Connect with us

Tippek

Kutyabarát etikett: így intézz ügyeket a kutyáddal

kutyabarát

Így lehet ügyfél- és állatbarát az ügyintézés – tippek és tanácsok nem csak gazdiknak.

A mai kutyatartás egyre inkább családtagként kezeli az ember legjobb barátját, így nem meglepő, hogy egyre több beülős hely, pláza és üzlethelyiség fogadja az ügyfeleket és vendégeket a négylábúak társaságában. A Yettel üzletei például már két éve kutyabarátok, így közel 100 üzletben lehet ügyet intézni kutyák társaságában. Azonban számos váratlan helyzet adódhat ilyen esetekben, hiszen kedvenceink sokszor nincsenek hozzászokva az új környezethez. Hogyan érdemes felkészülni ezekre az alkalmakra és mit tanácsol a szakember az útnak indulás előtt? Többek között ezen kérdésekre válaszol és oszt meg hasznos tippeket Damásdi Judit, a Hajógyári Kutyasuli vezetője. 

Fontos már kölyökkorban elkezdeni

Ha tudjuk, hogy kedvencünkkel fogunk ügyet intézni, érdemes előre készülni, főleg, ha a kisállat még nem járt idegen környezetben. Bizonyos kutyák kifejezetten érzékenyek az otthonitól eltérő hangokra, fényekre, és akár a padlófelületekre is, ahogy a tömeg, az új emberek is bántóak lehetnek számukra. Ahhoz, hogy a kisállatok hozzászokjanak ezekhez a változásokhoz, érdemes már kölyökkorban elkezdeni megismertetni velük a külső környezetet. Ezekben számos program nyújt támogatást; a gazdik segítségért fordulhatnak kifejezetten a kiskutyáknak szóló tanfolyamokhoz, mint például a Tükör Módszer hamarosan induló Online Kölyökkutya Programjához. A szakemberrel való együttműködés sokat segíthet abban, hogy a kedvencek jól kezeljék az őket ért stresszt és elkerüljék a pánikot.

Tájékozódjunk előre a körülményekről

Ha a kisállatokat előre felkészítjük a kihívásokra, az adott bevásárlóközpontban vagy üzletben még mindig adódhatnak meglepetések. A kedvencekre különböző szabályok és feltételek vonatkoznak, melyekről érdemes előre tájékozódni. A Yettel országszerte közel 100 üzlete kutyabarát; az ide érkezők számára is elérhető egy részletes házirend, melyben minden fontos információ megtalálható. Fontos, hogy mindig legyen a gazdiknál póráz, illetve oltási könyv, valamint ne feledkezzünk meg arról sem, hogy szájkosár használatára is szükség lehet. Az ivóvíz nem minden kutyabarát helyszínen biztosított, ezért praktikus kulacsot vagy kinyitható itatótálat és jutalomfalatokat is bekészíteni. A finom falatokkal megerősíthetjük a megfelelő viselkedést, ha kisállatunk végrehajtja a már tanult feladatokat (például: ül, fekszik, marad), valamint segíthetünk neki túllendülni egy-egy nehezebb helyzeten.

Még a legnagyobb elővigyázatosság esetén is megtörténhet a baj, hogy elszökik a kutya, így ha gyakran visszük magunkkal, vagy egyszerűen egy extra biztosítékot szeretnénk, érdemes nyakörvre helyezhető nyomkövetőt beszerezni. A Yettelnél beszerezhető Blaupunkt GS02 nyomkövető eszköz és a hozzá tartozó mobilapplikáció segítségével a kisállatainkat mindig szem előtt tarthatjuk.

A jó kutyás az, akit a környezete is annak tart

A ’kutyabarát’ jelző nem azt jelenti, hogy kedvenceinket kontroll nélkül hagyhatjuk, ezért engedély nélkül semmiképp ne hagyjuk odamenni másokhoz. Természetesen ez fordítva is igaz: ha tudjuk, hogy kedvencünk nehezen viseli az idegeneket, akkor az üzletben tartózkodó más embereket is megkérhetjük, hogy ne közelítsenek hozzá, valamint ne simogassák meg. Fontos, hogy kisállatainkat soha ne hagyjuk magukra, még akkor sem, ha ügyesen tudnak egyhelyben várakozni. A pórázzal való kültéri megkötés sem megoldás, hiszen kedvenceink sorsa akkor is a mi felelősségünk, ha távol vagyunk tőlük: ne kockáztassunk olyan helyzeteket, melyekben akár más kutyával vagy kisgyermekkel találkozhatnak.

Intő jelek, ha távoznunk kell

Még a legalaposabb felkészülés ellenére is előfordulhat, hogy kedvenceink rosszul reagálnak az új ingerekre; ennek egyik leggyakoribb jele az intenzív lihegés, a száj szélének gyakori megnyalása, a fül és farok behúzása, valamint ha laposkúszásban, megfeszült testtel közlekedik. Ha ezeket tapasztaljuk, lehetőség szerint minél hamarabb távozzunk az üzletből, és a kisállatot ért stresszt szabad mozgással vagy játékkal oldjuk fel. Amennyiben erre nincs lehetőség, igyekezzünk nyugodt, halk, de határozott hangnemmel kommunikálni vele, és lassú, gerincmenti simításokkal biztosítani róla, hogy a helyzet nem veszélyes és csupán átmeneti. Ezekben az esetekben nem célra vezető a kisállatot ölbe venni, pórázát megfeszíteni, hiszen így megerősítjük abban, hogy a körülmények veszélyesek, bizonytalanok.

Szerencsére egyre több üzlet ismeri fel a kutyabarát minősítés árnyalatait, mely túlmutat azon, hogy kedvenceinket egyszerűen magunkkal vihetjük. A Yettel kutyák fogadására is felkészített, közel 100 ügyintézési pontján például félreeső pultoknál biztosíthatnak ügyintézést kutyásoknak, korlátozva az üzlethelyiségben egy időben tartózkodó ebek számát. Ezekben az üzletekben biztosítanak ivóvizet is a kutyák számára, amit rendszeresen tisztántartott itatótálból kínálnak a „négylábú vásárlóknak”. Így lehet az ügyintézés egyszerre ügyfél- és állatbarát.

Mit tehet egy kereskedő, hogy üzlete állatbaráttá válhasson?

Egy üzlet állatbaráttá alakítása számos szemponttól függhet. Amit elsőként érdemes megvizsgálni, hogy egy különálló, utcáról nyíló helyiségről van-e szó, mert ebben az esetben egyszerűbb a helyzet, hiszen itt főleg a tulajdonoson múlik, hogy engedélyezi-e az állatok betérését. Amennyiben igen, úgy a technikai követelményeken túl – például rendszeresen tisztított és friss vízzel feltöltött itatótál kihelyezése – érdemes felkészíteni a személyzetet is. Ha azonban az üzlethelyiség egy bevásárlóközpontban van, akkor a kutyabarátság függvénye, hogy maga az áruház legyen állatbarát. Ebben az esetben a pláza saját szabályzatának megfelelően kell eljárni, valamint ekkor is érdemes felkészíteni az üzlet személyzetét és tájékoztatni a szomszédos boltokat a változásról.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Téli gumival autózni nyáron? Nem jó ötlet!

A közlekedési balesetek elkerüléséhez elengedhetetlen, hogy az időjárási viszonyoknak megfelelő állapotban legyenek a gépjárműveink.

A jó idő beköszöntével ellenőrizni kell a fékeket, az akkumulátort, illetve a téli gumit is nyárira kell cserélni. Az Allianz most felhívja a figyelmet arra, milyen szükséges teendőink vannak a gépjárművek nyári felkészítése során. A gumiabroncsok használatával kapcsolatban kiemelik: bár sokak számára tűnhet elfogadhatónak a téli gumi használata jó időben, vagy akár nyári hőségben is, ez hatalmas hibának is bizonyulhat.

Aki odafigyel az utakon, újra és újra észreveheti, hogy vannak, akik téli gumikkal felszerelt autókkal közlekednek nyáron is. Ez a jelenség még a gyakran autózók körében is megfigyelhető. Akár költség, akár kényelmi okokból: nyáron téli gumiabroncsokban bízni nem jó ötlet.

Akár 16 méterrel is nőhet a fékút

A német ADAC autóklub, amely a legnagyobb Európában, egy átfogó tesztprogram keretében megállapította, hogy a téli gumiabroncsok különösen magas kinti hőmérsékletben és száraz útfelületen való fékezéskor mutatnak jelentős gyengeségeket.

A tesztből azt látjuk, hogy a hőmérséklettől és a kopás állapotától függően a téli abroncsok fékútja 100 km/órás sebességről fékezve jóval hosszabb volt: a legrosszabb esetben a különbség elérte a 16 métert. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy míg a nyári gumikkal felszerelt jármű már álló helyzetben van, addig a téli gumikat használó autós még körülbelül 37 km/óra sebességgel halad. A 16 méterrel hosszabb fékút pedig megfelelhet akár egy közepes létszámú kerékpáros  csapat méretének is

– hívja fel a figyelmet Töreky Gábor, az Allianz Hungária Zrt. lakossági nem-élet biztosításokért felelős igazgatója, aki szerint vészhelyzetben ez a táv akár végzetes is lehet, ezért sem szabad félvállról venni az abroncsok tavaszi cseréjét.

Kanyarodás közben már nem ilyen nagy a különbség, bár a külső hőmérséklet emelkedésével itt is csökken a téli abroncsok teljesítménye. Minél melegebb az idő, a kanyarokban is annál kisebb a tapadás.

Közeleg a húsvét: ezért is figyeljünk a megfelelő gumiabroncsokra

Az Allianz szakembere különösen a téli gumikkal való utazásra figyelmeztet:

Amikor az autót sok csomaggal pakoljuk meg, mint akár a közelgő húsvéti utazások alkalmával, tovább romolhat a téli abroncsok stabilitása, és a tapadásuk is tovább csökken. A negatív hatások még a hosszú kanyarokban és az autópálya-kijáratokon történő kis kormánymozdulatoknál is érezhetőek lehetnek. Más szóval: a téli gumik nagy előnye épp a visszájára fordul, amikor melegebb felületeken használjuk őket. Az autót a szezonnak megfelelő gumikon fogjuk tudni biztonságosan vezetni, nem beszélve arról, hogy az Allianznál kedvezményt is adunk a KGFB-díjából az erre odafigyelő ügyfeleknek.

Az sem elhanyagolható szempont, hogy a hosszabb fékút mellett a téli gumik mintázata gyorsabban kopik a meleg aszfalton, így rövidebb lesz az élettartamuk, ez pedig növeli a jármű üzemeltetési költségeit. A gördülési ellenállás érzékelhetően nagyobbá válik, ami megnöveli az üzemanyag-fogyasztást is. A defektek kockázata is sokkal magasabb akkor, ha téli gumival autózunk nyáron, hiszen a gumi a mechanikus sérülésekre is érzékenyebb lesz.

A megfelelő nyári gumiabroncsok használatával a vezethetőség is javul, különösen kanyarodáskor és vészfékezéskor. A cserét a szakemberek 7 °C feletti tartós hőmérséklet esetén ajánlják, de mindenképpen érdemes figyelembe venni az úti célokat is. A környező országok közlekedési szabályai eltérőek: például aki április 15-e előtt Ausztriába vagy Horvátországba tervez utazni, az várjon még a cserével, hiszen ott addig kötelező a téli gumi használata, de általánosan is igaz, hogy mindig győződjünk meg a helyi szabályozásokról.

Akkumulátor, fékek, klíma, korrózióvédelem

A hideg hónapok után az akkumulátor és a fékrendszer alapos ellenőrzése is elengedhetetlen. Az akkumulátor télen nagy terhelésnek van kitéve, ami csökkentheti hatékonyságát, ezért tavasszal érdemes ellenőrizni a töltöttséget és a csatlakozók tisztaságát. Ha télen többször is nehézkesen indult az autó, akkor tavasszal ajánlott lehet az akkumulátor cseréje, hogy elkerüljük a váratlan meghibásodásokat. A fékbetétek, féktárcsák és a fékfolyadék állapotának vizsgálata szintén alapvető fontosságú, hiszen a csökkent fékhatás jelentősen növelheti a baleseti kockázatot.

A hosszabb állás után a légkondicionáló rendszerben baktériumok és gombák telepedhetnek meg, ami kellemetlen szagokat és egészségügyi problémákat okozhat. Tavasszal érdemes tisztítani és fertőtleníteni a rendszert, valamint kicserélni a pollenszűrőt, hogy az a melegebb időben zavartalanul működjön. A téli hónapok során az utakra szórt só és egyéb szennyeződések komoly károkat okozhatnak a jármű karosszériáján és alvázán. A tavasz beköszöntével érdemes egy alapos mosást elvégezni, hogy megelőzzük a korróziót, amely hosszú távon akár a jármű szerkezeti épségét is veszélyeztetheti.

Az Allianz gépjármű-biztosításairól itt találhatók részletes információk: Allianz – Gépjármű-biztosítások


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A hó végéig még elérhetők az ajándék LEGO utalványok a HONOR Magic7 széria mellé

A HONOR LEGO ajánlatai még mindig élnek, és ezt demonstrálják az újabb videók.

A LEGO kreatív termékeinek fotózására tökéletesek a HONOR Magic7 készülékek, a HONOR Magic7 Lite pedig kifejezetten strapabíró is – sőt, a cég extra kedvezményt is kínál a vásárlások mellé.

A HONOR két új videója a HONOR Magic7 széria erősségeit emeli ki. Az első a HONOR Magic7 Lite strapabíróságára összpontosít, amely 2m-es magasságról is leeshet anélkül, hogy sérülne. Legyen szó intenzív LEGO-zásról, vagy a játék közbeni figyelmetlenségről, a telefon bírja a gyűrődést.

második a HONOR Magic7 Pro 100x-os zoom készségeit helyezi előtérbe, amellett, hogy szemlélteti a Magic Portal 2.0-ban rejlő lehetőségeket. Ha kiszúrunk egy izgalmas LEGO terméket – legyen az valaki kezében, vagy elhelyezve a távolban –, a telefonnal remek képet készíthetünk róla, majd rákereshetünk a termékre, hogy mi is megszerezhessük magunknak.

A promó keretein belül a HONOR Magic7 Lite mellé 20 ezer Ft értékű, míg a HONOR Magic7 Pro mellé 80 ezer Ft értékű LEGO vásárlási utalvány jár március 31-éig – a készlet erejéig. Emellett a HONOR Magic7 széria tagjai féléves extra garanciával szerezhetők be.

További információk a HONOR holnapján: https://www.honor.com/hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így védekeznek az elektromos tüzek ellen a hazai vállalkozások

Gyakoribb ellenőrzések, a régi berendezések cseréje és újak telepítése, megfelelő védelem kialakítása szakértő bevonásával – ezekkel az intézkedésekkel védekezik a Schneider Electric felmérése során megkérdezett vállalkozások többsége az elektromos berendezések és a hálózat meghibásodásából adódó elektromos tüzek ellen.

A kutatásból az is kiderült, hogy az elmúlt években túl sokat nem fordítottak erre a választ adó cégek, pedig több esetben is milliós károkat okoztak ilyen jellegű incidensek. A Schneider Electric az érzékelőktől kezdve a védelmet biztosító eszközökön át az adatokat feldolgozó és a kockázatokat jelző szoftverekig átfogó, integrált megoldást kínál a vállalkozások számára az elektromos tüzek ellen.

Magyarországon évente mintegy 500 ipari tűzeset történt, amelyekben közel ezren haltak, vagy sérültek meg. A statisztikákban az ugyan nem szerepel, hogy ezek között milyen arányban voltak az elektromos tüzek, de a Schneider Electric friss, saját vállalatai ügyfelei körében végzett felmérése alapján az elektromos berendezések vagy hálózatok okozta meghibásodások egyáltalán nem számítanak ritkának a hazai cégeknél, igaz szerencsére csak az esetek kis részében történt eddig komolyabb kár.

A kérdőívet kitöltő társaságok 58,8 százalékánál még soha nem történt elektromos berendezés vagy hálózat okozta meghibásodás, 41,2 százaléknál viszont néhány alkalommal már előfordult ilyen. Ahol voltak ilyen incidensek, azoknál túlnyomó többségében (88 százalék) egyáltalán nem volt, vagy csak minimális mértékű volt a kár. A válaszadók 9 százaléka jelezte, hogy több millió forintos kár keletkezett ilyen probléma miatt, 3 százalék pedig arról számolt be, hogy elektromos tűz keletkezett, és teljesen leégett az érintett egység.

Ahol már volt elektromos berendezés vagy hálózat meghibásodása miatt elektromos tűz, ott az esetek 18 százalékában zárlatos, hibás eszköz okozta azt. Az érintett vállalatok 3 százaléka jelezte, hogy áramszünet/karbantartás utáni visszakapcsolás miatt keletkezett tűz. A válaszadók közel négyötödének nem volt információja arról, hogy mi okozta ilyen helyzetben az elektromos tüzet.

A jövőbeni elektromos tüzek elkerülése érdekében 44 százalék döntött úgy, hogy gyakrabban ellenőrzik a berendezéseket és a hálózatot. A válaszadók közel negyede jelezte, hogy lecserélték a régi berendezéseket és új eszközöket telepítettek, 18 százalék számolt be arról, hogy szakember bevonásával a legmegfelelőbb védelmet építették ki. A kérdőívet kitöltők 15 százalékánál pedig képzést tartottak a munkatársaknak az elektromos tüzek lehetséges okairól, valamint a kockázatok csökkentéséről.

A kutatásból viszont az is kiderült, hogy az elmúlt időszakban túl sokat nem költöttek az elektromos tüzek elleni védekezésre a vállalatok. A helyzet felmérését nehezíti ugyanakkor, hogy a válaszadók jóval több mint felének nem volt információja arról, hogy az elmúlt öt évben mennyit szánt erre a célra vállalata. Közel 18 százalék jelezte azt, hogy semennyit nem fordítottak az elektromos tüzek elleni védekezésre. A válaszadók 15 százalékánál 50 és 500 ezer forint közötti összeget szántak erre a célra az utóbbi öt évben. Egyaránt 3-3-3 százalék jelezte, hogy 500 ezer és 1 millió, 1 és 3 millió, illetve 3 millió forintnál többet fordítottak erre a célra.

Az elektromos tüzek elleni védelmet biztosító eszköz, berendezések kiválasztása kapcsán a legtöbben a funkciókat és a műszaki paramétereket veszik figyelembe, a megkérdezettek közel háromnegyede jelezte ezt. Hat százalék a gyártó és a márka ismertsége alapján választana, míg 21 százalék szakemberre bízná a döntést.

A tűzvédelmi előírások, szabályozások betartása rendkívül fontos, nem csupán a jogszabályi megfelelés, de az emberi élet védelme, a berendezések, épületek megóvása és a termelés folyamatossága miatt is. A Schneider Electric kérdőívét kitöltő cégek több mint fele az interneten tájékozódik az aktuális szabályozásról, de szintén magas azok aránya (35 százalék), akik szakmai fórumokon szerzik be a friss információkat. Konferenciákon, illetve előadásokon egyaránt 6-6 százalék tájékozódik a legújabb előírásokról.

A mostani felmérésünkből is látszik, hogy szerencsére viszonylag ritkán okoznak igazán komoly problémákat az elektromos meghibásodások és az ezek miatt keletkező tüzek, viszont, ha megtörténik a baj, az sokmilliós kárral járhat. A Schneider Electric átfogó, integrált megoldást kínál a hazai vállalkozások számára az elektromos tüzek elleni védekezéshez. Ez magában foglalja az érzékelőket, ilyenek például a HeatTag okos kábel túlmelegedés érzékelők. Ide tartoznak még a tűzvédelmi berendezések, mint az ívzárlat-védelmi készülékek, amelyek mind moduláris formában az Acti9 termékcsaládunkban, mind kis- és nagyfeszültségű megoldásként a PowerLogic berendezéscsaládban érhetők el. Szintén az integrált megoldás részét képezik az adatokat feldolgozó és a kockázatokat előre jelző EcoStruxure szoftverek. Emellett fontos megemlíteni a komplett, ÉMI hő- és füstelvezetési minősítéssel rendelkező EcoStruxure Building Operation épületautomatika rendszerünket, melynek része a DDC kínálatunk, és a szintén ÉMI minősítésű M340 és M241-es PLC-k, kiegészítve az Altivar 212 frekvenciaváltó családunkkal és HMI készülékekkel, melyekkel komplex hő- és füstelvezetési feladatokat lehet megoldani”

– mutatott rá Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss