Connect with us

Ipar

Globális mozipremierek és zenei világturnék hajtják a szórakoztatóipart

A globális reklámbevételek 2026-ban el fogják érni az 1 ezer milliárd dollárt, a streaming szolgáltatók a konszolidációtól és az élő sporteseményektől várják a növekedés fellendülését.

A PwC Global Entertainment & Media Outlook kiadványa a 2024-28 közötti időszakra vonatkozóan elemezte a szórakoztató- és médiaipar kilátásait.

A gazdasági nehézségek, a technológiai újítások, valamint a fokozott földrajzi és ágazati verseny ellenére 2023-ban tovább növekedett a globális szórakoztató- és médiaipar (E&M). Összbevétele 5%-os emelkedéssel elérte a 2,8 ezer milliárd dollárt, ezzel pedig meghaladta az általános gazdasági növekedés IMF által prognosztizált mértékét. A PwC 25. alkalommal elkészített, 53 országban 13 ágazatra kiterjedő felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a globális E&M bevételek az előrejelzések szerint 3,9%-os összetett éves növekedési ütemmel (CAGR) 2028-ban el fogják érni a 3,4 ezer milliárd dollárt.

Világszinten továbbra is az Amerikai Egyesült Államok lesz a világ legnagyobb fogyasztási és reklámozási piaca, ahová 2023-ban a globális kiadások több mint egyharmada áramlott. Ami a fejlődést illeti, az USA 4,3%-as arányához képest a gyors növekedést mutató nagyobb piacok közül egyértelműen Kína (7,1%) és India (8,3%) tűnik ki, de a kevésbé érett országok E&M piaca még ennél is gyorsabb ütemben növekszik: Indonézia 8,5%, Nigéria 10,1%-os CAGR-ral 2028-ig.

A globális reklámbevételek 2026-ban el fogják érni az 1 ezer milliárd dollárt

A globális reklámbevételek 2028-ig várhatóan 6,7%-os összetett éves növekedési ütemben fognak emelkedni (ami a 2020-as szint kétszeresét jelenti), megelőzve az elemzésben szereplő másik két tág szórakoztató- és médiaipari kategóriát: a konnektivitást (2,9%) és a fogyasztói szegmenst (2,2%). A reklámozásból származó összes bevétel 2026-ban eléri az 1 ezer milliárd dollárt, és előrejelzések szerint a következő öt évben az E&M ágazat teljes növekedésének 55%-át fogja adni.

Az internetes reklámozás jelenti a reklámipar legnagyobb és egyik leggyorsabb ütemben növekvő szeletét. Ez a terület 2023-ban 10,1%-kal nőtt, 52,5 milliárd dollárnyi új bevételt hozott és 2028-ig 9,5%-os összetett éves növekedési ütemet fog produkálni, ami az összes reklámkiadás 77,1%-át fogja kitenni.

„Az emberek egyre inkább online fogyasztják a tartalmakat, ezért a szórakoztató- és médiaipari vállalatoknak azokon a felületeken kell kapcsolódniuk a vásárlóikhoz, ahol a legtöbb idejüket töltik”

– emelte ki Kerekes Antal, a PwC technológiai tanácsadásért felelős cégtársa.

Reklámalapú csomagokkal és jelszómegosztási korlátozásokkal a streaming növekedéséért

A streaming szolgáltatások növekedésének mértéke – elsősorban a magasabb áraknak köszönhetően – elmaradt az előző évekétől. Az over-the-top (OTT) videószolgáltatások előfizetései a 2023. évi 1,6 milliárdról 2028-ra 2,1 milliárd dollárra fognak emelkedni, ami 5%-os összetett éves növekedési ütemet takar. Ez a gyakorlatban egy OTT videóelőfizetés esetében az átlagos globális bevétel összegében viszont alig jelent változást: a 2023. évi 65,21 dollárról 2028-ra várhatóan 67,66 dollárra fog emelkedni. Ekkorra a reklámbevételek a globális OTT streamingbevételek kb. 28%-át teszik ki a 2023-as 20%-hoz képest.

„A streaming szolgáltatók előfizetőszámának stagnálása üzleti modelljeik átformálására, és az előfizetéseken túlmenő, új bevételi források keresésére készteti a piac szereplőit, ilyen például a reklámalapú változatok (magasabb reklámtartalommal alacsonyabb előfizetési díjak) bevezetése, a jelszavak megosztásával kapcsolatos szigorú intézkedések vagy az élő sportesemények közvetítése. Ezek az újítások pedig már most meghozták az eredményüket, hiszen a vezető streaming szolgáltató az elmúlt negyedévben 8 millióval növelte előfizetőinek számát, miután 2023-ban fellépett a jelszómegosztással szemben. Ugyanígy, a 2024-es párizsi olimpia – az első ilyen világszintű esemény – teljes programja elérhető élőben egy streaming platformon a mi régiónkban is, ami minden bizonnyal jelentős előfizetőszám-növekedést fog náluk is eredményezni”

– hangsúlyozta a szakember. Mindeközben a fejlett piacokon az iparág konszolidációja az előfizetés-szolgáltatók összekapcsolásának formájában zajlik.

Élő események, globális mozizás és gaming csúcsra járatva

Az e-sportokat (profi bajnokságokkal és élő nézőkkel megszervezett versenyszerű játékot) is magában foglaló globális játékipar az E&M univerzum egyik leggyorsabban fejlődő ágazata. 2023-ban 4,6%-os növekedéssel 227,6 milliárd dolláros bevételt ért el, becslések szerint pedig 2027-ben elérik a 300 milliárd dollárt, ami a 2019-es szintnek csaknem kétszerese. Az ázsiai és csendes-óceáni térség továbbra is a játékipar legnagyobb regionális piaca és a szegmens globális összbevételének 48,1%-át adja, ami 2028-ban 54,4%-os aránnyal 181,8 milliárd dollárra fog emelkedni.

A személyes, valós, technológia által támogatott területek, például az élő zenei előadások és a globális mozizás továbbra is a legjobban növekvő ágazatok: a mozi- és koncertjegyek eladásából származó bevételek a világszintű fogyasztói kiadások 2023. évi nettó növekedésének 38,6%-át teszik ki. Az élőzenei előadásokból származó bevételek a nagy rendezvényeknek, mint például a zenei világturnéknak köszönhetően 26%-kal emelkedtek és a teljes zenei piac bevételeinek több mint felét adták. A moziipar 2023-ban – a számos nagy sikerű bemutatónak köszönhetően – 30,4%-os növekedést tudott felmutatni az előző évhez képest, és számítások szerint a globális mozibevételek 2026-ban meghaladják a 2019. évi, járvány előtti szintet.

„Az E&M ágazatban a generatív mesterséges intelligencia (genAI) alkalmazásának eddigi célja elsősorban a gyorsaság és a hatékonyság fokozása volt, de már egyre inkább integrálják az AI-t tartalomkészítő és hirdetési eszközökbe is. Az AI már ma is hatékony a reklámozásban felhasználható kreatív ötletek gyors kidolgozásában, azoknak különböző kontextusokhoz igazításában és a visszajelzések alapján ezek finomhangolásában is. Ha a GenAI-t ki tudjuk használni új ötletek generálására, új élmények kitalálására is, akkor a növekedésre óriási tér mutatkozik.”

– érvelt a szakember.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Az Emerson új akkumulátor-energia- és eszközkezelő szoftvere javítja a befektetés megtérülését és a hálózat stabilitását

Az alacsony kockázatú Ovation Green akkumulátor-energiatárolási megoldások egyszerűsítik az irányítást és a megbízhatóságot, miközben növelik a rugalmasságot és az akkumulátorok élettartamát

 Az Emerson, a fejlett automatizálási megoldásokat szállító ipari technológiai vezető bejelentette, hogy speciális akkumulátor-energiatároló rendszer (BESS) megoldásokat hoz forgalomba, amelyek energia- és eszközkezelő szoftvert tartalmaznak az Ovation™ Green megújuló energia megoldások portfóliójához. Emerson BESS megoldása bevált, célzottan erre a területre fejlesztett erőművezérlőket, energiamenedzsment-stratégiákat, valamint felügyeleti vezérlő- és adatgyűjtő szoftvert (SCADA) kombinál. Ez a megoldás különböző gyártók eszközeit és rendszereit kapcsolja össze, az akkumulátortárolási adatokat összegyűjti és kontextusba helyezi, így azokból hasznosítható információkat nyer. Ez elősegíti az akkumulátorhasználat optimalizálását és az akkumulátor élettartamának meghosszabbítását, lehetővé téve a beruházás gyorsabb megtérülését emellett hatékonyságot és fenntarthatóságot biztosítva partnereinknek.

A globális akkumulátoros energiatárolási piac fordulópontra érkezett, mivel a technológiai fejlődés és a fenntartható villamos energia iránti globális kereslet növeli a megújuló energia tárolásának és a hálózatkezelésnek az értékét. Mivel a Nemzetközi Energiaügynökség előrejelzései szerint a globális villamosenergia-kereslet 2027-ig évente közel 4%-kal fog növekedni, a hálózatüzemeltetők felkészülnek a megnövekedett terhelési igényre – ez a változás dinamikus átalakulást fog okozni az energiapiacokon. Az akkumulátor-tároló telepek kihasználhatják ezt a piaci változást, de csak akkor, ha képesek megbirkózni az akkumulátor-energiatárolás működésének összetettségével: az elszigetelt adatok előremutató felhasználásával, a magasabb karbantartási költségekkel és a rugalmas működés iránti igénnyel, amely biztosítja a biztonságos, hatékony és eredményes keresletkezelést.

„A mai energiatermelők egyre inkább olyan hibrid projekteket hoznak létre, amelyek többféle megújuló energiaforrást – nap-, szél-, akkumulátor-energiát és másokat – egyesítenek” – mondta Bob Yeager, az Emerson energia- és vízüzletágának elnöke. „Ez a széles választék lehetővé teszi számukra, hogy a legjobb befektetési hozamot érjék el, függetlenül attól, hogy a nagy kereslet idején közvetlenül a hálózatba táplálják az energiát, vagy alacsony kereslet esetén tárolják azt. A folyamatosan változó piacok kihasználása azt jelenti, hogy a működési módokat igény szerint gyorsan kell váltani. Ehhez pedig egy hatékony, bevált akkumulátor-energiagazdálkodási rendszerre van szükség, amely zökkenőmentesen integrálható a telephely SCADA-rendszerébe.”

Az Ovation Green BESS megoldások egy fejlett, speciális akkumulátor algoritmuscsomagot tartalmaznak, amely egyszerűen használható, testreszabható funkcióblokkokkal racionalizálja az akkumulátorok vezérlését, és arányos beállítási értékeket oszt el az egyes alkatrészek, például az inverterek és az akkumulátorkezelő rendszerek között. Az így kialakult vezérlési stratégia automatikusan optimalizálja a töltési és kisütési ciklusokat, valamint a hálózati interakciókat a gyors, pontos és megbízható igénykezelés érdekében.

Az Emerson együttműködése a fejlett akkumulátorkezelő szoftverek piacvezetőjével, a Zitara Technologies-szel kiterjeszti az Ovation Green BESS képességeit azáltal, hogy a legmodernebb akkumulátorkezelést integrálja magába az iparágban vezető Ovation Automation Platform. A továbbfejlesztett megoldás az üzemeltetők számára azonnali és pontos áttekintést nyújt az akkumulátorok töltöttségi állapotáról javítva a telephely energiaellátásának és rendelkezésre állásának előrejelzését, valamint előre jelző biztonsági funkciókat ad hozzá.

Az összes akkumulátor jobb láthatósága és részletesebb vezérlése révén a BESS-tulajdonosok és -üzemeltetők optimalizálhatják az akkumulátorok használatát és meghosszabbíthatják azok élettartamát, ami nagyobb jövedelmezőséget, hatékonyságot és fenntarthatóságot eredményez. Ezen túlmenően, az akkumulátorok energiagazdálkodásának szabványosabb, megismételhető megközelítése gyorsabb telepítést tesz lehetővé, csökkenti a helyszíni látogatások számát, és biztosítja az állandó működést azáltal, hogy megszünteti a képzés szükségességét,  a különböző OEM akkumulátor-kezelő interfészekre.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen

A „Szent Pantaleon Kórház Kiemelt Támogatója” díjjal tüntették ki a Hankook Tire Magyarország Kft-t. Az elismerést a dunaújvárosi kórház hagyományos Semmelweis-napi ünnepségén adták át, megköszönve ezzel a vállalat erőfeszítéseit a magas színvonalú egészségügyi ellátás érdekében.

1992 óta minden év július 1-jén, a magyar egészségügy napján ünnepeljük az egészségügyi dolgozókat. Ilyenkor adják át a szakmai elismeréseket az egészségügyben dolgozóknak, és ünnepi megemlékezéseket tartanak szerte az országban.

A Városháza „C” szárnyának a házasságkötő termében megtartott Semmelweis-napi rendezvényen az intézmény új gyakorlatot vezetett be. Saját munkatársaik elismerése mellett első alkalommal köszöntötték azokat a támogatókat, akik elkötelezetten segítik az intézmény működését, fejlesztését. Dr. Szilágyi Örs, a Szent Pantaleon Kórház-Rendelőontézet főigazgatója beszédében kiemelte:

„Hálásak vagyunk a Hankook Tire Magyarország Kft. támogatásáért, az irányunkban tanúsított elkötelezettségért! Együtt, egy közös cél felé haladunk, mely emeli a betegellátás színvonalát és ezáltal a helyi lakosság számára teremt értéket, segíti az egészség megőrzését, a gyógyulást. Példaértékű az ilyen mértékű társadalmi felelősségvállalás és a közösség segítése. Örömünkre szolgál, hogy elsőként a Hankook Tire Magyarország Kft. számára adhatjuk át a Szent Pantaleon Kórház Kiemelt Támogatója díjat!”

A vállalat nevében a díjat Lim Ho Taek, a Hankook Tire rácalmási gyárának ügyvezető igazgatója vette át dr. Szilágyi Örstől.

„Megtisztelő a Szent Pantaleon Kórház elismerése. A Hankooknál hiszünk a hosszú távú partnerségekben és a legfontosabb befektetésnek az itt élő emberek, munkatársaink és családjaik egészségét tartjuk, ezért a jövőben is folytatni kívánjuk a helyi kezdeményezések, intézmények támogatását” – mondta el Lim Ho Taek ügyvezető igazgató.

Az elismeréssel a kórház célja, hogy köszönetet mondjon mindazoknak, akik évek óta segítik az intézmény munkáját. A Hankook Tire idén a gyermekosztály eszközbeszerzését támogatta, 2024-ben dolgozói kezdeményezésre nővérhívó rendszert épített ki a sebészeti osztályon, a korábbi években pedig, EKG berendezéseket adományozott, és orvosi műszerek, lélegeztetőgép beszerzését támogatta, illetve részt vett a szülészeti osztály felújításában, míg a pandémia idején védőfelszereléseket biztosított az intézmény számára. Rendszeres támogatója a kórház Szent Pantaleon Jótékonyság báljának.

A „Szent Pantaleon Kórház Kiemelt Támogatója” díjjal a Hankook elmúlt évben nyújtott anyagi segítségét ismerték el, amellyel az abroncsgyártó a helyi egészségügyet és a közösséget támogatja.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Újabb lépések az autonóm gyártás fele

Ipari AI emeli magasabb szintre az automatizált anyagmozgatást.

A Siemens új fejlesztéseinek köszönhetően még tovább automatizálható a gyáron belüli anyagmozgatás. A vállalat bejelentette, hogy az ipari mesterséges intelligencián alapuló Operations Copilot rendszerét integrálja a korszerű szállítórendszerekbe.

Gyorsabb telepítés, egyszerűbb üzemeltetés

Ez a fejlesztés jelentősen felgyorsítja és leegyszerűsíti az autonóm mobil robotok (AMR-ek) és az automatizált irányítású járművek (AGV-k) üzembe helyezését és működtetését. Az AGV-k bevezetése különösen összetett és időigényes folyamat, hiszen integrálni kell őket a gyár meglévő IT- és OT-infrastruktúrájába, valamint specifikus feltételekhez – például útvonalakhoz és átrakodóállomásokhoz – kell konfigurálni őket.

A gyorsabb telepítés érdekében a mérnökök az AI-ügynökökkel kibővülő Operations Copilot-ra támaszkodhatnak. A rendszer a járművek szenzorai és kamerái által biztosított adatokból pontos képet alkot a környezetről, valós idejű adatokat gyűjt, és hozzáfér a műszaki dokumentációkhoz is. A mesterséges intelligencia alapú felületen a felhasználók feladatokat is hozzárendelhetnek az eszközökhöz – például anyagok gyártócsarnokon belüli szállítását.

Nagyobb biztonság a mindennapokban

Az AGV-k navigációs és érzékelőtechnológiákkal vannak felszerelve, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy biztonságosan és megbízhatóan közlekedjenek a gyártási és intralogisztikai környezetekben – közvetlen emberi beavatkozás nélkül. Amennyiben akadály – például ember vagy tárgy – kerül eléjük, automatikusan lelassítanak, megállnak, vagy kikerülik azt.

A Siemens új, Safe Velocity nevű szoftvermegoldása hibabiztosan felügyeli a járművek sebességét, és lehetővé teszi, hogy a biztonsági lézerszkennerek védőmezői valós időben, dinamikusan igazodjanak a környezethez. A TÜV által tanúsított szoftver kompatibilis különféle AGV-gyártók hardver- és szoftvermegoldásaival, és kiegészíti a meglévő biztonsági rendszereket az ipari szabványok teljesítése érdekében. Emellett csökkenti a további biztonsági hardverek szükségességét, egyszerűsíti a rendszerarchitektúrát, helyet takarít meg a járműveken, csökkenti a mérnöki tervezés komplexitását, és minimalizálja a kábelezési igényeket.

A bejelentésre a világ vezető automatizálási és robotikai szakkiállításán, az automatica rendezvényen került sor.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss