Csökkentse az új forrasztócsúcsokra szánt költségeket kiváló minőségű forrasztóón használatával. A Weller forrasztóhuzalok sorozata csúcsminőségű ötvözeteket kínál, amelyek minden bizonnyal megfelelnek az Ön elvárásainak.
A Weller csúcsminőségű forrasztóberendezéseket és tartozékokat gyárt. A közelmúltban saját márkás forrasztóhuzal-sorozatot is forgalomba hozott WSW néven. Minőségüknek köszönhetően nagy népszerűségre tettek szert, a gyártó pedig erre alapozva jelentősen kibővítette a kínálatot, ami az ötvözet és a folyasztószer változatait, a forrasztóhuzal átmérőjét, valamint a csomagolást érinti. A legkiemelkedőbb újdonság az „SCN” (SnCuNi) modern ötvözetből készült forrasztóhuzal. Magas hőmérsékleten rendkívül ellenálló az oxidációval szemben, aminek köszönhetően a kötések kifogástalan külsővel és elektromechanikus tulajdonságokkal rendelkeznek.
A WELLER FORRASZTÓHUZALOK ELŐNYEI A HAGYOMÁNYOS FORRASZTÓÓNOKKAL SZEMBEN:
a forraszcsúcsok meghosszabbított élettartama
homogén mag folyasztószerrel
jelentősen csökkentett fröccsenés
a legjobb minőségű alapanyag
típusok és változatok széles kínálata (ötvözet, huzalátmérő, folyasztószer)
A FORRASZANYAG TULAJDONSÁGAINAK HATÁSA A KELETKEZŐ KÖTÉSEKRE ÉS FORRASZTÓCSÚCSOK ÉLETTARTAMÁRA
A forrasztóhuzalok, más néven forrasztóanyag, ón, valamint ólmozott és ólommentes forrasztóanyag általában különféle mikro ötvöző adalékanyagokat tartalmaznak, amelyek összetétele általában a gyártó „know-how”-ja, és nem hozzák nyilvánosságra.
Az azonban, hogy a különböző forraszanyagok tulajdonságai között észrevehető különbségek vannak, kevésbé ismert. Szélsőséges esetekben egy gyengébb minőségű(kevésbé optimalizált) forraszanyag akár felére csökkentheti a csúcsok élettartamát. Akorábbi, Több mint 100 új aktív forrasztócsúcs bármilyen forrasztás kialakításához cikk áttekintést nyújt a Weller aktív fűtött csúcsokról, amelyek alkalmasak mikroszkopikus munkákra, vagy akár hűtőbordák és LED-ek alumínium alapú PCB-re forrasztására.
Az SOS electronic termékszakértője, Martin Brestovič, így vélekedik a témával kapcsolatban:
„A jó minőségű forraszanyag nem csak arról ismerhető fel, hogy jó minőségű kötéseket lehet vele kialakítani, hanem arról is, hogy meghosszabbítja a forrasztócsúcsok élettartamát. Vagyis az olvadt forraszanyag (ötvözet) a használt folyasztószerrel együtt bizonyos mértékig mindig agresszív, és lassan, de biztosan koptatja a forrasztócsúcsot. Műszakilag is, de főleg kémiailag.“
A következő szempont a forrasztóhuzalban lévő fluxus homogenitása. Ideális esetben a fluxus egyenletesen oszlik el a teljes hosszon. Bár a forrasztóhuzalok gyártói maximális minőségére törekednek, előfordul, hogy a huzalmagban lévő fluxusban inhomogenitások jelennek meg, ami a forrasztott kötések minőségének egyenetlenségét okozhatja. A kézi forrasztás során leggyakrabban felmerülő kérdésekre és nehézségekre a Gyakorlati tanácsok a minőségi és hatékony kézi forrasztáshoz című cikkben kaphat választ.
A WELLER WSW SOROZATÚ FORRASZTÓHUZALOK ELŐNYEI ÉS JELLEMZŐI
A Weller WSW sorozatú forrasztóhuzalok minden eddig említett nehézségre megoldást kínálnak. A gyártó mindenekelőtt garantálja a folyasztószer homogenitását a magban. A mikro repedések és egyenetlenségek nélküli, folyasztószeres, száz százalékig egynemű mag biztosítja a szabályos huzalolvadást és a problémamentes használatot, például automata huzaladagolóknál.
Nagy előnye a jelentősen csökkentettfröccsenés is, amely biztosítja a hatékony és tiszta munkavégzést, valamint a kiindulási alapanyagok legmagasabb minőségét, azaz a nagy tisztaságú alapanyagokat, hiszen azok az első olvasztásból származnak.
Végül, de nem utolsósorban nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a WSW sorozat összes forrasztóhuzal típusa megfelel a „no clean“ forrasztás követelményeinek. Forrasztás után nem szükséges letisztítani a visszamaradt anyagokat a PCB-ről.
A Weller WSW forrasztóhuzalok gyakori jellemzői közé tartozik még a csökkentett Fe-maratás, ami megnöveli a csúcs élettartamát és akár 70%-kal csökkenti a kopását, valamint a lehetséges magas forrasztási hőmérséklet és nagyon gyors nedvesedés még kihívást jelentő felületeken is, például enyhén szennyezett és oxidált anyagokon (különösen az M1 osztályú folyasztószeres változatoknál).
A WSW SOROZATÚ FORRASZTÓHUZALOK ÖT TÍPUSÁNAK ÁTTEKINTÉSE
WSW SAC M1
WSW SAC L0
WSW SC M1
WSW SC L0
WSW SCN M1
A SAC ezüstöt tartalmazó ötvözetet jelöl, az az ón + ezüst + réz.
Az SC gazdaságosabb ötvözetet jelöl ezüst nélkül, azaz ón + réz.
Az SCN modern SCN ötvözetre utal, az az ón + réz + nikkel.
Az M1 a halogenideket tartalmazó, közepesen aktív folyasztószerrel rendelkező változatokra vonatkozik, amely nem mindig ideális forraszthatóságú felületekre is alkalmas.
Az L0 változat alacsonyabb aktivitású és halogenidmentes fluxusú változatokat jelöl. Még a legérzékenyebb felületeken is biztonságos, és a korrózió szempontjából magas fokú biztonság jellemzi.
A WSW SOROZATÚ WELLER FORRASZTÓHUZALOK JELLEMZŐI
A táblázat a WSW Weller sorozatú forrasztóhuzalok elérhető típusainak és változatainak jellemzőit foglalja magába. Valamennyi típus a „no clean“ osztályba tartozik.
Tekintse meg a videót a Weller forrasztóhuzalok használatáról:
Kérdéseire szakmai válaszokat kaphat az SOS electronic csapatától az info@soselectronic.hu címen.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Új fejlesztés: az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is szolgálja az intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi
Intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi fejlesztése történt meg abban a projektben, amelyet a KLS-2000 Ipari és Kereskedelmi Kft. valósított meg a Széchenyi Terv Plusz program, ezen belül a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz keretében.
A cég erre 199,76 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el. A támogatás mértéke a projekt elszámolható összköltségének 62.94%-a. Alvállalkozóként az Universitas-Győr Nonprofit Kft. a Széchenyi István Egyetem kutatóinak bevonásával részt vett a villamos hajtás- és irányítórendszer fejlesztésében. A két és fél éve kezdődött projekt 2024. november 15-én zárul.
A GINOP_PLUSZ-2.1.1-21-2022-00213 azonosítószámú projekt során fejlesztett elektromos, ember-gép együttműködést megvalósító, rásegítő hajtás révén a gyártórendszerekben használatos nagy tömegű komissiózó kocsikkal energiahatékony, ergonomikus és biztonságos anyagmozgatás valósítható meg.
Az európai autógyárakban telephelyenként több száz, de gyármérettől függően akár több ezer olyan terület van, ahol nagy tömegű komissiózó kocsikkal történik az áruk begyűjtése és leadása a gyártórendszer megfelelő pontjain. Ezeket a járműveket a komissiózó zóna és a gyártósorok között általában elektromos vagy más módon hajtott targoncákkal vontatják, igény szerint egyszerre többet is összekapcsolva. A komissiózó kocsik össztömege a termékek tömegétől, darabszámától és a kocsi alapszerkezetétől függően nehezebb áruk/termékek esetén a másfél tonnát is eléri. Ezeket a depózás után közvetlenül a gyártósorokhoz, sokszor 100-150 méter távolságba kell egyenként, kézi erővel mozgatni, ami gyakran több munkás segítségével történik.
Erre a problémára egy új, innovatív módon vezérelhető differenciál-hajtáslánc fejlesztése valósult meg Vecsésen, amely kiküszöböli a piacon elérhető szervohajtások erős kompromisszumait, hátrányait. A fejlesztett rendszer nyomatékérzékeny karok segítségével képes 5 kilométer/óra sebességig rásegíteni az emberi erő által kifejtett mozgatóerőre, emellett vontatható és a komissiózóállomásokon töltőkön dokkolható is. A rendszer több olyan új megoldást tartalmaz, amely az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is jelentős mértékben javítja, illetve olyan új funkcióknak enged teret, amelyek illeszkednek az ipar 4.0 (és a majdani ipar 5.0) gyártástechnológiai trendekhez.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Samsung a Carbon Trusttal és egyéb nagy technológiai vállalatokkal együttműködve új módszertant vezetett be a csatlakoztatott eszközök, például a laptopok és a hangszórók használata során keletkező káros anyag kibocsátás és kibocsátás-csökkentések mérésére.
A módszertan bevezetése hozzátartozik a Samsung részvételéhez a Decarbonizing the Use-Phase of Connected Devices (DUCD) (A csatlakoztatott eszközök használati fázisának karbonsemlegesítése) kezdeményezésben. A vállalat a Carbon Trusttal, az Amazonnal, a Microsofttal és a Sky-jal közösen fogott össze azért, hogy csökkentse az internethez csatlakoztatott elektromos és elektronikai eszközök használat közbeni energiafogyasztásából eredő üvegházhatású gázkibocsátást.
Ezek a szervezetek különösen a használati fázisra összpontosítanak, mivel egy termék – a teljes életciklusát tekintve – jellemzően ebben a szakaszban termeli a legtöbb szén-dioxidot. A csatlakoztatott eszközök világszerte jelenleg körülbelül 500 terrawattóra (TWh) energiát igényelnek évente, amely megközelíti Franciaország teljes energiafelhasználását. A technológiai iparnak ezért kiemelten fontos, hogy felmérhesse és elszámolhasson a termékek szén-dioxid-kibocsátásával, valamint megoldásokat találjon az eszközök használata általi kibocsátás csökkentésére.
Az új módszertan iránymutatást adhat a vállalatoknak, hogyan értékeljék a felhasználók eszközeiből származó adatok alapján a kibocsátás mértékét, ezáltal növelve a jelentések pontosságát, amelyek eddig a jelenlegi kibocsátási elszámolásokban használt üzemidő-előrejelzéseken alapultak. A technológiai cégek a módszertan alkalmazása során elért káros anyag kibocsátáscsökkentését is elszámolhatják majd.
A felhasználás során keletkező kibocsátások éves jelentése és a kibocsátáscsökkentésről szóló kimutatás átláthatóbbá teszi a kommunikációt a felhasználókkal, és arra ösztönözheti a vállalatokat, hogy akár a felhasználási időszakban is csökkentsék a kibocsátást. Az adatok szabványosítása és pontossága arra motiválhatja őket, hogy újszerű megoldásokkal csökkenthessék eszközeik széndioxid-kibocsátását.
A Samsung közreműködik az új DUCD-módszertan bevezetésében, amely az új energiatakarékos módszerek megtalálása iránti elkötelezettségének része. Ezen újítások közé tartozik a SmartThings Energy funkció, amellyel a felhasználók nyomon követhetik energiafelhasználásukat és jobb energiahatékonysági döntéseket hozhatnak. Csakúgy mint az AI energia mód, amely a felhasználási szokások és az energiaköltség figyelembevételével segíthet az energiafelhasználás előnyösebb kezelésében.
„Eszközeink életciklusuk során a használati fázisban bocsátják ki a legtöbb széndioxidot, a méréssel pedig jelentősen tehetünk a kibocsátás kezeléséért és csökkentéséért – mondta Inhee Chung, a Samsung vállalati fenntarthatósági központjának alelnöke. – A Samsung klímastratégiájának kulcsfontosságú része, hogy a felhasználókat bevonja az energiatakarékos megoldásokba, és alig várjuk, hogy a DUCD módszertanán keresztül bemutathassuk, hogy a SmartThings felülettel és annak AI energia módjával hogyan követhetik nyomon és csökkenthetik csatlakoztatott eszközeik energiafelhasználását.”
„Az összekapcsolt eszközök egyre fontosabbak mindennapi életünkben, ezért fontos, hogy a technológiai ipar kulcsszereplőivel közösen kezdhessük meg a felhasználás során keletkező kibocsátás kezelését. Ez az együttműködés egy olyan lényegesen hatékonyabb megközelítést tett lehetővé, amellyel kiszámíthatjuk és rögzíthetjük az összekapcsolt eszközökből származó széndioxid-kibocsátást és az elért csökkentéseket, valamint a kibocsátások kezelésére irányuló erőfeszítéseink alapjául szolgálhat ezen a kihívásokkal teli területen”
– mondta Felix Prettejohn, a Carbon Trust vezető tanácsadója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát.
A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.
2021-ben a NASA mérnökei megállapították, hogy a hajtás alkatrészeinek elöregedése miatt szükség van a szélcsatorna középfeszültségű (MV) hajtásának korszerűsítésére. Az ABB 1997-ben szállította a berendezést, amely a maga nemében a világ legnagyobb teljesítményű frekvenciaváltós hajtása: a 101 megawattos (MW) hajtás transzszonikus sebességgel áramló levegőben vagy nitrogén közegben, környezeti vagy kriogén hőmérsékleten képes tesztelni a modelleket. Ennek eredményeként az NTF a repülési körülmények szélesebb skáláját képes szimulálni, mint bármely más szélcsatorna, lehetővé téve a mérnökök számára, hogy egyedülálló információkat szerezzenek a tesztelt modellről, és tökéletesítsék a repülőgépek konstrukcióit.
Miután az ABB szervizszakértői kiértékelték a meglévő hajtás teljesítményét és gépészeti csatlakozásait, a következő lépésben egy modern, kiváló hatásfokú elektronikai komponensekből álló megoldást dolgoztak ki, amely megfelel az eredeti hajtás maximális teljesítményének, miközben magas rendelkezésre állást és megbízhatóságot biztosít. A fejlesztések eredménye a hajtás olyan korszerűsítése volt, amely során a meglévő alapterületen belül a kulcsfontosságú alkatrészeket az ABB legújabb, legmodernebb technológiára cserélték. Az új megoldás keretében végrehajtott korszerűsítés a hajtás kis részét (a vezérlőegységet) érintette, ami minimalizálta a projekt átfutási időtartamát és a szélcsatorna üzemszünetét, illetve a keletkező hulladék és a logisztika igények lehető legnagyobb mértékű minimalizálásával példát mutatott a körforgásos megközelítésben.
„A NASA az ABB szakértelmére, technológiájára és szervizszolgáltatásaira támaszkodott annak érdekében, hogy az NTF szélcsatorna magas megbízhatóságot és üzemidőt biztosítson a tesztelési programok maximális rendelkezésre állása érdekében, és optimalizálja eszközeinek életciklusra vetített értékét”
– mondta Oswald Deuchar, az ABB Hajtások üzletágához tartozó Modernization Services részlegének vezetője.
„A szélcsatorna élettartamának legalább 10 évvel történő meghosszabbítása támogatja a NASA-t üzemeltetési céljai elérésében, miközben a hajtás kulcsfontosságú alkatrészeinek korszerűsítése a hatékonyságot és a körkörös gazdasági szemléletet mutatja.”
A NASA a korszerűsítési projektet az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás első részeként rendelte meg, amely a pótalkatrészekre és a karbantartásra is kiterjed. Ez a fajta megállapodás rugalmasságot biztosít az olyan üzemeltetők számára, mint a NASA, hogy a kívánt szervizszolgáltatásokat összekapcsolhassák, és így optimalizálhassák motorjaik, generátoraik és meghajtóik életciklusát.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!