Gazdaság

Az adminisztrációs terhek vetik vissza a részmunkaidő terjedését?

A kisgyermekes anyukák munkaerőpiacra való visszatérési esélyei

A fizetések és rugalmas lehetőségek tekintetében is az IT a legerősebb szektor jelenleg, többek között ezért jelent jó karrierutat a kisgyermekes anyukák számára – mutatott rá Patai Krisztina, a Mommy Works Hungary alapítója a Green Fox Academy-vel közös, ‘Mommy works in IT!?’ című meetupjukon.

Hegedűs László, a BlackRock HR leadjének tapasztalata szerint a nagyobb cégek több flexibilis lehetőséget kínálnak, míg a kkv-k sokszor az adminisztrációs terhek miatt riadnak vissza a részmunkaidős pozíciók kialakításától.

Az Eurostat adatai szerint ma Magyarországon az állások mindössze 5 százaléka részmunkaidős, miközben a munka-magánélet egyensúlya egyre fontosabb nemcsak az anyukák, de az új generációk számára is. Patai Krisztina, a Future Talents, valamint a Mommy Works Hungary alapítója szerint nagyon felgyorsult a munkaerőpiac átalakulása, a három legfontosabb trendként a digitalizációt, a szabadúszó életforma terjedését, valamint a jó pozíciókért folytatott versenyt látja.

“Már nemcsak arról beszélünk, hogy programozókra van szükség, szinte minden területen megjelennek a digitálisan áthatott munkakörök. Az elmúlt években például több olyan HR digitalizációs folyamat fejlesztőt helyeztünk el, aki korábban HR business partnerként dolgozott, de említhetném a marketing vagy a pénzügy területeket is”

– emelte ki a Green Fox Academy és a Mommy Works Hungary munkaerőpiacra visszatérő anyukáknak szóló közös meetupján. Krisztina hozzátette, hogy bár valóban sok IT szakembert keresnek, a jó pozíciókért továbbra is nagy a verseny a jelöltek között. A karrier spagetti jelenségére is felhívta a figyelmet:

“Az exponenciális karrierutak véget értek, sokkal jellemzőbb, hogy a munkakörök átalakulása miatt 8-10 évente át kell képeznünk magunkat.”

Karrierváltáskor fontos az önismeret

A munkaerőpiacra visszatérő anyukák esetében a megváltozott élethelyzet miatt is gyakori a karrierváltás, hiszen sokan nem tudnak vagy nem akarnak 8 órában visszatérni korábbi állásukba. A meetupon Kovács-Posta Erika és Nagy Eszter, a Green Fox  kisgyermekes anyukáknak szóló részidős programozóképzésének két végzett hallgatója, ma már a BlackRock junior fejlesztői is arról meséltek, hogy második gyermekük születése után olyan irányt kerestek, ami hosszú távú fejlődési lehetőséget kínál, és biztosítja a munka-magánélet egyensúlyát is, ezért fordultak az informatika felé.

Patai Krisztina is úgy látja, az IT jó karrierutat jelenthet a kisgyermekes anyukák számára.

“Kétségkívül, ha pusztán statisztika alapján kell megmondani, hogy miben van a jövő, az az informatika.”

Emellett a fizetések terén is jelenleg a legerősebb szektorként látja.

“Itt lehet elérni a legmagasabb kezdőfizetést, emellett váltásokkal a legtovább lépkedni. Míg máshol közép- vagy felsővezetői szintig kell eljutni ahhoz, hogy valaki bruttó 1-1,5 millió forint körül keressen, addig tapasztalataim szerint informatikai területen egy sima senior pozícióban is realizálható ez az összeg”

– mondta el Patai Krisztina. Ugyanakkor rámutatott, hogy ez önmagában nem lehet elegendő motiváció a karrierváltáshoz.

“Nagyon fontos az önismeret, hogy milyen készségeim vannak, mi a célom, mire vágyok, hogyan szeretnék élni, és ez alapján eldönteni, hogy ez a pálya odavezet-e.”

Gyes alatt is ügyelni kell a folyamatos kapcsolattartásra

Hegedűs László, a BlackRock HR leadje szerint egy vállalatnál a gyermekvállalás kezelésének folyamata három fontos fázisból áll. Az első a gyes, illetve gyed időszakának előkészítése, ilyenkor a vállalat feladata, hogy minden információt az anyuka rendelkezésére bocsásson. A következő fázis, amikor valaki már otthon van, ilyenkor a folyamatos kapcsolattartáson van a hangsúly.

“Nálunk például minden vállalati rendszerhez folyamatos hozzáférése marad az anyukáknak”

– emelte ki a BlackRock HR leadje. A harmadik lépés, amikor valaki eldönti, hogy szeretne visszatérni a vállalathoz. Hegedűs László szerint ilyenkor a HR feladata, hogy végigvezesse az anyukát az egész folyamaton.

A szakember a HR feladatai mellett a kisgyermekes anyukákra vonatkozó szabályozásról is beszélt.

“Nem általánosan ismert például, hogy részmunkaidőt kötelező felajánlani: egy vagy két gyermek esetén a kisebb gyermek 4 éves koráig, míg három vagy több gyermek esetén a legkisebb gyermek 6 éves koráig. A távmunka ezzel szemben nem jár alanyi jogon, külön le kell egyeztetni a munkáltatóval, hogy beilleszthető-e az adott funkcióba. Többek között ezért is tartom nagyon fontosnak mind az anyuka, mind a munkáltató részéről a folyamatos kapcsolattartást az otthon töltött idő alatt is.”

Hegedűs László tapasztalata szerint a munkavállalók oldaláról is rugalmasságot igényel a visszaillesztési folyamat.

“Elsősorban adminisztratív szempontból sok terhet ró a cégekre egy atipikus pozíció kialakítása, ami miatt elhúzódhat a visszatérő anyukák csapatba illesztése.”

A szakember tapasztalata szerint a nagyobb cégek a kötelező minimumon túl több flexibilis lehetőséget kínálnak a visszatérő anyukáknak, míg a kisebb cégek sok esetben épp az adminisztratív terhek miatt nem szívesen alkalmazzák a részmunkaidős megoldást. Ugyanakkor a csapat sokszínűségének kedvez az anyukák foglalkoztatása.

“A technológiai cégek esetében kifejezetten jó hatása van, ha nem csak férfiak dolgoznak a csapatban. Mi is törekszünk arra, hogy növeljük a vállalat sokszínűséget, többek között ezért az egyik kiemelt stratégiai partnerünk a Green Fox Academy.”

A kisgyermekes anyukák számára Academy4Moms-szal közösen indított programozóképzésről érkezett hozzájuk Kovács-Posta Erika és Nagy Eszter is, akik a meetupon arról is meséltek, hogy olyan pályát kerestek, ahol maradandót alkothatnak, és a programozásban ezt mindketten megtalálták. Eszter a karrierváltásával inspirálni is szeretné a jövő generációt, elsősorban a családján keresztül:

“A gyerekeim lássák, hogy nem baj, ha 18 évesen még nem tudják eldönteni, mik akarnak lenni. Inspiráljam őket, hogy van következő lépés, ha meguntad, lehet másfelé is menni, és ez nem baj.”

Gazdaság

Rekord a Balatonon: akár már 3,2 millió egy újlakás négyzetmétere

balaton

Változatlanul Siófok az új építésű lakást vásárlók kedvence a Balaton-parton, amit az áremelkedés sem tört meg.

Az Otthon Centrum mérése szerint a tóparton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések újépítésű projektjei között. A rekorder egy fővároshoz közeli község, 3,2 millió forintos négyzetméterárral.

„Jellemzően az ingatlan vízparttól, illetve fővárostól való távolsága a két legmeghatározóbb tényező egy nyaraló árának alakulása során,”

– összegezte a Balaton-parti ingatlanpiac érték befolyásoló tényezőit Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója.

A legnépszerűbb hazai nyaralóövezetben 65 projektben összesen 2500 lakás épül, ezeknek nagyjából a fele érhető el jelenleg. A projektek kínálati fajlagos átlagára 1,81 millió forint négyzetméterenként – jegyezte meg a cég vezérigazgatója, aki arról is beszámolt, hogy a projektszámok ugyan megegyeznek az előző negyedéves értékkel, ám jelenleg 7 százalékkal kevesebb lakás épül. A kínálati négyzetméterárról szólva Kosztolánczy György elmondta, hogy már 1,8 százalékkal magasabb a téli átlagnál. Az év első negyedévében öt projekt 85 lakása jelent meg az online térben, ami ugyancsak több az előző negyedév 3 projektjének 35 lakásánál.

A legtöbb projekt és lakás Siófokon épül: a balatoni új építésű lakások nagyjából harmada köthető a tópart legnagyobb városához, ahol 19 projektben 740 lakás kivitelezése kezdődött el. Siófokon átlagosan 2,1 millió forintért kínálják az új lakások négyzetméterét, ami 2,8 százalékkal múlja felül az előző negyedéves értéket, a többi balatoni projekt átlag értékénél pedig már 15,9 százalékkal magasabb ez az ár. Siófok után kilenc projekttel Balatonlelle a legnépszerűbb, míg Balatonfüreden, Balatonszemesen, Keszthelyen és Zamárdiban négy-négy projekt van folyamatban. A tóparti települések felén, összesen 19 helyen van aktív beruházás.

Az épülő lakások számában szintén Siófok az első (740), majd Balatonszemes következik (~350), ahol egyetlen projektben a tóparti települések legnagyobb beruházása indult el (153 lakással). Keszthely is aktív (263), de a projektekben bővelkedő Balatonlelle sem sokkal maradt el az épülő lakások számában (218).

A szakember kiemelte, hogy a legolcsóbb és a legdrágább település átlagos kínálati négyzetméterára között háromszoros a különbség:

„Talán még soha nem nyílt ennyire szét az árolló”

– kommentálta a vezérigazgató a négyzetméterenkénti átlagot. A legolcsóbb város Balatonfüred 1,18 millió forinttal, amelyet Badacsonytomaj 1,2, Fonyód 1,44 millió forinttal követ.

A tópart legdrágább települése Balatonakarattya, ahol az új építésű lakások négyzetméterét átlagosan 3,2 millió forintért kínálják a fejlesztők. Ezzel Akarattya jócskán lekörözte a második Zamárdit (2,24) és a harmadik Alsóörsöt (2,14 millió forint). A legtöbb településen 1,5–2,0 millió forint közötti sávban mozog egy négyzetméter fajlagos átlagára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Tovább erősíti regionális szerepét a piacvezető villamossági cég

Székesfehérváron második telephelyét nyitotta meg 2024. április 24-én a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság.

Az évi nettó 40 milliárd forintot meghaladó árbevételű, piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik. A közel 500 főt foglalkoztató, immár 39 telephellyel és webáruházzal is rendelkező vállalat a jövőben még markánsabb szerepet kíván betölteni a régió vállalkozásainak életében.

Az ipari szereplők szolgálatában

Magyarország elsőszámú villamossági kis- és nagykereskedése, a magyar és nemzetközi viszonylatban is jelentős eredményeket felmutató Daniella Villamosság második székesfehérvári telephelyének 50 millió forintos árukészlete, neves stratégiai beszállítók, úgy, mint a Schneider, a Siemens, a WAGO, a Phoenix Contact, a Weidemüller, az ELKO EP támogatásával áll az ipari partnerek rendelkezésére.

A lokáció más vevőszegmenst szólít meg, mint a nyüzsgő belvároshoz közeli B2C kereskedés. A mindössze négy hónap alatt kialakított új egység – a célcsoport összetett igényeire figyelemmel – az általános villanyszerelési termékek kereskedelme mellett tanácsadói, mérnöki, tervezési és automatizálási feladatokra is felkészült. A Daniella Villamosság Ipari Divíziója műszaki javaslatokkal, megoldásokkal, termékspecifikációk kidolgozásával is támogatja az értékesítést. A cég a régióban, megerősített személyes jelenlétével, rendkívül széles kapcsolati tőkével kívánja hangsúlyozni a vármegye gazdasági fejlődése iránti elköteleződését.

Az innovatív vállalatcsoport magas minőségű kiszolgálással fokozza az ügyfélélményt

A vállalat országos lefedettséget megcélzó hosszútávú stratégiai elképzelése 2024 április 24-én következő szintre lépett azáltal, hogy megnyitotta második üzletét Székesfehérváron. A közel 500 m2 alapterületű, 3000-3500 db, az ipari vállalkozások igényeire specializálódott, azonnal elérhető termékkel rendelkező telephely a Videoton Ipari Parkhoz közel található. A hazai villamossági piac legmodernebb robotizált nagytarcsai központi raktárában pedig további 250 000 db tétel áll az ügyfelek rendelkezésre, melyet akár másnapi kiszállítással biztosítanak a Fejér vármegyei üzletben vásárlók számára is.

„A nagy múltú családi vállalkozás és az ipari szereplők vállalatirányítási rendszereinek összekapcsolása lehetővé teszi a logisztikai, a beszerzési, az anyaggazdálkodási folyamatok összefűzését. Ezáltal szorosabb technológiai és stratégiai összefonódások jönnek létre az üzleti partnerek között.”

– hangsúlyozta Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója.

A cég központi értéke az emberi erőforrás

Az országos lefedettségű vállalat sikeres működésének fontos összetevője a tudásbázis megőrzése, a vevők legjobb kiszolgálása, a stabilitás, illetve a munkahelyek megtartása a családias értékrend megőrzése mellett. A második székesfehérvári telephely megnyitása további 5 munkahelyet teremtett, ezzel már 8 főre növelve a közvetlenül kiszolgáló egységekben dolgozók számát. Rajtuk kívül két területi képviselő aktív munkája is hozzájárul a partneri kapcsolatok ápolásához és kiépítéséhez.

Székesfehérvár és a Daniella Villamosság kapcsolata példaértékű

„Örömmel üdvözlöm, hogy a magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Daniella Villamosság második kereskedelmi egységét nyitotta meg Székesfehérváron. Egy új telephelyének létrejötte mindig nagy jelentőségű mind a beruházó, mind pedig a befogadó város életében. Együttműködésünk példaértékű, ami – reméljük – további cégek számára is vonzóvá teszi a vármegyeszékhelyt.”

– emelte ki beszédében dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.

Felvillanyozzák a várost

„Arra törekszünk, hogy a cég ne csak egy elszigetelt kereskedelmi egységként működjön a városban. Elkötelezettek vagyunk a régió fejlődésének irányába, ezért üzleti magatartásunkat a városi szereplők lüktetéséhez és elképzeléseihez igazítjuk. Közös projektek megvalósításában gondolkozunk az oktatás, a kultúra és a sport területén. Számunkra fontos, ahol befogadó közösséget találtunk, ott együtt nagyszerűt és jót tegyünk.”

– emelte ki Barabás Borbála, a Daniella Villamosság stratégiai fejlesztési vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására

kyndryl

A Kyndryl (NYSE: KD), a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában.

Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.

Az 1979-ben alapított CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport tagjaként közel 455 000 ügyfelet szolgál ki. A technológiai innovációk által irányított, gyorsan fejlődő pénzügyi szektorhoz igazodva a CIB Bank élvonalbeli technológiai integrációval alkalmazkodik a digitális bankolás korszakához, amelyet az ügyfelek rugalmasság és zökkenőmentesség iránti igénye vezérel.

A CIB Bank ügyfélközpontú megoldásokra törekszik, célja, hogy egyensúlyt teremtsen a versenyképesség és a szabályozási megfelelés között, bizalmat és biztonságot nyújtson egy dinamikusan változó piacon. Ennek érdekében bízta meg a Kyndrylt egy informatikai modernizációs projekt megvalósításával, melynek célja a bank fedezetlen hitelekkel kapcsolatos munkafolyamatainak átalakítása, a kisvállalkozói hitelezési szolgáltatás felhasználói felületének frissítése, valamint a jelzáloghiteleket és kisvállalkozásokat kezelő platform korszerűsítése. A projekt során jelentősen átalakították a CIB Bank hitelkártyák, folyószámlahitelek és személyi kölcsönkérelmek kezelésére szolgáló folyamatát, egyszerűsítették a programkódokat, újratervezték az üzleti műveleteket, miközben az alaptechnológiát változatlanul hagyták.

„Nagyon örülünk, hogy a Kyndryl partnerünk ebben a projektben”

– mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működésirányítás vezérigazgató-helyettese.

„A Kyndryl alkalmazásfejlesztés és működési támogatás terén szerzett szakértelme segítségével modernizáltuk hitelezési folyamatainkat, fejlesztettük belső képességeinket, személyre szabottabb és hatékonyabb szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek.”

„A Kyndryl büszke arra, hogy együttműködhet a CIB Bankkal ebben a modernizációs projektben. Jelentős mérföldkő számunkra, hogy a hagyományos IT szolgáltatói szerepkörünkön túllépve megbízható üzletialkalmazás-szolgáltatóvá váltunk”

– mondta Marosvári Tamás Bence, a Kyndryl Magyarország üzleti folyamatok tanácsadásáért felelős vezetője.

„Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink elvárásait felülmúló megoldásokat nyújtsunk.”

A projekt központi eleme a Kyndryl átfogó szolgáltatásainak integrálása volt, amely lehetővé tette a bank hitelezési munkafolyamatainak és rendszereinek teljeskörű átalakítását.  A Kyndryl az alkalmazási rétegtől az infrastruktúráig mindent modernizált, és már üzemelteti is az eszközöket és alkalmazásokat.

A fejlesztések jelentősen javították a CIB Bank hatékonyságát, így a bank még rugalmasabban képes reagálni a piaci és üzleti változásokra. A termékfejlesztés ésszerűsítésével a CIB Bank felgyorsította az innovációt, és csökkentette a piacra vezetési időt. A hitelezési folyamatok egyetlen platformon történő központosítása csökkentette a működési költségeket a technológiai infrastruktúra egyszerűsítésével, valamint a műveletek és a támogatás konszolidálásával.

A minőségellenőrzéssel ellátott üzemeltetési és támogatási modell bevezetése lehetővé teszi, hogy a CIB Bank szükség szerint módosítsa az alkalmazás egyes összetevőit. Az új rendszernek köszönhetően a hitelügyintézők már kevesebb időt töltenek az adatbeviteli rendellenességek javításával és a belső hibák miatt elutasított kérelmek kezelésével. Ez a munkatársak elégedettségét is növeli.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss