Ipar

Weller forrasztóhuzalok használatának előnyei

Weller forrasztóhuzalok

Csökkentse az új forrasztócsúcsokra szánt költségeket kiváló minőségű forrasztóón használatával. A Weller forrasztóhuzalok sorozata csúcsminőségű ötvözeteket kínál, amelyek minden bizonnyal megfelelnek az Ön elvárásainak.

A Weller csúcsminőségű forrasztóberendezéseket és tartozékokat gyárt. A közelmúltban saját márkás forrasztóhuzal-sorozatot is forgalomba hozott WSW néven. Minőségüknek köszönhetően nagy népszerűségre tettek szert, a gyártó pedig erre alapozva jelentősen kibővítette a kínálatot, ami az ötvözet és a folyasztószer változatait, a forrasztóhuzal átmérőjét, valamint a csomagolást érinti. A legkiemelkedőbb újdonság az „SCN” (SnCuNi) modern ötvözetből készült forrasztóhuzal. Magas hőmérsékleten rendkívül ellenálló az oxidációval szemben, aminek köszönhetően a kötések kifogástalan külsővel és elektromechanikus tulajdonságokkal rendelkeznek.

A WELLER FORRASZTÓHUZALOK ELŐNYEI A HAGYOMÁNYOS FORRASZTÓÓNOKKAL SZEMBEN:

  • a forraszcsúcsok meghosszabbított élettartama
  • homogén mag folyasztószerrel
  • jelentősen csökkentett fröccsenés
  • a legjobb minőségű alapanyag
  • típusok és változatok széles kínálata (ötvözet, huzalátmérő, folyasztószer)

A FORRASZANYAG TULAJDONSÁGAINAK HATÁSA A KELETKEZŐ KÖTÉSEKRE ÉS FORRASZTÓCSÚCSOK ÉLETTARTAMÁRA

A forrasztóhuzalok, más néven forrasztóanyag, ón, valamint ólmozott és ólommentes forrasztóanyag általában különféle mikro ötvöző adalékanyagokat tartalmaznak, amelyek összetétele általában a gyártó „know-how”-ja, és nem hozzák nyilvánosságra.

Az azonban, hogy a különböző forraszanyagok tulajdonságai között észrevehető különbségek vannak, kevésbé ismert. Szélsőséges esetekben egy gyengébb minőségű (kevésbé optimalizált) forraszanyag akár felére csökkentheti a csúcsok élettartamát. Akorábbi, Több mint 100 új aktív forrasztócsúcs bármilyen forrasztás kialakításához cikk áttekintést nyújt a Weller aktív fűtött csúcsokról, amelyek alkalmasak mikroszkopikus munkákra, vagy akár hűtőbordák és LED-ek alumínium alapú PCB-re forrasztására.

Az SOS electronic termékszakértője, Martin Brestovič, így vélekedik a témával kapcsolatban:

„A jó minőségű forraszanyag nem csak arról ismerhető fel, hogy jó minőségű kötéseket lehet vele kialakítani, hanem arról is, hogy meghosszabbítja a forrasztócsúcsok élettartamát. Vagyis az olvadt forraszanyag (ötvözet) a használt folyasztószerrel együtt bizonyos mértékig mindig agresszív, és lassan, de biztosan koptatja a forrasztócsúcsot. Műszakilag is, de főleg kémiailag.“

A következő szempont a forrasztóhuzalban lévő fluxus homogenitása. Ideális esetben a fluxus egyenletesen oszlik el a teljes hosszon. Bár a forrasztóhuzalok gyártói maximális minőségére törekednek, előfordul, hogy a huzalmagban lévő fluxusban inhomogenitások jelennek meg, ami a forrasztott kötések minőségének egyenetlenségét okozhatja. A kézi forrasztás során leggyakrabban felmerülő kérdésekre és nehézségekre a Gyakorlati tanácsok a minőségi és hatékony kézi forrasztáshoz című cikkben kaphat választ.

A WELLER WSW SOROZATÚ FORRASZTÓHUZALOK ELŐNYEI ÉS JELLEMZŐI

A Weller WSW sorozatú forrasztóhuzalok minden eddig említett nehézségre megoldást kínálnak. A gyártó mindenekelőtt garantálja a folyasztószer homogenitását a magban. A mikro repedések és egyenetlenségek nélküli, folyasztószeres, száz százalékig egynemű mag biztosítja a szabályos huzalolvadást és a problémamentes használatot, például automata huzaladagolóknál.

Nagy előnye a jelentősen csökkentett fröccsenés is, amely biztosítja a hatékony és tiszta munkavégzést, valamint a kiindulási alapanyagok legmagasabb minőségét, azaz a nagy tisztaságú alapanyagokat, hiszen azok az első olvasztásból származnak.

Végül, de nem utolsósorban nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a WSW sorozat összes forrasztóhuzal típusa megfelel a „no clean“ forrasztás követelményeinek. Forrasztás után nem szükséges letisztítani a visszamaradt anyagokat a PCB-ről.

A Weller WSW forrasztóhuzalok gyakori jellemzői közé tartozik még a csökkentett Fe-maratás, ami megnöveli a csúcs élettartamát és akár 70%-kal csökkenti a kopását, valamint a lehetséges magas forrasztási hőmérséklet és nagyon gyors nedvesedés még kihívást jelentő felületeken is, például enyhén szennyezett és oxidált anyagokon (különösen az M1 osztályú folyasztószeres változatoknál).

A WSW SOROZATÚ FORRASZTÓHUZALOK ÖT TÍPUSÁNAK ÁTTEKINTÉSE

  1. WSW SAC M1
  2. WSW SAC L0
  3. WSW SC M1
  4. WSW SC L0
  5. WSW SCN M1
  • SAC ezüstöt tartalmazó ötvözetet jelöl, az az ón + ezüst + réz.
  • Az SC gazdaságosabb ötvözetet jelöl ezüst nélkül, azaz ón + réz.
  • Az SCN modern SCN ötvözetre utal, az az ón + réz + nikkel.
  • Az M1 a halogenideket tartalmazó, közepesen aktív folyasztószerrel rendelkező változatokra vonatkozik, amely nem mindig ideális forraszthatóságú felületekre is alkalmas.
  • Az L0 változat alacsonyabb aktivitású és halogenidmentes fluxusú változatokat jelöl. Még a legérzékenyebb felületeken is biztonságos, és a korrózió szempontjából magas fokú biztonság jellemzi.

A WSW SOROZATÚ WELLER FORRASZTÓHUZALOK JELLEMZŐI

A táblázat a WSW Weller sorozatú forrasztóhuzalok elérhető típusainak és változatainak jellemzőit foglalja magába. Valamennyi típus a „no clean“ osztályba tartozik.

Tekintse meg a videót a Weller forrasztóhuzalok használatáról:

Kérdéseire szakmai válaszokat kaphat az SOS electronic csapatától az info@soselectronic.hu címen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Hatalmas automatizált játékraktár

siemens

Anyagmozgatás – Ha a játékokról nagyban gondolkodunk, akkor érdemes a REGIO Játék Törökbálinton megvalósított raktárrendszerét megismerni, ahol körülbelül 800 méter szállítópálya található, a szortírozó rendszeren pedig csúcsidőszakban akár 900 láda is áthaladhat óránként.

Tíz másodpercenként felkerül egy doboz a szállítópályára– mondja Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője. Majd így folytatja: beérkező, kimenő és raktáron belüli forgalmat is kezel az új rendszer, amelyet a játékforgalmazás legnagyobb hazai cége rendelt meg. A beérkező árukat a rendszer raklapozási vagy szortírozási igény szerint válogatja szét, majd a szortírozásra szánt ládákat a raktár erre szolgáló területére szállítja. Ott a ládákat a megfelelő munkahelyekre helyezi, a szortírozás pedig áruházanként történik. Összesen 24 ilyen munkahely van, a beérkező ládák RFID antennás elágazásokon keresztül kerülnek a megfelelő helyre. Az elágazások a REGIO Játék adatbázisából kapják az utasítást arra vonatkozóan, hogy hova továbbítsák a ládákat. A rendszer egyébként a raktár webáruházi árukészletének feltöltésére is alkalmas, mivel a szállítópálya egy automata magasraktárhoz is csatlakozik.

Nagyon fontos szempont volt, hogy a boltok igényét napi szinten ki tudják elégíteni, és ne legyenek a kiszállítással csúszásban, ezt az új raktár rendszer kiválóan teljesíti. – Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője.

Mik voltak a REGIO Játék főbb igényei?

A megrendelőnek a raktáron belüli anyagmozgatás automatizálása volt az egyik fő célja. A teljes körű raktári automatizálás során a fő igény az volt, hogy a munkát felgyorsítsák, emberi munkaerőt váltsanak ki, illetve a hibákat csökkentsék. Erre szállítópályák hálózata lett kiépítve, illetve a beérkező és kimenő áruk feldolgozását automatizálták.

A raktár fő feladata a 42 darab Régió Játék áruház kiszolgálása. Ez komoly logisztikai kihívás, főleg a terheltebb időszakokban. A játékok szortírozása volt a cél az XXL Mechanika által megtervezett rendszerben, hogy a nagy raktári készletből 42 felé, a boltok változó igénye szerint a termékek szét legyenek szedve. Emellett beszállításról is szó van, tehát a raktárba érkezik külföldről és itthonról is áru. Alkotóelemek szintjén ez nagyrészt görgős és hevederes szállítópályákból, illetve a szortírozó egységekből áll. Ezek egyedileg kialakított munkaállomásokat jelentenek, amelyek a vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak, és adják ki a dolgozók munkahelyére a megfelelő ládákat, ahol összeállítják az egyes üzletek megrendelését.

Milyen Siemens-technológia segíti az intralogisztikai feladatokat?

A teljes mozgásvezérlést, illetve a profinetes kommunikációt Siemens termékek végzik. Hét darab S7-1200 PLC-t építettünk be, ezek mindegyikéhez tartozik egy 15 colos ipari kezelőpanel (HMI). Az RFID fejegységből 45 darab épült be és összesen 114 olvasófejet lát el. A G115D terepi frekvenciaváltó a 400 voltos szállítópályáinkat vezérli, ebből 67 darab épült be. Ezen kívül a profinet modulok, a profinet rendszerhez szükséges switchek és kábelek, a csatlakozó fejek, illetve a 24 voltos tápegységek is Siemens termékek. A rendszer 400 voltos és 24 voltos szállítópályákat alkalmaz. A rendszer nagy részét egyébként saját tervezésű szállítópályák és dobozirányító egységek alkotják, amelyek kifejezetten ide készültek.

Milyen egyedi igényeknek kellett megfelelniük a tervezés és kivitelezés során?

Van például diafilm méretű termék, és van óriásmackó is, tehát olyan méretbeli különbségek vannak, amelyek speciális igénynek minősülnek. A projekt legelején sok egyeztetés történt azzal kapcsolatban, hogyan lehetne mindent kezelni. Még robotcellák is szóba jöttek, de pont a szélsőséges mérettartományok miatt ezeket végül is elvetettük. Végül az a döntés született, hogy a termékek körülbelül 80 százalékát kezeljük automatizált raktárrendszerben, illetve azt kezeljük, ami egy 400x600x300 mm-es ládába belefér. Ami ezen kívül esik, azt a dolgozóknak kell a raktárban elhelyezniük.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss