Egészség
2021-ben több mint 230 millió forinttal támogatott társadalmi ügyeket a SPAR Magyarország
A SPAR Magyarország elkötelezetten támogat egészséggel, szociális ügyekkel, oktatással, kultúrával, sporttal kapcsolatos szervezeteket és ügyeket: 2021-ben több mint 230 millió forintot fordítottak társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos célokra.
Tanszergyűjtés a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat három évtizede stratégiai partnere az üzletláncnak, együttműködésük egyik legfontosabb eleme az Adni Öröm! karácsonyi tartósélelmiszer-adománygyűjtés. A szervezet és a vállalat az Adni Öröm! akció égisze alatt tavaly első alkalommal szervezett tanszergyűjtési akciót, július 21-étől szeptember 5-ig. A szeretetszolgálat önkéntesei az akció hajrájában, 2021. augusztus 25. és 28. között országszerte 33 INTERSPAR áruházba települtek ki, hogy személyesen is gyűjtsenek adományokat a tanévkezdéshez. A vevők a felhívás időtartama alatt több mint 57 000 darab megvásárolt tanszert ajándékoztak a rászoruló gyermekeknek, adománykártyák vásárlásával pedig 2,2 millió forinttal segítették a nehéz helyzetben lévők tanévkezdését. A támogatást a SPAR Magyarország további egymillió forinttal egészítette ki. A pénzbeli felajánlásokat a karitatív szervezet tanszerekre váltotta, majd eljuttatta a rászoruló családokhoz, így ősszel 1500 diák számára könnyítették meg a tanévkezdést.
Negyedszázada Adni Öröm!
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország jubileumi, 25. Adni Öröm! karácsonyi tartósélelmiszer-adománygyűjtő akciójának köszönhetően 2021-ben 188 tonna élelmiszerből készültek ajándékcsomagok, amelyek még a karácsonyi ünnepek előtt eljutottak a rászoruló családokhoz. Az élelmiszer-adománygyűjtő kezdeményezés keretében 26 ezer ajándékcsomag készült, és talált gazdára: a december első napján indult akcióban 137 üzlet vett rész. Aki akarta, Máltai adománykártyával is támogathatta a rászorulókat – ennek révén mintegy 12 millió forint gyűlt össze –, de az üzletekben – december 16-21. között – több tízezer vásárló személyesen adta át a családoknak szánt felajánlását a szeretetszolgálat jelen lévő önkénteseinek. Az Adni Öröm! akció az elmúlt negyedszázad alatt számos magyar család adventi időszakának fontos eseményévé vált, s tette szebbé mindannyiunk közös ünnepét.
„Ne csak álmok legyenek!”
„Nem halat kell adni az éhezőknek, hanem meg kell tanítani őket halászni”
– e gondolat jegyében indította útjának Máltai Manufaktúra nevű társadalmi vállalkozását a Magyar Máltai Szeretetszolgálat. Az egyedülálló kezdeményezés piacra lépését és megerősödését a SPAR Magyarország támogatta. A Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszaburán, az ország egyik legszegényebb településén immár hatodik éve zajlik a felzárkózást segítő Jelenlét Program, ennek keretében létesült a faluban asztalosműhely és varróüzem, ahol 2018 óta saját termékeket, például vászon bevásárlótáskákat állítanak elő a SPAR országos hálózata számára. A máltaiak pátyi és gyulaji műhelyéből pedig lekvárok, csatnik, szörpök, savanyúságok és teák kerülnek az áruházak polcaira. Nehéz sorsú családoknak jelent ez megélhetést – történetüket a vállalatcsoport támogatásával készült Jelenlét című dokumentumfilm dolgozta fel. A program megálmodói hangsúlyozták: nem egyszerű karitatív tevékenység volt a céljuk, hanem egy versenyképes, önfenntartó vállalkozás működtetése. Büszkék arra, hogy hátrányos helyzetű, a munkaerőpiacról korábban kiszorult emberek sajátítottak el szakmát, s olyan piacképes termékeket állítanak elő, amelyekkel ma már bárki találkozhat a SPAR és INTERSPAR áruházak polcain.
Hosszú út: megváltozott munkaképességűek a SPAR-hálózatban
Eddig négy alkalommal nyerte el a Fogyatékosságbarát Munkahely elismerést a SPAR Magyarország, a tótvázsonyi Janka Tanyával megvalósított Befogadó Munkahely programjáért pedig különdíjat is kapott. Ez a közösség megváltozott munkaképességű felnőtteket segít: a veszprémi INTERSPAR munkatársai heti két-három alkalommal fogadják a fiatalokat, akik árufeltöltői és raktározási feladatokat látnak el, az általuk készített díszek és használati tárgyak pedig megvásárolhatók a vállalat központjában évente rendezett karácsonyi és húsvéti vásárokon. A Veszprém megyei közösségben élő sérült fiatalok mindennapjairól és a közös munkáról „Hosszú út” címmel dokumentumfilm készült, amelyet 2021 februárjában az ATV televíziós csatorna is műsorára tűzött.
A cégcsoport több mint egy évtizede biztosít árusítóhelyeket a Szerencsejáték Zrt.-nek, a közel száz szuper- és hipermarketben megváltozott munkaképességű emberektől vásárolhatók sorsjegyek. A vállalatnál jelenleg 119 megváltozott munkaképességű embernek és tíz autista fiatalnak adnak munkát, beilleszkedésüket pedig a cégnél dolgozó esélyegyenlőségi referens is segíti.
Etesd a dokit! – heti ezer szendvics a járvány elleni küzdelem hőseinek
A SPAR Magyarország 2020-ban csatlakozott az Etesd Nonprofit Közhasznú Kft. kezdeményezéséhez, így támogatva azokat, akik a járvány elleni küzdelemből leginkább kiveszik a részüket. Az „Etesd a dokit” elnevezésű programban az üzletlánc 2021. március végétől heti ezer, az üllői SPAR enjoy. convenience üzemben készült szendvicset ajánlott fel térítésmentesen a védekezésében részt vevőknek, mert fontosnak tartja, hogy a koronavírus világjárvány idején az első vonalban harcoló orvosok, ápolók, egészségügyi munkatársak, szakmai szervezetek munkáját támogassa.
Gondoskodás a négylábú kedvencekről
Állatmenhelyek, vadasparkok, állatmentő alapítványok munkáját segíti adományokkal a SPAR Magyarország immár több, mint tíz esztendeje. A program kezdete óta elsősorban a feleslegessé vált, kereskedelmi forgalomba nem hozható vagy onnan kivont termékeket ajánlotta fel az áruházlánc. Ezen kívül az Országos Állatvédőrség Alapítvány rendszeresen szervez állateledel-gyűjtéseket a cég üzleteiben.
2021 májusában az INTERSPAR áruházakban első ízben megrendezett „Mancs a bajban!” akció keretében több mint 14 tonna kutya-, és 2 tonna macska száraztáp, s több mint tízezer konzerv és jutalomfalat-csomag gyűlt össze a vásárlók felajánlásaiból: ezeket 34 állatvédő szervezet önkéntesei fogadták a helyszíneken. A kezdeményezés sikerén felbuzdulva az üzletlánc a jövőben rendszeressé teszi az országos gyűjtést, egyre több helyszínt biztosítva az akciónak. A SPAR Magyarország továbbá a 2021-es évben egymillió forinttal támogatta az Országos Állatvédőrség munkáját, hogy a szervezet minél több bajba jutott állatnak nyújthasson segítséget.
SPAR Budapest Maraton® Fesztivál
A járvány ellenére 2021-ben is több mint 13 300 nevezés érkezett az üzletlánc nevével fémjelzett SPAR Budapest Maraton® futóünnepre, amelyre ezúttal a hazai versenyzőkön kívül 74 ország mintegy 1100 külföldi állampolgára regisztrált, s négyötödük a maratoni távra nevezett. A futóverseny – amelynek a vállalat 2008 óta névadó szponzora –, nemcsak Magyarország egyik legnagyobb szabadidősport eseménye: az egészségtudatos táplálkozás iránt elkötelezett SPAR Magyarország 2021-ben is jelen volt a rendezvényen Regnum Életmód standjával, amelynek teljes bevételét a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak ajánlotta fel.
10. Rosalia – Rosé és Pezsgő Liget
A SPAR Magyarország áruházainak polcain lévő élelmiszertermékek több mint kilencven százaléka magyarországi beszerzésből származik, s ezen belül is kiemelkedően magas a borok aránya, hiszen azok szinte teljes egészében hazai borászatokból származnak. A vállalat épp ezért örömmel vállalta a Rosalia Fesztivál szakmai támogatását: a 2021-es, tizedik, jubileumi rendezvényen több mint hatvan borászat rozéit és pezsgőit kóstolhatták meg a vendégek. A vállalat a saját fennállásának harmincadik és a Rosalia Fesztivál 10. születésnapjának méltó megünneplésére a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft.-vel közösen nyílt pályázati felhívást tette közzé, melyben a nyár rozé-slágerét keresték. A díjnyertes tételt – a móri Paulus Molnár Borház kiváló borát – borszakértők, fesztivállátogatók, vásárlók, valamint a SPAR és a Borkult kollégái választották ki több mint ötven pályázat közül, a győztes nedűt pedig nemcsak a SPAR fesztivál-standján kóstolhatták meg a fogyasztók, de a SPAR és INTERSPAR áruházakban meg is vásárolhatták azt.
Harminc éves lett a Budapest Borfesztivál
A Budapest Borfesztivál a SPAR Magyarország indulásával egy időben, 1991-ben nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt, s azóta a szüreti időszak tízezreket vonzó, magas színvonalú kulturális eseménye lett. A kiskereskedelmi vállalat és a borfesztivál közös, harmincadik születésnapját a SPAR Magyarország 2021-ben is főtámogatóként ünnepelte, kivételes minőségű, a kerek évfordulóra készített jubileumi borokat kínálva standján. A borfesztivál nemcsak gasztronómiai, a magyar borokat, a kulturált borfogyasztást népszerűsítő esemény, de társadalmi ügyet is szolgált: a Jótékonysági Borárverésen befolyt összeggel ugyanis ez alkalommal a Máltai Mentőszolgálat új mentőautójának megvételét támogatták a licitálók, akik a 39 árverési tételt összesen csaknem 13 millió forintért ütötték le.
Cápák között lenni jó: folytatódott a Hungaricool by SPAR
A hazai kereskedelemben egyedülállónak tekinthető kezdeményezéssel, a magyar termékinnovációk támogatásának céljával indult útjára két évvel ezelőtt a Hungaricool by SPAR verseny, amelyben a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, eredeti ízkombinációjú, ötletes élelmiszer-termékek kerülhettek az INTERSPAR áruházak, illetve a SPAR Online shop kínálatába. A vállalat 2021-ben csatlakozott az RTL Klub Cápák között című üzleti show-műsorához, ahol nemzetközi porondon is elismert hazai befektetők és üzletemberek értékelik a kreatív ötleteket. A 2021-es Hungaricool by SPAR verseny keretében hét nyertest hirdettek, akiknek győztes márkái ma már több, mint harminc árucikkel gyarapítják az INTERSPAR áruházak kínálatát. A társadalmi felelősségvállalás jegyében azonban itt nem áll meg az együttműködés a nyertesekkel: őket üzleti mentorként, széles körű marketingtámogatással továbbra is segíti az áruházlánc.
Régiók Kincsei: új beszállítói rendszer a helyi termelőkért
Számos kiváló élelmiszert, kézműves terméket előállító családi-, és kisvállalkozás küzd azzal a nehézséggel, hogy nem találja az utat a fogyasztókhoz. A SPAR Magyarország által elindított Régiók Kincsei program közvetlen támogatást nyújt a hazai agrárágazatban tevékenykedő kistermelőknek, miközben termékeik révén egészséges, jó minőségű, magyar élelmiszerekhez juttatja a vásárlóit. A cég felkarolja a helyi kistermelőket, azok termékeit, a polcokon pedig a piros almás logóval ellátott cikkek egyértelműen jelzik a vevők felé, hogy az ilyen áru megvásárlásával nemcsak jó minőségű élelmiszerhez jutnak hozzá, de közvetlenül is támogatják a hazai kistermelőket és munkahelyek teremtéséhez is hozzájárulnak.
A SPAR 2022 végéig hat regionális központot alakít ki az országban Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen: ezek egyfajta logisztikai központként juttatják majd el az almás védjeggyel ellátott hazai termékeket a térségükben lévő nagyáruházak polcaira, hangsúlyt fektetve a környezetvédelmi szempontokra, vagyis arra, hogy a szállítási-, az üzemanyag-, és az egyéb költség a lehető legkisebb legyen. Az 1,7 milliárd forintos „Régiók Kincsei” program tovább növeli a magyar kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeit. A 2021-ben elindított új regionális partneri program a tervek szerint a SPAR-nál 2022 végéig 23 új munkahelyet teremt, és a beszállítóknál is növelheti a foglalkoztatottak létszámát.
Egészség
24 órás padelverseny egy lélegzetvételnyi szünetért a gyógyíthatatlan beteg gyermekeknek
Létezik egy hely, ahol a gyerekek varázsvilágban élhetnek, ám sajnos sohasem nőhetnek fel: ez a Tábitha Ház, Magyarország egyetlen gyermekhospice intézménye, amely ingyenes támaszt nyújt a gyógyíthatatlan beteg gyermekeket otthon ápoló családoknak.
A „Heart Open” elnevezésű, egyedi időtartamú, 24 órás jótékonysági padelverseny során befolyt összeg az intézmény munkáját segíti: a rendezvény 2025. június 26-án 12:00-kor kezdődik a Premier Padel Nagyréten, és a célja, hogy fényt és reményt vigyen azoknak a családoknak az életébe, akiknek minden nap küzdelem.
Nem adhatunk több napot az élethez, de adhatunk több életet a napokhoz
Magyarország egyetlen gyermekhospice intézménye, a Tábitha Ház falai között a gyermekek és családjaik nem csupán orvosi ellátást, hanem szeretetet, figyelmet, méltóságot és támogatást kapnak életük legnehezebb szakaszában. A Ház fenntartása naponta 388 ezer, havonta pedig megközelítőleg 12 millió forintba kerül, és az állami támogatás ennek csupán 20%-át fedezi, a hiányzó összeget pedig adományokból kell előteremteni, hogy a segítség továbbra is ingyenes maradhasson minden rászoruló család számára.
Lépj pályára egy jó ügyért!
A Heart Open pontosan ebben hivatott segíteni: a soha nem látott hosszúságú padel rendezvény 2025. június 26-án, 12 órakor kezdődik a Premier Padel Nagyréten (1029, Budapest, Nagyrét u. 22), és a 24 órás verseny teljes bevételével a Tábitha Ház működését támogatja. A szervezők rövid távú célja 6 millió forint összegyűjtése, amely a ház félhavi működését fedezné. A résztvevők és a támogatók egy igazi közösségi élmény részesei lehetnek: 24 óra alatt 80 játékos lép a pályákra, emellett folyamatos DJ zenei program, 24 órás vendéglátás, tombola és meglepetések várják a látogatókat. A rendezvényen a résztvevőknek lehetősége nyílik találkozni professzionális padel játékosokkal, valamint a sportág és a jótékonyság iránt elkötelezett hírességekkel is.
Gubcsó Balázs és Varga-Márfy Milán, a Heart Open szervezői elmondták:
„A Heart Open eseményt azzal a céllal hoztuk létre, hogy a sport iránti szenvedélyünket egy fontos ügy szolgálatába állítsuk, és egy közösséget építve segítsünk a Tábitha Házban élő gyermekeknek és családoknak. Hálásak vagyunk minden nevezőnek és támogatónak, hiszen ez az összefogás lehetőséget teremt arra, hogy széles körben is felhívjuk a figyelmet a gyermekhospice pótolhatatlan munkájára – egy olyan ügyre, amely a mindennapokban méltatlanul kevés figyelmet kap.
A kezdeményezés mellé a Magyar Padel Szövetség is teljes mellszélességgel odaállt. Kerekes Péter, a szövetség elnöke hozzátette:
„A Magyar Padel Szövetség büszkén áll a Heart Open kezdeményezés mellé, amely megmutatja a sportágunkban rejlő közösségi erőt és társadalmi felelősségvállalást. Ez az összefogás példaértékű, hiszen a sport erejét egy igazán nemes cél, a Tábitha Ház támogatására fordítja.”
„A Tábitha Házban minden napért megküzdünk – nem a gyógyulásért, hanem a méltóságteljes jelenlétért. Ezért különösen megható számunkra, hogy a sport közösségformáló ereje most a legkiszolgáltatottabb gyermekeinkért mozdul meg. A Heart Open nemcsak támogatást hoz, hanem erőt is ad – és ez felbecsülhetetlen érték nekünk és a családjainknak is”
– tette hozzá Teslér Judit, a Tábitha Ház kommunikációs igazgatója.
Hogyan segíthetsz?
- Jelentkezz játékosnak! A nevezési díj 50 000 Ft/fő, amely minimum 4 mérkőzést, valamint támogatók által biztosított ajándékokat garantál (pl. vitaminvíz, energiaital vagy éppen kedvezményes étkezési lehetőség a környező étteremben). A regisztráció a heartopen.hu oldalon érhető el. Minden forint közvetlenül a Tábitha Ház számlájára érkezik.
- Látogass ki szurkolóként! A jelenléteddel is támogatod a közösséget és az ügyet.
- Támogasd az eseményt! Vállalatok és magánszemélyek számára különböző támogatási csomagok érhetők el, de akár egy tombola-nyeremény felajánlásával is hozzájárulhatsz a sikerhez.
„Amikor te játszol, valaki megpihenhet. Amikor te adományozol, valaki fellélegezhet.” A Heart Open több mint egy sportesemény: egy lehetőség, hogy közösen építsünk egy olyan közösséget, ahol a sport, az emberség és a felelősségvállalás találkozik.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Digitális segítség a tudatos és egészséges étkezéshez
Az okosotthonokról, mesterséges intelligenciáról vagy digitális asszisztensekről szóló hírek mellett egyre több figyelem irányul arra is, hogyan formálják ezek az eszközök a mindennapi életünket, akár az étkezési szokásainkat is. Ma már nem kell feltétlenül dietetikust felkeresni vagy szakácskönyveket lapozgatni ahhoz, hogy egészségesebben éljünk, elég egy jól megválasztott app vagy egy okoseszköz a konyhában.
Heti menü és tudatos rendelés
Számtalan mobilalkalmazás és webes platform segít abban, hogy előre megtervezzük a heti menüt, figyelembe véve az ízlésünket, az egészségi állapotunkat és a napi elfoglaltságainkat is. A legtöbb ilyen alkalmazás szinkronizálható az okostelefonnal vagy akár egy okoshűtővel is, így automatikusan ajánl recepteket a hűtő tartalma alapján. Ha pedig nincs időnk főzni, az egészséges étel házhozszállítás is egyre népszerűbb. Már nemcsak gyorsételeket, hanem tápláló, kiegyensúlyozott fogásokat is kérhetünk néhány kattintással, és több helyen akár heti menü rendelés is lehetséges.
Okos döntések minden nap
A technológia nem csupán kényelmet biztosít, hanem valódi támogatást is ad a jobb döntésekhez. Például egyes alkalmazások figyelik a napi kalóriabevitelt, miközben receptötleteket ajánlanak, vagy figyelmeztetnek, ha túl sok szénhidrátot ettünk. Más appok bevásárlólistát készítenek az adott heti terv alapján, így elkerülhetjük az élelmiszerpazarlást is.
Konyhai kütyük, amik tényleg hasznosak
Az okoskonyhai eszközök is új dimenziókat nyitnak: már elérhetők olyan mérlegek, amelyek képesek megmutatni az alapanyagok tápértékeit vagy olyan intelligens főzőlapok, amelyek akár telefonról is irányíthatók. Ezek nemcsak a kezdő szakácsoknak, hanem a rohanó életmódot élőknek is nagy segítséget jelentenek.
Automatizált tervezés, kevesebb stressz
Egyre elterjedtebbek azok az alkalmazások is, amelyek automatikusan összefoglalják, miket ettünk a héten, és segítenek abban, hogy kiegyensúlyozott maradjon az étrendünk. Néhány platform már azt is figyeli, mikor jártunk utoljára boltban, és javaslatot tesz a következő bevásárlásra vagy receptre. Így nemcsak az étkezéseink lesznek rendezettebbek, hanem a konyhai stresszt is jelentősen csökkenthetjük.
Elérhető, nem sci-fi
Nem kell futurisztikus víziókra gondolnunk, hiszen az online étkezéstervezés és az okoseszközök már most is elérhetők és hasznosak lehetnek. Egy jól kiválasztott app vagy konyhai kütyü valódi változást hozhat a mindennapokba. Akár főzünk, akár rendelünk, a technológia segíthet abban, hogy tudatosabbak legyünk, időt spóroljunk, és közben az egészségünkről se feledkezzünk meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Új magyar applikáció támogatja a munkavállalók mentális jóllétét
A munkahelyi mentális egészség kérdése egyre nagyobb kihívást jelent a vállalatok számára, hiszen miközben az alapvetően meghatározza a szervezet teljesítményét, a munkaerőpiacon mind nagyobb súllyal jelenlévő Z generáció már komoly elvárásokkal fordul a cégek felé ezen a téren is.
A stressz mindennapos jelenség a hazai dolgozók kétharmadánál, amely gyakran még a pihenőnapokon sem csillapodik, emellett világszerte az alkalmazottak nagyjából 50%-a küzd a rohamosan terjedő kiégéssel, ami szélesebb értelemben vett egészségügyi tüneteket is okozhat. A probléma társadalmi jelentőségét felismerve három hazai cég fogott össze, hogy megalkossa a Health check ☑️ nevű digitális megoldást, amely a munkavállalók mentális és fizikai állapotát átfogóan vizsgálja, hogy értékes visszajelzésekkel szolgáljon dolgozók és vállalatok számára egyaránt.
Az Európai Unióban átlagosan 136 milliárd euró, Magyarországon pedig nagyságrendileg 440 milliárd forint veszteség keletkezik évente a nem, vagy nem megfelelően kezelt munkahelyi stressz miatt, amely a kieső munkanapok mintegy 50-60%-áért felelős. Eközben a munkavállalók is egyre jelentősebbnek érzik a problémát, ráadásul többnyire magukra hagyva küzdenek vele: 10-ből 4 dolgozó úgy véli, hogy a fokozott stresszel járó pszichoszociális kockázatokat az adott szervezeten belül nem képesek hatékonyan orvosolni. Erre a kihívásra ad innovatív választ a Health check ☑️ alkalmazás, melyet a Budapest központú startup, a CHEQ munkáltatói kommunikációs rendszerébe integrálták, szakmai partnere pedig a Pro Health Consulting Group és a munkahelyi pszichológiára specializálódott Minder.
„Ma már nem kérdés, hogy a munkavállalók mentális állapota milyen jelentős mértékben támogatja vagy éppen akadályozza a cégek hétköznapjait, a feladatellátás minőségét vagy konkrétan a termelékenységet. A digitális világban olyan eszközöket kell a cégek kezébe adni, melyek segítségével hatékonyabban felismerhetik és kezelhetik a dolgozóik mentális egészségéhez kapcsolódó problémákat”
– mondta el Logemann-Molnár Zsófia a MINDER alapító szakpszichológusa.
Az alkalmazás anonim visszajelzéseken alapuló „hőtérképet” készít a szervezetről, így a cégvezetők és HR-szakemberek gyorsan felismerhetik, hol van szükség beavatkozásra. Az eredmények alapján újratervezhetők a munkahelyi folyamatok és a célzott egészségmegőrző programok is – ezek pedig közvetlen konkrét üzleti előnyként járulnak hozzá a munkavállalói elköteleződés növeléséhez és a fluktuáció legyőzéséhez is.
Kölcsönös érdek a mentális egészség minden munkahelyen
A hazai munkavállalók egyébként a túlzott munkaterhelés (43%), a tisztelet és igazságosság hiánya (32%), valamint a túl magas elvárások (26%) miatt szenvednek leginkább, és 46%-uk úgy gondolja, hogy már olyan fizikális egészségügyi problémája is van, melyet az ebből fakadó stressz váltott ki. A Health check ☑️ ezeket a tényezőket mind figyelembe veszi, és visszajelzést ad a dolgozónak saját pszichés állapotáról, támogatva ezzel a tudatos stresszkezelést és az önismereti fejlődést. Sokan küzdenek például azzal, hogy bár érzik, hogy valami nincs rendben, mégsem tudják az okokat azonosítani és a dolgok mélyére ásni; a magyar fejlesztésű digitális megoldás segít a felismerésben, sőt, akár a komolyabb következmények megelőzésében is.
“CHEQ rendszeren belül mostantól elérhető a mentális és fizikai egészség felmérése digitálisan, azonnal és adatvezérelten. Ez nemcsak a munkavállalók jólétét támogatja, hanem közvetlenül hozzájárul a cégek hatékonyságához és hosszú távú versenyképességéhez. A modern vállalatok számára a digitalizáció már nem lehetőség, hanem stratégiai eszköz az emberi erőforrás fejlesztésében.”
– emelte ki Deliága Ákos a CHEQ-et fejlesztő Talk-A-Bot Zrt. alapító-vezérigazgatója.
A Health check ☑️ emellett azért is kulcsszereplővé válhat a jövő munkahelyein, mert a fiatalabb generációk egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a munkaerőpiacon, az ő igényeik pedig merőben eltérnek az idősebb kollégáiktól, akik még csak most tanulják, hogy tarthatják karban egészségüket. A fiatalabb munkavállalók olyan vállalatokat keresnek, ahol a szakmai kihívások mellett hangsúlyos szerepet kap a munka-magánélet egyensúlya, a mentális és fizikai egészség támogatása, valamint a kreativitás és az innováció – vagyis sokkal magasabb elvárásokat támasztanak a munkahelyi jóllétük kapcsán, mint bármelyik korábbi generáció, de ha úgy érzik, odafigyelnek rájuk és visszajelzéseikre, azt meghálálják.
„Az sem szabad elfelejteni, hogy a hatályos jogszabályok hazánkban is tartalmaznak a mentális egészségre vonatkozó előírásokat, melyek szerint a munkáltatóknak kötelessége a pszichoszociális kockázatok (konfliktusok, munkaszervezés, stressz stb.) rendszeres felmérése és szükség esetén azok csökkentése. A megoldás hatékonyan támogatja a vállalatokat a törvényi megfelelésben, ráadásul több legyet is üthetnek egy csapásra, hiszen közben a munkavállalói elkötelezettséget és lojalitást is növelhetik. Az eddigi tapasztalatok abszolút pozitívak: a Health check ☑️ bevezetésével könnyebb valóban működő egészségprogramokat tervezni és a CHEQ felhasználással mérhetően javult a belső kommunikáció minősége is”
– részletezte Dr. Horváth Zsófia, a Pro Health Consulting Group vezető partnere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Az AI a legemberibb IT projekt
-
Gazdaság2 hét ago
A bankok tartják a vállalásukat – de ezzel a hitelfelvevők járhatnak rosszul
-
Zöld1 hét ago
Az A1 Solar Zanzibar Ltd. átadta első afrikai napelemes rendszerét a Zaso Children’s Home gyermekotthonban
-
Gazdaság2 hét ago
E-kereskedelmi logisztika és telephelyválasztás 2025-ben Stratégiai megoldások a versenyképesség növeléséért
-
Gazdaság2 hét ago
A családok fele felélné a családi adókedvezményekből befolyó plusz pénzt
-
Gazdaság2 hét ago
Hihetetlen összeget költ egy család lakáshitel-törlesztésre
-
Tippek6 nap ago
Ezek szabotálják leggyakrabban a családi utazásokat
-
Okoseszközök2 hét ago
Rangos fenntarthatósági tanúsítványokat érdemeltek ki az LG 2025-ös OLED televíziói