Connect with us

Tippek

Kutyabarát etikett: így intézz ügyeket a kutyáddal

kutyabarát

Így lehet ügyfél- és állatbarát az ügyintézés – tippek és tanácsok nem csak gazdiknak.

A mai kutyatartás egyre inkább családtagként kezeli az ember legjobb barátját, így nem meglepő, hogy egyre több beülős hely, pláza és üzlethelyiség fogadja az ügyfeleket és vendégeket a négylábúak társaságában. A Yettel üzletei például már két éve kutyabarátok, így közel 100 üzletben lehet ügyet intézni kutyák társaságában. Azonban számos váratlan helyzet adódhat ilyen esetekben, hiszen kedvenceink sokszor nincsenek hozzászokva az új környezethez. Hogyan érdemes felkészülni ezekre az alkalmakra és mit tanácsol a szakember az útnak indulás előtt? Többek között ezen kérdésekre válaszol és oszt meg hasznos tippeket Damásdi Judit, a Hajógyári Kutyasuli vezetője. 

Fontos már kölyökkorban elkezdeni

Ha tudjuk, hogy kedvencünkkel fogunk ügyet intézni, érdemes előre készülni, főleg, ha a kisállat még nem járt idegen környezetben. Bizonyos kutyák kifejezetten érzékenyek az otthonitól eltérő hangokra, fényekre, és akár a padlófelületekre is, ahogy a tömeg, az új emberek is bántóak lehetnek számukra. Ahhoz, hogy a kisállatok hozzászokjanak ezekhez a változásokhoz, érdemes már kölyökkorban elkezdeni megismertetni velük a külső környezetet. Ezekben számos program nyújt támogatást; a gazdik segítségért fordulhatnak kifejezetten a kiskutyáknak szóló tanfolyamokhoz, mint például a Tükör Módszer hamarosan induló Online Kölyökkutya Programjához. A szakemberrel való együttműködés sokat segíthet abban, hogy a kedvencek jól kezeljék az őket ért stresszt és elkerüljék a pánikot.

Tájékozódjunk előre a körülményekről

Ha a kisállatokat előre felkészítjük a kihívásokra, az adott bevásárlóközpontban vagy üzletben még mindig adódhatnak meglepetések. A kedvencekre különböző szabályok és feltételek vonatkoznak, melyekről érdemes előre tájékozódni. A Yettel országszerte közel 100 üzlete kutyabarát; az ide érkezők számára is elérhető egy részletes házirend, melyben minden fontos információ megtalálható. Fontos, hogy mindig legyen a gazdiknál póráz, illetve oltási könyv, valamint ne feledkezzünk meg arról sem, hogy szájkosár használatára is szükség lehet. Az ivóvíz nem minden kutyabarát helyszínen biztosított, ezért praktikus kulacsot vagy kinyitható itatótálat és jutalomfalatokat is bekészíteni. A finom falatokkal megerősíthetjük a megfelelő viselkedést, ha kisállatunk végrehajtja a már tanult feladatokat (például: ül, fekszik, marad), valamint segíthetünk neki túllendülni egy-egy nehezebb helyzeten.

Még a legnagyobb elővigyázatosság esetén is megtörténhet a baj, hogy elszökik a kutya, így ha gyakran visszük magunkkal, vagy egyszerűen egy extra biztosítékot szeretnénk, érdemes nyakörvre helyezhető nyomkövetőt beszerezni. A Yettelnél beszerezhető Blaupunkt GS02 nyomkövető eszköz és a hozzá tartozó mobilapplikáció segítségével a kisállatainkat mindig szem előtt tarthatjuk.

A jó kutyás az, akit a környezete is annak tart

A ’kutyabarát’ jelző nem azt jelenti, hogy kedvenceinket kontroll nélkül hagyhatjuk, ezért engedély nélkül semmiképp ne hagyjuk odamenni másokhoz. Természetesen ez fordítva is igaz: ha tudjuk, hogy kedvencünk nehezen viseli az idegeneket, akkor az üzletben tartózkodó más embereket is megkérhetjük, hogy ne közelítsenek hozzá, valamint ne simogassák meg. Fontos, hogy kisállatainkat soha ne hagyjuk magukra, még akkor sem, ha ügyesen tudnak egyhelyben várakozni. A pórázzal való kültéri megkötés sem megoldás, hiszen kedvenceink sorsa akkor is a mi felelősségünk, ha távol vagyunk tőlük: ne kockáztassunk olyan helyzeteket, melyekben akár más kutyával vagy kisgyermekkel találkozhatnak.

Intő jelek, ha távoznunk kell

Még a legalaposabb felkészülés ellenére is előfordulhat, hogy kedvenceink rosszul reagálnak az új ingerekre; ennek egyik leggyakoribb jele az intenzív lihegés, a száj szélének gyakori megnyalása, a fül és farok behúzása, valamint ha laposkúszásban, megfeszült testtel közlekedik. Ha ezeket tapasztaljuk, lehetőség szerint minél hamarabb távozzunk az üzletből, és a kisállatot ért stresszt szabad mozgással vagy játékkal oldjuk fel. Amennyiben erre nincs lehetőség, igyekezzünk nyugodt, halk, de határozott hangnemmel kommunikálni vele, és lassú, gerincmenti simításokkal biztosítani róla, hogy a helyzet nem veszélyes és csupán átmeneti. Ezekben az esetekben nem célra vezető a kisállatot ölbe venni, pórázát megfeszíteni, hiszen így megerősítjük abban, hogy a körülmények veszélyesek, bizonytalanok.

Szerencsére egyre több üzlet ismeri fel a kutyabarát minősítés árnyalatait, mely túlmutat azon, hogy kedvenceinket egyszerűen magunkkal vihetjük. A Yettel kutyák fogadására is felkészített, közel 100 ügyintézési pontján például félreeső pultoknál biztosíthatnak ügyintézést kutyásoknak, korlátozva az üzlethelyiségben egy időben tartózkodó ebek számát. Ezekben az üzletekben biztosítanak ivóvizet is a kutyák számára, amit rendszeresen tisztántartott itatótálból kínálnak a „négylábú vásárlóknak”. Így lehet az ügyintézés egyszerre ügyfél- és állatbarát.

Mit tehet egy kereskedő, hogy üzlete állatbaráttá válhasson?

Egy üzlet állatbaráttá alakítása számos szemponttól függhet. Amit elsőként érdemes megvizsgálni, hogy egy különálló, utcáról nyíló helyiségről van-e szó, mert ebben az esetben egyszerűbb a helyzet, hiszen itt főleg a tulajdonoson múlik, hogy engedélyezi-e az állatok betérését. Amennyiben igen, úgy a technikai követelményeken túl – például rendszeresen tisztított és friss vízzel feltöltött itatótál kihelyezése – érdemes felkészíteni a személyzetet is. Ha azonban az üzlethelyiség egy bevásárlóközpontban van, akkor a kutyabarátság függvénye, hogy maga az áruház legyen állatbarát. Ebben az esetben a pláza saját szabályzatának megfelelően kell eljárni, valamint ekkor is érdemes felkészíteni az üzlet személyzetét és tájékoztatni a szomszédos boltokat a változásról.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Karácsony körül is fokozottan figyeljünk a biztonságra

Közelegnek az ünnepek, készülünk a pihenésre, de még egy utolsó hajrá vár valószínűleg mindenkire.

Fontos, hogy ilyenkor vigyázzunk magunkra és telefonunkra is, a HONOR pedig pár egyszerű, de a biztonság szempontjából kifejezetten hasznos tippel próbálja segíteni a felhasználókat.

💭 Készítsünk biztonsági mentést a felhőbe – A karácsonyi vagy évzáró bulik sajnos remek lehetőséget szolgáltatnak arra, hogy megsérüljön telefonunk. Nagyon fontos, hogy készítsünk biztonsági mentést adatainkról, így, ha valami történik is eszközünkkel, nem veszik minden kárba.

💧 Használjunk vízálló tokot – A karácsonyfa-vadászat, az ajándékok begyűjtése és az egyéb szaladgálások balesetveszélyesek, pláne, ha esik vagy havazik. A HONOR legtöbb készüléke ugyan rendelkezik vízállósággal, azonban nem árt, ha szerzünk készülékeinkhez vízálló tokot, hogy legalább belülről ne sérüljenek.

📍 Használjunk helymeghatározást – A nagy sürgés-forgás közepette könnyedén ottfelejthetjük valahol telefonunkat, akár táskánkkal együtt. Az elérhető helymeghatározó alkalmazások segítenek abban, hogy egy másik eszköz segítségével megtaláljuk készülékünket, mielőtt még más csap le rá.

🔒 Ügyeljünk az online biztonságra is – Csábító lehet gyorsan még az utolsó pillanatban beszerezni pár dolgot online, de figyeljünk arra, hogy ne essünk adathalászat áldozatául. Ellenőrizzük a weboldalakat, ahonnan rendelünk, és ne adjuk meg személyes információinkat, jelszavainkat illetékteleneknek. Ügyeljünk arra is, hogy ne nyilvános Wi-Fi-n bonyolítsunk le tranzakciókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Ezek az ajándékok kerülnek a karácsonyfa alá

A karácsonyi ajándékozási szezon nem csak minket, vásárlókat, hanem a játékpiacot is kihívások elé állítja. A hazai piacvezető REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese, Gyaraki Dávid elmondta, hogyan készülnek fel az év végi csúcsidőszakra, amikor éves forgalmuk felét realizálják.

A karácsony egy egészen más bolygó, és a diafilm is új értelmet nyer

A REGIO JÁTÉK működése teljesen átalakul a november-decemberi időszakban, amely „turbófokozatot” igényel a logisztikai háttértől is. A vásárlási szokásokban a Black Friday jelentette a legnagyobb változást az elmúlt években: ez a kampány előrébb hozta a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét, bár a korábbi „letaposós” rohamok konszolidálódtak. A slágertermékek között továbbra is a LEGO és a társasjátékok vezetnek, azonban meglepő módon a diafilmvetítő is mindig toplistás.

A diavetítőt egyébként éppen Gyaraki Dávid édesapja, a vállalat vezetője támasztotta fel, miután húsz évvel ezelőtt hiány volt a régi, lemezgyári kiadásából a piacon. Az új verzió LED-es, nem forrósodik, és kompatibilis a régi filmekkel. Így a klasszikus meséken túl, mint az „Öreg néne őzikéje”, új tartalmak is készülnek, például a „Bogyó és Babóca” vagy a „Kufli” sorozatok.

Társasjáték, nem csak hardcore gamereknek

A boltokat járva szinte egyértelmű, hogy a társasjáték-piac aranykorát éli. A klasszikus, versengő játékok mellett egyre népszerűbbek a kooperatív és asszociációs játékok, így már tényleg mindenki megtalálhatja a számára izgalmas formát. A kooperatív típusúak a közös célokra, például egy szigetről való megmenekülésre vagy az univerzum közös megmentésére fókuszálnak, az asszociációs és absztrakt játékok pedig a kreativitásra építenek.

A modern játékok demokratizálták is a piacot: ma már nemcsak „hardcore gamerek”, hanem átlagos családok is tartalmas, közös élményt találhatnak a társasozásban. Ugyanakkor vannak olyan különlegességek is, mint például a Sikoly társasjáték, amelyben a technológia is szerepet kap: applikáció használatával ugyanis a játék egy pontján a résztvevők egy hívást kaphatnak, és az itt elhangzottak döntik el a további lépéseket.

Érdekesség, hogy míg a játékokat általában többnyire az anyukák veszik, az apukák inkább a társasjáték-felelősök és a távirányítós autók beszerzésében is szívesen is kiveszik a részüket, hiszen tudjuk, hogy „minden játék a bennünk lévő kisgyerek öröme” – fogalmaz a REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese.

A játékok nem az Északi-sarkról, hanem Kínából érkeznek a fa alá

A játékok döntő többsége Távol-Keletről, elsősorban Kínából érkezik, ahol a jól kiépített ipar lehetővé teszi a tömeggyártást. A hazai gyártás ezzel nem tudja felvenni a versenyt, a magasabb alapanyagköltségek és a korlátozott exportcsatornák miatt, így szinte olcsóbb az ottani késztermék, mint az európai nyersanyag.

A játékpiac továbbá jelentősen előfinanszírozott, így elvileg akár már szeptemberben beszerezhetnénk az összes karácsonyi ajándékot. A REGIO JÁTÉK-nál a rendeléseket minimum fél évvel előre leadják, hogy a játékok időben, augusztus végére megérkezzenek. A nagykereskedőik pedig jellemzően szeptember elején töltik fel készleteiket a viszonteladók és vásárlók számára.

Automatizált raktárból, gyorsan, pontosan

Mindennek hátterében óriási logisztikai rendszer áll. A REGIO JÁTÉK 10 ezer négyzetméteres, 2017 óta működő törökbálinti raktára a szezonális időszakban hatalmas terhelést kap. A Kínából, hajóval érkező árukat, az uniós vámellenőrzés után, kamionnal szállítják az országba, majd a központba. Itt szortírozás és betárolás következik, vagy továbbítják az árut a 44 üzlet és a webáruház számára. Mivel karácsony előtt az átlagoshoz képest akár négy-ötszörösére is felpörög a forgalom, ilyenkor akár naponta kétszer is kiszállítanak az üzletekbe.

A raktárt 2020-ban automatizálták, hogy még inkább felgyorsítsák a munkafolyamatokat, minimalizálják a hibákat, és csökkentsék az emberi erőforrásokra való túlzott támaszkodást, mivel a jó munkaerő megtalálása a raktári környezetben is komoly kihívás. A Siemens-technológiával vezérelt és automatizált rendszer most 10 másodpercenként helyez fel egy dobozt a 800 méter hosszú szalagra, kezelve a legkisebb diafilmtől a kétméteres plüssmackókig minden terméket. A fejlesztés a hatékonyság mellett a készletpontosságot is javította: a gép a vonalkódok alapján válogatja a beérkező árut, így például látja, adott darabból mennyit kell betárolni, és mennyi kerüljön a boltokba.

Zöldül a játékpiac is

Ma már a piac és a vásárlók is elvárják, hogy egyre fenntarthatóbb módon állítsák elő a játékokat, miközben azok esztétikusak maradnak. Ez kezdetben ellentmondott a kínai beszállítói logikának, hiszen ez plusz erőforrásokat igényel a gyártás során.

A szülők elsősorban a gyerekek egészsége miatt keresik ezeket a megoldásokat, de persze a pénztárca érzékenysége még mindig meghatározza a döntéseket Gyaraki Dávid szerint. A szakember az Ipar Hangjai podcast friss epizódjában emellett elmondta, hogy nem csak a késztermékek esetében szentelnek figyelmet a környezettudatos megoldásoknak, hanem a törökbálinti raktár működtetését is napkollektorok, illetve energiatároló rendszer segíti, sőt, évtizedek óta bejáratott módszereik vannak a játékok és a kartoncsomagolások újrahasznosítására is.

A teljes adás meghallgatható a Siemens-világ podcast csatornán, valamint az alábbi felületeken:


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Cégek csatlakozását várják a Nemzeti Faültetés Napjához

10 millió fa nemzeti faültetés napja

„Az ország 8 régiójában több helyszínen ültetünk el legkevesebb 100 ezer fát 2025. március 1-jén, de jóval többet szeretnénk, ezért várjuk további környezettudatos cégek jelentkezését” – mondta el a 10 millió Fa főkoordinátora, Hervai Franciska. A partnereink ESG törekvéseik elérése mellett komoly megjelenési felületet kapnak a helyszíneken és kampányaink során, melyeket a Content’ n more (CNM) reklámügynökség koordinál.

Máris több mint 30 közéleti személyiség, köztük Geszti Péter, Döbrösi Laura, Litkai Gergely, és Csányi Vilmos etológus csatlakozott a 10 millió Fa közösség által kezdeményezett Nemzeti Faültetés Napjához. A művészek mellett több cég is beállt a soha nem látott méretű faültetés mellé, mint a Gránit Bank, Anima Travel, Gigawood. „Továbbra is keressük céges partnereinket, akik a „kötelező zöldkonferenciákon túl, 2025 tavaszán cselekednének is, hogy túlszárnyalhassuk eredeti elképzeléseinket, és minél többen örülhessenek az erdősítés, Miyawaki-faültetés, csemeteültetés, városi ültetés eredményeinek – mondta el Hervai Franciska. A 10 millió Fa főkoordinátora hozzátette, hogy a vállalkozások számára a faültetés élménye, és ESG céljaik elérése mellett komoly brandépítési lehetőséget is biztosítanak.

Komoly értéket kapnak a Nemzeti Faültetés Napja partnercégei

A Nemzeti Faültetés Napja során több száz helyszínen, erdőszélen, városi környezetben ültetünk – mely helyszíneken megjelenést biztosítunk partnercégeinknek. Ezenfelül közösségi médiás és sajtómegjelenéseket is szervezünk a Content’ n more (CNM) reklámügynökség támogatásával, melyen partnereink a Nemzeti Faültetés Napja és a 10 millió Fa brand mellet jelenhetnek meg – mondta el Hervai Franciska.

„Nem csak fákat, gondolatokat is ültetünk!”

„Sokak számára túl nagy falatnak tűnik a klímaválsággal felvenni a küzdelmet, mondván, a kormányok, gazdasági szereplők nélkül mindez lehetetlen. Ugyanakkor programtervekkel, konferenciákkal, tanulmányokkal teli a polc, látjuk hová jutottunk, itt a cselekvés ideje! Ahogyan Csányi Vilmos ökológus fogalmazott sajtótájékoztatónkon, ’Magyarországon mintegy 6 milliárd fa található, ezt kellene duplázni, triplázni. A 10 millió fa elültetése az első lépés”. Mi a 10 millió Fánál tapasztaljuk, hogy a faültetésekkel egyben gondolatokat is ültetünk, melyek hosszútávon egy olyan tudatos társadalom kialakulásához vezethetnek, amely képessé válhat szembenézni a globális felmelegedés helyi kihívásaival” – hívta fel a figyelmet Bojár Iván András, a Nemzeti Faültetés Napjának ötletgazdája, a 10 millió Fa alapítója.

Várják csapatok, közösségek, iskolák, dalárdák, focicsapatok és egyházak csatlakozását is a Nemzeti Faültetés Napjához!

„A fa törzse kör alakú, nincs se jobb, se bal oldala. És ugyanígy, nincs bal- és jobboldali klímaválság, hőguta, aszály, árvíz és elsivatagosodás sem” – vallja Bojár Iván András.

A Nemzeti Faültetés Napján, (melyre itt lehet regisztrálni) a becsatlakozó civileken túl valamennyi magyarországi szervezet és szerveződés, intézmény és vállalat részt vehet. Magukat erre az egy alkalomra megszervező iskolák, osztályok, óvodák, laktanyák, egyetemek, tancsoportok, cégek, színházak, kórházak, sport és egyházi közösségek, énekkarok, kiránduló társaságok, multicégek alkalmazottai, jógások és madarászok, a legkülönfélébb társadalmi vagy civil szervezetek tagjai, de akár a nemzeti tőkésosztály vállalatai is – szögezi le a 10 millió Fa alapítványa.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss