Ipar

900 millió forintos fejlesztés a Schneider Electric gyöngyösi gyárában

schneider electric

Összesen több mint kétmillió euró, vagyis 900 millió forint értékben hajt végre fejlesztéseket gyöngyösi üzemében a Schneider Electric, amelyek révén a piaci igényekhez alkalmazkodva jelentősen bővül a gyár kapacitása.

A beruházást indokolja az is, hogy hatalmas a kereslet a létesítményben gyártott Canalis áramvezető sínekre, amelyekkel a kábeles megoldáshoz képest lényegesen gyorsabban telepíthetők az ipari berendezések, illetve kedvezőbb ár/érték arányt képviselnek. A beruházások megvalósítása során a fenntarthatósági szempontok is kiemelt figyelmet kaptak.

Több komoly beruházást is megvalósít idén gyöngyösi gyárában a Schneider Electric, összesen 900 millió forint értékben. Az egyik nagy fejlesztés eredményeként egy, a csúcstechnológiát képviselő élhajlító berendezést helyeztek üzembe, amely év elején kezdett működni a létesítményben. A 100 millió forintos 250 ezer eurós gép a gyár fő terméke, a Canalis áramvezető sín előállításában játszik fontos szerepet. Az új berendezés az eddig használt és továbbra is üzemelő géphez képest közel kétszer annyi élhajlítást képes elvégezni egy műszak alatt. Az új élhajlító kiválasztásánál az energiahatékonyság is kiemelt szempont volt, az energiaigénye nagyjából feleakkora, mint a régebbi gépé.

Az új élhajlító berendezés révén megnyílt kapacitás-bővítési lehetőség kihasználása érdekében a gyöngyösi üzemben 52 millió forintból egy egyéni igényekre fejlesztett lemez szeparátort is üzembe helyeznek. Mivel a még egyszerűbb telepíthetőség érdekében módosult a Canalis áramvezető sínek dizájnja, az összeszerelő állomásokon is változtatásokat kell végrehajtani. A folyamat részeként 16 millió forintból módosítják a gyártósor továbbító görgőit, további 24 millió forintot pedig a szegecselőfejek átalakítására fordítanak. Emellett 108 millió forintból készül egy speciális fröccsöntő szerszám az új dizájnt kapott csatlakozó blokk gyártásához. Ezek a fejlesztések várhatóan idén augusztusban valósulnak meg.

Fontos változás a gyöngyösi üzem életében, hogy a korábban külső beszállító által készített csatlakozóelemek – ún. junction block – gyártása is „házon belülre” kerül. Ennek érdekében egy összességében 280 millió forintos fejlesztést valósítanak meg, melynek része egy présgép beszerzése 160 millió forintért, egy speciális szerszám megvásárlása 28 millió forintért, a fennmaradó összeget pedig a gyártáshoz szükséges egyéb infrastruktúra kialakítására fordítják. A tervek szerint ezt a beruházást is idén augusztusban zárják le.

A Schneider Electric gyöngyösi gyárában két gyártósoron új hegesztőgépeket helyeznek üzembe a tervek szerint még idén nyáron. A két berendezés összesen 320 millió forintba kerül, a fejlesztés révén pedig az érintett két gyártósor termelési kapacitását mintegy 7 százalékkal tudják majd növelni. Az új hegesztőgépeket a Schneider Electric egyedi igényei alapján fejlesztették, többek között a cég által gyártott szervótechnikákat is beépítették az eszközökbe, illetve kamerás visszaellenőrző rendszer is támogatja majd a gépkezelőket a munkájuk során.

„Az idei fejlesztéseink eredményeként jelentős mértékben bővül majd a kapacitásunk, amire szükség is van, mivel hatalmas a kereslet az általunk gyártott áramvezető sínekre. Ez érthető is, hiszen a kábeles megoldáshoz képest lényegesen gyorsabban telepíthetők velük az ipari berendezések, illetve kedvezőbb ár/érték arányt képviselnek. A beruházások során a fenntarthatóság kiemelt fontosságú szempont volt, a legmodernebb technológiát képviselő, energiahatékony eszközöket szereztünk be, illetve az Ipar 4.0 koncepció jegyében hegesztőgépeinket például bekötjük központi hálózatunkba, így folyamatosan nyomon tudjuk követni az alkatrészek állapotát”

– mondta el az új fejlesztések kapcsán Siliga Tünde, a Schneider Electric gyöngyösi üzemének gyárigazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss