Connect with us
Hirdetés

Egészség

Így védekezhetünk gyógyszer nélkül a megfázás és az influenza ellen

megfázás

A természet erejével vehetjük fel a harcot a vírusokkal szemben.

A téli időszak köztudottan kedvez a felső légúti megbetegedéseket kiváltó kórokozóknak. Ebben az időszakban ráadásul nem csak az idősebb korosztály, de a fiatalok is fokozott veszélynek vannak kitéve. Ha el szeretnénk kerülni a betegeskedést, első sorban az immunrendszerünk erősítésére kell fókuszálnunk, ezt pedig teljesen természetes módon, gyógynövényekkel is megtehetjük.

A tél időszakban sokféle megbetegedésnek vagyunk kitéve: megfázás, influenza, vagy más vírusos, illetve bakteriális eredetű felső léti fertőzések is támadhatnak, melyek ráadásul ilyenkor rohamosan terjednek. Az iskola, a munkahely, a bevásárló központok, a boltok és különböző szórakoztató egységek látogatása sok veszélyt rejthet, a kórokozók is több ideig vannak jelen velünk együtt egy légtérben. A gyengült immunrendszert pedig még inkább fertőzik, sokféle kellemetlen panaszt okozva.

Pusztán a tünetek alapján elég nehéz megkülönböztetni egy bakteriális fertőzést egy vírusostól, hiszen a kezdeti jelek nagyon hasonlóak lehetnek. Ilyen az orrfolyás, tüsszögés, torokfájás, melyeket valószínűleg már mindenki megtapasztalt élete során. Már a betegség kezdeti fázisában célszerű kezelni a tüneteket és nagyon fontos, hogy csökkentsük a fertőzések terjedésének kockázatát”

– fejtette ki Dr. Szabó Linda gyógyszerész.

rusfertőzéseknél – amilyen az influenza is – az antibiotikumok nemhogy hatástalanok, de jelentős kárt is tudnak okozni. Elég csak az antibiotikum-rezisztenciára, vagy a bélflórára gyakorolt negatív hatásra gondolni.

Erre lehet megoldás a svájci tudósok által standardizált összetevőkből álló gyógynövényekből készült termékcsalád, ami öt növény kivonatának szabadalmaztatott keverékét tartalmazza. Aktív összetevői együttműködve, kölcsönösen erősítik egymás hatását. A növényi komponensek közül több a polifenolok és bioflavonoidok csoportjába tartozik, melyek mechanikusan zárhatják el a víruskötő helyeket, így képtelenné teszik őket a felső léti fertőzések előidézésére. A termékek plusz támogatást nyújthatnak a levegőben terjedő kórokozók elleni védelemben, különösen a legyengült immunrendszerűek számára. Ráadásul ezek a készítmények nem csak a tünetek kezelésére, hanem megelőzésére is használhatók az egészséges életmód részeként”

– magyarázta James Kingsland OBE professzor, a VIROSTOP szakértője.

Szopogatós tabletták hatékonysága

Ma már számos készítmény kapható, amely a torokfájást hivatott enyhíteni, ám közel sem mindegy, melyiket választjuk. A legtöbb termék ugyanis szintetikus, fertőtlenítő hatású hatóanyagot tartalmaz, melyek csupán a tüneteket nyomják el, a fertőzést nem állítják meg. Célszerű olyan szopogatós, helyileg ható készítményt választani, amely enyhít a torokfájáson, ugyanakkor segít megakadályozni a kórokozók szervezetbe való bejutását, és így azok szaporodását is.

A Fytofontana pasztilla összetevőit tekintve attól különleges, hogy a benne jelen lé, természetes eredetű növényi kivonatok együtt, egymás hatását támogatva nagyon hatékonyan képesek enyhíteni a torkot érintő panaszokon. Mindezt úgy teszi, hogy a benne lévő növényi komplex, többek között a bodorrózsa polifenoljai segítségével védőréteget képez, ezáltal blokkolni tudja a vírusok bejutását a szervezetbe. Így lassulhat a fertőzés terjedése, és idővel helyreáll a légúti nyálkahártya egészséges működése”

– mondta el a gyógyszerész.

Az influenza tüneti kezelése növényi kivonatok kombinációjával

Nem feltétlenül szükséges rögtön szintetikusan előállított anyagokhoz nyúlnunk, ha panaszaink vannak, ugyanis nagyon sok gyógynövény tartalmaz szervezetünkre pozitívan ható vegyületeket. Ezeknek a kombinációja pedig még erősebb hatást eredményezhet, melyet több klinikai vizsgálattal is igazoltak.

Gondoljunk csak az Echinaceára, mely egy közkedvelt növényi kivonat, magas antioxidáns-tartalom jellemzi, illetve antibakteriális tulajdonságával kapcsolatban több kutatás is pozitív eredményekkel zárult. A téli időszakban az Orvosi zsályának is fontos szerep jut, antioxidáns tartalma mellett segíthet a torokfájás enyhítésében is. Echinaceával kombinálva ráadásul egy kutatás azt mutatta, hogy egy szintetikus anyagokból álló fertőtlenítő sprayhez képest jóval hatékonyabban csökkentette a torokfájást. Megemlíthetjük a Bodorrózsát is, ami polifenoljai segítségével védőréteget képez a nyálkahártyán, így akadályozhatja meg a vírusok bejutását a szervezetbe. Emellett a polifenolok antioxidánsok is, illetve antibakteriális hatásuk miatt alapvető fontosságúak a farmakológiában”

– sorolta Dr. Szabó Linda.

A gyógyszerész hozzátette, hogy a gyógynövényes spray orvostechnikai eszköz, a felső légúti nyálkahártya védekezését támogatja és csökkenti a tüneteket. Működésének lényege, hogy védőréteget képez a nyálkahártyán, ezáltal nem engedi, hogy a vírusok bejussanak a szervezetbe, és ott elszaporodva betegséget okozzanak. Bátran lehet használni a megfázás és az influenza megelőzésére, valamint már az első tünetek megjelenése után is, a felépülés teljes időtartama alatt.

A gyógynövényes orrspray az Echinacea és Bodorrózsa mellett hialuronsavat és Aloe Verát is tartalmaz, melyekkel biztosítja az orrnyálkahártya megfelelő hidratáltságát, így nem engedi kiszáradni azt.

Ne feledkezzen meg arról sem, hogy az influenza vagy megfázás nem csak az orr nyálkahártyáját érinti, hanem a orrgaratot és a torkot is. Ezért a maximális hatás érdekében kombinálja a VIROSTOP orrsprayt a szájon át történő alkalmazási formák egyikével. Választhatja a VIROSTOP szájspray-t vagy a Fytofontana pasztillát.

A szájspray kellemes ízét a menta mellett a benne lévő növények kivonatai adják. Tartalmaz Echinaceát, Acerolát, Bodorrózsát, Orvosi zsályát és Citrus bioflavonoidokat, melyekkel sikeresen megelőzhető a megfázás és az influenza, valamint a kezdeti tünetek is enyhíthetők. A Fytofontana pasztillák 3-féle ízben kaphatók, így mindenki ki tudja választani a számára legmegfelelőbbet. Nem kell azonban aggódni, a bennük lévő aktív összetevők nem különböznek, mindhárom tartalmazza az Echinacea, Acerola, Bodorrózsa, Zsályalevél és Keserű narancs gyümölcs kivonatát. A termékek bármely gyógyszertárban megvásárolhatók, ahol a szakemberek teljes körű tájékoztatást tudnak adni a készítményekről, valamint további információkat olvashat a megfelelő internetes felületeken is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Egészség

A konyhánkon is múlik, hogy stresszmentes lesz-e a karácsony – Az LG tovább bővíti beépíthető konyhai eszközeinek kínálatát

Az alapanyagok gondos megválasztása, a tudatos tervezés és persze a beépíthető eszközeink minősége és funkcionalitása is segíthet abban, hogy az ünnepek alatt megnövekedett konyhai időtöltés ne nyűg, hanem valódi örömforrás legyen

– emelte ki Tóth Szilárd, a budapesti SALT étterem Michelin-csillagos séfje, a Konyhafőnök zsűritagja az LG új, beépíthető eszközeit bemutató eseményen.

Az LG beépíthető mosogatógépei 2022 óta elérhetők Magyarországon, most azonban a termékpaletta egy komplett beépíthető konyhai termékcsaláddá bővül: beépíthető sütők, indukciós főzőlapok és beépíthető mikrohullámú sütők érkeznek a kínálatba. A dél-koreai gyártó az emberek hétköznapi igényeit középpontba helyező filozófiája a hazai piacon frissen bemutatott termékcsalád esetében is megmutatkozik. A magas műszaki minőséget képviselő termékek esetében nem kell kompromisszumot kötni a teljesítmény, a kényelem, a biztonság és a higiénia terén, hiszen minden fő funkció arról szól, hogy időt spórol, könnyebb használatot, kényelmesebb főzést és mosogatást biztosít.

A Konyhafőnökből is ismert Tóth Szilárd, aki az elsők között próbálhatta ki a hazai piacon újonnan megjelenő konyhai eszközöket, természetesen néhány otthon is alkalmazható trükköt is megosztott Michelin-csillagos konyhájából az ünnepek átvészelésére.

Az első és legfontosabb, hogy legyen meg a menünk terve már legalább két héttel az ünnepek előtt

– emelte ki elsőként a séf. Hozzátetette: bármennyire is pártolja a konyhai kreativitást, de épp karácsonykor próbáljunk meg kevés új dolgot kipróbálni egyszerre.  Szilárd szerint sokat segít, ha végiggondoljuk, mire képes a konyhánk, és alaposan megismerjük a konyhagépeinket, illetve kihasználjuk a rendelkezésre álló funkciókat.

Szilárd az ünnepi fogások elkészítése közben nagy hasznát vette az InstaView™ beépíthető sütő Air Sous-Vide funkciójának, hiszen az egyre népszerűbb konyhai technológia lehetővé tette, hogy a húsok lassú, alacsony hőfokú sütése alatt a többi elem elkészítésével haladjon. Ahogy Szilárd elmondta: mivel ez egy hosszú órákon át tartó folyamat, így nyugodtan elindíthatjuk akár éjszakára a programot, hogy reggelre kész legyen, majd elég csak a tálalás előtt kb. 20 percet, fél órát a hús készre pirítására szánni. Ezzel időt tudunk magunkak spórolni.

Több idő, kevesebb stressz

– tette hozzá a séf.

A további különböző sütési módokkal – például Air Fry, gőzsütés vagy pizza programmal – puha süteményeket, ropogós sült krumplit, szaftos húsokat és “pizzériás” pizzát készíthetünk anélkül, hogy külön olajsütőt vagy egyéb plusz profi felszerelést tartanánk otthon. A -sütő tisztántartása is roppant egyszerű az EasyClean™ funkcióval: pár perc alatt gőzzel fellazítjuk a szennyeződéseket, majd egyszerűen áttöröljük a belsőt, ha pedig igazán zsírosra sikerült egy sütés, ott a gyors, körülbelül egyórás pirolitikus tisztítás. A 76 literes sütőtérben kényelmesen elférnek az ünnepi tepsik és a nagyobb fogások, a Wi-Fi kapcsolat és az LG ThinQ™ alkalmazás segítségével pedig a kanapéról vagy akár útközben is ellenőrizhetjük a sütést, és értesítést kapunk, amikor elkészült az étel vagy ideje kitisztítani a sütőt.

Az indukciós főzőlap esetében mind az instant nagyobb főzőfelületet eredményező Flex Zone, mind a gyors felfűtést elősegítő Boost funkció kapóra jött a bemutató során. A gyors és egyszerű kezelést segíti, hogy minden főzőzónához külön csúszkás érintővezérlőt kapunk: egyszerűen „felhúzzuk” az ujjunkkal a kívánt teljesítményszintre, vagy egyetlen érintéssel azonnal kiválasztjuk a szükséges melegítési szintet, így nem kell fokozatonként léptetni a beállítást. A Schott kerámia üveg tartós, prémium érzetet ad, fekete felülete pedig tökéletesen illeszkedik az LG beépíthető sütőhöz és a mikróhoz, így egy letisztult, modern, egységes konyhai összképet kapunk.

Az LG beépíthető mikrohullámú sütője túlmutat a kategóriában megszokott melegítő funkciókon. A 25 literes belső tér elég tágas ahhoz, hogy ne csak tányérokat, hanem kisebb tepsiket és tálakat is betehessünk, a grill és a kombinált üzemmód segítségével pedig akár rápiríthatunk a sajtokra, megpiríthatjuk a rakott ételek tetejét, vagy elkészíthetünk egy gyors, ropogós fogást anélkül, hogy a nagy sütőt bekapcsolnánk. A 8 automata programnak köszönhetően elég kiválasztanunk, mit szeretnénk elkészíteni – például pizzát, húst, zöldséget, tésztát, burgonyát, halat, italt vagy popcornt –, a készülék pedig hozzáigazítja az időt és a teljesítményt. Az egyérintéses nyitás és a gyermekzár mind elengedhetetlen elemei egy gyors, kényelmes és biztonságos mikrónak, amely letisztult tónusú designjával harmonikusan illeszkedik az LG sütőhöz és az indukciós főzőlaphoz, így a konyhánk nemcsak praktikus, hanem vizuálisan is egységes, rendezett képet mutat.

Az együtt elfogyasztott finom fogások és az értük bezsebelt dicséretek örömét nem fogja elhalványítani a mosogatás ránk nehezedő súlya, mivel a QuadWash™ beépíthető gőzös mosogatógéppel valóban elfelejthetjük a kézi mosogatást, és néhány perc alatt újra rendet teremthetünk a konyhában. A TrueSteam™ gőz funkció forró gőzzel segíti a mosogatást, fellazítja a makacs szennyeződéseket, és segít abban is, hogy a poharak és edények kevesebb vízfolttal száradjanak meg. A Smart Rack+™ rendszerrel rugalmasan rendezhetjük el az összegyűlt edényeket: a felső kosarat 3-féle magasságban állíthatjuk, így a nagyobb lábasok és a magas poharak is könnyedén elférnek. Az alsó kosárban a párosan lehajtható edénytartóknak köszönhetően könnyebben helyezhetjük el a tálkákat, tálakat, míg az állítható mélységű evőeszköztálcán a merőkanalak és kis csészék is kényelmesen elhelyezhetők. Az automatikus ajtónyitásnak köszönhetően a ciklus végén a gép résnyire kinyitja az ajtót, beengedi a friss levegőt, és ezzel természetes módon segíti a szárítást. A Dual Zone mosogatással egyszerre tehetünk be erősen szennyezett edényeket az alsó kosárba és kényesebb poharakat felülre, mivel kosaranként igény szerint módosíthatjuk, vízsugár erősségét kímélőbb vagy erősebb fokozatra. A Wi-Fi kapcsolat és az LG ThinQ™ alkalmazás segítségével távolról is nyomon követhetjük a mosogatást, értesítést kapunk a program végéről, és további okos funkciókat is használhatunk.

Az LG beépíthető konyhai készülékei mind egy-egy lépéssel közelebb visznek az emberközpontú, élmény-alapú konyha felé, ahol a főzés nemcsak kellemes időtöltés, de akár egyéni vagy családi örömforrás is lehet”

– mondta Kékesi Martin az LG háztartási elektronikai termékspecialistája.

A beépíthető készülékek azok számára is magas minőségű választást nyújtanak, akik nemcsak az innovatív technológiai megoldások és a teljesítmény felől közelítenek a konyhai gépekhez, hanem az is fontos számukra, hogy konyhájuk egységes, rendezett megjelenést nyújtson, és a rendelkezésre álló teret a lehető legjobban kihasználják

– tette hozzá.

Hazánkban 2025 év végén az LG webáruházban kezdődik meg az új, beépíthető konyhai készülékek értékesítése, ezt követően pedig fokozatosan a hazai kereskedelmi partnerek kínálatában is megjelennek majd. A vállalat célja, hogy néhány éven belül egy egymásra épülő, széles beépíthető palettát kínáljon, amely a sütők, főzőlapok, mikrók és mosogatógépek mellett idővel további beépíthető konyhai készülékeket – többek között beépíthető hűtőket – is magában foglal, és a meglévő kategóriákon belül is bővülő modellszámmal minél többféle vásárlói igényre tud komplett, összehangolt konyhai megoldást adni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez

A Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány és a Haleon együttműködésében elindult ÉletPlusz program célja, hogy új korszakot nyisson Magyarországon a tudatos öregedés és az öngondoskodás témájában.

A kezdeményezés válasz a társadalmi és demográfiai változásokra: a KSH adatai szerint mintegy 4 millió 40 és 69 év közötti magyar tartozik az úgynevezett szendvicsgenerációhoz – azokhoz, akik egyszerre gondoskodnak gyermekeikről és idős szüleikről, miközben maguk is egészséges, aktív és teljes életre törekednek.

Az ÉletPlusz program célja, hogy hosszú távon változást indítson el a társadalom időskorral és önmagunkról való gondoskodással kapcsolatos hozzáállásában, amelyből nemcsak az idősebbek, hanem minden generáció profitálhat. A program országos képzéseken, workshopokon és partnerségi együttműködéseken keresztül támogatja az önkormányzatokat, egészségügyi és szociális intézményeket, civil szervezeteket és szakembereket abban, hogy helyi szinten is működőképes, tudatos öregedést segítő rendszereket alakítsanak ki. A cél, hogy az öngondoskodás ne csupán egyéni, hanem közösségi ügy legyen.

„Az ÉletPlusz program egy közös gondolkodás kezdete. A tudatos öregedés nem csupán az idősek, hanem mindannyiunk ügye, hiszen az életút minden szakaszában felelősek vagyunk magunkért és egymásért”

– hangsúlyozta Milánkovics Kinga a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója.

„A célunk, hogy a szektorok közötti együttműködés révén tartós és látható társadalmi változás induljon el az (ön)gondoskodás terén.”

Hosszú távú kezdeményezés

A program elindítását egy országos attitűdkutatás is megelőzte, amely 2025 elején készült a Haleon „ A kor nem határ” kampányának részeként. A felmérés rámutatott, hogy a negatív sztereotípiák és a saját magunkra szabott korlátok jelentősen rontják az életminőséget.

„A Haleon számára az egészség és az öngondoskodás támogatása mindig is kiemelt érték volt”

– mondta Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere.

„Az ÉletPlusz program célja, hogy ne csak szemléletet formáljon, hanem gyakorlati tudást, eszközöket és kapcsolatokat adjon mindazoknak, akik aktívan szeretnének részt venni a változásban.”

A program következő szakasza már vidéki területekre is kiterjed, így egyre több ember számára válik elérhetővé a tudásbázis.

Az októberi konferenciától a decemberi indulásig: a program új szakaszba lép

A program első szakmai és sajtónyilvános eseményét októberben, az Idősek Világnapjához kapcsolódva tartották Budapesten, az Eötvös10 Művelődési Házban. A rendezvényen szakértők, döntéshozók, civil és akadémiai szereplők, valamint az üzleti szféra képviselői gyűltek össze, hogy közösen rajzolják fel a tudatos öregedés és az (ön)gondoskodás jövőbeli együttműködéseinek térképét. A szakértői panelbeszélgetésen részt vett Eszes Béla, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere, Zentai Violetta, a CEU professzora, Bócsi Rita, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára, valamint Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere. A rendezvény házigazdája Milánkovics Kinga, a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója volt.

Milánkovics Kinga (Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány, társalapító), Kis Jenni (Haleon Magyarország, senior brand manager), Eszes Béla (Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere), Zentai Violetta (CEU professzor), Bócsi Rita (Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára).

 

A program decemberben lép új szakaszba: Sóly községben szervezik meg az első helyi workshopot, amely gyakorlati eszközöket ad a tudatos öregedés támogatásához, és elérhetővé teszi a program tudásanyagát vidéki közösségek számára is.

Bővebb információ az eseményekről és magáról a programról az eletplusz.hu oldalon található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.

 A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.

A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.

Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:

“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”

Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.

Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:

“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”

Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss