súlytalanság élményét. A 2 perc 20 másodpercig tartó, boldog visítozással kísért, feledhetetlen szórakozást az ABB innovatív technológiája teszi lehetővé.

Az ABB nagyteljesítményű villamos rendszere hajtja a Loke Gyro Swing néven ismert hintát, amely a svédországi Göteborg városában működő híres Liseberg vidámpark egyik fő attrakciója. Az ipari motor által szabályozott intenzív gyorsulás és lassulás lélegzetelállító izgalmakat vált ki a hinta utasaiban, míg a gondosan kalibrált vezérlései garantálják, hogy a hatalmas lengőkar pontosan, hatékonyan – s talán ami a legfontosabb! – biztonságosan üzemeljen. A rendszer a környezeti fenntarthatóság terén is figyelemreméltó, mivel a hinta fékezési energiájából áramot termel, amit visszatáplál a helyi villamoshálózatba.

A hintát a skandináv mitológia rettegett istenéről, Lokéról nevezték el, akit gyakran alakját változtató, a levegőben magasan szálló tréfacsinálóként írnak le. A 120 fokos körív mentén lengő hinta 100 km/óra sebességet ér el. Ahogy a kar kilép a lengés lefelé tartó szakaszából az utasok néhány pillanatig akár a 4G gravitációs erő hatását is átélhetik. Az arcvonásokat is eltorzítani képes 4G már közel áll ahhoz a megterheléshez, amelyet az űrbe tartó asztronautáknak is át kell élniük. Ezt követően, ahogy a pörgő, giroszkópos hinta megközelíti pályája 42 méteres legmagasabb pontját, az utasok rövid ideig átélhetik a súlytalanság élményét is. Ezek után nem meglepő, hogy a Kirmes&Park Revue szakfolyóirat a Lokét választotta a 2018-as év legjobb „élményhintájának”.

A pontosság és a biztonság szerves része a rendszernek

A meghibásodásbiztos vezérlőrendszereket gyártó Inautec GmbH az ABB innovatív ipari hajtását, az ACS880-17-et választotta a Gyro Swing üzemeltetéséhez. Az Intamin Amusement Rides Group-hoz tartozó Inautec világszerte vezető szerepet játszik a vidámparki eszközök piacán.

Az ACS880-17 az ABB innovatív motorvezérlési technológiájára épül, működését pedig az ABB AbilityTM távfelügyeleti megoldása segíti. A Gyro Swing gondosan megkoreografált mozdulatainak sikeres végrehajtását a hajtás pontosan szabályozott sebesség- és nyomatékszintekkel, valamint pontosan vezérelt pozíciókkal garantálja. Mivel az ABB pozícióvezérelt hajtásai nagy teljesítményű villanymotorokon is alkalmazhatók, így a rendszer több motor és hajtómű alkalmazása helyett egyetlen motorral is kialakítható, aminek köszönhetően csökken a rendszer összetettsége, nő a megbízhatósága, csendesebbé és hatékonyabbá válik. Az ACS880-17 pontos vezérlési képességei nélkül a Gyro Swing tervezőinek öt különböző villanymotort kellett volna betervezniük a rendszerbe ahhoz, hogy megoldják a hinta hajtását.

Az egyéb előnyök mellett említést érdemel, hogy az ABB hajtása segítségével a lengőkar pontos pozícionálható, aminek köszönhetően a Gyro Swing minden „utazás” után pont a kívánt helyen áll meg. A rendszer pontossága javítja a hatékonyságot is, mivel az üzemeltetőknek nem kell minden kör után a hintát újra a megfelelő indulási helyzetbe állítani, így a hinta szinte folyamatosan üzemelhet, és zavartalanul képes kiszolgálni óránként 900 utasát. A hatékony működésnek köszönhetően az utasoknak rövidebb ideig kell várakozniuk, a több utas pedig nagyobb bevételt jelent a vidámpark tulajdonosai számára.

Nem elhanyagolható szempont, hogy az utasok és az üzemeltetők egyaránt számíthatnak a rendszer garantálta biztonságára és megbízhatóságra. A biztonság rendszerbe illesztése általában számos külső komponenst tesz szükségessé, amelyek a rendszert összetettebbé és költségesebbé teszik. Azonban az ABB ACS880-17 jelű hajtása beépített biztonsági megoldásokkal (mint például a maximális kúszósebességek szabályozása és a váratlan indulások kiküszöbölése) épül, és megfelel a világ legszigorúbb biztonsági követelményeinek is.

Az ACS880-17 jól tükrözi az ABB fenntarthatósági és innovációs szemléletét is. A visszatápláló hajtás visszanyeri a hintát lassító és megállító motor fékezési energiáját, azt villamos energiává alakítja, majd betáplálja a hálózatba. A hajtás a hinta minden egyes „utazási” ciklusa során megközelítőleg 1,4 kWh-t nyer vissza, ami egy klímaberendezés 1 órás üzemeltetéséhez elegendő.

Miben rejlik az ABB technológia varázsa? Leginkább abban, hogy láthatatlanul, teljes mértékben a „színfalak” mögött működik, így a vidámpark nagy számú vendége arra összpontosíthat, amiért felkeresik a Loke Gyro Swing-et: hogy önfeledten élvezhessék, ahogy testük kiszabadul a gravitáció fogságából, és néhány pillanatig súlytalanná válik.

További érdekes híreket, újdonságokat olvashatsz az ABB innovatív megoldásairól az MM Műszaki Magazin oldalán.

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss