Connect with us

Tippek

A biztonság még soha nem volt ennyire fontos az MSP-k számára

biztonsági

A Royal Mail-t nemrég ért zsarolóvírus támadás, ami miatt a királyi posta ideiglenesen leállította nemzetközi exportját, csak a legújabb példája annak a káosznak, ami egy nagyobb vállalkozásnál fordulhat elő, ha komoly kibertámadás áldozatává válik. A kis- és középvállalkozások esetében a tét még ennél is nagyobb.

A KKV tulajdonosok 69%-a úgy véli, hogy egy ehhez hasonló támadás teljesen tönkreteheti a működésüket – hangsúlyozza Treso Tamás, a Zyxel Magyarország vezetője.

Pénzügyeik és hírnevük stabilitásának védelme érdekében egyre több vállalkozás kezd ma már biztonsági megoldásokba fektetni. A gazdasági ellenszél ellenére a Canalys előrejelzése szerint a biztonsági megoldások értékesítése 13,2%-kal fog emelkedni 2023-ban, mivel a vállalkozások tulajdonosai igyekeznek megvédeni mindazt, amit egyszerűen nem veszíthetnek el. Ennek eredményeként a felügyelt szolgáltatók (MSP) olyan optimális biztonsági kínálatot kell, hogy nyújtsanak, ami tükrözi a piac igényeit, és segít a vállalkozásoknak, hogy megvédjék magukat a folyamatosan változó fenyegetésekkel szemben.

Az MSP-k megbízható tanácsadók

Az ügyfelek a menedzselt szolgáltatókra támaszkodnak, hogy megkapják tőlük a számukra égetően szükséges szakértői útmutatást és tanácsot informatikai és biztonsági kérdésekben.

A kis- és középvállalkozások gyakran nem rendelkeznek megfelelő erőforrással, hogy fenntartsanak egy dedikált kiberbiztonsági csapatot, ezért elsősorban az MSP-ktől függenek, hogy első védelmi vonalként támogassák őket a kibertámadásokkal szemben. Így a szolgáltatók felelőssége, hogy naprakészek legyenek a legújabb biztonsági kockázatokkal kapcsolatban, és gondoskodjanak arról, hogy rendelkezzenek a fenyegetések kezeléséhez szükséges megoldásokkal és szolgáltatásokkal, ügyfeleik védelme érdekében”

– emeli ki a Zyxel Magyarország vezetője.

A legfrissebb biztonsági kockázatok ismerete, valamint az ügyfeleket érintő fenyegetések megértése létfontosságú a bizalom kialakítása és fenntartása szempontjából. Az MSP-k kiemelt szerepet játszanak abban, hogy segítsenek a vállalkozásoknak eligazodni a folyamatosan változó technológiai környezetben. Szolgáltatások széles skáláját kínálják, amelyek testreszabhatók az egyes vállalkozások egyedi igényeihez, és proaktív támogatást nyújtanak az állásidő minimalizálása érdekében.

A menedzselt szolgáltatók mélyreható ismerettel rendelkeznek ügyfeleik technológiai rendszereiről, ezt az ismeretüket pedig össze kell hangolniuk műszaki szakértelmükkel annak érdekében, hogy tanácsokat adhassanak a legjobb biztonsági megoldásokról, amelyek megfelelnek az ügyfelek konkrét igényeinek. Például ha egy KKV távoli munkavégzésen alapuló modellt alkalmaz, az MSP-nek gondoskodnia kell arról, hogy a vállalkozás szilárd VPN-t és kétlépcsős azonosítást (2FA) állítson be a vállalati hálózaton.

A megbízható tanácsadó másik fontos ismérve az ügyfelekkel való átláthatóság és őszinteség. Ez azt jelenti, hogy nyíltan beszélünk a lehetséges problémákról vagy kockázatokról, valamint rendszeresen elvégezzük a frissítéseket és előrehaladási jelentéseket készítünk. Azok a szolgáltatók, akik átláthatóak és őszinték ügyfeleikkel szemben, sikeresebben építhetik ki a bizalmat és alapozhatják meg hosszú távú kapcsolataikat.

A fenyegetések szélesebb köréhez szélesebb körű biztonsági szolgáltatásokra van szükség

Treso Tamás elmondta: ma a felügyelt szolgáltatást nyújtó partnereknek naprakésznek kell lenniük a legújabb biztonsági kockázatokkal és sebezhetőségekkel kapcsolatban annak érdekében, hogy megvédjék ügyfeleik hálózatait és adatait. Ennek elmulasztása költséges adatszivárgást és hírnévkárosodást eredményezhet.

A kibertámadások egyre gyakoribbak és kifinomultabbak, ezért fontos, hogy az MSP-k lépést tartsanak a legújabb fenyegetésekkel. A csatorna legelterjedtebb kibertámadásai közé tartoznak az adathalász támadások. A támadók csalárd e-maileket vagy webhelyeket használnak érzékeny információk ellopására, a zsarolóvírus-támadások során a hackerek titkosítják az áldozatok adatait, és váltságdíjat követelnek azok kiadásáért, a rosszindulatú támadásoknál pedig különféle szoftverekkel férnek hozzá illetéktelenül az áldozat rendszereihez, vagy érzékeny információkat lopnak el.

Annak elkerülése érdekében, hogy az ügyfelek sebezhetővé váljanak ezekkel a támadásokkal szemben, az MSP-knek számos szolgáltatást és megoldást kell kínálniuk a portfóliójukban, például e-mail biztonsági megoldásokat az adathalász támadások elleni védelem érdekében, biztonsági mentési és katasztrófa-helyreállítási megoldásokat az adatok visszaállítására zsarolóvírus támadások esetén, végpontvédelmi megoldásokat a rosszindulatú programok megelőzésére, hálózati biztonsági megoldásokat a DoS támadások elleni védelemre, valamint a biztonság tudatosságának növelését célzó képzéseket, melynek során a munkavállalókat oktatják arról, hogyan azonosítsák be és akadályozzák meg a kibertámadásokat.

Megfelelés és szabályozási követelmények

Ahogy a kiberfenyegetések folyamatosan fejlődnek és egyre kifinomultabbá válnak, egyre nagyobb szabályozási nyomás hárul a kis- és középvállalkozásokra, hogy megvédjék ügyfeleik adatait. A világ kormányai szigorú adatvédelmi törvényeket és előírásokat iktatnak be, mint például Európában az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR), vagy az Egyesült Államokban a California Consumer Privacy Act (CCPA). Ezek a szabályozások áthárítják a kis- és középvállalkozásokra a felelősséget, hogy mindent megtegyenek a feltörések megelőzése és a bizalmas ügyféladatok védelme érdekében. Ezen előírások be nem tartása jelentős pénzbírsággal és a vállalat jó hírnevének károsodásával járhat.

Ennek eredményeként a KKV-k egyre gyakrabban keresnek menedzselt szolgáltatást nyújtó partnereket, hogy segítsenek nekik megfelelni ezeknek a szabályozási követelményeknek, és biztosítsák ügyfeleik adatainak biztonságát. Az MSP-kkel együttműködve a kis- és középvállalkozások kiaknázhatják szakértelmüket, erőforrásaikat és technológiájukat, hogy egy lépéssel a legújabb fenyegetések előtt járjanak, és megfeleljenek a növekvő szabályozási nyomásnak az ügyfelek adatainak védelme érdekében.

„Ahogy egyre jobban tudatosul az online biztonság fontossága, és a szabályozók megpróbálják ellensúlyozni a rosszindulatú online szereplők egyre növekvő volumenét, a hálózati szakemberek szerepe egyre fontosabbá válik az üzleti életben. Ennek eredményeként az MSP-k számára soha nem volt még ennyire fontos, hogy felvértezzék magukat a megfelelő kiberbiztonsági megoldásokkal, hogy megvédjék magukat és ügyfeleiket a fenyegetésekkel szemben”

– összegez a Zyxel szakértője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Szeptemberben indul a Digitális Tudatosság Hete

2025. szeptember 22–28. között első alkalommal valósul meg a Digitális Tudatosság Hete (DT7), a Neo Interactive és a Carbon.Crane közös kezdeményezése.

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a digitális világ ökológiai lábnyomára, illetve a kiberbiztonság fontosságára. Tekintve, hogy egy átlagos felhasználó évente 229 kg CO2-t bocsát ki az online térben — a felmelegedési határ évi 501 kg/fő —, a leggyakrabban használt jelszó pedig még mindig az 123456, a közös gondolkodásra és tudásátadásra minden eddiginél nagyobb szükség van.

Látható problémák, láthatatlan lábnyom

A DT7 célja, hogy tudatosítsa: az online jelenlét is károsanyag-kibocsátással jár, viszont némi odafigyeléssel mindannyian tehetünk ellene. A kampány egyaránt célozza a lakosságot (például a social media használat csökkentésére való felhívással és interaktív karbonlábnyom méréssel), illetve a vállalatokat (weboldal auditokkal és mérésekkel). A szemléletformáló kezdeményezés egy olyan problémára világít rá, amelyről bár kevésszer beszélünk, egyre nagyobb terhet jelent a környezetünk számára. Az online tér kibocsátását jól érzékelteti, hogy csak a digitális marketing karbonlábnyoma nagyobb, mint a teljes globális légiközlekedésé. A Digitális Tudatosság Hetének másik apropója, hogy  felhívja a figyelmet a kiberbiztonság és a körültekintő hírfogyasztás fontosságára. Az AI térnyerésének kapcsán olyan új problémák ütötték fel a fejüket, amelyekkel korábban nem találkoztunk: míg néhány évvel ezelőtt egészen egyszerű volt megállapítani, hogy valódi képet, hanganyagot, vagy hírt fogyasztunk-e, manapság sokkal nehezebb elválasztani a hiteles tartalmakat a mesterséges intelligencia által generáltaktól. Kutatások is bizonyítják, hogy az érzelmet kiváltó címek sokkal nagyobb eséllyel bírják kattintásra az olvasókat, még akkor is, ha nem feltétlenül igazak.

Közösen mindannyiunk jövőjéért

A kezdeményezés mögött álló Carbon.Crane és Neo Interactive a hazai digitális tudatosság legkiemelkedőbb képviselői közé tartoznak. A Carbon.Crane a digitális karbonlábnyom mérés és csökkentés szakértője, amelyhez egy nemzetközi szinten is egyedi és elismert, Bureau Veritas által validált szoftvert hoztak létre, a  Neo Interactive pedig Magyarország egyik legrégebbi digitális ügynöksége. A két szervezet közös víziója egy olyan digitális ökoszisztéma létrehozása, amely hatékony, mégis fenntartható és mindenki számára biztonságos.

A Digitális Tudatosság Hete természetesen a fizikai térben is megjelenik. Október 7-én, a kampány zárásaként az Internet Hungary keretein belül mutatják be a szervezők a tanulságokat, esettanulmányokkal kiegészítve.

Miközben a technológia egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben, sokszor fogalmunk sincs róla, hogy a digitális eszközök használata milyen hatást gyakorol a környezetünkre, vagy éppen saját magunkra. Nagyon hiányzik a digitális önismeret, amikor tisztában vagyunk a saját felhasználási szokásainkkal, és a pozitív élmények és értékek mellett tudjuk, milyen károkat okozunk, vagy okozhatunk, illetve milyen veszélyeknek vagyunk kitéve és hogyan csökkenthetők ezek a kockázatok.

emelte ki Huszics György, a Carbon.Crane társalapítója.

Litkai Gergely is kiáll a digitális tudatosság mellett

A kampány házigazdája Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonosa, aki már jól ismert a zöld kezdeményezések iránti elkötelezettségéről. A kezdeményezés további támogatók számára is nyitott, a szervezők örömmel várják olyan vállalatok és magánszemélyek jelentkezését, akik szívesen tennének a digitális fenntarthatóságért.

„A digitális világot a legtöbben láthatatlannak érzékeljük – hiszen nem szennyez, nem füstöl, nem hagy maga után kupacokat. Mégis óriási lábnyoma van, amelyet nap mint nap mindannyian növelünk. A Digitális Tudatosság Hete számunkra arról szól, hogy ezt a lábnyomot láthatóvá tegyük, és megmutassuk: kis lépések is számítanak. Legyen szó arról, hogy öt perccel kevesebbet görgetünk a telefonunkon, vagy arról, hogy egy vállalat optimalizálja a digitális működését – minden döntésünk hozzáad egy darabot a jövőnkhöz. Ez a kampány egyszerre edukáció és cselekvésre hívás, mert hisszük, hogy a digitális jövő csak tudatosan lehet fenntartható és biztonságos.”

 mondta Kepes Katinka, a Neo Interactive cégvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így védheti cége pénzügyeit hatékonyabban a kibertámadásoktól

A K&H Bank közel fél éve segíti vállalati ügyfeleit egy teljesen költségmentes biztonságtudatossági kezdeményezéssel, amely október végéig tart.

A program célja, hogy a cégek könnyebben felismerjék és kezeljék a digitális fenyegetéseket, miközben erősítik saját kiberbiztonsági felkészültségüket. Az akció három, egymást kiegészítő elemből épül fel, amelyek a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást adnak.

A kezdeményezés egyik alappillére a Mastercard által fejlesztett My Cyber Risk megoldás, amely segítségével a vállalkozások feltérképezhetik és rangsorolhatják weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik sérülékenységeit. A szoftver több mint 40 szempont alapján, kilenc biztonsági területet lefedve értékeli a kockázatokat. Noha maga a megoldás költségtérítéses (60 euró), a K&H ügyfelek egy speciális kuponkód használatával egy évig térítésmentesen férhetnek hozzá.

A második elem egy interaktív, történetalapú tanulási forma, amely játékos feladatokon keresztül ismerteti a felhasználókkal a kiberbiztonság alapjait. Éles helyzetek szimulációi során megszerzett tudásukat teszttel ellenőrizhetik.

A harmadik pillért hírlevél-sorozat adja, ami bemutatja és elmagyarázza a legjellemzőbb visszaélési módszereket és tippeket ad azok elkerülésére. A gyakorlati tanácsok mellett a bank saját, biztonságosabb mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó funkcióit is bemutatja. A hírlevél előfizetői egy online szakmai konferenciára is meghívást kapnak.

„Tapasztalataink szerint nemcsak a kiberbiztonság társadalmi jelentősége, hanem az ügyfelek érdeklődése is számottevően megnőtt a témában, ezért döntöttünk úgy, hogy a biztonságos IT technológia használatában megszerzett széleskörű tudásanyagunkkal támogatjuk vállalati ügyfeleinket. Az elmúlt időszakban a pénzügyi visszaélések már a vállalati ügyfélkört sem kímélik, akár 10-100 millió forint értékű csalási kísérletek is előfordulnak. Mivel ezek jellemzően erős ügyfélhitelesítéssel jóváhagyott tranzakciók voltak, kiemelten fontos a közös védekezés banki és ügyfél oldalon egyaránt. Hisszük, hogy a megelőzés és a felkészültség az első védelmi vonal a digitális fenyegetésekkel szemben, ezért segítjük ügyfeleinket abban, hogy magabiztosabban mozogjanak az online térben”

– mondta el Bodor Tibor, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

„A kiberbűnözők folyamatosan keresik akár a legkisebb réseket is a digitális védelemben – függetlenül attól, hogy kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról van-e szó. A biztonságos működés ma már elképzelhetetlen a rendszereink állapotának pontos ismerete nélkül. A K&H Bankkal közösen azon dolgozunk, hogy a magyar vállalatok valós képet kapjanak arról, milyen sebezhetőségek (pl. elavult szoftverek, lejáró tanúsítványok) látszanak róluk a kibertérben, és hogyan tudnak ezekre időben reagálni. Célunk, hogy a digitális világban is magabiztosan és biztonságosan növekedhessenek”

– mondta Nemes Máté, a Mastercard kibervédelmi szolgáltatásokért felelős igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Szeptember 8. Az Írni-olvasni tudás világnapja – ma már a digitális tudás is az írástudás része

Szeptember 8-a, az Írni-olvasni tudás világnapja emlékeztet minket arra, hogy az írástudás ma már nem csupán az olvasás és írás elsajátítását jelenti, hanem a digitális készségek megszerzését is.

Ezek az ismeretek azért elengedhetetlenek, mert lehetővé teszik, hogy az emberek biztonságosan és tudatosan használják az online lehetőségeket. A Lynnaider Akadémia ezért a jövedelemszerzés lehetőségén keresztül közelíti meg a digitális készségfejlesztést: így kézzelfoghatóvá válik, miért érdemes elsajátítani az új kompetenciákat, hiszen a tudás konkrét eredményekhez vezethet. Éppen erre épít a most magyar nyelven elérhető program, amely 9 bevált, online jövedelemszerzési technikát mutat be, kezdők számára is érthetően, reflektorfény nélkül.

A Lynnaider Akadémia alapítójának legutóbbi, több mint 200 főt érintő kutatása szerint az emberek a digitális készségeket az önmegvalósítás és a pénzügyi biztonság lehetőségeként értékelik. Az online jövedelem így nem csak anyagi forrás, hanem a szabadság és a fejlődés eszköze is. A résztvevők így tulajdonképpen visszamennek az iskolapadba, hogy megértsék a digitális világ működését, és elsajátítsák a bevált technikákat. A felmérés rámutatott arra is, hogy sokan még mindig a reflektorfénnyel azonosítják az online pénzkeresést. Pedig rengeteg technika sikeresen művelhető arc nélkül is, ahogyan azt a megkérdezettek 64%-a is preferálná. A válaszadók közel kétharmada ugyanis szívesen belevetné magát az online jövedelemszerzés világába, ha nem kellene ahhoz megmutatni magukat.

A Lynnaider Akadémia kurzusa az első hazánkban, amely magyar nyelven hozza el a legelterjedtebb online jövedelemszerzési technikákat ugyanazon logika mentén, megkönnyítve azt a választást is, hogy melyik illik legjobban az egyénhez. A kurzus nem csak Magyarországon egyedi, egy nemzetközi űrt tölt be: 9 technikát mutat be, valóban fejben tartva a kezdőket. A ‘Szabadúszás’, a ‘Saját webshop’ ügynökség nélkül, az ‘Affiliate marketing’, a ‘Digitális termékértékesítés’, az ‘On-demand gyártás’, a ‘Dropshipping’ (etikusan), a ‘Szponzorációk & UGC’, a ‘Saját online kurzus’, valamit a ‘Megosztásos piac’ technikái tanulhatók meg a svájci-magyar csapat videói által. A képzés szándékosan alapos és egyszerűsített stílusban készült, hogy mindenki számára befogadható legyen, szakmai zsargonok nélkül, lépésről lépésre tanítva. A Lynnaider csapat avatár előadóinak mondandóit könnyen frissítik a digitális programoknál gyakran előforduló szabály- vagy trend-változás esetén, ezzel is szolgálva az online akadémia felhasználóit.

Ez a program lehetővé teszi, hogy bárki, korhatártól függetlenül, lépést tarthasson a digitális átalakulással, miközben biztonságosan kipróbálhatja a bevált online jövedelemszerzési módszereket.

„Célunk, hogy mindazoknak az embereknek, akik úgy érzik, hogy kezdenek elveszni a gyorsan digitalizálódó világban, letisztultan és érthetően magyarázzuk el a legnagyobb online jövedelemszerzési technikákat, mert lehet, hogy a tudás birtokában ők is élnének a lehetőségekkel. Nem trükköket vagy gyors meggazdagodási recepteket kínálunk, hanem a világszerte már bevált nagy technikák önállóan, ügynökség nélkül felállítható és működtethető módjait mutatjuk be, lépésről lépésre”

hangsúlyozta a Lynnaider Akadémia alapítója, Kohler Grof Melinda, magyar származású közgazdász.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss