Nincs letöltve a megfelelő applikáció, nincs bekapcsolva a Bluetooth, tetoválás van a csuklón – ilyen és ehhez hasonló, sokszor banális okok miatt nem működnek megfelelően a magyarok körében is egyre népszerűbb viselhető okoseszközök.
Miközben a felhasználók kifejezetten az alapján vásárolnak ilyen eszközöket, hogy az könnyen összekapcsolható legyen már meglévő okostelefonjukkal, a legtöbb probléma éppen az eszközök párosítása kapcsán jelentkezik. A Huawei Technologies Hungary szervizcsapata összegyűjtötte azokat a leggyakoribb hibákat és panaszokat, amivel felkeresik őket a felhasználók, ha elakadnak okostelefonjuk és viselhető okoseszközeik használata során.
Az elmúlt másfél évben ugrásszerűen nőtt a viselhető okoseszközök piaca, a felhasználók körében rendkívül népszerűek lettek az okosórák, az okoskarkötők és a vezeték nélküli fülhallgatók. A trendet jól mutatja, hogy csak a Huawei Technologies több mint 50 százalékkal több viselhető okoseszközt szállított le világszerte 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest. A vállalat Magyarországon a viselhető okoseszközök piacán megduplázta, a vezeték nélküli fülhallgatók területén pedig megháromszorozta eladásait tavaly. A Huawei Technologies Hungary februári felmérése szerint a magyar válaszadók kétharmada visel okosórát vagy okoskarkötőt, 54 százalékuknak pedig van vezeték nélküli fülhallgatója is. Az is kiderült, hogy a vásárlók elsősorban azokat az okoseszközöket keresik, amelyek egyszerűen összekapcsolhatók meglévő okostelefonjukkal, vagy notebookjukkal – a probléma pedig sokszor éppen itt jelentkezik.
Banális problémák
„A hozzánk eljutó esetek túlnyomó többségénél nem az eszközzel van a probléma, hanem valamilyen egyéb, banális dolog miatt nem működnek és kapcsolódnak megfelelően az okoseszközök egymással. Legtipikusabb ilyen, amikor nincs bekapcsolva a Bluetooth, vagy a párosítani kívánt eszköz éppen egy másik eszközhöz kapcsolódik”
– vázolta fel a leggyakoribb okokat Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának marketing igazgatója.
Hogy segítse a vásárlókat, a vállalat szervízcsapata összegyűjtötte azt az öt leggyakoribb okot és élethelyzetet, amelyekkel kapcsolatban visszajelzések érkeznek hozzájuk. Szerencsére ezekben az esetben néhány apró beállítást kell csak elvégezni ahhoz, hogy minden tökéletes legyen.
Nincs Bluetooth kapcsolat, vagy más eszközhöz kapcsolódik az okoseszköz/fülhallgató/okostelefon
A leggyakoribb eset, ha a párosítani kívánt eszközök nem látják egymást. Szerencsére a mai alkalmazások elég részletesen, lépésről lépésre magyarázzák el a szinte elronthatatlan folyamatot. Viszonylag ritka, hogy azért nem sikerül a párosítás, mert a Bluetooth nincs bekapcsolva, de az gyakran előfordul, hogy más eszközhöz kapcsolódik éppen a füles vagy az okoskarkötő, ezért nem sikerül a folyamat.
Ahhoz, hogy az óra és a fülhallgató mindenképp párosítható legyen, bontsuk a kapcsolatot a fülhallgató és más eszközök közt, vagy esetleg indítsuk újra a fülhallgatót! A fülhallgatót tegyük párosítás üzemmódba, majd az órán nyomjuk meg a felfele gombot, belépve a Beállítások – Fülhallgatók menübe. Majd itt válasszuk ki a fülhallgatót!
Nincs letöltve a megfelelő applikáció, iOS és egyéb Androidos telefonhoz csatlakozás
A Huawei viselhető okoseszközei könnyen csatlakoznak az összes okostelefonhoz, az Android rendszer mellett iOS és Windows készülékekkel is kompatibilisek. Így biztosítva, hogy a felhasználók könnyedén válthassak az eszközök között anélkül, hogy egyetlen márkához lennének kötve. Ehhez a Huawei Health alkalmazás letöltése szükséges.
IOS eszközökhöz párosítás során elsőként töltsük le a Huawei Health alkalmazást az AppStore-ból, majd a telefon Bluetooth Beállításain belül párosítsuk az eszközöket. Ez után nyissuk meg a Huawei Health alkalmazást, és kövessük a képernyőn megjelenő instrukciókat!
Hogy még teljesebb módon kihasználhassuk a vezeték nélküli (TWS), aktív zajszűréssel rendelkező fülhallgatók (FreeBuds 3, Pro és 4i) adta élményt és elvégezhessük finomhangolását, iOS eszközökön elengedhetetlen a Huawei AI Life alkalmazás letöltése.
Egyéb, Android rendszerű okostelefonhoz elsőként az alábbi linkről töltsük le a Huawei AppGallery-t: https://consumer.huawei.com/hu/mobileservices/appgallery/. Ezután az AppGallery-ből töltsük le a Health alkalmazást, majd telepítés után indítsuk el, és kövessük a képernyőn megjelenő instrukciókat!
Nem méri megfelelően a véroxigénszintet, vagy a pulzust
A véroxigénszint- és pulzusmérést az óra, vagy okoskarkötő hátlapján levő optikai szenzor végzi, melynek megfelelő működését bizonyos külső tényezők befolyásolhatják. A mérés nem tud meglelően folyni tetovált bőrfelületen, vagy dús szőrzetben. Emellett ha a szenzor szennyeződött, érdemes azt megtörölni, mivel a rárakódott por, vagy izzadtság is blokkolhatja azt. Szintén érdemes ellenőrizni, hogy a szíj megfelelően szoros-e a méréshez, mivel ha az túl laza, nem illeszkedik megfelelően a csuklóra, az eszköz nem képes mérni.
Eltérő lépésszám eredmények az okoseszközök és az okostelefonon
A viselhető okoseszközök és okostelefonok gyorsulásmérő segítségével követik a lépéseket, a mozgás és a gyorsulás iránya alapján határozzák meg, hogy lépés történt-e. Mivel általában zsebben tartjuk telefonunkat, ezért az észlelés jellemzően függőleges állású gyorsulásmérésen alapszik. Vizsgálatok kimutatták, hogy a viselhető eszközök pontosabb lépésszámadatokat közölnek, mert a felhasználó karjainak mozgását mérik, figyelembe véve az X, az Y és a Z tengely irányában bekövetkező gyorsulás változásait is. A viselhető okoseszközben alkalmazott, az elméleti és kísérleti adatokon alapuló mozgásészlelési módszer tudományosabb és megbízhatóbb is, ma már pontosabban mér olyan nehezebben értelmezhető helyzetekben, mint a karlendítés egy helyben állva vagy ülve, az étkezés és a fogmosás. Ha az ilyen mozgás sokáig tart, az érzékelők által begyűjtött adatok hasonlíthatnak a séta közben gyűjtött adatokra. Ez okozhat némi eltérést.
Nem méri pontosan az alvásunkat
A pontatlan mérés egyik oka lehet, hogy a csukló, vagy kar alvás közben mozog, ezért az eszköz nem alvásként érzékeli az adott időszakot. Elképzelhető, hogy pontosabb adatokat kaphatunk, ha nem az erősebb kezünkön viseljük az eszközt (tehát a jobbkezesek viseljék bal kézen). Szintén zavaros adatok keletkezhetnek, ha túl laza az eszköz szíja és akkor is, ha az eszköz nagyon kevés csuklómozgást észlel. Így tévesen alvást azonosíthat, mert a kevés mozgás az alvás egyik fő ismérve.
A karkötő a viselés észleléséhez beépített érzékelőt használ, melynek működése a bőrről visszaverődő fényen alapul. Ez több hullámhosszon is észleli a visszaverődő fényt, ám ha eszközünket bizonyos felületekre (pl. asztalra, kanapéra, lepedőre) helyezzük érzékelővel lefelé, akkor a felületről visszaverődő fény hasonló lehet a bőrről visszaverődőhöz, ebben az esetben tévesen viselést észlelhet és alvásadatokat rögzíthet.
Karácsony körül is fokozottan figyeljünk a biztonságra
Közelegnek az ünnepek, készülünk a pihenésre, de még egy utolsó hajrá vár valószínűleg mindenkire.
Fontos, hogy ilyenkor vigyázzunk magunkra és telefonunkra is, a HONOR pedig pár egyszerű, de a biztonság szempontjából kifejezetten hasznos tippel próbálja segíteni a felhasználókat.
💭 Készítsünk biztonsági mentést a felhőbe – A karácsonyi vagy évzáró bulik sajnos remek lehetőséget szolgáltatnak arra, hogy megsérüljön telefonunk. Nagyon fontos, hogy készítsünk biztonsági mentést adatainkról, így, ha valami történik is eszközünkkel, nem veszik minden kárba.
💧 Használjunk vízálló tokot – A karácsonyfa-vadászat, az ajándékok begyűjtése és az egyéb szaladgálások balesetveszélyesek, pláne, ha esik vagy havazik. A HONOR legtöbb készüléke ugyan rendelkezik vízállósággal, azonban nem árt, ha szerzünk készülékeinkhez vízálló tokot, hogy legalább belülről ne sérüljenek.
📍 Használjunk helymeghatározást – A nagy sürgés-forgás közepette könnyedén ottfelejthetjük valahol telefonunkat, akár táskánkkal együtt. Az elérhető helymeghatározó alkalmazások segítenek abban, hogy egy másik eszköz segítségével megtaláljuk készülékünket, mielőtt még más csap le rá.
🔒 Ügyeljünk az online biztonságra is – Csábító lehet gyorsan még az utolsó pillanatban beszerezni pár dolgot online, de figyeljünk arra, hogy ne essünk adathalászat áldozatául. Ellenőrizzük a weboldalakat, ahonnan rendelünk, és ne adjuk meg személyes információinkat, jelszavainkat illetékteleneknek. Ügyeljünk arra is, hogy ne nyilvános Wi-Fi-n bonyolítsunk le tranzakciókat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A karácsonyi ajándékozási szezon nem csak minket, vásárlókat, hanem a játékpiacot is kihívások elé állítja. A hazai piacvezető REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese, Gyaraki Dávid elmondta, hogyan készülnek fel az év végi csúcsidőszakra, amikor éves forgalmuk felét realizálják.
A karácsony egy egészen más bolygó, és a diafilm is új értelmet nyer
A REGIO JÁTÉK működése teljesen átalakul a november-decemberi időszakban, amely „turbófokozatot” igényel a logisztikai háttértől is. A vásárlási szokásokban a Black Friday jelentette a legnagyobb változást az elmúlt években: ez a kampány előrébb hozta a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét, bár a korábbi „letaposós” rohamok konszolidálódtak. A slágertermékek között továbbra is a LEGO és a társasjátékok vezetnek, azonban meglepő módon a diafilmvetítő is mindig toplistás.
A diavetítőt egyébként éppen Gyaraki Dávid édesapja, a vállalat vezetője támasztotta fel, miután húsz évvel ezelőtt hiány volt a régi, lemezgyári kiadásából a piacon. Az új verzió LED-es, nem forrósodik, és kompatibilis a régi filmekkel. Így a klasszikus meséken túl, mint az „Öreg néne őzikéje”, új tartalmak is készülnek, például a „Bogyó és Babóca” vagy a „Kufli” sorozatok.
Társasjáték, nem csak hardcore gamereknek
A boltokat járva szinte egyértelmű, hogy a társasjáték-piac aranykorát éli. A klasszikus, versengő játékok mellett egyre népszerűbbek a kooperatív és asszociációs játékok, így már tényleg mindenki megtalálhatja a számára izgalmas formát. A kooperatív típusúak a közös célokra, például egy szigetről való megmenekülésre vagy az univerzum közös megmentésére fókuszálnak, az asszociációs és absztrakt játékok pedig a kreativitásra építenek.
A modern játékok demokratizálták is a piacot: ma már nemcsak „hardcore gamerek”, hanem átlagos családok is tartalmas, közös élményt találhatnak a társasozásban. Ugyanakkor vannak olyan különlegességek is, mint például a Sikoly társasjáték, amelyben a technológia is szerepet kap: applikáció használatával ugyanis a játék egy pontján a résztvevők egy hívást kaphatnak, és az itt elhangzottak döntik el a további lépéseket.
Érdekesség, hogy míg a játékokat általában többnyire az anyukák veszik, az apukák inkább a társasjáték-felelősök és a távirányítós autók beszerzésében is szívesen is kiveszik a részüket, hiszen tudjuk, hogy „minden játék a bennünk lévő kisgyerek öröme” – fogalmaz a REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese.
A játékok nem az Északi-sarkról, hanem Kínából érkeznek a fa alá
A játékok döntő többsége Távol-Keletről, elsősorban Kínából érkezik, ahol a jól kiépített ipar lehetővé teszi a tömeggyártást. A hazai gyártás ezzel nem tudja felvenni a versenyt, a magasabb alapanyagköltségek és a korlátozott exportcsatornák miatt, így szinte olcsóbb az ottani késztermék, mint az európai nyersanyag.
A játékpiac továbbá jelentősen előfinanszírozott, így elvileg akár már szeptemberben beszerezhetnénk az összes karácsonyi ajándékot. A REGIO JÁTÉK-nál a rendeléseket minimum fél évvel előre leadják, hogy a játékok időben, augusztus végére megérkezzenek. A nagykereskedőik pedig jellemzően szeptember elején töltik fel készleteiket a viszonteladók és vásárlók számára.
Automatizált raktárból, gyorsan, pontosan
Mindennek hátterében óriási logisztikai rendszer áll. A REGIO JÁTÉK 10 ezer négyzetméteres, 2017 óta működő törökbálinti raktára a szezonális időszakban hatalmas terhelést kap. A Kínából, hajóval érkező árukat, az uniós vámellenőrzés után, kamionnal szállítják az országba, majd a központba. Itt szortírozás és betárolás következik, vagy továbbítják az árut a 44 üzlet és a webáruház számára. Mivel karácsony előtt az átlagoshoz képest akár négy-ötszörösére is felpörög a forgalom, ilyenkor akár naponta kétszer is kiszállítanak az üzletekbe.
A raktárt 2020-ban automatizálták, hogy még inkább felgyorsítsák a munkafolyamatokat, minimalizálják a hibákat, és csökkentsék az emberi erőforrásokra való túlzott támaszkodást, mivel a jó munkaerő megtalálása a raktári környezetben is komoly kihívás. A Siemens-technológiával vezérelt és automatizált rendszer most 10 másodpercenként helyez fel egy dobozt a 800 méter hosszú szalagra, kezelve a legkisebb diafilmtől a kétméteres plüssmackókig minden terméket. A fejlesztés a hatékonyság mellett a készletpontosságot is javította: a gép a vonalkódok alapján válogatja a beérkező árut, így például látja, adott darabból mennyit kell betárolni, és mennyi kerüljön a boltokba.
Zöldül a játékpiac is
Ma már a piac és a vásárlók is elvárják, hogy egyre fenntarthatóbb módon állítsák elő a játékokat, miközben azok esztétikusak maradnak. Ez kezdetben ellentmondott a kínai beszállítói logikának, hiszen ez plusz erőforrásokat igényel a gyártás során.
A szülők elsősorban a gyerekek egészsége miatt keresik ezeket a megoldásokat, de persze a pénztárca érzékenysége még mindig meghatározza a döntéseket Gyaraki Dávid szerint. A szakember az Ipar Hangjai podcast friss epizódjában emellett elmondta, hogy nem csak a késztermékek esetében szentelnek figyelmet a környezettudatos megoldásoknak, hanem a törökbálinti raktár működtetését is napkollektorok, illetve energiatároló rendszer segíti, sőt, évtizedek óta bejáratott módszereik vannak a játékok és a kartoncsomagolások újrahasznosítására is.
Cégek csatlakozását várják a Nemzeti Faültetés Napjához
„Az ország 8 régiójában több helyszínen ültetünk el legkevesebb 100 ezer fát 2025. március 1-jén, de jóval többet szeretnénk, ezért várjuk további környezettudatos cégek jelentkezését” – mondta el a 10 millió Fa főkoordinátora, Hervai Franciska. A partnereink ESG törekvéseik elérése mellett komoly megjelenési felületet kapnak a helyszíneken és kampányaink során, melyeket a Content’ n more (CNM) reklámügynökség koordinál.
Máris több mint 30 közéleti személyiség, köztük Geszti Péter, Döbrösi Laura, Litkai Gergely, és Csányi Vilmos etológus csatlakozott a 10 millió Fa közösség által kezdeményezett Nemzeti Faültetés Napjához. A művészek mellett több cég is beállt a soha nem látott méretű faültetés mellé, mint a Gránit Bank, Anima Travel, Gigawood. „Továbbra is keressük céges partnereinket, akik a „kötelező zöldkonferenciákon túl, 2025 tavaszán cselekednének is, hogy túlszárnyalhassuk eredeti elképzeléseinket, és minél többen örülhessenek az erdősítés, Miyawaki-faültetés, csemeteültetés, városi ültetés eredményeinek – mondta el Hervai Franciska. A 10 millió Fa főkoordinátora hozzátette, hogy a vállalkozások számára a faültetés élménye, és ESG céljaik elérése mellett komoly brandépítési lehetőséget is biztosítanak.
Komoly értéket kapnak a Nemzeti Faültetés Napja partnercégei
A Nemzeti Faültetés Napja során több száz helyszínen, erdőszélen, városi környezetben ültetünk – mely helyszíneken megjelenést biztosítunk partnercégeinknek. Ezenfelül közösségi médiás és sajtómegjelenéseket is szervezünk a Content’ n more (CNM) reklámügynökség támogatásával, melyen partnereink a Nemzeti Faültetés Napja és a 10 millió Fa brand mellet jelenhetnek meg – mondta el Hervai Franciska.
„Nem csak fákat, gondolatokat is ültetünk!”
„Sokak számára túl nagy falatnak tűnik a klímaválsággal felvenni a küzdelmet, mondván, a kormányok, gazdasági szereplők nélkül mindez lehetetlen. Ugyanakkor programtervekkel, konferenciákkal, tanulmányokkal teli a polc, látjuk hová jutottunk, itt a cselekvés ideje! Ahogyan Csányi Vilmos ökológus fogalmazott sajtótájékoztatónkon, ’Magyarországon mintegy 6 milliárd fa található, ezt kellene duplázni, triplázni. A 10 millió fa elültetése az első lépés”. Mi a 10 millió Fánál tapasztaljuk, hogy a faültetésekkel egyben gondolatokat is ültetünk, melyek hosszútávon egy olyan tudatos társadalom kialakulásához vezethetnek, amely képessé válhat szembenézni a globális felmelegedés helyi kihívásaival” – hívta fel a figyelmet Bojár Iván András, a Nemzeti Faültetés Napjának ötletgazdája, a 10 millió Fa alapítója.
Várják csapatok, közösségek, iskolák, dalárdák, focicsapatok és egyházak csatlakozását is a Nemzeti Faültetés Napjához!
„A fa törzse kör alakú, nincs se jobb, se bal oldala. És ugyanígy, nincs bal- és jobboldali klímaválság, hőguta, aszály, árvíz és elsivatagosodás sem” – vallja Bojár Iván András.
A Nemzeti Faültetés Napján, (melyre itt lehet regisztrálni) a becsatlakozó civileken túl valamennyi magyarországi szervezet és szerveződés, intézmény és vállalat részt vehet. Magukat erre az egy alkalomra megszervező iskolák, osztályok, óvodák, laktanyák, egyetemek, tancsoportok, cégek, színházak, kórházak, sport és egyházi közösségek, énekkarok, kiránduló társaságok, multicégek alkalmazottai, jógások és madarászok, a legkülönfélébb társadalmi vagy civil szervezetek tagjai, de akár a nemzeti tőkésosztály vállalatai is – szögezi le a 10 millió Fa alapítványa.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!