Tippek

Az újévet mivel mással lehetne elkezdeni, mint egy könnyelmű fogadalommal

Újévkor mindig arra törekszünk, hogy jobbak legyünk, így rendszerint ennek szellemében kezdjük az esztendőt úgy a magánéletben, mint a munkában.

Idén bizonyára sok informatikai döntéshozó tett újévi fogadalmat a nagyobb biztonsághoz kapcsolódóan. De vajon minden területre gondoltak a védelmen belül? A Micro Focus felmérése alapján egyre több vállalatnál aggódnak az alkalmazások biztonsága miatt, ezért érdemes erre a területre kiemelten figyelni, és olyan teszteszközöket alkalmazni, amelyek segítségével egyszerűen feltérképezhetők a hibák és sebezhetőségek.

Az év elején sokan teszünk fogadalmakat, és megpróbáljuk napi vagy heti rutinjainkba beépíteni azokat a szokásokat, amelyeknek köszönhetően javul az életminőségünk: jobbak, eredményesebbek és hatékonyabbak leszünk. Magánemberként tipikusan olyasmiket fogadunk meg, hogy gyakrabban edzünk, jobban odafigyelünk az étkezésünkre, esetleg több időt fordítunk fontosabb tevékenységekre, például olvasásra vagy családi programokra.  A munkában pedig a legtöbben arra koncentrálunk, hogy megfeleljünk a folyamatosan változó, új kihívásoknak.

Az informatikában az új próbatételek többsége a biztonság terén jelentkezik, hiszen időről időre új fenyegetések bukkannak fel. A Micro Focus szakértői ezért arra hívják fel a figyelmet, hogy a biztonságra való odafigyelésen belül az alkalmazások biztonságáról sem szabad megfeledkezni. Számos különféle hiba és sérülékenység lapulhat ugyanis a programokban, amelyeket a kiberbűnözők előszeretettel ki is használnak.

Tesztelni, tesztelni, tesztelni…

Egy, a Micro Focus megbízásából nemrégiben készült kutatás szerint az informatikai döntéshozók közel háromnegyede érzékelt növekedést a biztonsági fenyegetések számában az elmúlt 12 hónapban, és a válaszadók 85 százaléka aggódik az általuk kiadott alkalmazások biztonságával kapcsolatban. Egyre nagyobb hangsúlyt kap tehát az alkalmazások biztonságának tesztelése, amit a DevOps megközelítés terjedése is elősegít.

A felmérésben részt vevő vállalatok 64 százalékánál használnak DevOps alkalmazásfejlesztési módszert, amely összehangolja a fejlesztői és üzemeltetési csapatok munkáját, és felgyorsítja a folyamatokat. A DevOps gyakorlat gyakoribb tesztelést igényel a hagyományos módszerekhez képest: már a fejlesztési ciklus korai szakaszában megkezdik a tesztelést, mivel így hamarabb kiderülnek az esetleges hibák és sérülékenységek.

A válaszadók 30 százaléka minden egyes alkalommal elvégzi a biztonsági tesztelést, amikor változtatnak a kódon, 28 százalék pedig a fejlesztési ciklus egyes lépéseinél tesztel. 17 százalékuk azonban csak azelőtt végez biztonsági tesztelést, hogy üzemi környezetbe kerülne a program, 25 százalékuk pedig már csak akkor, amikor élesben működik az alkalmazás.

A biztonsági tesztelés azonban nem csupán azért fontos a vállalatok számára, hogy időben kijavíthassák a kódban található sérülékenységeket. A válaszadók 31 százaléka számára inkább azért lényeges ez a gyakorlat, hogy garantáltan az ígéreteiknek megfelelően működjenek a szoftvereik az ügyfeleknél. Míg 28 százalék a compliance feltételek teljesítését, 25 százalék pedig az ügyféladatok védelmét jelölte meg legfontosabb szempontként.

…de mivel?

A válaszadók jelentős része, 71 százaléka maga végzi a biztonsági tesztelést: 44 százalékuk saját rendszerben telepített szoftvert használ erre a célra, 27 százalékuk pedig felhőalapú megoldás segítségével gondoskodik a feladatról.

Ahhoz, hogy a biztonsági tesztelés gyorsan és egyszerűen történjen, a Micro Focus szakértői olyan professzionális eszközöket javasolnak, mint például a Fortify termékcsalád. A helyben működtethető és felhőalapú változatban is elérhető megoldások segítségével a szervezetek a szoftverfejlesztési ciklus minden lépése során, automatizáltan tesztelhetik az alkalmazások biztonságát. A termékek különféle tesztelési módszerekkel vizsgálják a programok biztonsági réseit, a forráskód statikus analizálásától kezdve a penetrációs teszteken át a mobilos és kézi elemzésig, és listázzák a javításra váró hibákat. Ennek köszönhetően a szervezetek rendkívül gyorsan és egyszerűen elvégezhetik a biztonsági tesztelést, így az nem lassítja le a fejlesztési folyamatokat.

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Ön tudta, melyik keverési technológia a leghatékonyabb egy csésze tea esetén?

Szimulációs szoftverrel válaszolták meg a kérdést.

A tea első látásra az egyik legegyszerűbben elkészíthető ital: kell hozzá forró víz, tealevél, esetleg cukor, méz, tej vagy citrom, mindezt kicsit meg kell kevergetni, és kész is. De hogyan célszerű keverni? Körkörösen vagy oda-vissza kanálmozgatással?

Erre a kérdésre keresték a választ egy szimulációs szoftver segítségével. Modellezték a legtöbbünk által ismert körkörös kevergetési technikát, valamint az előre-hátra lapátoló mozdulatsort, amit állítólag az angol királyi körökben is előnyben részesítenek. Mindkét szimuláció egy átlagos csésze angol teát vett alapul, amikor az ital tetején zavartalanul megül egy egyenletes tejréteg.

A tesztekből kiderült, hogy a körkörös keverőmozgás gyorsabb eredményt, azaz keveredést biztosít, mint a lapátolás, tehát ha kevés időnk van, akkor ez a célravezetőbb opció. Ha azonban figyelmesen megnézzük, észrevehetjük, hogy a kanál 57%-kal messzebbre jut körkörös mozgásnál, mint amikor lapátoló mozgást végzünk vele. Azaz azonos keverési távolság vagy azonos keverési energia esetén a lapátoló mozgás bizonyult a hatékonyabb teakeverési technikának, ezzel minimalizálhatjuk a mozdulatsor közben kifejtett erőfeszítéseinket.

A lapátolással egyúttal kisebb az esély arra, hogy kifröccsen az ital, leforrázva ezzel az ujjainkat, valamint jobban feloldódik a cukor is, nem reked meg a csésze alján. Mindemellett az sem elhanyagoltható érv, hogy a lapátoló technika jóval csendesebb módszer, mint a heves kavargatás, azaz sokkal inkább megfelel a kifinomult teázási etikettnek.

Hasonló, Siemens-szoftveres szimuláció segítségével derült ki az is, hogy melyik a leghatékonyabb ventilátor-hack, ami a mostani kánikulában hasznos információ lehet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss