Connect with us
Hirdetés

Egészség

Drágulnak a vitaminok, van, ami közel kétszer annyiba kerül, mint tavaly

vitaminok

Egyre többen az ára és nem a minősége alapján veszik a vitaminokat, reform élelmiszereket.

Tavaly egyes népszerű vitaminokból annyit vásároltak az emberek, hogy a C-vitamin több helyen is hiánycikké vált. A vitaminok iránti kereslet idén viszont valamelyest csökkent, ennek egyik oka a drágulás, a másik pedig, hogy a koronavírus okozta kezdeti pánik 2021-re kicsit alábbhagyott. Minden időszaknak megvannak a slágertermékei, a koronavírusnak köszönhetően az elmúlt két évet viszont teljes hullámzás jellemezte a piacon – osztotta meg tapasztalatait Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

Sok forgalmazó szeretné elérni a tavalyi forgalmát, azonban mindenki visszaesést tapasztal a piacon.

Eladott darabszámban talán 10-20 százalékos csökkenésről beszélhetünk. A lakosságon látszik, hogy kicsit immunissá váltak a hírekkel kapcsolatban. Sokan kevésbé tartanak a vírustól, vagy aki felvette az oltást úgy gondolja, már megtett mindent. Az első három hullámban egyértelműen látszott, hogy ahogy növekedtek az esetszámok, hatványozottan nőtt az érdeklődés a védekezést segítő termékek iránt. Ez a negyedik hullámban nem ennyire jelentősen érzékelhető. Látszik a növekedés, de sokkal kisebb, mint korábban. A drágulás miatt a tavalyi évhez képest kevesebb vitamint veszünk, de 2019-hez képest még így is többet költünk

– mondta Jánvári András.

Drágult az alapanyag, a csomagolás és nőtt a szállítási idő is

A másik jelentős hatás, ami érinti a vitaminok piacát az a koronavírus nyomán tapasztalható globális drágulás.

Az aszkorbinsav például Kínából jön. A szállítási költségek négy-hatszorosára drágultak a tavalyi évhez képest. A szállítási idő egy hónap helyett három hónapra növekedett. Az alapanyagok mellett a gyártási költségek is nagyon megugrottak. A papír rekord magas áron van, emiatt a nyomdai költségek is, illetve a vitaminok tégelyei is drágultak

– magyarázza a szakember. Hozzátette:

„a bérköltség drágulása is elkerülhetetlen, ahogy egy gyártó cég energia árainak a drágulása is. Nagyon nagy a szórás a forgalmazók / gyártók drágulásánál. Van, ahol két év után jövő januárban emelnek árat először, de van, ahol három-négyszer is volt drágulás már az elmúlt két évben. Sajnos vannak jól fogyó termékek is, ahol akár 50-60 százalékkal is drágítottak a beszerzési árakon, de a jellemzőbb a 10-40 százalék közötti árváltozás az elmúlt két évben.”

A C-vitamin ára 2020 márciusában egyik napról a másikra a hiány és a kereslet miatt nagyon nagy mértékben drágult. A Q10 beszerzési ára is nagyon sokat változott. Van olyan Q10 termék, ami korábban 3000 forintba került, most 5000 forintot kell érte fizetni. Ez mintegy 66 százalékos drágulást jelent. A vitaminok mellett a reform élelmiszerek ára is drasztikusan nő.

A vásárlóink által kedvelt eritrit beszerzési ára megduplázódott az elmúlt egy évben. A legnagyobb drágulás pedig a citromsavat érintette, három-négyszer többe került most, mint tavaly ilyenkor

– emelte ki a szakember.

A drágulás miatt egyre inkább az olcsóbb terméket választjuk

A Multi-vitamin.hu eladási adatai alapján úgy tűnik, a vásárlók sokkal inkább meggondolják, milyen egészségtudatos terméket engedhetnek meg maguknak. Korábban egyre többen a minőségibb, vagy minőségibbnek gondolt készítményeket választották, most azonban egyértelműen látszik, hogy inkább az olcsóbb termék mellett döntenek. A vásárlók emellett biztosra mennek: kevésbé próbálnak ki új dolgokat, inkább a régi bevált termékeket részesítik előnyben.

Még mindig a C és a D vitamin a sláger

Minden időszaknak megvannak a slágertermékei, de a koronavírus is egyértelműen beleszólt a kereslet alakulásába. 2020 februárjában a vírus kínai hírének kirobbanása után először nem a vitaminok forgalma indult meg, hanem a tartós élelmiszereké. Ezt követően robbant be a C vitamin, mint egy régóta ismert és kedvelt vitamin. Hirtelen akkora lett rá az igény, amit a piac nem tudott kiszolgálni, emiatt hiány alakult ki. Az immunerősítő termékek is népszerűek voltak ekkor még. A boltzárások után még pár hétig tartott az interneten a megnövekedett kereslet, amikor minden webáruház heteket csúszott a kiszállítással az akadozó beszerzések és az előre nem tervezhető rendelésszám miatt.

2021 tavaszán a C és D vitamin már egymás mellé került keresettségben. Az idei ősznek pedig nem volt nagy vitamin slágere. Jánvári András szerint talán a B vitamin komplex termékek iránti keresletnövekedést lehet megemlíteni. Most azonban újra berobbant a sajtóban a D vitamin, az új orvostudományi ajánlás megerősítette, hogy rendkívül hatásos a csonttörések megelőzésében és a koronavírus elleni küzdelemben is, így várhatóan nőni fog iránta az érdeklődés.

2022 januárjában szigorú szabályozás lép életbe az online gyógyszerkereskedőkre nézve.

Mivel a patikák nem szállíthatnak ki az eddig megszokott módon nem vényköteles gyógyszereket, így várhatóan átalakul a piac. Sokan eddig egy helyen szerezték be a fájdalomcsillapítót, ízületi krémet, vagy más TV-ben látott készítményt, vitamint. Most ez sokkal szigorúbbá válik, így biztos, hogy több patikai webáruház megszűnik majd

– összegezte előrejelzéseit Jánvári András.

Egészség

Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez

A Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány és a Haleon együttműködésében elindult ÉletPlusz program célja, hogy új korszakot nyisson Magyarországon a tudatos öregedés és az öngondoskodás témájában.

A kezdeményezés válasz a társadalmi és demográfiai változásokra: a KSH adatai szerint mintegy 4 millió 40 és 69 év közötti magyar tartozik az úgynevezett szendvicsgenerációhoz – azokhoz, akik egyszerre gondoskodnak gyermekeikről és idős szüleikről, miközben maguk is egészséges, aktív és teljes életre törekednek.

Az ÉletPlusz program célja, hogy hosszú távon változást indítson el a társadalom időskorral és önmagunkról való gondoskodással kapcsolatos hozzáállásában, amelyből nemcsak az idősebbek, hanem minden generáció profitálhat. A program országos képzéseken, workshopokon és partnerségi együttműködéseken keresztül támogatja az önkormányzatokat, egészségügyi és szociális intézményeket, civil szervezeteket és szakembereket abban, hogy helyi szinten is működőképes, tudatos öregedést segítő rendszereket alakítsanak ki. A cél, hogy az öngondoskodás ne csupán egyéni, hanem közösségi ügy legyen.

„Az ÉletPlusz program egy közös gondolkodás kezdete. A tudatos öregedés nem csupán az idősek, hanem mindannyiunk ügye, hiszen az életút minden szakaszában felelősek vagyunk magunkért és egymásért”

– hangsúlyozta Milánkovics Kinga a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója.

„A célunk, hogy a szektorok közötti együttműködés révén tartós és látható társadalmi változás induljon el az (ön)gondoskodás terén.”

Hosszú távú kezdeményezés

A program elindítását egy országos attitűdkutatás is megelőzte, amely 2025 elején készült a Haleon „ A kor nem határ” kampányának részeként. A felmérés rámutatott, hogy a negatív sztereotípiák és a saját magunkra szabott korlátok jelentősen rontják az életminőséget.

„A Haleon számára az egészség és az öngondoskodás támogatása mindig is kiemelt érték volt”

– mondta Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere.

„Az ÉletPlusz program célja, hogy ne csak szemléletet formáljon, hanem gyakorlati tudást, eszközöket és kapcsolatokat adjon mindazoknak, akik aktívan szeretnének részt venni a változásban.”

A program következő szakasza már vidéki területekre is kiterjed, így egyre több ember számára válik elérhetővé a tudásbázis.

Az októberi konferenciától a decemberi indulásig: a program új szakaszba lép

A program első szakmai és sajtónyilvános eseményét októberben, az Idősek Világnapjához kapcsolódva tartották Budapesten, az Eötvös10 Művelődési Házban. A rendezvényen szakértők, döntéshozók, civil és akadémiai szereplők, valamint az üzleti szféra képviselői gyűltek össze, hogy közösen rajzolják fel a tudatos öregedés és az (ön)gondoskodás jövőbeli együttműködéseinek térképét. A szakértői panelbeszélgetésen részt vett Eszes Béla, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere, Zentai Violetta, a CEU professzora, Bócsi Rita, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára, valamint Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere. A rendezvény házigazdája Milánkovics Kinga, a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója volt.

Milánkovics Kinga (Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány, társalapító), Kis Jenni (Haleon Magyarország, senior brand manager), Eszes Béla (Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere), Zentai Violetta (CEU professzor), Bócsi Rita (Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára).

 

A program decemberben lép új szakaszba: Sóly községben szervezik meg az első helyi workshopot, amely gyakorlati eszközöket ad a tudatos öregedés támogatásához, és elérhetővé teszi a program tudásanyagát vidéki közösségek számára is.

Bővebb információ az eseményekről és magáról a programról az eletplusz.hu oldalon található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.

 A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.

A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.

Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:

“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”

Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.

Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:

“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”

Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál

Az otthoni porszívók vásárlásánál célszerű figyelmet fordítani arra, hogy olyan fejlett szűrőrendszerrel legyenek felszerelve, amelyek megakadályozzák a leapróbb pollenek, baktériumok, vagy vírusok visszajutását a kitakarított helyiség levegőjébe.

Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a szűrő rendszeres takarításáról és cseréjéről sem!

A porszívóknál – kialakítástól függetlenül – a készülékből kiáramló levegő szűrésére van szükség. A Sencor SVC 1080TI esetében például a Multi Cyclone rendszer és a Clean Air HEPA H13-as szűrő biztosítja, hogy legapróbb porszemcsék, valamint allergizáló hatással bíró pollenek se jussanak vissza a helyiség levegőjébe.

Kevéssé ismert tény, de a HEPA H13-as szűrő 99,95%-os hatékonysággal távolítja el a PM10 méretű részecskéket a kibocsátott levegőből (a mérési pontnál – MPPS).  Ezek közé tartoznak a poratkamaradványok, a fékpor, vagy a homokszemek. A PM 2,5 méretű szemcséket is képes megszűrni, amelyek gyakran korom- és koromrészecske, vagy különféle aeroszolok formájában vannak jelen a levegőben. A 2,5 nano mikrométernél kisebb szemcsék már le tudnak jutni a tüdő léghólyagocskáiba és onnan közvetlenül a véráramba is bekerülhetnek, növelve ezáltal bizonyos érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

„Egy nappaliban, vagy hálószobában számtalan olyan apró részecske fedezhető fel, ami az emberi szem számára vagy láthatatlan, vagy nehezen észrevehető. Ilyen a por, a pollen, a penészspóra, a házi kedvencek szőrszálai, az esetlegesen előforduló bőrpikkelyek, vagy baktériumok”

– figyelmeztetett Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának termékmenedzsere.

„Ahhoz, hogy a HEPA H13-as szűrő megőrizze a hatékonyságát, nem szabad megfeledkezni a rendszeres tisztításról. Amennyiben csak kis mértékben szennyezett, akkor elég, ha a szabad ég alatt kirázzuk belőle a port. Erősebb szennyezés esetén azonban érdemes a szűrőt gyenge vízárammal és langyos vízzel kiöblíteni úgy, hogy a hajlatokból a víz ki tudja mosni a szennyeződéseket. Ezt azonban csak akkor tegyük, ha a gyártó javasolja a szűrő vízzel történő öblítését a használati utasításban”

– hangsúlyozta a szakember. Ezt követően elegendő, ha hagyjuk szobahőmérsékleten megszáradni, majd miután ez megtörtént a szűrő visszahelyezhető a gépbe.

Fontos, hogy a HEPA H13-as tartozékra rendszeres használat esetén javasolt félévente cserélni. Az eltömődött szűrő miatt a készüléknek többet kell dolgoznia a kívánt légáramlás fenntartásához, ami hangosabb működést és nagyobb energiafelhasználást eredményezhet. Az elhanyagolt szűrőn idővel felhalmozódnak a por- és pollen szemek, a korom és egyéb részecskék, ami csökkentheti a szűrés hatékonyságát.

Mindezekre ügyelve biztosítható, hogy otthonunk levegője mindig friss és egészséges maradjon, hiszen „jobb félni, mint megijedni”, ha egészségünkről van szó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss