Connect with us

Mozgásban

Két versennyel a szezon vége előtt gyártói rally világbajnok a Toyota

toyota

Tovább folytatódik a Toyota menetelésre a motorsportban: a Rally Világbajnokságba történt 2017-es visszatérése óta a bő egy héttel ezelőtti Chile Rallyt követően a negyedik gyártói világbajnoki címének örülhet (2018, 2021, 2022, 2023), és már az is biztos, hogy az ez idő alatt bezsebelt sorozatban négy egyéni világbajnoki cím mellé (2019, 2020, 2021, 2022) egy ötödiket is behúzhat 2023-ban, a kérdés csupán az, hogy mintegy háziversenyként, melyik Toyota pilóta emelheti végül magasba a világbajnoki trófeát.

Így ez lesz a gyártó sorozatban harmadik duplázása (amikor egyszerre hódítja el konstruktőri és egyéni világbajnoki címet). A japán autógyártó azonban nem csupán a Rally Világbajnokságban tarol, hanem gyakorlatilag minden fontos globális versenysorozatban, ahol megméreti magát: 2018 óta három Dakar-arany (2019, 2022, 2023) és három Dakar-ezüst is gazdagítja a trófeagyűjteményt, azonban talán ennél is fényesebben ragyog a 2018 óta megszerzett öt konstruktőri világbajnoki cím a Hosszútávú Világbajnokságban (2018/2019, 2019/2020, 2021, 2022, 2023), ahol az idei szezonban az idény vége előtt egy versennyel, Fujiban elhódították a gyártói koronát (sorozatban az ötödiket), amelyhez az utolsó versenyen, Bahreinben csatlakozhat a sorozatban ötödik egyéni világbajnoki cím is.

A Chile Rallyn a versenyt követően az egyéni világbajnokságban második helyen álló Elfyn Evans a rally utolsó napjának köszönhetően felálhatott a dobogóra, hiszen végül a harmadik helyen végzett, csapattársai, Kalle Rovanperä és Takamoto Katsuta előtt. Ez pedig azzal együtt, hogy Rovanperä és Evans kettős győzelmet ért el a rali végén a Power Stage-en, így megszerezve a maximális bónuszpontokat a csapat számára, elegendő volt ahhoz, hogy két fordulóval a vége előtt a csapat bebiztosítsa a gyártói címet. A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team negyedik alkalommal nyerte el a bajnoki címet megalakulása óta, és ez összességében a hetedik elsőség, amelyet a Toyota elért 1993 óta. Emellett már az is biztos, hogy a Toyota versenyistállója elhódítja az ötödik egymást követő egyéni világbajnoki címet is, hiszen Rovanperä és Evans erőfeszítései a Power Stage-en biztosították, hogy közülük és navigátoraik, Jonne Halttunen és Scott Martin közül kerülnek majd ki az idei egyéni világbajnokok. Rovanperä és Halttunen 31 pont előnnyel vezet Evans és Martin előtt, és az utolsó két forduló során még 60 pontot lehet gyűjteni.

Akio Toyoda, a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team elnöke ekként köszönte meg a csapatnak a diadalt: „A TGR-WRT minden csapattagjának gratulálunk a gyártói cím elnyeréséhez! Idén Elfyn volt a hajtóerő a gyártói bajnoki cím mögött hat dobogós helyezéssel, köztük az eddigi 11 versenyből kettő győzelmével. Elfyn és Scott, köszönjük, hogy megszereztétek a harmadik helyet, ami döntő tényezővé vált a bajnoki cím mai megszerzésében. És persze Kalle és Jonne három győzelme is nagy segítség volt. Remélem, Elfyn és Kalle is gátlások nélkül fog vezetni a hátralévő két rallyn, Közép-Európában és Japánban. Bízom benne, hogy a csapat kihozza majd az autókból a legjobbat, ezért arra számítok, hogy ti ketten mindent beleadtok majd. A 11. fordulóban biztosítottuk be a gyártói címet, egy fordulóval korábban a tavalyinál. Szerintem ez azt mutatja, hogy a csapat még erősebb lett. Szívből szeretném megköszönni Jari-Mattinak, hogy továbbra is mindenkivel együtt dolgozik a csapat erősebbé tételén, miután csapatfőnökként már első évében megnyerte a gyártói címet. Nagyon várok mindenkit Japánban! Kalle, boldog születésnapot! Drift rajongóként Morizo már alig várja, hogy a jövő héten Okayamában láthasson versenyezni!”

Jari-Matti Latvala csapatvezető az alábbiakat fűzte hozzá: „Nagyon örülök annak, ahogyan számunkra ez a rally véget ért. Nem volt a legkönnyebb, mert a szombat nagyon megterhelő nap volt, és ma reggel úgy gondoltuk, nehéz lesz felállni a dobogóra. De ez azt mutatja, hogy a rallyban csak türelmesnek kell lenni, és a végéig kitartani, mert az mindig hozhat meglepetéseket. Nagyon büszke vagyok a csapatra és a legénységre a szezon során végzett munkánkért. Két fordulóval a szezon vége előtt, ez a legkorábbi, hogy TGR-WRT-ként elnyertük a gyártói címet. A verseny kemény, az autók szoros küzdelemben vesznek részt, de úgy gondolom, hogy a megbízhatóságunkkal és az autók problémamentes célba juttatásával sikerült különbséget kiépítenünk, ahogy itt is tettük. Most izgatottan várjuk, hogy a pilóták és a navigátorok címéért küzdő két párosunk közül melyiknek sikerül az élen végezni az utolsó két forduló után.”

Mi a jön most?

A szezon utolsó előtti, október 26-29-i fordulója a WRC egyik vadonatúj eseménye: a Közép-Európa Rally, amely Németország, Csehország és Ausztria igényes aszfaltútjain zajlik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss