Tippek
Pénzügyi edukáció és környezeti tudatosság
Hamarosan a bankok működését is segítheti az Ecomate app
Hamarosan a bankok is bevezethetik az ff.next Ecomate alkalmazását, amely a piacon egyedülálló módon ötvözi a pénzügyi edukációt és környezeti tudatosságra nevelést.
Az Ecomate tavaly októberben elnyerte a Vodafone Digitális Díj Bolygónk és Fenntarthatóság kategóriájának megosztott első helyezését, a zöld banki alkalmazás fejlesztése azóta pedig jelentősen felgyorsult.
Az ff.next és az Ecomate Solutions Kft. közösen, a GreenUp GmbH-val karöltve fejlesztett digitális megoldása, az Ecomate olyan innovatív, mobile-first termék, amely ötvözi a pénzügyi edukációt és a környezeti tudatosságra való nevelést. A megfelelő design és fejlesztési szakértelem, pénzügyi befektetők, iparági szakértők és tanácsadók, valamint a szükséges “zöld” tudás bevonását a három cég szoros együttműködése teszi lehetővé. Az applikációban nyomon követhetőek a személyes pénzügyek, amelyhez egy személyes karbonkibocsátást monitorozó rendszer is társul. Az Ecomate segítségével a felhasználók nem csak az ökológiai lábnyomukat csökkenthetik, de könnyen kézben tarthatják kiadásaikat és előre megtervezhetik költségvetésüket is. A megoldásról készült termékvideóból az érdeklődők részletes képet kaphatnak az elérhető funkciókról és az alkalmazás nyújtotta lehetőségekről is.
Muck Iván, az ff.next társalapítója és ügyvezetője elmondta:
„A fejlettebb piacokon már a tradicionális pénzintézetek is nagymértékű befektetéseket hajtanak végre a zöld bankolás területén, illetve a fiatalabb generációk számára egyre inkább alapvető igénnyé válik a környezetünk és ökológiai lábnyomunk figyelembevétele banki szolgáltatások használatakor is. A green banking termékeket illetően ugyanakkor csupán az elkövetkező időszakban érkezhet meg az áttörés, így rendkívül izgalmas számunkra, hogy a legújabb piaci igényekre reagálhatunk innovációnkkal!”
Az Ecomate 2020-ban elnyerte a Vodafone Magyarország Alapítvány által meghirdetett Vodafone Digitális Díjat, az így elnyert pénz nyeremény révén a következő fázisba léphet a fejlesztési folyamat. Ennek részeként a következő időszakban újabb zöld banki funkciók kerülnek kialakításra az applikációban.
Az ff. next a megoldás end-to-end termékfejlesztéséért felel: a csapat a felhasználói felület teljeskörű megtervezése és a megfelelő ügyfélút kutatása és kialakítása mellett a megoldás teljeskörű implementációját végzi mobil platformokon az alkalmazásokhoz tartozó háttérrendszerek fejlesztésével együtt, emellett az Ecomate termékstratégiájának kialakításában is kulcsszerepet vállal. Az alkalmazásra felhasználása rendkívül széleskörű lehet, hiszen a közép-kelet-európai társadalmak több mint 20%-a egyáltalán nem rendelkezik megtakarítással.
A szakmai útmutatás hiánya azt eredményezi, hogy a fogyasztók döntéseiket impulzusokra, valamint barátaik és családtagjaik tanácsára alapozzák. A személyes pénzügyi menedzsment és az online számlaszolgáltatások újratervezése és újragondolása elkerülhetetlen. A környezettudatos felhasználók is kihívásokkal néznek szembe, mivel általánosságban elmondható, hogy kevés olyan megoldás van jelenleg a piacon, amely útmutatást és átláthatóságot biztosít a felhasználóknak költési szokásaik ökológiai következményeivel kapcsolatban. A GoHenry szerint a Z generációs ügyfeleik 40%-a érez közvetlenül felelősségét bolygónk megóvásáért. A pénzintézetek most kezdik felfedezni a környezettudatos banki megoldások iránti igényt, a Barclays például nagy összegeket fektet be annak érdekében, hogy megőrizhesse versenyképességét az olyan fintech vállalatokkal szemben, mint a Doconomy, a bunq vagy az Almond, amelyek már megfelelő, zöld banki megoldásokat nyújtanak a felhasználóknak.
Kőszeghy Tamás, az Ecomate Solutions Kft. társalapítója elmondta:
„Csodálatos érzés egy olyan projektben részt venni, mely nemcsak a pénzügyi tudatosságot fejleszti, de hozzájárul a bolygónk hosszútávú fenntarthatóságához. Az Ecomate az egyre komplexebb pénzügyi termékek és szolgáltatások világába hozza el az átláthatóságot és egyszerűséget a felhasználók számára, segítve számukra az álmaik megvalósulását, valamint a váratlan pénzügyi helyzetek elkerülését.”
Tippek
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország. A 2025. augusztus 21-től 24-ig között zajló Adni Öröm! kampány célja, hogy segítse a nehéz helyzetben élő családokat a szeptemberi tanévkezdés során, legyen szó akár közvetlen tárgyi adományról, akár pénzbeli felajánlásról, adománykártyák formájában.
„A nyugodt iskolakezdés olyan alapélmény, amely minden gyermeknek jár. Felelős vállalatként a feladatunk pedig az, hogy ebben segítséget nyújtsunk azoknak, akiknek ez nem magától értetődő. Ötödik éve dolgozunk együtt a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal ezen a fontos ügyön, és újra és újra meghatódva tapasztaljuk, milyen önzetlenül csatlakoznak a vásárlóink ehhez az akcióhoz. Idén is számítunk rájuk országszerte”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője kiemelte:
„A legszegényebb családok gyakran nem tudják előteremteni a legalapvetőbb tanszereket sem, így a gyermekek már az iskola első napján hátrányból indulnak. A SPAR Magyarországgal közös tanszergyűjtő akciónk lényege, hogy ezek a gyerekek méltó módon, teljes felszereléssel kezdhessék meg a tanévet. A felajánlott, új tanszerek nemcsak a tanulás eszközei, hanem a figyelem, a törődés és az esély szimbólumai is.”
Az akció személyes gyűjtési szakasza 2025. augusztus 21-e és 24-e között valósul meg. Ebben a négy napban a Magyar Máltai Szeretetszolgálat önkéntesei az ország összes INTERSPAR áruházában jelen lesznek, és várják azokat a vásárlókat, akik egy-egy tanszert vagy iskolakezdéshez kapcsolódó terméket adományként szeretnének megvásárolni és felajánlani a rászoruló gyerekek számára. Az adományokat közvetlenül a pénztárzóna után lehet átadni az önkénteseknek. A felajánlások célba juttatásában a Magyar Máltai Szeretetszolgálat országos hálózata működik közre: a csomagok célzottan jutnak el a megfelelő helyre.
Az adakozás másik formája az adománykártyák vásárlása. Ezek az 500, 1 500, 3 000, 5 000 és 10 000 forint értékű kártyák 2025. augusztus 1-je és 31-e között érhetőek el az INTERSPAR áruházakban. A vásárlásukból befolyt teljes összeget a Magyar Máltai Szeretetszolgálat új tanszerek beszerzésére fordítja, és azokat célzottan juttatja el a segítségre szoruló gyermekeknek.
A gyűjtés során beérkezett felajánlásokat – legyen szó tárgyi adományról vagy az adománykártyákból vásárolt iskolaszerekről – a Szeretetszolgálat munkatársai a szeptemberi tanévkezdésre eljuttatják a rászorulókhoz. Az iskolai felszereléseket gondosan összeállított csomagokban adják át, figyelembe véve a helyi közösségek szükségleteit és a gyermekek életkorát.
Az adománygyűjtés részletei és a résztvevő INTERSPAR áruházak elérhetőségei a www.adniorom.hu weboldalon érhetőek el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Elindult a nevezés a Hégető Honorka-díjra
Az elismerés idén 21. alkalommal hívja fel a figyelmet azokra a szerkesztőségekre és újságírókra, akik fontos társadalmi ügyeket dolgoznak fel videó, fotó vagy fotósorozat formájában.
A díj célja, hogy elismerje azokat az alkotásokat, amelyek érzékenyen, hitelesen és hatásosan mutatják be a társadalmat érintő problémákat, valamint az ezekre adott válaszokat és lehetséges megoldásokat.
Idén olyan anyagokkal lehet pályázni, amelyeket 2024. szeptember 1. és 2025. augusztus 31. között publikáltak televízióban vagy online felületeken. Nevezni videókkal, önálló fotókkal, vagy maximum 10 képből álló fotósorozattal lehet.
A pályázatok benyújtási határideje: 2025. szeptember 30., 12:00 óra
A díjat idén is több kategóriában ítéli oda a zsűri. Az előző évhez hasonlóan díjat kap a legjobb első pályázó is – ez a kategória azok előtt tiszteleg, akik először neveznek a Hégető Honorka-díjra, és munkájukkal kiemelkedő színvonalat képviselnek.
A Hégető Honorka-díj zsűrijének elnöke idén Weyer Balázs, újságíró. A zsűri tagjai: Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója és Máté Krisztina, televíziós újságíró és producer. A fotó formájában érkező pályaműveket Keleti Éva, Kossuth- és Balázs Béla-díjas fotográfus és Mucsy Szilvia fotográfus, a Budapest FotóFesztivál társalapítója és igazgatója bírálja el.
A díj évek óta elkötelezett támogatója, a Yettel 2025-ben is különdíjat ajánl fel egy kivételes alkotásnak. A mobilszolgáltató nemcsak az újságírói munkát ismeri el, hanem a díjazott mű által bemutatott ügyet is támogatja, ezzel is kiemelve a sajtó szerepének fontosságát a jelentős társadalmi kérdésekben.
A Hégető Honorka-díjat 2003-ban alapították az RTL fiatalon, tragikus autóbalesetben elhunyt riporterének emlékére. Hégető Honorka munkásságát mély társadalmi érzékenység, az elesettek és kiszolgáltatottak iránti empátia jellemezte – értékrendje ma is mércét jelent a díj számára.
Pályázati feltételek:
- Formátum: videó vagy fotó/fotósorozat
- Terjedelem:
- videó: minimum 5, maximum 30 perc
- fotó:
- egyéni kép: maximum 3 db/pályázó
- fotósorozat: egy sorozat, mely minimum 8 – maximum 10 db képet tartalmaz
- Publikálás ideje: 2024. szeptember 1. – 2025. augusztus 31.
- A pályázatnak tartalmaznia kell:
- a pályázó nevét, elérhetőségeit (telefonszám, e-mail cím)
- a pályamű címét és rövid szinopszisát
- a megjelenés helyét és időpontját
A pályaműveket kizárólag online, az alábbi oldalon lehet feltölteni: https://rtl.hu/hegetodij
A videós pályaműveket YouTube- vagy Vimeo-link formájában kell benyújtani.
Leadási határidő: 2025. szeptember 30., 12:00 óra
A pályázattal kapcsolatos kérdések esetén kereshető: hegetohonorkadij@gmail.com
A Hégető Honorka-díj támogatói: RTL Magyarország, Hégető-család, Yettel Magyarország Zrt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Idén is a budapesti PlayIT ad otthont a T-esports Championship döntőjének
Négy játék, Európa legjobb csapatai, 100 000 euró összdíjazás: indul a Deutsche Telekom által szervezett, negyedik T-esports Championship regisztrációja.
Immár negyedik alkalommal szervezi meg a Deutsche Telekom a T-esports Championship-et, amely idén szeptember 9-én indul, a döntőre pedig november 15-16-án kerül sor Budapesten, a Hungexpon.
Európa legjobb csapatai négy játékban: Counter-Strike 2-ben, League of Legends-ben, Brawl Stars-ban, és – az idei év újításaként – Rocket League-ben mérkőznek meg egymással. A bajnokság összdíjazása 100 000 euró. A regisztráció augusztus 13-án, szerdán indul a www.tesports.gg oldalon, a kvalifikációt követően pedig svájci rendszerben folytatódik a bajnokság. Az előző évektől eltérően idén mind a négy játéknak dedikált versenyhete lesz, ennek köszönhetően erősebb mezőnyre és fokozottabb versenyre számíthatunk. A mérkőzéseket az e-sport rajongók nemzetközi streamen is követhetik.
A tavalyi évben több mint 12 ezren regisztráltak a versenyre, a Telekom PlayIT Show-n megrendezett döntőre pedig a két nap alatt több mint 14 ezren látogattak ki. A nagy sikerre való tekintettel a szervező országok (Magyarország, Lengyelország, Horvátország, Észak-Macedónia és Montenegró) idén is úgy döntöttek, hogy Budapest ad otthont a döntőnek a Telekom PlayIT Show keretén belül, ahol dedikált gigaerős vezetékes hálózaton játszhatnak majd a döntősök.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság4 nap ago
Otthon Start hitel: ezért lehet életveszélyes már most lefoglalózni bizonyos ingatlanokat
-
Ipar2 hét ago
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
-
Okoseszközök2 hét ago
Magyarországra is megérkezik a Samsung Odyssey OLED G6
-
Gazdaság5 nap ago
Több milliós megtakarítás: még ingatlanár-robbanáskor is verhetetlen lesz a 3 százalékos lakáshitel
-
Mozgásban2 hét ago
Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin
-
Egészség2 hét ago
Mozgásban az egészség: a Xiaomi okoseszközei kreatívan támogatják az aktív életmódot
-
Tippek2 hét ago
Idén is a budapesti PlayIT ad otthont a T-esports Championship döntőjének
-
Ipar1 hét ago
2,7 milliárd forintos beruházással lép szintet a SPAR logisztikája