Okoseszközök

Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá

elektronikai

A kisebb-nagyobb elektronikai eszközök nem véletlenül az ünnepek sztárjai: egyrészt valóban hasznos ajándékok, másrészt a karácsony az az ünnep, amikor nagyobb értékű termékekre is hajlandóak vagyunk költeni. Az Euronics megvizsgálta, mik voltak a legkeresettebb termékek tavaly karácsonykor és elárulja, várhatóan milyen termékek kerülnek majd idén a legtöbb fa alá.

Sokan már a Black Friday alatt bevásároltak

Az Euronics tapasztalatai alapján a vásárlók egyre korábban kezdik meg a karácsonyi ajándékok beszerzését, és már az ünnepekre előre gondolva élnek az őszi kuponnapok, illetve a Black Friday akciók lehetőségeivel is. Az idei Black Friday időszak alatt például több mint 80 000 termék talált gazdára, ami 54%-kal nagyobb az októberben eladott árucikkek mennyiségénél.

A 2022-es Black Friday alatt a legkeresettebb termékkörök a kéziporszívók, az okostelefonok és az air fryerek voltak a műszaki áruházláncnál, de a top ötben végeztek a hőszivattyús szárítógépek és az 55”-58” közötti televíziók is. A legmagasabb árbevételt az okostelefonok hozták, az Euronics vásárlók átlagosan 140 000 Ft-ot költöttek ebben a kategóriában. Így tehát sokan számíthatnak arra, hogy a fa alatt egy új mobiltelefon várja majd őket – a legkeresettebb márkák a Samsung, az iPhone és a Xiaomi voltak.

Továbbra is látványos a decemberi csúcsidőszak

A Black Fridayt övező kiugró érdeklődés ellenére azonban továbbra is a december a legforgalmasabb időszak, ráadásul ilyenkor a vásárlók szeretnek ellátogatni az áruházakba és személyesen átnézni a kínálatot. 2021 decemberében például közel 60%-kal több vásárló fordult meg az az Euronics üzletekben, mint novemberben.

A vásárlói létszám növekedését természetesen az árbevétel emelkedése is szorosan kíséri: 2021. decemberben az Euronics árbevétele 28%-kal emelkedett novemberhez képest, míg az eladott termékek száma ugyanezt az időszakot vizsgálva 50%-kal növekedett. Decemberben a műszaki áruházlánc adatai alapján szabályos vásárlási láz indul be, már a hónap első napjaitól láthatóan megnövekszik az ügyfélszám az áruházakban, és a rendelések száma a webáruházban.

2021 decemberében az Euronicsnál a legnagyobb érdeklődés a kávéfőzőket, air fryereket, porszívókat és egyéb kisgépeket övezte, de nagy volt a kereslet a telefonokra, a 43-50” közötti méretű televíziókra, a játékkonzolokra és az okosórákra is. Tavaly ebben az időszakban átlagosan 41 000 Ft-ot költöttek el a vásárlók egy alkalommal, ez a kosárérték a 43-50”-os televíziók körében átlagosan 242 000 Ft, a kisgépek kategóriájában pedig 23 000 Ft volt.

Erre számíthatunk idén

„Idén arra számítunk, hogy tovább nő az érdeklődés a különböző játékkonzolok és hozzájuk tartozó játékok iránt.  Kiugró kereslet várható az automata kávéfőzők, robotporszívók és 55” feletti televíziók kategóriáiban, illetve előre láthatóan sok vásárló fogja keresni a karácsony előtti időszakban az IT-eszközöket, mobiltelefonokat és okosórákat is”

– mondja Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

„Mivel idén már új termékkörök is megtalálhatóak kínálatunkban, az otthoni sporteszközök és játékok kategóriáiban is kiugró eredményekre számítunk decemberben.”

Magasabbak lesznek az árak

A teljes piacon tapasztalható infláció, illetve a továbbra is akadozó áruellátási láncok idén a műszaki kereskedőket is árkorrekcióra kényszerítette, ami miatt a vásárlóknak várhatóan a tavalyi évhez képest mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk majd egy-egy karácsonyi ajándékért.

„Bár szinte minden piaci szegmensben elszálló árakkal találkozhatunk, és közel 1000 munkavállalót foglalkoztató cégként mi is kénytelenek voltunk emelni az árakat, ugyanakkor a helyzetünk viszonylag kedvező. Idén márciusban nyitottuk meg 28 000 m2-es raktárbázisunkat, ahol lehetőségünk nyílt felkészülni arra, hogy nagyobb mennyiségben, előre raktározzuk el akár már a karácsonyi időszakban értékesíteni kívánt árucikkeket is. Az olyan termékek esetében, amelyekből nem adnak ki évente vagy félévente újabb szériát, azaz amelyek nem változnak olyan gyorsan, így még az árfolyamok elszállása előtt be tudtuk raktározni a szükséges mennyiségeket. Ennek köszönhetően decemberben még a piaci átlaghoz képest kedvezőbb áron tudjuk kínálni a vásárlóknak ezeket az eszközöket”

– teszi hozzá Fazekas Bálint.

A kereskedelmi ügyvezető szerint azonban az olyan innovatív, gyorsan fogyó és cserélődő termékkörök esetében, mint például a telefonok, a vásárlóknak érdemes számolniuk a piaci helyzetből adódó áremelkedéssel.

Egyre többen kérnek segítséget a választáshoz

Az emelkedő árak mellett nehéz jó döntést hozni, az Euronics szerint talán éppen ezért is kérnek egyre többen segítséget a megfelelő eszköz kiválasztásához. A műszaki áruházlánc szakértékesítői már nem csak a fizikai áruházakban, de online is segítenek a vásárlóknak azzal, hogy egy rövid igényfelmérés után javaslatot tesznek a megadott feltételeknek leginkább megfelelő termékre, termékekre.

Azok számára, akik így sem biztosak abban, hogy a meglepetésként vásárolt árucikk elnyeri majd az ajándékozott tetszését, jó választás lehet egy vásárlási utalvány. Ezzel a lehetőséggel Fazekas Bálint szerint minden évben sokan élnek:

„A vásárlási utalványok iránti megnövekedett igény már októberben jelentkezik. 2021 októberében az előző hónaphoz viszonyítva 17%-kal nőtt az utalványok eladása, míg novemberben 178 százalékos, decemberben 73 százalékos növekedés volt tapasztalható a megelőző hónapot figyelembe véve.”

Okoseszközök

Új nevet kaphat az „Apple ID”

apple ID

Újramárkázza az Apple az egyik legrégebb óta használt technológiáját.

Elsőként a MacRumors számolt be arról, hogy az Apple már az idén átnevezheti az eddig „Apple ID” –ként ismert azonosítót, ami a jövőben „Apple Account” elnevezés alatt fog futni az icloud.com-on és a cég szoftveres platformjain. Az új brandet 2024 során kezdheti el bevezetni a cég az iOS 18 és a watchOS 11 rendszerek kiadásával – erősítette meg a híresztelést Mark Gurman is, a Bloomberg bennfentes forrásokkal rendelkező elemzője.

A változás tehát lényegében annyi lesz, hogy az Apple eszközökre és szolgáltatásokba való bejelentkezéskor már nem Apple ID, hanem Apple Account elnevezéssel kéri be a hitelesítési adatokat a rendszer. Ezzel együtt az Apple ID-hoz rendelt pénzeszközök a későbbiekben Apple-fiókegyenleg, vagy hasonló elnevezéssel fognak láthatóvá válni. A rebranding folyamattal az Apple ID kifejezés teljesen eltűnik majd, több mint két évtizeddel a bevezetése után.

Az Apple nem osztotta meg a döntés okát, de az valóban nem vitatható, hogy az Apple-fiók egy kézenfekvőbb márkaépítést tesz lehetővé. A további részletekről jó eséllyel a júniusi WWDC fejlesztői konferencián lehet majd hallani.

Forrás: HWSW


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Lézeres távolságmérő szenzor is van a Dyson új hajszárítójában

dyson

Nem kőműveseknek készült, hanem a hőhatást állítja így be attól függően, milyen messze van az ember fejétől.

A Dyson a dél-koreai Szöulban tartott globális esemény keretében bemutatta a Supersonic Nural hajszárítóját, amely a márka eddigi legintelligensebb hajszárítója.

A Dyson legújabb hajformázó eszköze fejbőrkímélő üzemmóddal rendelkezik, amely érzékelők egész hálózatát használja, és automatikusan csökkenti a hőt, ahogy a hajszárító a közelít a fejhez, megóvva a fejbőrt a károsodástól. Emellett a készüléken lévő LED a színének változásával jelzi a kifújt levegő hőmérsékletét.

A LED-fény színe automatikusan váltakozik a sárga (alacsony hőfok), a narancssárga (közepes hőfok) és a piros (magas hőfok) között, attól függően, hogy a gép milyen távolságra van a fejtől.

A hajszárító felismeri azt is, hogy a felhasználó melyiket szereli fel a készülékhez fejlesztett tartozékok közül. Ez a funkció jelentősen leegyszerűsíti a hajformázást, mivel a készülék emlékszik a felhasználó által preferált beállításokra a különböző tartozékok használata mellett. A hajszárító megjegyzi az egyes tartozékokhoz alkalmazott hő- és légáramlási beállításokat, és automatikusan előhívja azokat, amikor legközelebb azt adott tartozékot csatolja fel a felhasználó.

Új tartozékok – még több lehetőség

Az új Wave+Curl diffúzort hullámos, göndör és sodort hajfürtökhöz tervezték. Ez két üzemmódban segít kialakítani és formálni a természetes hajmintákat. Dome üzemmódban a tartozék kupolaformája eltereli a légáramlást a fejbőrtől, így simább, hosszúkásabb hullámok alakíthatók ki, lekerekített végekkel. Diffuse módban a tüskés betét mélyen a hajtövekbe juttatja a levegőt a határozott, nagy térfogatú hajfürtök érdekében.

Az új érzékelők mellé különleges vizuális megjelenés társul: egy átlátszó zárókupak, amely betekintést enged a beépített technológiába, valamint merész új színek: kerámia patina és topáz vagy Vinca kék és topáz. A Supersonic Nural hajszárító Magyarországon 2024 nyarától lesz elérhető, az áráról sajnos még nem tudunk semmit, de az elődje közel 200 000 forintos árát valószínűleg ez a modell is könnyedén meglépi.

ORIGO


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Hasznos alkalmazások (nem csak) a jó időhöz

honor

Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.

🏞️Bejárni a világot…vagy a környéket – Most végre lehet túrázni, biciklizni, kocogni vagy épp csak sétálni egyet a környéken. A Komoot egy remek app, ami nemcsak segít megtervezni útvonalakat, hanem a közösség által létrehozott opciókat is kínál. Akár egy hosszabb menetre vágyunk, akár rövidebb útra, valamit biztos fogunk találni, bárhol is járunk épp.

🌱A természet lágy ölén… vagy otthon – Ha már kimozdultunk, akkor jól jön a Seek, egy kiváló, magyarul is elérhető, ingyenes alkalmazás, ami segít beazonosítani növényeket vagy állatokat a telefonunk kamerája segítségével. Ha esetleg lecsúsztunk volna a hóvirágzásról, akkor is számos érdekes és izgalmas élőlénnyel találkozhatunk a magyarországi arborétumokban – meg persze szerte a világon. Persze otthon is jól jöhet, ha elfelejtettük, hogy milyen szobanövényekkel rendelkezünk vagy mit kaptunk ajándékba. A vadonatúj, csúcskategóriás HONOR Magic6 Pro fantasztikus kamerája pedig segít abban, hogy éles, tiszta képet küldjünk a rendszernek, ami meghatározza, hogy pontosan mivel is van dolgunk – hogy utána még többet tudhassunk meg róla.

🍷Meginni egy jó bort…vagy kettőt – Előfordulhat, hogy épp egy jó borvidéken kirándulunk, vagy csak koccintanánk egyet a végre nem jéghideg estéken. A Vivino-val nem kell se somelier-nek, se borásznak lenni ahhoz, hogy tudjunk egy jó bort választani, ami akkor is kifejezetten jól jön, ha ajándékot keresünk. Széles az adatbázisa, tele van hasznos tippekkel és visszajelzésekkel, és folyton frissül, hogy mi magunk is idővel kiművelhessük magunkat a borok világában.

🧠Ha csak kevés időnk van tanulni…vagy épp több – A szép idő a fáradtabb, szürke téli napokat is elkergeti, ilyenkor pedig nagy eséllyel motiváltabbak vagyunk a tanulás tekintetében is. A Kinnu remek opció arra, hogy belekóstolgassunk témák széles választékába: röviden, de épp annyira, hogy utána el tudjunk bennük merülni, ha jobban érdekelnek. A tudományokon át az irodalmon keresztül a földrajzig számos témával stimulálhatjuk agyunkat, a HONOR Magic6 Pro fantasztikus akkumulátorának köszönhetően pedig nem kell aggódnunk, hogy lemerülne a készülékünk. Bárhol is vagyunk, nyugodtan elmélyedhetünk pár percre egy-egy témában!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss