Tippek

A biztonság még soha nem volt ennyire fontos az MSP-k számára

biztonsági

A Royal Mail-t nemrég ért zsarolóvírus támadás, ami miatt a királyi posta ideiglenesen leállította nemzetközi exportját, csak a legújabb példája annak a káosznak, ami egy nagyobb vállalkozásnál fordulhat elő, ha komoly kibertámadás áldozatává válik. A kis- és középvállalkozások esetében a tét még ennél is nagyobb.

A KKV tulajdonosok 69%-a úgy véli, hogy egy ehhez hasonló támadás teljesen tönkreteheti a működésüket – hangsúlyozza Treso Tamás, a Zyxel Magyarország vezetője.

Pénzügyeik és hírnevük stabilitásának védelme érdekében egyre több vállalkozás kezd ma már biztonsági megoldásokba fektetni. A gazdasági ellenszél ellenére a Canalys előrejelzése szerint a biztonsági megoldások értékesítése 13,2%-kal fog emelkedni 2023-ban, mivel a vállalkozások tulajdonosai igyekeznek megvédeni mindazt, amit egyszerűen nem veszíthetnek el. Ennek eredményeként a felügyelt szolgáltatók (MSP) olyan optimális biztonsági kínálatot kell, hogy nyújtsanak, ami tükrözi a piac igényeit, és segít a vállalkozásoknak, hogy megvédjék magukat a folyamatosan változó fenyegetésekkel szemben.

Az MSP-k megbízható tanácsadók

Az ügyfelek a menedzselt szolgáltatókra támaszkodnak, hogy megkapják tőlük a számukra égetően szükséges szakértői útmutatást és tanácsot informatikai és biztonsági kérdésekben.

A kis- és középvállalkozások gyakran nem rendelkeznek megfelelő erőforrással, hogy fenntartsanak egy dedikált kiberbiztonsági csapatot, ezért elsősorban az MSP-ktől függenek, hogy első védelmi vonalként támogassák őket a kibertámadásokkal szemben. Így a szolgáltatók felelőssége, hogy naprakészek legyenek a legújabb biztonsági kockázatokkal kapcsolatban, és gondoskodjanak arról, hogy rendelkezzenek a fenyegetések kezeléséhez szükséges megoldásokkal és szolgáltatásokkal, ügyfeleik védelme érdekében”

– emeli ki a Zyxel Magyarország vezetője.

A legfrissebb biztonsági kockázatok ismerete, valamint az ügyfeleket érintő fenyegetések megértése létfontosságú a bizalom kialakítása és fenntartása szempontjából. Az MSP-k kiemelt szerepet játszanak abban, hogy segítsenek a vállalkozásoknak eligazodni a folyamatosan változó technológiai környezetben. Szolgáltatások széles skáláját kínálják, amelyek testreszabhatók az egyes vállalkozások egyedi igényeihez, és proaktív támogatást nyújtanak az állásidő minimalizálása érdekében.

A menedzselt szolgáltatók mélyreható ismerettel rendelkeznek ügyfeleik technológiai rendszereiről, ezt az ismeretüket pedig össze kell hangolniuk műszaki szakértelmükkel annak érdekében, hogy tanácsokat adhassanak a legjobb biztonsági megoldásokról, amelyek megfelelnek az ügyfelek konkrét igényeinek. Például ha egy KKV távoli munkavégzésen alapuló modellt alkalmaz, az MSP-nek gondoskodnia kell arról, hogy a vállalkozás szilárd VPN-t és kétlépcsős azonosítást (2FA) állítson be a vállalati hálózaton.

A megbízható tanácsadó másik fontos ismérve az ügyfelekkel való átláthatóság és őszinteség. Ez azt jelenti, hogy nyíltan beszélünk a lehetséges problémákról vagy kockázatokról, valamint rendszeresen elvégezzük a frissítéseket és előrehaladási jelentéseket készítünk. Azok a szolgáltatók, akik átláthatóak és őszinték ügyfeleikkel szemben, sikeresebben építhetik ki a bizalmat és alapozhatják meg hosszú távú kapcsolataikat.

A fenyegetések szélesebb köréhez szélesebb körű biztonsági szolgáltatásokra van szükség

Treso Tamás elmondta: ma a felügyelt szolgáltatást nyújtó partnereknek naprakésznek kell lenniük a legújabb biztonsági kockázatokkal és sebezhetőségekkel kapcsolatban annak érdekében, hogy megvédjék ügyfeleik hálózatait és adatait. Ennek elmulasztása költséges adatszivárgást és hírnévkárosodást eredményezhet.

A kibertámadások egyre gyakoribbak és kifinomultabbak, ezért fontos, hogy az MSP-k lépést tartsanak a legújabb fenyegetésekkel. A csatorna legelterjedtebb kibertámadásai közé tartoznak az adathalász támadások. A támadók csalárd e-maileket vagy webhelyeket használnak érzékeny információk ellopására, a zsarolóvírus-támadások során a hackerek titkosítják az áldozatok adatait, és váltságdíjat követelnek azok kiadásáért, a rosszindulatú támadásoknál pedig különféle szoftverekkel férnek hozzá illetéktelenül az áldozat rendszereihez, vagy érzékeny információkat lopnak el.

Annak elkerülése érdekében, hogy az ügyfelek sebezhetővé váljanak ezekkel a támadásokkal szemben, az MSP-knek számos szolgáltatást és megoldást kell kínálniuk a portfóliójukban, például e-mail biztonsági megoldásokat az adathalász támadások elleni védelem érdekében, biztonsági mentési és katasztrófa-helyreállítási megoldásokat az adatok visszaállítására zsarolóvírus támadások esetén, végpontvédelmi megoldásokat a rosszindulatú programok megelőzésére, hálózati biztonsági megoldásokat a DoS támadások elleni védelemre, valamint a biztonság tudatosságának növelését célzó képzéseket, melynek során a munkavállalókat oktatják arról, hogyan azonosítsák be és akadályozzák meg a kibertámadásokat.

Megfelelés és szabályozási követelmények

Ahogy a kiberfenyegetések folyamatosan fejlődnek és egyre kifinomultabbá válnak, egyre nagyobb szabályozási nyomás hárul a kis- és középvállalkozásokra, hogy megvédjék ügyfeleik adatait. A világ kormányai szigorú adatvédelmi törvényeket és előírásokat iktatnak be, mint például Európában az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR), vagy az Egyesült Államokban a California Consumer Privacy Act (CCPA). Ezek a szabályozások áthárítják a kis- és középvállalkozásokra a felelősséget, hogy mindent megtegyenek a feltörések megelőzése és a bizalmas ügyféladatok védelme érdekében. Ezen előírások be nem tartása jelentős pénzbírsággal és a vállalat jó hírnevének károsodásával járhat.

Ennek eredményeként a KKV-k egyre gyakrabban keresnek menedzselt szolgáltatást nyújtó partnereket, hogy segítsenek nekik megfelelni ezeknek a szabályozási követelményeknek, és biztosítsák ügyfeleik adatainak biztonságát. Az MSP-kkel együttműködve a kis- és középvállalkozások kiaknázhatják szakértelmüket, erőforrásaikat és technológiájukat, hogy egy lépéssel a legújabb fenyegetések előtt járjanak, és megfeleljenek a növekvő szabályozási nyomásnak az ügyfelek adatainak védelme érdekében.

„Ahogy egyre jobban tudatosul az online biztonság fontossága, és a szabályozók megpróbálják ellensúlyozni a rosszindulatú online szereplők egyre növekvő volumenét, a hálózati szakemberek szerepe egyre fontosabbá válik az üzleti életben. Ennek eredményeként az MSP-k számára soha nem volt még ennyire fontos, hogy felvértezzék magukat a megfelelő kiberbiztonsági megoldásokkal, hogy megvédjék magukat és ügyfeleiket a fenyegetésekkel szemben”

– összegez a Zyxel szakértője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss