Connect with us

Ipar

Globális mozipremierek és zenei világturnék hajtják a szórakoztatóipart

A globális reklámbevételek 2026-ban el fogják érni az 1 ezer milliárd dollárt, a streaming szolgáltatók a konszolidációtól és az élő sporteseményektől várják a növekedés fellendülését.

A PwC Global Entertainment & Media Outlook kiadványa a 2024-28 közötti időszakra vonatkozóan elemezte a szórakoztató- és médiaipar kilátásait.

A gazdasági nehézségek, a technológiai újítások, valamint a fokozott földrajzi és ágazati verseny ellenére 2023-ban tovább növekedett a globális szórakoztató- és médiaipar (E&M). Összbevétele 5%-os emelkedéssel elérte a 2,8 ezer milliárd dollárt, ezzel pedig meghaladta az általános gazdasági növekedés IMF által prognosztizált mértékét. A PwC 25. alkalommal elkészített, 53 országban 13 ágazatra kiterjedő felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a globális E&M bevételek az előrejelzések szerint 3,9%-os összetett éves növekedési ütemmel (CAGR) 2028-ban el fogják érni a 3,4 ezer milliárd dollárt.

Világszinten továbbra is az Amerikai Egyesült Államok lesz a világ legnagyobb fogyasztási és reklámozási piaca, ahová 2023-ban a globális kiadások több mint egyharmada áramlott. Ami a fejlődést illeti, az USA 4,3%-as arányához képest a gyors növekedést mutató nagyobb piacok közül egyértelműen Kína (7,1%) és India (8,3%) tűnik ki, de a kevésbé érett országok E&M piaca még ennél is gyorsabb ütemben növekszik: Indonézia 8,5%, Nigéria 10,1%-os CAGR-ral 2028-ig.

A globális reklámbevételek 2026-ban el fogják érni az 1 ezer milliárd dollárt

A globális reklámbevételek 2028-ig várhatóan 6,7%-os összetett éves növekedési ütemben fognak emelkedni (ami a 2020-as szint kétszeresét jelenti), megelőzve az elemzésben szereplő másik két tág szórakoztató- és médiaipari kategóriát: a konnektivitást (2,9%) és a fogyasztói szegmenst (2,2%). A reklámozásból származó összes bevétel 2026-ban eléri az 1 ezer milliárd dollárt, és előrejelzések szerint a következő öt évben az E&M ágazat teljes növekedésének 55%-át fogja adni.

Az internetes reklámozás jelenti a reklámipar legnagyobb és egyik leggyorsabb ütemben növekvő szeletét. Ez a terület 2023-ban 10,1%-kal nőtt, 52,5 milliárd dollárnyi új bevételt hozott és 2028-ig 9,5%-os összetett éves növekedési ütemet fog produkálni, ami az összes reklámkiadás 77,1%-át fogja kitenni.

„Az emberek egyre inkább online fogyasztják a tartalmakat, ezért a szórakoztató- és médiaipari vállalatoknak azokon a felületeken kell kapcsolódniuk a vásárlóikhoz, ahol a legtöbb idejüket töltik”

– emelte ki Kerekes Antal, a PwC technológiai tanácsadásért felelős cégtársa.

Reklámalapú csomagokkal és jelszómegosztási korlátozásokkal a streaming növekedéséért

A streaming szolgáltatások növekedésének mértéke – elsősorban a magasabb áraknak köszönhetően – elmaradt az előző évekétől. Az over-the-top (OTT) videószolgáltatások előfizetései a 2023. évi 1,6 milliárdról 2028-ra 2,1 milliárd dollárra fognak emelkedni, ami 5%-os összetett éves növekedési ütemet takar. Ez a gyakorlatban egy OTT videóelőfizetés esetében az átlagos globális bevétel összegében viszont alig jelent változást: a 2023. évi 65,21 dollárról 2028-ra várhatóan 67,66 dollárra fog emelkedni. Ekkorra a reklámbevételek a globális OTT streamingbevételek kb. 28%-át teszik ki a 2023-as 20%-hoz képest.

„A streaming szolgáltatók előfizetőszámának stagnálása üzleti modelljeik átformálására, és az előfizetéseken túlmenő, új bevételi források keresésére készteti a piac szereplőit, ilyen például a reklámalapú változatok (magasabb reklámtartalommal alacsonyabb előfizetési díjak) bevezetése, a jelszavak megosztásával kapcsolatos szigorú intézkedések vagy az élő sportesemények közvetítése. Ezek az újítások pedig már most meghozták az eredményüket, hiszen a vezető streaming szolgáltató az elmúlt negyedévben 8 millióval növelte előfizetőinek számát, miután 2023-ban fellépett a jelszómegosztással szemben. Ugyanígy, a 2024-es párizsi olimpia – az első ilyen világszintű esemény – teljes programja elérhető élőben egy streaming platformon a mi régiónkban is, ami minden bizonnyal jelentős előfizetőszám-növekedést fog náluk is eredményezni”

– hangsúlyozta a szakember. Mindeközben a fejlett piacokon az iparág konszolidációja az előfizetés-szolgáltatók összekapcsolásának formájában zajlik.

Élő események, globális mozizás és gaming csúcsra járatva

Az e-sportokat (profi bajnokságokkal és élő nézőkkel megszervezett versenyszerű játékot) is magában foglaló globális játékipar az E&M univerzum egyik leggyorsabban fejlődő ágazata. 2023-ban 4,6%-os növekedéssel 227,6 milliárd dolláros bevételt ért el, becslések szerint pedig 2027-ben elérik a 300 milliárd dollárt, ami a 2019-es szintnek csaknem kétszerese. Az ázsiai és csendes-óceáni térség továbbra is a játékipar legnagyobb regionális piaca és a szegmens globális összbevételének 48,1%-át adja, ami 2028-ban 54,4%-os aránnyal 181,8 milliárd dollárra fog emelkedni.

A személyes, valós, technológia által támogatott területek, például az élő zenei előadások és a globális mozizás továbbra is a legjobban növekvő ágazatok: a mozi- és koncertjegyek eladásából származó bevételek a világszintű fogyasztói kiadások 2023. évi nettó növekedésének 38,6%-át teszik ki. Az élőzenei előadásokból származó bevételek a nagy rendezvényeknek, mint például a zenei világturnéknak köszönhetően 26%-kal emelkedtek és a teljes zenei piac bevételeinek több mint felét adták. A moziipar 2023-ban – a számos nagy sikerű bemutatónak köszönhetően – 30,4%-os növekedést tudott felmutatni az előző évhez képest, és számítások szerint a globális mozibevételek 2026-ban meghaladják a 2019. évi, járvány előtti szintet.

„Az E&M ágazatban a generatív mesterséges intelligencia (genAI) alkalmazásának eddigi célja elsősorban a gyorsaság és a hatékonyság fokozása volt, de már egyre inkább integrálják az AI-t tartalomkészítő és hirdetési eszközökbe is. Az AI már ma is hatékony a reklámozásban felhasználható kreatív ötletek gyors kidolgozásában, azoknak különböző kontextusokhoz igazításában és a visszajelzések alapján ezek finomhangolásában is. Ha a GenAI-t ki tudjuk használni új ötletek generálására, új élmények kitalálására is, akkor a növekedésre óriási tér mutatkozik.”

– érvelt a szakember.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Újfajta motorindítót hoz a Siemens

A félvezető technológiát felvonultató eszköz strapabíróbb és ezerszer gyorsabb a hagyományos társainál.

Az olyan iparágakban, mint az élelmiszer- és italgyártás, az intralogisztika vagy a gépipar nagy teljesítményű motorokat használnak például szállítószalagok meghajtására, berendezések elindítására. Ezek meghibásodása esetén komoly károk keletkezhetnek, így a számukra energiát közvetítő motorindítók fontos szerepet töltenek be az üzemekben: ezeknek kell védelmet nyújtani a túlterhelés és a zárlatok ellen is. Az élelmiszeriparban pedig, ahol a szigorú higiénia miatt gyakran kell a szállítószalag-rendszereket magasnyomású mosással tisztítani, a víz könnyen tud zárlatot okozni, ami költséges leállásokhoz vezet.

Ezek megelőzésére kínál megoldást a Siemens új, a zárlati áramot a korábbiaknál akár ezerszer gyorsabban érzékelő SIMATIC 200SP e-Starter motorindítója, ami hiba esetén 4 µs (mikroszekundum) alatt lekapcsolja a berendezéseket. Ezt az ultragyors és a megszakítókhoz vagy biztosítékokhoz képest gyakorlatilag kopásmentes kapcsolást az teszi lehetővé, hogy az új indító félvezető technológiát alkalmaz, szilícium-karbid fémoxid félvezető (SiC MOSFET) tranzisztorokkal.

Így, miután a zárlat okát megszüntették, az eszköz azonnal újraindítható, és korlátlan zárlati lekapcsolást kínál. Azaz a korábbi gyakorlattal ellentétben nincs szükség az eszköz cseréjére vagy tartalékalkatrész beszerzésére, és növelhető az üzem rendelkezésre állása.

A diagnosztikai funkciókkal ellátott, minimális helyigényű és egyszerűen telepíthető eszköz integrált a Siemens fejlesztői környezetével (Totally Integrated Automation – TIA), illetve EcoTech minősítéssel rendelkezik. Ez utóbbi, a legzöldebb megoldásoknak járó, céges fenntarthatósági minősítést a motorindító az anyagfelhasználás minimalizálása, illetve az eszköz energiahatékonysága és a tartóssága miatt kapta meg.

Az új motorindító a hazai piacon is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Új fejlesztés: az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is szolgálja az intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi

Intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi fejlesztése történt meg abban a projektben, amelyet a KLS-2000 Ipari és Kereskedelmi Kft. valósított meg a Széchenyi Terv Plusz program, ezen belül a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz keretében.

A cég erre 199,76 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el. A támogatás mértéke a projekt elszámolható összköltségének 62.94%-a. Alvállalkozóként az Universitas-Győr Nonprofit Kft. a Széchenyi István Egyetem kutatóinak bevonásával részt vett a villamos hajtás- és irányítórendszer fejlesztésében. A két és fél éve kezdődött projekt 2024. november 15-én zárul.

A GINOP_PLUSZ-2.1.1-21-2022-00213 azonosítószámú projekt során fejlesztett elektromos, ember-gép együttműködést megvalósító, rásegítő hajtás révén a gyártórendszerekben használatos nagy tömegű komissiózó kocsikkal energiahatékony, ergonomikus és biztonságos anyagmozgatás valósítható meg.

Az európai autógyárakban telephelyenként több száz, de gyármérettől függően akár több ezer olyan terület van, ahol nagy tömegű komissiózó kocsikkal történik az áruk begyűjtése és leadása a gyártórendszer megfelelő pontjain. Ezeket a járműveket a komissiózó zóna és a gyártósorok között általában elektromos vagy más módon hajtott targoncákkal vontatják, igény szerint egyszerre többet is összekapcsolva. A komissiózó kocsik össztömege a termékek tömegétől, darabszámától és a kocsi alapszerkezetétől függően nehezebb áruk/termékek esetén a másfél tonnát is eléri. Ezeket a depózás után közvetlenül a gyártósorokhoz, sokszor 100-150 méter távolságba kell egyenként, kézi erővel mozgatni, ami gyakran több munkás segítségével történik.

Erre a problémára egy új, innovatív módon vezérelhető differenciál-hajtáslánc fejlesztése valósult meg Vecsésen, amely kiküszöböli a piacon elérhető szervohajtások erős kompromisszumait, hátrányait. A fejlesztett rendszer nyomatékérzékeny karok segítségével képes 5 kilométer/óra sebességig rásegíteni az emberi erő által kifejtett mozgatóerőre, emellett vontatható és a komissiózóállomásokon töltőkön dokkolható is. A rendszer több olyan új megoldást tartalmaz, amely az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is jelentős mértékben javítja, illetve olyan új funkcióknak enged teret, amelyek illeszkednek az ipar 4.0 (és a majdani ipar 5.0) gyártástechnológiai trendekhez.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

A Samsung csatlakozik a Carbon Trusthoz

A Samsung a Carbon Trusttal és egyéb nagy technológiai vállalatokkal együttműködve új módszertant vezetett be a csatlakoztatott eszközök, például a laptopok és a hangszórók használata során keletkező káros anyag kibocsátás és kibocsátás-csökkentések mérésére.

A módszertan bevezetése hozzátartozik a Samsung részvételéhez a Decarbonizing the Use-Phase of Connected Devices (DUCD) (A csatlakoztatott eszközök használati fázisának karbonsemlegesítése) kezdeményezésben. A vállalat a Carbon Trusttal, az Amazonnal, a Microsofttal és a Sky-jal közösen fogott össze azért, hogy csökkentse az internethez csatlakoztatott elektromos és elektronikai eszközök használat közbeni energiafogyasztásából eredő üvegházhatású gázkibocsátást.

Ezek a szervezetek különösen a használati fázisra összpontosítanak, mivel egy termék – a teljes életciklusát tekintve – jellemzően ebben a szakaszban termeli a legtöbb szén-dioxidot. A csatlakoztatott eszközök világszerte jelenleg körülbelül 500 terrawattóra (TWh) energiát igényelnek évente, amely megközelíti Franciaország teljes energiafelhasználását. A technológiai iparnak ezért kiemelten fontos, hogy felmérhesse és elszámolhasson a termékek szén-dioxid-kibocsátásával, valamint megoldásokat találjon az eszközök használata általi kibocsátás csökkentésére.

Az új módszertan iránymutatást adhat a vállalatoknak, hogyan értékeljék a felhasználók eszközeiből származó adatok alapján a kibocsátás mértékét, ezáltal növelve a jelentések pontosságát, amelyek eddig a jelenlegi kibocsátási elszámolásokban használt üzemidő-előrejelzéseken alapultak. A technológiai cégek a módszertan alkalmazása során elért káros anyag kibocsátáscsökkentését is elszámolhatják majd.

A felhasználás során keletkező kibocsátások éves jelentése és a kibocsátáscsökkentésről szóló kimutatás átláthatóbbá teszi a kommunikációt a felhasználókkal, és arra ösztönözheti a vállalatokat, hogy akár a felhasználási időszakban is csökkentsék a kibocsátást. Az adatok szabványosítása és pontossága arra motiválhatja őket, hogy újszerű megoldásokkal csökkenthessék eszközeik széndioxid-kibocsátását.

A Samsung közreműködik az új DUCD-módszertan bevezetésében, amely az új energiatakarékos módszerek megtalálása iránti elkötelezettségének része. Ezen újítások közé tartozik a SmartThings Energy funkció, amellyel a felhasználók nyomon követhetik energiafelhasználásukat és jobb energiahatékonysági döntéseket hozhatnak. Csakúgy mint az AI energia mód, amely a felhasználási szokások és az energiaköltség figyelembevételével segíthet az energiafelhasználás előnyösebb kezelésében.

Eszközeink életciklusuk során a használati fázisban bocsátják ki a legtöbb széndioxidot, a méréssel pedig jelentősen tehetünk a kibocsátás kezeléséért és csökkentéséért – mondta Inhee Chung, a Samsung vállalati fenntarthatósági központjának alelnöke. – A Samsung klímastratégiájának kulcsfontosságú része, hogy a felhasználókat bevonja az energiatakarékos megoldásokba, és alig várjuk, hogy a DUCD módszertanán keresztül bemutathassuk, hogy a SmartThings felülettel és annak AI energia módjával hogyan követhetik nyomon és csökkenthetik csatlakoztatott eszközeik energiafelhasználását.”

„Az összekapcsolt eszközök egyre fontosabbak mindennapi életünkben, ezért fontos, hogy a technológiai ipar kulcsszereplőivel közösen kezdhessük meg a felhasználás során keletkező kibocsátás kezelését. Ez az együttműködés egy olyan lényegesen hatékonyabb megközelítést tett lehetővé, amellyel kiszámíthatjuk és rögzíthetjük az összekapcsolt eszközökből származó széndioxid-kibocsátást és az elért csökkentéseket, valamint a kibocsátások kezelésére irányuló erőfeszítéseink alapjául szolgálhat ezen a kihívásokkal teli területen”

– mondta Felix Prettejohn, a Carbon Trust vezető tanácsadója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss