Gazdaság

az OXO Labs több mint félmilliárd forintot nyomott bele 10 startup-ba

Gyárak termelési adatai alapján hatékonyságot javító mobil alkalmazás, hatvan nap alatt felépíthető rezsimentes otthon, készpénzmentes fizetési megoldás, új generációs munkahelyi kommunikációs alkalmazás, e-sport tréner: ilyen és ehhez hasonló magyar fejlesztések nemzetközi piacra segítésében nyújtott segítséget az OXO Labs.

Hatszázmillió forintnyi uniós forrást két és fél év alatt helyeztek ki kivétel nélkül olyan aktív startup-vállalkozásoknak, amelyek már megvalósították termékeiket.

A GINOP-program forrásainak kihelyezését az OXO Labs fél évvel a vállalt határidő előtt teljesítette.

Az eredetileg megszabott határidőnél fél évvel korábban fejezte be 2016-os Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) pályázati forrásainak kihelyezését az OXO Labs. A kezdeti és korai fázisban lévő vállalkozásokra specializálódott kockázatitőketársaságtól a termékfejlesztéshez és a piacra lépéshez összesen hatszázmillió forint forrást, valamint szakmai segítséget kaptak az innovatív terméket vagy szolgáltatást megvalósító magyar startup vállalkozások. Összesen tíz cég, tizenöt fejlesztése között oszlott el ez az összeg. A programot az OXO Labs 20 százalék önerő mellett hajtotta végre.

„A kiválasztás alapja minden esetben a projekt innovációtartalma, de legalább ennyire meghatározó az is, mekkora nemzetközi piaci potenciál van az elgondolásban. Több vállalkozás már egyéb kockázati tőkét is be tudott vonni, illetve akad olyan is, ahol jelenleg zajlanak az erre irányuló tárgyalások”

– mondta Oszkó Péter, az OXO Csoport alapító-tulajdonosa, aki a vártnál is eredményesebbnek értékelte a nagyszabású, több százmillió forintos befektetési programot.

A magyar gazdaság fenntartható növekedése, a magas hozzáadott értékű termelés és a foglalkoztatás bővítése – ezek az alapvető céljai a 2013-ban létrehozott Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programnak (GINOP). A 2014-től 2020-ig terjedő időszakra vonatkozó kezdeményezés révén összességében több mint 2500 milliárd forint uniós támogatás áramlik be a hazai gazdaságba, amelynek egyre fontosabb része a startup-innováció: az az ökoszisztéma, amely a már globálisan is meghatározóvá nőtt BalaBit, LogMeIn, NNG, Prezi vagy Tresorit után újabb sikertörténeteket tartogat.

A legígéretesebbek ötletek és vállalkozások felkutatására vállalkozott a kezdeti és korai fázisban lévő vállalkozásokat felkaroló OXO Labs. A kelet-közép-európai kockázatitőkepiac egyik meghatározó szereplője tíz cég tizenöt innovatív befektetési projektjét választotta ki és finanszírozta meg a GINOP 2016-os pályázati forrásait is felhasználva. Az OXO Labs összesen 600 millió forintot helyezett ki a tíz startuphoz. A támogatott startupok között van a digitális játékok világában fejlesztő cég, ipar 4.0 gyártás hatékonyságjavító alkalmazás, a mobil munkakörnyezet fejlesztésére megoldást adó vállalkozás, készpénzmentes fizetésben élen járó fintech-megoldás, de olyan innovatív épület fejlesztő csapat is, amely hatvan nap alatt felépíthető és rezsimentes lakhatást kínál a vásárlóinak.

“Ezek a támogatások a magyar export növelését segítik egy magas hozzáadott értékű szegmensben, segítségükkel hosszú távon sikeres vállalkozások fejlődését segítik az uniós források. Ebben a konstrukcióban piaci befektetőként olyan vállalkozási ötleteket is lehetőségünk van felkarolni és felfuttatni, amelyet egyébként túl kezdetlegesnek vagy éppen kockázatosnak minősítenénk, ha csak saját forrásból fektethetnénk be. Így viszont a saját forrásainkat kiegészítve meg tudjuk finanszírozni azokat az első fejlesztéseket, amelyekkel a legígéretesebb ötletek eljuthatnak a piacra lépésig. Innentől már akár mi, akár más befektetők képesek lehetünk tisztán saját forrásból biztosítani a további finanszírozási igényeiket”

– mondta a GINOP források jelentőségéről Oszkó Péter, az OXO Labs alapító-tulajdonosa.

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója

A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában.

A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.

A Randstad Hungary idén is díjazta az ország legvonzóbb munkahelyeit. A Randstad Employer Brand kutatás keretében a legnépszerűbb munkáltatók mellett számos izgalmas, a munkavállalók attitűdjeit, motivációit felmérő kérdésre is választ keresett a vállalat.

A Randstad a legfontosabb iparágakra lebontva külön is vizsgálta, hogy melyek hazánk legvonzóbb munkahelyei. A budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 770 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató Lufthansa Systems Hungária a munkavállalók véleménye alapján 2024-ben elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkaadója díjat az IT kategóriában. A Randstad kutatásából továbbá az is kiderült, hogy a munkavállalók szerint 2024-ben is az IT a legvonzóbb szektor Magyarországon.

A Lufthansa Csoporthoz tartozó Lufthansa Systems légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik, innovatív szoftvertermékeinek köszönhetően a légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplője.

„Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy elnyertük a legvonzóbb munkahelyeknek odaítélt Randstad-különdíjat az IT kategóriában. Az elismerés kiváló visszaigazolás a munkavállalók részéről, mely azt jelzi, hogy az izgalmas és sokszínű szakmai munka mellett támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkahelyi légkört biztosítunk kollégáink számára. Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért folyamatosan törekszünk arra, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítsunk ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását”

– mondta el Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Randstad friss Employer Brand kutatása rávilágított, hogy 2024-ben a magyar munkavállalók továbbra is a vonzó munkabért és juttatási csomagot tartják a legfontosabb tényezőnek munkahelyválasztáskor. Emellett kiemelkedő jelentőséggel bír a munkahelyi légkör minősége, beleértve a kollégákkal és a vezetőkkel való kapcsolatot. Szintén fontos szempont a munkáltató pénzügyi stabilitása, és az, hogy lehetőséget biztosít-e a munka és magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss