Tippek

Ipari marketing: a kihívások leküzdése

ipari marketing
Kép forrása: Freepik

Az ipari cégek, gyártók marketingje egyedülálló kihívások elé állítja a B2B marketing ügynökségeket. Bár számos marketingtechnika átfedést mutathat a B2C stratégiákkal, a vállalkozások megcélzásakor, mégis nagymértékben különbözik. Cikkünk ezt foglalja össze.

Az ellátási lánc többi szereplője számára történő hatékony marketinghez speciális tartalmi stratégiára van szükség, amely meghatározott csatornákra és mérőszámokra összpontosít.

Ebben a cikkben megvizsgálunk néhány gyakori kihívást, amellyel egy ipari marketing ügynökség szembesül és megvalósítható megoldásokat kínálunk leküzdésükre.

Minőségi tartalom előállítása

A tartalommarketing hatékony eszköz a potenciális érdeklődők bevonzásához, a szakértelem bemutatásához és a megkeresések generálásához. A minőségi tartalom előállítása ipari környezetben azonban kihívást jelenthet.

Egyensúlyt kell teremtenie a technikai pontosság és az olvashatóság között, biztosítva, hogy az ipari szakértők és a nem műszaki háttérrel rendelkező döntéshozók számára egyaránt vonzó legyen.

A szakadék áthidalásához elengedhetetlen a tartalomkészítők és a műszaki tudás szoros együttműködése. Ipari marketingesként csak azt mondhatjuk, hogya jó tartalom közös munka eredménye.  A műszaki csapat bevonása a tartalomkészítés folyamatába kihasználhatja a munkájuk magyarázata iránti lelkesedésüket. Ez növeli a hitelességet és a cégbe vetett bizalmat.

A tartalom népszerűsítése

A nagyszerű tartalom létrehozása csak az első lépés; azt hatékonyan kell népszerűsíteni is, hogy elérje a célközönséget. A sikeres tartalomterjesztés kulcsa a célpiac által preferált csatornák megértése.

A célközönségre alapozott, megbízható tartalomterjesztési terv kidolgozása biztosítja, hogy tartalma a megfelelő emberekhez jusson el.

Ugyanazt a dolgot teljesen más szemszögből kell kommunikálni a cégvezető, vagy épp a műszaki igazgató, vagy beszerzési vezető felé. A szegmentált kommunikáció nagyságrendekkel jobb hatásfokú az ipar világában, mint az általános kreatív anyagok. Az ipari marketing nem korlátozható egy szépen tördelt brosúrára.

Elvárások, célok  meghatározása , KPI-k felállítása

Mielőtt belevágna egy ipari marketingkampányba, fontos, hogy reális elvárásokat támasszon, különösen egy olyan iparágban, ahol a nagy márkák sikertörténetei gyakran uralják a címlapokat.

Vizsgálja meg az iparági referenciaértékeket, hogy betekintést nyerjen abba, mi a jellemző az Ön szakterületén belül. Rendszeresen vizsgálja felül marketingtervét, és hasonlítsa össze elvárásait a kampány tényleges mérőszámaival. Mérje a megtekintések számát, az átkattintási arányokat és a lead konverziókat, sőt a teljes várható ügyfélélettartam értékeket is.

Ha a marketing együttműködik a sales szakemberekkel a leadek értékesítéssé történő átalakulásának nyomon követése érdekében, kézzelfogható bizonyítékot kaphat munkája hatásáról.

Következetes publikálás, jelenlét, márkaépítés

Ha már elindított egy sikeres tartalmi kampányt, elengedhetetlen, hogy továbbra is friss anyagokat készítsen releváns kulcsszavakkal, hogy fenntartsa online jelenlétét. A tartalomkutatás és -készítés felelősségének kijelölése a marketingcsapaton belül elengedhetetlen.

Ha nincs házon belüli marketingcsapata, fontolja meg a marketing kiszervezését egy külső, B2B vállalatokra, különösen iparra szakosodott ügynökségnek. A publikálási ütemterv betartása szinte lehetetlen e nélkül. Koncentráljon a minőségre, a megbízhatóságra és az alkalmazhatóságra, hogy cikkei, publikációi, videói a legnagyobb hatást érjék el.

ipari marketing

A magyar piac: kihívások sorát állítja fel

Bár Magyarország méretét tekintve kis ország, ipari piacának hasonló innovációs kihívásokkal kell szembenéznie, mint más európai országoknak. A digitális átalakulás felkarolása és a hatékony marketingstratégiák elfogadása kulcsfontosságú a sikerhez ebben a versenyhelyzetben. A magyar piac sajátos igényeinek és preferenciáinak megértésével úgy alakíthatja ki ipari marketing megközelítését, hogy az a helyi vállalkozásokkal összhangban legyen. Az ismertség, a kapcsolatok mindig hasznosak, ám ezek hiányában sincs veszve semmi.

Következtetés

Az ipari marketing egyedi kihívásokat jelent, amelyek speciális megközelítést igényelnek még a B2B marketingen belül is.. Minőségi tartalom előállításával, hatékony népszerűsítésével, reális elvárások felállításával, a közzétételi ütemterv betartásával és új csatornák felfedezésével leküzdheti ezeket a kihívásokat, és sikereket érhet el.

Ne feledje, hogy stratégiáit a célközönség speciális igényeihez igazítsa, legyen szó akár a magyar piacról, akár bármely más régióról. Ez az egyik legjobb módja annak, hogy ismerttté és szaktekintéllyé nőhesse ki magát a piacon és ezzel a bevételei is emelkedjenek. Építsen ipari márkát, tiszta hangot a reklámzajban.

Készen áll arra, hogy vállalata marketingjét a következő szintre emelje? 

Vegye fel a kapcsolatot a Teahouse Consulting Kft. szakértőivel egy ingyenes marketingstratégiai megbeszélésért, és fedezze fel, hogyan segíthetünk Önnek az új leadek szerzésében és beszállítói márkája kiépítésében.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Telefonunk biztonsága a személyes biztonságunk – tippek ahhoz, hogy óvjuk adatainkat

Az okostelefonok óriási segítséget jelentenek a hétköznapokban, és a munkától kezdve a szórakozáson át a pénzügyekig mindent intézhetünk rajtuk.

Ezzel együtt azonban komoly veszélynek is kitehetjük magunkat – már ha nem figyelünk arra, hogy óvjuk a személyes adatainkat, és illetéktelenek ne férhessenek hozzá készülékünkhöz. Az alábbiak figyelembevételével nemcsak eszközünktől, hanem személyes adatainktól is távol tarthatunk másokat.

Használjunk összetett jelszavakat, valamint biometrikus azonosítást – Kényelmes lehet ugyan mindenhol egy jól megszokott jelszót alkalmazni, azonban ezzel komoly támadási felületet hagyhatunk: elvégre elég egy kódot megfejteni, és mások beléphetnek bárhova. Célszerű ezért mindenhova más és más jelszavakat alkalmazni, és ne feledkezzünk meg a biometrikus azonosítási lehetőségekről sem: ujjlenyomatunkat vagy arcunkat sokkal nehezebb imitálni, mint egy betű- és/vagy számsort.

Tartsuk naprakészen szoftvereinket – Az alkalmazások és az operációs rendszerek mind folyamatosan frissülnek. Ennek egyrészt a funkcionalitásra van hatása – tehát modernebbek, jobbak lesznek –, másrészt azonban a biztonsági hézagokat is „betömik” ilyenkor a fejlesztők. A HONOR MagicOS operációs rendszerénél is folyamatosan dolgoznak azért, hogy a legjobb minőségű védelmet nyújtsa. Ehhez azonban el kell fogadnunk a frissítéseket, és telepítenünk kell azokat.

Ügyeljünk arra, hol és hogyan fizetünk – Okostelefonon keresztül, online fizetni kifejezetten kényelmes és egyszerű. Ilyenkor azonban megadjuk személyes adatainkat, esetleges jelszavainkat, amikkel akár vissza is élhetnek. Fontos, hogy megbízható oldalakon vásároljunk, de a biztonság kedvéért készíthetünk ideiglenes, virtuális bankkártyákat is, amikre csak szükség esetén töltünk fel pénzt. Sőt, célszerű lehet kijelentkezni azokról a honlapokról, ahol fizettünk, hogy még véletlenül se élhessenek vissza személyes adatainkkal.

Feleslegesen ne legyünk csatlakoztatva – A folyamatos Wi-Fi-elérés, az 5G nyújtotta mobiladatok, valamint a Bluetooth-kapcsolatok adta lehetőségek kényelmessé teszik hétköznapjainkat, de potenciálisan kiskapukat biztosíthatnak a támadóknak. A nyilvános Wi-Fi-hálózatok például hírhedten ideálisak az illetéktelen behatolásokra, és hasonló a helyzet a Bluetooth esetében is. Ha nem használunk egy-egy csatlakozást, kapcsolatot, akkor kapcsoljuk ki – és ügyeljünk arra, hogy észben tartsuk ennek ellenőrzését is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

5 beavatkozás, amihez nem elég a fogorvos

szájsebész fogorvos
Képek forrása: Freepik

Ugyan a fogorvos és a szájsebész is a szájüreg egészégének megőrzésért és visszanyerésért dolgoznak, kezelési módszereik azonban eltérőek. De vajon mikor melyik orvos tud enyhíteni a panaszaidon? Cikkünkben bemutatjuk a két szakterület közötti legfontosabb különbségeket és felsoroljuk azokat a gyakori eseteket, amikor a fogorvos már nem tud segíteni.

Mi a különbség a szájsebész és a fogorvos között?

A szájsebészet a fogászat alterülete, amely a fogorvosi végzettségen túl, speciális szakvizsgát igényel. Olyan fogazatot és állcsontot érintő kezeléseket végeznek a szájsebészek, amelyek műtéti beavatkozást igényelnek. Az operációk egy részét helyi érzéstelenítéssel végzik (ilyen lehet például a bölcsességfog-eltávolítás vagy a műtéti fogeltávolítás), míg más esetekben altatás szükséges (például arckoponya törés kezelése, nyálmirigyek sebészete). Ezzel szemben a fogorvos nem végez műtéti beavatkozásokat a fogazat és íny kezelése során. A fogászati kezelések túlnyomó többsége helyi érzéstelenítéssel történik, az altatás kizárólag igen ritka és indokolt esetekben szükséges. Hogy honnan tudhatod, melyik orvosra van szükséged? A következőkben ezt válaszoljuk meg!

Beavatkozások, ahol szájsebészre lesz szükség

Hüvelykujj szabályként kijelenthető, hogy azoknál a fogászati kezeléseknél, ahol operáció szükséges, szájsebész, míg a kevésbé komplex esetekben fogorvos látja el a pácienst. Segítene pár szemléletes példa? Következzenek a leggyakoribb szájsebészeti beavatkozások!

Gyökércsúcs-rezekció

Gyökércsúcs-rezekcióra általában akkor kerül sor, amikor a gyökérkezelés több alkalommal sikertelennek minősült. Ahhoz, hogy az érintett fog megmenthető legyen, a szájsebész műtéti úton eltávolítja a gyökércsúcsot és a gyulladt ínyszöveteket. A legtöbb esetben kezeletlen fogszuvasodás miatt kerül sor a beavatkozásra, hiszen a sérülés idővel elérheti a pulpakamrát, vagyis a fogazat belső üregrendszerét.

Bölcsességfog-eltávolítás

A bölcsességfogak a 20-as évek elején panaszok és kellemetlenségek nélkül előbújnak az emberek több mint 80%-ánál. Azonban az emberek körülbelül egyötöde nem ilyen szerencsés. Bölcsességfog-eltávolításra két esetben szokott sor kerülni olyankor, amikor:

  • képtelen átszakítani az ínyréteget és,
  • amikor torlódásához vezethet a bölcsességfog növekedése.

Bár sokaknak riasztóan hangzik a bölcsességfog-eltávolítás, egy tapasztalt szájsebész minimális fájdalommal képes elvégezni a beavatkozást. Általában helyi érzéstelenítést alkalmaznak és a műtétet követően pár napig kerülendő a kemény állagú, szilárd ételek fogyasztása.

Csontpótló műtét

Az arcban és állkapocsban jelentkező ​​csontdefektusnak számtalan oka lehet, ilyen lehet például az időskor, foghúzás, tályog, parodontózis, daganatos megbetegedés vagy akár egy baleset is. Ilyenkor kizárólag a szájsebészeti csontpótló műtét segíthet a további csontvesztés megakadályozásában.

Implantáció

Számtalan fogpótlási megoldás érhető el, azonban az egyik legmodernebb és legsokoldalúbb megoldást az implantátumok jelentik. Használhatóak egy-egy fog pótlására, vagy akár a teljes fogazat helyettesítésére is. Segítségükkel majdnem az eredeti fogakkal identikus megjelenésű és funkciójú pótlás érhető el.

Műtéti fogeltávolítás

A foghúzást általában fogorvosok végzik, bizonyos esetekben a biztonságos és szövődménymentes fogeltávolításhoz nélkülözhetetlen a szájsebész segítsége. Szabálytalan helyre nőtt fog, szem feletti extra fog, eltört foggyökér vagy az ínyréteg alatt ragadt fogak eltávolítása általában szájsebészeti eljárást igényel.

fogorvos szájsebész

Dr. Németh Bálint: fogorvos és szájsebész több mint 20 év tapasztalattal

Dr. Németh Bálint több mint 20 éves gyakorlattal rendelkezik a szájsebészet, fogászat és szépészeti beavatkozások területén. Profi csapatával kiemelt hangsúlyt fektetnek a fájdalommentes, páciens centrikus és egyedi igényekre szabott fogászati ellátásra. Amennyiben egy felszerelt és könnyen megközelíthető budai fogászat és szájsebészet után kutakodsz, válaszd Dr. Németh Bálint és professzionális csapatának privát rendelőjét!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Indul a K&H STEM pályázat: az IT hallgatók innovatív megoldásait várják

stem

Technológiai pályázatot hirdet a K&H a hazai IT képzést nyújtó felsőoktatási intézmények hallgatói számára, hogy elismerje azon fiatal szakembereket, akik kiemelkedő szakmai, tudományos dolgozataikkal hozzájárulnak az új, innovatív megoldások kitalálásához és inspirációként szolgálnak mások számára.

A közel 2 millió forint anyagi támogatást és szakmai projektmunkában való részvételi lehetőséget biztosító pályázatra alap- és mesterképzés kategóriákban, összesen 8 témakörben – köztük AI, fintech és felhőtechnológiában – lehet jelentkezni itt.

Első alkalommal jelentkezhetnek a hazai informatikai képzésben részt vevő hallgatók a K&H STEM pályázatra, ahol a fiatal IT tehetségek tudományos dolgozatukon keresztül lehetőséget kapnak arra, hogy bemutassák innovatív megoldásaikat, akár új, szokatlan, kreatív ötleteiket. „Az innováció és a szakmai fejlődés kulcsfontosságúak a jövő generációjának felkészítésében. Mi, a K&H-nál az innováció élvonalába tartozó megoldásokra, a technológiai fejlesztésekre és a jövőálló tudásra, fejlődésre fókuszálunk. A K&H STEM díjjal pedig most szeretnénk elismerni és lehetőséget adni azon fiatal tehetségeknek, akik az IT területén ugyanezt a folyamatos fejlődést és innovációt képviselik, hogy megcsillogtathassák egyedi, innovatív gondolkodásmódjukat, és akik ily módon is példaként állhatnak a többiek előtt” – tájékoztatott Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője. A nyertes pályázók összesen közel 2 millió forint díjazásban részesülnek és akár részt is vehetnek valódi, értékteremtő piaci megoldások fejlesztésében, a K&H hazai és nemzetközi IT csapatának innovatív, technológiai projektjein keresztül.

„Az erős technológiai háttér ma már mindenhol jelen van – legyen szó akár az ügyfelekkel való biztonságos kommunikációról, a kontinensek között századmásodpercek alatt átfutó pénzügyi tranzakciókról vagy a biometrikus azonosítással indított vállalati banki megbízásokról. Annak érdekében, hogy mindezekhez könnyen használható, innovatív digitális megoldásokat tudjunk nyújtani, ma már a K&H nemcsak pénzügyi szervezetként, hanem egy IT szervezetként is működik, inspiráló feladatokkal és tapasztalt szakemberekkel”

– tette hozzá a szakember.

„Tulajdonképpen egy nagyvállalati IT műhelyről van szó, ahol az első ránézésre akár különösnek is tűnhető ötletekből olyan újítások születhetnek végül, mint Kate, az ország egyetlen hangalapú pénzügyi asszisztense vagy a szintén piacon egyedüli K&H digitális SZÉP kártya. Így arra bíztatom a hallgatókat, hogy nyugodtan gondolkodjanak szokatlan megoldásokban – akár a pénzügy világától elsőre távolinak tűnő IT területeken is – mutassák meg, miben igazán jók, mi érdekli őket a legjobban, hiszen egy kreatív, újító, nehezen megvalósítható ötlet kidolgozása során megszerzett tapasztalat által lehet valaki igazán egyedi és inspiráló szakember”

– hangsúlyozta Ozorai Dénes a pályázat kapcsán.

A pályázatra ezért nagyon széles témakörben, összesen nyolc szakterülethez kapcsolódóan jelentkezhetnek a hallgatók, az AI és fintech technológiától a felhőalapú megoldásokon át az adatelemzésig. A pályázatokat két, alap- és mesterképzés kategóriában lehet benyújtani 2024. október 31-ig. Bővebb információ ezen a linken található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss