Egészség
Friss kutatás: csak minden ötödik nyilvános mosdó tisztaságával elégedettek a vendégek
Minden második ember nagy eséllyel higiéniai problémákkal szembesül a nyilvános mosdókban – derül ki az Essity-hez tartozó Tork felméréséből1 .
A világ vezető professzionális higiéniai márkájának kutatásában a nyilvános mosdókban szerzett tapasztalataikról kérdeztek több mint tízezer válaszadót közel tucatnyi országban. A Tork célja, hogy a mosdóhelyiségekben lévő problémákat azonosítása és megoldást kínáljon a higiénia javítására.
A középületek és munkahelyek esetében gyakran előfordul, hogy csak fizikai állapotukban korlátozott lévő emberek, például kerekesszéket használók számára biztosítanak „akadálymentességet” – ugyanakkor akár a fizikai vagy a kognitív nehézségekkel élő emberek 95 százaléka nem kerekesszékesként kerül szembe a problémával. Számos speciális igény pedig nem kap kellő figyelmet a mosdók kialakítása során – derül ki a Tork Insight Survey című friss felméréséből.
Szenzoros túlérzékenység és vizelési szorongás: sokan inkább nem mennek mosdóba
A kutatás szerint minden második embernek gondot okozhat a nyilvános mosdók használata, mert sokszor nincs összhang az emberek igényei és a mosdókban található környezet között. Az olyan tényezők, mint a szorongás, a fokozott érzékenység a zajokra és szagokra, a „vizelési szorongás”, vagy akár a tisztasággal kapcsolatos aggodalom is oda vezethet, hogy valaki nehezen vagy egyáltalán ne tudja használni a nyilvános mosdót. Pedig léteznek olyan megoldások, amelyekkel ezen problémákkal élő emberek számára is megoldást kínálhat egy illemhely.
„Tízből nyolc ember aggódik a nyilvános mosdók állapota miatt – ez az arány még magasabb azok körében, akik valamilyen fizikai vagy kognitív nehézséggel élnek
– mondta el Nagy Géza, az Essity professzionális higiéniai üzletág igazgatója.
– Ha pedig egy mosdó nem képes megfelelni a különféle igénynek, az közvetlenül kihat az adott vállalkozás megítélésre, hosszabb távon hírnevére és így bevételére is. Ezért is alapvető eleme fenntarthatósági stratégiánknak a Higiénia mindenkinek elv. Az inkluzív higiénia előtérbe helyezésével olyan higiéniai élményt próbálunk teremteni, amely mindenki számára hozzáférhető – beleértve a takarítókat is, akik ezeket a fontos helyiségeket tisztán tartják.”
Higiénia mindenkinek – a Tork filozófiája.
A Tork szerint az inkluzív higiénia megvalósításához elengedhetetlen a csendes, érzékszervileg nem túlterhelő környezet kialakítása, a nagy kapacitású adagolók használata a higiéniai termékek folyamatos elérhetőségéért, valamint a mosdók állandó tisztán tartása. Fontos, hogy a papírtörlő-, WC-papír- és szappanadagolók csökkent kézerősséggel is könnyen használhatók legyenek, a szappan pedig bőrbarát, bőrgyógyászatilag tesztelt összetételű legyen.
Ha nem tiszta a mosdó, negatív értékelést ír a vendég: leginkább a szagokra vagyunk érzékenyek
A 11 országban 11 500 fős mintán elvégzett felmérés alapvető tanúsága, hogy az embereknek magas elvárásaik vannak a nyilvános mosdók tisztasága terén. A válaszadók 74 százaléka legalább közepes, de inkább magas szintű higiéniát vár el – ugyanakkor mindössze a mosdók 20 százaléka felel meg ennek. A lakosság 40 százaléka „nagyon aggódik” a közösségi terek higiéniája miatt, ez az arány 60 százalékra nő azok körében, akik kóros tisztaságmániával (germofóbiával) küzdenek.
A válaszadók a leggyakrabban azért kerülik a nyilvános mosdókat, mert azokat „higiéniailag kifogásolhatónak” tartják (ez az első számú ok), kellemetlen szagokat éreznek (a második leggyakoribb ok), hiányzik a szappan vagy a toalettpapír, illetve nem biztosított a megfelelő intimitás. A negatív mosdóélmény erős érzelmi reakciókat válthat ki, és konkrét üzleti következményekkel járhat. Ha a tisztaságra vonatkozó elvárások nem teljesülnek, a felhasználók undort (27%), kényelmetlenséget (26%) vagy frusztrációt (22%) éreznek – és ennek megfelelően cselekednek:
- a válaszadók 28%-a kevesebb időt töltött egy helyszínen a mosdó állapota miatt,
- 23% visszafogta az evést-ivást, hogy elkerülje a mosdóhasználatot – ez közvetlenül csökkenti a vállalkozás bevételét,
- 11% figyelmeztette ismerőseit, hogy kerüljék a helyet, 7% negatív online értékelést is írt,
- minden negyedik ember kevesebb időt töltött a munkahelyén a mosdó állapota miatt, ami rontja a dolgozói elégedettséget és a termelékenységet,
- 15% gyakrabban dolgozott otthonról, mint egyébként tette volna, mert a munkahelyi mosdókat nem találta megfelelőnek – ez hátráltatja az irodai visszatérési törekvéseket.
Fókuszban a takarítók: sokan kiégnek, nem érzik magukat megbecsültnek
A kutatás azokat a kihívásokat is vizsgálta, amelyekkel a takarítók szembesülnek3. A megkérdezett dolgozók 80 százaléka számolt be arról, hogy munkája mentális egészségügyi problémákat okozott számára; közülük 46 százalék gyakran érez stresszt, és tízből heten elégtelen munkáltatói támogatásról számoltak be.
Kiderült az is: a válaszadók 38 százaléka már hagyott ott takarítói állást amiatt, hogy nem érezte magát elég megbecsültnek, vagy pedig kiégett – tehát nem anyagi okokból. Az alkalmazottak jóllétének romlása és a fluktuáció befolyásolja a létesítmények tisztaságát, a mosdóhasználat élményét, a folytonos toborzás, betanítás pedig extra költségekhez vezethet. A takarító személyzet igényeinek figyelembevétele – például könnyen utántölthető adagolók biztosításával – nemcsak az inkluzív higiéniát segíti, hanem a vállalkozások eredményességét is javítja.
1 A Tork Insight Survey 2025 felmérést az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Mexikóban, Kanadában, Ausztráliában, Spanyolországban, Svédországban, Hollandiában és Lengyelországban végezték, összesen 11 500 lakossági válaszadó és 1 000 takarító bevonásával.
2 A válaszadók különféle diagnosztizált vagy önállóan azonosított fizikai és kognitív állapotokról számoltak be, például ekcémáról, krónikus fájdalomról, általános szorongásról vagy klausztrofóbiáról.
3 A Tork Insight Survey 2025 felmérés 1 000 takarító megkérdezésével készült az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Mexikóban, Kanadában, Spanyolországban, Svédországban, Hollandiában és Lengyelországban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
A konyhánkon is múlik, hogy stresszmentes lesz-e a karácsony – Az LG tovább bővíti beépíthető konyhai eszközeinek kínálatát
„Az alapanyagok gondos megválasztása, a tudatos tervezés és persze a beépíthető eszközeink minősége és funkcionalitása is segíthet abban, hogy az ünnepek alatt megnövekedett konyhai időtöltés ne nyűg, hanem valódi örömforrás legyen”
– emelte ki Tóth Szilárd, a budapesti SALT étterem Michelin-csillagos séfje, a Konyhafőnök zsűritagja az LG új, beépíthető eszközeit bemutató eseményen.
Az LG beépíthető mosogatógépei 2022 óta elérhetők Magyarországon, most azonban a termékpaletta egy komplett beépíthető konyhai termékcsaláddá bővül: beépíthető sütők, indukciós főzőlapok és beépíthető mikrohullámú sütők érkeznek a kínálatba. A dél-koreai gyártó az emberek hétköznapi igényeit középpontba helyező filozófiája a hazai piacon frissen bemutatott termékcsalád esetében is megmutatkozik. A magas műszaki minőséget képviselő termékek esetében nem kell kompromisszumot kötni a teljesítmény, a kényelem, a biztonság és a higiénia terén, hiszen minden fő funkció arról szól, hogy időt spórol, könnyebb használatot, kényelmesebb főzést és mosogatást biztosít.
A Konyhafőnökből is ismert Tóth Szilárd, aki az elsők között próbálhatta ki a hazai piacon újonnan megjelenő konyhai eszközöket, természetesen néhány otthon is alkalmazható trükköt is megosztott Michelin-csillagos konyhájából az ünnepek átvészelésére.
„Az első és legfontosabb, hogy legyen meg a menünk terve már legalább két héttel az ünnepek előtt”
– emelte ki elsőként a séf. Hozzátetette: bármennyire is pártolja a konyhai kreativitást, de épp karácsonykor próbáljunk meg kevés új dolgot kipróbálni egyszerre. Szilárd szerint sokat segít, ha végiggondoljuk, mire képes a konyhánk, és alaposan megismerjük a konyhagépeinket, illetve kihasználjuk a rendelkezésre álló funkciókat.
Szilárd az ünnepi fogások elkészítése közben nagy hasznát vette az InstaView™ beépíthető sütő Air Sous-Vide funkciójának, hiszen az egyre népszerűbb konyhai technológia lehetővé tette, hogy a húsok lassú, alacsony hőfokú sütése alatt a többi elem elkészítésével haladjon. Ahogy Szilárd elmondta: mivel ez egy hosszú órákon át tartó folyamat, így nyugodtan elindíthatjuk akár éjszakára a programot, hogy reggelre kész legyen, majd elég csak a tálalás előtt kb. 20 percet, fél órát a hús készre pirítására szánni. Ezzel időt tudunk magunkak spórolni.
„Több idő, kevesebb stressz”
– tette hozzá a séf.
A további különböző sütési módokkal – például Air Fry, gőzsütés vagy pizza programmal – puha süteményeket, ropogós sült krumplit, szaftos húsokat és “pizzériás” pizzát készíthetünk anélkül, hogy külön olajsütőt vagy egyéb plusz profi felszerelést tartanánk otthon. A -sütő tisztántartása is roppant egyszerű az EasyClean™ funkcióval: pár perc alatt gőzzel fellazítjuk a szennyeződéseket, majd egyszerűen áttöröljük a belsőt, ha pedig igazán zsírosra sikerült egy sütés, ott a gyors, körülbelül egyórás pirolitikus tisztítás. A 76 literes sütőtérben kényelmesen elférnek az ünnepi tepsik és a nagyobb fogások, a Wi-Fi kapcsolat és az LG ThinQ™ alkalmazás segítségével pedig a kanapéról vagy akár útközben is ellenőrizhetjük a sütést, és értesítést kapunk, amikor elkészült az étel vagy ideje kitisztítani a sütőt.
Az indukciós főzőlap esetében mind az instant nagyobb főzőfelületet eredményező Flex Zone, mind a gyors felfűtést elősegítő Boost funkció kapóra jött a bemutató során. A gyors és egyszerű kezelést segíti, hogy minden főzőzónához külön csúszkás érintővezérlőt kapunk: egyszerűen „felhúzzuk” az ujjunkkal a kívánt teljesítményszintre, vagy egyetlen érintéssel azonnal kiválasztjuk a szükséges melegítési szintet, így nem kell fokozatonként léptetni a beállítást. A Schott kerámia üveg tartós, prémium érzetet ad, fekete felülete pedig tökéletesen illeszkedik az LG beépíthető sütőhöz és a mikróhoz, így egy letisztult, modern, egységes konyhai összképet kapunk.
Az LG beépíthető mikrohullámú sütője túlmutat a kategóriában megszokott melegítő funkciókon. A 25 literes belső tér elég tágas ahhoz, hogy ne csak tányérokat, hanem kisebb tepsiket és tálakat is betehessünk, a grill és a kombinált üzemmód segítségével pedig akár rápiríthatunk a sajtokra, megpiríthatjuk a rakott ételek tetejét, vagy elkészíthetünk egy gyors, ropogós fogást anélkül, hogy a nagy sütőt bekapcsolnánk. A 8 automata programnak köszönhetően elég kiválasztanunk, mit szeretnénk elkészíteni – például pizzát, húst, zöldséget, tésztát, burgonyát, halat, italt vagy popcornt –, a készülék pedig hozzáigazítja az időt és a teljesítményt. Az egyérintéses nyitás és a gyermekzár mind elengedhetetlen elemei egy gyors, kényelmes és biztonságos mikrónak, amely letisztult tónusú designjával harmonikusan illeszkedik az LG sütőhöz és az indukciós főzőlaphoz, így a konyhánk nemcsak praktikus, hanem vizuálisan is egységes, rendezett képet mutat.
Az együtt elfogyasztott finom fogások és az értük bezsebelt dicséretek örömét nem fogja elhalványítani a mosogatás ránk nehezedő súlya, mivel a QuadWash™ beépíthető gőzös mosogatógéppel valóban elfelejthetjük a kézi mosogatást, és néhány perc alatt újra rendet teremthetünk a konyhában. A TrueSteam™ gőz funkció forró gőzzel segíti a mosogatást, fellazítja a makacs szennyeződéseket, és segít abban is, hogy a poharak és edények kevesebb vízfolttal száradjanak meg. A Smart Rack+™ rendszerrel rugalmasan rendezhetjük el az összegyűlt edényeket: a felső kosarat 3-féle magasságban állíthatjuk, így a nagyobb lábasok és a magas poharak is könnyedén elférnek. Az alsó kosárban a párosan lehajtható edénytartóknak köszönhetően könnyebben helyezhetjük el a tálkákat, tálakat, míg az állítható mélységű evőeszköztálcán a merőkanalak és kis csészék is kényelmesen elhelyezhetők. Az automatikus ajtónyitásnak köszönhetően a ciklus végén a gép résnyire kinyitja az ajtót, beengedi a friss levegőt, és ezzel természetes módon segíti a szárítást. A Dual Zone mosogatással egyszerre tehetünk be erősen szennyezett edényeket az alsó kosárba és kényesebb poharakat felülre, mivel kosaranként igény szerint módosíthatjuk, vízsugár erősségét kímélőbb vagy erősebb fokozatra. A Wi-Fi kapcsolat és az LG ThinQ™ alkalmazás segítségével távolról is nyomon követhetjük a mosogatást, értesítést kapunk a program végéről, és további okos funkciókat is használhatunk.
„Az LG beépíthető konyhai készülékei mind egy-egy lépéssel közelebb visznek az emberközpontú, élmény-alapú konyha felé, ahol a főzés nemcsak kellemes időtöltés, de akár egyéni vagy családi örömforrás is lehet”
– mondta Kékesi Martin az LG háztartási elektronikai termékspecialistája.
„A beépíthető készülékek azok számára is magas minőségű választást nyújtanak, akik nemcsak az innovatív technológiai megoldások és a teljesítmény felől közelítenek a konyhai gépekhez, hanem az is fontos számukra, hogy konyhájuk egységes, rendezett megjelenést nyújtson, és a rendelkezésre álló teret a lehető legjobban kihasználják”
– tette hozzá.
Hazánkban 2025 év végén az LG webáruházban kezdődik meg az új, beépíthető konyhai készülékek értékesítése, ezt követően pedig fokozatosan a hazai kereskedelmi partnerek kínálatában is megjelennek majd. A vállalat célja, hogy néhány éven belül egy egymásra épülő, széles beépíthető palettát kínáljon, amely a sütők, főzőlapok, mikrók és mosogatógépek mellett idővel további beépíthető konyhai készülékeket – többek között beépíthető hűtőket – is magában foglal, és a meglévő kategóriákon belül is bővülő modellszámmal minél többféle vásárlói igényre tud komplett, összehangolt konyhai megoldást adni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez
A Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány és a Haleon együttműködésében elindult ÉletPlusz program célja, hogy új korszakot nyisson Magyarországon a tudatos öregedés és az öngondoskodás témájában.
A kezdeményezés válasz a társadalmi és demográfiai változásokra: a KSH adatai szerint mintegy 4 millió 40 és 69 év közötti magyar tartozik az úgynevezett szendvicsgenerációhoz – azokhoz, akik egyszerre gondoskodnak gyermekeikről és idős szüleikről, miközben maguk is egészséges, aktív és teljes életre törekednek.
Az ÉletPlusz program célja, hogy hosszú távon változást indítson el a társadalom időskorral és önmagunkról való gondoskodással kapcsolatos hozzáállásában, amelyből nemcsak az idősebbek, hanem minden generáció profitálhat. A program országos képzéseken, workshopokon és partnerségi együttműködéseken keresztül támogatja az önkormányzatokat, egészségügyi és szociális intézményeket, civil szervezeteket és szakembereket abban, hogy helyi szinten is működőképes, tudatos öregedést segítő rendszereket alakítsanak ki. A cél, hogy az öngondoskodás ne csupán egyéni, hanem közösségi ügy legyen.
„Az ÉletPlusz program egy közös gondolkodás kezdete. A tudatos öregedés nem csupán az idősek, hanem mindannyiunk ügye, hiszen az életút minden szakaszában felelősek vagyunk magunkért és egymásért”
– hangsúlyozta Milánkovics Kinga a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója.
„A célunk, hogy a szektorok közötti együttműködés révén tartós és látható társadalmi változás induljon el az (ön)gondoskodás terén.”
Hosszú távú kezdeményezés
A program elindítását egy országos attitűdkutatás is megelőzte, amely 2025 elején készült a Haleon „ A kor nem határ” kampányának részeként. A felmérés rámutatott, hogy a negatív sztereotípiák és a saját magunkra szabott korlátok jelentősen rontják az életminőséget.
„A Haleon számára az egészség és az öngondoskodás támogatása mindig is kiemelt érték volt”
– mondta Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere.
„Az ÉletPlusz program célja, hogy ne csak szemléletet formáljon, hanem gyakorlati tudást, eszközöket és kapcsolatokat adjon mindazoknak, akik aktívan szeretnének részt venni a változásban.”
A program következő szakasza már vidéki területekre is kiterjed, így egyre több ember számára válik elérhetővé a tudásbázis.
Az októberi konferenciától a decemberi indulásig: a program új szakaszba lép
A program első szakmai és sajtónyilvános eseményét októberben, az Idősek Világnapjához kapcsolódva tartották Budapesten, az Eötvös10 Művelődési Házban. A rendezvényen szakértők, döntéshozók, civil és akadémiai szereplők, valamint az üzleti szféra képviselői gyűltek össze, hogy közösen rajzolják fel a tudatos öregedés és az (ön)gondoskodás jövőbeli együttműködéseinek térképét. A szakértői panelbeszélgetésen részt vett Eszes Béla, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere, Zentai Violetta, a CEU professzora, Bócsi Rita, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára, valamint Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere. A rendezvény házigazdája Milánkovics Kinga, a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója volt.

Milánkovics Kinga (Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány, társalapító), Kis Jenni (Haleon Magyarország, senior brand manager), Eszes Béla (Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere), Zentai Violetta (CEU professzor), Bócsi Rita (Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára).
A program decemberben lép új szakaszba: Sóly községben szervezik meg az első helyi workshopot, amely gyakorlati eszközöket ad a tudatos öregedés támogatásához, és elérhetővé teszi a program tudásanyagát vidéki közösségek számára is.
Bővebb információ az eseményekről és magáról a programról az eletplusz.hu oldalon található.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.
Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.
A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.
A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.
Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:
“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”
Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.
Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:
“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”
Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás2 hét ago
Pamkutya könyv – Osbáth Norbert: Amiről nem készült fotó
-
Gazdaság2 hét ago
Generációk és percepciók: másért szeretik az irodai munkát az eltérő generációkhoz tartozók
-
Gazdaság2 hét ago
A Time Lock Encryption új korszakot nyit
-
Egészség2 hét ago
Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez
-
Ipar2 hét ago
Európába is megérkezett a Schneider Electric új energiatároló megoldása, a Boost Pro
-
Ipar2 hét ago
3D nyomtatással a hatékony skálázásért
-
Okoseszközök2 hét ago
Digitalizálják a Pergamon-oltárt
-
Ipar2 hét ago
Adathigiénia nélkül nincs AI-siker











