Gazdaság

FOREO: fejlődés krízis alatt

Szépségipari trendek, változó fogyasztói szokások – első kézből

A FOREO 2013-as indulása óta világszerte több millió lelkes hívet szerzett a szónikus működés elvét az újszerű designnal kombináló termékeivel. Az arcápolási és szájhigiéniai eszközökre specializálódott svéd márka kelet-európai piacokért felelős vezérigazgatója, Vladimir Cuturilo avat be a FOREO sikerének alappilléreibe, sőt abba is betekintés nyerhetünk, hogy miképpen tudott a svéd szépségipari óriás alkalmazkodni a jelenlegi, nehéz időszak kihívásaihoz.

Világossá vált, hogy a világjárvány idején gyakrabban használtunk kozmetikai termékeket, ez a tendencia a FOREO-ra is hatással volt:

A FOREO a kezdet kezdetétől az online értékesítésre helyezte a fő hangsúlyt, és az imázsépítést is online eszközökkel végezte, ezért a koronavírus-járvány nem volt negatív hatással az értékesítési eredményeinkre – mondja Vladimir Cuturilo. – Számunkra az internet a természetes közeg. Az is előnyünkre szolgált, hogy az általunk kínált eszközök pontosan illeszkedtek vevőink igényeihez. A FOREO készülékeinek köszönhetően otthonukból érhették el az ápolt bőrhöz és jó közérzethez szükséges profi kezeléseket. Ez pedig arra ösztönöz bennünket, hogy tovább menjünk a megkezdett úton.

A FOREO azt is tapasztalta, hogy a karantén hatására teljesen megváltoztak az emberek testápolási szokásai. Mivel a járvány idején nem járhattak kozmetikushoz, ahol megkaphatták volna a szokásos kezeléseket, kénytelenek voltak otthon, szó szerint a saját kezükbe venni a dolgokat.

A vásárlók ma jobban megfontolják, hogy mire adják ki a pénzüket, sokkal kevesebbet is költenek, de inkább a jobb minőségű termékeket választják. A mi arcápolási eszközeinket, például a LUNA-t, az UFO-t és az IRIS-t a bőrük egészségébe és jól-ápoltságába történő befektetésnek tekintik

– folytatja Cuturilo.

Vladimir Cuturilo elmondása szerint a FOREO jelenleg legnépszerűbb terméke az UFO, vagyis a világ első okos arcmaszk-készüléke, mely a felhasználó okostelefonjáról vezérelhető LED fényterápiának, krio,- és termoterápiának, valamint a T-Sonic™ pulzálásnak köszönhetően a vásárlók otthonában teszi elérhetővé a profi kozmetikai kezeléseket. Ez az innovatív eszköz azóta örvend hatalmas népszerűségnek, hogy 2018-ban először bemutatták be a CES nemzetközi technológiai vásáron. Azóta a cég bestseller terméke.

A válság hatással volt a vásárlók nemek szerinti megoszlására is. A FOREO vásárlók között hagyományosan jóval nagyobb arányban vannak jelen a hölgyek, de az elmúlt időszakban hirtelen megugrott a férfi vevők száma is. – A növekvő érdeklődés annak köszönhető, hogy az urak tőlünk várták a megoldást addig is, amíg a járvány miatt zárva tartottak a barber shopok és szakállápoló szalonok – fejti ki bővebben a vezérigazgató.

Ezt jól illusztrálja, hogy a FOREO weboldalán az elmúlt három hónapban 38 százalékkal nőtt a férfiaknak szánt, otthoni szépségápolási megoldásokat kínáló készülékeink forgalma. A két legnépszerűbb termékünk a férfiaknak szánt LUNA 2 arctisztító és az UFO okos arcmaszk-készülék. Ami az üzletmenetet illeti, megőriztük erős piaci pozíciónkat és sikerült új vásárlókat bevonzanunk, akik spa élményre, vagy éppen professzionális kezelésre vágytak, mindezt az otthonuk kényelméből. Sikerünket mi sem bizonyítja jobban, mint a férfiak részéről megnyilvánult, váratlanul nagy érdeklődés.

Hogyan változott a szépségipar egésze?

Idővel egyre többen kezdenek érdeklődni a bőrápolás iránt, és gondosan mérlegelik, hogy mivel egészítsék ki a szokásos napi szépségápolási rutinjukat. A FOREO vevői komolyan foglalkoznak ezekkel a kérdésekkel, gondosan választják ki az összetevőket, és egyre többet szeretnének tudni azok minőségéről is. – Az ár kevésbé játszik fontos szerepet, mint régebben, de a dolog technológiai oldala rendkívül népszerű, főleg a fiatalok körében – az UFO termékcsalád vonatkozásában például a legtöbben a LED-ekkel kapcsolatban tesznek fel kérdéseket, és a visszajelzések nagyon pozitívak.

„Minden új termékünk kedvező fogadtatásra talál, mind a technológiai ipar, mind a szépségápolás területén. A siker kulcsa nem egyszerűen a futurisztikus formaterv, hanem az emberi tényező is. Folyamatosan keressük a szépségápolási piacra friss szemmel tekintő, pozitív energiát sugárzó és a fejlődési lehetőségeket kereső új munkatársakat, nem csupán a márka, hanem csapatunk számára is. Tudjuk, hogy termékeink egyre fiatalabb vásárlókat vonzanak, akik imádják a különböző kütyüket. Ezért is dolgozunk folyamatosan a termékportfóliónk továbbfejlesztésén, amit jól példáznak az új generációs LUNA 3 és UFO 2 készülékeink”

avat be a vezérigazgató a trendekbe.

A FOREO számos arctisztító és masszírozó készüléket kínál. A vezérigazgató most először ad információt az új termékekkel kapcsolatban: a férfiaknak szánt, alapos bőrtisztítást és masszírozást kínáló LUNA 3 szeptembertől lesz kapható, októberben pedig egy minden tekintetben új termékkel áll majd elő a FOREO.

Olyan készülékkel jelentkezünk majd, mely a legmodernebb T-Sonic™ mikroáram- és pulzációs technológiának köszönhetően az arc és a nyak több mint 65 izmának átmozgatására lesz képes. Ilyen fejlett, bőrfeszesség-javító kezeléshez eddig csak a profi kozmetikai szalonokban juthattunk hozzá, de mostantól otthon, magunk is elvégezhetjük majd. A készülék mobil applikációhoz csatlakoztatható, így használata teljesen személyre szabható lesz. Azt gondolom, kellemes meglepetést szerez majd vevőinknek

mondja a cégvezető.

Ami a közeljövőt illeti, a FOREO hisz a termékportfóliója folyamatos tovább fejlesztésében és az új technológiai megoldások bevezetésében. A márka több országban keresi jelenleg is üzleti partnereit, hogy egy új brandet hozzon létre a tápláló kozmetikumok területén. A FOREO természetes alapú étrend-kiegészítők összeállításán is dolgozik, melyek kedvezően befolyásolják a bőr külső megjelenését és állapotát, és melyek használata ugyancsak személyre szabható lesz mobil-alkalmazás segítségével.

És hogyan látja a FOREO a jövőt?

A jövő elsősorban kreativitással és innovációval hozható el a jelenbe. Olyan megoldások ezek, melyek nem csupán kielégítik a vásárlók egyre növekvő igényeit, hanem teljesen új szépségápolási szokásokat is teremtenek.

Ennek a megközelítési módnak köszönhetően a 2 fős, svéd startupból mára egy globális, több mint 3000 főt foglalkoztató branddé nőttük ki magunkat. Az elmúlt 7 év során a különböző földrészeken 20 millió olyan készüléket adtunk el, amelyek segítenek a bőrápolásban és gondoskodnak az emberek kellemes közérzetéről

– foglalja össze a lényeget Vladimir Cuturilo.

A FOREO termékei a www.foreo.com oldalon elérhetőek.

Gazdaság

Egyetemi tanszéket alapított a Toyota Sakura

Az ország egyik legpatinásabb műszaki felsőoktatási intézményének és a Toyota egyik legjelentősebb hazai márkakereskedésének az együttműködéséből született oktatási központban a jövő hajtástechnológiáival ismerkedhetnek a mérnökpalánták.

A Toyota a világ legnagyobb autógyártójaként és a japán gazdaság első számú szereplőjeként kiemelt jelentőségű küldetésének tekinti, hogy gondoskodjon az emberi társadalom jövőjéről. Ezen sokrétű tevékenységeiben mindig is kiemelt szerep jutott a tudásátadás, az oktatás, a tudományos és szakképzés feladatkörének. Tojoda Eicsi, a cégalapító Tojoda Kiicsiro unokatestvére már 1977-ben megfogalmazta azt az álmát, hogy a Toyota „a kutatás és a kreativitás szellemiségét tiszteletben tartva” egy saját egyetemet alapítson szűkebb hazájában, Aicsi prefektúrában, amelynek küldetése, hogy az anyavállalathoz hasonlóan „arra törekedjen, hogy az élen járva feltérképezze a tudomány és a technológia számára a követendő irányt.” Ez az egyetem, a Toyota Technical Institute 1981-ben tárta ki kapuit, 1995-ben PhD programot indított, 2003-ban pedig Chicagóban megnyitotta tengerentúli intézetét.

Ha a műszaki felsőoktatás és az autóipar ilyen léptékű összefonódása nem is mondható jellemzőnek, a Toyota az elmúlt évtizedekben a világ minden részén ösztöndíjakkal, gyakornoki programokkal és egyéb projektek útján törekedett arra, hogy helyi és nemzeti szinten egyaránt hozzájáruljon a jövő technológiai szakembereinek a gyakorlati és elméleti képzéséhez. Ehhez a nemes hagyományhoz csatlakozik most Magyarország, ahol a Toyota egyik legjelentősebb márkakereskedése példa értékű együttműködési megállapodást kötött egy évszázados múltra visszatekintő hazai egyetemmel.

Az 1992-ben alapított Toyota Sakura és az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara, amely elődintézményei révén több mint száz éve számít az elektrotechnikai képzés egyik hazai fellegvárának, példa értékű együttműködési megállapodást írtak alá egy kihelyezett tanszék létesítéséről. Az új oktatási egység a Toyota legfontosabb hajtástechnológiai kompetenciáit kiaknázva a hidrogén és hibrid rendszerek rejtelmeibe fogja bevezetni a jövő mérnökgenerációit. Különösen aktuális és piacképes területekről van szó.

A Toyota Prius által 1997-ben bevezetett hibrid hajtástechnológia mára a világ legszélesebb körben alkalmazott alternatív hajtási módozatává vált, amellyel különösen költséghatékony módon érhető el fogyasztás- és emissziócsökkentés. A többféle módon (tüzelőanyagcellában elektromos energia előállítására, vagy belső égésű motorban elégetve), kiemelkedő hatásfokon felhasználható hidrogén előtt pedig gyakorlatilag végtelen távlatok állnak, mint az emberiség hosszú távú energiaellátásának legígéretesebb eszköze.

A műszak tudományos együttműködések, általános és középiskolai szemléltető és ismeretterjesztő programok, valamint az elmúlt években végzett felsőoktatási képzések terén komoly tapasztalatokkal rendelkező Toyota Sakura támogatásával megvalósuló tanszék ilyen módon az autóipar jelenében és jövőjében egyaránt releváns tudást fog átadni a hallgatóknak. A képzés olyan kompetenciával vértezi fel őket, amelyeket a tudományos életben és a gyakorlati munka során egyaránt közvetlenül és azonnal fognak tudni hasznosítani. Hozzáadott értékként a Toyota átfogó filozófiája és a Sakura vállalkozási tapasztalatai is érvényesülnek a tanszék életében, amelyre évtizedek óta meghatározó irányító elvként tekintenek a modern projekt- és vállalatirányítási gyakorlatokban.

A közös tanszék alapításáról szóló együttműködési megállapodást május 6-án írta alá Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, valamint Prof Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora, Szilasi János Toyota Sakura vezérigazgató, az új tanszék vezetője jelenlétében. A két szervezet együttműködése egyébként nem csak szakmai, hanem közösségi alapokon is nyugszik, hiszen mindketten a főváros harmadik kerületét tekintik otthonuknak. A tanszék a lehető leghamarabb megkezdi munkáját, a pontos szakmai részletekről a felek később adnak ki részletes tájékoztatást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss