Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Személyre szabott ajánlatok, saját pixel és képkereső: BIANO bútorkereső

A magyarországi vásárlókat csakis a legjobb online ajánlatok érdeklik, a legjobb ár-érték arányt keresik.

A vásárlás előtt, megfontoltan, figyelmesen böngésznek: elsősorban az az árajánlatokat hasonlítják össze – ez a tapasztalata a BIANO.hu-t vezető Michael Zelinkának.Ezért hozták létre a BIANO-t, amely az augusztusi indulása óta szédületes tempóban növekszik.  A home&deco online piactér a könnyű keresés, a gyors és hatékony válogatás, a bő választék előnyét nyújtja, így a portál már a legbiztosabb célpont a lakberendezési kellékek, eszközök, bútorok iránt érdeklődő, szenvedélyes vásárlóknak.

“A személyre szabott ajánlatainknak köszönhetően, az augusztusi indulásunk óta honlapunk látogatottsága 15-szeresére növekedett.”

Mi több, a BIANO egy exkluzív funkciót is kínál a magyarországi home&deco szegmens online vásárlóinak: a képkeresőt, amely segítségével mindent könnyen megtalál. Csupán egy kép feltöltése a platformra, és elérik az igénynek, kérésnek megfelelő legjobb eredményeket.

A magyarországi piacon csupán öt hónapja elindított marketing felület a www.biano.hu, a partner üzleteknek az egyik legteljesebb, legjobb értékesítési csatornájának bizonyult. Ezenkívül, az adott technikai funkciók, mint például a BIANO Pixel segítségével, a felületen regisztrált online home&deco kiskereskedők, üzletek, viszonteladók külön feltüntetve látják azokat a vásárlókat, akik az ők termék-ajánlatai iránt érdeklődnek.

Michael Zelinkát CEO BIANO-t, az első magyarországi Black Friday, Fekete Péntek akció eredményességéről, a BIANO home&deco online piactér fejlődéséről, a 2021-es tervekről kérdeztük, valamint arról, hogy miért is kell a home&deco szegmens összes magyarországi online üzlete szem előtt tartsa a portál fejlődését.

Hogyan zajlott a Fekete Péntek? Milyen eredményeket hozott ez az akció?

Időben rákészültünk erre: minden partnerünknek ajánlat-listát küldtünk, hogy maximálisan kihasználhassák ezt a hétvégét. Ezenkívül az összes leszállított terméket egy külön menüpontba gyűjtöttük, amelyet kellőképpen reklámoztunk is ahhoz, hogy felhasználóink megtalálják  a legjobb online ajánlatokat. A Black Friday hétvégén a generált eladások bruttó értéke 30%-kal haladta meg az előző hétvége eladási teljesítményét.

Mennyire nőtt a BIANO-n megtalálható online szaküzletek száma?

2020 augusztusában indultunk egy válogatott partnerlistával. Olyan partnerekről van szó, akik vagy velünk együtt akartak terjeszkedni, vagy olyanokról, akik már bent voltak a magyarországi online piacon, de gyorsabb fejlődésre, növekedésre vágytak. Örömmel tölt el az, amit napról napra tapasztalunk, hogy ügyfeleink, partnereink elégedettek szolgáltatásainkkal, és nagyra értékeljük a bennünk vetett bizalmat, amit egy újabb online-piac megjelenésekor is érzünk. 2020 novemberében 120 partnert jegyeztünk felületünkön, és ez a szám egyre nő.

Hogyan kommentálná, magyarázná a forgalom / munkamenetek alakulását az indítástól napjainkig?

Az első hónapokban exponenciális növekedéssel indultunk, a BIANO.hu látogatottságát illetően, mostanra ennek 15-szeresére nőtünk, és folyamatosan növekszünk. Csodálatos látni azt, hogy még van mit kiaknázni, nem használtuk ki teljesen a lehetőségeinket, és hónapról hónapra felülmúljuk teljesítményünket, előző eredményeinket.

Melyek azok a magyar home&deco online üzletek, amelyek az elmúlt hónapokban csatlakoztak a BIANO-hoz?

Az egyik legnagyobb partner, aki már a kezdetektől hozzánk szegődött az a legnagyobb bútorválasztékkal rendelkező Butorpiac.hu. Azóta sokan csatlakoztak a BIANO-hoz. Mint, például az Alibutor.hu, vagy a Bellabutor.hu. Ők, másokhoz hasonlóan, hamar felismerték a portálunk előnyeit, és egyre többet fektettek marketingjükbe. Így mi is egyre több eladást tudunk nekik hozni. De található nálunk sok szélesebb körű, több termékskálával rendelkező online üzlet is, mint amilyen például a ShopOn.hu. Kezdettől fontos volt számunkra, hogy a kisebb üzletek is ránk kapcsolódjanak, olyan üzletekre gondolok itt akik elsősorban egyedi, vagy akár kézzel készített termékeket forgalmaznak. Ilyen például a Floraart.hu vagy a Betonstyle.hu. Örömmel észleljük, hogy együtt növekedünk partnereinkkel, segítve őket a minél több vevőhöz való jutáshoz, üzletük gyarapodásához.

Melyik termékskála hozta a legjobb eredményt?

Egyértelműen a nagy bútorok kategóriája.  A legkeresettebb termékek az ágyak, ágyneműk, illetve a szekrények, kanapék is.  Karácsony közeledtével várhatóan nőtt az igény ajándékokra, ünnepi díszekre, a karácsonyi motívumokkal ellátott termékekre.

Észleltek-e a www.biano.hu oldalon sajátos jellemzőket a magyar fogyasztói magatartásban?

Észrevettem, hogy a magyarok nagyon megfontoltak minden vásárlás előtt. Képesek többször is rákeresni ugyanarra a termékre, A magyar online vásárló a legjobb ár/érték arányt keresi. Algoritmusaink ezt figyelembe is veszik, és a kiegyensúlyozott rangsorolási és szűrési rendszerünkön keresztül segítjük a vásárlókat a döntések meghozatalában. A másik kiváló eszközünk, amit használhatnak fogyasztóink, az a személyre szabás, amelyet partnereink a BIANO Pixel segítségével aktiválhatnak.

És a képkeresés hogyan alakult az elmúlt hónapokban?

Pozitív visszajelzést tapasztalunk a képkeresés használatával kapcsolatosan. Ez annyira biztató, hogy egyre több népszerűsítési módot keresünk erre – mint például influenszerek bevonását. 

Tervek 2021-ben?

Vannak olyan nemzetközi üzletek, amelyek rajtunk keresztül tervezik a magyar piacra való betörést, és vannak olyan magyar online üzletek, amelyek marketing költségvetésük nagyrészét a BIANO-val együttműködve fektetnék be. Hónapról hónapra fejlődtünk, és annak ellenére, hogy nehéz most bármilyen jövőbeli változást jósolni – tekintettel a mai helyzetre – a BIANO.hu folyamatos emelkedő tendenciát mutat. Csak felfele ívelnek mutatóink.

Gazdaság

Hol vásároljunk élelmiszert idén karácsonyra, ha a Földnek is jót akarunk?

Szezonális kutatást végzett a Carbon.Crane online karbonlábnyom csökkentéssel foglalkozó magyar startup: megvizsgálta a nyolc legnépszerűbb ételrendelő weboldalt fenntarthatósági szempontból.

A mérésükből kiderül, hogy a közismert platformok milyen energia- és vízigénnyel rendelkeznek, a különbségek pedig szemmel láthatóak: míg az egyik weboldalon egy kattintás csupán pár csepp vizet igényel, a másikon mért vízigénnyel akár koccintani is lehet.

Az egyes cégek között akár ötszörös különbség is lehet

A karácsonyi készülődés idején minden perc számít, így nem meglepő, hogy az online bevásárlás népszerűsége ebben az időszakban még nagyobb. Bár természetesen nagy segítség, hogy akár több órát is megspórolhatunk a házhozszállítással, fontos kiemelni, hogy minden internetes tevékenység károsanyag-kibocsátással jár: a karbonlábnyom mellett a szerverek energia-, illetve vízigénye sem elhanyagolható. A Carbon.Crane csapatának célja, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók figyelmét felhívja erre a jelenségre, ezzel elősegítve vállalati oldalról az optimalizálást, a felhasználók számára pedig a legkörnyezettudatosabb döntés meghozatalát.

A mérés során a nyolc legnépszerűbb platform főoldalát, szezonális terméklistáját, illetve tíz különböző termék oldalát vizsgálták. A termékek kiválasztásában a szezonalitás, illetve a változatosság is szerepet játszott: a kutatásba egyaránt bevonták az alapélelmiszereket, illetve a prémium kategóriás termékeket is. Minden esetben ugyanazt az útvonalat járták végig a mérés készítői, így a következő eredményt kapták a karbonlábnyom mértékéről:

  • Kifli: 15,75 gramm
  • Ecofamily: 20,81 gramm
  • Auchan: 20,95 gramm
  • Foodora: 30,77 gramm
  • Wolt: 33,76 gramm
  • GRoby Online: 34,36 gramm
  • Aldi: 34,55 gramm
  • Tesco: 73,00 gramm

A számokból kiolvasható, hogy a Kifli oldalán keresztül majdnem öt (4,63) mintabevásárlást megrendelhetnénk, mielőtt annyi karbont bocsátunk ki, mint a Tesco platformján egyetlen vásárlással.

(Nem) egy csepp a tengerben

Kevesen tudják, hogy a weboldalaknak vízre és energiára is szükségük van, hiszen az online térben látható tartalmak kivétel nélkül fizikai szerverparkokon futnak, az ott található számítógépeket pedig üzemeltetni és hűteni kell. Ezért fontos kihangsúlyozni, hogy bár van némi eltérés, a weboldalak karbon-, energia- és vízlábnyoma szinte kéz a kézben jár: a legszennyezőbb oldalak energiából és vízből is kiemelkedően sokat fogyasztanak, a legjobban optimalizáltak pedig mindkettőt minimálisra szorítják. Annak ellenére, hogy a kibocsátások terén grammokról és mililiterekről beszélünk, ezek nem elhanyagolható mennyiségek, hiszen például tavaly csak a Kifli oldalán közel hat tonna szaloncukrot vásároltak karácsony előttig. 1

 

 

A számok igazolják többek között, hogy ugyanaz a bevásárlás a Tesco oldalán háromszoros vízigénnyel (38.38 mililiter) jár az Ecofamilyhez képest (11,51 ml). A hatalmas eltérések okai minden mutatónál az optimalizálásban, illetve a háttérrendszerekben keresendőek. A Tesconál a háttérben futó scriptek felelősek a karbonkibocsátás 80%-ért, illetve a fő- szezonális oldalakon ebben az időszakban  nagyméretű GIF-eket használnak, ami többszörösére növeli a környezeti terhelést az amúgy viszonylag jól optimalizált termékoldalak mellett is. Pedig ha valami, a főoldalak optimalizálása igazán fontos lenne, hiszen szinte minden felhasználó innen indítja a vásárlást. Ezzel szemben a Kifli, a Wolt és az Auchan példaként járhatnak az iparági szereplők előtt, ugyanis az optimalizálás terén ez a három weboldal volt a legkiemelkedőbb. Érdekesség, hogy a Tesco többi oldala is jól optimalizált és viszonylag kis lábnyomú: a 73 grammos vásárlási útvonalból a fő- és a szezonális oldal felelős 52 gramm kibocsátásért.

Forrás:

1: https://www.kifli.hu/targy/kifli-toplistak-eddig-6-tonna-szaloncukrot-vittunk-ki-nektek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint

Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.

A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.    

A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.

A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.

A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.

„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”

– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.

Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között

A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.

A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.

A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.

„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”

– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Rekorddöntő Black Friday – Rekorddöntő Black Friday

A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot.

A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.

 Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?

 A Black Friday akciók idén felülmúlták az előzetes várakozásokat: a PwC október végi kutatásában előrejelzett 17%-hoz képest az online vásárlók 44%-a, mintegy 1,9 millió fő vásárolt a Black Friday (BF) időszak akcióiban. A magas szám azt jelzi, hogy az előzetesen bizonytalanok köréből sokakat sikerült megszólítani egy-egy jó ajánlattal. Miközben a realizált és a tervezett fejenkénti költés – 138 ezer és 130 ezer forint – nem tér el érdemben egymástól, a vásárlók tényleges száma végül jóval nagyobb vásárlási összeget eredményezett: az online költés elérte a 260 milliárd forintot (az előzetesen becsült 175-220 milliárdhoz képest).

„A kiemelkedő részvétel mögött az idei, valóban kedvező akciók állnak, amelyek sokakat ösztönöztek vásárlásra. Másrészt az év közbeni óvatosabb költést felváltotta a bátrabb vásárlás. Ez a két tényező együtt jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előzetes várakozásokat ilyen mértékben túlszárnyalják a Black Friday-költések”

– mutatott rá Timár Szabolcs, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.

A vásárlók 55%-a olyan terméket vett saját részre, amelyet egyébként is megvásárolt volna, de most olcsóbban jutott hozzá. 48% karácsonyi ajándékot is vásárolt, sőt, a karácsonyi ajándékok 30%-a már a BF-időszak alatt került a kosarakba. Ez arra utal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban használják ki az akciós időszakokat az ünnepi készülődés során.

„Az online vásárlás tovább erősödött, a külföldi webáruházak szerepe is nőtt, miközben a fizikai boltok háttérbe szorultak. A vásárlók tudatosabbá váltak, jobban kihasználják az akciókat, és egyre többen tervezik előre az ünnepi költéseket”

– hívta fel a figyelmet a Timár Szabolcs.

Az online vásárlók 78%-a hazai webáruházat választott, de minden harmadik vásárló külföldi webshopból is rendelt. A hagyományos boltok szerepe visszaszorult: mindössze 16% vásárolt BF-akció keretében fizikai üzletben. A legnépszerűbb termékkategóriák a műszaki cikkek (39%), ezen belül is az okostelefonok és tartozékaik, de a ruházati termékek (25%), smink (17%), játékok és könyvek (14-14%) is előkelő helyen szerepeltek. A vásárlói elégedettség magas, ötfokú skálán 4,14-es értéket ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss