Okoseszközök

Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá

elektronikai

A kisebb-nagyobb elektronikai eszközök nem véletlenül az ünnepek sztárjai: egyrészt valóban hasznos ajándékok, másrészt a karácsony az az ünnep, amikor nagyobb értékű termékekre is hajlandóak vagyunk költeni. Az Euronics megvizsgálta, mik voltak a legkeresettebb termékek tavaly karácsonykor és elárulja, várhatóan milyen termékek kerülnek majd idén a legtöbb fa alá.

Sokan már a Black Friday alatt bevásároltak

Az Euronics tapasztalatai alapján a vásárlók egyre korábban kezdik meg a karácsonyi ajándékok beszerzését, és már az ünnepekre előre gondolva élnek az őszi kuponnapok, illetve a Black Friday akciók lehetőségeivel is. Az idei Black Friday időszak alatt például több mint 80 000 termék talált gazdára, ami 54%-kal nagyobb az októberben eladott árucikkek mennyiségénél.

A 2022-es Black Friday alatt a legkeresettebb termékkörök a kéziporszívók, az okostelefonok és az air fryerek voltak a műszaki áruházláncnál, de a top ötben végeztek a hőszivattyús szárítógépek és az 55”-58” közötti televíziók is. A legmagasabb árbevételt az okostelefonok hozták, az Euronics vásárlók átlagosan 140 000 Ft-ot költöttek ebben a kategóriában. Így tehát sokan számíthatnak arra, hogy a fa alatt egy új mobiltelefon várja majd őket – a legkeresettebb márkák a Samsung, az iPhone és a Xiaomi voltak.

Továbbra is látványos a decemberi csúcsidőszak

A Black Fridayt övező kiugró érdeklődés ellenére azonban továbbra is a december a legforgalmasabb időszak, ráadásul ilyenkor a vásárlók szeretnek ellátogatni az áruházakba és személyesen átnézni a kínálatot. 2021 decemberében például közel 60%-kal több vásárló fordult meg az az Euronics üzletekben, mint novemberben.

A vásárlói létszám növekedését természetesen az árbevétel emelkedése is szorosan kíséri: 2021. decemberben az Euronics árbevétele 28%-kal emelkedett novemberhez képest, míg az eladott termékek száma ugyanezt az időszakot vizsgálva 50%-kal növekedett. Decemberben a műszaki áruházlánc adatai alapján szabályos vásárlási láz indul be, már a hónap első napjaitól láthatóan megnövekszik az ügyfélszám az áruházakban, és a rendelések száma a webáruházban.

2021 decemberében az Euronicsnál a legnagyobb érdeklődés a kávéfőzőket, air fryereket, porszívókat és egyéb kisgépeket övezte, de nagy volt a kereslet a telefonokra, a 43-50” közötti méretű televíziókra, a játékkonzolokra és az okosórákra is. Tavaly ebben az időszakban átlagosan 41 000 Ft-ot költöttek el a vásárlók egy alkalommal, ez a kosárérték a 43-50”-os televíziók körében átlagosan 242 000 Ft, a kisgépek kategóriájában pedig 23 000 Ft volt.

Erre számíthatunk idén

„Idén arra számítunk, hogy tovább nő az érdeklődés a különböző játékkonzolok és hozzájuk tartozó játékok iránt.  Kiugró kereslet várható az automata kávéfőzők, robotporszívók és 55” feletti televíziók kategóriáiban, illetve előre láthatóan sok vásárló fogja keresni a karácsony előtti időszakban az IT-eszközöket, mobiltelefonokat és okosórákat is”

– mondja Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

„Mivel idén már új termékkörök is megtalálhatóak kínálatunkban, az otthoni sporteszközök és játékok kategóriáiban is kiugró eredményekre számítunk decemberben.”

Magasabbak lesznek az árak

A teljes piacon tapasztalható infláció, illetve a továbbra is akadozó áruellátási láncok idén a műszaki kereskedőket is árkorrekcióra kényszerítette, ami miatt a vásárlóknak várhatóan a tavalyi évhez képest mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk majd egy-egy karácsonyi ajándékért.

„Bár szinte minden piaci szegmensben elszálló árakkal találkozhatunk, és közel 1000 munkavállalót foglalkoztató cégként mi is kénytelenek voltunk emelni az árakat, ugyanakkor a helyzetünk viszonylag kedvező. Idén márciusban nyitottuk meg 28 000 m2-es raktárbázisunkat, ahol lehetőségünk nyílt felkészülni arra, hogy nagyobb mennyiségben, előre raktározzuk el akár már a karácsonyi időszakban értékesíteni kívánt árucikkeket is. Az olyan termékek esetében, amelyekből nem adnak ki évente vagy félévente újabb szériát, azaz amelyek nem változnak olyan gyorsan, így még az árfolyamok elszállása előtt be tudtuk raktározni a szükséges mennyiségeket. Ennek köszönhetően decemberben még a piaci átlaghoz képest kedvezőbb áron tudjuk kínálni a vásárlóknak ezeket az eszközöket”

– teszi hozzá Fazekas Bálint.

A kereskedelmi ügyvezető szerint azonban az olyan innovatív, gyorsan fogyó és cserélődő termékkörök esetében, mint például a telefonok, a vásárlóknak érdemes számolniuk a piaci helyzetből adódó áremelkedéssel.

Egyre többen kérnek segítséget a választáshoz

Az emelkedő árak mellett nehéz jó döntést hozni, az Euronics szerint talán éppen ezért is kérnek egyre többen segítséget a megfelelő eszköz kiválasztásához. A műszaki áruházlánc szakértékesítői már nem csak a fizikai áruházakban, de online is segítenek a vásárlóknak azzal, hogy egy rövid igényfelmérés után javaslatot tesznek a megadott feltételeknek leginkább megfelelő termékre, termékekre.

Azok számára, akik így sem biztosak abban, hogy a meglepetésként vásárolt árucikk elnyeri majd az ajándékozott tetszését, jó választás lehet egy vásárlási utalvány. Ezzel a lehetőséggel Fazekas Bálint szerint minden évben sokan élnek:

„A vásárlási utalványok iránti megnövekedett igény már októberben jelentkezik. 2021 októberében az előző hónaphoz viszonyítva 17%-kal nőtt az utalványok eladása, míg novemberben 178 százalékos, decemberben 73 százalékos növekedés volt tapasztalható a megelőző hónapot figyelembe véve.”

Okoseszközök

Nem csak a padlóról, de a kutyánkról is porszívózhatjuk ezentúl a szőrszálakat

Dreame Z30 porszívó

A Dreame Technology Z30 vezeték nélküli porszívó az egyik legerősebb szívóerővel rendelkezik a piacon

A Dreame Technology legújabb vezeték nélküli porszívója egy speciális, kutyaszőr kefével is rendelkezik, amellyel közvetlen a kedvencünkről tudjuk a laza szőrszálakat kifésülni. A Z30 intelligens szennyeződés érzékeléssel, fejlett szűrőkkel és az egyik legerősebb szívóteljesítménnyel rendelkezik a piacon, amely igazodik a szennyeződések méretéhez és mennyiségéhez is.

Kiszűri a baktériumokat és vírusokat is

A lenyűgöző 150 000 fordulat/perc sebességgel pörgő motorral felszerelt Dreame Z30 az egyik legerősebb porszívónak számít. Intelligens szennyeződésérzékelő technológiája a szennyeződésrészecskék mennyiségének és méretének megfelelően automatikusan igazítja a szívóteljesítményt. A Z30 emellett HEPA H14 szűrőkkel rendelkezik, amelyek a 0,1 mikron méretű részecskék 99,99%-át felfogják, így képesek a baktériumok és vírusok 99,9%-át kiszűrni, jelentősen javítva az otthon levegőminőségét.

Tökéletes a háziállat-tulajdonosok számára

Öko üzemmódban az akkumulátor megszakítás nélküli működést garantál, a Z30-cal egyetlen feltöltéssel akár 300 m² területet is kiporszívózhatunk. A háziállat-tulajdonosok igényei szerint tervezett készülék speciális, mind a négy sarkában szívócsatornával ellátott állatszőrkefét is tartalmaz, amely biztosítja a laza szőr hatékony eltávolítását kedvencünkről, és kifogástalanul tisztán tartja az otthont.

Cserélhető kefék és LED-világítás a kosz ellen

A Dreame Z30 cserélhető keféi és rugalmas adaptere a szélek és a díszlécek mentén is biztosítja a könnyed és alapos porszívózást. A többfelületű kefe szőnyegekhez és keménypadlókhoz egyaránt ideális, míg a puha hengerkefe kiválóan alkalmas a szélek tisztítására, hiszen a sarkokban akár 7 mm-re is elér. A beépített LCD-képernyő valós időben mutatja a tisztítási eredményeket, a kefék LED-világításával pedig könnyebben észrevehetőek a sarkokban megbúvó szennyeződések. A Z30 ergonomikus kialakítású, 0,6 literes portartálya könnyen üríthető. A mindössze 2,2 kg súlyú, padlóra állítható töltőállomással ellátott készülék kényelmesen tárolható bárhol a lakásban.

További információkért látogasson el a https://global.dreametech.com/, https://www.instagram.com/dreame.magyarorszag/ vagy  https://shop.dreame-hungary.hu/  weboldalakra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Kövesse híreinket a közösségi médiában is és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Robotokkal tanulnak programozni a fiatalok az INFO Kitchen innovatív informatikai műhelyében

Robotokkal tanulnak programozni a 10-16 éves fiatalok Magyarország legújabb, élményalapú technológiai képzésén.

A robotika alapú programozási és informatikai kurzusok célja, hogy gyakorlati ismereteken keresztül készítsék fel a gyerekeket a jövő kihívásaira és a technológiai fejlődés felelős, innovatív alakítóivá válhassanak. A nyíregyházi LEGO Játékvároson bemutatkozó projekt első képzései Budapesten és Szegeden indulnak szeptember végén, az alapítók célja az iskola elindítása minden megyeszékhelyen.

Milyen képességekre és tudásra van szükség a jövő informatikai világában? Mit tehet egy szülő, hogy gyereke innovatív, gyakorlati és felelős használójává és egyben formálójává váljon a jövő technológiájának? Hogy lehet száraznak tűnő programozási képességeket úgy megszerezni, hogy közben gondolkodni, alkotni és együttműködni tanulunk és azonnal látjuk munkát kézzelfogható eredményét? Ezekre a kérdésekre keresték a választ az INFO Kitchen megalkotói, akik a fejükbe vették, hogy létrehozzák azt az informatikai műhelyt, ami ezekre a kérdésekre egyszerre ad választ.

Újszerű módon szeretnénk megnyitni az informatika és a robotprogramozás világát a jövő technológiájának felhasználói és formálói számára. Hosszú évek óta foglalkozunk robotikával és olyan műhelyt alkottunk, ahol a bonyolultnak látszó feladatokat kreatív, szórakoztató és gyakorlatias módon oldják meg a gyerekek, miközben együttműködési, problémamegoldási és alkotói készségeik egyszerre fejlődnek

– tájékoztat Jámbor Kornél, az INFO Kitchen ügyvezetője.

A sokéves tapasztalattal rendelkező oktatók keze alól így került ki a Spicy Robots kurzus, ami a robotika legújabb innovációin keresztül vezeti be a gyerekeket a programozás világába, míg a Robochef Kurzus a kreatív és technológiai tudás fejlesztését veszi célba a robotika segítségével.

A kurzusokon használt LEGO robotok programozása minden programnyelv megtanulását lehetővé teszi, játékos formában.  A gyakorlatias képzés előnye, hogy a fiatalok azonnal látják a programozás eredményét: a robot elindul, világít, vagy akár kirakja az összekevert Rubik-kockát.

Az INFO Kitchen a nyíregyházi LEGO Játékvároson indult útjára, és szeptember végén Budapesten, illetve Szegeden nyitja első műhelyeit  Mindkét városban tartanak nyílt napokat, szeptember 16-án, illetve 23-án. Az alapítók célja, hogy a következő két évben minden megyeszékhelyen elérhető legyen a diákok számára.  A délutáni, szakkörszerű képzések a 10-16 éves fiatalokat várják, 10 hónapos kurzusokkal.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Így görgeti a Z generáció a közösségimédia-tartalmakat

Bennetek van, ami kell a holnaphoz: így szól a Z generációnak kibontakozási lehetőséget biztosító platform, a Jövőálló Akadémia szlogenje. Sokat kritizálják a fiatalok online életét, digitalizált mindennapjaikat, akár közösségimédia-függőnek titulálják őket, azonban a kezdeményezés életre hívója, a Samsung átfogó kutatásából is kiderült, hogy az általánosságban online függőkként aposztrofált fiatalok jelentős részének fontos, hogy edukatív közösségimédia-tartalmat fogyasszon. A tudásszerzés, a hasznos ismeretek elsajátítása iránti igény sok esetben a humorfogyasztást is képes beelőzni.

A Jövőálló Akadémia egyik alappilléreként szolgáló kutatás – a mai fiatalok vágyai, motivációi mellett – a közösségi médiához kapcsolódó szokásaikat is megvizsgálta. Többek közt arra keresték a választ, hogy milyen szempontok vezérlik a korosztályt, amikor bekövetnek egy személyt vagy oldalt egy-egy social media felületen. Az indokok eltérést mutatnak a különféle fiatal generációs rétegeknél.

Míg az Alfa és a középiskolás Z generáció körében magasan a vicces tartalmakat követik be legtöbben, az idősebb Z generációnál már a hasznosság legalább olyan fontos, sőt még fontosabb is lehet, mint a humor. 44%-ukra jellemző, hogy olyan praktikus tartalmat részesít előnyben, amelyből tanulni tud, lehet ez például tananyag, illetve sport vagy akár divat is. Emellett őket foglalkoztatja legkevésbé, hogy a barátaik esetleg követik-e az adott oldalt, valamint az, hogy ne maradjanak le valami népszerű dologról, jelenségről.

Az idősebb Z generáció esetében a kikövetés top 3 indokai közt szerepel a hiteltelenné válás, valamint az erőltetett reklámozás és a nézetbeli eltávolodás is. Ezek az eredmények jól példázzák a Z generációra jellemző tudatosságot és a tudásszerzésre való igényüket. A Jövőálló Akadémia kreatív, valamint edukatív online és offline programjainak népszerűsége is tanúskodik arról, hogy a fiatalok számára fontos az új ismeretek, az előremutató attitűdök elsajátítása.

A jó párkapcsolat monogám, A siker pénzben mérhető, A pornó rossz hatással van a szexuális életünkre, Olyan nemű vagy, amilyennek érzed magad, A social media rossz hatással van az emberi kapcsolatokra. A Jövőálló.Hang eseményen, a Jövőálló Akadémia második offline rendezvényén a Miskovits Marci vezette K-OSZ Podcast Jövőálló.Hang különkiadás témái az idézett állítások mellett érintették a hangadás fontosságát és kihívásait. A beszélgetőpartnerek Trunk Tomi, Gyarmati Fanni és Valkusz Milán influenszerek voltak.

A DiSPUTA című vitaműsor a vitakultúra fejlesztésére szolgáltat példát: az egyes adásokban szabályozott keretek között zajlanak a szóbeli „összecsapások”. A speciális műsorformátumban főszerepet kap a tudatosság, a pro és kontra érvek körbejárása, valamint az objektív szempontok figyelembevétele, amelyek egytől egyig alapelemei lehetnek a hatékony kommunikációnak. A DiSPUTA a Jövőálló.Hang során is nagy aktivitást váltott ki a fiatal közönségből, akik az esküdtszék szerepét betöltve szavazták meg, ki érvelt meggyőzőbben a helyszínen lezajlott vitában. Az önkifejezés fontosabb, mint a társadalmi normák betartása: izgalmas és gondolatindító beszélgetés alakult ki az előzetesen online megszavazott tételmondat kapcsán.

Szintén nagy érdeklődést kaptak a rendezvény mindennapi ismereteket és rátermettséget építő workshopjai, ahol többek közt az érveléstechnika fejlesztéséhez és az állásinterjún való helytálláshoz kaphattak muníciót az érdeklődők, illetve különböző Samsung okoskészülékeket is interaktív módon kipróbálhattak.

A Jövőálló.Hang és a teljes Jövőálló Akadémia kezdeményezés sikere, a résztvevő fiatalok visszajelzései is azt igazolhatják, hogy az új generáció tagjai nyitottak a jövőálló értékek és eszközök elsajátítására, még több beszélgetésre, nem csak online, de offline is, és nem utolsósorban egy még élhetőbb holnap építésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss