Pillanatok alatt elkapkodták a méregdrága terméket a webshopjából.
Nem képes leállni a csúnya kötött pulóverek tervezésével a Microsoft, most már biztosan hagyományt indítva minden év végi ünnepi szezonra tervez egy borzalmasan jó felsőt. Az első két évben Windows 95 és Windows XP pulcsikat készített, ezeket még csak influencereknek és a sajtó munkatársainak osztogatta, ám a gigantikus sikerükre való tekintettel a tavalyelőtti painteset és a tavalyi aknakeresőset limitált mennyiségben már a széles publikum számára is elérhetővé tette a webshopjában.
Az elmúlt években tapasztaltnak megfelelően a Microsoft idei csúnya pulcsija is kasszasikernek bizonyult, a Clippy témájú idei modellt órák alatt elkapkodták a vállalat webshopjából. A többség által jó eséllyel ismert gemkapcsos figura a Microsoft Office 97-2003 verziók között próbált csekély sikerrel segíteni az irodai programok használatában.
Az elérhetőség esetén Magyarországra is szállított pulóver ára sokkoló 30 500 forint, bár ebből a Microsoft csak a gyártási költséget teszi zsebre, a vételi ár maradék részét jótékonysági célra ajánlja fel. Idén az alacsony jövedelmű családokból származó fiatalok főiskolai oktatását finanszírozó College Success Foundation nonprofit kapja a csúnya pulcsiból származó bevétel javát.
Országos vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat indul: fókuszban a Mesterséges Intelligencia
Április 17-én Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter jelenlétében indult el Debrecenben, a tíz állomásból álló, országos vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat.
A KKV-k számára szervezett nagyszabású kezdeményezést a Nemzetgazdasági Minisztérium háttérintézménye, a Mesterséges Intelligencia Koalíciót működtető Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. és partnerei, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. hívták életre. A gyakorlatorientált előadások főbb témái között kap helyet a Mesterséges Intelligencia (MI) alkalmazása, és emellett számos finanszírozási és versenyképességnövelő eszköz bemutatása.
A rendezvénysorozat keretében olyan kiemelt témák kerülnek terítékre, mint a mesterséges intelligencia szerepe a KKV-k hatékonyságnövelésében, az innováció, a pályázati támogatások, a Széchenyi Kártya Program, valamint a fenntarthatóság környezeti-, társadalmi- és irányítási tényezői (ESG).
A vállalkozásfejlesztési konferenciasorozat megnyitó eseményére a Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara debreceni székhelyén kerül sor 2024. április 17-én, amely alkalommal előadást tart Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. A Nemzetgazdasági Minisztérium idén március 25-én mutatta be Magyarország első versenyképességi stratégiáját, amelyet Magyarország Kormánya a hazai vállalatokkal való konzultációt követően fogadott el, célként kitűzve, hogy Magyarország 2030-ra elérje az Európai Unió fejlettségi szintjének 90 %-át.
A megnyitó rendezvény tartalmas szakmai programja keretében a Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. részéről Jakab Roland, a Mesterséges Intelligencia Koalíció elnöke tart előadást az „MI szerepe a KKV hatékonyságnövelésében” címmel. Ezt követően dr. Vajda Viktor, a Neumann Nkft. ügyvezető-helyettese szakértők körében, gyakorlati példákon keresztül elemzi azokat a kézzelfogható kérdéseket, amelyekkel egy magyar KKV szembesül az MI alapú megoldások tervezett bevezetése kapcsán.
A szervezők célja, hogy a kormányzati versenyképességi stratégiával összhangban az eddiginél is szorosabb együttműködést alakítsanak ki a KKV-kal. Céljuk, hogy az aktív támogatói szerep mellett a vállalkozásokkal közösen történhessen meg a felkészülés a jövő kihívásaira. A hazai sikerek előfeltétele az ellenálló, rugalmas, az újdonságokra nyitott és a változó kihívásokhoz alkalmazkodni képes vállalkozások léte. A konferencia lehetőséget kínál a változó gazdasági helyzetből adódó veszélyek azonosítására, amelyekre közösen felkészülve a KKV-k érdemben hozzájárulhatnak Magyarország versenyképességének növeléséhez.
A rendezvénysorozat további kilenc állomása: április 18. Miskolc; április 23. Eger; április 30. Kecskemét; április 29. Szeged; május 13. Győr; május 21. Pécs; május 22. Kaposvár; május 28. Veszprém és május 29. Budapest.
Nekem like, neked sértés – így beszélgetünk online
Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését – derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból.
A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést tulajdonítanak egy-egy hangulatjelnek: a mosolygó fej vajon kedves vagy negatív jelző? Mit jelenthet a vörös zászló, a bohóc vagy a barack? Most segítünk megfejteni az emoji-használat különbségeinek okait.
A generációk közötti kommunikációs különbségek megértésének egyik fontos pontja az online kommunikáció, ezen belül az emotikonok vizsgálata – ez adta az apropóját a Yettel országos, reprezentatív kutatásának. A felmérés eredményei alapján szinte mindenki szokott hangulatjeleket használni; a válaszadók 70 százaléka kifejezetten gyakran tesz így. Leggyakrabban a 26-35 évesek fejezik ki magukat hangulatjelekkel, az életkor növekedésével az emojik használata folyamatosan csökken.
Ezek a leggyakrabban használt emojik
A leggyakrabban használt hangulatjelek közé tartozik a vörös szív, a mosolygó fej, a könnyesen nevető arc, a szíves, mosolygó arc, illetve a csókot küldő fej. Érdekesség, hogy míg világszinten a like jel és a hangosan síró arc is szerepel a top 5-ben, itthon ezek kevésbé népszerűek a megkérdezettek válaszai alapján.
„Nemzetközi felmérések évek óta foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy mely hangulatjeleket használjuk a legtöbbször az online kommunikációban, illetve ezeknek hogyan változik a jelentése a különböző életkori csoportokban. A szimbólumok használata és a képiség egyre nagyobb szerepet kap az online térben, ez minden generációra jellemző, de különösen igaz a digitális trendszetternek tartott Z generáció esetében. Ennek fényében is időszerű volt, hogy Magyarországon is pontosabb képet kapjunk a jelenségről”
– teszi hozzá Guld Ádám médiakutató.
A kutatás alapján hazánkban is jól megfigyelhetők a generációs különbségek a hangulatjelek használatát tekintve: míg a könnyesen nevető arc például az egyik legnépszerűbb emotikon a Z generációsoknál, az X korosztályosok már jelentősen kevesebben használják. Ezzel szemben a felfelé mutató hüvelykujj és a szolidan mosolygó arc inkább az X-esek körében kedvelt, a Z generáció válaszadóinak csupán a negyede használja – ráadásul ők a like jel használatát az idősebb korosztályhoz kötik. Továbbá az is kiderült, hogy minél idősebb a válaszadó, annál kevésbé valószínű, hogy ugyanabból az emotikonból többet rak egymás után.
Generációnként eltérő jelentések
A válaszadók háromnegyedével már előfordult, hogy kapott olyan emojit, aminek nem volt biztos a jelentésében, ráadásul a Z generációsok felével az is megtörtént, hogy akinek küldték a hangulatjelet, az félreértette azt. Továbbá a Z-sek 40 százalékával megesett már, hogy megbántották, vagy kellemetlen helyzetbe került egy félreértett emotikon miatt.
Ez nem véletlen, ugyanis a kutatás rámutatott arra is, hogy az egyes hangulatjelek különböző jelentést hordozhatnak. A legnagyobb eltérés többek között a like jelnél mutatkozott: míg a kitöltők háromnegyede (76%) jóváhagyásként értelmezi, a Z generációsok 27 százaléka negatív értelemmel ruházza fel (például elutasítás, sértés, „gratulálok”). Hasonlóan kettős értelem jelenik meg a klasszikus mosolygó fej esetében: míg az Y és az X (57%) kedves, vidám, pozitív jelzőként értelmezi, a Z generáció 45 százaléka passzív-agresszív vagy negatív jelentéssel („szóra sem méltatom”) használja.
„A legtöbb jelentéskülönbség abból adódik, hogy a Z generációsok olyan új jelentéseket társítanak már jól ismert szimbólumokhoz, amelyek az érettebb korosztályok számára nem ismertek. A jelenségnek az a kulturális logikája, hogy az ifjúság minden korszakban igyekszik olyan valós vagy szimbolikus tereket elfoglalni, ahova a felnőtt tekintet nem lát el, amit az érett korosztályok már nem értenek meg. A speciális jelentéssel rendelkező hangulatjelek is ezt a célt szolgálják; megkülönböztetik a „mi” és az „ők” kategóriáit, vagyis a fiatalok és felnőttek világát”
– magyarázza Guld Ádám.
A különbség azon is alapulhat, hogy bizonyos típusú emotikonokat inkább a fiatalabb korcsoportok használnak: például míg az X generációsok 19 százaléka még soha nem használta a tűz emojit és nem biztos a jelentésében (33%) vagy forróságként értelmezi (19%), a Z-sek 60 százaléka legalább alkalmanként használja és a “menő” jelentést társítja hozzá. Szintén különbség van a barack emotikon értelmezésében: míg az X (26%) és az Y (47%) gyümölcsként gondol rá, a Z generációsok jelentős többsége (69%) a női hátsó jelzéseként. Érdekesség továbbá, hogy a fiatalabb korcsoport például a bohócot arra is használja, ha valamit elrontott, a koponyát akkor, ha valami nagyon vicces, a vörös zászlót pedig kizáró ok jelölésére – eközben az X generáció nem igazán ismeri ezeket a jelentéseket.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Miről lehet megismerni a megbízható és jól dolgozó vízvezeték szerelő szakembert?
Amikor vízvezeték-szerelésre van szükségünk, különösen fontos, hogy megbízható szakembert válasszunk, hiszen otthonunk biztonsága és kényelme is múlhat ezen. De vajon hogyan ismerhetjük fel azt a szakembert, aki nemcsak hogy szakmailag felkészült, de érti is a nők igényeit és elvárásait? Íme néhány tipp, amely segíthet a döntésben.
1. Szakmai tapasztalat és képesítések
A megbízható vízvezeték-szerelő rendelkezik a szükséges szakmai képesítésekkel, és több éves tapasztalattal büszkélkedhet. Érdemes megkérdezni, hogy milyen képzéseken vett részt, és van-e érvényes mesterlevél vagy egyéb szakmai igazolás, amely bizonyítja tudását.
2. Pozitív visszajelzések és ajánlások
Szánjunk időt arra, hogy online utánanézzünk a szakember korábbi munkáinak. A pozitív ügyfélvisszajelzések, különösen a női ügyfelektől, nagy mértékben hozzájárulnak a döntés megalapozásához. Keresgéljünk fórumokon, és olvassuk el mások tapasztalatait.
3. Átlátható árazás
A megbízhatóság egyik jele, ha a szakember átlátható módon kommunikálja az árakat. Nem rejtett költségekkel operál, hanem minden szolgáltatásért külön ki van tüntetve az ár, ami segít a tervezésben és megakadályozza az esetleges félreértéseket.
4. Professzionális hozzáállás
A jó vízvezeték-szerelő időben érkezik, tisztelettudóan és udvariasan kommunikál. Figyel arra, hogy otthonunkat tisztán tartsa, és a munka befejeztével minden helyreállítás megtörténik. Ez különösen fontos a női ügyfelek számára, akik értékelik a rendezettséget és az odafigyelést.
5. Megbízható kommunikáció
A szakember könnyen elérhető, és készséggel válaszol a felmerülő kérdésekre. Nyitott a kommunikációra, és minden információt megoszt, amire szükség lehet a munka elvégzéséhez. Ez növeli az ügyfél bizalmát és csökkenti a stresszt.
6. Szolgáltatások széles skálája
Egy jól képzett szakember képes különböző típusú problémák megoldására, legyen szó csőtörésről, duguláselhárításról vagy akár fűtésszerelésről. Ez a sokoldalúság biztosítja, hogy nem kell minden egyes probléma esetén különböző szakemberekhez fordulni.
7. Garancia a munkára
A megbízható vízvezeték-szerelők garanciát vállalnak a munkájukra. Ez nemcsak hogy biztonságot nyújt, hanem bizonyítja azt is, hogy magabiztosak a szolgáltatás minőségét illetően.
Javaslatunk:
A Víz és Fűtés Szerviz csapata mindezen jellemzőkkel büszkélkedhet. Amikor minket választ, nemcsak egy szakembert kap, hanem egy megbízható partnert, aki érti és tiszteletben tartja az Ön igényeit. Legyen szó akár sürgős javításról, vagy csak a rendszeres karbantartásról, vállalatunk készen áll, hogy minőségi szolgáltatást nyújtson, miközben Ön nyugodtan élvezheti otthona kényelmét.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!