Tippek

A biztonság még soha nem volt ennyire fontos az MSP-k számára

biztonsági

A Royal Mail-t nemrég ért zsarolóvírus támadás, ami miatt a királyi posta ideiglenesen leállította nemzetközi exportját, csak a legújabb példája annak a káosznak, ami egy nagyobb vállalkozásnál fordulhat elő, ha komoly kibertámadás áldozatává válik. A kis- és középvállalkozások esetében a tét még ennél is nagyobb.

A KKV tulajdonosok 69%-a úgy véli, hogy egy ehhez hasonló támadás teljesen tönkreteheti a működésüket – hangsúlyozza Treso Tamás, a Zyxel Magyarország vezetője.

Pénzügyeik és hírnevük stabilitásának védelme érdekében egyre több vállalkozás kezd ma már biztonsági megoldásokba fektetni. A gazdasági ellenszél ellenére a Canalys előrejelzése szerint a biztonsági megoldások értékesítése 13,2%-kal fog emelkedni 2023-ban, mivel a vállalkozások tulajdonosai igyekeznek megvédeni mindazt, amit egyszerűen nem veszíthetnek el. Ennek eredményeként a felügyelt szolgáltatók (MSP) olyan optimális biztonsági kínálatot kell, hogy nyújtsanak, ami tükrözi a piac igényeit, és segít a vállalkozásoknak, hogy megvédjék magukat a folyamatosan változó fenyegetésekkel szemben.

Az MSP-k megbízható tanácsadók

Az ügyfelek a menedzselt szolgáltatókra támaszkodnak, hogy megkapják tőlük a számukra égetően szükséges szakértői útmutatást és tanácsot informatikai és biztonsági kérdésekben.

A kis- és középvállalkozások gyakran nem rendelkeznek megfelelő erőforrással, hogy fenntartsanak egy dedikált kiberbiztonsági csapatot, ezért elsősorban az MSP-ktől függenek, hogy első védelmi vonalként támogassák őket a kibertámadásokkal szemben. Így a szolgáltatók felelőssége, hogy naprakészek legyenek a legújabb biztonsági kockázatokkal kapcsolatban, és gondoskodjanak arról, hogy rendelkezzenek a fenyegetések kezeléséhez szükséges megoldásokkal és szolgáltatásokkal, ügyfeleik védelme érdekében”

– emeli ki a Zyxel Magyarország vezetője.

A legfrissebb biztonsági kockázatok ismerete, valamint az ügyfeleket érintő fenyegetések megértése létfontosságú a bizalom kialakítása és fenntartása szempontjából. Az MSP-k kiemelt szerepet játszanak abban, hogy segítsenek a vállalkozásoknak eligazodni a folyamatosan változó technológiai környezetben. Szolgáltatások széles skáláját kínálják, amelyek testreszabhatók az egyes vállalkozások egyedi igényeihez, és proaktív támogatást nyújtanak az állásidő minimalizálása érdekében.

A menedzselt szolgáltatók mélyreható ismerettel rendelkeznek ügyfeleik technológiai rendszereiről, ezt az ismeretüket pedig össze kell hangolniuk műszaki szakértelmükkel annak érdekében, hogy tanácsokat adhassanak a legjobb biztonsági megoldásokról, amelyek megfelelnek az ügyfelek konkrét igényeinek. Például ha egy KKV távoli munkavégzésen alapuló modellt alkalmaz, az MSP-nek gondoskodnia kell arról, hogy a vállalkozás szilárd VPN-t és kétlépcsős azonosítást (2FA) állítson be a vállalati hálózaton.

A megbízható tanácsadó másik fontos ismérve az ügyfelekkel való átláthatóság és őszinteség. Ez azt jelenti, hogy nyíltan beszélünk a lehetséges problémákról vagy kockázatokról, valamint rendszeresen elvégezzük a frissítéseket és előrehaladási jelentéseket készítünk. Azok a szolgáltatók, akik átláthatóak és őszinték ügyfeleikkel szemben, sikeresebben építhetik ki a bizalmat és alapozhatják meg hosszú távú kapcsolataikat.

A fenyegetések szélesebb köréhez szélesebb körű biztonsági szolgáltatásokra van szükség

Treso Tamás elmondta: ma a felügyelt szolgáltatást nyújtó partnereknek naprakésznek kell lenniük a legújabb biztonsági kockázatokkal és sebezhetőségekkel kapcsolatban annak érdekében, hogy megvédjék ügyfeleik hálózatait és adatait. Ennek elmulasztása költséges adatszivárgást és hírnévkárosodást eredményezhet.

A kibertámadások egyre gyakoribbak és kifinomultabbak, ezért fontos, hogy az MSP-k lépést tartsanak a legújabb fenyegetésekkel. A csatorna legelterjedtebb kibertámadásai közé tartoznak az adathalász támadások. A támadók csalárd e-maileket vagy webhelyeket használnak érzékeny információk ellopására, a zsarolóvírus-támadások során a hackerek titkosítják az áldozatok adatait, és váltságdíjat követelnek azok kiadásáért, a rosszindulatú támadásoknál pedig különféle szoftverekkel férnek hozzá illetéktelenül az áldozat rendszereihez, vagy érzékeny információkat lopnak el.

Annak elkerülése érdekében, hogy az ügyfelek sebezhetővé váljanak ezekkel a támadásokkal szemben, az MSP-knek számos szolgáltatást és megoldást kell kínálniuk a portfóliójukban, például e-mail biztonsági megoldásokat az adathalász támadások elleni védelem érdekében, biztonsági mentési és katasztrófa-helyreállítási megoldásokat az adatok visszaállítására zsarolóvírus támadások esetén, végpontvédelmi megoldásokat a rosszindulatú programok megelőzésére, hálózati biztonsági megoldásokat a DoS támadások elleni védelemre, valamint a biztonság tudatosságának növelését célzó képzéseket, melynek során a munkavállalókat oktatják arról, hogyan azonosítsák be és akadályozzák meg a kibertámadásokat.

Megfelelés és szabályozási követelmények

Ahogy a kiberfenyegetések folyamatosan fejlődnek és egyre kifinomultabbá válnak, egyre nagyobb szabályozási nyomás hárul a kis- és középvállalkozásokra, hogy megvédjék ügyfeleik adatait. A világ kormányai szigorú adatvédelmi törvényeket és előírásokat iktatnak be, mint például Európában az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR), vagy az Egyesült Államokban a California Consumer Privacy Act (CCPA). Ezek a szabályozások áthárítják a kis- és középvállalkozásokra a felelősséget, hogy mindent megtegyenek a feltörések megelőzése és a bizalmas ügyféladatok védelme érdekében. Ezen előírások be nem tartása jelentős pénzbírsággal és a vállalat jó hírnevének károsodásával járhat.

Ennek eredményeként a KKV-k egyre gyakrabban keresnek menedzselt szolgáltatást nyújtó partnereket, hogy segítsenek nekik megfelelni ezeknek a szabályozási követelményeknek, és biztosítsák ügyfeleik adatainak biztonságát. Az MSP-kkel együttműködve a kis- és középvállalkozások kiaknázhatják szakértelmüket, erőforrásaikat és technológiájukat, hogy egy lépéssel a legújabb fenyegetések előtt járjanak, és megfeleljenek a növekvő szabályozási nyomásnak az ügyfelek adatainak védelme érdekében.

„Ahogy egyre jobban tudatosul az online biztonság fontossága, és a szabályozók megpróbálják ellensúlyozni a rosszindulatú online szereplők egyre növekvő volumenét, a hálózati szakemberek szerepe egyre fontosabbá válik az üzleti életben. Ennek eredményeként az MSP-k számára soha nem volt még ennyire fontos, hogy felvértezzék magukat a megfelelő kiberbiztonsági megoldásokkal, hogy megvédjék magukat és ügyfeleiket a fenyegetésekkel szemben”

– összegez a Zyxel szakértője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Közösségi térként és podcast szobaként is működő Telekom üzlet nyílt

telekom

December 1-jén új üzletet nyitott a Magyar Telekom az Arena Mallban, amely mind kialakításában, mind pedig funkciójában különleges.

Az üzletbelső ugyanis nem csak organikus, újrahasznosított anyagok felhasználásával készült, hanem az ügyfélélményt is megreformálja, miközben társadalmi szerepet is kapott: egyszerre üzlethelyiség és közösségi tér, ahol ingyenesen foglalható podcast szoba és rendezvényhelyszínként is működő workshop terem is várja az ügyfeleket.

A Telekom a budapesti Arena Mallban lévő üzletében gyökeresen új koncepciót valósított meg. Magyarországon ez az első olyan üzlete, amelyben egy hang- és videófelvétel rögzítésére és streamelésére alkalmas podcast szoba és egy 20 fő befogadására alkalmas workshop terem és rendezvényhelyszín is helyet kapott. Az új helységeket a telekom.hu oldalon keresztül – regisztrációt követően – bárki ingyenesen lefoglalhatja majd december közepétől workshopokra, különböző rendezvényekre, vodcastok vagy podcastok készítésére.

Az üzletbelső elrendezése is egyedi, hiszen hazai Telekom üzletben most először az eddigi ügyintézéshez, kiszolgáláshoz használt pultokat felváltja egy jóval közvetlenebb környezet: kanapé, kávézóasztal és bemutató pult került a térbe, ami egy új, oldottabb ügyfélélményt tesz lehetővé. Az üzletbe betérők kötetlenül beszélhetik meg a felmerülő kérdéseiket a Telekom munkatársaival, illetve kérhetnek szakmai tanácsokat tőlük, annak érdekében, hogy a számukra legmegfelelőbb megoldásokat megtalálják.

A Telekom nagy hangsúlyt helyezett a belső tér kialakításánál a fenntarthatóságra. Az ügyfeleket több élő zöldfal és zöld mennyezet fogadja az üzletbe lépve, amelyek nemcsak esztétikusak, hanem a levegő minőségét is javítják. A padló organikus alapanyagú, a dekorelemeket újrahasznosított anyagokból gyártották, és PVC mentes festékkel színezték, a világításhoz újrahasznosítható LED lámpákat alkalmaztak.

„Büszkék vagyunk arra, hogy Csehország és Németország után Magyarországon is megnyílhatott egy ilyen úttörő Telekom üzlet. Az új, inspiráló környezetet biztosító üzlethelyiség pontosan tükrözi a vállalat értékeit: a digitális fejlődést, a fenntarthatóságot, továbbá a tehetségek, az oktatás és az innováció melletti elkötelezettségünket. Az új tereket azoknak a vállalkozókedvű ügyfeleknek, vállalkozóknak, diákoknak, oktatóknak, kezdő vagy már alkotó tartalomgyártóknak alakítottuk ki, akiknek talán éppen ez a támogatás hiányzik ahhoz, hogy a nyilvánosság elé vagy a piacra lépjenek vagy éppen fejlődni tudjanak”

– mondta Zöld Gábor, a Magyar Telekom értékesítés és műszaki kiszolgálás igazgatója.

A Telekom üzletei szórólapmentesek, és az ott dolgozók csak akkor nyomtatnak, ha feltétlenül szükséges, vagy, ha az ügyfél azt kifejezetten kéri. Emellett a Telekom üzlethálózatban teljes egészében újrahasznosított papírból készült táskákat adnak az ügyfeleknek, de lehetőség van papírzacskó helyett többször használható, PET palackokból újrahasznosított táskában (térítés ellenében) is hazavinni a megvásárolt termékeket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Ezek lesznek a legkedveltebb reklámajándékok 2024-ben

reklámajándék
Képek forrása: Freepik, Reklámajándék.hu saját fotó

A marketing világa egy dinamikus, folyamatosan változó terület, amelyet az innováció és a fogyasztók változó preferenciái alakítanak. A reklámajándékok viszont ebben a szegmensben továbbra is remekül állják a sarat, mivel kézzelfogható kapcsolatot teremtenek a cégek és a célközönség között. Milyen új trendek jelentkeznek 2024-ben a reklámajándékok piacán, és mik lesznek várhatóan a legnépszerűbb termékek?

Milyen trendek határozzák meg a jövő reklámajándék-piacát?

A promóciós termékek hosszú utat tettek meg: amire korábban egyszerű szóróajándékként tekintettünk, mára stratégiai marketingeszközzé vált. A cégek ma már nagyszerű lehetőségként tartják számon ezeket a termékeket, amelyek a márka láthatóságának növelését és az imidzsépítést is szolgálják. Bár egy mutatós bögre még most is kiváló ajándéknak számít, az elektronikus eszközök és a technológiai ajándékok egyre népszerűbbek, és épp annyira nélkülözhetetlenek, mint a mindennapi ruhadarabjaink. Milyen szempontok alapján körvonalazódnak a legújabb trendek a promóciós termékek piacán?

  • A fenntarthatóság manapság már nem csupán egy divatos szó, hanem az üzleti és a fogyasztói kultúra egyik vezérelve. Mivel a környezettudatosság egyre nagyobb lendületet vesz, nem meglepő, hogy a természetbarát promóciós termékek a jövő év vezető trendjei közé tartoznak, azaz előtérbe kerülnek a környezetbarát anyagok és gyártási módszerek, amelyek a márka megítélésére is hatással lesznek. Egy szép, logózott természetes bambusz termosz például hosszú ideig hasznára lesz a megajándékozottnak, aki akár nap mint nap beviheti benne a reggeli kávét a munkahelyére, így logónk minden nap a szeme elé kerül.
  • Az egészséges életmód iránti növekvő érdeklődés miatt az egészség- és wellness célú ajándékok is egyre népszerűbbek, így például a sportpalackok, a fitneszkiegészítők vagy a masszázstermékek is várhatóan tarolni fognak.
  • Ahogy belépünk a 2024-es évbe, lassan elköszönhetünk a kábelektől és a zsinóroktól. A vezeték nélküli technológia a mindennapi életünk szerves részévé vált, és ez a trend a promóciós termékekre is kiterjed. Egy vezeték nélküli fülhallgató például kiváló logózott reklámajándék lehet, hiszen remek hangzást biztosít, és akár zajcsökkentésre is használható.

Különleges ajándékok a cég dolgozóinak

A különleges ajándékok segíthetnek abban, hogy a munkaadók elismerjék és meghálálják a munkavállalók hűségét és elkötelezettségét.

  • A minőségi hátizsákok, sport- vagy utazótáskák praktikus figyelmességek, és sokáig kiszolgálják a megajándékozott kollégákat.
  • A technikai eszközök, mint például az okosóra segíthetik a dolgozókat egészségük megőrzésében.
  • Az ajándékcsomagok például egy illatgyertyával, egy finom teával vagy egy üveg különleges borral remek karácsonyi meglepetés lehet a kollégák kényeztetésére.
reklámajándék termék

Fotó: Reklámajándék.hu

Reklámajándék.hu, ha segítségre van szükséged a választáshoz

Miért a Reklámajándék.hu Kft.-t válaszd, ha promóciós termékeket szeretnél készíttetni céged népszerűsítésére vagy munkavállalóid megajándékozására?

  • Mert 1991 óta stabilan fejlődő, magyar családi vállalkozás vagyunk 1000 m2-es bemutatóteremmel és irodával, 2500 m2-es raktárral és 1500 m2-es saját emblémázóüzemmel, így hatalmas árukészletünknek köszönhetően gyors és biztos gyártást és szállítást tudunk biztosítani.
  • Mert nálunk dedikált kapcsolattartó nyújt számodra segítséget a megfelelő termék kiválasztásától kezdve az emblémázási lehetőségek megismertetésén át a minőségi termékek pontos leszállításáig, hogy garantáltan elégedett légy a végeredménnyel.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Öngondoskodás mentheti meg a jövő nyugdíjasait

Öngondoskodás

Tizenöt év múlva robban be a nyugdíjasbumm

Kétmillió nyugdíjas él ma Magyarországon, ami a lakosság durván egyötödét teszi ki. Minden két aktív dolgozóra egy nyugdíjas jut, a helyzet pedig a Ratkó korszakban születettek gyerekeinek nyugállományba vonulásával még rosszabb lesz. A ma aktív dolgozók már nem tehetik meg, hogy a homokba dugják a fejüket: időben el kell gondolkodniuk az öngondoskodással kapcsolatban.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2035 és 41 között robban a nyugdíjasbumm: a hat év alatt egymillióan érik majd el a nyugdíjkorhatárt, ami jócskán megnöveli majd a nyugellátásra jogosultak számát. Az elöregedő társadalom már régóta fennálló demográfiai probléma, hisz a nyugdíjra jogosultakat egy olyan társadalom hivatott eltartani, ami fogyó tendenciát mutat. Ezzel már össze is áll a kép: az állam már most alig bírja fenntartani az egyensúlyt és a helyzet tovább romlik.

„A csökkenő népességszám régóta megoldandó probléma, az előrejelzések szerint pedig 2038-ra 500 ezerrel kevesebb lesz a népesség, mint most. A Ratkó korszakban születettek nemrég mentek vagy épp most mennek nyugdíjba és hamarosan követik őket az ő gyermekeik is. Az utánuk jövő generáció pedig már egy olyan kiélezett helyzettel kell, hogy szembesüljön, ami az állami költségvetés egyik legnagyobb problémája is: egyre több a nyugdíjas és egyre kevesebb, aki képes eltartani őket”

– fejtette ki Ujszászi Zoltán a Trimont Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.

A nyugdíjak összege nagyjából tudta követni a minimálbért: idén az átlag nyugdíj 208 ezer forint, ám ez az összeg közel sem a többség nyugdíját takarja.

„A nyilvánosan elérhető adatok szerint az 500 ezer körüli, vagy a feletti nyugdíjak nagyon felhúzzák az átlagösszeget. A valóságban sokkal több a 120 ezer körüli nyugdíj, sőt nagy számban vannak, akiknek 60 ezer forint, vagy az alatti összegből kell gazdálkodniuk havonta”

– tette hozzá a szakértő.

34 évet dolgozunk le átlagosan

Ujszászi Zoltán szerint nem árt tisztában lenni azzal, mennyi nyugdíjra is számíthatunk, ugyanis nagyon sokakat ér meglepetés, amikor megállapítják a havi juttatás összegét.

„A számításnál először is azt kell tudni, hogy az 1988 előtti munkaévek bér szempontjából nem számítanak bele a nyugdíjba. Az évek szempontjából ott szokott meglepetés lenni, amikor kiderül, hogy a GYED és a GYES időszaka sem számít bele a ledolgozott évekbe. Ezen kívül fontos még, hogy az éves nettó jövedelmet veszik figyelembe, a ledolgozott napokat pedig „nettósítják”, vagyis a szabadság, táppénz nem számít bele. Azt sem árt szem előtt tartani, hogy van egy egyéni járulékfizetési felső határ, ami évente változott és 2013-ig volt életben, ezért ezt is figyelembe kell venni. Amikor ezt összesítették, a napok számát felszorozzák az aktuális év napi bérplafonjával. Ezt követően úgynevezett jelen értékre hozzák az adott évet, majd összegzik az összes évet, amit elosztanak a ledolgozott napokkal és elosztják 12-vel. Itt jön képbe az úgynevezett korrekciós szorzó, ami minden esetben a ledolgozott évek számától függ. Húsz év alatt a minimum nyugdíj jár, aztán a ledolgozott évek növekedésével emelkedik a százalék, míg eléri a maximális 80 százalékot negyven év esetén. Átlagban 34 évet dolgozunk, ez azt jelenti, hogy a járandóság 72 százalékát kapjuk majd kézhez havonta”

– magyarázta Ujszászi Zoltán.

Minél korábban érdemes elkezdeni az öngondoskodást

A szakértő szerint elkerülhetetlen, hogy minél hamarabb elkezdjünk gondolkodni egy olyan megtakarításban, ami lehetővé teszi, hogy előre gondoskodjunk a nyugdíjas éveinkről.

„Minél előbb kezdjük el az öngondoskodást, annál kevesebbe kerül nekünk havonta. Három megtakarítási formában lehet gondolkodni: az önkéntes nyugdíjpénztárban, a nyugdíj előtakarékossági számlában, illetve a legújabb formában, a nyugdíjbiztosításban. Ez utóbbit igen gyakran szoktuk ajánlani, mert nagyon kedvező hozamokkal, illetve rugalmassággal rendelkezik és húsz százalékos adókedvezmény is jön a megtakarításhoz”

– világított rá a szakértő, aki azt is hozzátette, a Trimont Biztosítási Alkusz Kft. a piac összes biztosítójának és pénzintézeteinek a legjobb ajánlatait gyűjti össze az ügyfelek számára.

Ujszászi Zoltán szerint mintegy hét százalékos hozammal lehet számolni, amihez az adókedvezmény is hozzájön. Ha például negyven évesen havi negyvenezer forintot tennénk félre a nyugdíjas évekre, 25 év után – értékkövetés nélkül – 28 millió forintot vehetnénk ki megtakarításként. Ebből 12 millió forintot fizettünk be mi magunk, 16 millió a hozam és 3 milliót tesz ki az adókedvezmény. Ezt az összeget természetesen életjáradékként is kérhetjük, miközben likvid befektetést is kérhetünk. Ebben az esetben a példánál maradva havi 155 ezer forintot vehetünk ki havonta húsz éven keresztül.

„A fentiek tükrében érdemes ezzel kapcsolatban minél előbb lépni, hiszen a nyugdíjbiztosítási szerződések az aláíráskori nyugdíjkorhatárt veszik figyelembe, ami ma 65 év. Mivel a nyugdíjkorhatár emelése folyamatosan napirendi pont, fel kell készülnünk”

– tette hozzá a szakértő.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss