Connect with us

Mozgásban

Az intralogisztika jövője: új mobil robot a LogiMAT kiállításon

Jungheinrich EAE 212a mobil robot

A 20 éves múlttal rendelkező LogiMAT Nemzetközi Disztribúciós, Anyag- és Információáramlási Szakvásár néhány év alatt az intralogisztika és az azt támogató innovatív technológiák meghatározó rendezvényévé vált. A LogiMAT teljes piaci áttekintést nyújt mindarról, ami az intralogisztikai iparágat mozgatja a beszerzéstől a termelésen át a szállításig. A nemzetközi kiállítók innovatív technológiákat, termékeket, rendszereket és megoldásokat mutatnak be a belső logisztikai folyamatok racionalizálására, folyamatoptimalizálására és költségcsökkentésére.

A Jungheinrich évek óta jelen van a LogiMAT kiállításokon, több fontos innovációt is a szakvásáron jelentette be ezen a rangos vásáron, a legnagyobb kiállítók egyike. Az idei évben a mobil robotoké volt a főszerep: a már ismert arculee S autonóm mobil robot, egy világpremierrel mutatkozott be a Jungheinrich.

Az EAE 212a típus egy olyan legújabb generációs autonóm mobil robot (AMR), amely egy újonnan kifejlesztett vezérlőrendszert és eszközláncot tartalmaz. Mindhárom komponens pontosan összehangolt együttműködése különösen egyszerűvé teszi a megoldás integrálását bármely meglévő raktári környezetbe, és nagyfokú rugalmasságot garantál a tervezési szakasztól a mindennapi gyakorlatig.

“A raktárban történő használat során az EAE 212a robot egyszerű integrációjával, maximális rugalmasságával és skálázhatóságával meggyőző teljesítményt nyújt. Kijelenthetjük, hogy az intralogisztika jövőjét testesíti meg” – emelte ki Christian Erlach, a Jungheinrich értékesítési igazgatója.

Legújabb generációs AMR

Az EAE 212a típus az alacsony emelésű, szállítási feladatok automatizálására készült. A Jungheinrich által szabadalmaztatott alvázszerkezetnek köszönhetően az euro raklapnál keskenyebb, mindössze 790 mm. Ez könnyű manőverezést és mozgékony szállítást biztosít a talajszinten, akár 6 km/h sebességgel. A mobil robot egészen 1,2 t tömegű rakományok szállítására is alkalmas.

„Alacsony emelésű szállító eszközként az EAE 212a optimálisan egészíti ki meglévő mobil robot portfóliónkat, és tökéletesen alkalmas a be- és kirakodás során az áruszállításra”

– fejtette ki Erlach.  Az EAE 212a navigációja nem igényel mesterséges tájékozódási pontokat. Így az időigényes előkészítő intézkedés a raktárban már a múlté.

Könnyű integráció működő raktárakba

A Jungheinrich az új mobil robot megoldás kifejlesztésekor különös hangsúlyt fektetett a hardver és a szoftver ideális együttműködésére, valamint azok hálózatba kapcsolására és teljes rendszerbe történő integrálására. A holisztikus megoldás megalkotása érdekében a vállalat felhasználta a targoncákkal kapcsolatos széleskörű know-how-ját, valamint a folyamatokkal és szoftverekkel kapcsolatos szakértelmét, és a Jungheinrich Mobile Robot Control (MRC) speciálisan kifejlesztett eszközrendszerére támaszkodik. A Jungheinrich MRC magában foglalja a központi megrendeléskezelést, a targoncavezérlést, egy modellező eszközt és a valós idejű vizualizációt. Az új modellező eszköz segítségével az EAE 212a körüli mobil robot megoldás néhány órán belüli megtervezhető.

Skálázhatóság a jövőre nézve

Az új eszközlánc, amely a mobilrobot megoldás szerves részét képezi, lehetővé teszi a közlekedő útvonalak és mozgási területek gyors, egyszerű átszervezését, amennyiben az igények és követelmények változnak a raktárban.  Így további EAE 212a típusú AMR-ek könnyen hozzáadhatók, és a projektek így rövid időn belül, gyorsan bővíthetők. A Jungheinrich új mobil robot megoldását tehát a maximális skálázhatóságra tervezték. Az EAE 212a használható önálló megoldásként vagy a raktárban meglévő host rendszerhez csatlakoztatva. A VDA-5050 szabványon alapuló vezérlőrendszer-kompatibilitásnak és a jövőbiztos szoftverplatformnak köszönhetően a mobil robot megoldás felkészült a raktári környezet jövőbeli kihívásaira.

Rugalmas alkalmazás

Nagyfokú autonómiájának köszönhetően az EAE 212a típus a működés során megtalálja a saját megoldásait: rugalmasan képes kikerülni az akadályokat és emberi beavatkozás nélkül folytatja munkáját. A célfelismerésnek köszönhetően az EAE 212a olyan raklapokat is képes felismerni, amelyek nem pontosan a kívánt pozícióban vannak. Így a manuális folyamatokba történő integrálás még egy zsúfolt raktárban is megoldható.

Ember-gép interakció

Az EAE 212a típusú robot kifejlesztésekor a Jungheinrich az ember-gép közötti egyszerű és intuitív kommunikációra nagy hangsúlyt fektetett. Azonnali és egyértelmű információkkal a vezérlő kijelzőn, a távolról látható LED-csíkokkal vagy a közelből jól látható kijelzővel a munkatársak minden fontos információt szem előtt tarthatnak, amikor szükségük van rá. Ez segíti a mobil robot megoldás széles körű elfogadottságát a dolgozók körében.

www.jungheinrich.hu/logimat2023


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Hankook Smart Work AM11+: Új gumiabroncs hulladékgazdálkodási vállalatok számára

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó bemutatta új teherabroncsát, a Smart Work AM11+-t, amelyet helyi és regionális fuvarozásra fejlesztettek.

Az új modellt kifejezetten olyan, nagy igénybevételű utakra tervezték, amelyek gyakori megállásokkal, újraindulásokkal járnak, valamint fokozott strapabírást követelnek meg, mint például a hulladékgazdálkodási szektor, ahol a járművek abroncsai gyakran érintkeznek a járdaszegélyekkel.

Ezt szem előtt tartva a Hankook Smart Work AM11+ egyik legfontosabb jellemzője a beépített kopásvédelemmel és speciális jelzőkkel ellátott megerősített oldalfal. Ez az újítás hatékony védelmet nyújt a járdaszegélyekkel való érintkezésnél, és megkönnyíti a kopás ellenőrzését is. A gumiabroncs oldalán található három kopásjelző gyors ellenőrzést tesz lehetővé, elősegítve a biztonságot a mindennapi használat során.

A Hankook Smart Work AM11+ szeptembertől lesz elérhető 315/80 R22.5 méretben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin

A brit F4 idei hetedik versenyhétvégéje következik, a helyszín Knockhill.

A Forma–1-es Magyar Nagydíjon tett kitérő és egy Brands Hatch-ben rendezett teszt után Molnár Martin a hétvégén azon a pályán tér vissza a versenyzéshez, ahol már tavaly, Forma–4-es újoncévében is remekül szerepelt.

A hétvégén Skóciában vendégeskedik a brit Forma–4 mezőnye. A Dunfermline városától 10 km-re északra fekvő, mindössze 2 km hosszú Knockhill versenypálya 1974-ben, bárányfarm helyén épült, és bár nem rendelkezik olyan gazdag és régre visszanyúló történelemmel, mint a brit F4 legtöbb helyszíne, Skócia nemzeti motorsport központjaként és az ország egyetlen FIA-licenccel rendelkező pályájaként így is kiemelt helyet foglal el a brit motorsport térképén.

És Molnár Martin pályafutásában is, hiszen a Virtuosi Racing pilótája tavaly ezen a helyszínen állhatott fel életében először az összetett dobogó második fokára, egyben itt végzett először egy hétvégén belül kétszer is a legjobb háromban. A magyar versenyző az összetett második helyéről várja a szezon hetedik hétvégéjét, és bízik benne, hogy a tavalyi remek szereplés után az idén már a győzelem is összejöhet.

„Szerintem gyorsak leszünk, mert ez a pálya tavaly is feküdt nekünk. Nem könnyű jó kört összerakni itt, néhány helyen kicsit ugratunk is, a kulcs pedig a precizitás. Aki itt pontosan tud vezetni, az ebből profitálni fog. Tavaly sikerült jól ráéreznem a ritmusra, jó az alapbeállításunk is, úgyhogy bizakodó vagyok. Sajnos az első versenyen a Zandvoortból áthozott három helyes rajtbüntetés meg fogja nehezíteni a dolgomat, de ez van, remélhetőleg a harmadik futamra sikerül jó rajthelyet szereznem és a győzelemért csatázhatok”

– tekintett előre Martin.

A Hungarian Motrosport Academy (HMA) versenyzője számára sűrű volt a háromhetes szünet, amelyben kilátogatott a Forma–1-es Magyar Nagydíjra, ahol találkozott a Virtuosi Racing Forma–2-es testvéristállójának, az Invicta Racingnek a tagjaival. A jubileumi 40. magyarországi F1-es futamot a Hungaroringen azonban már nem tudta megnézni, mert sietnie kellett a reptérre, hogy Angliában pattanjon autóba.

„Brands Hatch-ben teszteltünk a múlt hét elején és nagyon jól sikerült, miközben nem tudtunk annyi kört megtenni, amennyit szerettünk volna, mert rengetegszer kellett piros zászlóval megszakítani a körözést. Viszont amikor mentünk, akkor jó tempót autóztunk, az utolsó etapban pedig a miénk lett a legjobb idő, mert akkor végre tudtam futni egy tiszta kört. Ami a valódi szünnapokat illeti, azokon igyekeztem kikapcsolni és kicsit eltávolodni a versenyzéstől.”

Martin hátránya 28,5 pont az összetettben az éllovas Fionn McLaughlin mögött, ami a hátralevő négy hétvége, azaz összesen 12 futam alatt egyáltalán nem ledolgozhatatlan, ő azonban nem számolgat.

„Őszintén szólva nem szoktam nézegetni a tabellát. Én csak minden hétvégén a legjobbamat igyekszem nyújtani, és remélem, hogy a szezon végén ez elég lesz a bajnoki címhez. Másra amúgy sincs ráhatásom. Mivel az idei szezon eddigi részében azokon a pályákon is jól szerepeltünk, amelyeken tavaly kevésbé, bízom benne, hogy azokon a még hátralevő helyszíneken, amelyeken tavaly kifejezetten erősek voltunk, most még jobbak leszünk.”

A knockhill-i versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:

Szombat
10:00 – 10:25: Időmérő edzés
14:40 – 15:00: 1. futam

Vasárnap
11:35 – 11:55: 2. futam
16:55 – 17:20: 3. futam


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja

A 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíj közeledtével a LEGO Csoport és a Formula 1 egyedülálló installációval készül az Allee Bevásárlóközpontban, július 25. és augusztus 5. között.

A látogatók most testközelből csodálhatják meg azt az életnagyságú LEGO® F1 autót, amely nemcsak méretében és részletgazdagságában lenyűgöző, hanem valódi versenypályás múltja miatt is figyelemre méltó.

A LEGO® Mercedes-AMG F1® W15 autó közel 400 000 LEGO kockából épült, több mint 1500 kg-ot nyom, és akár 20 km/h-s sebességgel is képes haladni. A LEGO Csoport csehországi Kladnóban található gyárában készült építményen 26 LEGO tervező, mérnök és építő dolgozott. A modell szinte teljesen megegyezik egy valódi 2024 Mercedes-AMG Petronas Forma–1-es autó méretével, és olyan részleteket is tartalmaz, mint a szponzorlogók vagy az eredeti Pirelli gumik. Az autó működő motorral rendelkezik, George Russell és Andrea Kimi Antonelli vezették a 2025-ös Formula 1 Miami Nagydíj hivatalos pilótaparádéján. A különleges verseny után a LEGO Mercedes-AMG Petronas F1 autót megőrizték az eredeti, verseny utáni állapotában, és most először látható Magyarországon.

A Miami Nagydíj pilótaparádéja több szempontból is mérföldkő volt a LEGO Csoport számára: először fordult elő, hogy egyszerre több megépített és vezethető, életnagyságú LEGO autó vonult fel a versenypályán, amelyek mindegyike egy-egy F1-es istállót képvisel, és a csapatok pilótái vezették.

A LEGO Csoportnál mindig keressük az új lehetőségeket arra, hogy hogyan tudjuk izgalmas módokon ötvözni a kreativitást és a mérnöki gondolkodást

– mondta Oláh Péter, a LEGO Hungária marketingigazgatója.

Ezzel a budapesti installációval valami különlegeset szerettünk volna nyújtani a hazai LEGO és Forma–1 rajongóknak – egy egyedi élményt, amely fokozza az izgalmakat a Magyar Nagydíj előtt.

A 2025-ös Formula 1 Magyar Nagydíjat megelőzően július 25-27. között, illetve a versenyhétvégén augusztus 1-3. között különleges, ingyenes programokkal várják a látogatókat az Alleeban. Az érdeklődők megépíthetik saját versenyautójukat LEGO elemekből, majd az elkészült járgányokat egy rámpás versenypályán próbálhatják ki. A vezetés szerelmesei egy ügyességi pályán irányíthatják a kis méretű LEGO F1 versenyautókat, ahol pontosságra és finom mozdulatokra lesz szükség. A gyorsaságé lesz a főszerep a reflexjátéknál, ahol bárki próbára teheti a reakcióidejét – akárcsak egy igazi F1-es pilóta. Emellett egy mini kiállításon is megcsodálhatók lesznek a LEGO F1 készletek, ahol a LEGO® Speed Champions, LEGO® City, valamint a legkisebbeknek készült LEGO DUPLO sorozat darabjai is helyet kapnak.

A program ingyenes és mindenki számára elérhető július 25. és augusztus 5. között az Allee Bevásárlóközpont földszintjén. A rendezvény célja, hogy a 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíjhoz kapcsolódóan interaktív élményt nyújtson a LEGO rajongóknak és az autósport szerelmeseinek egyaránt.

A LEGO Csoport és a Forma–1 2025-ben indított partnersége egyedülálló módon ötvözi a kreatív építés élményét a Forma-1 iránti rajongással, valamint a családokhoz is közelebb hozza a sport izgalmas világát. Az együttműködés nemcsak az innovációt, a technológiát és a mérnöki gondolkodást népszerűsíti, hanem egyúttal inspirálja a fiatalabb generációt, és szórakoztató élményt nyújt minden korosztály számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss