A Continental technológiai vállalat alapvető elemek szállításával járul hozzá az új BMW iX által nyújtott intuitív és magával ragadó felhasználói élményhez.
A járművek digitalizálását megcélzó irányvonalhoz igazodva ebben az elektromos autóban megtalálható a Continental nagy teljesítményű számítógépe, a Cockpit High Performance Computer. A számítógép feladata az egyre komplexebb szoftverek, valamint a vezetőhelyen elérhető, gyors ütemben növekvő funkciók kezelése lesz. A számítógép ezen kívül biztosítja szem elé vetített és nagyméretű kijelzőinek funkcióihoz is a szükséges számítási teljesítményt. A digitális műszerklaszterbe integrált vezetői kamerával együtt a Continental egy újfajta felhasználói élményt nyújtva kínál alapvető építőelemeket a vezető és a jármű közötti zökkenőmentes interakcióhoz. Emellett a Continental az elektromos modellt ultraszéles sávú adó-vevőkkel is felszereli, hogy az digitális kapcsolatot teremthessen okostelefonokkal. A vállalat további megoldásai, mint például az induktív töltést lehetővé tévő rövid távú kommunikációs okostelefon terminál, a BMW Sky Lounge elnevezésű intelligens panorámatető elektronikája, valamint a puha és alacsony károsanyag-kibocsátású felületi anyagok, a kényelem, az ergonómia és a felhasználóbarát jelleg mellett az izgalmas dizájnról is gondoskodnak.
„A felhasználói élmény egyre fontosabb döntési szemponttá válik a járművásárlók körében. A BMW iX-ben a vezető és a jármű közötti intuitív, biztonságos, de mindenekelőtt vonzó interakciót lehetővé tevő építőelemeinkkel, valamint a szoftverfejlesztési és rendszerintegrációs szakértelmünkkel hozzájárulunk a fenntartható mobilitás előmozdításához”
– mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója.
A nagy teljesítményű számítógép alapot teremt a jövő autóinak infotainment világához
A BMW iX elektronikai architektúrája áthidalja a manapság előforduló elosztott, valamint a jövőben alkalmazott centralizált járműarchitektúra közötti szakadékot. Ahelyett, hogy több elektronikus vezérlőegységre támaszkodna, a BMW új elektromos járműve néhány központi számítógépben koncentrálja a különféle funkciók számítási teljesítményét. A Continental nagy teljesítményű vezetőhelyi tartományvezérlője különféle szoftverfunkciókért felel, és központilag, egyetlen elektronikus vezérlőegységen keresztül kezeli a jármű belsejében található valamennyi bemeneti és kimeneti eszközt. Mindezzel új lehetőségeket kínál az egyedi és egységes felhasználói élményhez a jármű teljes egészére vonatkozóan. Ezen felül egyesülnek az infotainment és a műszerek funkciói is, amelyek így mostantól szabadon konfigurálhatóvá válnak, ez pedig lehetőséget teremt a maximális személyre szabásra a vezető és az utasok számára, valamint a járműtervezés tekintetében is nagyobb szabadságra lehet számítani. A központi nagy teljesítményű számítógép a harmadik féltől származó alkalmazások és felhőszolgáltatások előtt is megnyitja a kaput, és támogatja a hardverfüggetlen szoftverintegrációt. Az online szoftverfrissítések megoldásával kombinálva a vezetőhely így folyamatosan frissíthető és bővíthető marad.
A vezetőhely és az ember és gép közötti interfész így egyre inkább átalakul, amely a sofőr helyéből egy, a sofőr igényeihez alkalmazkodó multimodális társsá válik. Ez a megközelítés a legjobban a szélvédő kijelzőrendszerén és a beszállító az ívelt kijelzőn elhelyezkedő vezetői kameráján figyelhető meg. A szem elé vetített kijelzőn a lényeges információk mint például a sebesség, a fontos figyelmeztető üzenetek, és navigációs nyilak, az autóvezető közvetlen látómezejében jelennek meg, melynek köszönhetően a figyelem továbbra is az útra és a forgalomra irányul. A BMW iX kijelzőjébe zökkenőmentesen integrált műszerklaszterben található vezetői kamera elemzi a sofőr fejének helyzetét és irányát, a szemnyílását és látószögét figyelő kameraképeket, ezáltal gondoskodik arról, hogy a vezető jelzést kapjon abban az esetben, ha figyelme elterelődik a forgalomról, vagy fáradtság miatt lankad az ébersége. Ennek megfelelően a két megoldás az intuitív felhasználói élményt és a közúti biztonságot egyaránt elősegíti. A Continental egyéb aktív és passzív elektronikus biztonsági alkatrészei, mint például a fékek, a futómű és a légzsák vezérlőegységei, valamint az érzékelők szintén hozzájárulnak a vezetési biztonsághoz a holisztikusan pozitív felhasználói élmény biztosítása érdekében.
A digitális ökoszisztéma és az egyedi térérzet további megoldásai
A Continental szállítja a BMW iX elektromos jármű adó-vevő moduljait is, amivel hozzájárul a hagyományos autókulcsok digitalizálásához. Az okostelefonon keresztül történő kulcs nélküli hozzáférés elengedhetetlen építőelemeként a mobilitásszolgáltató moduljai képesek lemérni az okostelefon és a jármű közti távolságot. Így lehetőség nyílik a digitális kulcs pontos helyének meghatározására a passzív hozzáférés és a motor indítása érdekében, anélkül, hogy a vezetőnek a kezébe kellene vennie az okostelefont. Az ultraszéles sávú (UWB) technológiának köszönhetően a maximális kényelem mellett a megoldás első ízben nyújt jelentősen megnövelt védelmet a közbeékelődéses támadások ellen. Így például a járműtolvajok már nem fogják tudni befogni és kiterjeszteni a kulcs jeleit, hogy hozzáférést szerezhessenek. Emellett a járműtulajdonos egyidejűleg akár öt digitális kulcsot is generálhat a járműgyártó My BMW alkalmazásán keresztül, és kényelmesen megoszthatja azokat családjával és barátaival.
A passzív járműhozzáférés globális szabványát az ágazatközi Car Connectivity Consortium (CCC) fejleszti. Az autóipari vállalatok, az okostelefon-gyártók, valamint a technológiai cégek itt közösen dolgoznak azért, hogy előmozdítsák az okostelefonok és a járművek közötti hálózatépítést. A CCC célja továbbá, hogy újabb alkalmazásokat határozzon meg az UWB technológián alapuló járműazonosításhoz. A CCC-ben a Continental más neves cégekkel, például a BMW-vel és az Apple-lel együtt tűzte ki célul maga elé a járművekhez való hozzáférés UWB rádiószabványának alapvető kifejlesztését.
A BMW iX-ben lehetőség van arra is, hogy a mobileszközt a Continental integrált rövid hatótávú kommunikációs (NFC) interfésszel rendelkező okostelefon-termináljára lehessen helyezni, és így induktív módon tölteni, mely során automatikus kapcsolat jön létre a telefon és az infotainment rendszer között. Ezenkívül a jármű az NFC-n keresztül is kinyitható, ha az okostelefon akkumulátora lemerülne.
Az úgynevezett Sky Lounge vezérlőrendszerével a Continental a panorámatetőt is intelligenssé teszi. A nagyméretű üvegfelület a fényviszonyoktól függően elektronikusan sötétíthető. A tető így egyedi térérzetet nyújt, mintha csak a természetben lennének az utasok.
A kellemes beltéri hőmérséklethez a Continental különféle felületi anyagai is hozzájárulnak, mint például a műszerfal, a kapaszkodók és az ülések borítása. A dekoranyagnak használt Acella Lux magas komfortérzetet biztosító és alacsony károsanyag-kibocsátású tulajdonságokkal rendelkezik.
A Continental a BMW iX-hez különböző nyári és téli abroncsmodelleket is kínál a helyi gumikereskedőknél, amelyek teljesítményét rövid fékút és kiváló kezelhetőség jellemzi száraz és vizes utakon egyaránt.
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!