Okoseszközök

Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá

elektronikai

A kisebb-nagyobb elektronikai eszközök nem véletlenül az ünnepek sztárjai: egyrészt valóban hasznos ajándékok, másrészt a karácsony az az ünnep, amikor nagyobb értékű termékekre is hajlandóak vagyunk költeni. Az Euronics megvizsgálta, mik voltak a legkeresettebb termékek tavaly karácsonykor és elárulja, várhatóan milyen termékek kerülnek majd idén a legtöbb fa alá.

Sokan már a Black Friday alatt bevásároltak

Az Euronics tapasztalatai alapján a vásárlók egyre korábban kezdik meg a karácsonyi ajándékok beszerzését, és már az ünnepekre előre gondolva élnek az őszi kuponnapok, illetve a Black Friday akciók lehetőségeivel is. Az idei Black Friday időszak alatt például több mint 80 000 termék talált gazdára, ami 54%-kal nagyobb az októberben eladott árucikkek mennyiségénél.

A 2022-es Black Friday alatt a legkeresettebb termékkörök a kéziporszívók, az okostelefonok és az air fryerek voltak a műszaki áruházláncnál, de a top ötben végeztek a hőszivattyús szárítógépek és az 55”-58” közötti televíziók is. A legmagasabb árbevételt az okostelefonok hozták, az Euronics vásárlók átlagosan 140 000 Ft-ot költöttek ebben a kategóriában. Így tehát sokan számíthatnak arra, hogy a fa alatt egy új mobiltelefon várja majd őket – a legkeresettebb márkák a Samsung, az iPhone és a Xiaomi voltak.

Továbbra is látványos a decemberi csúcsidőszak

A Black Fridayt övező kiugró érdeklődés ellenére azonban továbbra is a december a legforgalmasabb időszak, ráadásul ilyenkor a vásárlók szeretnek ellátogatni az áruházakba és személyesen átnézni a kínálatot. 2021 decemberében például közel 60%-kal több vásárló fordult meg az az Euronics üzletekben, mint novemberben.

A vásárlói létszám növekedését természetesen az árbevétel emelkedése is szorosan kíséri: 2021. decemberben az Euronics árbevétele 28%-kal emelkedett novemberhez képest, míg az eladott termékek száma ugyanezt az időszakot vizsgálva 50%-kal növekedett. Decemberben a műszaki áruházlánc adatai alapján szabályos vásárlási láz indul be, már a hónap első napjaitól láthatóan megnövekszik az ügyfélszám az áruházakban, és a rendelések száma a webáruházban.

2021 decemberében az Euronicsnál a legnagyobb érdeklődés a kávéfőzőket, air fryereket, porszívókat és egyéb kisgépeket övezte, de nagy volt a kereslet a telefonokra, a 43-50” közötti méretű televíziókra, a játékkonzolokra és az okosórákra is. Tavaly ebben az időszakban átlagosan 41 000 Ft-ot költöttek el a vásárlók egy alkalommal, ez a kosárérték a 43-50”-os televíziók körében átlagosan 242 000 Ft, a kisgépek kategóriájában pedig 23 000 Ft volt.

Erre számíthatunk idén

„Idén arra számítunk, hogy tovább nő az érdeklődés a különböző játékkonzolok és hozzájuk tartozó játékok iránt.  Kiugró kereslet várható az automata kávéfőzők, robotporszívók és 55” feletti televíziók kategóriáiban, illetve előre láthatóan sok vásárló fogja keresni a karácsony előtti időszakban az IT-eszközöket, mobiltelefonokat és okosórákat is”

– mondja Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

„Mivel idén már új termékkörök is megtalálhatóak kínálatunkban, az otthoni sporteszközök és játékok kategóriáiban is kiugró eredményekre számítunk decemberben.”

Magasabbak lesznek az árak

A teljes piacon tapasztalható infláció, illetve a továbbra is akadozó áruellátási láncok idén a műszaki kereskedőket is árkorrekcióra kényszerítette, ami miatt a vásárlóknak várhatóan a tavalyi évhez képest mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk majd egy-egy karácsonyi ajándékért.

„Bár szinte minden piaci szegmensben elszálló árakkal találkozhatunk, és közel 1000 munkavállalót foglalkoztató cégként mi is kénytelenek voltunk emelni az árakat, ugyanakkor a helyzetünk viszonylag kedvező. Idén márciusban nyitottuk meg 28 000 m2-es raktárbázisunkat, ahol lehetőségünk nyílt felkészülni arra, hogy nagyobb mennyiségben, előre raktározzuk el akár már a karácsonyi időszakban értékesíteni kívánt árucikkeket is. Az olyan termékek esetében, amelyekből nem adnak ki évente vagy félévente újabb szériát, azaz amelyek nem változnak olyan gyorsan, így még az árfolyamok elszállása előtt be tudtuk raktározni a szükséges mennyiségeket. Ennek köszönhetően decemberben még a piaci átlaghoz képest kedvezőbb áron tudjuk kínálni a vásárlóknak ezeket az eszközöket”

– teszi hozzá Fazekas Bálint.

A kereskedelmi ügyvezető szerint azonban az olyan innovatív, gyorsan fogyó és cserélődő termékkörök esetében, mint például a telefonok, a vásárlóknak érdemes számolniuk a piaci helyzetből adódó áremelkedéssel.

Egyre többen kérnek segítséget a választáshoz

Az emelkedő árak mellett nehéz jó döntést hozni, az Euronics szerint talán éppen ezért is kérnek egyre többen segítséget a megfelelő eszköz kiválasztásához. A műszaki áruházlánc szakértékesítői már nem csak a fizikai áruházakban, de online is segítenek a vásárlóknak azzal, hogy egy rövid igényfelmérés után javaslatot tesznek a megadott feltételeknek leginkább megfelelő termékre, termékekre.

Azok számára, akik így sem biztosak abban, hogy a meglepetésként vásárolt árucikk elnyeri majd az ajándékozott tetszését, jó választás lehet egy vásárlási utalvány. Ezzel a lehetőséggel Fazekas Bálint szerint minden évben sokan élnek:

„A vásárlási utalványok iránti megnövekedett igény már októberben jelentkezik. 2021 októberében az előző hónaphoz viszonyítva 17%-kal nőtt az utalványok eladása, míg novemberben 178 százalékos, decemberben 73 százalékos növekedés volt tapasztalható a megelőző hónapot figyelembe véve.”

Egészség

Vakoknak készült kijelző nyerte a Life’s Good Award fődíját

good award

A négy döntős csapathoz neves fenntarthatósági szakértők és vállalatvezetők csatlakoztak a Life’s Good Award dél-koreai konferenciáján.

Az LG Electronics (LG) a Life’s Good díjjal olyan globális innovátorokat támogat, amelyek vállalják, hogy segítenek jobb életkörülményeket teremteni mindenki számára. A verseny fődíját a dél-koreai Dot Inc. kapta.

Miután a csapatok bemutatták a megoldásaikat, szakmai zsűri rangsorolta azokat. A verseny döntőjét január 16-án, a Life’s Good Award konferencián tartották Dél-Koreában, a szöuli LG Scienceparkban.

A díj az LG fenntarthatósági vízióját szimbolizálja és testesíti meg, amely a “Better Life for All” (Jobb életet mindenkinek) elnevezéssel a bolygó és az emberek minél élhetőbb jövőjének elősegítésére irányul. A vállalat célja, hogy ötleteket gyűjtsön a környezeti fenntarthatóság és a hozzáférhetőség területén, amelyek fő fókuszpontjai a vállalat hosszú távú, Better Life Plan 2030 kezdeményezésének. A négy győztes megoldásai kiválóan szemléltetik a jótékony célra használt technológiában rejlő potenciált, ill. a társadalomra gyakorolt pozitív hatását.

A négy győztes csapat közül a fődíjat a dél-koreai Dot Inc. nyerte, így 700 000 dollár díjazásban részesült. Az izraeli SOLUTUM arany fokozatú elismerést ért el (ezzel 200 000 dollár díjazás jár), a dél-koreai Day1Lab 100 000 dollárral járó ezüst fokozatú díjat érdemelt ki, az amerikai NONA Technologies bronz díja pedig 50 000 dollár pénzjutalmat jelentett.

A Life’s Good Award győztes megoldásai

  • Dot Inc.: a cég látássérültek részére fejlesztett ki egy információs segédeszközt, amely 2400, Braille-írásjegyeket formázó, fel-le mozgó tüskéből vagy pontból áll. Az újszerű eszköz képeket, térképeket és más, csatlakoztatott eszközökről, például számítógépekről és mobiltelefonokról érkező különféle digitális információkat alakít át és jelenít meg egy olyan kijelzőn, amelyet a látássérült felhasználók használhatnak.
  • SOLUTUM: a vállalat olyan újfajta műanyagot fejlesztett ki, amely környezeti hőmérsékleten képes vízben oldódni, majd biológiailag lebomlani úgy, hogy nem hagy maga után mikroműanyag- vagy toxinmaradványokat.
  • Day1Lab: a cég egy szerves polimer műanyagot alkotott meg, amely édesvízben kb. két hét után, a talajban pedig mintegy két hónap után teljesen lebomlik biológiailag.
  • NONA Technologies: a vállalat ionkoncentrációs polarizációt (ICP) felhasználó sótalanítási megoldást fejlesztett ki a vírusok, baktériumok, só és darabos szennyezőanyagok vízből történő eltávolítására.

A négy döntős csapat mellett a Life’s Good Award konferencián jelen voltak az LG Life’s Good bizottságának tagjai is, akik a verseny zsűrijét alkották. A bizottság tagjai a vállalat vezetőiből és a felelős vállalatirányítás elismert szakértőiből álltak: Alex Edmans, a London Business School professzora, Christopher Marquis, a Cambridge Judge Business School professzora és Hyun S. Shin, a Hanyang Business School professzora, valamint a Hanyang University Collective Impact Center igazgatója.

Folytatni fogjuk a látássérülteket segítő megoldások fejlesztését, és az LG támogatásának köszönhetően pedig ezeket az eddiginél nagyobb volumenben és rövidebb idő alatt tudjuk majd megvalósítani”

— mondta Ahrum Choi, a fődíjas Dot Inc. munkatársa.

Nagyon hálásak vagyunk ezért az élményért és alig várjuk a további együttműködést az LG-vel.”

A jövőben is együttműködünk innovátorokkal, akik hasonlóan gondolkoznak globális problémákról, és közös úton haladunk előre a mindenki számára fenntartható jövő létrehozásának érdekében, a vállalat Life’s Good vízióját követve”

— mondta Lee Sam-soo, az LG Electronics stratégiai igazgatója.

Az LG fenntarthatósági aktivitásairól szóló legfrissebb hírekért látogasson el az LG Newsroom oldalára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Az LG legújabb gaming monitora lett a 2023-as LEC hivatalos kijelzője

lec

A 360 Hz-es képfrissítési frekvenciával és NVIDIA Reflex technológiával érkező 25GR75FG modell januárban debütál egy jelentős e-sport-eseményen.

Az LG Electronics (LG) legújabb UltraGear™ gaming monitora, a 25GR75FG lett a 2023-as League of Legends EMEA Championship (LEC) hivatalos kijelzője. Az új készülék az LEC-szezon kezdetén debütál, ahol a régió legjobb csapatainak játékosai játszanak majd rajta a bajnoki címért. Az LG az UltraGear márka révén továbbra is szoros partnere a világ egyik legnépszerűbb e-sport-ligájának, és elkötelezett a sportág nemzetközi fejlődésének elősegítése mellett.

A kifejezetten kompetitív játékokhoz tervezett LG UltraGear gaming monitor kiemelkedő képminőséget és sebességet biztosít a 24,5 hüvelykes Full-HD (1920×1080) IPS kijelzőnek köszönhetően, amely 360 Hz-es frissítési frekvenciával és 1 milliszekundumos Gray-to-Gray (GTG) válaszidővel rendelkezik. A kijelző NVIDIA G-SYNC integrációt kapott, amely minimalizálja a képszakadást (screen tearing) játék közben. Emellett pedig az NVIDIA Reflex technológia csökkenti a bemeneti késleltetést a kattintások kijelzésénél a képernyőn zajló akció pontosabb irányítása érdekében. A VESA Display HDR™ 400 tanúsítvánnyal ellátott 25GR75FG világos, tiszta képet biztosít, a három oldalon szegély nélküli képernyőkialakítás révén pedig a gamerek még inkább elmerülhetnek a játékélményben.

Az LEC-vel való folyamatos partnerség révén az LG 2022 óta biztosítja a profi ligának a világszínvonalú UltraGear monitorokat. A 25GR75FG modellt a liga a 2023-as szezonban használja, amelyet idén teljesen új formában, Európa, Törökország, a Független Államok Közössége, valamint a Közel-Kelet és Észak-Afrika régióinak bevonásával rendeznek — e térségek közös elnevezésének rövidítése az EMEA. Az e-sportra optimalizált 25GR75FG-t a LEC játékosok visszajelzései alapján fejlesztették tovább elődjéhez képest. Az új UltraGear modell kialakítása, funkciói és képességei ideális választássá teszik nemcsak a profi játékosok, de bárki számára, aki szereti a kompetitív játékot.

Nagy örömmel jelentjük be, hogy a közelgő 2023-as LEC szezonban folytatódik a partnerségünk az LG-vel” — mondta Eva Suarez, a Riot Games EMEA régióért felelős vezetője. „Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a lehető legjobb játékélményt nyújtsuk versenyzőinknek, az új LG UltraGear monitor pedig nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a legprofibb League of Legends játékosok verseny közben is kiemelkedő képminőséget kapjanak a küzdelemhez.”

„Az LG izgatottan várja a 25GR75FG bemutatkozását a közelgő 2023-as LEC versenyén” — mondta Seo Young-jae, az LG üzleti megoldások divíziójának IT termékekért felelős vezetője. A professzionális e-sportolók igényeire szabott, kiemelkedő felszereltségű kijelző az akciók középpontjában lesz, amikor az EMEA-régió legjobb csapatai feszülnek egymásnak. Az LG UltraGear továbbra is támogatni fogja az LEC-t, és világszerte segíti az e-sport növekedését.”

Bővebb információ a 2023-as LEC versenyről az LG UltraGear (@UltraGearGaming) és a liga (@LEC) Twitter oldalán található.

Specifikáció

LG UltraGear Gaming Monitor

(25GR75FG)

KijelzőtípusIPS
Kijelzőméret24,5 hüvelyk
FelbontásFHD (1920×1080)
SzínskálasRGB 97%
Képfrissítés360Hz
Válaszidő1ms GTG
HDRVESA DisplayHDR™ 400
CsatlakozókHDMI 2.0 x2

DisplayPort1.4 x1

USB 3.0 x1 Upstream, x2 Downstream

H/P out

Adaptive SyncNVIDIA® G-SYNC Reflex móddal
ÁllványDőlés: -5º és +15º között (manuális)

Magasság: 110 mm (manuális)

Forgatás: ±30º

Pivot: Igen (az óramutató járásával megegyező irányban)

Falra szerelhető (100×100 mm)


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Idén sem maradunk olcsó iPhone klón nélkül

iphone
LeEco S1 Pro FORRÁS: WEIBO

Olyan, mintha egy olcsó iPhone 14 Pro-másolat lenne a LeEco S1 Pro. Érdemes vigyázni vásárláskor, mit veszünk meg.

Egy komoly kereskedőnél biztosan eredeti készüléket kapunk, de aki esetleg más forrásból vagy használtan keres iPhone-t, annak mindig is érdemes volt óvatosnak lennie. Most például itt van egy újabb klón, nem is név nélküli.

A LeEco S1 Pro egy középkategóriás kínai mobil, de egy az egyben az iPhone 14 Pro másolatának néz ki. Még a Dynamic Island is feltűnik rajta. Persze csak látványban hasonló a két mobil, ebbe igen gyenge hardver került, a kijelző és a chip is elavult. A 8 GB RAM-ra, 128 GB tárhelyre, 5000 mAh-s akkura nem lehet panasz, de minden másra talán igen.

Ráadásul GMS helyett a Huawei szolgáltatásaira épít a mobil, így Google-támogatás sincs. Értelemszerűen nem Európának szánták a készüléket, de előfordulhat, hogy valaki behoz pár darabot, és megpróbál trükközni vele az eladáskor – érdemes figyelni.

Forrás: ORIGO


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss