Ipar

Magyarország egyik legnagyobb új, automatizált logisztikai központját építi fel az eMAG-Extreme Digital Dunaharasztiban

extreme digital

Hamarosan egy új, közel 117 ezer négyzetméteres alapterületű, számos automatizált megoldást is alkalmazó logisztikai központból szolgálja majd ki vásárlóit az eMAG-Extreme Digital.

A Dunaharasztiban mintegy 35 milliárd forint értékű beruházással épülő, ultramodern óriás raktár a tervek szerint már az idei karácsonyi szezonban kezdi meg működését – biztosítva a vállalat és a több ezer hazai eMAG Marketplace kereskedő partnere számára a vásárlók által megrendelt termékek gyors és hatékony kiszállítását. A beruházás a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával valósul meg.

A magyarországi e-kereskedelem az elmúlt két évben is megállíthatatlanul bővült: 2021-ben közel 70 millió hazai rendelés által generált 1203 milliárd forintos forgalom pörgette a szektort, stabil harminc százalék feletti növekedést hozva.

A válság közepette a piacvezető e-kereskedő előre menekül: egy ultramodern, hatalmas magyarországi logisztikai központ létesítésével biztosítja hatékony működését a következő évekre a másik pillér, az eMAG easybox csomagautomata-hálózat bővítése mellett. A fejlesztést az eMAG-Extreme Digital rohamosan növekvő kínálata önmagában is indokolja, hiszen az eMAG.hu webáruházban mostanra csaknem 4 millió fajta termék található a mosogatókapszulától kezdve az elektromos rollerig.

Az ágazat, a digitális gazdaság talán leginkább látható szegmense ugyanakkor nemzetgazdasági jelentőséggel is bír, ennek köszönhetően új raktárbázis a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával, az eMAG-Extreme Digital 30 milliárd forintos saját invesztíciója révén valósul meg. A beruházás amellett, hogy tovább erősiti a vállalat és több ezer magyar kereskedői partnere szerepét a magyar e-kereskedelmi piacon, munkahelyeket is teremt a régióban: az eMAG-Extreme Digital az első évben mintegy 350 ember számára biztosít majd munkalehetőséget, de a vállalat várakozásai szerint négy éven belül várhatóan 600 főre bővülhet majd az itt dolgozó logisztikai munkatársak száma.

“A Nemzeti Befektetési Ügynökség 4,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít a dunaharaszti raktárbázis létesítéséhez az eMAG-Extreme Digital számára, hiszen Magyarország számára komoly előnyt jelent, hogy ez a hat országot kiszolgáló logisztikai központ itthon létesülhet. Ez is jól jelzi, hogy a logisztikai ágazat mostanra a hazai gazdaság zászlóshajójává vált”

jelentette ki Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter, aki megtekintette az eMAG-Extreme Digital kiemelkedő magyarországi beruházását.

A Dunaharasztiban épülő 117 ezer négyzetméteres alapterületű logisztikai központ jóval nagyobb lesz az itthon jelenlévő online kereskedők hasonló létesítményeinél, az offline szereplők körében is előkelő helyen szerepel majd új raktárbázisával az átadását követően. A létesítmény jelentős alapterületére tekintettel elengedhetetlen, hogy számos ultramodern robotizált megoldásokkal segítsék az itt dolgozók munkáját, hiszen nem csak magyarországi, de hat további piacra (horvát, szlovén, szlovák, osztrák, német, cseh) is szállítanak majd innen termékeket.

A saját logisztikai központ felépítésén túl eMAG-Extreme Digital több mint 5 milliárd forint értékben ruház be olyan, magas fokú automatizációt kínáló logisztikai eszközök beszerzésébe is, amelyek alkalmazásával tovább gyorsulhat a rendelések kiszolgálása.

„Jelentős fejlődésen ment keresztül a magyarországi e-kereskedelmi szektor az elmúlt években: a hazai vásárlók elvárásai is egyre magasabbak, nem akarnak napokig várni egy termék érkezésére, gyorsabb és kényelmesebb átvételre vágynak. Annak köszönhetően, hogy május eleje óta egységesen az eMAG.hu platfromon kínáljuk a teljes szolgáltatási és termékportfóliónkat, lehetővé tette, hogy a technikai és logisztikai fejlesztésekre nagyobb fókuszt helyezzünk. Hamarosan következő fokozatba kapcsoltunk a logisztika terén, és egy minden eddiginél nagyobb raktárbázist építünk ki, hogy minél hatékonyabb, gyorsabb és magasabb minőségű szolgáltatást nyújthassunk a vásárlóinknak. Az új raktárbázis révén nem csupán az eMAG-Extreme Digital saját rendeléseinek kiszolgálása gyorsulhat tovább, hanem annak a több mint hatezer magyarországi és régióbeli vállalkozásé is, amelyek az eMAG Marketplace piactéren kínálják termékeiket és szolgáltatásaikat a hazai vásárlóknak. Beruházásunkkal a hazai kisvállalatokat is segítjük abban, hogy profi internetes kereskedővé válva versenyképesek maradjanak a régiónkban terjeszkedő külföldi online óriásokkal szemben”

mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG-Extreme Digital ügyvezetője az új bázis bejelentése kapcsán megrendezett sajtóeseményen.

Az eMAG-Extreme Digital számára fontos a minél fenntarthatóbb működés: a csomagolások és göngyölegek raktári újrahasznosítása mellett a vállalat folyamatosan bővíti a jelenlegi leginkább környezetbarát kiszállítást nyújtó Easybox csomagautomata-hálózatát. Egy-egy automata ugyanis több mint 50 rendelést képes kiszolgálni, és a visszaküldést is gazdaságos feltételekkel biztosítja. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség jegyében a vállalat 150 fát telepít az új dunaharaszti raktárbázis közelében – az első fát Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Várkonyi Balázs, az eMAG-Extreme Digital ügyvezetője közösen ültette el a bejelentés napján.

Az eMAG-Extreme Digital high-tech dunaharaszti raktárbázisa a romániai székhelyű eMAG-vállalatcsoport első külföldi országban létesített, saját tulajdonú logisztikai központja lesz. A létesítmény építése már megkezdődött, a projekt generál kivitelezője ai Baupartner Construct, amely több hasonló raktárat épített a cégcsoportnak Romániában. A dunaharaszti raktár létesítése az eMAG-cégcsoport hosszú távú stratégiájának fontos része – melynek keretében mintegy 255 milliárd forintnak megfelelő összeget fektet be a vállalat regionális terjeszkedésbe, technológiába és infrastruktúrába.

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss