Connect with us

Tippek

Mérföldkő a hazai elektromoskerékpár-gyártásban

Elkészült a hárommilliomodik kétkerekű az Accell Hunland Kft. tószegi gyárában

Az Accell Hunland Kft. tószegi gyárában elkészült a hárommilliomodik kerékpár.

Az Accell már 20 éve készít bicikliket több mint 30 ország számára, olyan ikonikus termékeket, mint a Haibike, Ghost, Winora, Lapierre vagy Raleigh. A Szolnok melletti üzemben született az ország első e-bike-ja, és a cég jubileumi darabja is ebből a típusból került ki. Az európai elektromoskerékpár-gyártás hazai központja ma 98,5 százalékban már elektromos modelleket értékesít, néhány éven belül pedig ezt az arányt 100 százalékra szeretnék növelni. A jeles állomás így a kerékpárgyártásban és az e-mobilitás terén egyaránt mérföldkőnek számít a hazai piacon.

20 éve az európai kerékpárgyártás élmezőnyében

Az Accell Hunland legnépszerűbb szériája, egy homok színű, Haibike típusú elektromos kerékpár gördült le hárommilliomodikként az elektromoskerékpár-gyártó nagyhatalom Szolnok melletti üzemében. A holland Accell Group leányvállalata 2019-ben Haibike és Winora modellekből készítette a legtöbbet, elsősorban Németország számára. Franciaországban a Lapierre, az Egyesült Királyságban pedig a Raleigh a legnépszerűbb. Ez a négy fő piac teszi ki a cég export tevékenységének legnagyobb százalékát. A cég elsőként kezdte meg az e-kerékpágyártást Magyarországon, ma pedig már minden típusból készítenek nyomatékszenzoros elektromos rásegítésű változatot, legyen szó városi bicikliről, trekkingről vagy mountain bike-ról.

„Míg az Accell Hunland 2001-es indulásakor a piaci igényeknek megfelelően hagyományos közép- és felsőkategóriás kerékpárokat készítettünk, mára 98,5 százalékban prémium- és felsőkategóriás e-bikeok kerülnek le a gyártósorokról. Az európai elektromoskerékpár-gyártó nagyhatalom hazai leányvállalataként partnereinken keresztül több mint 30 országban értékesítjük a Tószegen készült kétkerekűinket”

– mondta Vass Attila, a cég ügyvezető igazgatója a jubileumi gyártás kapcsán rendezett virtuális sajtótájékoztatón.

accell

Növekvő nemzetközi hajtóerő

Jeroen J. Both, az Accell Group ellátási lánc vezetője úgy látja, hogy Magyarországon komoly fejlődésnek indult a kerékpáros kultúra az elmúlt években. A német és holland minta után itt is egyre többen választanak biciklit a mindennapok közlekedési eszközeként, és hajlandóak akár többet is fizetni egy minőségi darabért.

„A 3 milliós gyártási számra azért is vagyunk büszkék, mert azt jelzi, hogy vásárlóink nem csak a márkáinkat, de a kerékpárjaink minőségét is értékelik.”

– emelte ki. A pandémia pedig tovább növelte a fogyasztók és kormányok érdeklődését az Európán átívelő kerékpározás iránt az egészséges, biztonságos és zöld mobilitás alternatívájaként. A legtöbb gyártó értékesítései növekedtek a tavalyi évhez viszonyítva.

„Az elektromos kerékpárok népszerűségének erősödését jól mutatja az is, hogy cégcsoport szinten a hagyományos kerékpárok eladásának értéke ma már csak a nettó forgalom 16 százalékát teszi ki. A tószegi a vállalatcsoportunk négy legfontosabb összeszerelő bázisának egyike, amelynek a jövőben is vezető szerepet szánunk. A nemzetközi trendeknek megfelelően, így néhány éven belül kizárólag e-kerékpárokat szeretnék készíteni Magyarországon”

– tért át a cégcsoport Accell Hunlanddal kapcsolatos távlati terveire az anyacég ellátási lánc vezetője.

„A világ egyik legjelentősebb gazdaságának képviselőjeként és a második legjelentősebb kerékpárgyártójaként úgy gondolom, hogy az Accell Groupnak nagy szerepe van abban, hogy Hollandia a 2019-es évre Magyarország 7. legnagyobb külkereskedelmi partnerévé vált és 4,27 százalékos a részaránya a teljes magyar külkereskedelmi termékforgalomban”

– emelte ki a vállalatcsoport magyar-holland gazdasági kapcsolatokban betöltött szerepét René van Hell, a Holland Királyság magyarországi nagykövete az eseményen. Mindemellett örömét fejezte ki, hogy szorosan együttműködnek Révész Máriusszal és a magyar kormánnyal abban, hogy fejlesszék a hazai kerékpáros kultúrát. Beszédében kitért egy közösen tervezett webináriumra, amelyet Magyarország önkormányzatainak képviselői számára szerveznek.

„Az eseményen a résztvevők megismerkedhetnek olyan technológiákkal, amelyek hozzájárulhatnak a kerékpáros kultúra fejlesztéséhez”.

Véleménye szerint

„a kerékpározás összecseng Hollandia és Magyarország klímaváltozás elleni törekvéseivel.”

Mint mondta, a körforgásos gazdaság népszerűsítése és fellendítése, ezen belül a fenntarthatóbb és zöldebb logisztika érdekében szorosan együttműködnek a magyar kormánnyal, vállalatokkal és tudományos intézetekkel.

Minden 100-adik Magyarországon eladott kerékpár elektromos

„Magyarországon hozzávetőlegesen 3500 elektromos kerékpárt értékesítettek és több mint 350 ezer e-bike készült tavaly. Ez azt jelenti, hogy minden Magyarországon eladott kerékpárra 100 elektromos modell jut. Ez a szám legnagyobb részben az Accell Hunlandnak köszönhető, hiszen a vállalat 270 ezer elektromos rásegítésű kerékpárt gyártott 2019-ben”

– méltatta a tószegi üzem eredményeit Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a cég virtuális sajtótájékoztatóján.

„Európában jelenleg kerékpáros forradalom zajlik. 7 évvel ezelőtt Németországban négyezer elektromos kerékpárt adtak el, a tavalyi esztendőben ez a szám 1,2 millióra növekedett. Magyarországon is szeretnénk felszállni erre a vonatra. Nyugat-Európa más országaihoz hasonlóan hazánkban is meghirdettük az e-kerékpár vásárlási programot, 1 milliárd forintot biztosítottunk uniós forrásból erre a célra. Illetve a következő időszakban a céges, akár elektromos kerékpárflották támogatása terén szeretnénk még előre lépni, megfelelő adószabályokkal ösztönözve a vásárlást. Bízom abban, hogy ez hozzá fog járulni az elektromos kerékpárok térnyeréséhez Magyarországon is”

– fejtette ki távlati terveit a kormánybiztos.

Tippek

Így védheti cége pénzügyeit hatékonyabban a kibertámadásoktól

A K&H Bank közel fél éve segíti vállalati ügyfeleit egy teljesen költségmentes biztonságtudatossági kezdeményezéssel, amely október végéig tart.

A program célja, hogy a cégek könnyebben felismerjék és kezeljék a digitális fenyegetéseket, miközben erősítik saját kiberbiztonsági felkészültségüket. Az akció három, egymást kiegészítő elemből épül fel, amelyek a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást adnak.

A kezdeményezés egyik alappillére a Mastercard által fejlesztett My Cyber Risk megoldás, amely segítségével a vállalkozások feltérképezhetik és rangsorolhatják weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik sérülékenységeit. A szoftver több mint 40 szempont alapján, kilenc biztonsági területet lefedve értékeli a kockázatokat. Noha maga a megoldás költségtérítéses (60 euró), a K&H ügyfelek egy speciális kuponkód használatával egy évig térítésmentesen férhetnek hozzá.

A második elem egy interaktív, történetalapú tanulási forma, amely játékos feladatokon keresztül ismerteti a felhasználókkal a kiberbiztonság alapjait. Éles helyzetek szimulációi során megszerzett tudásukat teszttel ellenőrizhetik.

A harmadik pillért hírlevél-sorozat adja, ami bemutatja és elmagyarázza a legjellemzőbb visszaélési módszereket és tippeket ad azok elkerülésére. A gyakorlati tanácsok mellett a bank saját, biztonságosabb mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó funkcióit is bemutatja. A hírlevél előfizetői egy online szakmai konferenciára is meghívást kapnak.

„Tapasztalataink szerint nemcsak a kiberbiztonság társadalmi jelentősége, hanem az ügyfelek érdeklődése is számottevően megnőtt a témában, ezért döntöttünk úgy, hogy a biztonságos IT technológia használatában megszerzett széleskörű tudásanyagunkkal támogatjuk vállalati ügyfeleinket. Az elmúlt időszakban a pénzügyi visszaélések már a vállalati ügyfélkört sem kímélik, akár 10-100 millió forint értékű csalási kísérletek is előfordulnak. Mivel ezek jellemzően erős ügyfélhitelesítéssel jóváhagyott tranzakciók voltak, kiemelten fontos a közös védekezés banki és ügyfél oldalon egyaránt. Hisszük, hogy a megelőzés és a felkészültség az első védelmi vonal a digitális fenyegetésekkel szemben, ezért segítjük ügyfeleinket abban, hogy magabiztosabban mozogjanak az online térben”

– mondta el Bodor Tibor, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

„A kiberbűnözők folyamatosan keresik akár a legkisebb réseket is a digitális védelemben – függetlenül attól, hogy kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról van-e szó. A biztonságos működés ma már elképzelhetetlen a rendszereink állapotának pontos ismerete nélkül. A K&H Bankkal közösen azon dolgozunk, hogy a magyar vállalatok valós képet kapjanak arról, milyen sebezhetőségek (pl. elavult szoftverek, lejáró tanúsítványok) látszanak róluk a kibertérben, és hogyan tudnak ezekre időben reagálni. Célunk, hogy a digitális világban is magabiztosan és biztonságosan növekedhessenek”

– mondta Nemes Máté, a Mastercard kibervédelmi szolgáltatásokért felelős igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Szeptember 8. Az Írni-olvasni tudás világnapja – ma már a digitális tudás is az írástudás része

Szeptember 8-a, az Írni-olvasni tudás világnapja emlékeztet minket arra, hogy az írástudás ma már nem csupán az olvasás és írás elsajátítását jelenti, hanem a digitális készségek megszerzését is.

Ezek az ismeretek azért elengedhetetlenek, mert lehetővé teszik, hogy az emberek biztonságosan és tudatosan használják az online lehetőségeket. A Lynnaider Akadémia ezért a jövedelemszerzés lehetőségén keresztül közelíti meg a digitális készségfejlesztést: így kézzelfoghatóvá válik, miért érdemes elsajátítani az új kompetenciákat, hiszen a tudás konkrét eredményekhez vezethet. Éppen erre épít a most magyar nyelven elérhető program, amely 9 bevált, online jövedelemszerzési technikát mutat be, kezdők számára is érthetően, reflektorfény nélkül.

A Lynnaider Akadémia alapítójának legutóbbi, több mint 200 főt érintő kutatása szerint az emberek a digitális készségeket az önmegvalósítás és a pénzügyi biztonság lehetőségeként értékelik. Az online jövedelem így nem csak anyagi forrás, hanem a szabadság és a fejlődés eszköze is. A résztvevők így tulajdonképpen visszamennek az iskolapadba, hogy megértsék a digitális világ működését, és elsajátítsák a bevált technikákat. A felmérés rámutatott arra is, hogy sokan még mindig a reflektorfénnyel azonosítják az online pénzkeresést. Pedig rengeteg technika sikeresen művelhető arc nélkül is, ahogyan azt a megkérdezettek 64%-a is preferálná. A válaszadók közel kétharmada ugyanis szívesen belevetné magát az online jövedelemszerzés világába, ha nem kellene ahhoz megmutatni magukat.

A Lynnaider Akadémia kurzusa az első hazánkban, amely magyar nyelven hozza el a legelterjedtebb online jövedelemszerzési technikákat ugyanazon logika mentén, megkönnyítve azt a választást is, hogy melyik illik legjobban az egyénhez. A kurzus nem csak Magyarországon egyedi, egy nemzetközi űrt tölt be: 9 technikát mutat be, valóban fejben tartva a kezdőket. A ‘Szabadúszás’, a ‘Saját webshop’ ügynökség nélkül, az ‘Affiliate marketing’, a ‘Digitális termékértékesítés’, az ‘On-demand gyártás’, a ‘Dropshipping’ (etikusan), a ‘Szponzorációk & UGC’, a ‘Saját online kurzus’, valamit a ‘Megosztásos piac’ technikái tanulhatók meg a svájci-magyar csapat videói által. A képzés szándékosan alapos és egyszerűsített stílusban készült, hogy mindenki számára befogadható legyen, szakmai zsargonok nélkül, lépésről lépésre tanítva. A Lynnaider csapat avatár előadóinak mondandóit könnyen frissítik a digitális programoknál gyakran előforduló szabály- vagy trend-változás esetén, ezzel is szolgálva az online akadémia felhasználóit.

Ez a program lehetővé teszi, hogy bárki, korhatártól függetlenül, lépést tarthasson a digitális átalakulással, miközben biztonságosan kipróbálhatja a bevált online jövedelemszerzési módszereket.

„Célunk, hogy mindazoknak az embereknek, akik úgy érzik, hogy kezdenek elveszni a gyorsan digitalizálódó világban, letisztultan és érthetően magyarázzuk el a legnagyobb online jövedelemszerzési technikákat, mert lehet, hogy a tudás birtokában ők is élnének a lehetőségekkel. Nem trükköket vagy gyors meggazdagodási recepteket kínálunk, hanem a világszerte már bevált nagy technikák önállóan, ügynökség nélkül felállítható és működtethető módjait mutatjuk be, lépésről lépésre”

hangsúlyozta a Lynnaider Akadémia alapítója, Kohler Grof Melinda, magyar származású közgazdász.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Hogyan térjünk vissza a munkába nyaralás után? – a munkahelyi etikett segít.

A nyári szabadság után nem könnyű visszazökkenni a hétköznapokba: a gondtalan napokat hirtelen felváltja a feladatok sora, a határidők és a megbeszélések.

A gördülékeny visszatéréshez azonban sokat tehetünk – és nemcsak a saját, hanem a kollégáink jólléte érdekében is. Ahogy dr. Kibédi Katalin etikettszakértő is hangsúlyozza, ilyenkor különösen hasznosak a munkahelyi etikett szabályai, amelyek kapaszkodót adnak, és segítenek visszatalálni a megszokott ritmushoz.

Felkészülés már a szabadság előtt

A nyaralás előtti tudatos tervezés kulcsfontosságú. Állítsunk be távolléti üzenetet, delegáljuk a sürgős feladatokat, és hagyjuk rendezetten az íróasztalunkat. Ez nemcsak profizmust sugall, de tiszteletet is mutat a munkatársaink felé.

Az első nap visszatéréskor

Miután visszatértünk a szabadságunkról, érdemes rövid megbeszélést tartani a vezetőnkkel vagy kollégáinkkal, hogy gyorsan képbe kerüljünk a friss hírekkel és változásokkal. A közös beszélgetések – akár a szünetekben – segítenek oldani a feszültséget, és erősítik a csapatszellemet. A kollégák barátságos üdvözlése szintén apró gesztus, ami sokat számít: egy egyszerű „Jó újra látni!” mindig mosolyt csal az arcokra.

Megjelenés és professzionalizmus

A nyári szabadság után sokan hajlamosak vagyunk lazábban öltözködni és viselkedni, hiszen a könnyedebb napok hangulata még velünk marad. Fontos azonban tudatosítani, hogy a munkahely nem a nyaralás meghosszabbítása: a megjelenésünk mindig üzenetet hordoz. Az ápolt, elegáns, visszafogott öltözködés – női kosztüm, az öltöny, diszkrét kiegészítők – a professzionalizmust erősíti, és segít újra a munkára hangolódni.

Mindennapi etikett az irodában

A szabadság utáni visszatéréskor különösen fontos, hogy odafigyeljünk a mindennapi viselkedésünkre. Az étkezéseknél például érdemes kerülni az erős illatú ételeket, ügyelni a közös terek tisztaságára, és lehetőleg nem az íróasztalunknál falatozni.

A kollégákkal való együttműködés során sok helyzetben segít az udvarias kommunikáció is: ha egy kérésnek nem tudunk azonnal eleget tenni, mert a visszatérés után rengeteg feladat szakad a nyakunkba, akkor kedvesen mondjunk nemet, és jelezzük, mikor térünk vissza a témára. Ha pedig nézeteltérés adódik, törekedjünk a közös célok szem előtt tartására, és kerüljük a felesleges konfrontációt.

Nem kevésbé fontos a mások személyes terének tiszteletben tartása – mielőtt más íróasztalánál vagy tárgyai között tennénk rendet, mindig kérjünk engedélyt. Ezek a kedves gesztusok jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy mindenki kényelmesebben érezze magát a munkahelyén.

Szünetek és dohányzás

A szünetek beiktatása a hatékony munkavégzés része, ugyanakkor a dohányzás és a hevített termékek használata gyakran panasz tárgyát képezi a munkahelyeken. A nemdohányzó kollégák sokszor úgy érzik, hogy ezek a szokások extra pihenőidőt jelentenek a dohányzóknak, hevített termék használóknak, ami növelheti az ő munkaterhelésüket. A méltányosság érdekében fontos, hogy a vállalatok egyértelmű szabályokat vezessenek be: például kijelölt dohányzóhelyekkel, hivatalos pihenőidők bevezetésével, vagy olyan megoldásokkal, amelyek mindenkinek azonos szüneti lehetőséget biztosítanak.

Egyes cégek innovatív kompenzációs gyakorlatokat is alkalmaznak – például extra szabadságot adnak a nemdohányzó munkavállalóknak. A dohányzók és hevített készüléket használók tiszteletet mutathatnak nemdohányzó kollégáik iránt azzal, hogy betartják a vállalati szabályzatot, nem a közös helyiségekben használják eszközeiket, odafigyelnek a ruháikon visszamaradó szagokra, megfelelően kezelik a cigarettacsikkeket vagy dohánytölteteket, valamint ügyelnek arra, hogy szüneteik időtartama ne menjen a közös munkaterhelés rovására.

A munkahelyi harmónia sokszor ezeken a kis dolgokon múlik: egy barátságos üdvözlés, egy tiszta közös tér, egy őszinte, de udvarias „nem”. Ha odafigyelünk egymásra, könnyebben vészeljük át a visszatérés első napjait, és együtt teremthetünk pozitív, támogató munkahelyi légkört.

További részletek: https://hevitettetikett.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss