Connect with us

Ipar

A Honda kihirdette a Yūshū-díj 2023-as győzteseit

Yūshū

Nyilvánosságra hozta a Yūshū-díj 2023-as győzteseinek listáját a Honda. A vevőértékeléseken alapuló rendszert azért hozta létre a vállalat, hogy elismerhesse és díjazhassa legjobb vásárlói élményt nyújtó márkakereskedéseit.

A program 2022-ben indult, s főként a vevőszolgálatra összpontosított, tavaly azonban már a teljes európai személygépjármű-értékesítést is vizsgálta a döntőbizottság. Mindemellett az angol motorkerékpár-forgalmazókat is bevonták, így 57 győztest avathattak, illetve nyilvánítottak „Nagyon ajánlott”-nak az öreg kontinensen.

A Yūshū rendszer felismeri és elismeri a kereskedői teljesítményt, amelyet a Honda Customer Satisfaction Index (H-CSI) segít értékelni. A kezdeményezés célja, hogy „meghallják a vásárlók hangját”, ezáltal a lehető legmagasabb szinten szolgálhassák ki az ügyfelek igényeit.

A Honda szívvel-lélekkel dolgozik vásárlóiért, így fantasztikus látni, hogy európai kereskedéseink milyen elkötelezetten dolgoznak és milyen jó eredményeket értek el a 2023-as Yūshū programban – mondta el Hans De Jaeger, a Honda Motor Europe senior alelnöke. – A kibővített értékelési rendszer egyértelműen tanúsítja, hogy elkötelezettek vagyunk a kimagasló szolgáltatási szint mellett, egyszersmind azt is megmutatja, miként érvényesül „A vásárlás öröme” névre keresztelt vállalati hitvallás a munkavállalók körében. Szeretnénk gratulálni minden győztesnek és „Nagyon ajánlott” kereskedőnek. Már várjuk, hogy a 2024-es értékelés is ilyen pozitív eredményeket hozzon – tette hozzá.

A Yūshū japánul kiválóságot jelent, így azon kereskedések kaphatják meg, amelyek valóban sok „Általános elégedettség”-pontot  szereznek, továbbá elkötelezettek és azonosulnak a Honda – kedvező árakat és kiváló minőséget előtérbe helyező – gondolkodásmódjával.

– Komoly elismerés, hogy a vevőértékelésekek alapján mi nyertük meg 2023-ban Magyarországon a Yūshū-díjat – osztotta meg gondolatait Tóth Péter, a Honda Tóth márkakereskedés vezetője Az az alapvető filozófiánk, hogy minden helyzetre megoldást kell találnunk, és mindig a vásárló az elsődleges. Fantasztikus érzés, hogy 2022 után ismét elhódítottuk ezt a nagy presztízsű díjat – zárta sorait.

Vásárlóink elégedettsége a legfontosabb számunkra, úgy tekintünk ügyfeleinkre, mintha családtagok lennének – árulta el Alan Ewen, az értékesítési és vevőszolgálati kategória győzteseként végző Ewens of Cornhill Honda-márkakereskedés vezetője. – Mi figyelünk vásárlóinkra és egyedi igényeikre, cserébe megbíznak bennünk és követik útmutatásainkat. Ennek eredményeiként vevőink évről évre visszatérnek, és ajánlanak minket, illetve termékeinket családtagjaiknak, valamint barátaiknak, akik szintén felkeresnek bennünket – fűzte hozzá.

Az alábbi listán a Yūshū program 2023-as győztesei és a „Nagyon ajánlott” kereskedések szerepelnek.

Vevőszolgálati győztesek (aftersales):

Személygépkocsi
Térség Győztes Cím
Belgium Lavrysen Eindhout-Laakdal
Csehország STYX CAR, spol. s r.o. Kolín
Dánia Honda Glejbjerg Aps Glejbjerg
Franciaország Garage Du Centre Valence
Németország Auto-Jäger GmbH Wernberg-Köblitz
Magyarország Honda Tóth Szolnok
Olaszország DECAR Cinisello Balsamo
Hollandia Wesselink Emst EMST
Norvégia Bjørdal Bil AS Ørsta
Lengyelország Kolaczek Wieliczka
Szlovákia Zona Prešov Spol.s.r.o. Prešov
Spanyolország Styl Auto Vilafranca del Penedès
Svédország Rosenholtz verkstad AB Stockholm
Svájc Zollhaus Automobile AG Thun
Egyesült Királyság Ewens of Cornhill Cornhill
Motorkerékpárok
Franciaország Choron Motos JRLG Párizs
Németország Semmler GbR, vertr. D. Ralf u. Oliver Herborn
Olaszország LEOPOLDO NARDINI Velletri
Portugália Lousãmotos Lousã
Spanyolország Motorcycle Center Europe Badajoz
Egyesült Királyság Wheels Honda Peterborough

 Nagyon ajánlott (aftersales):

Személygépkocsi
Térség Nagyon ajánlott Cím
Belgium Ring Motor Anderlecht
Csehország Autoservis Kolovrátek s.r.o. Dalovice
Dánia Autocentralen Aalborg A/S Aalborg
Franciaország Alliance Andres Automobiles Trélissac
Magyarország Honda Duna Autó Budapest
Olaszország AUTOEPI Pescara
Hollandia Welman ALKMAAR
Norvégia Flygt Bil AS Bodø
Lengyelország Honda RECO Remigiusz Kaźmierczak Opatówek
Szlovákia Soffy Motors, spol. s r.o. Vranov nad Topľou
Spanyolország Camelias Motor Pontevedra
Svédország Sven Almevik Bil AB Linköping
Svájc Paco Garage SA Delémont
Motorkerékpárok
Franciaország Outsider Montlhery Montlhéry
Olaszország MAX MOTO Piacenza
Portugália Garonda Guarda
Spanyolország Motoledo Toledo

Értékesítési győztesek:

Személygépkocsi
Térség Győztes Cím
Belgium Heyndrickx Roeselare
Csehország Roman Bartyzal České Budějovice
Dánia Autohaus Lucas GmbH & Co.KG Oberhausen
Franciaország Viers Automobiles Brive La Gaillarde
Olaszország F.LLI PALOMBA S.R.L. Perugia
Hollandia Auto Scholing Twente Almelo
Lengyelország Karlik Malta Poznań
Spanyolország Styl Auto Vilafranca del Penedès
Svájc Paco Garage SA Delémont
Egyesült Királyság Ewens of Cornhill Cornhill
Egyesült Királyság Vertu Honda Sunderland Sunderland
Motorkerékpár
Egyesült Királyság Miles Kingsport Ltd East Yorkshire

Nagyon ajánlott

Személygépkocsi
Térség Nagyon ajánlott Cím
Dánia Bilforum Herning A/S Herning
Franciaország Schumpp Automobiles Strasbourg
Magyarország Honda Tipp Autó Debrecen
Olaszország SINAUTO S.R.L. Brescia
Norvégia Haugaland Bilsenter AS Karmsund
Lengyelország JKK Moto Katowice
Svájc Honda Automobiles Neuchâtel Boudry

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

IT OPEX stabilizáció: Stratégiák és lehetőségek a kiadások optimalizálására

Az elmúlt években végbement digitális transzformáció és a felhőalapú szolgáltatások térnyerése új kihívások elé állítja az IT-vezetőket az operációs költségek (IT Operating Expenditure, röviden IT OPEX) kontrollálásában.

A szoftverlicencek, a biztonsági elvárások és a bővülő felhőinfrastruktúra egyre növeli az IT büdzséjére nehezedő nyomást. A Deloitte legújabb elemzése szerint a jól megválasztott stratégiákkal nemcsak lassítható, de stabilizálható is az IT OPEX növekedése, miközben az informatikai funkciók továbbra is jelentős értéket teremtenek az üzlet számára.

Átláthatóság és stratégiai portfólió-optimalizáció

Az IT-működési költségek (OPEX) stabilizálásának alapfeltétele a teljes körű költségtranszparencia megteremtése. Ehhez az IT pénzügyi menedzsment (ITFM) vagy a Technology Business Management (TBM) megközelítések bevezetése elengedhetetlen. Ezek a módszerek részletesen megmutatják, mely szolgáltatások mennyibe kerülnek, mely üzleti egységek használják azokat és hol rejtőznek felesleges kiadások, például a „shadow IT” (üzleti egységek által, az IT-osztály tudta nélkül bevezetett rendszerek) vagy párhuzamos licencelés.

„Az IT-költségek átláthatósága és a szolgáltatási portfólió rendszeres felülvizsgálata az első lépés a stabilizálás felé. Ha nem tudjuk pontosan, mire megy el a pénz, és mely rendszerek redundánsak, nem tudunk hatékonyan beavatkozni. Ez a fajta pénzügyi érettség alapozza meg a későbbi megtakarításokat.”

– mondta Kiss Dániel, a Deloitte Technológiai Stratégia területének közép-európai vezetője.

Elemzések szerint a strukturált FinOps (pénzügyi műveletek) vagy költségtranszparencia modellel rendelkező szervezeteknél 10-20 százalékos további megtakarítási potenciál azonosítható a felhőkiadásokban. Szükséges a szolgáltatási portfólió folyamatos optimalizálása. Sok IT-szervezetben az évek során feleslegessé váló, elavult vagy redundáns rendszerek viszik el az OPEX egy részét. Éves rendszerportfólió-audit javasolt annak érdekében, hogy felmérjék, mely rendszerek fednek le azonos funkciókat, mely szolgáltatások kihasználtsága alacsony, és milyen előfizetések nem hoznak üzleti értéket. A szoftverlicencek felülvizsgálatával és a redundanciák kiküszöbölésével minimum 10 százalékos optimalizálás érhető el a licenckiadások területén.

Automatizáció, felhőköltség-menedzsment és stratégiai partneri kapcsolatok

Az automatizálás – legyen szó robotikus folyamatautomatizálásról (RPA), infrastruktúráról, mint kódról (IaC), folyamatos integrációról/folyamatos szállításról (CI/CD) vagy automatizált monitorozásról – nemcsak gyorsítja a működést, hanem jelentősen csökkenti a visszatérő manuális feladatok költségét is. Az önkiszolgáló IT-modellek (pl. self-service provisioning, jelszókezelés) bevezetése szintén csökkenti a terhelést. Az Amazon Web Services vagy Google Cloud példái alapján a nem-produkciós környezetek éjszakai vagy hétvégi leállítása (vagy leskálázása) akár 75 százalékkal csökkentheti a költségeket ezen a területen.

A felhőalapú szolgáltatások, amennyiben nincs szigorú FinOps governance (irányítási keretrendszer), gyakran rejtett OPEX-növekedést generálnak. A FinOps csapat feladata, hogy üzleti és technológiai szinten is átláthatóvá tegye a felhőkiadásokat, gondoskodva az erőforrás-méretezésről (rightsizing), a rezervációkról (reserved instances), az automatikus lekapcsolásról és a multi-cloud költség-összevetésről, elkerülve a vendor lock-int (szállítói függőséget). Azok a vállalatok, amelyek külső szolgáltatókat és FinOps eszközöket alkalmaznak, átlagosan ~20 százalékot takarítanak meg a felhőalapú szoftverkiadásokon, míg azok, akik csak in-house próbálkoznak, gyakran kevesebb mint 10 százalékot. A Flexera és a McKinsey & Company jelentései egyaránt ~30 százalékos költségcsökkentésről számolnak be azoknál, akik érettebb FinOps gyakorlatokat alkalmaznak.

„A felhőalapú szolgáltatások és a szoftverlicencek kezelése terén a proaktív, stratégiai megközelítés kulcsfontosságú. A FinOps szemlélet bevezetése és a szállítókkal való folyamatos, adatvezérelt párbeszéd révén a vállalatok jelentős megtakarításokat érhetnek el, miközben biztosítják az üzlet folytonos innovációját és működését.”

– tette hozzá Kiss Dániel.

A nagy licencgyártókkal (Microsoft, Oracle, SAP, Adobe) való stratégiai együttműködés során érdemes:

  • hároméves licencterv kidolgozása;
  • a nagyvállalati szerződések újratárgyalása az üzleti KPI-ok (teljesítménymutatók) kötve;
  • a licenchasználati auditok (Software Asset Management – SAM) saját kézben tartása, hogy időben felismerhetők legyenek az alul- vagy túlbiztosítások;
  • nyílt forráskódú és hibrid modellek bevonása;
  • a harmadik féltől származó karbantartási alternatívák (third-party maintenance) mérlegelése, amelyek jelentős megtakarításokat hozhatnak: egy nyilvános esetben például ~50 százalékos éves támogatási költségcsökkentést értek el egy harmadik fél általi support megoldásra váltva.

A piaci benchmark adatok ismerete komoly tárgyalási előnyt biztosít, segítve a vezetőket abban, hogy reális költségcélokat tűzzenek ki. Emellett az IT-vezetőknek rendszeresen kommunikálniuk kell az IT-szolgáltatások üzleti értékét a menedzsment és a pénzügy felé, világosan bemutatva a költségstabilizáció és megtakarítások hatását az üzleti teljesítményre és innovációra.

Az IT OPEX hosszú távú stabilizálása nem egyetlen beavatkozással valósítható meg, hanem több, egymásra épülő stratégia összehangolt alkalmazásával. A teljes költségtranszparencia, a portfólióaudit, az automatizálás, a FinOps szemlélet, a stratégiai licencszerződés-újratárgyalás és a benchmarking együttes alkalmazása révén a szervezetek jelentős, akár 10-30 százalékos OPEX-megtakarítást érhetnek el olyan területeken, mint a licenckiadások, a felhőszolgáltatások vagy a nem-produkciós környezetek fenntartása. A kulcs a folyamatos, adatalapú riporting és a költségtudatosság beépítése a mindennapi működésbe, a kampányszerű beavatkozások helyett.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Kézi 3D szkenner fedélzeti minőségellenőrzéssel – bemutatkozik a FreeScan Omni

Az ipari minőségbiztosítás egyik legnagyobb kihívása, hogyan lehet a garantált precizitást és a hatékonyságot optimális egyensúlyba hozni.

A SHINING 3D legújabb fejlesztése, a FreeScan Omni, most erre ad egy forradalmi választ: egyetlen eszközön integrálja a szkennelést, mesh generálást, ellenőrzést és riportkészítést – mindezt a szkenner fedélzetén, valós időben, számítógép nélkül.

Az új eszköz – csakúgy, mint a SHINING 3D teljes ipari metrológiai portfóliója – az ADMASYS HU kínálatában érhető el Magyarországon, helyi szakmai támogatással és szervizháttérrel.

A FreeScan Omni egy vezeték nélküli, kézi, metrológiai 3D szkenner, amely képes a teljes, fedélzeti minőség-ellenőrzési folyamatot azonnal elvégezni a terepen, a gyártósoron vagy a mérőlaborban. Az eszköz előre beállított mérési sablonokkal és intuitív felhasználói felülettel dolgozik, így az operátorok egyszerűen beolvassák az alkatrészt és néhány pillanat múlva már meg is kapják a mérési riportot – nincs manuális adatfeldolgozás, nincs várakozás.

A VDI/VDE 2634-3 szabvány szerint, ISO 17025 laborban tanúsított metrológiai pontosság sem hagy kívánnivalót maga után: a FreeScan Omni 0,02 + 0,03 mm/m volumetrikus pontosságot biztosít. A háttérben egy nagy teljesítményű számítási modul dolgozik, amely valós időben végzi a 3D adatfeldolgozást.

A FreeScan Omni hivatalos bemutatója október 24-én lesz egy élő, nemzetközi webinár keretében, ahol a SHINING 3D szakértői részletesen bemutatják a technológia működését és előnyeit a gyakorlatban. Csatlakozzon az élő bemutatóhoz, és ismerje meg, hogyan formálja a SHINING 3D a metrológiai innováció jövőjét!

Regisztráció a webinárra itt.

A SHINING 3D az utóbbi években jelentős erőforrásokat fordított kutatás-fejlesztésre, célja pedig nem kevesebb, mint a piacvezető pozíció megszerzése az ipari metrológia területén. Az új FreeScan Omni mellett nemrég debütált a FreeProbe 2 tapintómérő megoldás is, amely a hordozható precíziós mérés új perspektíváját nyitja meg a gyártási és minőségellenőrzési folyamatokban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Antimikrobiális anyagot mutatott be az LG a németországi K Show-n

Az LG Electronics (LG) a K 2025 nemzetközi műanyagipari szakkiállításon mutatta be LG PuroTec™ antimikrobiális adalékanyag-megoldásainak átfogó portfólióját. A világ egyik legjelentősebb műanyagipari vására október 8–15. között zajlott Düsseldorfban.

Globálisan terjeszkedik az LG fejlett anyagokkal foglalkozó üzletága: a vállalat legújabb termékcsaládja Németországban, a K Show-n debütált. Az LG idén részt vett a három legnagyobb nemzetközi műanyagipari kiállításon – a kínai Chinaplas-on, az amerikai National Plastics Exposition-ön és az európai K Show-n –, ezzel erősítve nemzetközi jelenlétét az iparágban.

A PuroTec nevű megoldás számos iparágban alkalmazható széleskörűen, beleértve a háztartási gépeket, az egészségügyet, az építőipart, a csomagolóanyagokat és az autóipart. A teljes PuroTec portfólió mellett az LG a K Show-n az egyik globálisan vezető vegyipari és anyagfejlesztési vállalattal, az LG Chemmel közösen fejlesztett antibakteriális műanyagokat is bemutatta.

A vállalat a kiállításon öt fő PuroTec termékvonalat mutatott be: az AAP-t, az ABP-t, az SAP-t, a ZAP-t és az AAW-t. Az LG PuroTec egy üvegpor-alapú antimikrobiális adalékanyag, amely gombásodásgátló és antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik, és hatékonyan használható műanyagok, festékek, porbevonatok és textíliák gyártása során. Megakadályozza a mikroorganizmusok elterjedését és az ezzel járó szagokat, így hozzájárul a termékek tisztaságának és tartósságának megőrzéséhez. Az LG több évtizedes üvegpor-fejlesztési tapasztalatára építve – és háztartási készülékekben való sikeres alkalmazása után – a PuroTec az LG B2B portfóliójának egyik kulcsfontosságú növekedési motorjává vált: az éves árbevétele több mint kétszeresére nőtt az előző évhez képest.

Az LG célja, hogy a fejlett anyagtechnológiai üzletágát új alkalmazási területek felé bővítse, például a Marine Glass megoldásokkal, amelyek a tengeri ökoszisztémák helyreállítását és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését támogatják, vagy éppen a Mineral Wash technológiával, amely környezetbarát módon, felületaktív anyagok nélkül tisztítja a textíliákat. Az LG jelenleg 420 szabadalommal rendelkezik az üvegpor-technológiához kapcsolódóan, és a dél-koreai Changwonban, az LG Smart Park üzemben évi 4500 tonna termelési kapacitással bír.

2025 szeptemberében az LG együttműködési megállapodást írt alá egy globális tanúsító szervezettel, az SGS Korea-val a PuroTec nemzetközi antimikrobiális tanúsítási szabványainak kidolgozásához. A megállapodás értelmében az LG technológiai tapasztalatát osztja meg a tanúsítási folyamatok kialakításához, az SGS Korea pedig a globális normáknak megfelelő tanúsítási eljárásokat dolgozza ki. Az így tanúsított termékek viselhetik az SGS Global Performance Mark jelölést, amely a nemzetközi ügyfelek számára az átláthatóságot és megbízhatóságot fogja jelezni.

„Az LG PuroTec több, mint egy adalékanyag – ez egy stratégiai szempontból is fontos B2B növekedési motor, amely valódi értéket teremt ügyfeleink és a különböző iparágak számára világszerte”

– mondta Lyu Jae-cheol, az LG otthoni megoldások üzletágának elnöke.

„A globális partnerekkel való együttműködések erősítésével, a nemzetközi szabványosítással és a megbízható teljesítmény biztosításával célunk, hogy a PuroTec az LG anyagtechnológiai üzletágának egyik alappillérévé váljon – elősegítve a fenntartható növekedést és megerősítve vezető szerepünket a globális piacon.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss