Connect with us

Mozgásban

Magyar srácok kezében a zeneipar jövője?

zeneipar

A Musiverse NFT az egyik legizgalmasabb startup, ami az elmúlt években a látókörünkbe került.

A projekt a zeneipar és a web3 találkozásán alapul, ráadásul az alapötlet két tehetséges magyar fiataltól származik. Már megszokhattuk, hogy  a magyarok rendszeresen a világ élvonalában szerepelnek tudományos és kreatív területeken, de talán meglepő lehet, hogy a web3 következő nagy dobásának, a Musiverse NFT kitalálói is innen indultak. Sára Barnabás és Ványi Márió még a nagyatádi óvodában ismerkedett meg egymással, majd 2022-ben olyan közös vállalkozást alapítottak, ami egyedülálló világszerte.

„A zene jövője, a jövő zenéje”

A két srác lételeme a zene, így nem volt kétség, hogy közös startupjuk is ötvözni fogja az érdeklődési területeiket, tehát a web3 és a zene világát. Céljuk az, hogy hidat képezzenek a két terület között, és a valóságban is kézzelfoghatóvá tegyék az NFT-k hasznát. A Musiverse-zel egy Web3–zeneipari ökoszisztémát építenek, amelynek küldetése, hogy a zeneipart felkészítsék a Web3 megoldások adaptációjára, és ezzel egy hatékonyabb, automatizáltabb, fenntarthatóbb és demokratikusabb zenei szcénát tudjanak nyújtani a nemzetközi zeneiparnak.

 „2022 januárban jött az ötlet, hogy összekössem azt a 3 szakmai vonalat és érdeklődési kört, amiben 24 évem alatt szereztem némi tapasztalatot. Ez a 3 irány volt a zeneipar, mivel producerként dolgoztam amerikai énekesekkel, a kriptópiac, mert kereskedőként kerültem bele 2020-ban a bull-market elején, és a start-up világ, mert startupmenedzsment módszertanokból írtam a szakdolgozatom a Corvinuson. Ekkor jött a felismerés, hogy a zenei NFT-k nagyban meghatározhatják a jövő zeneiparát, ahogyan elkezdtem beleásni magam a lehetőségekbe”

– meséli Sára Barnabás, hogyan is jött az ötlet. 

„2022 nyarán ismerkedtünk meg egy 18 éves kora óta New Yorkban élő magyar producerrel, Mátéval, akivel a történetei és az első találkozás alapján egyből tudtuk, hogy gyümölcsöző együttműködés elé nézünk – veszi át a szót Ványi Márió. – Nekiálltunk egy közös NFT kollekciónak, amiben a Housematic tehetséges zenészeinek exkluzív kiadásaihoz tud majd hozzáférni az NFT birtokosa. Így jutottunk oda, hogy ezt a utilityt is bevezetjük a kollekcióba, így 2023 elején startoló NFT albumhoz kizárólagos hozzáférése lesz majd a holdereinknek. Ha pedig már party-NFT, akkor kell buli is – fogalmazódott meg bennünk a gondolat.”

Így alakult ki a Musiverse NFT végső küldetése, miszerint fenntartható, decentralizált és közös érdekeken alapuló ökoszisztémát építsen ki a Web3 piacok és a zeneipar között. Sok más induló projekttel ellentétben ők a való életben is használható úgynevezett utilityt nyújtanak (ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy milyen hasznot nyújt a felhasználónak), tehát nemcsak virtuálisan lesz használható az általuk kibocsátott NFT-kollekció: tulajdonosaiknak ugyanis életreszóló VIP-belépést biztosít mindenkori zenei és Web3 rendezvények sorozatára világszerte. Ezek lehetnek egyetemi bulik, világraszóló party-k, fesztiválok, de akár komolyabb szakmai konferenciák is, így mindenki megtalálja a neki tetszőt.

A nagyszabású terveknek pedig itt nincs vége: a 2023-ban startoló zenei NFT Marketplace és DAO Token lehetőséget ad majd zenészek, zeneszeretők és befektetők számára, hogy együtt profitáljanak egy közös érdekeket támogató, decentralizált rendszer keretein belül. 

De mi az az NFT, hogy működik egy marketplace és hogy képzeljük el a DAO-t?

Az NFT, ami többek között a Musiverse egyik alapját is képezi, az angol non-fungible token kifejezés rövidítése, tükörfordításban nem-helyettesíthető tokenek. Az NFT-k tulajdonképpen digitális vagyontárgyak, egyedülállóságuk a blokklánc-technológián alapul. A projekt egy ‘Keys to the Universe” néven futó, 500 darabos Genesis NFT-kollekcióval indul Ethereum hálózaton, és ahogy a neve is mutatja, tényleg valódi kulcsot nyújt a tulajdonosoknak a zene birodalmához.

A készülő Musiverse marketplace úgy látható át leginkább, ha elképzelünk egy olyan skálát, amelynek az egyik véglete teljesen nyitott, Opensea-típusú, ahova bárki feltölthet bármit, viszont nincs minőséggarancia, így nagyobb a csalás lehetősége is. A skála másik végén pedig az erősen kurált marketplace-platformok állnak, ahol a minőséggarancia garantált, azonban nem jelenhet mindenki meg. Márió és Barnabás ezt a két modellt szeretnék ötvözni úgy, hogy decentralizált és közösség által kurált platform legyen, amihez a token nyújtja az egyik eszközt. 

A DAO röviden decentralizált autonóm szervezetet jelent. A Musiverse esetében úgy épülne fel, hogy adott egy közösség által irányított, decentralizált zenei NFT marketplace, a utility tokennel együtt megvalósul a self-governance, azaz önigazgatás, a kettő együtt pedig DAO-ként funkcionál. A fiúk jövőre tervezik a $MSV Token bevezetését, mint hivatalos fizetőeszközt, ami egyben a marketplace valutája is lesz, melynek nem titkolt célja, hogy a nemzetközi zeneipar DAO valutáját képezhesse. 

Mikor válik mindez valósággá?

Nagyon hamar: az NFT kulcsok ugyanis napokon belül, 2022. December 14-től lesznek elérhetőek 0,05 ETH árfolyamon. Az NFT kollekció megjelenését pedig stílszerűen egy nagyszabású rendezvénnyel ünneplik meg december 28-án, melyen ingyenesen részt vehet minden NFT tulajdonos. A kulcs azonban nem csupán egy esemény látogatására biztosítja be a tulajdonosok helyét; a megvásárolt NFT-vel életreszóló jegyet váltanak a Musiverse zenei és Web3 rendezvények sorozatára világszerte. 

így az érdeklődők azonnal olyan helyszínekhez kapják meg a „kulcsot”, mint London, Párizs, Amsterdam, Madrid, Ibiza, Prága és Berlin. Európán kívül pedig New York a fő bázis, illetve Miami, de Márió és Barni idővel szeretne keletre valamint egzotikus vidékek felé is nyitni, így Fülöp-szigetek, Cayman-szigetek, Izrael, Új-Zéland, Dubai és Szingapúr is célkeresztbe került, Magyarországon pedig folyamatosan folytatódnak a partyk, konferenciák és meetupok. 

„A bulik mellett pedig elkezdjük felépíteni a Musiverse DAO-t és ökoszisztémát, melynek célja, hogy széles körű elterjedést tegyen lehetővé a zenei NFT és a zeneipari tokenizáció területén – veszi át a szót Sára Barnabás, aki szerint minderre már 2023 elején sor kerül. Emellett fontos számunkra az edukáció, így nekiállunk a Web3-as Zenei Ügynökség kialakításának, melyben tapasztalt zeneipari szakértelmet, karriermenedzsment szolgáltatásokat és teljes körű Web3 edukációt nyújtunk majd olyan zenészeknek, akik rálépnének a Web3 karrierépítés útjára. A többi a jövő zenéje, illetve a zene jövője.

Az NFT nyitóbuli részletei ide kattintva érhetőek el.

Kredit: Csákvári Péter

Forrás: Santos Productions


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

A Hankook téli gumiabroncsai öt aktuális teszten is kiváló eredményeket értek el

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó kiváló eredményeket ért el a legutóbbi téli gumiabroncs-teszteken: a kompakt terepjárókhoz és középkategóriás személyautókhoz készült Hankook Winter i*cept RS3, a személyautókra szabott Hankook Winter i*cept evo 3, valamint a terepjárókhoz ajánlott Hankook Winter i*cept evo 3 X öt összehasonlító tesztben is jól teljesített, kiegyensúlyozott teljesítményével, kiváló biztonsági tartalékaival és lenyűgöző hatékonyságával.

Hankook Winter i*cept RS3: biztonságos kezelhetőség kedvezőtlen körülmények között

A népszerű 215/55 R17 méretben a Hankook Winter i*cept RS3 „példás” minősítést kapott az Auto Bild Allrad kompakt SUV modellek téli gumiabroncs-tesztjén (2025. október 16-i szám). Összesen tizenkét teszt után a tesztelők a következőre jutottak: „fékezési szakértő havas és nedves utakon, kiváló tapadás havon”. A Hankook Winter i*cept RS3 a tesztben szereplő összes téli gumiabroncs közül a legjobb eredményeket érte el a havas és nedves utakon történő fékezés, az aquaplaning értékelések, a nedves körpálya és a száraz kezelhetőség terén.

A Hankook Winter i*cept RS3 – 215/55 R17 méretben az „Auto, Motor und Sport” magazin téli gumiabroncs-tesztjén is „nagyon jó” minősítést kapott a kombi és kis SUV-k kategóriában, (2025. szeptember 25-i szám). „A legrövidebb féktávolság havon, biztonságos kanyarodás nedves úton, a legjobb védelem aquaplaning ellen. Nagyon pontos vezetési jellemzők, szinte hasonlóak a nyári gumiabroncsokéhoz, bőséges tartalékkal a száraz kanyarokban” – dicsérte a magazin.

Hankook Winter i*cept evo 3: jó teljesítmény a havon, alacsony kopás

Top értékeléseket kapott a Hankook Winter i*cept evo 3 is, a sportos kompakt modellek esetében népszerű 225/40 R18 méretben. Az Auto Bild nagy téli gumiabroncs összehasonlításán (2025. október 9-i szám) a prémium gumiabroncs „jó” minősítést szerzett. A gumiabroncs különösen a kezelhetőség és a tapadás terén mutatta meg erősségeit a havon. Az ítélet: „hóspecialista” „remek ár-érték aránnyal.” A Hankook Winter i*cept evo 3 ugyanakkor a „kanyarodási aquaplaning nedves utakon” kategóriában is lenyűgöző volt, a legjobb oldalgyorsulási értékkel az összes tesztelt téli gumiabroncs közül.

A Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18 méretben szintén „jó” minősítést szerzett az ADAC értékelésén. Európa legnagyobb autóklubjának tesztelői különösen pozitív értékelést adtak a környezeti- és költség kategóriákban. A Hankook Winter i*cept evo 3 “nagyon magas várható élettartamot és minimális kopást mutat. A hatékonysága lenyűgöző, köszönhetően alacsony súlyának és üzemanyag-fogyasztásának.” A biztonsággal kapcsolatos kategóriákban a gumiabroncs szintén jó eredményeket ért el nedves és száraz utakon.

Hankook Winter i*cept evo 3 X: a legjobb SUV-gumiabroncs

A Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19 méretben szintén szintén kiválóan teljesített az Auto Bild Sportscars téli gumiabroncs sportos SUV-modellek téli gumiabroncsainak tesztjén (11/2025 szám), ahol szintén „jó” minősítést kapott. A tesztelők ítélete: „minden kategóriában egyenletesen jó teljesítményt nyújtó, sokoldalú gumiabroncs”. A Hankook gumiabroncs különösen a biztonság szempontjából fontos, havas és nedves felületen történő fékezés tesztjein teljesített kiválóan. A havas felületen végzett szlalom tesztben is az egyik legjobbnak bizonyult.

Téli gumiabroncsteszt
Média Gumiabroncs Méret Teszteredmény
Auto Bild Allrad Hankook Winter i*cept RS3 215/55 R17 Példás
Auto Motor und Sport Hankook Winter i*cept RS3 215/55 R17 Nagyon jó
Auto Bild Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18
ADAC Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18
Auto Bild Sportscars Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Újra megjelenik a Honda választékában a Prelude

Hamarosan megérkezik Európába a vadonatúj Prelude e:HEV sportkupé. A fejlett hibrid hajtásláncra épülő, Honda S+ Shift rendszerrel felszerelt modell a Hondákra jellemző vezetési élménnyel ajándékozza meg a tulajdonosokat és energiahatékonyság terén is a maximumot hozza.

A Prelude 25 év után tér vissza a márka választékába, és immáron hatodik nemzedékét ismerheti meg a közönség. Az újoncot a vitorlázórepülők időtlen kecsessége és eleganciája ihlette, s mivel nemcsak könnyen kezelhető, hanem elképesztően gyors is, szinte szárnyal az utakon. Ez az alacsony, széles arányokon felül a Civic Type R-ből átvett futóműnek is betudható, melynek szerves része az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer és a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer (AHA).

Ez a gondolkodásmód érhető tetten a hívogató utastéren is, ami a vitorlázók pilótafülkéjére hasonlít, ugyanakkor kényelmes, praktikus és kizárólag prémium anyagokból épül fel. Mindezt a Honda SENSING vezetéstámogató rendszerrel fejelték meg a szakemberek, így a menetbiztonság is elsőrangú.

Hans de Jaeger, a Honda Motor Europe vezető alelnöke így nyilatkozott:

„A Honda Prelude visszatérése azóta tartja lázban a vezetés megszállottjait, hogy 2023 októberében bemutattuk tanulmánymodellt. Ez a név mindig egyet jelentett a jövőbe mutató, újító szellemiségben fogant műszaki megoldásokkal, s nincs ez másként most sem. Végtelenül kecses és elegáns megjelenésével, Honda S+ Shift rendszerével és ultramodern, teljes értékű hibrid hajtásláncával a vezetőt és az utasokat is elkényezteti. Ebből az autóból soha senki nem szeretne majd kiszállni.”

Honda S+ Shift

A gyors, automatikus fokozatváltások hangját, illetve érzetét szimuláló Honda S+ Shift új szintre emeli a vezetési élményt, különösképp, hogy az Aktív Hangszabályozóval (ASC) dolgozik együtt, ami mindig a fordulatszámhoz, illetve a jármű sebességéhez igazítja a motorhangot, ezáltal még természetesebbek a gyorsítások. A rendszert Linear Shift Control névre keresztelte a Honda és egy nyolcfokozatú váltó működését utánozza, hogy még szorosabb legyen a kötelék a vezető és az autó között.

További előnye, hogy a kormány mögött elhelyezett fülekkel kezelhető, tehát ha a Honda S+ Shift aktív, a lassítás mértékének szabályozása helyett a „sebességfokozatok” között kapcsolhat a pilóta, akárcsak egy robotizált erőátvitel esetében. A visszaváltások szintén precízek, ugyanis a Honda S+ Shift a motorfékhatást és a fordulatszámot igazító gázfröccsöt is utánozza a még hitelesebb benyomás érdekében.

Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupe

Fejlett e:HEV hajtáslánc

A Honda több mint 25 éve fejleszt hibrid hajtásláncokat, és egyedülállóan gazdag tapasztalatait a Prelude e:HEV rendszerének kidolgozásakor is kamatoztatta. A teljes értékű, azaz full hibrid hajtáslánc egy 2,0 literes, benzines erőforrásra és két kis tömegű villanymotorra épül, s nem kevesebb, mint 184 LE-s (135 kW) összteljesítményt ad le. Rugalmassága, közvetlensége, hatékonysága és kifinomultsága egyaránt példaértékű, nem meglepő hát, hogy a vezetési élmény is lehengerlő.

Hogy működése mindig az aktuális viszonyokhoz, illetve a vezető kedvéhez, stílusához igazodjon, a mérnökök négyfokozatú, egyetlen gombbal kezelhető üzemmód-szabályozóval is ellátták a modellt. Ezzel Komfort, GT, Sport és Egyéni (individual) program közül választhat a vezető, és annak tudatában módosíthatja a karakterisztikát, hogy a hajtáslánc, a felfüggesztés és a kormánymű viselkedése is elvárásainak megfelelően változik.

Páratlan kezelhetőség, kényelem és használati érték

Az új Prelude fejlesztésekor az volt az egyik legfőbb célkitűzés, hogy minden helyzetben erős, fordulékony és közvetlen legyen, s a lehető legpontosabb visszajelzéseket adja, ezért a legendás Civic Type R futóművét kapta meg. A fejlett, több lengőkaros, adaptív lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztés működését a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer legújabb változata felügyeli, így tényleg mindig remek az úttartás és a menetkomfort.

A vezetőközpontú, széles látómezőt biztosító, zavaró részletektől mentes utastérből ösztönösen és élvezetesen irányítható az autó, s mivel az összeszerelési és az anyagminőség messze átlagon felüli, a minőségérzet is az. A vásárlók kétféle kétszínű kárpitozás közül választhatnak: fehér-kék és fekete-kék.

A személyre szabható 10,2”-os képátlójú digitális műszeregység egyedi Prelude-grafikákat és színösszeállításokat kínál a különféle menetüzemmódokhoz. A mobilkommunikációs rendszer középpontjában Apple CarPlay- (vezeték nélküli) és Android Auto-kompatibilis, 9”-os érintőképernyő áll, ehhez kapcsolódik a Bose-zal közösen fejlesztett, nyolc hangszórós hifi.

Miként a hatalmas hátsó ajtó mögött megbúvó, 663 literes csomagtartó is bizonyítja, a letisztult, áramvonalas kocsitest ellenére az új, négyszemélyes Prelude helykínálat és használhatóság tekintetében is az élvonalba tartozik. A vásárlók négy fényezés közül választhatnak, melyek között a Meteoroid Grey Metallic, a Crystal Black Pearl és a Racing Blue Pearl mellett az új, gyönyörű Moonlit White Pearlt is ott találjuk.

Ahogy azt a Hondától megszokhattuk, a menetbiztonság most is elsődleges volt, ezért a Honda SENSING rendszer legújabb változatát kapta meg a Prelude. Mindemellett az Adaptív Sebességrögzítőt, az Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszert és a Sávtartó Asszisztenst is továbbfejlesztették, hogy minden eszköz a sportkupék sajátos jellemvonásainak megfelelően végezze feladatát, és a vadonatúj Prelude e:HEV a lehető legtöbbet adhassa tulajdonosának.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke

A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.

Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.

A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.

A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss