Ipar

Az AAEON AI@Edge számítógépek összefoglalója

ipari számítógép aaeon

Az AAEON olyan AI@Edge ipari számítógépeket kínál, amelyek Xavier NX, Nvidia Jetson Nano, AGX Xavier és TX2 NX és modulokra épülnek, valamint 0,5 és 11 TFLOP közötti számítási teljesítményt nyújtanak FP16 pontossággal. Három beágyazott rendszer legfőbb jellemzőit mutatjuk be konkrét termékek összemérésével.

Az AAEON az iparág öt legnagyobb beágyazott rendszergyártójának egyike.  Minőségi technológiai berendezéseket gyárt, amelyek alkalmasak különféle szakterületek és cégek üzemeltetésére – legyen szó gyártásról, biztonsági rendszerekről forgalomirányításról, SW, IT vagy nagy kapacitású archiválásról és még sok másról.

Mivel az ipari számítógépek a folyamatautomatizálás kulcsfontosságú elemei, ezért a hagyományos kereskedelmi berendezésekhez viszonyítva számos speciális követelményeknek kell megfelelniük.

Miroslav Piskor, az SOS electronic termékszakértője rövid áttekintést készített az AAEON elérhető megoldásairól az AI @ Edge számára.

Kompakt sorozat

A BOXER-8221AI, 8251AI és 8231AI

  • számítógépek azonos interfészekkel rendelkeznek: GbE, 4 x USB 3.2 Gen 1, 2 x RS232 és HDMI,
  • a sorozatokat ugyanaz a 88 x 75 x 39 mm-es kompakt ház borítja,
  • tárhelyként az eMMC-t használják a modulon vagy a microSD memóriakártyán.

PoE/PSE és PoE/PD sorozatok

A BOXER-8223AI, 8253AI és 8233AI:

  • ipari számítógépek 180 x 136 x 61 mm méretű házban találhatók,
  • és azonos interfészeket biztosítanak: GbE, 2 x GbE PoE PSE 802.3at, amely akár 60 W teljes teljesítményt nyújt, 4 x USB 3.2 Gen 1, RS- 232/485, 13 programozható DI/O, HDMI és HDMI bemenet.
  • a BOXER-8222AI PoE PD 802.3at porttal rendelkezik, amely lehetővé teszi a LAN kábelen keresztüli tápellátást
  • a BOXER-8233AI és 8253 szériák CAN interfészt is kínálnak.

Multi LAN sorozat

A BOXER-8230AI, 8240AI és 8250AI sorozatok közös jellemzői az 5 LAN port (GbE + 4 x GbE PoE PSE 802.3af a BOXER-8240A-hoz).

Operációs rendszer és adattárolás

A számítógépek AAEON ACLinux-4.9 vagy Ubuntu-18.04 operációs rendszerrel vannak ellátva.

Mindkét Linux-disztribúcióban megtalálható vagy az Nvidia JetPack SDK 4.5, vagy a 4.5.1. Szükség esetén az AAEON webhelyéről letölthető bináris kép, és feltölthető microSD vagy eMMC memóriakártyára. Az eljárás pontos menetét a felhasználói kézikönyv tartalmazza.

Egyes sorozatok lehetővé teszik a SATA, mSATA vagy M.2 SSD használatát. Ha az operációs rendszert SSD-ről kívánja indítani, vagy a gyökér fájlrendszert SSD-re kívánja helyezni, olvassa át az Nvidia fejlesztői fórumában található Booting from an external drive bejegyzést.

Nvidia Jetson modulok összehasonlítása

További AAEON termékekkel kapcsolatos kérdéseire szakmai válaszokat kaphat az SOS electronic aaeon@soselectronic.com e-mail címen.

Amennyiben szeretne még több kommunikációs modulokkal foglalkozó cikket olvasni, látogasson el az SOS electronic honlapjára.

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss