Okoseszközök

Digitalizáció: Még 2022-ben is vesznek el fontos céges papírok

editel

Az EDITEL nemrég kutatást végzett a vállalati adatok és dokumentumok archiválásáról, ami többek között azt vizsgálta, hogy a cégeknél van-e kialakult folyamatszabályozás, illetve hogy mennyire elterjedt a digitális archiválás, mely fontos szempont lehet fenntarthatósági célok elérésében is.

A digitális archiválást ma már egyre több helyen alkalmazzák, ami nemcsak a koronavírus-járvány egyik velünk maradt pozitívuma, hanem fontos lépés lehet a cégek fenntarthatósági törekvéseinek figyelembevételénél is. Épp ezért az EDITEL több mint 100 magyarországi telephellyel rendelkező céget kérdezett meg ebben a témakörben.

A kutatásra összesen 16 különböző szektorból, és többségében senior alkalmazottaktól, középvezetőktől, illetve felsővezetőktől érkeztek válaszok. Meglepő eredmény, hogy a megkérdezett cégek közel 35 százalékának nincs kialakult folyamatszabályozási rendszere az archiválásra, 22 százalékuk nem archiválja digitálisan a dokumentumokat, sőt, majdnem 15 százaléknál már veszett is el emiatt fontos irat. Aki viszont archivál, az többségében jogi dokumentumokat (95,7 százalék), számlákat (91,4 százalék), teljesítési igazolásokat (73,1 százalék), valamint audit anyagokat (71 százalék).

A digitális archiválásra azonban több megoldás létezik, az EDITEL azt is megkérdezte, hogy azok a kitöltők, akiknél már van ilyen rendszer, milyen szempontok alapján döntöttek. A válaszadók számára a három legfontosabb tulajdonság az a könnyű kezelhetőség (81,7 százalék), a hozzáférhetőség (74,2 százalék) és a kereshetőség volt. De a döntéshozatalnál nemcsak ezek, hanem az archiváló rendszert biztosító cég piaci helyzete – leginkább a pénzügyi stabilitása -, illetve az általuk kínált garancia is jelentős tényező volt. Döntő fontosságúnak bizonyult ezen felül, hogy a rendszer biztosítsa a saját felügyeletet az archiválásnál, illetve az archívum összekapcsolása saját ERP (Enterprise Resource Planning – vállalati erőforrás-tervező) rendszerrel.

A kérdőív arra is kitért, hogy a megkérdezett cégek melyik megoldást preferálják, a felhő alapú, vagy a céghez helyben telepített rendszert. Itt a vártnál szorosabb lett az eredmény: a válaszadók 57 százaléka megbízik a felhőalapú szolgáltatásban, 43 százalékuk azonban a lokális rendszert tartotta a cég igényeihez inkább megfelelőnek.

De a koronavírus-járvány home office-os időszaka után már nemcsak a digitális archiválás, hanem az elektronikus adatcsere (Electronic Data Interchange – EDI) is egyre fontosabb egy hatékony cég működésében. Ezek a rendszerek alkalmasak az egymástól különálló, de együttműködő szervezetek – egy vállalat esetén például a partnerek vagy az ügyfelek – üzleti dokumentumainak (szerződések, számlák) elektronikus kezelésére, majd azok archiválására is. A vállalati kommunikáció leegyszerűsödik, a digitálisan archivált dokumentumok nemhogy nem vesznek el, de kereshetőek is lesznek, amivel nemcsak hatékonyabbá válnak a cég belső munkafolyamatai, hanem fenntarthatóbbá is válik a napi működés.

A témával kapcsolatos ebook az EDITEL oldaláról letölthető.

Okoseszközök

Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának

mesterséges intelligencia
forrás: Városi Ingatlaniroda - VING

Berobbant az ingatlanpiacra az MI és amit hozott, arra senki sem számított

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.

Az MI alkalmazása az ingatlanirodákban forradalmi változásokat hoz a piacra. Korábban az ingatlanértékesítőknek órákat kellett eltölteniük a hirdetések megfogalmazásával és optimalizálásával. A mesterséges intelligencia alkalmazása ezen a területen egy újabb példa arra, hogy hogyan tudja a technológia támogatni az emberek munkáját. Az MI nem helyettesíti az emberi kreativitást és tapasztalatot, hanem kiegészíti azokat.

Az ingatlanirodák számára az MI alkalmazása további új lehetőségeket is kínál. A fejlesztést bevezető hálózat díjmentes értékesítői profilt biztosít azoknak, akik szeretnék kipróbálni magukat a szakmában és kihasználni az MI által generált hirdetések előnyeit.

„Mostantól az MI által generált hirdetési szövegek automatikusan készülnek, az értékesítő által megadott paraméterek és az ingatlan adatai alapján. Ez az új megoldás rengeteg időt spórol nekünk. Az ügynökök mostantól a hirdetések szövegére fordított idő helyett a legfontosabb feladatokra összpontosíthatnak, mint például az ügyfelekkel való kapcsolattartás, az ingatlanok megtekintése és a tárgyalások lebonyolítása”

– árulta el Barna József, a Városi Ingatlaniroda – VING hálózatának vezetője.

Az ingatlanpiac folyamatosan változik és fejlődik, ez az újítás jelentős előrelépést jelent a szektorban. Az ingatlanirodák hatékonyabbá válnak, és az értékesítési folyamat gördülékenyebbé válik. Az MI forradalma már itt van, és az ingatlanirodákban alkalmazva az ingatlanértékesítők számára kínálja a jövő lehetőségeit.

Mi sem bizonyítja jobban a fentieket, mint hogy ezt a cikket is 90%-ban az MI fogalmazta valós információk alapján.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Az RBM leválthatja az SMS-t?

rbm

Valóra vált egy újabb marketingálom és egyre nagyobb teret nyer az eszköz, melyben a hírlevél, az sms és a chat tudása összpontosul.

Az üzenetküldés evolúciójának legújabb eredménye az RBM, ami az eddig használt rendszerekhez képest ötszörös megnyitási arányra képes, áthatolva a „reklámvakságon”.

Mi a közös minden reklám- és marketing területen dolgozó szakemberben? Mindenki szüntelenül keresi a megoldást, hogy a célközönsége ingerküszöbén átlépve elérje a felhasználóit, a potenciális vásárlóit, folyamatosan beférkőzve a mindennapjaikba. Az emberek túltelítődtek, alig van olyan eszköz, amelyen nem kapnak szinte óránként reklámokat.

Egyre több vállalat az SMS küldést is beépítette az ügyfelei elérésébe, mert napjainkig ez a legstabilabb eszköz a rövid üzenetek küldéséhez. Ugyanakkor sem a klasszikus sms, sem az MMS nem tud olyan interaktívan, színesen és személyre szabottan működni, mint egy hírlevél vagy a chat alkalmazások nyújtotta lehetőségek. Ennek ellenére a felhasználók és a marketingszakma sem engedi el az SMS-t, mint marketingeszközt.

A Google felismerte az újraélesztés szükségességét és egy erős ráncfelvarrással létrehozta az sms új szintjét, az RBM-et. A Rich Business Messaging olyan üzenetküldő szolgáltatás, amely interaktívabb és figyelemfelkeltőbb üzenetek küldését teszi lehetővé, egyelőre még csak az Android operációs rendszert használó felhasználóknak. Képek, gifek, videók, sőt akár carousel formájában komplett termékpaletta is megjeleníthető az üzenetekben, teljesen a fogyasztó igényeihez, érdeklődési köréhez igazítva.

Magyarországon a ROKSH és a HolistiCRM együttműködő partnerként vezette be az RBM szolgáltatást. A ROKSH, az e-commerce innovatív képviselőjeként partnerei offline termékpalettáját „digitalizálva” kvázi online piactérré alakítja az offline üzleteket. Folyamatosan növekvő partneri hálózatának kínálatát immár több mint 100 000 vásárló éri el, és ez a szám dinamikusan fejlődik – nem véletlen, hogy az RBM megoldást is ebben a „digitalizált” kereskedelmi térben próbálták ki először.

„Marketing hatékonysági szempontból az RBM lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabottabb és célozottabb üzeneteket küldjenek az ügyfeleknek. Az RBM megnyitási aránya 85-95%, amely szektortól függően akár ötszörös növekményt jelenthet az e-mailes csatornához képest. RBM-mel olyan ügyfelek is elérhetőek, akik az e-maileket nem, vagy csak ritkán nyitják meg. Az RBM hatékonyan egészíti ki a meglevő kommunikációs csatornákat, ötvözi azok előnyeit”- magyarázta Fekete Csaba Csongor a HolistiCRM ügyvezetője.

Hiba lenne azt gondolni, hogy megkezdődött az SMS hanyatlása. A szakma többsége ma is arra fogad, hogy ez nem fog megtörténni, helyette érkezik egy forradalmi változás, ami teljesen átalakítja. Nos, az RBM-mel ez a folyamat elkezdődött. Marketing szempontból nagyon izgalmas időszak következik, amiből Magyarország sem marad ki: a ROKSH-nak és a HolistiCRM-nek köszönhetően már hazai pályán is figyelhetjük, tapasztalhatjuk a fejlődését.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Új okosóra a Huawei magyarországi kínálatában

okosóra

Új okosórával bővül június 1-jétől a Huawei magyarországi kínálata: a HUAWEI WATCH GT 3 SE a sorozat eddigi legkisebb súlyú készüléke, amely sport- és fitnesz funkciók széles választékát nyújtja, és akár két hetes folyamatos használatot tesz lehetővé.

Az okosóra kompatibilis Android és iOS-készülékekkel, a felhasználók egyszerűen indíthatnak és fogadhatnak hívást az eszközzel, amely gyorstöltéssel is tölthető.

A Huawei WATCH GT 3 sorozat legújabb készüléke, a HUAWEI WATCH GT 3 SE ötvözi a divatot és a funkcionalitást; ultrakönnyű, kényelmes kialakításának köszönhetően a városi felfedezők, a sport- és fitneszrajongók, valamint az egészségközpontú felhasználók igényeinek egyaránt megfelel.

Kis súly, esztétikus megjelenés

A HUAWEI WATCH GT 3 SE 1,43 hüvelykes, színes AMOLED kijelzője teljesen új kezelőfelületet kapott. A 466 x 466, 326 képpontos felbontásnak köszönhetően a képernyőn tisztán jelennek meg a színek. A Gorilla Glass védőüveg kopásállóvá teszi a kijelzőt, emellett a megerősített polimerszálas kialakítás is hozzájárul ahhoz, hogy ellenállóbb legyen az okosóra.

A HUAWEI WATCH GT 3 SE mindössze 35,6 g súlyú (szíj nélkül), az óratest teljes vastagsága pedig 11 mm. A felhasználók több ezer óraszámlap közül választhatnak, valamint „A nap ruhája” (OOTD – Outfit of the Day) és Portré módban készített fényképek segítségével személyre szabott óralapokat is létrehozhatnak.

Több mint száz edzésmód

A HUAWEI WATCH GT 3 SE több mint száz edzésmóddal, intelligens futási tervvel, valamint saját fejlesztésű TruSport™ algoritmussal járul hozzá az egészséges, aktív életmód fenntartásához. A HUAWEI TruSport™ az edzések eredményei alapján értékeléseket és javaslatokat ad a felhasználóknak. Emellett a rögzített adatok a HUAWEI Egészség alkalmazásból könnyedén átvihetők a Strava futó- és kerékpáros alkalmazás felhasználói fiókjába is.

A HUAWEI WATCH GT 3 SE akár 50 méter mély vízben is 10 percig használható. Az öt fő műholdrendszerrel együttműködve (GPS, BeiDou, GLONASS, Galileo és QZSS) a készülék nagy pontosságú GNSS helymeghatározó chipet használ, amelynek köszönhetően kiváló interferenciamentességet biztosít az edzésekhez, így az adatátvitelt nem zavarják más forrásból származó hullámok.

Az okosóra többek között a saját fejlesztésű HUAWEI TruSeen™ 5.0+ és a HUAWEI TruSleep™ 3.0 technológiák segítségével egészségfigyelést végez, nyomon követi a pulzusszámot, az alvásminőséget, a véroxigén- és a stresszszintet is. A pulzusmérést biztosító HUAWEI TruSeen™ 5.0+ technológiának köszönhetően az eszközön a korábbi modelleknél több adatot lehet tárolni, az erőteljes interferencia- és zajcsökkentő kialakításnak köszönhetően pedig jobban megbirkózik a mozgási zajokkal, és tovább javítja a pulzusmérés pontosságát edzés közben.

Továbbfejlesztett alvásfigyelés

A HUAWEI TruSleep™ 3.0 infravörös fényen alapuló technológiát használ az alvásfigyeléshez: rögzíti például az alvás minőségét, automatikusan észleli a felhasználó alvási idejét, valamint a testmozgás, a pulzusszám, és a szívfrekvencia-variabilitáson alapuló paraméterek alapján figyeli a különböző alvásfázisokat. Ezenkívül a HUAWEI TruSleep™ 3.0 a HUAWEI Egészség alkalmazáson keresztül nyomon követi az alvás közbeni beszédet és a horkolást, így a felhasználók hasznos betekintést kaphatnak alvási szokásaikba. A technológia segítségével hat tipikus alvásprobléma azonosítható, köztük az elalvási nehézség, a felszínes alvás, a könnyű éjszakai ébredés, a korai ébredés, a túl hosszú REM-fázis, és a rendszertelen alvási szokások megléte. Az okosóra emellett több mint kétszáz személyre szabott javaslatot tud nyújtani a felhasználók alvásminőségének javítására.

Legyen szó telefonhívások fogadásáról, információkeresésről vagy edzéskövetésről, a HUAWEI WATCH GT 3 SE sokoldalú, intelligens élményt nyújt. Az utazni vágyók számára az óra térképnavigációt kínál, a játékok és a szórakoztatás területén pedig lehetővé teszi többek között a MyTuner Radio, az Infinity Loop és az eSound Music alkalmazások használatát.

A HUAWEI WATCH GT 3 SE akár két hetes akkumulátor-üzemidővel bír, és gyorstöltéssel tölthető.

Ár és elérhetőség

A HUAWEI WATCH GT 3 SE Grafitfekete színben érhető el június 1-től a Yettel üzleteiben és webáruházában, valamint az Euronics webáruházában. Az eszköz ajánlott fogyasztói ára 62 990 forint.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss