Okoseszközök

Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá

elektronikai

A kisebb-nagyobb elektronikai eszközök nem véletlenül az ünnepek sztárjai: egyrészt valóban hasznos ajándékok, másrészt a karácsony az az ünnep, amikor nagyobb értékű termékekre is hajlandóak vagyunk költeni. Az Euronics megvizsgálta, mik voltak a legkeresettebb termékek tavaly karácsonykor és elárulja, várhatóan milyen termékek kerülnek majd idén a legtöbb fa alá.

Sokan már a Black Friday alatt bevásároltak

Az Euronics tapasztalatai alapján a vásárlók egyre korábban kezdik meg a karácsonyi ajándékok beszerzését, és már az ünnepekre előre gondolva élnek az őszi kuponnapok, illetve a Black Friday akciók lehetőségeivel is. Az idei Black Friday időszak alatt például több mint 80 000 termék talált gazdára, ami 54%-kal nagyobb az októberben eladott árucikkek mennyiségénél.

A 2022-es Black Friday alatt a legkeresettebb termékkörök a kéziporszívók, az okostelefonok és az air fryerek voltak a műszaki áruházláncnál, de a top ötben végeztek a hőszivattyús szárítógépek és az 55”-58” közötti televíziók is. A legmagasabb árbevételt az okostelefonok hozták, az Euronics vásárlók átlagosan 140 000 Ft-ot költöttek ebben a kategóriában. Így tehát sokan számíthatnak arra, hogy a fa alatt egy új mobiltelefon várja majd őket – a legkeresettebb márkák a Samsung, az iPhone és a Xiaomi voltak.

Továbbra is látványos a decemberi csúcsidőszak

A Black Fridayt övező kiugró érdeklődés ellenére azonban továbbra is a december a legforgalmasabb időszak, ráadásul ilyenkor a vásárlók szeretnek ellátogatni az áruházakba és személyesen átnézni a kínálatot. 2021 decemberében például közel 60%-kal több vásárló fordult meg az az Euronics üzletekben, mint novemberben.

A vásárlói létszám növekedését természetesen az árbevétel emelkedése is szorosan kíséri: 2021. decemberben az Euronics árbevétele 28%-kal emelkedett novemberhez képest, míg az eladott termékek száma ugyanezt az időszakot vizsgálva 50%-kal növekedett. Decemberben a műszaki áruházlánc adatai alapján szabályos vásárlási láz indul be, már a hónap első napjaitól láthatóan megnövekszik az ügyfélszám az áruházakban, és a rendelések száma a webáruházban.

2021 decemberében az Euronicsnál a legnagyobb érdeklődés a kávéfőzőket, air fryereket, porszívókat és egyéb kisgépeket övezte, de nagy volt a kereslet a telefonokra, a 43-50” közötti méretű televíziókra, a játékkonzolokra és az okosórákra is. Tavaly ebben az időszakban átlagosan 41 000 Ft-ot költöttek el a vásárlók egy alkalommal, ez a kosárérték a 43-50”-os televíziók körében átlagosan 242 000 Ft, a kisgépek kategóriájában pedig 23 000 Ft volt.

Erre számíthatunk idén

„Idén arra számítunk, hogy tovább nő az érdeklődés a különböző játékkonzolok és hozzájuk tartozó játékok iránt.  Kiugró kereslet várható az automata kávéfőzők, robotporszívók és 55” feletti televíziók kategóriáiban, illetve előre láthatóan sok vásárló fogja keresni a karácsony előtti időszakban az IT-eszközöket, mobiltelefonokat és okosórákat is”

– mondja Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

„Mivel idén már új termékkörök is megtalálhatóak kínálatunkban, az otthoni sporteszközök és játékok kategóriáiban is kiugró eredményekre számítunk decemberben.”

Magasabbak lesznek az árak

A teljes piacon tapasztalható infláció, illetve a továbbra is akadozó áruellátási láncok idén a műszaki kereskedőket is árkorrekcióra kényszerítette, ami miatt a vásárlóknak várhatóan a tavalyi évhez képest mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk majd egy-egy karácsonyi ajándékért.

„Bár szinte minden piaci szegmensben elszálló árakkal találkozhatunk, és közel 1000 munkavállalót foglalkoztató cégként mi is kénytelenek voltunk emelni az árakat, ugyanakkor a helyzetünk viszonylag kedvező. Idén márciusban nyitottuk meg 28 000 m2-es raktárbázisunkat, ahol lehetőségünk nyílt felkészülni arra, hogy nagyobb mennyiségben, előre raktározzuk el akár már a karácsonyi időszakban értékesíteni kívánt árucikkeket is. Az olyan termékek esetében, amelyekből nem adnak ki évente vagy félévente újabb szériát, azaz amelyek nem változnak olyan gyorsan, így még az árfolyamok elszállása előtt be tudtuk raktározni a szükséges mennyiségeket. Ennek köszönhetően decemberben még a piaci átlaghoz képest kedvezőbb áron tudjuk kínálni a vásárlóknak ezeket az eszközöket”

– teszi hozzá Fazekas Bálint.

A kereskedelmi ügyvezető szerint azonban az olyan innovatív, gyorsan fogyó és cserélődő termékkörök esetében, mint például a telefonok, a vásárlóknak érdemes számolniuk a piaci helyzetből adódó áremelkedéssel.

Egyre többen kérnek segítséget a választáshoz

Az emelkedő árak mellett nehéz jó döntést hozni, az Euronics szerint talán éppen ezért is kérnek egyre többen segítséget a megfelelő eszköz kiválasztásához. A műszaki áruházlánc szakértékesítői már nem csak a fizikai áruházakban, de online is segítenek a vásárlóknak azzal, hogy egy rövid igényfelmérés után javaslatot tesznek a megadott feltételeknek leginkább megfelelő termékre, termékekre.

Azok számára, akik így sem biztosak abban, hogy a meglepetésként vásárolt árucikk elnyeri majd az ajándékozott tetszését, jó választás lehet egy vásárlási utalvány. Ezzel a lehetőséggel Fazekas Bálint szerint minden évben sokan élnek:

„A vásárlási utalványok iránti megnövekedett igény már októberben jelentkezik. 2021 októberében az előző hónaphoz viszonyítva 17%-kal nőtt az utalványok eladása, míg novemberben 178 százalékos, decemberben 73 százalékos növekedés volt tapasztalható a megelőző hónapot figyelembe véve.”

Okoseszközök

„Sam Sung” szerint a HONOR Magic V3 a #1 hajlítható okostelefon

magic

A HONOR az épp zajló IFA 2024-en mutatta be a HONOR Magic V3-at, és mindenkitől elismerő visszajelzéseket kapott – többek között Sam Sungtól is.

A vadonatúj készülék, ami a világ legvékonyabb befelé hajlítható okostelefonja, a rajongók, fogyasztók és a HONOR standjának látogatói által is elsöprően pozitív véleményeket kapott a berlini rendezvényen. Az értékelések elsősorban a készülék vékonyságát és könnyűségét emelték ki, Sam Sung pedig a „#1 hajlítható okostelefonként” jellemezte.

Berlin utcáin egy mobil plakáton láthatták a járókelők „Sam Sung” elismerő szavait. A mozgó hirdetőtábla útvonala különböző látványosságokat is érintett.

Sam Sung, egy glasgow-i toborzó, és Sam Sung, egy londoni friss diplomás orvosbiológus mindketten őszinte véleményeiket osztották meg a HONOR Magic V3-ról*. Pár idézet a készülék előnyeiről:

  • „Számomra határozottan az első helyen áll az összecsukható telefonok listáján” – Sam Sung, toborzó, Glasgow
  • „Ez a telefon sokkal vékonyabb és könnyebb, mint a jelenlegi telefonom” – Sam Sung, friss diplomás orvosbiológus, London
  • „El sem hiszem, hogy milyen vékony.” – Sam Sung, toborzó, Glasgow
  • „Nem számítottam rá, hogy ilyen könnyű lesz.” – Sam Sung, friss diplomás orvosbiológus, London
  • „Egyértelműen a legjobb összecsukható telefon.” – Sam Sung, toborzó, Glasgow

Ezek a gondolatok nem meglepőek, elvégre a hordozható technológiákat újradefiniáló HONOR Magic V3 kihajtva mindössze 4,35 mm, összecsukva csak 9,2 mm, és súlya csupán 226 g.

„Szerettünk volna egy kicsit szórakozni azzal együtt, hogy bemutatjuk a Magic V3 hihetetlen funkcióit”

– mondta Avikar Jolly, a HONOR EUROPE CMO-ja.

„Mi sem jobb megoldás, mint kikérni Sam Sungok véleményét.  Az értékelések pedig magukért beszélnek – a HONOR Magic V3 gyakorlatilag új műfajt teremt.”

További részletek a készülőkről a HONOR hivatalos honlapján: www.honor.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Új mérföldkő az egészségfigyelésben: megérkezett a HUAWEI TruSense

A Huawei bemutatta átfogó digitális egészség- és fitnesztechnológiai rendszerét, a HUAWEI TruSense-t, amely jelentős előrelépést képviselhet a pontos és fejlett egészségfigyelés terén.

A rendszer több mint hatvan egészségügyi mutatót mér, az adatokat pedig egy algoritmus elemzi, amely kiértékeli a felhasználó jóllétét és stresszszintjét – segítve a felhasználókat abban, hogy figyelemmel kísérhessék fizikai és mentális egészségüket egyaránt. A gyártó első HUAWEI TruSense technológiával működő termékei várhatóan szeptemberben kerülhetnek kereskedelmi forgalomba.

A Huawei tizenegy éve lépett a viselhető eszközök piacára, és eddig több mint 150 millió eszközt szállított le, HUAWEI Egészség alkalmazása pedig több mint 520 millió felhasználót tudhat magáénak. Az IDC piackutató cég adatai szerint 2024 első negyedévében a Huawei világszerte az első helyen állt a viselhető okoseszközök szállításában, és öt egymást követő éve a vezető viselhető okoseszköz márka a kínai piacon.

„A HUAWEI TruSense hatalmas áttörést jelent az egészség- és fitneszszenzor-technológia területén, amely biztosítja, hogy továbbra is a technológiai fejlesztések élvonalában maradjunk. Ez a digitális egészségügyi újítás még inkább segíti a felhasználókat abban, hogy egészségesebben éljenek”

– mondta Rico Zhang, a Huawei Fogyasztói Üzletágának viselhető okoseszközökért és egészségügyi termékekért felelős igazgatója a HUAWEI TruSense bemutatórendezvényén.

Az új digitális egészség- és fitneszrendszert öt kulcsfontosságú tulajdonság jellemzi: az átfogó jelleg, a gyorsaság, a rugalmasság, a nyitottság és a folyamatos fejlődés.

A Huawei jelentős összegeket fektetett optikai, elektromos és anyagtudományi kutatásokba, hogy a folyamatos egészségfigyelés hosszú távon is pontosabb legyen, és még gyorsabban működjön. A vállalat célja az volt, hogy megoldja azokat a kihívásokat, amelyeket a különböző bőrszínek, csuklóméretek és időjárási körülmények jelentenek a szenzorok számára. A Huawei újításainak köszönhetően az olyan alapvető mutatók viszonylagos pontossága, mint a pulzusszám, a vér-oxigéntelítettség (SpO2) és a vérnyomás jelentősen javult.

A HUAWEI TruSense több mint hatvan egészségügyi és fitneszmutatót mér, amelyek a test hat fő rendszerét figyelik. A szenzorok nyomon követik a pulzusszámot és az autonóm idegrendszer adatait. Az adatok végül egy algoritmushoz kerülnek, amely kiértékeli a felhasználó jóllétét és stresszszintjét, és segíthet abban, hogy a felhasználók mind a fizikai, mind a mentális egészségüket figyelemmel kísérjék.

A HUAWEI TruSense rendszer rugalmassága, nyitottsága és folyamatos fejlesztése lehetőséget ad arra, hogy a világ minden tájáról és a digitális egészségügyi ökoszisztéma különböző területeiről érkező partnerek részt vegyenek az egészségügyi és fitnesztechnológia jövőjének formálásában. Ezen a területen a Huawei több mint százötven partnerrel működött együtt olyan úttörő kutatásokban, amelyek a távoli egészségügyi ellátástól egészen a családi egészségügyi menedzsmentig terjednek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

50 millió forint értékben jutott digitális eszközökhöz több mint 250 rászoruló család és közintézmény

Fotókredit: Magyar Vöröskereszt

Több mint hatszáz pályázó, 255 nyertes pályázat és többszáz digitális eszköz. Ez a mérlege a Magyar Vöröskereszt és a Yettel 3 évvel ezelőtt indított közös programjának, amely a szociálisan rászorulók digitális felzárkóztatásának támogatására indult.

Az elmúlt három évben mobiltelefonra, tabletre, laptopra, perifériás eszközökre és szoftverekre lehetett pályázni. Iskolakezdéskor ezek az eszközök különösen nagy segítséget jelentenek a tanulási nehézséggel küzdő vagy súlyosan mozgáskorlátozott gyerekeknek és az őket nevelő családok számára, a legtöbb nyertesnek ugyanis korábban még soha nem volt hasonló eszköze.

Összesen 50 millió forint értékben, a koronavírus járvány miatt elmaradt rendezvények költségvetéséből indult 2021-ben a Digitális Felzárkóztatási Alap. A három éven átívelő programot a Yettel finanszírozta, a pályázható keret elosztását a Magyar Vöröskereszt szakemberei koordinálták. A hiánypótló pályázatra egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi, valamint gyermekjóléti intézmények (kórházak, idősotthonok, családok átmeneti otthona, valamint gyermekotthonok), illetve szociálisan rászoruló személyek (elsősorban tanulók, idősek, nagycsaládosok, gondozásra szorulók, egyszülős családok gyermekei, valamint a szociális- és gyermekvédelmi/jóléti ellátórendszer ügyfelei) jelentkezhettek. A beérkezett pályázatokat a Magyar Vöröskereszt tagjaiból szervezett független bíráló bizottság havonta bírálta el: a pályázati lehetőség számos esetben hatalmas segítséget jelentett, hogy a rászorulók be tudjanak kapcsolódni a digitális világba, legyen szó iskolai feladatokról, kapcsolattartásról, ügyintézésről vagy éppen álláskeresésről.

A cél a nehéz helyzetben élők digitális elszigeteltségének csökkentése

Az elmúlt három évben több mint hatszáz pályázat érkezett a Magyar Vöröskereszthez, közülük 255 kapott sikeres elbírálást. A legnépszerűbb a laptop volt, a legtöbben ezt igényeltek (148 darab), de sokan jutottak okostelefonhoz (50 darab) és tablethez (49 darab), továbbá nyomógombos készülékekhez és műszaki perifériákhoz, kiegészítőkhöz is. Az ország minden területéről érkeztek pályázatok: az első évben 14 vármegyéből, majd a kezdeményezés második és harmadik évében 18-18 vármegyéből is kerültek ki nyertesek. 2022-ben a legtöbben Somogy, Pest és Győr-Moson-Sopron vármegyékből, 2023-ban Pest és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyékből, valamint Budapestről, 2024-ben pedig Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Somogy vármegyékből.

„Az online kapcsolattartásra, tanulásra, információszerzésre vagy éppen munkavégzésre alkalmas digitális eszközök és szoftverek vásárlásával szervezetünk kiemelt célkitűzése, hogy támogassuk a társadalmilag sérülékeny csoportba tartozó személyeket, csökkentsük az esélyegyenlőtlenséget, az elmagányosodást. A legtöbb kedvezményezettnek korábban még soha nem volt ilyen eszköze, és a támogatást elnyert pályázók közül sokaknak közép- és hosszabb távon sem lett volna kilátása arra, hogy segítség nélkül hozzájussanak ezekhez”

– mondta Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője.

Iskolakezdés: kevesebb akadály, nagyobb motiváció

A humanitárius szervezet látókörében sok olyan család van, ahol tanulási nehézséggel küzdő gyereket vagy akár önellátásra képtelen, súlyosan mozgáskorlátozott gyereket nevelnek. Számukra különösen fontos az iskolai részvétel digitális eszközökkel való támogatása, hiszen számos esetben a családi költségvetés nem teszi lehetővé, hogy ilyen eszközöket vásároljanak.

A pályázat segítségével például tabletet kapott Ádám, aki tanulási nehézségei következtében csak nagyon nehezen tudja teljesíteni az iskolai feladatokat. A családja abban bízik, hogy az eszköz használatával könnyebben fogja venni az akadályokat, nagyobb lesz a kedve és motivációja. Egy speciális intézményben élő kisfiú, Dani nem tud kézzel írni és a beszéde is nehézkes; ő laptopot és speciális egeret kapott a tanuláshoz. Nagy segítséget jelent számára, hogy tanulmányait már akadályok nélkül tudja végezni, továbbá a kollégiumból való kapcsolattartás is könnyebbé vált a szüleivel.

Rita egészen kicsi lány volt, amikor családja a Magyar Vöröskereszt látókörébe került. Az édesanya nehéz körülmények között nevelte gyermekeit, és nem sikerült olyan megoldást találnia, amely segít kiemelkedni, átsegíteni őket a helyzetükön. A gyerekeknek az egyetlen mentsvár a tanulás. Rita jelenleg mentőtiszthallgató, és a tanulmányaihoz nélkülözhetetlen az a számítógép, amelyet a pályázat segítségével nyert el. Korábban használtan sem tudott hasonló eszközt vásárolni.

A szervezők célja szerint a Digitális Felzárkóztatási Alaphoz bármely cég vagy magánszemély csatlakozhatott támogatóként; utóbbiak összesen több mint 300 ezer forint hozzájárulással segítettek. A pályázatról további részletek az alábbi oldalon érhetők el: https://voroskereszt.hu/digitalis-felzarkoztatasi-alap/. A Yettel több mint tíz éve telekommunikációs és stratégiai partnerként segíti a Magyar Vöröskereszt munkáját. A humanitárius szervezet 2023 májusában az „Év Támogatója” díját adta át a mobilszolgáltatónak a rászorulókért végzett folyamatos segítő munkája elismeréseként.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss