Ipar

Az autóvásárlók tisztábban akarnak látni

Zebra Technologies autóipar

Nemcsak az anyagok és az alkatrészek eredetéről és fenntarthatóságáról, hanem a járművekről gyűjtött adatok felhasználásáról is többet akar tudni a fogyasztók és a flottamenedzserek túlnyomó többsége, derült ki a Zebra felméréséből. Az autóipar szereplői folyamataik digitalizálásával tartanák a tempót, amelyet a transzparencia iránti igények gyors fejlődése diktál.

Egyre nagyobb elvárás a lakossági és a vállalati ügyfelek részéről, hogy a fenntarthatóság növelését, illetve a működés és a beszállítói lánc digitalizálását az autógyártók átláthatóbb gyártási folyamatokkal támogassák

– állapította meg tanulmányában (Automotive Ecosystem Vision Study) a Zebra Technologies. Az alapul szolgáló felmérés szerint az iparág szereplői a változékony gazdasági környezetben is készek a nagyobb transzparenciához vezető technológiára költeni, 10 gyártó közül 6 idén is növelni fogja beruházásait a gyártási infrastruktúra fejlesztése terén.

– Kétségtelen, hogy az autóipar teljes ökoszisztémája mélyreható változáson megy keresztül, és eközben hatalmas akadályokat kell leküzdenie

– mondta  Stephan Pottel, a Zebra Technologies autóiparért felelős vezetője.

– Lényegében két különböző gyártási folyamatot kell kezelniük, egyet a hagyományos benzines vagy dízelüzemű járművek, egyet pedig a következő generációs elektromos, hibrid és autonóm önvezető járművek előállításához, miközben a törvényi előírásoknak, a fenntarthatóság követelményének, valamint a gyorsabb munkavégzés és a valós idejű átláthatóság igényének is eleget kell tenniük. A nyomás ijesztő mértékű, de megfelelő stratégiai beruházásokkal és technológiával az autóipar szereplői nemcsak eleget tehetnek az elvárásoknak, hanem azokat felülmúlhatják ügyfeleik kiszolgálásában.

SZEMÉLYRE SZABOTT JÁRMŰVEK FENNTARTHATÓAN

Tanulmányához a Zebra autóipari döntéshozók, flottamenedzserek és a lakosság körében – világszerte több mint 1300 válaszadó részvételével – készített felmérést, akiket az iparág gyors digitális átalakulása kapcsán nézeteikről, prioritásaikról és elvárásaikról kérdezett.

Az eredmények szerint tíz fogyasztó közül nyolc a fenntarthatóságra és a környezettudatosságra kulcsfontosságú prioritásként tekint, amikor új jármű vásárlását vagy lízingelését tervezi. A millenáris generáció tagjaira (87 százalék) jellemző leginkább ez a tudatosság, de az X nemzedék és a baby boomer korosztály több mint háromnegyede (78 és 76 százaléka) is előre sorolja a fenntarthatóságot, így ez az elvárás gyorsabb technológiai innovációra készteti az autógyártókat.

Hasonló erővel hat a járművek testre szabása iránt mutatkozó, mind jellemzőbb fogyasztói igény is. A lakosság körében öt megkérdezett közül csaknem négy mondta, hogy járművásárláskor a személyre szabás lehetőségei kihatnak döntéseire, és tíz flottamenedzser közül nyolc ugyanilyen fontos követelményként kezeli mind a fenntarthatóságot, mind a személyreszabhatóságot.

Bár az autóipari döntéshozók közel 80 százaléka tudatában van az említett elvárásoknak és prioritásoknak, tíz közül hét beismeri, hogy a testre szabás növekvő igényével vállalata nehezen tart lépést. Az autógyártók háromnegyede ezért az egyik legfontosabb feladatának tartja, hogy a gyártás újgenerációs átalakításához stratégiai együttműködést alakítson ki technológiai cégekkel.

A felmérés rávilágított arra is, hogy a fogyasztók mindinkább az elektromos meghajtást részesítik előnyben, a válaszadók több mint fele ugyanis jelezte, hogy a jövőben hibrid elektromos járművet vásárolna. A növekvő kereslet azonban nagy nyomással nehezedik az autóiparra. A döntéshozók 68 százaléka mondta, hogy a következő generációs, például elektromos járművek gyártása terén kihívásokkal szembesül, 75 százalékuk pedig hasonlóan nyilatkozott a fenntartható, környezetbarát termékek gyártásáról is.

Régiós bontásban a tanulmány egyik fontos megállapítása, hogy Európában az autóipari döntéshozók a fenntarthatóság fokozására, a hulladékmennyiség csökkentésére és a környezet védelmére mind nagyobb hangsúlyt helyeznek. Térségünkben a válaszadók 27 százaléka mondta, hogy ezek a kezdeményezések már jelenleg is lendületet adnak a pénzügyi teljesítmény növeléséhez, 49 százalékuk pedig arra számít, hogy ez öt éven belül így lesz.

DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ ÉS TRANSZPARENCIA

Az adatok és információk átláthatóságát a fogyasztók és a flottamenedzserek is kiemelten fontosnak tartják, a nagyobb transzparencia megteremtése hangsúlyos elvárás az autóipari ökoszisztémával szemben. Jármű vásárlását vagy lízingelését mérlegelve a fogyasztók 81 és a flottamenedzserek 86 százaléka a gyártáshoz felhasznált anyagok és alkatrészek eredetét is szeretné megismerni, hogy meggyőződhessen fenntarthatóságukról.

Vásárlást vagy bérlést követően a fogyasztók és a flottamenedzserek hasonlóan magas aránya (88 és 86 százaléka) kívánja azt is tisztán látni, hogy a járművekről gyűjtött adatokat az autóipari ökoszisztéma szereplői miként fogják felhasználni. A fogyasztók és a flottamenedzserek több mint négyötöde elvárja, hogy vásárlást követően a járműve által generált adatok felett is tulajdonjoggal rendelkezzen.

Mindkét táborban túlnyomó többséget (80 százalék) alkotnak a válaszadók, akik végponttól végpontig átlátnák a gyártási folyamatot. Tíz autóipari döntéshozó közül azonban csupán három mondta, hogy a valós idejű adatrendszerek ilyen holisztikus rálátáshoz szükséges összekapcsolását a következő öt évben prioritásként fogja kezelni.

Az eredeti eszközgyártók (OEM-ek) mintegy harmada mondta ugyanakkor, hogy az önvezérlő mobil robotok (AMR-ek), az RFID címkék, a strapabíró kézi számítógépek az ipari gépi képfeldolgozással együtt javítani fogják az ellátási lánc kezelését, a beszállítók hasonló aránya pedig ugyanezt mondta a mobil vonalkód- és hőnyomtatókról, a viselhető számítógépekről és helymeghatározó technológiákról is.

Összességében tíz autóipari döntéshozó közül hét egyetértett azzal, hogy vállalata számára a digitális átalakulás stratégiai jelentőségű. A következő öt évben ezért bővíteni fogják a technológiák alkalmazását – a válaszadó vezetők 47 százaléka az additív gyártást és 3D nyomtatást, 45 százaléka pedig az ellátásilánc-kezelést emelte ki fókuszterületként.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss