Egészség
Áttörő megoldás az egészségügyi álláskeresésben
Magyar fejlesztésű állásportál hozhatja el az áttörést a digitális munkaerő-toborzásban az egészségügy és a klinikai kutatás területén
A korábbi kivándorlási trendek, valamint az ágazat finanszírozási nehézségei kiélezetté tették az egészségügyi szakemberhiányt.
Ez „békeidőben” is nehézzé teszi a munkavállalókat kereső cégek életét, de a vírushelyzetben tovább romlott a helyzet. Létezik azonban egy olyan, hazai orvosok és HR-szakemberek által kifejlesztett „okos” toborzási stratégia, ami nem csak a ‘soft skill’-eket, vagyis a jelölt személyes készségeit veszi figyelembe, hanem különlegesen hatékony is: segítségével akár két hét alatt is megtalálhatják az álláshirdetők a legalkalmasabb munkavállalóikat.
Rapid módon átalakult piac
A koronavírus-járvány, valamint az orvosok béremelésének szabályozása miatt a figyelem középpontjában van az egészségügyi munkaerőpiacot feszítő kérdéskör. Miközben igaz, hogy az állami egészségügyi intézményekben átalakulóban van a bérezési helyzet, és sok a bizonytalanság az új szabályok körül, ma is számos jól fizető betöltetlen állás vár a képzett egészségügyi szakemberekre –főleg a magánegészségügyben, a gyógyszeripar- és kereskedelem terén, valamint a kapcsolódó alágazatokban.
Amikor azonban kevés szakemberért sok cég versenyez, felértékelődnek azok a munkaerőszerzési módszerek, amelyek eltérnek a hagyományostól. Ilyen egyedi megoldást kínál a hiper.jobs portál is, amelynek fejlesztői maguk is orvosok, akik a „hazai pálya” ismerete mellett több éves külföldi tapasztalattal rendelkeznek. Ennek megfelelően nemcsak a magyar egészségüggyel és a benne dolgozók motivációival, de a teljes ágazatot érintő külföldi előírásokkal és szabványokkal is tisztában vannak.
Az általuk fejlesztett oldal legfontosabb újítása egyszerű: skálázhatóvá és mérhetővé teszi a személyes motivációkat és az egyedi készségeket – aminek eredményeképpen minden korábbinál célzottabb, gyorsabb és hatékonyabb munkaerő toborzás válik lehetővé.
Algoritmus a legjobb egészségügyi „match” megtalálásához
Az egyedi megoldásra épülő platformon egy saját fejlesztésű algoritmus végez előválogatást, aminek a segítségével a HR-osztályokat és a jelölteket is meg lehet kímélni a fárasztó és időigényes többkörös interjúktól.
„A hagyományos álláskereső oldalak alapvetően csak az önéletrajzra támaszkodnak – ha tetszik, kétdimenziós profilt alkotnak a jelöltekről a végzettség és gyakorlat mentén. A mi platformunk azonban nem is csak három, hanem egyenesen „multidimenziós”, azaz teljes képet ad, képes jól körülhatároltan megrajzolni a jelöltek személyes jellemzőit is”
– mondja dr. Törőcsik Kálmán, a cég alapítója.
Az oldal segítségével a munkakereső nem pusztán a neki szánt álláslehetőségekhez fér hozzá, és nem is csak a többi oldalnál megszokott önéletrajz szerkesztőt használhatja, hanem egy egyedi munkavállalói profilalkotó alkalmazást is, ami 29 szempont szerint kategorizálja és elemzi az adott munkavállaló készségeit és képességeit, és amelyekre támaszkodva a leginkább hozzá illő munkakörökhöz tudja társítani. A rendszer mögött húzódó kifinomult algoritmus ezeket a szempontokat pásztázza és párosítja a munkakörökre vonatkozó követelményekkel, és ez alapján rendeli a legmegfelelőbb jelölteket az állásokhoz.
Mindezt az oldalba integrált készségtesztekkel, kérdőívekkel érik el. A konkrét szaktudáson, munkatapasztalatokon, gyakorlati jártasságon túl a ‘soft skill’-ekre, azaz olyan személyes készségekre is kitérnek, mint például a kapcsolatteremtő képesség, az empátia, a csapatszellem, vagy a céltudatosság. Ezekkel minden korábbinál alaposabb képet alkothatnak magukról a munkakeresők is, ami számukra is kiemelten hasznos és használható visszacsatolást jelent.
„Volt olyan szakember, aki a mi kiértékelésünk segítségével jött rá, hogy valójában milyen munkakör áll hozzá közel, ennek megfelelően váltott, és azóta jóval kiegyensúlyozottabbnak érzi magát az új állásában”
– tette hozzá Törőcsik, aki szerint a HR mindig is a pszichológia határterülete volt, a technológia fejlődése révén viszont ezt a szemléletet már a munkaerőkeresés legelső fázisába is be lehet építeni.
Így a munkaerőt kereső cégek nem csak egy fókuszált, előszűrt listát kapnak, amely az általuk kínált állásra legnagyobb eséllyel alkalmas jelöltek profilját tartalmazza, pontosan megjelölve, hogy az adott jelölt melyik szempontból hogyan teljesít – de egy folyamatosan bővülő adatbázist is.
Csak sikerdíj van
A munkaadóknak kizárólag a megtalált és alkalmazott munkaerő után kell fizetniük, a munkakeresőknek pedig olyan extra szolgáltatásokat is kínál az oldal, mint az ingyenes online képzések, amikkel egyszerre bővíthetik a tudásukat és javíthatják a munkaerőpiaci helyzetüket. Ezzel pedig hosszú távú tervei vannak a cégnek. Kutatások szerint ugyanis az egészségügyi szakdolgozók nem tekintenek magukra úgy, mint más szakmák képviselői, akik értékesek, akikért márkák és cégek versengenek, akik fejvadászok célpontjai. Ennek megfelelően nem is jellemző rájuk, hogy tudatosan fejlesztik magukat. A hiper.jobs ezt holisztikusan szemléli, a gyökerénél és a felszínén is kezeli a problémát, lehetőséget teremtve az önfejlesztésre.
„A kulcs a célzottság és a rendszerszemlélet”
– fűzi hozzá Törőcsik, aki szerint az óriásira nőtt munkakereső gyűjtőportálokon valóban nagy tömegben, de éppen ezért ömlesztve szerepelnek az állásajánlatok, amelyek között a legtöbb munkaadó és munkavállaló is elvész – vagy éppen nagyon sok időt elveszteget. Mint mondja, most érett meg az idő és a technológia a célzott, tematikus munkaerőpiaci platformok számára, ahol az orvosoktól az egészségügyi szakjogászokon és közgazdászokon át a szakápolókig vagy gyógyszerészekig mindenki megtalálhatja magának a megfelelő állást, a cégek pedig a legmegfelelőbb munkatársat.
Ráadásul mindezt egyre nagyobb hatásfokkal. Ahogy ugyanis bővül az adatbázis, úgy finomodik a platform működése: az egyre több profil egyre finomabb keresési mechanizmust, egyre pontosabb találatot eredményez. Márpedig ez már középtávon is várható, mivel Törőcsikék a régiós terjeszkedést tervezik. A hiper.jobs tulajdonosai ugyanis hagyományosan klinikai vizsgálati szektor számára végeztek toborzást Közép-Kelet Európában, és most erre támaszkodva kívánják megvetni a lábukat a lengyel, cseh, szlovák, román és a bolgár piacon is.
Egészség
Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez
A Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány és a Haleon együttműködésében elindult ÉletPlusz program célja, hogy új korszakot nyisson Magyarországon a tudatos öregedés és az öngondoskodás témájában.
A kezdeményezés válasz a társadalmi és demográfiai változásokra: a KSH adatai szerint mintegy 4 millió 40 és 69 év közötti magyar tartozik az úgynevezett szendvicsgenerációhoz – azokhoz, akik egyszerre gondoskodnak gyermekeikről és idős szüleikről, miközben maguk is egészséges, aktív és teljes életre törekednek.
Az ÉletPlusz program célja, hogy hosszú távon változást indítson el a társadalom időskorral és önmagunkról való gondoskodással kapcsolatos hozzáállásában, amelyből nemcsak az idősebbek, hanem minden generáció profitálhat. A program országos képzéseken, workshopokon és partnerségi együttműködéseken keresztül támogatja az önkormányzatokat, egészségügyi és szociális intézményeket, civil szervezeteket és szakembereket abban, hogy helyi szinten is működőképes, tudatos öregedést segítő rendszereket alakítsanak ki. A cél, hogy az öngondoskodás ne csupán egyéni, hanem közösségi ügy legyen.
„Az ÉletPlusz program egy közös gondolkodás kezdete. A tudatos öregedés nem csupán az idősek, hanem mindannyiunk ügye, hiszen az életút minden szakaszában felelősek vagyunk magunkért és egymásért”
– hangsúlyozta Milánkovics Kinga a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója.
„A célunk, hogy a szektorok közötti együttműködés révén tartós és látható társadalmi változás induljon el az (ön)gondoskodás terén.”
Hosszú távú kezdeményezés
A program elindítását egy országos attitűdkutatás is megelőzte, amely 2025 elején készült a Haleon „ A kor nem határ” kampányának részeként. A felmérés rámutatott, hogy a negatív sztereotípiák és a saját magunkra szabott korlátok jelentősen rontják az életminőséget.
„A Haleon számára az egészség és az öngondoskodás támogatása mindig is kiemelt érték volt”
– mondta Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere.
„Az ÉletPlusz program célja, hogy ne csak szemléletet formáljon, hanem gyakorlati tudást, eszközöket és kapcsolatokat adjon mindazoknak, akik aktívan szeretnének részt venni a változásban.”
A program következő szakasza már vidéki területekre is kiterjed, így egyre több ember számára válik elérhetővé a tudásbázis.
Az októberi konferenciától a decemberi indulásig: a program új szakaszba lép
A program első szakmai és sajtónyilvános eseményét októberben, az Idősek Világnapjához kapcsolódva tartották Budapesten, az Eötvös10 Művelődési Házban. A rendezvényen szakértők, döntéshozók, civil és akadémiai szereplők, valamint az üzleti szféra képviselői gyűltek össze, hogy közösen rajzolják fel a tudatos öregedés és az (ön)gondoskodás jövőbeli együttműködéseinek térképét. A szakértői panelbeszélgetésen részt vett Eszes Béla, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere, Zentai Violetta, a CEU professzora, Bócsi Rita, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára, valamint Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere. A rendezvény házigazdája Milánkovics Kinga, a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója volt.

Milánkovics Kinga (Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány, társalapító), Kis Jenni (Haleon Magyarország, senior brand manager), Eszes Béla (Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere), Zentai Violetta (CEU professzor), Bócsi Rita (Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára).
A program decemberben lép új szakaszba: Sóly községben szervezik meg az első helyi workshopot, amely gyakorlati eszközöket ad a tudatos öregedés támogatásához, és elérhetővé teszi a program tudásanyagát vidéki közösségek számára is.
Bővebb információ az eseményekről és magáról a programról az eletplusz.hu oldalon található.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.
Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.
A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.
A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.
Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:
“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”
Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.
Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:
“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”
Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál
Az otthoni porszívók vásárlásánál célszerű figyelmet fordítani arra, hogy olyan fejlett szűrőrendszerrel legyenek felszerelve, amelyek megakadályozzák a leapróbb pollenek, baktériumok, vagy vírusok visszajutását a kitakarított helyiség levegőjébe.
Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a szűrő rendszeres takarításáról és cseréjéről sem!
A porszívóknál – kialakítástól függetlenül – a készülékből kiáramló levegő szűrésére van szükség. A Sencor SVC 1080TI esetében például a Multi Cyclone rendszer és a Clean Air HEPA H13-as szűrő biztosítja, hogy legapróbb porszemcsék, valamint allergizáló hatással bíró pollenek se jussanak vissza a helyiség levegőjébe.
Kevéssé ismert tény, de a HEPA H13-as szűrő 99,95%-os hatékonysággal távolítja el a PM10 méretű részecskéket a kibocsátott levegőből (a mérési pontnál – MPPS). Ezek közé tartoznak a poratkamaradványok, a fékpor, vagy a homokszemek. A PM 2,5 méretű szemcséket is képes megszűrni, amelyek gyakran korom- és koromrészecske, vagy különféle aeroszolok formájában vannak jelen a levegőben. A 2,5 nano mikrométernél kisebb szemcsék már le tudnak jutni a tüdő léghólyagocskáiba és onnan közvetlenül a véráramba is bekerülhetnek, növelve ezáltal bizonyos érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.
„Egy nappaliban, vagy hálószobában számtalan olyan apró részecske fedezhető fel, ami az emberi szem számára vagy láthatatlan, vagy nehezen észrevehető. Ilyen a por, a pollen, a penészspóra, a házi kedvencek szőrszálai, az esetlegesen előforduló bőrpikkelyek, vagy baktériumok”
– figyelmeztetett Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának termékmenedzsere.
„Ahhoz, hogy a HEPA H13-as szűrő megőrizze a hatékonyságát, nem szabad megfeledkezni a rendszeres tisztításról. Amennyiben csak kis mértékben szennyezett, akkor elég, ha a szabad ég alatt kirázzuk belőle a port. Erősebb szennyezés esetén azonban érdemes a szűrőt gyenge vízárammal és langyos vízzel kiöblíteni úgy, hogy a hajlatokból a víz ki tudja mosni a szennyeződéseket. Ezt azonban csak akkor tegyük, ha a gyártó javasolja a szűrő vízzel történő öblítését a használati utasításban”
– hangsúlyozta a szakember. Ezt követően elegendő, ha hagyjuk szobahőmérsékleten megszáradni, majd miután ez megtörtént a szűrő visszahelyezhető a gépbe.
Fontos, hogy a HEPA H13-as tartozékra rendszeres használat esetén javasolt félévente cserélni. Az eltömődött szűrő miatt a készüléknek többet kell dolgoznia a kívánt légáramlás fenntartásához, ami hangosabb működést és nagyobb energiafelhasználást eredményezhet. Az elhanyagolt szűrőn idővel felhalmozódnak a por- és pollen szemek, a korom és egyéb részecskék, ami csökkentheti a szűrés hatékonyságát.
Mindezekre ügyelve biztosítható, hogy otthonunk levegője mindig friss és egészséges maradjon, hiszen „jobb félni, mint megijedni”, ha egészségünkről van szó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Szabályozta az ELTE a mesterséges intelligencia használatát az oktatásban
-
Mozgásban2 hét ago
A fáradtság és a figyelemzavar kockázata: maradj éber a téli utakon
-
Gazdaság2 hét ago
SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric
-
Szórakozás2 hét ago
A Mattel pályára állítja az UNO Elite-et: megérkezett a Formula–1 hivatalos kiadása
-
Szórakozás2 hét ago
A Varázslatos Magyarország átadta Az év természetfotósa díjat
-
Szórakozás2 hét ago
Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart
-
Gazdaság2 hét ago
Kulcsszerepet játszanak a szoftverek az újgenerációs adatközpontok létrehozásában
-
Szórakozás2 hét ago
Ezek a Black Friday sztárjai Magyarországon







