Mozgásban
Mio MiVue 786 WiFi teszt: a mindenre emlékező útitárs
A fedélzeti kamerák manapság egyre népszerűbb autós kiegészítők a járművezetők körében. Főleg a nagyvárosi környezetben az utakon kialakult forgalmi helyzetek sokszor a dzsungelre emlékeztetnek, ahol az anarchia és a teljesen átgondatlan viselkedési rend uralkodik. Ilyen káosz-közeli pillanatokban hasznos lehet, ha van egy kamera is a kocsiban, amelynek felvétele bizonyítékként szolgálhat ütközésekben és ellentmondásos helyzetekben. A youtube-on számos ilyen videó megtalálható, főleg az orosz nyelvterületek nagyvárosaiban készült autós fedélzeti kamera felvételeken láthatunk egészen szürreális eseményeket.
Szerkesztőségünknek lehetősége nyílt a Mio MiVue 786 WiFi készülék tesztelésére, ami a kötelező autós fedélzeti kamera felvétel mellett számos egyéb hasznos funkciókat is kínál.
Mio MiVue 786 WiFi: tervezés és kivitelezés
A Mio MiVue 786 WiFi termék esetében már az első pillantásra nyilvánvaló, hogy a Mio a termék funkcionális működése mellett törődött a külső megjelenés megtervezésével is. A fekete alapon narancssárga lencse szegély és az ezzel azonos színű bekapcsoló gomb egyből megemlítésre érdemes. Ezek ugyan apró részletek, ám jelentős hatással vannak a készülék általános kialakítására, mivel ettől elegáns benyomást keltenek. A hátsó oldalon egy 2,7”-es érintőképernyő dominál, amely az állapotinformációk megjelenítésére és a kamera összes funkciójának beállítására szolgál.
A készülék oldalán található a bekapcsoló gomb, a memória microSD-kártya nyílása, AV-kimenet, kissé meglepően miniUSB csatlakozó. Véleményünk szerint szerencsésebb lenne, ha a csatlakozó inkább a modernebb microUSB vagy jobb USB-C lehetne. Ami a kiegészítőket illeti, csak a legszükségesebb tételeket találjuk a csomagban. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy tapadókorongot és egy tápkábelt, fontos megemlíteni, hogy alapvetően nem is lesz szüksége másra.
Első lépések – beszerelés
A kamera beszerelése az autóba csak percek kérdése. Mindössze annyit kell tenni, hogy rögzítjük a tapadókorongot az üveghez, majd a készüléket a tartóhoz. Kicsit nehezebb dolgunk van a töltőkábel álcázásával. Ha valakit zavar a kábel, akkor annak érdekében, hogy sehol ne lássuk, el kell rejteni a mennyezet kárpitja alatt, ez viszont már biztos nem lesz néhány perc alatt elvégezhető művelet. Mivel minden autó belső elrendezése eltérő, így minden csak a felhasználó kreativitásától és ügyességétől függ.
A Mio MiVue 786 WiFi funkcióval
Alapértelmezés szerint a Mio MiVue 786 bekapcsolás után az elindításkor elkezdi a felvételt. A kamera azonban nem egy darabban rögzíti az utazás teljes rekordját, hanem „apróra vágja” rövidebb videókba. A felvételi idő 1 perc, 3 perc vagy 5 perc lehet. Amikor a készülék belsejében lévő érzékelők váratlan eseményt észlelnek pl. ütközés miatti váratlan fékezést, megállást vagy az autó átfordulását, az eseményt teljesen automatikusan folyamatosan rögzíti.
A készülék további képességei is hasznos kiegészítők lehetnek vezetés során, mivel figyelmeztetnek különböző helyzetekre. Például a készülék jelzi a vezetőnek, hogy tartson elegendő távolságot az előtte haladó járműtől vagy jelzi azt, ha az előtte álló autó mozogni kezd és ideje elkezdeni a vezetést. Kiemelendő még a sebességmérő kamera figyelmeztető képessége, mely szintén hasznos társ a vezetés során, ráadásul a sebességmérő kamerákat tartalmazó adatbázis folyamatosan frissíthető az eszköz teljes élettartama alatt.
A készülékbe integrált WiFi-nek köszönhetően is számos hasznos funkcióra is képes Mio MiVue 786. A készülék párosítható egy mobiltelefonnal, szó szerint néhány kattintással élőben közvetítheti az utazást a közösségi hálóba (Facebook) vagy vezeték nélkül mentheti az összes videót a mobiltelefon memóriájába. Az egyetlen követelmény ehhez a MiVue Pro telefonos alkalmazás letöltése, amely megtalálható az App Store-ban és a Google Playen. A készülékhez kapcsolódik egy ingyenes program is, a MiVue Manager MacOS-hez és a Windows-hoz, amely a videók lejátszása mellett útvonalakat is megjeleníthet a Google Maps-ben.
Kiváló minőségű Full HD felvétel
A Mio MiVue 786 WiFi készüléket kiváló minőségű Sony optikai érzékelővel látják el, amely támogatja a Full HD felvételt (1920 x 1080 pixel), 30 képkocka/másodperc sebességgel, 140 fokos látószöggel, az F 1.8 lencsék pedig világosabb és tisztább videót szolgáltatnak még kedvezőtlen fényviszonyok mellett is. Ezekkel a paraméterekkel a felvételek minősége egyáltalán nem mondható rossznak. Kellemes meglepetés, hogy Sony optikai érzékelőkkel a kamera képes elég jól kezelni az expozícióváltozást is, azaz még a kedvezőtlen időjárási viszonyok során is vagy az alagutakban és a mélygarázs kijárataiban is jól kezeli az optimális megjelenítést.
Természetesen minden felhasználó örülne még nagyobb élességnek és részletességnek, de a termék felhasználási céljaihoz ez elegendő. Nagyobb fényveszteség esetén a digitális zaj nyilvánvalóan jelentkezik, ám ezek is teljesen elfogadható értékek, amelyek nem befolyásolják jelentősen a kapott minőséget. További hasznos tulajdonság a GPS nyomkövető képesség, mely segítségével képes beilleszteni a videókba információkat az aktuális sebességről, az időről és a GPS koordinátákról.
Mio MiVue 786 hasznos társ az utazás során
A Mio MiVue 786 tulajdonképpen egy vidám fedélzeti kamera, amely a kellemes külső kialakítása mellett funkcionalitásban is gazdag kínálatot rejt magában.
A Facebook-rajongókat és a játékos kedvű vezetőket minden bizonnyal vonzza az a lehetőség, hogy akár élőben is megoszthatják a videókat az utazás során, valamint a mobiltelefonnal való párosítás lehetősége. Mindezt úgy, hogy egy minőségi tervezésű és kivitelezésű készülékkel tehetik meg ezt, ami természetesen maximálisan kiszolgálja a fedélzeti kamera feladatát is, amivel válsághelyzetben a kamera kulcsfontosságú anyagok forrásaként szolgálhat.
Előnyök:
- minőségi tervezés és kivitelezés
- Full HD minőségű videófelvétel
- számos hasznos kiegészítő funkció
- sebességmérő kamera figyelmeztetés
Hátrányok:
- miniUSB csatlakozó
- az akkumulátor kapacitása lehetne nagyobb
A Mio MiVue 786 WiFi készülék tulajdonságai:
- Integrált WIFI, megosztás a közösségi médiában, biztonsági másolatok a felvételekről, két kamera egyidejű kezelése a MiVue Pro alkalmazás segítségével, élő Facebook™ közvetítés.
- 2,7 hüvelykes érintőképernyő, könnyű és felhasználóbarát kezelést kínál
- Full HD (1080p) 30 fps képrögzítés a legújabb H.264 technológiával, a kiváló minőségű videók és kisebb fájlméretek érdekében.
- Kiváló minőségű érzékelő, optimális képminőség és kiváló felvétel, különösen gyenge látási viszonyok között.
- 140°-os nagylátószögű optika, nagy dinamikatartomány, hogy a kritikus pillanatban minden részlet rákerüljön a felvételre.
- Sebességmérő-kamera figyelmeztetések, a készülék élettartama alatt havonta frissülő ingyenes sebességmérő-kamera adatok.
- GPS-es nyomon követés, automatikusan rögzíti a vezetési adatokat, így a sebességet, a tengerszint feletti magasságot, a szélességi és hosszúsági fokokat, valamint az irányt.
- Fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerek, ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCWS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) és fáradtság figyelmeztetés (FA).
- Méret: 52.5 x 87.8 x 31.9 mm
- Súly: 100 g
- Memóriakártya-foglalat: microSD
Mozgásban
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
A Kia EV5 az elektromos innovációt hozza el az európai C-SUV szegmensbe, amely a kontinens legnagyobb és leggyorsabban növekvő járműszegmense.
A Hyundai Motor Group dedikált EV platformjára, az Electric-Global Modular Platformra (E-GMP) épülő EV5 400V technológiával ötvözi a merész SUV-stílust, a való életben is használható praktikusságot és a legkorszerűbb technológiát. Masszív, ugyanakkor kifinomult formatervezésével, tágas és rugalmas utasterével, valamint fejlett elektromos funkcióival az EV5 az európai ügyfelek elvárásaihoz és életstílusához igazodik.
Stratégiai modell a Kia elektromos stratégiájában
A Kia globális „Plan S” elektromos járművekre vonatkozó terveiben az EV5 kulcsszerepet játszik a vállalat vezető pozíciójának megerősítésében az európai fenntartható mobilitás területén.
„Az EV5 a Kia európai növekedési stratégiájának sarokköve”
– mondja Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.
„Európa legversenyképesebb elektromos jármű szegmensében egy olyan modellel lépünk piacra, amely ötvözi ikonikus ‘Opposites United’ dizájnunkat, a mindennapi praktikusságot és az elektromos mobilitásban gyökerező innovációt. Ezzel megerősítjük elkötelezettségünket a fenntartható mobilitás iránt, amely az európaiak életmódjához, munkájához és vezetési szokásaihoz igazodik.”
Európára szabott tervezés
Hűen a Kia „Opposites United” dizájnfilozófiájához, az EV5 esztétikája egyszerre masszív és kifinomult, az európai ízléshez igazítva. Az autó erős, dobozszerű sziluettel, hangsúlyos Doszloppal és a Kia „Star Map” világításával rendelkezik elől és hátul. Három kerékméret közül lehet választani: az alapmodellhez 18 vagy 19 colos kerekeket, a stílusos EV5 GT-Line-hoz 19 colos kerekeket, később pedig a sportos EV5 GT-hez 20 colos kerekeket, amelyek egyszerre nyújtanak vizuális és funkcionális előnyt is.
Az utastér szintén az európai életmód gyakorlati igényeit szolgálja. A hátsó ülések teljesen síkba dönthetők, maximálva a csomagtér kapacitását, amely akár 2 méter hosszú pakolóteret is biztosít. A szervezési megoldások, például a fiókos középkonzol tároló, ideálissá teszik az autót mind városi, mind szabadtéri használatra, zökkenőmentesen alkalmazkodva az urbánus élethez és a természetjáráshoz.
Az EV5 utastere egy “lounge-like” hangulatot teremt. A kényelem-fókuszú ülések a vezető számára masszázsfunkcióval rendelkeznek, négy irányú deréktámasszal, fűtéssel és szellőztetéssel. Az utastér anyagai között újrahasznosított PET található az üléseken és szőnyegeken; biohab az üléseken, középkonzolon és fejtámlákon; valamint BTX-mentes festék az ajtókon, műszerfalon és középkonzolon.
Európai utakra és éghajlatra tervezve
Az európai vezetők olyan teljesítményt várnak, amely alkalmazkodik a változó körülményekhez. A 81,4 kWh-s nagy kapacitású akkumulátorral az EV5 akár 530 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál (WLTP szerint). Az alapmodell és a GT-Line változat is támogatja a gyorstöltést, amely 10-ről 80%-ra mindössze 30 perc alatt tölthető.
Az E-GMP platformra építve az EV5 megbízható i-Pedal 3.0 rendszerrel rendelkezik az egyszerű egypedálos vezetéshez. A Smart Regeneration System Plus fokozza az energiahatékonyságot és a kényelmet, a navigációs adatok alapján automatikusan igazítja a fékezést és a sebességet kereszteződésekhez, sebességkorlátozásokhoz és egyéb helyzetekhez. A következő generációs akkumulátor fűtési és hűtési rendszer nemcsak hatékonyabbá teszi az utastér fűtését, hanem hideg időben is megőrzi a hatótávot, garantálva az akkumulátor megbízható működését a kontinens változatos éghajlatán – az északi telektől a mediterrán nyarakig.
A kétirányú töltési funkció, köztük a Vehicle-to-Load (V2L) akár 3,6 kW teljesítménnyel, lehetővé teszi a vezetők számára, hogy az autó akkumulátorát külső eszközök áramellátására és töltésére használják belső csatlakozóval vagy külső adapterrel. A modell a Vehicle-to-Grid (V2G) hardverrel is rendelkezik, amely az infrastruktúra vagy az egyes országok szabályozásának engedélyezése után válik működőképessé.
„Az EV5 fejlesztése során az európai vásárlókat tartottuk szem előtt”
– mondja Pablo Martínez Masip, a termékfejlesztés és marketing alelnöke.
„A sokoldalú ülésektől a teljes évre optimalizált akkumulátor teljesítményéig, a masszív SUV-stílusig és a fejlett ccNC rendszerig minden részlet az európai vezetők egyedi elvárásait tükrözi, akik nemcsak a funkciókat, hanem a megjelenést is értékelik.”
Okos technológia a kiváló kapcsolódásért
Az EV5 a Kia legújabb ccNC (connected car Navigation Cockpit) rendszerével van felszerelve, amely egy panorámás széles kijelzőt tartalmaz: egy 12,3 colos műszerfal-kijelzőt, egy 12,3 colos képernyőt és egy 5,3 colos klímavezérlő kijelzőt. Az OTA frissítések és a Kia Upgrades platform azt biztosítják, hogy az autó a jövőben is új funkciókkal és szolgáltatásokkal bővíthető legyen.
A csatlakoztathatóságot továbbfejlesztették, különösen az útvonaltervezést. Az EV5 Online Navigációval rendelkezik, amely élő térképadatokat biztosít az autónak, és négyhetente frissül.
A klímaberendezés háromzónás, mely minden utas számára kényelmet biztosít. Az egyszerűsített fizikai kezelőfelület letisztult megjelenést kínál, csak néhány alapvető gombbal. A kényelmet és a biztonságot tovább növeli a Digital Key 2.0, az ujjlenyomat-azonosítás és a Harman Kardon prémium hangrendszer, amelyek az európai vásárlók intuitív, prémium technológiára irányuló igényeit tükrözik.
Az európai elvárásoknak megfelelő biztonság
Az európai utak magas biztonságot és agilitást igényelnek. Az EV5 hét légzsákkal, szerkezeti megerősítésekkel és a Kia legfrissebb Fejlett Vezetőtámogató Rendszereivel (ADAS) van felszerelve. Az EV5 az elsők között kapja meg a Kia legújabb Intelligens Sebességkorlátozó Asszisztens (ISLA) rendszerét, amely a vásárlói visszajelzések alapján fejlett hangjelzésekkel szolgál a vezető kényelméért.
Az intelligens sebességszabályozás (Smart Cruise Control 2, SCC2) vészhelyzetben képes a teljes megállásra, amennyiben a vezető nem reagál.
Ezen túlmenően a Parkolási Ütközéselkerülő Asszisztens (PCA) most már az első és oldalsó területekre is kiterjed (PCA-F/S/R), érzékelők és kamerák segítségével segítve az ütközések megelőzését parkolás közben.
A Highway Driving Assist 2 kézfelismeréssel (HDA 2 with HOD) támogatja a vezetőt a biztonságos követési távolság megtartásában, a sáv közepén maradásban, a sávváltásban és az oldalsó pozíció beállításában.
Végül a Remote Smart Parking Assist 2.0 (RSPA 2.0) lehetővé teszi a vezetők számára, hogy akár az autóból kiszállva is be- vagy kihajtsanak parkolóhelyről.
Magabiztos lépés az elektromos mobilitás felé
A Kia EV5 az elektromos mobilitás következő korszakára készült Európában. Merész SUV dizájnjával, kényelmi funkcióival és az európai vezetők által elvárt teljesítménnyel ideális elektromos társ. Magabiztos lépés a Kia és Európa növekvő elektromos jármű közössége számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Molnár Martin Forma–1-es hétvégén bizonyított Silverstone-ban
Molnár Martin életében először állt rajthoz Forma–1-es versenyhétvégén, a Brit Nagydíj helyszínéül szolgáló Silverstone-ban pedig megcsillogtatta képességeit.
A magyar versenyző mindkét Forma–4-es betétfutamon remek előzésekkel vétette észre magát, az időmérő edzésen elért 3. helyezésével pedig a tempója felől sem hagyott kétséget.
A bajnokságba nem számított bele, mégis kiemelten fontos hétvége várt a brit F4 mezőnyének nagy részére Silverstone-ban, a Forma–1-es Brit Nagydíj helyszínén, ahol a történelem során először esett meg, hogy a három FIA-szintű utánpótlás-széria, azaz az F2, az F3 és az F4 egyazon hétvégén versenyezzen az F1-gyel.
Az összetett második helyén álló Molnár Martin úgy vágott neki a küzdelemnek, hogy szeretné kiélvezni az egyedülálló lehetőséget, ami maximálisan sikerült is neki. A Virtuosi Racing magyar pilótája a szombati időmérő edzésen a 3. legjobb időt érte el, a második legjobb körök rangsorában pedig 9. lett, így az első futamot – ezen a hétvégén a megszokott három helyett csak két, 25 perces versenyt rendeztek – utóbbi pozícióból kezdhette.
Amit pedig a Max Verstappen csodaszámba menő pole pozícióját hozó F1-es időmérő edzés után rendezett viadalon mutatott a késő délutáni időpont ellenére szép számban a lelátókon maradó silverstone-i közönségnek, azt alighanem még jó ideig megemlegeti majd az autósportot nemcsak imádó, de értő angliai szurkolósereg. Martin agresszív volt; hol a füvet súrolta a kerekeivel, máskor félig a bukótérbe lógva passzírozta be magát a riválisa mellé; a Stowe-kanyarban előzött kívül és belül is, egyszer pedig az emlékezetes Verstappen–Hamilton csattanást hozó Copse-ban fordult el a határon táncolva az egyik ellenfele külső oldalán és vette át a pozíciót. Noha a rajthelyéből adódóan a dobogós helyezések sorsába nem tudott beleszólni, a közvetítés nagy részében az ő megmozdulásait láthattuk. Végül a 7. helyen intették le.
A dobogós remények így a második futamra maradtak, ám ezeket szerte foszlatta az a három rajthelyes büntetés, amit a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a szombati verseny után az Ella Lloyd-dal történt összeérésért kapott. Azt azonban a 6. pozícióból indulva is sikerült megmutatnia, hogy a küzdőszelleme vasárnapra is töretlen maradt: rögtön a rajtnál javított egy pozíciót, majd miután visszaelőzték, újabb három nagyszerű előzést bemutatva, többek között bajnoki riválisát, Fionn McLaughlint is lehagyva a 4. helyig kapaszkodott fel, ám ez olyan sokat kivett a gumijaiból, hogy innen már nem volt feljebb. Végül az 5. helyen ért célba.
„Még szinte jobb is, hogy így alakult a hétvége, és mindkét futamon hátrébb kellett rajtolnom és többet tudtam csatázni. Összességében nagyon jó hétvége volt, jó volt ilyen sok néző előtt versenyezni, remek volt a hangulat, sikerült kiélveznem minden pillanatát. Különleges élményt jelentett az is, hogy a Forma–1-es bokszutcából indulhattunk: a Virtuosi Racing a Ferrari garázsa előtti területet kapta meg, így az autóból oldalra pillantva Lewis Hamilton autóját láttam, mielőtt kihajtottam a pályára. Ezek mind olyan élmények, amelyekből motivációt tudok meríteni a folytatásra. Most jön egy kis szünet, de az edzéssel természetesen nem állok le és a versenyzéstől sem szakadok el teljesen, mert a jövő héten gokartban fogok coacholni. Július végén pedig Zandvoortban, az egyik kedvenc pályámon megy tovább a bajnoki küzdelem”
– összegzett Martin.
A 16 esztendős versenyző véleményét osztotta Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője is, aki szintén úgy vélte, fontosabb az eredménynél az, amit a pályán láttunk a magyar versenyzőtől.
„Azzal, hogy ekkorákat csatázott és elképesztően látványos előzéseket mutatott be, sokkal inkább meg tudta mutatni a tudását, mintha jobb pozícióban egyedül autózott volna és nem történt volna vele semmi. Martin egy ilyen komoly, nagy presztízsű versenyen megmutatta, hogy mire képes a pályán.”
Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója összességében sikeresnek értékelte a Brit Nagydíj hétvégéjét, és elárulta, hogy a háttérben is fontos munka zajlott.
„Sikeres hétvégén vagyunk túl. Nagyon pici hiányérzet van bennem az elmaradt dobogó miatt, ami nyilvánvalóan a három rajthelyes büntetés számlájára írható, de ezeket a helyzeteket is meg kell tanulnunk kezelni, még ha nem is értünk egyet a döntéssel. Focinyelven szólva adható volt, még ha mi nem is adtuk volna meg. Ahogy haladunk előre Martinnal, egyre több nehézséggel fogunk találkozni, amiket meg kell tanulnunk kezelni”
– kezdte értékelését Őry Tamás.
„Azt nézve, hogy mit adott nekünk ez a hétvége, Martin beleszagolt abba, hogy milyen az a közeg, ahova tartozni szeretne, és el is mondta, hogy ide vissza szeretne jönni. Mi azon dolgozunk, hogy ez megvalósulhasson. Martin az eredménytől függetlenül bebizonyította, hogy versenyképes. Minden versenyzőben valamilyen különleges képességet keresnek a csapatok, Martin szombati futamának második felében végrehajtott elképesztő előzései pedig megmutatták, hogy van benne kiválóság, van benne valami, ami biztosan nincs meg mindenkiben. Számomra ez ennek a hétvégének az egyik legnagyobb eredménye, mert ez a néhány perc nagyon felemelő volt mind a szakmának, mind Martin hazai szurkolóinak.”
„Emellett volt néhány tárgyalásunk, mert ahogy haladunk előre, úgy kell egyre korábban döntést hoznunk Martin jövőjéről. Most az előttünk álló egy-két évnek a szakmai programját rakjuk össze, és nyár végéig valószínűleg tudni fogjuk, hogy merre megyünk tovább. Ebből a szempontból is hasznos volt ez a hétvége a számunkra. Most következik három hét szünet, amelyben Martin picit tud mással foglalkozni, edzeni, készülni, hogy aztán megkezdje a szezon második felét, aminek célja, hogy megküzdjön a brit bajnoki címért.”
A silverstone-i hétvége első futamát ITT, a másodikat ITT lehet visszanézni.
A brit F4-es bajnokság következő fordulóját július 26-án és 27-én rendezik a hollandiai Zandvoortban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
Eljött a nagy pillanat, Molnár Martin a hétvégén életében először lép pályára Forma–1-es versenyhétvégén, hiszen a 16 esztendős sportoló is tagja lesz a Silverstone-ban a Brit Nagydíj betétsorozataként szereplő Forma–4-es mezőnynek. A brit F4-es bajnokság összetettjének második helyén álló pilóta nyerni szeretne a világ legnagyobb autósportos színpadján, de mindenekelőtt élvezni akarja a történelmi hétvégét.
Soha nem volt még olyan, hogy mind a három fő, FIA által felügyelt nevelőszéria, azaz a Forma–2, a Forma–3 és a Forma–4 ugyanazon a hétvégén, a Forma–1 betétsorozataként szerepeljen. Történelmi hétvégére kerül tehát sor a hétvégi Brit Nagydíjon, amelyen versenyzőként Molnár Martin is ott lesz. A Virtuosi Racing pilótája a brit F4 idei szezonjának felénél az összetett második helyén áll, az idény első felében pedig magyar autósport-történelmet írva megszerezte első győzelmét és pole pozcióját a sorozatban.
Noha a Forma–1-es Brit Nagydíj F4-es mezőnyét a brit bajnokság csapatai alkotják, több, erre a fordulóra szerződtetett fiatallal kiegészülve a megszokottnál nagyobb lesz a létszám. A magas színvonalra garancia, hogy a brit sorozatban versenyzők közül 20-an is autóba ülnek, a pontverseny első 12 helyezettje közül pedig mindenki ott lesz.
„Mondani sem kell, hogy ez egy igazi mérföldkő mindenkinek, aki részt vesz a brit Forma–4-es bajnokságban. Régóta dolgozunk azon, hogy lehetőségünk legyen a Forma–1 egyik betétsorozataként részt venni a Brit Nagydíjon, és örömmel tölt el minket, hogy képesek voltunk megvalósítani ezt. Büszkék vagyunk rá, hogy mi számítunk az első lépcsőfoknak a Forma–1 felé vezető úton, a versenyzőinknek pedig egyszerre lesz különleges és inspiráló, hogy ugyanazon a hétvégén láthatják a potenciálisan előttük álló karrierutat, amelyen ők is versenyeznek” – nyilatkozta az Autosportnak Eve Lake-Grange, a brit F4-es bajnokság menedzsere az előttünk álló hétvégéről, amelyen korántsem volt magától értetődő Martin részvétele.
„Mivel ez egy Forma–1-es hétvége, a díjszabása is ehhez igazodik, nem az F4-hez. Először is meg kellett győzni a főtámogatónkat, a One Magyarország Zrt.-t, hogy álljon mellénk ebben a kivételes lehetőségben. Ezúton is szeretném megköszönni nekik, hogy lehetővé tették mindezt – mondta Őry Tamás, a Martin pályafutását 2021 óta segítő Motorsport Talent Management (MOTAM) ügyvezető igazgatója. – Egy Forma–1-es hétvégén hatalmas nézői és médiaérdeklődés mellett tudják megmutatni magukat a fiatal pilóták, és egy jó eredménnyel hirtelen fel lehet tűnni olyasvalakinek a radarján, ahol addig nem. Jutalomjátéknak tekintjük ezt a hétvégét, de titkon bízunk benne, hogy Martin továbbra is kiváló formában lesz és futamot tud nyerni.”
„Szeretném, ha örömversenyként fogná fel ezt az egészet, ahol nem kell a pontokat számolgatni és lehet felszabadultan versenyezni – jelölte ki a fő szempontot Kiss Pál Tamás, a MOTAM sportszakmai vezetője. – Martin fejlődésének szempontjából is fontos, hogy itt lehet, hiszen minden autóban töltött plusz kilométer további tapasztalatot jelent, és ha kihagyná ezt a hétvégét, hátrányba kerülne a fő versenytársaival szemben.”
Martin az idén már másodszor versenyez Silverstone-ban, hiszen a brit F4-es szezon második fordulóját is itt rendezték, ráadásul akkor is a Forma–1 által használt Grand Prix-nyomvonalon köröztek a pilóták. A magyar versenyző a tempója alapján a pole pozícióra is eséllyel pályázott, végül pedig a 3. helyet szerezte meg az időmérőn, amit egy 3. és egy 2. helyre váltott a versenyeken, az utolsó futamon pedig a leggyorsabb kör is az övé lett.
„A csapattal úgy köszöntünk el az előző hétvége után az Oulton Parkban, hogy a következő verseny nem számít bele a bajnokságba, úgyhogy csak menjünk oda és élvezzük. Az lesz a cél, hogy hozzuk ki a legtöbbet a lehetőségeinkből, miközben minden pillanatát kiélvezzük annak, hogy Forma–1-es hétvégén szerepelhetünk” – tekintett előre Martin.
A hétvége menetrendje némileg eltérő lesz a megszokottól, hiszen kettő helyett csak egy szabadedzés áll majd a versenyzők rendelkezésére, három helyett pedig csak két, ugyanakkor valamivel hosszabb, 25 perces versenyt rendeznek.
A MOTAM és a Forma–1-es hétvégék közvetítésének magyarországi jogtulajdonosa nem tudott megegyezni a közvetítésről, Martin futamai így a tévénézők számára csak a Sky Sports csatorna előfizetésével lesznek elérhetők, az interneten azonban a megszokottak szerint a brit F4 YouTube-csatornáján, illetve ezúttal F1 TV-előfizetéssel rendelkezők számára is követhetők lesznek az események, utóbbi ráadásul a szabadedzéstől kezdve az időmérőn át a két futamig minden eseményt közvetít.
A hévége eredményei ITT lesznek elérhetők.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás2 hét ago
A Balaton Park Circuit készen áll a MotoGP-re és a World Superbike-ra
-
Ipar2 hét ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Okoseszközök2 hét ago
Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül
-
Gazdaság1 hét ago
70 ezres drágulás egy hónap alatt, és más érdekességek a KSH és Használtautó.hu első közös statisztikájából
-
Mozgásban1 hét ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Mozgásban3 nap ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Gazdaság1 hét ago
TIME100: a Huawei a világ legbefolyásosabb vállalatai között
-
Gazdaság2 hét ago
Másodpercek alatt csap le a mesterséges intelligencia