Gazdaság
Személyre szabott ajánlatok, saját pixel és képkereső: BIANO bútorkereső
A magyarországi vásárlókat csakis a legjobb online ajánlatok érdeklik, a legjobb ár-érték arányt keresik.
A vásárlás előtt, megfontoltan, figyelmesen böngésznek: elsősorban az az árajánlatokat hasonlítják össze – ez a tapasztalata a BIANO.hu-t vezető Michael Zelinkának.Ezért hozták létre a BIANO-t, amely az augusztusi indulása óta szédületes tempóban növekszik. A home&deco online piactér a könnyű keresés, a gyors és hatékony válogatás, a bő választék előnyét nyújtja, így a portál már a legbiztosabb célpont a lakberendezési kellékek, eszközök, bútorok iránt érdeklődő, szenvedélyes vásárlóknak.
“A személyre szabott ajánlatainknak köszönhetően, az augusztusi indulásunk óta honlapunk látogatottsága 15-szeresére növekedett.”
Mi több, a BIANO egy exkluzív funkciót is kínál a magyarországi home&deco szegmens online vásárlóinak: a képkeresőt, amely segítségével mindent könnyen megtalál. Csupán egy kép feltöltése a platformra, és elérik az igénynek, kérésnek megfelelő legjobb eredményeket.
A magyarországi piacon csupán öt hónapja elindított marketing felület a www.biano.hu, a partner üzleteknek az egyik legteljesebb, legjobb értékesítési csatornájának bizonyult. Ezenkívül, az adott technikai funkciók, mint például a BIANO Pixel segítségével, a felületen regisztrált online home&deco kiskereskedők, üzletek, viszonteladók külön feltüntetve látják azokat a vásárlókat, akik az ők termék-ajánlatai iránt érdeklődnek.
Michael Zelinkát CEO BIANO-t, az első magyarországi Black Friday, Fekete Péntek akció eredményességéről, a BIANO home&deco online piactér fejlődéséről, a 2021-es tervekről kérdeztük, valamint arról, hogy miért is kell a home&deco szegmens összes magyarországi online üzlete szem előtt tartsa a portál fejlődését.
Hogyan zajlott a Fekete Péntek? Milyen eredményeket hozott ez az akció?
Időben rákészültünk erre: minden partnerünknek ajánlat-listát küldtünk, hogy maximálisan kihasználhassák ezt a hétvégét. Ezenkívül az összes leszállított terméket egy külön menüpontba gyűjtöttük, amelyet kellőképpen reklámoztunk is ahhoz, hogy felhasználóink megtalálják a legjobb online ajánlatokat. A Black Friday hétvégén a generált eladások bruttó értéke 30%-kal haladta meg az előző hétvége eladási teljesítményét.
Mennyire nőtt a BIANO-n megtalálható online szaküzletek száma?
2020 augusztusában indultunk egy válogatott partnerlistával. Olyan partnerekről van szó, akik vagy velünk együtt akartak terjeszkedni, vagy olyanokról, akik már bent voltak a magyarországi online piacon, de gyorsabb fejlődésre, növekedésre vágytak. Örömmel tölt el az, amit napról napra tapasztalunk, hogy ügyfeleink, partnereink elégedettek szolgáltatásainkkal, és nagyra értékeljük a bennünk vetett bizalmat, amit egy újabb online-piac megjelenésekor is érzünk. 2020 novemberében 120 partnert jegyeztünk felületünkön, és ez a szám egyre nő.
Hogyan kommentálná, magyarázná a forgalom / munkamenetek alakulását az indítástól napjainkig?
Az első hónapokban exponenciális növekedéssel indultunk, a BIANO.hu látogatottságát illetően, mostanra ennek 15-szeresére nőtünk, és folyamatosan növekszünk. Csodálatos látni azt, hogy még van mit kiaknázni, nem használtuk ki teljesen a lehetőségeinket, és hónapról hónapra felülmúljuk teljesítményünket, előző eredményeinket.
Melyek azok a magyar home&deco online üzletek, amelyek az elmúlt hónapokban csatlakoztak a BIANO-hoz?
Az egyik legnagyobb partner, aki már a kezdetektől hozzánk szegődött az a legnagyobb bútorválasztékkal rendelkező Butorpiac.hu. Azóta sokan csatlakoztak a BIANO-hoz. Mint, például az Alibutor.hu, vagy a Bellabutor.hu. Ők, másokhoz hasonlóan, hamar felismerték a portálunk előnyeit, és egyre többet fektettek marketingjükbe. Így mi is egyre több eladást tudunk nekik hozni. De található nálunk sok szélesebb körű, több termékskálával rendelkező online üzlet is, mint amilyen például a ShopOn.hu. Kezdettől fontos volt számunkra, hogy a kisebb üzletek is ránk kapcsolódjanak, olyan üzletekre gondolok itt akik elsősorban egyedi, vagy akár kézzel készített termékeket forgalmaznak. Ilyen például a Floraart.hu vagy a Betonstyle.hu. Örömmel észleljük, hogy együtt növekedünk partnereinkkel, segítve őket a minél több vevőhöz való jutáshoz, üzletük gyarapodásához.
Melyik termékskála hozta a legjobb eredményt?
Egyértelműen a nagy bútorok kategóriája. A legkeresettebb termékek az ágyak, ágyneműk, illetve a szekrények, kanapék is. Karácsony közeledtével várhatóan nőtt az igény ajándékokra, ünnepi díszekre, a karácsonyi motívumokkal ellátott termékekre.
Észleltek-e a www.biano.hu oldalon sajátos jellemzőket a magyar fogyasztói magatartásban?
Észrevettem, hogy a magyarok nagyon megfontoltak minden vásárlás előtt. Képesek többször is rákeresni ugyanarra a termékre, A magyar online vásárló a legjobb ár/érték arányt keresi. Algoritmusaink ezt figyelembe is veszik, és a kiegyensúlyozott rangsorolási és szűrési rendszerünkön keresztül segítjük a vásárlókat a döntések meghozatalában. A másik kiváló eszközünk, amit használhatnak fogyasztóink, az a személyre szabás, amelyet partnereink a BIANO Pixel segítségével aktiválhatnak.
És a képkeresés hogyan alakult az elmúlt hónapokban?
Pozitív visszajelzést tapasztalunk a képkeresés használatával kapcsolatosan. Ez annyira biztató, hogy egyre több népszerűsítési módot keresünk erre – mint például influenszerek bevonását.
Tervek 2021-ben?
Vannak olyan nemzetközi üzletek, amelyek rajtunk keresztül tervezik a magyar piacra való betörést, és vannak olyan magyar online üzletek, amelyek marketing költségvetésük nagyrészét a BIANO-val együttműködve fektetnék be. Hónapról hónapra fejlődtünk, és annak ellenére, hogy nehéz most bármilyen jövőbeli változást jósolni – tekintettel a mai helyzetre – a BIANO.hu folyamatos emelkedő tendenciát mutat. Csak felfele ívelnek mutatóink.
Gazdaság
Ötven százalékos a drágulás a telekpiacon
Országos szinten egy év alatt ötven százalékos áremelkedést mért az Otthon Centrum (OC) a telekpiacon – derült ki a hálózat legfrissebb összesítéséből. Továbbra is Budapesten a legmagasabb az építési telkek átlagos négyzetméterára.
Az Otthon Centrum országos összegzése szerint tavaly 21,5 ezer forintra nőtt az építési telkek átlagos négyzetméterára, ami az előző évi átlagértékhez képest 50 százalékos áremelkedésnek felel meg. Abszolút áron átlagosan 40 millió forintért találtak gazdára az építési telkek, ami 31 százalékkal haladja meg az előző évi átlagértéket. A keresletben nem történt változás, az OC kínálatában tavaly ugyanannyi telek cserélt tulajdonost, mint az ezt megelőző évben – közölte Soóki-Tóth Gábor.
Az elemzési vezető azt is elmondta, hogy továbbra is a fővárosban a legdrágább telket vásárolni, ami kiváltképp érvényes a budai övezetre, ahol a családi ház építésére alkalmas telkek négyzetméteréért több mint 100 ezer forintot kellett fizetni. A II. kerületben 102 ezer forint, a XI. kerületben 141 ezer forint az átlag, míg a külső pesti kerületekben ennél mérsékeltebb négyzetméterárak az irányadóak, például a XVIII. és XX. kerületben 75 ezer, a XVII. kerületben 40 ezer forint volt a fajlagos telekár átlagértéke.
A Budapesthez közeli településeket is több tízezer forintos négyzetméterár jellemzi: az agglomeráció tavalyi csúcstartója Nagykovácsi, átlag 62 ezer forinttal, míg Érden és Törökbálinton átlagosan 40 ezer forintba került egy négyzetméternyi telek. A fővárosi agglomeráció pesti része ennél valamivel barátibb árakkal kecsegtet: Kerepesen 30 ezer, Erdőkertesen 25 ezer forint a négyzetméter átlagára. A fővárostól távolabb viszont ennek a töredékéért is telekhez lehet jutni, például Cegléden 8 ezer forint volt a telek négyzetméter átlagértéke az OC közvetítésével létrejött tranzakciók alapján.
A megyei jogú városokban komoly különbségek alakultak ki a telekpiacon: a legdrágább város Debrecen, négyzetméterenkénti 38 ezer forintos átlagárral, míg Győrben vagy Székesfehérváron az átlagérték 9 ezer forint volt. „A hatalmas szórás csak részben magyarázható a városok közti árkülönbséggel, sokkal inkább a kínált telkek városon belüli elhelyezkedése és a beépíthetőség mértéke a döntő. A városperemi elhelyezkedés, a kedvezőtlenebb infrastrukturális ellátottság vagy a szabályozás, például az építhető lakásszám korlátozása az árazást is erősen befolyásolja” – árnyalta a vidéki folyamatokat Soóki-Tóth Gábor. A szakember megjegyezte, a kisebb települések relatíve még mindig olcsók és négyzetméterenként néhány ezer forintért is lehet telket venni.
„Az országos összesítés szerint tavaly 50 százalékos drágulás után 21,5 ezer forintra emelkedett a családi- és ikerházak építésére alkalmas telkek átlagos négyzetméterára, ám nagyon szétnyílt az árolló. A kedvelt övezetekben lévő, kiépített infrastruktúrájú telkek a nagyobb kereslet miatt jobban drágultak, ezért a telekpiacon is hatalmas a szórás”
– jegyezte meg az elemzési vezető, aki megerősítette: nagyon sokat számít a lokáció, például nem mindegy, hogy vízparti vagy attól távolabbi teleket kívánnak értékesíteni. Szintén hatással van a fajlagos árra a telek mérete: a kisebb méretű telkek négyzetméterre vetítve drágábbak, a nagyobbak (amelyek jellemzően vidéken és a kisebb településeken fordulnak elő) fajlagosan olcsóbbak, de abszolút értékben kisebb a kettő közti különbség. Nem utolsó sorban pedig a beépíthetőség, valamint a közművek megléte is jelentősen befolyásolja az árat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Kiugróan magas, 23%-ot meghaladó növekedést hozott a március a használtautó-piacon
A Használtautó.hu legfrissebb adatai alapján márciusban a portálon 23,8%-kal nőtt az érdeklődők száma az előző évi adatokhoz viszonyítva.
A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő oldal szakértője a kimagasló adatok lehetséges okait és részleteit vizsgálta.
2025 márciusa kiugró keresleti adatokat hozott. Az idei évben az átlagárak 6,6%-os emelkedése mellett a használt autók iránti kereslet kivétel nélkül minden hajtáslánc esetében növekedett, összesítve 23,8%-kal. Tovább erősítette a piac bővülését a meghirdetett autók számának szintén 6,6%-os növekedése is, hiszen így még több lehetőség közül választhatnak az érdeklődők.
Hajtásláncokra bontva az érdeklődés növekedése az alábbiak szerint alakult:
- Benzines autók esetében az érdeklődők száma 312 ezer volt, ez 20,4%-os növekedés.
- A dízelautók iránti kereslet 22,1%-kal nőtt, összesen 232 megkeresés érkezett márciusban
- Az elektromos hajtásláncú járművek iránti kereslet kilőtt, itt 67,2%-kal többen érdeklődtek, mint tavaly, ez összesen 31 ezer megkeresést jelentett
- Hibrid autók esetében 25 ezer megkeresést regisztráltak, ami 46,7%-os növekedést jelent
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A vállalatok miatt kell fenntartani a bankfióki pénztárakat
Az elmúlt év végén a banki ATM-ekből felvett összeg 40 százalékára rúgott már az ügyfelek által befizetett összeg.
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője szerint hiába csökkentik a modern ATM-ek a bankok készpénzlogisztikai költségeit, az átlagos készülékek duplájába kerülő befizetős ATM-eket csak forgalmas helyeken érdemes telepíteni. A bankfiókok pénztárai egyre inkább a vállalati készpénzforgalom színterei lesznek.
A banki pénzbefizetési tranzakcióknak már több mint kétharmada nem a bankfiókban hanem az ATM készülékeknél bonyolódik. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője arra emlékeztet, hogy 2018 I. negyedévében, amikor az ATM-es készpénzbefizetések száma még nem érte el a 900 ezret, a bankfiókokban még több mint 5,5 millió készpénz befizetés történt a pénztárakban. Az elmúlt év IV. negyedévében ugyanakkor már több mint 4 millió készpénzbefizetést indítottak az automatáknál a magyarok, miközben a pénztári befizetések száma 1,8 millióra zuhant.
Közel az 1000 milliárdos határ
Miközben az ATM-es készpénzbefizetések darabszáma az elmúlt hét évben négyszeresére emelkedett, az ATM-es befizetések értéke még jelentősebben ugrott meg: míg 2018 I. negyedévében 152 milliárd forintot fizettek be az ügyfelek ATM-en keresztül, addig az elmúlt év utolsó negyedévében már az 1000 milliárd forintot közelítette az ATM-s készpénzbefizetések értéke.
A növekedés egyértelműen annak köszönhető, hogy elterjedtek a modern, készpénzbefizetésre alkalmas ATM-ek. Korábban a legtöbb ATM csak borítékos befizetést tudott fogadni, mellyel a jóváírás leghamarabb a következő munkanapon történt, amikor valamelyik banki dolgozó kézzel átszámolta a befizetett összeget.
Ma már az összes ATM-es készpénz befizetésnél automatikusan, és a legtöbb esetben azonnal jóváírja a bankunk az ATM-nél befizetett összeget.
A cégek a fiókot használják
Ugyanakkor a BiztosDöntés.hu szakértője szerint a bankfiókok továbbra is a nagy összegű befizetések színterei lesznek.
Annak ellenére, hogy a legmodernebb ATM-ek egy tranzakcióban már akár 200 bankjegyet is be tudnak fogadni, így az egy tranzakcióra jutó átlagos összeg, akár 4 millió forint is lehet (de a régebbi készülékek is legalább 40 bankjegyet, azaz 800 000 forint befizetését tennék lehetővé), addig az ATM-es befizetések átlagos értéke csak 40 százalékkal 171 000 forintról 238 000 forintra emelkedett.
Ezzel szemben a bankpénztári befizetések átlagos értéke a 2018-as 561 000 forintról, 2,25-szeresére, 1,267 millióra emelkedett. Mindez azt jelenti, hogy miközben darabszámban 10-ből már közel 7 esetben az ATM-et választják az ügyfelek, 100 befizetett forintból 70-et még a pénztárosok számolnak át a bankfióki befizetés után.
Ez persze érthető a BiztosDöntés.hu szakértője szerint: nem túl életszerű, hogy valaki hatalmas bankjegyköteget venne elő az utcán álló ATM-nél, így a céges készpénz befizetések még döntő részben a fiókokban zajlanak majd. Mindez azt jelentheti, hogy a jövő bankfiókja a lakossági területen a tanácsadásra, a vállalati ügyfeleknél pedig a pénzforgalmi tevékenységre alapoz majd.
A kivett összeg 40 százalékát más ügyfelek rakják az automatába
Az ATM-es készpénzbefizetések darabszáma az elmúlt év egészében 16,5 százalékos bővülést mutatott.
A BiztosDöntés.hu szakértője szerint figyelmeztető lehet, hogy a dinamika a tavalyi év második felében már csökkeni kezdett. 2024 IV. negyedévében már csak 13 %-kal többen kezdeményeztek ATM-s készpénzbefizetést, mint 2023 végén. Ugyanakkor az is látható, hogy ma már 100 ATM-látogatásból 16 alkalommal készpénz befizetés az ügyfelek célja.
A készpénz befizetések értéke ugyanakkor továbbra is rendkívül dinamikus növekedést mutat. Az elmúlt év egészében a 2023-as értékhez képest 24,5 százalékkal több, összesen 3649 milliárd forintot fizettek be ATM-eken keresztül az ügyfelek. Mindez Gergely Péter szerint azt jelenti, hogy az ATM-ekből felvett összegnek már 41,4 %-át tudják kiadni modern automaták, amelyeket előzőleg egy másik ügyfél fizetett be az ATM-be. Ez az arány 2 éve még alig 28% volt – emlékeztetett Gergely Péter.
A falvakban nem éri meg a befizetős ATM
A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a befizetett pénz visszaforgatására alkalmas ATM-ek arra kiválóan alkalmasak, hogy lényegesen csökkentsék a bankok amúgy vaskos készpénzlogisztikai költségeit.
Gergely Péter szerint ennek ellenére aligha várható, hogy az elmúlt hetekben megfogalmazott kistelepülési ATM-bővítési programot ilyen készülékkel oldanák meg a bankok. Ezek bekerülési költsége ugyanis a szakértő szerint mintegy kétszerese a sima, önmagában 4-8 milliós, csak készpénzkiadásra alkalmas ATM-nek, ráadásul – emlékeztetett a szakértő – a kistelepüléseken minimális lenne a készpénzbefizetési forgalom.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Kik Európa innovátorai?
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung bemutatja a legújabb Odyssey gaming monitorokat
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung bemutatja az új hűtőszekrény-kínálatát
-
Okoseszközök1 hét ago
Hasznosnak tartjuk a mesterséges intelligenciát, mégsem élünk vele
-
Gazdaság2 hét ago
A vállalatok miatt kell fenntartani a bankfióki pénztárakat
-
Zöld2 hét ago
AI és karboncsökkentés a Skanska sikerévében
-
Okoseszközök1 hét ago
A Samsung bemutatja eddigi legerősebb szívóteljesítményű vezeték nélküli álló porszívóját, a Bespoke AI Jet Ultra-t
-
Mozgásban1 hét ago
Szétzilálják a társas kapcsolatainkat a városi autópályák