Tippek
Mérföldkő a hazai elektromoskerékpár-gyártásban
Elkészült a hárommilliomodik kétkerekű az Accell Hunland Kft. tószegi gyárában
Az Accell Hunland Kft. tószegi gyárában elkészült a hárommilliomodik kerékpár.
Az Accell már 20 éve készít bicikliket több mint 30 ország számára, olyan ikonikus termékeket, mint a Haibike, Ghost, Winora, Lapierre vagy Raleigh. A Szolnok melletti üzemben született az ország első e-bike-ja, és a cég jubileumi darabja is ebből a típusból került ki. Az európai elektromoskerékpár-gyártás hazai központja ma 98,5 százalékban már elektromos modelleket értékesít, néhány éven belül pedig ezt az arányt 100 százalékra szeretnék növelni. A jeles állomás így a kerékpárgyártásban és az e-mobilitás terén egyaránt mérföldkőnek számít a hazai piacon.
20 éve az európai kerékpárgyártás élmezőnyében
Az Accell Hunland legnépszerűbb szériája, egy homok színű, Haibike típusú elektromos kerékpár gördült le hárommilliomodikként az elektromoskerékpár-gyártó nagyhatalom Szolnok melletti üzemében. A holland Accell Group leányvállalata 2019-ben Haibike és Winora modellekből készítette a legtöbbet, elsősorban Németország számára. Franciaországban a Lapierre, az Egyesült Királyságban pedig a Raleigh a legnépszerűbb. Ez a négy fő piac teszi ki a cég export tevékenységének legnagyobb százalékát. A cég elsőként kezdte meg az e-kerékpágyártást Magyarországon, ma pedig már minden típusból készítenek nyomatékszenzoros elektromos rásegítésű változatot, legyen szó városi bicikliről, trekkingről vagy mountain bike-ról.
„Míg az Accell Hunland 2001-es indulásakor a piaci igényeknek megfelelően hagyományos közép- és felsőkategóriás kerékpárokat készítettünk, mára 98,5 százalékban prémium- és felsőkategóriás e-bikeok kerülnek le a gyártósorokról. Az európai elektromoskerékpár-gyártó nagyhatalom hazai leányvállalataként partnereinken keresztül több mint 30 országban értékesítjük a Tószegen készült kétkerekűinket”
– mondta Vass Attila, a cég ügyvezető igazgatója a jubileumi gyártás kapcsán rendezett virtuális sajtótájékoztatón.
Növekvő nemzetközi hajtóerő
Jeroen J. Both, az Accell Group ellátási lánc vezetője úgy látja, hogy Magyarországon komoly fejlődésnek indult a kerékpáros kultúra az elmúlt években. A német és holland minta után itt is egyre többen választanak biciklit a mindennapok közlekedési eszközeként, és hajlandóak akár többet is fizetni egy minőségi darabért.
„A 3 milliós gyártási számra azért is vagyunk büszkék, mert azt jelzi, hogy vásárlóink nem csak a márkáinkat, de a kerékpárjaink minőségét is értékelik.”
– emelte ki. A pandémia pedig tovább növelte a fogyasztók és kormányok érdeklődését az Európán átívelő kerékpározás iránt az egészséges, biztonságos és zöld mobilitás alternatívájaként. A legtöbb gyártó értékesítései növekedtek a tavalyi évhez viszonyítva.
„Az elektromos kerékpárok népszerűségének erősödését jól mutatja az is, hogy cégcsoport szinten a hagyományos kerékpárok eladásának értéke ma már csak a nettó forgalom 16 százalékát teszi ki. A tószegi a vállalatcsoportunk négy legfontosabb összeszerelő bázisának egyike, amelynek a jövőben is vezető szerepet szánunk. A nemzetközi trendeknek megfelelően, így néhány éven belül kizárólag e-kerékpárokat szeretnék készíteni Magyarországon”
– tért át a cégcsoport Accell Hunlanddal kapcsolatos távlati terveire az anyacég ellátási lánc vezetője.
„A világ egyik legjelentősebb gazdaságának képviselőjeként és a második legjelentősebb kerékpárgyártójaként úgy gondolom, hogy az Accell Groupnak nagy szerepe van abban, hogy Hollandia a 2019-es évre Magyarország 7. legnagyobb külkereskedelmi partnerévé vált és 4,27 százalékos a részaránya a teljes magyar külkereskedelmi termékforgalomban”
– emelte ki a vállalatcsoport magyar-holland gazdasági kapcsolatokban betöltött szerepét René van Hell, a Holland Királyság magyarországi nagykövete az eseményen. Mindemellett örömét fejezte ki, hogy szorosan együttműködnek Révész Máriusszal és a magyar kormánnyal abban, hogy fejlesszék a hazai kerékpáros kultúrát. Beszédében kitért egy közösen tervezett webináriumra, amelyet Magyarország önkormányzatainak képviselői számára szerveznek.
„Az eseményen a résztvevők megismerkedhetnek olyan technológiákkal, amelyek hozzájárulhatnak a kerékpáros kultúra fejlesztéséhez”.
Véleménye szerint
„a kerékpározás összecseng Hollandia és Magyarország klímaváltozás elleni törekvéseivel.”
Mint mondta, a körforgásos gazdaság népszerűsítése és fellendítése, ezen belül a fenntarthatóbb és zöldebb logisztika érdekében szorosan együttműködnek a magyar kormánnyal, vállalatokkal és tudományos intézetekkel.
Minden 100-adik Magyarországon eladott kerékpár elektromos
„Magyarországon hozzávetőlegesen 3500 elektromos kerékpárt értékesítettek és több mint 350 ezer e-bike készült tavaly. Ez azt jelenti, hogy minden Magyarországon eladott kerékpárra 100 elektromos modell jut. Ez a szám legnagyobb részben az Accell Hunlandnak köszönhető, hiszen a vállalat 270 ezer elektromos rásegítésű kerékpárt gyártott 2019-ben”
– méltatta a tószegi üzem eredményeit Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a cég virtuális sajtótájékoztatóján.
„Európában jelenleg kerékpáros forradalom zajlik. 7 évvel ezelőtt Németországban négyezer elektromos kerékpárt adtak el, a tavalyi esztendőben ez a szám 1,2 millióra növekedett. Magyarországon is szeretnénk felszállni erre a vonatra. Nyugat-Európa más országaihoz hasonlóan hazánkban is meghirdettük az e-kerékpár vásárlási programot, 1 milliárd forintot biztosítottunk uniós forrásból erre a célra. Illetve a következő időszakban a céges, akár elektromos kerékpárflották támogatása terén szeretnénk még előre lépni, megfelelő adószabályokkal ösztönözve a vásárlást. Bízom abban, hogy ez hozzá fog járulni az elektromos kerékpárok térnyeréséhez Magyarországon is”
– fejtette ki távlati terveit a kormánybiztos.
Tippek
Elindult az Adni Öröm! – több ezer önkéntes várja az adományokat országszerte
Elindult az Adni Öröm! adománygyűjtő akció személyes gyűjtési szakasza: 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes várja a vásárlók tartósélelmiszer-felajánlásait a kijelölt SPAR áruházakban és az összes INTERSPAR-ban.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország idén is azon dolgozik, hogy az ünnep melege a legnehezebb sorsú emberekhez is elérjen. A vevők a kasszák után adhatják át a megvásárolt élelmiszereket az önkénteseknek, akik gondoskodnak arról, hogy a csomagok még karácsony előtt eljussanak a rászorulókhoz.
„Az Adni Öröm! a Magyar Máltai Szeretetszolgálat legnagyobb adománygyűjtő akciója, amelyben idén is több ezer önkéntesünk vesz részt országszerte. Ők azok, akik nap mint nap ott állnak az üzletekben, fogadják a vásárlók felajánlásait, a raktárakban csomagolnak, és sokszor személyesen viszik el az élelmiszert a rászoruló emberekhez. Minden adomány számít, a tésztától és konzervektől kezdve, az étolajon át az apróbb édességekig, minden támogatás valódi segítség”
– mondta Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője.
Az idei Adni Öröm! kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy néhány adományozásra megvásárolt termék nem csupán segítséget jelent, hanem valódi ünnepi melegséget ad egy nehéz helyzetben élő embernek, hiszen az adományok mögött mindig ott van a személyes törődés ereje, amely sokszor nagyobb ajándék, mint maga az élelmiszer. A kampány vizuális világa is ezt az üzenetet hordozza: a Máltai doboz nem csupán élelmiszert tartalmaz, hanem fényt, reményt és az emberi törődés melegét is.
„Stratégiai partnerünkkel, a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal 29. alkalommal indítottuk el az Adni Öröm! adománygyűjtő akciót. A közösen végzett munka évről évre bizonyítja, hogy az apró figyelmességek ünnepet tudnak teremteni azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá. Arra biztatjuk vásárlóinkat, hogy ha lehetőségük engedi, csatlakozzanak ehhez az összefogáshoz. Egy-egy darab tartósélelmiszer többet hordoz, mint hinnénk: a figyelem és az emberség erejét”
– emelte ki Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A rászoruló családok számára a legnagyobb segítséget a száraztészták, rizs, konzervek, étolaj, cukor, liszt, bébiételek, instant levesek, allergénmentes termékek, valamint kisebb édességek és ünnepi nassolnivalók jelentik. A beérkező élelmiszereket a Magyar Máltai Szeretetszolgálat raktáraiban önkéntesek válogatják és csomagolják. A gondosan összeállított csomagokat pedig még karácsony előtt eljuttatják nehéz sorsú családokhoz, idősekhez, betegekhez és mozgásukban korlátozott emberekhez.
A személyes adományozás mellett 2025. november 28. és december 16. között adománykártyák is vásárolhatóak a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben. Az adománykártyák 1 000, 3 000, 5 000 és 10 000 forintos értékben érhetőek el, az INTERSPAR kasszáknál pedig idén egy új, 399 forintos címlet is kapható, amely 2025. december 31-ig érhető el. Online adományozásra is van lehetőség, tetszőleges összeggel: https://adomanyozz.hu/gyujtes/adniorom2025.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
A szakirányú továbbképzés mellett már modulonként is elvégezhető a Széchenyi István Egyetem pilótaképzése
A tavaszi félévben ismét elindul a győri Széchenyi István Egyetem légijármű-üzemeltetési szakmérnök és légijármű-üzemeltetési szakember képzése.
A rugalmasabb időbeosztás érdekében az intézmény a – már diplomával rendelkezőknek meghirdetett – két szakirányú továbbképzés mellett részismereti (mikrotanúsítványos) képzésenként is elindítja a magyar- angol nyelvű programot. Utóbbi esetében nem feltétel a felsőfokú végzettség, és modulonként szerezhető meg a képesítés. A jelentkezési határidő mindkét esetben 2026. január 12.
A Széchenyi István Egyetemen idén szeptemberben indult el a pilótaképzés a diplomával mérnöki végzettséggel rendelkezők számára „légijármű-üzemeltetési szakmérnök”, a nem mérnöki diplomával rendelkezőknek pedig „légijármű-üzemeltetési szakember” elnevezéssel. A három féléves, angol nyelvű kurzus olyan szakmai partnerekkel valósul meg, mint a Wizz Air légitársaság vagy a több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkező Fly-Coop Kft. Az elméleti oktatás pénteki és szombati napokon Győrben történik, míg a gyakorlat, vagyis a repülés az ország számos repterén – köztük Fertőszentmiklóson, Péren, Budaörsön, Kadarkúton és Lipóton –, igazodva a hallgatók igényeihez. Emellett a pilótajelöltek szimulátoron is végeznek feladatokat, elsősorban a váratlan helyzetekre való felkészülés érdekében.
„Az első felvételi időszak tapasztalatai azt mutatták, hogy sok jelentkezőnek nehézséget okoz a másfél éves program intenzív időbeosztása, amely során egymotoros, majd kétmotoros géppel, nappal, később éjszaka, rossz látási körülmények között is meg kell tanulniuk biztonságosan repülni. Ezért az egyetem vezetésével, illetve az intézmény Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjával kidolgoztuk programunk moduláris változatát”
– fogalmazott dr. Teschner Gergely egyetemi docens, a képzés szakfelelőse.

A Széchenyi István Egyetem pilótaképzése során a hallgatók több száz órát repülnek tapasztalt oktatók segítségével.
Hozzátette, ennek lényege, hogy a tudásanyag egymásra épülő modulonként is elsajátítható, így mindenki a saját tempójában, illetve időbeosztásában haladhat. Ez utóbbi részismereti (mikrotanúsítványos) képzések formájában valósul meg, tehát itt nem feltétel a diploma, akár érettségi birtokában is elvégezhető. Az első modul a „magánpilóta szakszolgálati engedély megszerzésére irányuló képzés (Private Pilot License – PPL)”, amely önmagában is teljesíthető, és amely a kis, egymotoros gépek vezetésére készíti fel a jelentkezőt.
„Fontos tudni, hogy a felvétel egyik feltétele az angol nyelvtudás, amit nem nyelvvizsgával kell igazolni, hanem elbeszélgetést tartunk. A bejutáshoz 1. osztályú orvosi minősítés szükséges az egészségügyi alkalmassági vizsgálaton, de aki csak az első modult, vagyis a PPL-t szeretné elvégezni, annak 2. osztályú minősítés is elégséges. A jelentkezési határidő mindkét esetben január 12., így még le tudjuk bonyolítani a vizsgálatokat a február 1-jei kezdés előtt”
– említette a szakvezető. Kiemelte, aki a teljes – akár a moduláris, akár a három féléves – képzési programot elvégzi, bármely légitársaságnál munkát tud vállalni pilótaként, azonban az egyetem és a Wizz Air együttműködése értelmében utóbbinál soron kívüli elhelyezkedési lehetőséghez jut.
A légijármű-üzemeltetési szakmérnök, illetve szakember szakirányú továbbképzés tandíja 95 ezer euró, vagyis mintegy 37 millió forint, amely az elméleti oktatás mellett a 205 óra repülési gyakorlatot és a vizsgák díjait is magában foglalja. A magánpilóta szakszolgálati engedély megszerzésére irányuló, egy féléves kurzus költsége 13200 euró (mintegy 5 millió 150 ezer forint), amely az elmélet és a vizsgák mellett 45 repülési órát tartalmaz. Aki a teljes moduláris képzést elvégzi, mintegy 50 órával repül többet, mint aki a szakirányú továbbképzést választja. A képzési díj mindkét esetben 45 éves korig kamatmentes diákhitelből is finanszírozható. További információk: nextgenlearn.sze.hu; felveteli.sze.hu.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
A design és a funkcionalitás találkozása: itt az új Gorenje keresztajtós hűtőszekrény
A mindennapi élet kiszámíthatatlan pillanataira kínál elegáns választ a Gorenje legújabb keresztajtós hűtőszekrénye.
A 460 literes, tágas belső tér, a jégmentes NoFrost Plus technológia és a stabil hőmérséklet-szabályozás gondoskodik arról, hogy az ételek megőrizzék frissességüket, a konyhai munka pedig szervezettebb és kényelmesebb legyen.
Tágas tér, kifinomult kényelem
A modern háztartások olyan készülékeket igényelnek, amelyek lépést tartanak a rohanó életmóddal, jól néznek ki, energiatakarékosak és nagy belső térrel rendelkeznek. A Gorenje NRM819E61BX keresztajtós hűtőszekrény pontosan ezt nyújtja: rendkívül tágas belső teret és logikus elrendezést, amely megkönnyíti a mindennapi használatot. Négyajtós kialakítása rendezettebb és áttekinthetőbb belsőt kínál, így az élelmiszerek elhelyezése és megtalálása gyorsabb és kényelmesebb.
Okos dizájn, ami illeszkedik a modern életstílushoz
A megújult Gorenje keresztajtós hűtőszekrény a tágas, jól szervezett belső térre, az egyszerű használatra és a letisztult, modern megjelenésre vágyó felhasználók számára készült. Igen praktikus és esztétikus megoldást kínál a konyhákba, ugyanis a készülék szellőző rendszere nem a hátulján, hanem alul található. Ez az innovatív kialakítás lehetővé teszi, hogy a hűtőt akár közvetlenül a falig tolhatjuk, így helytakarékosabb és esztétikusabb elhelyezést tesz lehetővé anélkül, hogy a légáramlás vagy a készülék működése hátrányt szenvedne. A gondosan átgondolt belső elrendezés, a praktikus funkciók és a kellemes, energiatakarékos LED-világítás minden ajtónyitáskor kényelmes és inspiráló felhasználói élményt biztosít. A fejlett technológiák, a halk működés és a rugalmas kialakítás egyensúlyt teremt funkcionalitás, hatékonyság és design között – így ez a hűtőszekrény nem csupán követi, hanem finoman támogatja és magasabb szintre emeli a mindennapok életstílusát.
Mindig készen áll a következő pillanatra
A hétköznapok tele vannak váratlan helyzetekkel: váratlan vendégek, nagybevásárlás vagy egy különleges vacsora alkalmával a hűtőnek is rugalmasan kell alkalmazkodnia. Ebben nyújt segítséget a Convert FreshZone rekesz, amely igény szerint hús- és hal-, vagy gyümölcs- és zöldségtárolóként használható. Így a tárolás könnyen hozzáigazítható az aktuális szezonhoz, a friss alapanyagok mennyiségéhez vagy éppen egy ünnepi menü igényeihez. A nagyobb szabadság a belső tér szervezésében nagyobb kreativitást is hoz a konyhába, és teret ad az új ízek és fogások kipróbálásának.
Jégmentes kényelem
A NoFrost Plus technológia gondoskodik arról, hogy a fagyasztótérben ne alakuljon ki jég- és dérlerakódás, így nem kell bajlódni a fáradságos, rendszeres leolvasztással. A fejlett levegőáramlási rendszer megakadályozza az összefagyást, ezért a fagyasztott élelmiszercsomagok nem tapadnak egymáshoz, a fagyasztó kapacitása így maximálisan kihasználható. A felhasználó ennek köszönhetően egy rendezett fagyasztóval, tisztább belső térrel és kényelmesebb mindennapi használattal számolhat.
Stabil, csendes, energiatakarékos
A készülék szíve az inverteres kompresszor, amely halk működést, alacsonyabb energiafogyasztást és hosszabb élettartamot biztosít. A kompresszor gyorsan reagál a hirtelen hőmérséklet-változásokra – például gyakori ajtónyitás esetén –, így a belső hőmérséklet stabilabb marad, ami kedvezőbb környezetet teremt az élelmiszerek frissen tartásához. Az optimalizált működésnek köszönhetően a felhasználók hosszú távon is megbízható, takarékos társra számíthatnak a konyhában.
Frissesség a hűtő minden pontján
A MultiFlow 360° rendszer a hűtőtér teljes belsejében egyenletesen cirkuláltatja a levegőt, így a polcok különböző szintjein is hasonló mikroklíma alakul ki. Ennek köszönhetően a gyümölcsök, zöldségek, tejtermékek, felvágottak vagy éppen a maradék fogások egyaránt ideális körülmények között, frissen és biztonságosan tárolhatók. A tágas CrispZone zöldségtároló, HumidityControl páratartalom-szabályozással, kifejezetten a zöldségek és gyümölcsök számára nyújt optimális környezetet: az állítható páratartalom és az alacsony hőmérséklet révén tovább megőrzik ropogós állagukat és természetes ízvilágukat.
Pontosan szabályozható hőmérséklet
Az elektronikus vezérlés révén a hűtő- és fagyasztótér hőmérséklete egyetlen érintéssel, pontosan beállítható. Az intuitív kezelőfelület teljes átláthatóságot biztosít a készülék működéséről, így a felhasználó mindig pontosan tudja, milyen körülmények között tárolja az élelmiszereket. Ez a precizitás különösen fontos a friss alapanyagok és az érzékenyebb élelmiszerek esetében, amelyek az optimális hőmérsékleten őrzik meg legjobban minőségüket.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás2 hét ago
Pamkutya könyv – Osbáth Norbert: Amiről nem készült fotó
-
Ipar2 hét ago
A gyár, ahol 45 perc alatt készül el egy lakóház
-
Egészség2 hét ago
Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.
-
Zöld2 hét ago
Egyszerre három problémára kínál megoldást a Schneider Electric Go Green versenyének idei első helyezettje
-
Gazdaság2 hét ago
Sokmillió dolláros hátrányt kerülhetnek el az ipari vállalatok a nyílt, szoftveralapú automatizálással
-
Gazdaság2 hét ago
A gazdálkodók igényeit kiszolgáló meteorológiai állomással lép piacra a Széchenyi István Egyetem
-
Gazdaság2 hét ago
Digitális fordulat a hazai pénzforgalomban
-
Gazdaság2 hét ago
Generációk és percepciók: másért szeretik az irodai munkát az eltérő generációkhoz tartozók








